A Ford várja a GM-t az F1-be – Andrettivel vagy nélküle
https://formula.hu/parc-ferme/37966
Cikkjeink és bejegyzéseink elején rendszerint megadjuk a hír vagy nyilatkozat kontextusát, de az Andretti-ügy esetében ez aligha szükséges, hiszen az elmúlt hónapok egyik legtöbbet tárgyalt témájáról van szó. Az F1-hez 2026-ben a Red Bull oldalán csatlakozó Ford motorsportért felelős vezetője kissé váratlanul szót emelt a General Motors potenciális érkezése mellett, s azt is aláhúzta, hogy az Andrettit is szívesen látják a versenytársak között:
„Azért versenyzünk, hogy megmérettessük magunkat más gyártók ellenében. Már most is sok gyártó van az F1-ben, de természetesen szívesen látnánk a General Motors-t a sportban” – idézi Mark Rushbrookort az AP hírügynökség. „Megvan a lehetőségük rá, hogy egy adott csapattól függetlenül, önálló motorként érkezzenek meg és a meglévő 10 csapat bármelyikével társulhatnának.
„Szóval mindenképpen szívesen látjuk őket, de ugyanez vonatkozik az Andrettire is. Természetesen nincs semmi bajunk az Andrettivel” – nyilatkozta Rushbrook, akinek utóbbi szavai éles ellentétben állnak azzal az irányvonallal, amit a meglévő F1-es csapatok, köztük leendő partnerük, a Red Bull képviselnek. A GM részéről Mark Reuss elnök a közösségi médiában megköszönte a támogatást, egyúttal leszögezte, hogy szívesen látnák a Fordot az IndyCarban.
160 kilogramm nyomást kell helyezni a fékpedálra az F1-es Kanadai Nagydíj legkeményebb féktávján
https://formula.hu/parc-ferme/37988
Kemény pályának számít a fékek szempontjából a montreali: a Brembo adatai szerint az 1-től 5-ig terjedő skálán 4-es besorolást kapott a Kanadai Nagydíj helyszíne, komoly terhelést kapnak a fékek. A cég tájékoztatása szerint hét komolyabb féktáv is van a pályán, amelyből hat kifejezetten nehéznek számít, ezek között pedig öt olyan is van, amely során 5G erőhatással lassulnak az autók, és a pilótáknak 155 kg nyomást kell helyezniük a fékpedálra.
A legkeményebb pont a 10-es kanyar féktávja: a hajtű előtt nem egészen száz méter, nagyjából két és fél másodperc alatt kell 290 km/h-s sebeességről körülbelül 75 km/h-s sebességre lassulni, ami 5,1G erőhatású lassulást jelent, a versenyzőknek pedig 160 kilogrammnyi nyomást kell helyezniük a fékpedálra.
Kanadai Nagydíj: Nem ússzuk meg eső nélkül?
https://formula.hu/parc-ferme/37987
Kanadában rendezik az F1-es világbajnokság idei kilencedik fordulóját, az időjárás előrejelzés szerint pedig úgy tűnik, az eső is közbeszólhat a hétvége során.
Péntek – FP1 és FP2
Előrejelzés: Napos idő és gyenge szél, gyenge zápor előfordulhat
Hőmérséklet: 25 °C
Eső valószínűsége: 25%
Szombat – FP3 és Időmérő edzés
Előrejelzés: Gyenge eső és gyenge szél
Hőmérséklet: 25 °C
Eső valószínűsége: 54%
Vasárnap – Futam
Előrejelzés: Délelőtt gyenge eső és gyenge szél, délután napos idő
Hőmérséklet: 21 °C
Eső valószínűsége: 55%
Russell nem lepődne meg, ha Verstappen kihagyná a 2026-os F1-es szezont
https://formula.hu/parc-ferme/37986
Továbbra sem dőlt még el, ki érkezik Lewis Hamilton helyére a Mercedeshez 2025-ben, de egyre több jel utal arra, hogy Andrea Kimi Antonelli lehet a befutó. Ugyanakkor Toto Wolff csapatvezető a szavai alapján még arról sem tett le, hogy elcsábítsa esetleg a Red Bulltól Max Verstappen. George Russell mindenesetre többször hangsúlyozta már, hogy bárkit szívesen fogadna az alakulatnál, beleértve Verstappent is – a Daily Mailnek adott interjúban azonban a brit egy érdekes opciót is bedobott a regnáló világbajnok holland kapcsán:
„Max kihagyhat egy évet 2026-ban, hogy meglássa, melyik a legjobb csapat. Egyáltalán nem lepődnék meg, ha így tenne. Ne feledjük, hogy a 2026-os szezon tényleg lottósorsolás. Úgyhogy tényleg nem tudhatjuk, mi fog történni” – utalt a szűk két év múlva érkező új Formula-1-es szabályrendszerre Russell.
Ezért nem javasolja Steiner az Alpine-nak Schumacher leigazolását
https://formula.hu/parc-ferme/37985
Mick Schumacher amellett, hogy továbbra is a Mercedes F1-es tartalékversenyzője, az Alpine endurance-világbajnoki alakulatában is szerepel. Az ott nyújtott teljesítménye pedig elégedettséggel tölti el a franciákat, Bruno Famin csapatvezető nemrég azt is elmondta, hogy a német esélyes lehet akár az egyik 2025-ös F1-es ülésükre is. Schumacher korábbi haasos főnöke, Günther Steiner azonban – még Esteban Ocon távozásának híre előtt – így felelt arra a kérdésre a Red Flags podcast adásában, hogy az Alpine helyében ő leigazolná-e a pilótát:
„Pillanatnyilag nem. A legjobb versenyzőt kell megszerezned, aki elérhető. Azokra kell gondolni, akik megmutatják, hogy nagyon jók. Gyári csapatként pedig a lehető legjobbra van szükséged” – fogalmazott Steiner, aki szerint tehát nem Schumacher a legjobb opció az Alpine számára. Ocon távozása után egyébként olyan nevek lehetnek esélyesek a helyére a német mellett, mint Jack Doohan, Valtteri Bottas vagy Guanyu Zhou.
Vasseur: Bejött a változtatás a Ferrarinál
https://formula.hu/parc-ferme/37984
Fred Vasseur csapatfőnök szerint működik a Ferrari átalakított autója: tavaly egy körön gyorsak voltak, de a futamokon visszafelé lépdeltek a mezőnyben, idén viszont már jól menedzselik a gumikat, így az is belefér, hogy nem olyan kiemelkedőek az időmérőkön.
„Szerintem előreléptünk a gumikezelés terén. Tavaly világos volt a helyzet: az időmérőn jól teljesítettünk, de a hosszabb etapokon szenvedtünk, ahogy bizonyos kanyarokban is szenvedtünk” – mondta Vasseur.
„Dolgoztunk a gyengeségeinken, megtettük az előrelépést. Ezzel valószínűleg rontottunk kicsit az egykörös tempónkon tavalyhoz képest, de szerintem az előnyeit láthatjuk a futamokon, és összességében sokkal több pontot szerzünk idén, mint tavaly. Ez a jó irány” – tette hozzá a csapatfőnök.
Albon: A Mercedes a többiek előtt járhat 2026-ban
https://formula.hu/parc-ferme/37983
Erős Mercedes-motorra számít 2026-tól Alex Albon, aki arra a kérdésre válaszolta ezt, hogy vajon Brixworth terméke szerepet játszott-e abban, hogy több évre szóló megállapodást írt alá a Williamsnél.
„Persze, hogy igen. Szerintem a Mercedes időről időre, amikor a szabályok változnak, egy lépéssel a többiek előtt jár. Ezzel nem azt mondom, hogy a többi csapat nem végez majd jó munkát, de azt gondolom, hogy biztonságos arra fogadni, hogy a Mercedes jó lesz” – mondta Albon, aki hozzátette, hogy majd meglátják, hogy 2026-ban hol tart a Williams építkezése, de abban biztos, hogy erős motorjuk lesz majd a Mercedes révén.
Dixon nyerte a detroiti őskáoszt az IndyCarban – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37982
Alig néhány nappal az Indy 500 után Detroit utcáin folytatódott az IndyCar 2024-es idénye, amelynek eddigi talán legőrültebb versenyét hozta a vasárnap. A 100 körös versenyen nyolc sárga zászlós szakasz volt összesen 47 körön, azaz csaknem a táv felén át különböző balesetek miatt, ráadásul a futam egy pontján még eső is megkavarta a lapokat. Rögtön a rajt után történt egy több autót érintő tömegincidens, majd a későbbi balesetek közé tartozott a pole-ból induló Colton Herta merész bevetődése Alex Palou ellen; Scott McLaughlin egyszer egyedül állt a falba, később Sting Ray Robbot lökte bele; Romain Grosjeannak Christian Lundgaard ütközött neki az egyik újraindításnál; az Indy 500 immár kétszeres győztese, Josef Newgarden pedig a bokszban is eltalált egy szerelőt – ő és több társa amúgy büntetéseket is kapott a történtekért.
Mindeközben a káoszban mindössze kétszer kereket cserélő Scott Dixon találta magát az élen, aki Long Beachhez hasonlóan remekül osztotta be a hajrában az üzemanyagát, így idei második diadalát aratta, és összetettben is átvette a vezetést Paloutól. Marcus Ericsson végzett a második, a karrierje első dobogóját jegyző Marcus Armstrong pedig a harmadik helyen mögött. Palou csak 16. lett, míg Newgarden többkörös hátránnyal ért célba. Kiemelendő még Theo Pourchaire, aki az Indy 500 kihagyása után egy tizedik hellyel tért vissza az Arrow McLarenhez. Íme, az őrült detroiti verseny videós összefoglalója, alább pedig a végeredménye:
A futam végeredménye:
1. | Scott Dixon | Ganassi | Honda | |
2. | Marcus Ericsson | Andretti | Honda | 0.8567 |
3. | Marcus Armstrong | Ganassi | Honda | 4.9129 |
4. | Kyle Kirkwood | Andretti | Honda | 6.1249 |
5. | Alexander Rossi | McLaren | Chevrolet | 8.9532 |
6. | Will Power | Penske | Chevrolet | 10.1045 |
7. | Pato O’Ward | McLaren | Chevrolet | 11.4821 |
8. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | Honda | 15.4998 |
9. | Santino Ferrucci | Foyt | Chevrolet | 18.2882 |
10. | Theo Pourchaire | McLaren | Chevrolet | 18.8912 |
11. | Christian Lundgaard | RLL | Honda | 23.3158 |
12. | Agustin Canapino | Juncos Hollinger | Chevrolet | 27.3674 |
13. | Pietro Fittipaldi | RLL | Honda | 28.3686 |
14. | Rinus VeeKay | Carpenter | Chevrolet | 29.4122 |
15. | Graham Rahal | RLL | Honda | 30.1565 |
16. | Alex Palou | Ganassi | Honda | 39.0438 |
17. | Jack Harvey | Coyne | Honda | 46.3377 |
18. | Tristan Vautier | Coyne/WR | Honda | 1 kör /12.3753 |
19. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | Honda | 1 kör /25.2545 |
20. | Scott McLaughlin | Penske | Chevrolet | 1 kör /32.7782 |
21. | Sting Ray Robb | Foyt | Chevrolet | 1 kör /47.0293 |
22. | Linus Lundqvist | Ganassi | Honda | 1 kör /47.3041 |
23. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | Chevrolet | 3 kör /31.2220 |
24. | Kyffin Simpson | Ganassi | Honda | 4 kör /48.9234 |
25. | Helio Castroneves | Meyer Shank | Honda | 5 kör /59.6426 |
26. | Josef Newgarden | Penske | Chevrolet | 6 kör /54.2169 |
27. | Christian Rasmussen | Carpenter | Chevrolet | Kiesett |
14 órán keresztül állt a legrövidebb nürburgringi 24 órás
https://formula.hu/parc-ferme/37981
Az ikonikus egynapos endurance-viadalok egyikét, a nürburgringi 24 órást a hétvégén tartották – a sűrű köd azonban az érdemi versenyt nagyon rövidre szabta: csupán 7 óra és 22 percre.
Szombaton éjfél előtt rendelték el a piros zászlót az időjárási tényező miatt. Az újraindítást vasárnap reggelre tervezték, de a köd a vártnál tovább maradt, és vele együtt a piros zászló is. 14 óra leállás elteltével öt kört tett meg a mezőny biztonsági autó mögött, de a továbbra is Nordschleifére telepő köd miatt az a döntés született, hogy nem indítják újra a versenyt, hanem eredményt hirdetnek.
Az említett versenyidő és 50 körös megtett táv a legrövidebb nürburgringi 24 órást jelenti: a korábbi rekordot a 2021-es kiadás tartotta 9 óra 30 perc idővel és 59 körrel.
A győzelmet így a piros zászló beintésekor vezető #16-os Scherer Sport PHX Audi kapta: a legénységből Christopher Mies és Frank Stippler már harmadik, Riccardo Feller és Dennis Marschall első győzelmét szerezte a 24 óráson. A második a #911-es Manthey EMA Porsche lett (Laurens Vanthoor, Kevin Estre, Thomas Preining, Ayhancan Guven), a harmadik pedig a pole-ból induló #72-es RMG BMW (Dan Harper, Max Hesse, Charles Weerts) a 240 ezres nézőszámot elérő versenyen.
Fotó: Scherer Sport PHX
Minden csapat eladó, ha elég sokat fizetnek érte – Brown is megszólalt Andretti-ügyben
https://formula.hu/parc-ferme/37980
Monacóban Christian Horner vezetésével több csapatfőnök zászlót bontott a „vegyen csapatot az Andretti, ha be akar szállni az F1-be” táborban. Javaslatukban egyetlen bökkenő van: egy Formula-1-es csapat sem eladó, mivel a rajtrácson lenni jelenleg jövedelmező üzlet. A McLaren-vezérigazgatónak, Zak Brownnak van egy egyszerű javaslata erre a problémára:
„Csapatot venni határozottan a legegyszerűbb lenne. Igaz, most nem néz ki úgy, hogy bárki el akarná adni a csapatát, ez azonban csupán azt jelenti, hogy még nagyobb ajánlatot kell tenni érte. Senki sem tette ki a bejárati ajtóra az ’eladó’ táblát, de mindig van egy elég nagy összeg…” – mondta az ESPN-nek Brown.
„Jelenleg tíz nagyon egészséges csapatról beszélünk. 11. és 12. csapatot csak extrém magas feltételrendszer és extrém körültekintés mellett fognak bevenni, és úgy gondolom, ez a helyes.”
Ha az Andretti hallgat Brown bölcsességére, nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia: „Úgy emlékszem, a Williamst 150 millió dollárért vették meg. Öt évvel később nem hiszem, hogy másfél milliárdnál kevesebbért lehetne csapatot venni” – adott útmutatót Brown, az egyszerű „vegyen csapatot az Andretti” tanács mögött a valóságban milyen irdatlan összegek vannak.
Fotó: McLaren
Hülkenberg: Valamelyik meccsre kimegyek majd
https://formula.hu/parc-ferme/37979
Nico Hülkenberggel Horváth Dániel kollégánk készített interjút Monacóban, melyből ezúttal egy rövid részletet közlünk.
Hülkenbergnél arra voltunk kíváncsiak, hogy követni fogja-e a Németország által megrendezésre kerülő 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságot, melyre a német versenyző határozott igennel felelt.
„Egészen biztos, hogy követni fogom. Minden meccset nem lesz időm megnézni, de hazám válogatottjának mérkőzéseit nem hagyom ki. Valószínűleg valamelyik meccsen kint is leszek – hosszú ideje nem voltam már futballmérkőzésen, szóval ez egy jó lehetőség” – mondta Hülkenberg.
„Másrészről viszont a júliusi beosztásunkban nem lesz könnyű lyukat találni, szóval majd meglátjuk” – tette hozzá a német versenyző.
Bottas nem pihen, ezen a hétvégén is versenyez
https://formula.hu/parc-ferme/37977
Hiába volt az elmúlt két hétvégén is F1-es forduló, Valtteri Bottas nem pihen, a finn versenyző barátnője, Tiffany Cromwell társaságában indul egy kerékpárversenyen Kansas államban.
Bottasról köztudott, hogy gyakran pattan két kerékre: „Szeretek kerékpározni, gyakran ezzel ütöm el a szabadidőm. Ez nem egy szenvedély számomra, csupán szeretem csinálni. Szeretem magam kihívás elé állítani ezeken az eseményeken” – mondta Bottas.
Az UNBOUND Gravel verseny ma rajtol és kedden ér véget.
Verstappen inkább nem beszél róla
https://formula.hu/parc-ferme/37978
Szinte nem telik el versenyhétvége anélkül, hogy valamilyen fórumon ne kerülne szóba a Red Bullnál zajló belviszályok témaköre. Max Verstappen, az energiaitalos istálló háromszoros világbajnoka úgy gondolja, jobb, ha inkább nem nyilatkozik a témában.
„Minél többet beszélek a témáról, az emberek annál többet írnak róla” – mondta Verstappen.
„Valaki leírja, amit mondok, csinál belőle egy sztorit, az emberek pedig kiragadnak belőle apró dolgokat és egy katyvasz lesz az egész.”
„Arra gondolok, hogy egy sztori például spanyol, holland és más nyelvre is le lesz fordítva. Nem fogja segíteni a helyzetetaz, ha beszélek a témáról” – tette hozzá Verstappen.
Elszomorítja Ocont a sok bántás, amit a baleset óta kap
https://formula.hu/parc-ferme/37976
A francia a Monacói Nagydíj első körében ütközött egy átgondolatlan manőver során Pierre Gaslyval – korántsem ez volt az első ütközés, amelybe egy csapattárssal keveredett pályafutása során. Az egyértelmű vétkes Ocon húzta a rövidebbet: az incidens után a közösségi médiában kért bocsánatot – „az incidens az én hibám volt” –, öt nappal később pedig ismét közzétett egy posztot az X-en, reagálva az őt ért, sokszor személyeskedéssé fajuló kritikára.
„Sok mindent mondtak a Monacói Nagydíjat követő visszhang során. Miközben sok támogató üzenetet kaptam, mélyen elszomorít a személyiségemre, vezetésemre, valamint karrieremre vonatkozó bántó és negatív fogadtatás, amelyben online volt részem” – írta Esteban Ocon a terjedelme miatt több részletre osztott bejegyzésben.
„Számos ember kemény munkájának, támogatásának és önfeláldozásának köszönhetően több mint 140 nagydíjon vettem részt 2016-os bemutatkozásom óta. Mindig is szívós ellenfél voltam, és a legtöbb versenyzőhöz hasonlóan volt részem incidensekben. Végső soron mind versenyzők vagyunk, és a mezőnyben vívott kemény, korrekt küzdelem teszi ezt a sportot ilyen nagyszerűvé. Ez a fő oka, amiért én is ennyire szeretem sportunkat.”
„Alig várom, hogy Montrealban versenyezzek, a lelkes kanadai közönség előtt. Várom az izgalmas lehetőségeket, melyeket a jövő tartogat számomra. Esteban” – zárul Ocon posztja, amellyel arra a felvetésre is válaszolt, miszerint a baleset miatt feldühödött Alpine-vezetés lecserélné őt, kár már Kanadától.
Fotó: Alpine
Bagnaia a leggyorsabb pénteken, életjeleket mutat a Yamaha Mugellóban
https://formula.hu/parc-ferme/37975
Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.
A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről.
Pedro Acosta úgy is harmadik lett, hogy délelőtt és délután is begyűjtött egy bukást. Őt Miguel Oliveira követte, megelőzve a jövő évi gyári ducatis ülésért harcoló Marc Marquez, Enea Bastianini, Jorge Martin triót, míg rajtuk kívül Alex Marquez és a két gyári Aprilia-versenyző, Vinales és Aleix Espargaro jutott be a Q2-be. A gyári KTM-ek csak a 13. és 17. helyeken, a Hondák szokás szerint a sor végén.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'44.938 | |
2. | Alex Rins | Yamaha | 1'45.211 | 0.273 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'45.326 | 0.388 |
4. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'45.340 | 0.402 |
5. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'45.345 | 0.407 |
6. | Enea Bastianini | Ducati | 1'45.403 | 0.465 |
7. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'45.405 | 0.467 |
8. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'45.412 | 0.474 |
9. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'45.375 | 0.437 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'45.461 | 0.523 |
11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'45.480 | 0.542 |
12. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'45.650 | 0.712 |
13. | Brad Binder | KTM | 1'45.698 | 0.760 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'45.729 | 0.791 |
15. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'45.759 | 0.821 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'45.784 | 0.846 |
17. | Jack Miller | KTM | 1'45.798 | 0.860 |
18. | Pol Espargaró | KTM | 1'46.078 | 1.140 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'46.079 | 1.141 |
20. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'46.514 | 1.576 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'46.584 | 1.646 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'46.740 | 1.802 |
23. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'46.874 | 1.936 |
24. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'47.062 | 2.124 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Mikor a legnagyobb a konfliktusod az autóval? – Épp most!” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/37974
Lewis Hamilton volt a First We Feast YouTube-csatornán futó Hot Ones műsor vendége, ahol úgy interjúvolják meg a sztárokat, hogy közben csípős szószba mártott csirkeszárnyakat esznek. A hétszeres F1-es világbajnok egy darabig kifejezetten jól bírta a megpróbáltatásokat, aztán viszont néhány szósz alaposan megizzasztotta. Az alábbiakban nézhető meg a teljes adás, a videó alatt pedig néhány érdekesebb részletet külön is kiemelünk:
A műsorból többek között kiderül, hogy Hamilton egyetlen alkalommal pisilt bele a Formula-1-es autójába – néhány éve Szingapúrban –, és arról is beszélt, hogy könnyebb üldözőnek és vadásznak lenni, mint üldözöttnek, bár egy idő után kitalálta azt a stratégiát utóbbi esetére, hogy saját magát képzelte maga elé. A jelenlegi Mercedes-szenvedés is érintőlegesen szóba került: amikor a műsorvezető arról kérdezte a britet, hogy mikor áll a legnagyobb konfliktusban az autójával, Hamilton annyit felelt, hogy „Épp most!”, majd rögtön utána azt is hozzátette, hogy mostanában minden másodpercben úgy érzi, hogy az autó nem azt akarja csinálni, amit ő kér tőle – de aztán kiegészítette ezt azzal, hogy általánosságban ez a teli tankos első körökre igaz. A 39 éves pilóta azt is elárulta a műsorban, hogy a közúti lámpáknál állva sokszor ki akarták már hívni versenyre, és fiatalon olykor érzett is késztetést arra, hogy lenyomja a pimaszkodókat.
„A McLaren jobban másol” – Marko az F1-es riválisok közeledéséről
https://formula.hu/parc-ferme/37973
Az elmúlt versenyeken már korántsem volt olyan meggyőző a Red Bull, mint az előző másfél szezon során. A Monacói Nagydíjon kifejezetten küszködött a kerékvetők miatt a világbajnok gárda, de már előtte Imolában is csak hajszállal húzta be a győzelmet Max Verstappen Lando Norris előtt, aki előtte Miamiban – igaz, a safety car segítségével – le is győzte őt a McLarenben. Idén nyolc futamból háromszor nem Red Bull-os győzelem született, kétszer a Ferrari, egyszer a McLaren révén, így Helmut Marko, a bikák F1-es tanácsadója szerint is közelítenek a riválisok – ennek oka pedig az, hogy hatékonyan másolják őket:
„A harmadik évében járunk a jelenlegi szabályrendszer, az emberek pedig másolnak. Néhányan jobban másolnak, és láthatjuk is most az eredményt a McLarennél. A Ferrari szintén folyamatosan fejlődik” – nyilatkozta az osztrák OE24-nek a szakember, aki a saját monacói szenvedésük kapcsán hozzátette: „Mindeközben a mi két pilótánk lelkesen érkezett meg Monacóba, és azt mondták, remekül fog menni az autó a kerékvetőkön. De amint autóba ültek, már azt mondták, hogy vezethetetlen!”
Doohan: Természetes folyamat lesz, hogy az Alpine F1-es pilótájává válok
https://formula.hu/parc-ferme/37972
A Monacói Nagydíj óta arról szólnak a hírek, hogy Esteban Ocon ülése veszélybe kerülhetett az Alpine-nál, az utódjai között pedig talán elsőként említhető Jack Doohan, aki a csapat jelenlegi teszt- és tartalékversenyzője, nem mellesleg a franciák akadémiájának növendéke.
Doohan az utóbbi hetekben is vezette az Alpine 2022-es autóját, amikor Zandvoortban egy kétnapos tesztet bonyolított le vele a csapat – a Racingnews365.comnak akkor beszélt a 2025-ös esélyeiről.
„Csak biztos akarok lenni abban, hogy lehet ülésem jövőre. Az Alpine-ban akarok lenni, vannak céljaim, feladataim az autóban, a szimulátorban, az ilyen teszteken. Biztos akarok lenni abban, hogy mindent teljesítek, és úgy érzem, hogy jelenleg ezt csinálom. Amilyen pozícióban vagyok, és amit már megtettem, úgy érzem, hogy jó helyzetben lehetek egy ülésért jövőre” – mondta Doohan.
„Nyilván úgy döntöttünk, hogy idén nem versenyzek, így jobban felkészülhetek az F1-re. Dolgozom a szimulátorban, megvannak az éles tesztek, szóval természetes lesz, hogy folytatom az utat, és teljes munkaidős versenyző leszek az Alpine-nál jövőre” – tette hozzá.
Marko állítja: Vettel többször is megkereste a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37971
Sebastian Vettel 2022 végén intett búcsút az F1-nek, azóta nem is versenyzett sehol, ellenben néhány hónapja tesztelte a Porsche endurance-világbajnoki Hypercarját. Az idei Le Mans-i felállásba így sem került be a négyszeres világbajnok, de a német gyártó nem zárta ki, hogy a jövőben ez megtörténhet. Emellett viszont az F1-es visszatérést is elkezdték pletykálni Vettel kapcsán, aki maga ugyanakkor az imolai Ayrton Senna-megemlékezés alkalmából úgy nyilatkozott, hogy bár hiányoznak neki bizonyos aspektusai a száguldó cirkusznak, de boldog a jelenlegi életével és „nem úgy néz ki”, hogy vissza fog térni.
Viszont Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azt állította a Formule1.de portálnak nyilatkozva, hogy Vettel megkereste őket ennek kapcsán: „Többször is érdeklődött nálunk, de nem hiszem, hogy kellemes lenne Max Verstappen mellett vezetnie” – mondta a mind a négy vb-címét az energiaitalosokkal begyűjtő versenyzőről Marko, hozzátéve: „Ha helyesek az információim, akkor úgy fest, a Porsche és a hosszútávú versenyzés irányába mozdul el. Úgy gondolom, az egy nagyon jó lépés lenne számára.”
Elmarad a MotoGP Indiai Nagydíja, a Kazah GP ugrik be a helyére
https://formula.hu/parc-ferme/37970
Az elmúlt hetekben már röppentek fel pletykák azzal kapcsolatban, hogy a szervezők még tartoznak kifizetésekkel többek között a Dorna felé is a tavalyi első verseny kapcsán, és emiatt lefújhatják a szeptemberre tervezett Indiai Nagydíjat. Szerdán ezt a FIM és a Dorna meg is erősítette: a közlemény úgy fogalmaz konkrétan, hogy idén nem rendezik meg az indiai fordulót, helyette az eseményt a 2025-ös idény elejére tolják át „működési megfontolásokból”. A közlemény szerint a 2025 márciusi időpont időjárási szempontból is optimálisabb lesz a tavalyi őszi hőséggel szemben a nézők és a versenyzők számára egyaránt. A The Race információi szerint egyébként a Buddh International Circuit konkrétan az idénynyitó pozíciót kaphatja meg, ugyanis hiába lenne Kataré a szerződések értelmében az első forduló, a ramadán miatt jövőre nem feltétlenül tudja ezt a szerepét betölteni.
Korábban arról is voltak híresztelések, hogy India helyét az idei naptárban a júniusról a helyi áradások miatt elhalasztott Kazah Nagydíj vehetné át. Ezt végül fél órával India törlése után meg is erősítették, így a Kazah GP kapja meg a szeptember 20-22-i időpontot, ezzel az lesz az ázsiai túra első állomása. Persze azért még ne vegyük készpénznek, hogy meg is rendezik a futamot, a The Race ugyanis úgy tudja, maga a Sokol Circuit készen állna a homologizációra, viszont problémák lehetnek az egyéb infrastruktúrával, így például a közutakkal vagy épp a szélessávú internettel.
Azt Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elmondta: hiába szerepel hivatalosan tartalékhelyszínként a naptárban a Balaton Park Circuit, idén biztosan nem ugorhat be a balatonfőkajári pálya.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ennek köszönhető a Red Bull visszaesése?
https://formula.hu/parc-ferme/37969
A Monacói Nagydíj szabadedzései során szinte egy pillanatig sem tűnt úgy, hogy a Red Bullnak esélye lehet a győzelemre, melyet a szombati időmérő is megerősített: Sergio Perez már a Q1-ben kiesett, míg Verstappen csak a hatodik rajthelyet szerezte meg. A holland ezt követően a futamot is ugyanebben a pozícióban zárta, Perez pedig célba sem ért.
Úgy tűnik, nem csupán egy egyszeri visszaesésről van szó, az elmúlt három versenyből ugyanis csak egy alkalommal tudott nyerni a Red Bull. Martin Brundle, a Sky Sports F1 helyszíni riportere úgy véli, a Red Bull visszaesése a csapaton belül zajló belviszályok következménye.
„Számomra egyértelmű, hogy a Red Bullnál zajló belharcoknak negatív hatása van a pályán nyújtott teljesítményükre. Montrealban, a következő versenyen mindent meg fognak tenni azért, hogy visszatérjenek a normál kerékvágásba” – mondta Brundle.
A Red Bullon belül zajló problémákról számos alkalommal beszámoltunk a Formula.hu különböző felületein, melyhez Mészáros Sándor kollégánk rendre szállítja a legfrissebb helyszíni információkat.