DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat

Komatsu: Magnussennek meg kell küzdenie a helyéért

Az már bizonyos, hogy Nico Hülkenberg távozik a Haas istállótól, hogy az Audivá alakuló Sauber (Stake, Kick…) versenyzője legyen, és az is igen valószínűnek tűnik, hogy a Ferrarinál Dzsiddában debütáló Oliver Bearman lesz az utóda. A másik ülés sorsa viszont erősen kérdéses, a paddockban elhangzó pletykák szerint Ocon, Tsunoda és Zhou is szóba jöhet Kevin Magnussen helyén – amellett persze, hogy a dán maga is esélyes lehet a helyének megtartására.

magnussen-bahrein

Amikor Ayao Komatsu csapatfőnöknek feltették a kérdést, hogy Magnussennek meg kell-e küzdenie a helyéért, a japán szakember aligha meglepő módon igennel felelt: „Nem tudok sokat mondani, de természetesen igen, teljesítenie kell. De ebben a helyzetben egy olyan teljesítmény, mint a mostani nagyon, nagyon jó. Viszomt Kevinnek az egész hétvégét össze kell raknia” – utalt Magnussen remek versenytempójára Komatsu, amihez viszont gyenge időmérő társult.

A csapatfőnök arról is beszélt, hogy a mostani teljesítményükkel adott a lehetőség arra, hogy a magasabb polcokról is válogathassanak a pilóták közül: „A legjobb esélyünk arra, hogy jó versenyzőket vonzzunk magunkhoz, a pályán nyújtott teljesítmény, szóval ez a célunk” – mondta, azt viszont nem árulta el, kikkel egyeztetett: „Nem tehetem, az nagyon tisztességtelen lenne azokkal szemben, akikkel tárgyalok! Te sem örülnél, ha bizalmasan beszélnénk, és én elárulnám, hogy beszélgettünk.”

magnussen-imola

A Porschét már nem érdekli az F1

Bár két évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a Porsche az 1990-es évek eleje óta először ismét feltűnhet a királykategóriában, a Red Bull-üzlet bedőlése – és valószínűleg más, a Volkswagen-csoporton belüli szempontok – miatt úgy alakult, hogy a 2026-ban kezdődő új érában nem lesz jelen a legendás márka. S úgy tűnik, ezt nem is bánják, legalábbis erről tanúskodnak a Porsche motorsport-igazgatója, Thomas Laudenbach szavai, aki az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy elégedettek a jelenlegi portfóliójukkal, és nem vágynak az F1-be:

„A téma lekerült a napirendről, nem foglalkozunk az F1-gyel, nem fordítunk rá energiát” – idézi Laudenbach nyilatkozatát a lap. „Csak arra koncentrálunk, amit jelenleg is csinálunk, és ha áttekintjük, sokféle tevékenységünk van, eléggé elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek is vagyunk ezzel” – mondta, majd így folytatta:

„A pályanapoktól kezdve a GT4-en és a márkakupákon át egészen a profi GT-kig jelen vagyunk az ügyfélversenyzésben, ezenfelül a két legfontosabb endurance sorozatban indulunk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik pillér, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos számunkra, a Formula–E-ben való részvételünk, mely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy összességében igazán jó helyzetben vagyunk.”

porsche-logo

Szavazás: Legyen F1-es futam Afrikában?

Pitwall című műsorunk legújabb adásában – melyet a poszt alján megtalálhattok – is beszélgettünk arról a hírről, miszerint Ruanda F1-es pályát tervez építeni, s ezzel 1993 óta először visszatérhet a száguldó cirkusz Afrikába. Ezzel kapcsolatban vagyunk kíváncsiak a véleményetekre: szerintetek fontos, hogy az összes emberlakta kontinensnek meglegyen a saját versenye – avagy mit gondoltok az afrikai futamrendezésről?

F1-es nagydíjat is rendezhetnek az új Salzburgringen

A mindenekelőtt a túraautózás világából ismert, a DTM versenynaptárába vágyakozó Salzburgring igazgatója, Ernst Penninger a Motorsport Totalnak adott interjújában hangot adott annak a meggyőződésének, hogy bár jelenleg csak Grade 3-as besorolással rendelkezik, a legújabb fejlesztéseket követően akár az FIA 1-es minősítését, azaz a Formula–1-es versenyek rendezéséhez szükséges besorolást is megkaphatják.

„A vadonatúj, teljes mértékben digitalizált versenyirányítás áprilisban készült el, s májusban használatba is vettük” – idézi a lap Penningert. „Technikai szempontból Spielberggel egy szinten vagyunk, sőt a kameratechnológiánk például újabb. Modernebbek vagyunk a legtöbb DTM-pályánál, és nem jelentene problémát az F1-es versenyrendezés sem.”

Persze a rövidtávú cél nem a királykategória vendégül látása, hanem a DTM „visszacsábítása”, hiszen a német túraautós sorozat eddig egyetlen alkalommal fordult meg a Salzburgringen, egészen pontosan a jogelőd, a „régi” DTM naptárában szerepelt 1987-ben. Mint Penninger hangsúlyozta, most már csak a DTM-et szervező ADAC szándékán múlik, hogy ellátogatnak-e a Salzburgringre, és ha igen, akkor mikor.

salzburgring

„Németként a német gyártónál? Nagy lesz a felelősség…” – Hülkenberg

Tisztában van azzal Nico Hülkenberg, hogy komoly elvárásoknak kell majd megfelelnie az Audinál. A német pilóta parádés formában versenyez idén, 2025-ben viszont már a Stake autójában fog ülni, és egyúttal az Audi 2026-ban manifesztálódó gyári projektjében dolgozni.

Németként az F1-be végre-valahára beszálló német gyártót képviselni, ráadásul első igazolt pilótaként komoly felelősség – de Hülkenberg nem ijed meg ettől.

„Nagy kihívás, efelől nincs kétségem. Az Audihoz menni, amely egy német gyártó, német pilótaként nagy figyelem hárul majd rám, és nagyok lesznek az elvárások, nem lesz könnyű helyzet” – idézi Hülkenberg szavait a Racingnews365.com.

„A munkához való hozzáállásom nem változik, mindent bele fogok adni, és megpróbálok majd hozzátenni az autóban, illetve azon kívül is annyit, amennyit csak tudok. Remélhetőleg közösen sikerre vihetjük a projektet. Nyilván különleges dolog egy német márkát képviselni, de ez nem ez volt a döntő faktor” – tette hozzá azzal kapcsolatban, hogy miért írt alá az Audihoz és miért hagyta el a Haast.

1020289673-LAT-20240718-GP2413_133159_F8A5919-871_resize

fotó: Haas F1 Team

 

„Ez a versenyzőn múlik, mentális jellegű” – Steiner Perez küszködéséről

Sokszor esik szó arról, mi az oka Sergio Perez látványos alulteljesítésének a Red Bullnál: a mexikóinak 2025 hátralevő részére bizalmat szavazó csapat az RB20 nehéz vezethetőségéről beszél, az autó egyensúlyának javításával segítené Perez formáját. Máshogy gondolja a Haas excsapatfőnöke, Günther Steiner: szerinte a versenyzőben keresendő a különbség, Sergio Perez teljesítményére kihat, hogy nem tud megbirkózni a nyomással úgy, mint ahogy egy világbajnok alkat.

„Manapság az autók egyformák, ha egy fejlesztést csak az egyik versenyző kapja is meg, azt egyértelműen kommunikálják. Nem lehet visszatartani, mint régen, minden csapat átlátható. Ezen a téren semmi nincs” – mondta Steiner a Racingnews365-nek. „Ez csak a versenyzőn múlik, mentális jellegű. Stressz alatt vannak, ha pedig belegondolunk, milyen kicsin múlik három vagy négy tizedmásodperc, akkor ha nincs meg az önbizalom, ha valaki nyomás alatt van, mindenki őt figyeli, mindenki kritizálja…”

„Hétfőnként mindig eszembe jut, hogy ha valakinek rossz hétvégéje volt vagy legyőzte a csapattársa, és elolvassa vagy meghallgatja, amit róla írnak és mondanak – ahogy itt beszélünk mi is –, az kihat rá, hacsak nem rettentő erős. Itt különbség van az igazán jó és a jó versenyzők között, az igazán jókról, a világbajnokokról lepereg. Ez is egy tényező” – fogalmazta meg Günther Steiner.

Fotó: Red Bull Content Pool

Domenicali jóslata: Az F1 film a Drive to Survive sikerét is túl fogja szárnyalni

Drive to Survive-hatásként is emlegetik a Formula-1 népszerűségében történt robbanásszerű emelkedést, amely a 2019-es első évad után indult be, elsősorban a fiatal generáció soraiban – a Netflix-sorozat és a gyakorlatilag minden nagydíjon jellemző telt ház közti összefüggés tagadhatatlan. A Brad Pitt nevével fémjelzett új mozifilm, amely a minimalista F1 nevet kapta, azonban a hivatalos álláspont szerint a sorozatnál is nagyobb sikert fog elkönyvelni:

„Úgy vélem, ha a Netflix sikere nagy volt, akkor a mozifilmé – éppen Magyarországon beszéltünk az üzleti és promóciós tervről – óriási lesz. Olyan magasságot fogunk elérni, amely most nincs jelen” – jósolta a Motorsport.com-nak az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.

„Egy jellemzőt illetően nem volt alku: valami egyedit kell létrehozni, de úgy, hogy a versenyzésnek magának érintetlennek kell maradnia. Hogy a sportról szóljon, különböző vágásokkal, különböző elemekkel, hiszen filmről van szó. Azt hiszem, már a készítése is lenyűgözi az embereket, hiszen tetten érhető, milyen összetettséget kell kézben tartani” – mondta Domenicali a 2025. június 25-én érkező filmről. Hozzátette az interjúban: a film forgatása során olyan kamerákat és látószögeket használnak, melyeket később a közvetítésben is hasznosíthatnak.

„Perez így nem marad” – véli a McLaren fiatalja

Nem maradhat a Red Bull F1-es ülésében Sergio Perez – véli Gabriele Bortoleto, a McLaren juniorja, aki jelenleg az F2-es bajnoki címért küzd.

„Szerintem Perez kiesik jövőre. Nem tudom, hogy van-e szerződése, de ezekkel az eredményekkel kiesik” – válaszolta a Motorsportnak arra a kérdésre, hogy mit gondol a mexikói jövőjéről.

A brazil fiatal jelenleg a második az F2-ben, nemrég csatlakozott a McLaren programjához, de a hírek szerint az Audi is érdeklődik iránta – jelen állás szerint van esélye arra, hogy F1-es pilóta legyen a következő években. Ő pedig arra számít, hogy Perez ellen már nem kell majd csatáznia a pályán…

verstappen és perez

fotó: Red Bull Content Pool

Bearman elárulta, hogy miben kell még fejlődnie

Oliver Bearman Dzsiddában a Ferrari színeiben már debütált az F1-ben, 2025-ben pedig teljes szezont fut a Haas színeiben. A fiatal brit versenyző legutóbb a Hungaroringen ült F1-es autóban, akkor az első szabadedzésen kapott lehetőséget jövő évi csapatától.

Bearmant a legnagyobb gyengeségéről kérdezték, melyre így felelt a 19 éves versenyző: „Minden területet nem lehet felismerni csupán egy edzés alatt, de általánosságában elmondható, hogy az időmérős tempóm a gyengeségeim közé tartozik.”

„Talán ezt már az elmúlt három vagy négy alkalommal is elmondtam. Kis lépésekben haladok, de mindig úgy érzem, hogy ha rendelkezésemre állna még egy második szett gumi, akkor minden rendben lenne” – mondta Bearman.

Törött bordával nyerte meg a Magyar Nagydíjat Piastri

Mint minden F1-es pilóta, Oscar Piastri is élvezi jelenleg a jól megérdemelt nyári szünetet. A McLaren pilótája Instagramon osztott meg néhány képet a szezon első feléből, a poszt végére pedig egy röntgenfelvételt ábrázoló fotó is bekerült. A leírás a poszt alatt így szól: „A szezon első fele kész. Első nagydíjgyőzelem. Első törött csont. A bordám élvezi a szünetet.”

A törött bordáról készült felvételről kiderül, hogy a Brit Nagydíjat követő hétfőn, július 8-án készült, ez pedig arra enged következtetni, hogy az ezt két héttel követő Magyar Nagydíjon is még küszködött az ausztrál a sérülésével. A nehezítő tényező ellenére remekül sikerült a 23 éves versenyzőnek a futam, hiszen ott aratta élete első F1-es nagydíjgyőzelmét, miután a McLaren nagy port kavaró stratégiai döntése miatt csapattársának, Lando Norrisnak vissza kellett adnia az első helyet érő pozíciót kollégájának.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oscar Piastri (@oscarpiastri) által megosztott bejegyzés

Más F1-es csapat felé is nézne a McLaren juniorja

A McLaren jelenlegi F1-es pilótafelállása Lando Norrisszal és Oscar Piastrival rendkívül stabilnak tűnik, így nem lesz könnyű dolga a feltörekvő juniorjuknak, az F2-es Gabriel Bortoletónak, aki a britek pilótaprogramjában pallérozódik.

„Hosszú távú szerződésem van a McLarennel. Tudom, hogy a McLaren azt akarja, hogy sikeres legyek és eljussak a Formula-1-be. Tudják, hogy két remek versenyzőjük van és engem is az F1-ben akarnak látni. Az az álmom, hogy egy nap az ő pilótájuk legyek” – mondta a fiatal tehetség a motorsport.com brazil oldalának.

Bortoleto tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén pedig a második helyen áll az F2-ben első szezonjában. A szép eredmények ellenére valószínűtlen, hogy helye lesz a 19 évesnek a wokingiak F1-es istállójánál a közeljövőben, így a brazil más csapatok felé is nézelődne.

„A döntés pilótaként az enyém, én választok, hova szeretnék menni. Én irányítom a karrierem. A McLaren azt szeretné, hogy sikeres legyek, nem akarnak bezárni engem egy olyan szituációba, amiben nem élhetem ki magam a sportban. De természetesen meg akarnak tartani a saját csapatukban” – mondta Bortoleto.

Sainz megszerzése a Williams-főnök F1-es karrierjének csúcspontja

Továbbra is rendkívül boldog Carlos Sainz megszerzése miatt James Vowles: a Williams csapatfőnöke úgy fogalmazott, hogy a világ legjobb pilótái közül kettő is náluk vezet majd, ez pedig egy jel arra vonatkozóan, hogy mennyire kell komolyan venni az újjáépülőben lévő grove-i istállót.

„Szerintem ez egy nagy, óriási esemény a Williams számára, hogy a világ legjobb versenyzői közül kettő is nálunk vezet és harcol majd. Szerintem ez egy jele annak, hogy felkészültünk arra, hogy megtegyük a szükséges befektetéseket: hatékonyan arra költjük a pénzt, amire kell, a számunkra elérhető legjobb versenyzőkre” – mondta Vowles.

A csapatfőnök többször hangsúlyozta, hogy nagy dolognak tartja, hogy olyan gyártók elől happolta el Sainzot, mint például az Audi, amely nemrég igazolta le Mattia Binottót a gárda egyik vezérének.

„Carlos azt mondta, hogy Mattia érkezése nem változtatott a döntésén. Egy autógyárat, méghozzá a világ egyik legnagyobbját legyőzni ebben, én erre hihetetlenül büszke vagyok. Mondtam is Carlosnak, hogy ez a karrierem egyik legbüszkébb pillanata, pedig sok nagyszerű pillanatot átéltem már. Az a tény, hogy minket választott mindenki mással szemben, óriási, hatalmas, monumentális döntés” – tette hozzá.

unnamed_7_1

Hamilton „győztes mentalitást” hoz majd a Ferrarihoz Bearman szerint

Oliver Bearman szerint változást és javulást fog eredményezni a Ferrarinál Lewis Hamilton megérkezése – mint ismert, a hétszeres világbajnok 2025-ben áll munkába Maranellóban, a fiatal brit pedig ugyanekkor csatlakozik a Haashoz, mint a Ferrari-akadémia legfrissebb F1-es pilótája, és a mezőny egyik újonca.

„Szerintem nagyon sok tapasztalatot fog hozni a csapathoz. nyert hét világbajnoki címet, ami nem sok emberről mondható el. Egy jó mentalitást, győztes mentalitást fog hozni a csapathoz, és természetesen a tehetsége is tagadhatatlan. Egyike a valaha volt legjobb versenyzőknek, és nagyszerű, hogy valahogy meg tudja osztani velem a tapasztalatát” – mondta Hamiltonról a Sky Sportsnak Bearman.

hamilton ünnepel

„Joggal érzik elárulva magukat a ducatisok Marquez miatt” – Rossi

Bő két hónapja dőlt el, hogy a Ducati végül nem a vb-éllovas Jorge Martint, hanem egy utolsó pillanatos döntéssel Marc Marquezt igazolta le a gyári csapatába 2025-re Francesco Bagnaia mellé. A választás következménye az lett, hogy Martin átigazolt az Apriliához, ahogy a VR46-os Marco Bezzecchi is, míg a Ducati jelenlegi másik gyári motorosa, Enea Bastianini a Tech3 KTM-nél folytatja. Marquez korábbi nagy ellenfele, a MotoGP-től már visszavonult, jelenleg a WEC-ben szereplő Valentino Rossi nem érti a bolognai gyártó döntését, amellyel joggal haragították magukra a saját neveléseiket:

„Még nem sikerült teljesen megértenem. A Ducatinak van egy érdekes rendszere, egy piramisa, amely lehetővé tette a fejlődést és az előrehaladást a fiatal motorosoknak. Peccót is így hozták fel, és mind Martin, mind Marco Bezzecchi erre várt. Aztán a Ducati hirtelen úgy döntött, hogy odaviszi Marcot. Normális, hogy a versenyzők elárulva érzik magukat. Egyik pillanatról a másikra ők már nem számítottak, szóval nem csoda, hogy viccnek tartják Marquez kiválasztását” – mondta el Rossi a L’Equipe-nek adott interjúban.

A kilencszeres világbajnok azt is hozzátette, hogy az akadémiájáról kikerült Bagnaia készen áll felvenni a versenyt Marquezzel, de nem volt rá szüksége ahhoz, hogy bizonyítson: „Pecco készen áll. Ő jelenti a különbséget, és tudta emelni a szintet. Kétszeres világbajnok, és harcol a harmadik címéért, de véleményem szerint nem volt szüksége Marcra a bokszban, hogy bizonyítsa, hogy ő az első számú.”

motogp-marquez-martin-bagnaia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Liberty: Nem vagyunk ellene az F1-es mezőny bővítésének, ha…

Mint arról mi is írtunk, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma trösztellenes vizsgálatot indított a Formula-1 tulajdonosa, a Liberty Media ellen azt követően, hogy az FIA zöld jelzése ellenére az év elején elutasították – legalábbis egyelőre – a Cadillackel összeálló Andretti projektjének csatlakozását tizenegyedik csapatként a mezőnyhöz. A FOM többek között azzal indokolta ezt a döntést annak idején, hogy nem garantált Andrettiék azonnali sikeressége, és inkább a csapatnak jelentene pluszt az F1-es szereplés, nem pedig fordítva.

A Liberty a minap jelezte, hogy együttműködnek a vizsgálat során. Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója pedig ennek kapcsán azt is elmondta, hogy alapvetően nem ellenzik feltétlenül a létszámbővítést, de a jelentkezőknek teljesíteniük kell az F1 és az FIA feltételeit is:

„Határozottan nem vagyunk ellene az ötletnek, nem gondoljuk, hogy bármilyen bővítés helytelen lenne. Van egy metódus a bővítésre, amelyhez szükséges az FIA és az F1 jóváhagyására, és mindkét csoport feltételeinek meg kell felelni. Határozottan nyitottak vagyunk arra, hogy új jelentkezők pályázzanak és potenciálisan jóvá is hagyjuk őket, ha ezek a követelmények teljesülnek” – idézi Maffei szavait a RacingNews365.com szakportál.

f1-start-2

A McLaren csapatfőnökét dicsérte Alonso

Fernando Alonso elismerő szavakkal illette Andrea Stellát, a McLaren csapatfőnökét.

Alonso jól ismeri Stellát, hiszen a Ferrarinál Stella még versenymérnökként dolgozott a spanyol mellett. A páros nagyon jól kijött egymással, Alonsót pedig egyáltalán nem érte meglepetésként, hogy meddig jutott korábbi mérnöke. 

„Ő egy elképesztő ember – nagyszerű mérnök, jó csapatfőnök. Azok az emberek, akik őszinték és a józan eszüket használják, általában sokra viszik az életben” – mondta Alonso.

„Andrea nagyszerű vezető, a józan ész pedig nagyon jellemző rá. Nem meglepő számomra az, hogy mennyire jó munkát végez” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

Két új fiatallal bővült a Red Bull F1-es juniorprogramja

Háromnapos tesztet és válogatót tartott a Red Bull Racing a korábban Formula-1-es nagydíjaknak is otthont adó jerezi pályán. A beszámoló szerint 13 és 16 év közötti fiatal tehetségek, szám szerint összesen tizenegyen – akik változatos országokból érkeztek: Nagy-Brittaniából, Írországból, Franciaországból, Olaszországból, Hollandiából, Svédországból, Libanonból és Mexikóból – vezethettek Formula-4-es és GP3-as autókat, és közülük választottak ki két pilótát Helmut Marko vezetésével.

redbull-junior-1

Az egyikük a 16 éves ír gokartos, Fionn McLaughlin lett [a fenti képen ő látható], aki jövőre már a Formula-4-es szinten folytatja. Míg a másik kiválasztott a 14 éves svéd reménység, Scott Lindblom lett [az alsó képen], aki egyelőre továbbra is gokartban fogja képviselni az energiaitalosok színeit. Az ő csatlakozásukkal jelenleg 11 fősre bővült a Red Bull juniorprogramja, de a közleményük szerint további pilótákat is bejelenthetnek majd.

redbull-junior-2

Ruandai versennyel térhet vissza az F1 Afrikába?

Miután az egyik fő célkitűzésnek kijelölt amerikai terjeszkedést már megvalósította a Formula-1, az utóbbi időben más területek felé fordították a figyelmüket. Az egyik ilyen fő célpont Afrika, amely kontinensen 1993 óta nem rendeztek világbajnoki nagydíjat. Az előző években fel is merült, hogy Kyalami és a Dél-afrikai Nagydíj visszatérhet a versenynaptárba, ám az a projekt végül (egyelőre) nem valósult meg.

Van viszont egy másik jelentkező: a Motorsport.com beszámolója szerint Ruanda szívesen vendégül látná az F1-et. Ráadásul mint azt Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a lapnak elárulta: a közép-afrikai ország elég jó tervet tett le az asztalra, és rövidesen tárgyalni is fognak velük. „Komolyak a szándékaik. Egy jó tervet mutattak be, és valójában szeptember végén találkozni is fogunk velük. Egy állandó pályán rendeznék a versenyt” – tette hozzá a sportág vezetője, utalva arra, hogy az elmúlt időszak trendjével ellentétben Ruanda nem utcai helyszínt tervez. Domenicali megjegyezte: céljuk az afrikai visszatérés, de fontos, hogy megfelelő legyen a stratégiai terve a projektnek és szívesen is lássák őket.

Afrika mellett amúgy Ázsia a másik olyan terület, ahol bővítené a futamok számát a Formula-1: erről a területről Thaiföld lehet a jelentkező, ahol korábban bangkoki utcai versenyt emlegettek, de Domanicali szerint több opció is az asztalon van, s a szeptemberi Szingapúri Nagydíj után el is utazik az országba, hogy mérlegelje a lehetőségeket. Az F1-vezér azt hangsúlyozta: az egy szezonban szereplő nagydíjak jelenlegi 24-es számát nem tervezik bővíteni az új jelentkezők ellenére sem.

f1-start-2024

Az F1 utáni leggyorsabb formulaautós szériába is belekóstol De Vries

Idén már a harmadik különböző bajnokságban fog rajthoz állni Nyck de Vries: a holland a japán Super Formula következő két állomásán, Motegiben és Fujiban indul majd a Team Impul színeiben. De Vries abba az autóba ül be, amellyel az évadnyitón még Theo Pourchaire vezetett, mielőtt áthívták az IndyCarba, s amely az egyetlen olyan nevező volt, amelyben nem japán pilótát láthattunk – igaz, a harmadik fordulótól kezdve már a #19-es versenygépet is egy hazai pilóta vette át.

A Super Formulában ugyan az utóbbi években csak egy-két nemzetközi induló tűnt fel, de technikai szinten és tempóban a Formula-1 utáni legerősebb és leggyorsabb formulaautós kategóriának számít. A tavaly az F1-ből és az AlphaTauri csapatától mindössze tíz verseny után kirakott De Vriesnek pedig ez már a harmadik különböző bajnokság lesz 2024-ben, amelybe belekóstol: a Formula-E-ben a Mahindrával mindössze 18. lett, a WEC-ben viszont a Toyotával már versenyt is nyert – a Team Impulhoz egyébként szintén a gyártóval való kapcsolat révén kerül most be.

devries

fotó: DPPI/WEC Media

Két nagy sportszergyártó harcol az audis F1-es szerződésért?

A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint az Adidas és a Puma fut versenyt azért, hogy komoly szponzori megállapodást írjanak alá az Audival, amely 2026-ban a Sauber gyári partnereként érkezik meg a Formula-1-be. Az Audi nemrég bejelentette, hogy a BP lesz az üzemanyag-beszállító partnerük, a hozzá tartozó Castrol pedig kenőanyagokkal látja majd el őket, de a négykarikás márka további szponzori szerződésekre is esélyes.

A SportBusiness lap szerint az Audi előrehaladott tárgyalásokat folytat az Adidasszal, amely így két F1-es csapatnak is a ruházati partnere lehet, miután várhatóan a Mercedesnél épp a Pumát fogják váltani ebben a pozícióban. Viszont az RN365 úgy tudja, a Pumával is tárgyal az Audi – igaz, a szaklap is megjegyezi, hogy úgy fest, az Adidas van „pole-pozícióban” a két vállalat közül. A megállapodás elvileg évi 30 millió dollárról szólhat.

f1-audi

Marko szerint nagyon is van kilépési záradék Sainz Williams-szerződésében

A múlt héten eldőlt, hogy Carlos Sainz a Williamsnél folytatja 2025-től, a közlemény szerint ráadásul többéves megállapodásról van szó. Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor még az F1-es Belga Nagydíj hétvégéjén beszélt arról, hogy információi szerint azzal győzhette meg a spanyolt a grove-i alakulat, hogy bekerült a kontraktusába egy olyan kitétel, miszerint távozhat, ha a Red Bull vagy a Mercedes hívná. Ezt James Vowles, a Williams csapatfőnöke persze tagadta, a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko azonban úgy tudja, nagyon is létezik a záradék – ekkor arról beszélt, amikor Sainz döntését elemezte a SpeedWeek.com portálon vezetett rovatában:

„Érthető, hogy Carlos úgy döntött, hogy a Williamshez, hiszen milyen alternatívái lettek volna? Az Audi egyértelműen nem lesz a legjobb jövőre, ha megnézzük a sikereiket. Az Alpine-nál pedig nem tudjuk, hogy megkapják-e 2025-re a Mercedes-motorokat vagy csak 2026-ban. Azt mondanám, ez volt a legjobb megoldás számára. Természetesen tragikus, hogy a legjobb szezonját futja a Ferrarinál, és nem kap ülést topcsapatnál. De lehet, hogy a Williamsnél haladnak előre, és erős a motorjuk is. És úgy tűnik, van a szerződésében egy záradék, amely lehetővé teszi számára a távozást, ha egy sokkal jobb helyeztben lévő csapattal kap ajánlatot.”

sainz-williams-5