DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Vettel vezetésével emlékeztek Sennáékra az F1-esek Imolában

Idén van a 30. évfordulója az 1994-es tragikus imolai hétvégének, amely során előbb Roland Ratzenberger, majd Ayrton Senna is életét vesztette egy halálos balesetben. A Formula-1-es mezőny a hétvégén versenyez az Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, a visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel pedig csütörtökre egy különleges megemlékezést szervezett a pilóták részvételével. A versenyzők #ForeverSenna feliratú pólóban futottak – vagy épp kerékpároztak – végig az imolai aszfaltcsíkon, de közben megálltak a Tamburello-kanyarban is, ahol a Senna tiszteletére emelt szobornál tisztelegtek a brazil legenda és Ratzenberger emléke előtt.

f1-senna-vettel-imola-1

f1-senna-vettel-imola-3

f1-senna-vettel-imola-4

Fotók: F1, DPPI

Így jött fel Verstappen a hetedikről a második helyre seperc alatt

Akárcsak a Belga Nagydíjon, Max Verstappen Monzában is bravúros felzárkózást produkált a futam elején rossz rajtpozíciójából. A motorcsere miatt hetedik helyről induló holland az első körben három helyezést nyert, a rajtot elszúró Lando Norrist, valamint Fernando Alonsót és Pierre Gaslyt lépte át, miközben pedig a kör végén áthaladt a célvonalon, már megkezdte előzését a harmadik Daniel Ricciardo ellen.

Három körrel később George Russellt is letudta ugyanitt – azaz már a második helyen állt, innentől kizárólag Charles Leclerc-re és az első pozíció megszerzésére kellett összpontosítania.

Vajszívűek voltak a stewardok, De Vries megúszta egy figyelmeztetéssel

Megtarthatja a kilencedik helyet és két pontját az Olasz Nagydíj bemutatkozója, Nyck de Vries, akit a biztonsági autó mögötti kiszámíthatatlan vezetésért rendeltek raportra a versenyfelügyelők. A Williams pilótája nagyot fékezett az SC-fázis alatti második körben, miközben Guanyu Zhou közvetlenül mögötte haladt.

A 62-es számú FIA-dokumentumból kiderül, De Vriesnek két problémával kellett megbirkóznia egyidőben: egyrészt kijelzője szerint fennállt a veszélye, hogy az előírt deltaidő alatt lesz, másrészt fékproblémája volt az autóval. A rádión a csapat éppen a fék miatt üzent neki, ezért nem kapott instrukciót arról, mit kezdjen a deltaidővel. A hollandnak gyorsan kellett döntenie, ezért lassított, hogy a delta felett maradjon.

Normál esetben egy versenyző büntetést kaphatott volna ezért, de az FIA enyhítő körülményként figyelembe vette, hogy De Vries beugróként volt jelent a hétvégén és csupán a harmadik szabadedzésen vezette először a Williamst. Ennélfogva egy hivatalos megrovást osztottak ki neki súlyosabb retorzió helyett.

Közleményt adott ki az FIA az Olasz Nagydíj végével kapcsolatban

Többen is értetlenkedtek azzal kapcsolatban, hogy miért tartott ilyen sokáig eltakarítani Daniel Ricciardo meghibásodó McLarenjét az Olasz Nagydíj hajrájában, több versenyző is úgy érezte, hogy ezt ennél jóval gyorsabban is meg lehetett volna oldani és maradhatott volna még érdemi versenykör, egyúttal izgalom a végére. Az FIA ezekre reagálva rövid közleményt adott ki az ügy kapcsán:

„Ugyan mindent megtettek annak érdekében, hogy a 3-as rajtszámú autót (Ricciardo) gyorsan kimentsék és folytatódhasson a verseny, a helyzet elharapódzott, a sportbírók nem tudták üresbe tenni az autó sebességváltóját és a megnyitáshoz tolni. A mi prioritásunk a művelet biztonsága, az incidens pedig nem volt elég komoly ahhoz, hogy piros zászló következzen, ezért a verseny a biztonsági autó mögött ért véget, követve azt a procedúrát, amelyben az FIA és a csapatok megállapodtak. A biztonsági autós fázis időzítésének nincs hatása a procedúrára verseny közben” – áll a közleményükben.

rc

fotó: dppi

Vizsgálat: Elveszítheti pontjait De Vries

Az Olasz Nagydíj egyik legnagyobb produkcióját – amely a Nap versenyzője rajongói szavazás győzelmét érte – Nyck de Vries nyújtotta a kilencedik helyezéssel, a debütáló holland azonban büntetést kaphat.

A beugrót a stewardok berendelték meghallgatásra: a gyanú szerint a sportszabályzatot megszegve kiszámíthatatlanul vezetett a futam vége felé, 16:15-kor. Az eset egészen pontosan a 3-as kanyarban történt, ahol De Vries Guanyu Zhou ellen védte az utolsó pontszerző helyet. (Ebből Ricciardo kiesésével lett kilencedik pozíció.)

A The Race szerint a szóban forgó eset már a biztonsági autó alatt történt. De Vries a fékek melegen tartása érdekében befékezett, amire mögötte haladó Zhounak reagálnia kellett: a kínai a fékre taposott és futólag a Williams elé került. A pilóta jelentette az esetet rádión az Alfa Romeónak.

Ha Monzáról van szó, Oliver Solberg a WRC-t választaná

Egy látványos Monzában készült videót tett közzé a minap a Hyundai fiatal pilótája. A 2003-as rali-világbajnok, Petter Solberg fia az alábbit fűzte hozzá a felvételhez: „Az F1 király... de semmi sem jobb annál, mint bevenni Monzát egy WRC bestiával! Alig várom, hogy láthassam az Olasz Nagydíjat ezen a hétvégén” – írta posztjában a 21. életévét hamarosan betöltő versenyző.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oliver Solberg (@oliversolberg01) által megosztott bejegyzés

DTM: A szezon tizedik győztesét hozta az utolsó körös sprint

A spái versenyhétvége második futamának legvégén rendeltek el teljes pályás sárga zászlót, amelyet az idei szezontól a szabályok szerint a biztonsági autós periódushoz hasonló kétsoros újraindítás követ. A megmaradt egyetlen körnek a ferraris Nick Cassidy, valamint a bajnoki éllovas Sheldon van der Linde feszült neki fej fej mellett: előbbi első, utóbbi negyedik idei győzelméért hajtott. Cassidy meg tudta őrizni a vezetést, az új-zélandi 12 futam alatt a szezon 10. különböző győztesévé vált.

Van der Linde, aki korábban a futamon lassú kiállása miatt esett Cassidy mögé, lett a második, Thomas Preining pedig az első futamhoz hasonlóan a harmadikként végzett. A bajnokságot vezető BMW-s azonban ezzel az eredménnyel is nagyot kaszált: mindkét fő üldözője nullázott, a pole-pozícióból kezdő René Rast harmadik helyről esett ki defekt miatt – miatta rendelték el az említett teljes pályás sárgát –, Mirko Bortolotti pedig csupán tizedik lett a 22. rajtkockából. Van der Linde előnye 32 pontra nőtt négy futammal a szezon vége előtt, a bajnokságban a futamot negyedikként záró Lucas Auer jött fel a második helyre.

A megrovásoktól megszabadult, most a büntetőpontok miatt aggódhat Tsunoda

Yuki Tsunoda a múlt heti biztonságiöv-meglazítós ügyével begyűjtötte az ötödik megrovását 2022-ben, ez pedig automatikusan tízhelyes rajtbüntetést jelentett számára az F1-es Olasz Nagydíjon. Ezt kihasználva az AlphaTauri új erőforrást is beszerelt a japán autójába, így végül a mezőny legvégére sorolták őt. Viszont pénteken nem lassított eléggé egy sárga zászlós jelzésnél, amiért háromhelyes hátrasorolással jutalmazták (aminek persze így nem volt jelentősége), valamint két büntetőpontot is kapott – ami viszont azért adhat okot aggodalomra, mert már nyolcnál jár Tsunoda, s ha eléri a tizenkettőt egy év leforgása alatt, automatikus egyfutamos eltiltással sújtják.

Nem véletlen, hogy Franz Tost csapatfőnök is úgy nyilatkozott a sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, hogy „nem volt okos” versenyzője megmozdulása, és a japánnak fegyelmezettebbnek kell lennie. Maga Tsunoda is elismerte, hogy meg kellene szabadulnia a felesleges kihágásoktól: „Legalább nem kell semmilyen megrovásokra gondolnom, ez legalább kitisztult most és keményen csatázhatok. Vagyis nyolc büntetőpontom így is van. Természetesen ugyanúgy figyelni fogok arra, hogy ne csináljak ostobaságokat. De ha például előzni próbálok és ütközöm vagy bármi ilyesmi történik, az jó lecke. De néhányszor valóban szükségtelen dolgokat csináltam, mint ez a sárga zászlós eset, ami büntetőponthoz vezetett, ezeket abba kell hagynom” – fogalmazott a pilóta, aki a konkrét monzai incidens kapcsán rádiós félreértéssel magyarázta a történteket.

tsunoda-alphatauri-1

F2: Daruvala nyert, a mezőny harmada kiesett a monzai főfutamon

Bár a bajnoki cím már a szombati sprinten eldőlt Felipe Drugovich javára, így is tartogatott bőven izgalmakat a Formula-2-esek vasárnapi főversenye Monzában. Az Alpine F1-es ülésével is szóba hozott Jack Doohan borzalmas rajtolt a pole-ból, így Liam Lawson került az élre. A mezőny közepén pedig több baleset is történt, amelyben Ralph Boschung, Theo Pourchaire, az eltiltott Roy Nissany helyére beugró Luca Ghiotto, valamint Doohan és Logan Sargeant is kihullott. Természetesen egyből jött a biztonsági autó – és nem is utoljára: az újraindítás után néhány körrel Calan Williams egy összeérés után találta a falban magát. A második SC-fázist szinte mindenki kihasználta, hogy megejtse a kötelező kerékcseréjét – igaz, Marcus Armstrong már szabálytalanul vágott ki a bokszutcába –, de aztán rövidesen lendült a piros zászló is.

f2-crash-monza-1

A leállás után a bokszba még nem kiálló Richard Verschoor és Marino Sato vezette a sort Jehan Daruvala előtt. Hátrébb az első start után még vezető Lawson járt pórul: Jüri Vips forgatta ki az egymással vívott csata hevében. A sérült első szárnya miatt pedig a bokszba is rendelték őt, míg a vétkes tíz másodperces stop&go büntetést kapott, ahogy egyébként Armstrong is az említett szabálytalan bokszkiállás miatt. Az élen közben Verschoornak és Satónak még ki kellett állnia kerékcserére (a piros zászlós megszakítás nem érvényteleníti a kötelező bokszkiállást), így a japánt már a pályán is megelőző Daruvala találta magát az első helyen, s végül a több dobogós helyezés után meg is szerezte első 2022-es győzelmét. A Red Bull-támogatott indiai mögött a Mercedes-protezsált Frederik Vesti lett a második, a szintén Red Bull-junior Ayumu Iwasa pedig a harmadik. Drugovich hetedik hellyel „öblítette le” a bajnoki címét. A 22 indulóból mindösszesen 14-en látták meg a kockás zászlót.

daruvala-f2-monza-dppi

Leclerc Schumacher és Lauda nyomdokaiban

Az Olasz nagydíj időmérőjén Charles Leclerc megszerezte idei nyolcadik pole-pozícióját. Ezzel a monacói versenyző Michael Schumacher 2004-es szezonja óta az első Ferrari-pilóta, aki elért ennyi rajtelsőséget egy idényben. Ennél többet csupán a hétszeres világbajnok és Niki Lauda tudott szerezni, előbbi 2001-ben 11-t, míg utóbbi 1974-ben, valamint 1975-ben is kilencet. Leclerc saját rekordja eddig hét volt, amit 2019-ben ért el.

A fiatal pilóta összességében már 17 pole-nál jár, ez az örökranglista 19. helyét jelenti, holtversenyben Jackie Stewarttal és Max Verstappennel, bár hármuk közül számára kellett a legkevesebb versenyhétvége (97) ehhez a mennyiséghez. A Ferrari tabelláján a harmadik pozíciót foglalja el a monacói, előtte csak az említett Schumacher és Lauda áll, akik 58, illetve 23 első rajtkockát szereztek a maranellói istálló színeiben.

Power megdöntötte Andretti pole-rekordját, szenvedtek a bajnoki üldözők

Laguna Secába érkezett az IndyCar mezőnye a 2022-es szezon fináléjára, ahol összesen még öt pilótának van esélye arra, hogy megszerezze a bajnoki címet. Az időmérő egyértelműen az éllovas Will Powernek sikerült a legjobban, hiszen begyűjtötte a rajtelsőséget – méghozzá karrierje során immár a 68.-at, amellyel átadta a múltnak Mario Andretti korábbi csúcsát. A Penske ausztrálja mögött Callum Ilott lett a második, megelőzve Alexander Rossit, Romain Grosjeant, a már csak néhány óráig címvédő Alex Palout, valamint Pato O’Wardot.

Power két fő riválisa azonban leszerepelt a szombati kvalifikáción: az egyaránt 22 pontos hátrányban lévő Scott Dixon és Josef Newgarden közül előbbi mindössze a 13. helyről indulhat, utóbbinak pedig egy megpördüléssel kiváltott piros zászló miatt törölték két gyorskörét, így csak a rajtrács végéről startolhat. Mindketten úgy fogalmaztak, hogy bíznak még a fordításban. Mindenesetre így a rajtsorrendben a címért versenyzők közül a 43 pontos hátrányban lévő Scott McLaughlin lesz Powerhez a maga nyolcadik rajthelyével, míg a 41 egységnyi lemaradással rendelkező Marcus Ericsson a tizedik kockából várhatja a rajtot. A mindent eldöntő évadzáró magyar idő szerint 21:30-kor startol.

power-indycar-pole-laguna

Marko: Max hamarabb visszavonulhat, mint gondolnánk

Max Verstappen még csak a hónap végén fogja betölteni a 25. életévét, miközben már jó úton jár második Formula-1-es világbajnoki címe felé. A hollandnak 2028 végéig érvényes a szerződése a Red Bull-lal, de még akkor is csak 31 éves lesz, azaz még legalább öt, de Fernando Alonsóból kiindulva akár tíz további szezon is várhatna rá. Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es tanácsadója azonban kétli, hogy Verstappen olyan sokáig a sportban marad:

„További címeket szeretnénk nyerni együtt. De kétlem, hogy Maxot látni fogjuk versenyezni, amíg meg nem dönt minden rekordot. Elérheti ezt, de az a típusú srác, aki fogja magát és szedi a sátorfáját, ha már nem érzi úgy, hogy szeretné a dolgot. Nem számít, mennyit ajánlasz neki, akkor nem fog maradni. És ez hamarabb bekövetkezhet, mint hinnénk” – nyilatkozta Marko a Sport1-nek. Hozzátette: Verstappen teljesítménye megmutatta, hogy igaza volt, amikor már évekkel korábban Ayrton Sennához hasonlította őt: a brazil legendához hasonlóan a holland is egyből gyors és elképesztően érzi az autót – s ezt a párhuzamot Marko szerint immár Gerhard Berger is elismeri.

verstappen-dppi_2

Fuji 6 órással indul, IndyCar-fináléval zárul az F1-es Olasz Nagydíj versenynapja – itt a vasárnapi menü

A hét utolsó napján sem fogunk unatkozni, hiszen bár a Formula-1-es Olasz Nagydíjat kíséri majd a legnagyobb figyelemmel, de előtte Monzában még F3-as bajnokot is avatunk, emellett pedig lesz WEC, WRC és IndyCar is többek között, utóbbi számára ráadásul ugyancsak a szezonzáró következik Laguna Secában – itt a program:

04:00 - 10:00 WEC, Fuji 6 órás futam (tv: Eurosport 1, élő)
08:35 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
08:08 - WRC, 14-16. szakasz (WRC+ online)
10:05 - 10:25 DTM, 2. időmérő  
10:05 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:00 Superbike, Superpole-futam (tv: Aréna4, élő)
11:05 - 11:40 Kamion-Eb, 2. időmérő  
11:50 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
12:30 Supersport, 2. futam (tv: Aréna4, élő)
13:30 DTM, 2. futam  
13:40 Kamion-Eb, 3. futam  
14:00 Superbike, 2. futam (tv: Aréna4, élő)
15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
16:15 Kamion-Eb, 4. futam  
21:30 IndyCar, Futam (arena4plus.network4.hu, élő)

monza-vasarnap-dppi-program

A Toyota mégsem csatlakozik az IndyCarhoz

Habár jelentős esély mutatkozott rá, hogy 2024-től a Toyota révén egy újabb gyártó érkezik a népszerű amerikai szériába, erre a közeljövőben biztosan nem kerülhet sor. A RACER hírei szerint a márkánál úgy határoztak, hogy egyelőre kihátrálnak a projektből. Bár a visszatérés lehetőségét továbbra sem zárták ki, ez szinte biztosan nem a következő években fog megtörténni. Az IndyCarban jelenleg a Honda és a Chevrolet szereplésének köszönhetően két motorbeszállító van jelen, az új hibrid erőforrások által pedig a széria vezetői azt remélték, új partnereket is bevonzhatnak.

Sainz egy megrovásra a rajtbüntetéstől

A harmadik szabadedzés után jelenése volt a felügyelőknél Monzában Carlos Sainznak, miután indokolatlanul lassan vezetett és ezzel Valtteri Bottas útjába került, aki el is fékezte magát az 1-es kanyarban. A spanyol pilótát végül megrovásban részesítették: a stewardok figyelembe vették azt is, hogy a Ferrari egyáltalán nem kommunikált a versenyzővel a finn érkezéséről.

Sainz számára ez már a negyedik megrovás 2022-ben, ami azt jelenti, hogy a következő alkalmat követően automatikusan tízhelyes rajtbüntetéssel sújtják – ahogy ezt épp ezen a hétvégén láthatjuk Yuki Tsunoda esetében is.

sainz-dppi-monza

fotó: DPPI

DTM: Norvég Porsche-győzelem az első spái futamon, nullázott az éllovas

A legendás Spa-Francorchamps-ban vendégeskedik a hétvégén a Német Túraautó-bajnokság mezőnye, s ahogy az a belga helyszínen megszokott, az időjárás is szerepet játszott a szombati események alakításában. Az időmérőn kettős Porsche-diadal született, a pole-t megkaparintó Dennis Olsen pedig a versenyen sem talált legyőzőre, így a norvég pilóta megszerezte első diadalát a DTM-ben. A verseny elején Lucas Auer próbálta tartani a lépést vele, az osztrák azonban defektet kapott a kerékcseréje után, így kiesett, ami az összetettbeli esélyeit is alaposan megtépázta. A második helyen így a mercedeses Maximilian Götz végzett, aki az utolsó körökben ismét szemerkélni kezdő esőben igyekezett utolérni Olsent, míg a dobogót Thomas Preining tette teljessé a Porschével.

Auer mellett más bajnokaspiránsok is rossz napot tudhatnak maguk mögött: az éllovas Sheldon van der Linde például a 22. helyről indulva csak a 12. pozícióig kapaszkodott előre, így pont nélkül maradt a BMW-vel. A verseny előtt a tabellán második helyet elfoglaló Mirko Bortolotti a 20. startkockából indulva lett nyolcadik, több előzést is bemutatva a hajrában a Lamborghinivel – viszont a pontversenyben így is utolérte őt a többszörös bajnok René Rast: hátrányuk 17 pont Van der Linde mögött. Olsen, aki egyébként a szezon kilencedik különböző futamgyőztesévé avanzsált, már a negyedik: lemaradása 23 egység, egy ponttal előzi Auert. A szombati futam az alábbi videóban teljes hosszában visszanézhető:

Újabb három pilótát sorolnak hátra – az összes monzai rajtbüntetés egy helyen

A két héttel ezelőtti Belga Nagydíjhoz hasonlóan Monzában is sok csapat úgy döntött, hogy különböző elemeket cserélnek az autóikban, így ismét jelentős számú versenyző kapott rajtbüntetést. Szombaton Esteban Ocon, Kevin Magnussen és Mick Schumacher csatlakozott a táborhoz, mutatjuk a teljes listát:

Max Verstappen - 5 hely: A vb-éllovas kocsijába az ötödik belsőégésű motor (ICE) kerül az idén, mellyel másodjára lépi át a megszabott határt, így csupán 5 pozicíóval kerül hátrébb a rajtrácson, nem tízzel, mint ami az első kihágásért jár.

Esteban Ocon - 5 hely: A francia pilóta ugyanabban a helyzetben van, mint Verstappen, másodjára kap idén belsőégésű motort.

Sergio Perez - 10 hely: A mexikói autójában szintén belsőégésű motort cseréltek, de számára ez az első szabályszegés volt, így 10 pozícióval került hátrébb. Ugyan új váltót is kap, de mivel csak a negyediket, így ez még megengedett számára.

Valtteri Bottas - 15 hely: A tízszeres futamgyőztes számára ez a harmadik hátrasorolás hat verseny alatt. Ezúttal is ugyanazokat a komponenseket cserélték, mint Belgiumban, ezért a büntetés mértéke is megegyezik.

Kevin Magnussen - 15 helyes rajtbüntetés: A dán pilóta autójába új ICE, turbó és MGU-H kerül.

Mick Schumacher - 15 helyes rajtbüntetés: A Haas németje is büntetést kap miután autójában váltót és belsőégésű motort is cseréltek.

Carlos Sainz - mezőny vége: A Ferrari hazai versenyén Sainz a rajtrács végére szorul, mivel cseréltek nála energiatárolót, MGU-K-t, váltót és vezérlőelektronikát is.

Lewis Hamilton - mezőny vége: A hétszeres világbajnok autójába bekerült a negyedik erőforrás, mivel a belga futamon frissen bevetett harmadik megsérült a Fernando Alonsóval történt összeérés során.

Yuki Tsunoda - mezőny vége: A japán versenyző először csupán 10 helyes rajtbüntetést kapott, mivel összegyűjtötte ötödik figyelmeztetését a felügyelőktől, azonban ezt követően az Alpha Tauri úgy döntött, hogy kicserélik az erőforrást autójában.

ocon

Első győzelmének és Monza történelmének állít emléket sisakjával Sebastian Vettel

Mint kis túlzással a fél mezőny, Sebastian Vettel is különleges bukósisakkal készült az Olasz Nagydíjra. A karrierje utolsó monzai versenyét teljesítő német sisakdizájnja két történelmi eseménynek is emléket állít: egyfelől saját 2008-as ottani sikerének, amely pályafutása első F1-es diadala volt (ráadásul azzal a legfiatalabb futamgyőztessé is vált akkor, amely rekordot azóta Max Verstappen megdöntött), s amely kapcsán a dátumnál némi szójáték („Sebtember”) is belefért, másfelől pedig annak, hogy éppen száz éve, 1922-ben nyitotta meg a kapuit a legendás pálya.

F3: Colapinto nyert, még hatan versenyben a címért

Az olasz forduló a Formula-3-as bajnokság utolsó állomása és a sprintverseny előtt heten is esélyesek voltak a bajnoki címre: Victor Martins, Isack Hadjar (aki az időmérőn balesetet szenvedett az utolsó kanyarban), Roman Stanek, Oliver Bearman, Zane Maloney, Arthur Leclerc és Jak Crawford. A fordított rajtrácsnak köszönhetően az első sorból Franco Colapinto indult Caio Collet mellől, aki a legutóbbi fordulóban nyerte meg a holland sprinfutamot. A bajnokesélyesek közül Crawford az ötödik, Bearman a hetedik, Leclerc a nyolcadik, Martins a kilencedik, Stanek a tizedik, Maloney a tizenegyedik, Hadjar pedig a tizenötödik helyről rajtolhatott.

A mezőny eleje változás nélkül elrajtolt, Leclerc és Martins azonban összeért, így a tabella éllovasa a kavicságyba kényszerült és visszacsúszott, míg Hadjar kiegyenesítette a második sikánt, de ő nem vesztett pozíciót. A negyedik körben a biztonsági autó a pályára látogatott, ugyanis Zak O'Sullivan csúszott ki a célegyenes végén. A nyolcadik körig folytatták a visszafogott száguldást a versenyzők, ekkor az esélyesek közül csupán Bearman, Crawford és Maloney állt a pontszerzők között. Az újraindítást követően Colapinto és Collet is megtartotta helyét, őket Jonny Edgar és Josep María Martí követte. Az ezt követő körökben Bearman és Martí csatázott a negyedik helyért, amiből végül a Prema versenyzője jött ki győztesen, miután utóbbi hibázott a 2-es Lesmo kanyart követően, így elment még mellette Crawford, Maloney és az Art versenyzője, Grégoire Saucy is. Hadjar balszerencséje közben folytatódott, ugyanis ki kellett állnia a bokszba új első szárnyért. Közben Bearman folytatta menetelését, kihasználva Edgar és Collet csatáját, egyszerre mindkettejüket megelőzve megszerezte a második helyet. Csapattársa, Arthur Leclerc is jó versenyt futott az első körös incidenst követően, folyamatosan jött előre a verseny során, ahogy tette ezt a másik érintett, Martins is, végül mindketten pontot szereztek.

A kockás zászló végül az első rajthelyről induló Colapintót intette le győztesként, akit az utolsó kanyarban is még támadott Bearman, de be kellett érnie a második pozícióval. A dobogó harmadik helyére Collet állhatott, a negyedik Maloney lett. Ötödikként Edgar, hatodikként Saucy futott be. A futam előtti esélyesek szerezték meg a hetedik, nyolcadik, illetve tizedik helyet is Crawford, Leclerc és Martins sorrendben. A kilencedik Martí lett, aki első pontjait szerezte a Formula-3-ban. Hatan maradtak versenyben a bajnoki címért, Martins 127 ponttal vezet, mögötte Hadjar és Bearman áll 121 és 114 egységgel. Matematikailag még esélyes lehet a végső győzelemre Maloney (109), Stanek (109) és Leclerc (104) is, hiszen a holnapi versenyen még 26 pont szerezhető. Vasárnap a pole-ban álló Alexander Smolyar mögül 5 bajnokesélyes indul, így izgalmas lesz a bajnoki finálé, a hatodik Hadjar pedig a tizenötödik helyről várja majd a rajtot.

 

Marko: Izgalmasabb, ha nem elölről indulunk

A Red Bull pilótája, Max Verstappen – többekhez hasonlóan – rajtbüntetést kap az Olasz Nagydíjon, ugyanis motort cserélnek autójában. Ugyan két futammal ezelőtt, Belgiumban is cserélt az istálló, stratégiai okokból mégis Monzát választották az újabb csere helyszínéül, hiszen itt könnyebb az előzés, mint a soron következő futamokon. Spában a büntetést követően a holland versenyző a tizennegyedik helyről nyerte meg a futamot, így a pénteki második szabadedzés után Helmut Marko okkal nyilatkozhatott humorosan a világbajnok hátrasorolásáról.

„Legalább izgalmasabb lesz nektek” – kezdte az osztrák szakember. „Nem akarsz Suzukában vagy Austinban cserélni. Mivel itt könnyebb előzni és mivel csúcsformában vagyunk, így izgalmasabb lesz nektek, újságíróknak, ha nem a legelejéről indulunk” – mondta Marko, majd hozzátette, hogy Perez motorja a holland futam időmérőjén történt megforgása során sérült meg, ezért kell nála is cserélni. A mexikóit 10 hellyel sorolják hátrébb, viszont csapattársa 5 helyes rajtbüntetést kap, mivel számára ez nem az első túllépés az adott alkatrészből (belsőégésű motor).

WEC: Két század döntött a pole-ról a Toyoták között

Fujiban folytatódik a hétvégén az Endurance-világbajnokság szezonja, 2019 óta először látogat Japánba a WEC mezőnye. A szombati időmérőn a hazai pályán szereplő Toyoták diadalmaskodtak: Kamui Kobayashi 1:29,234-es köre révén a #7-es egység hódította el a pole-pozíciót, mindössze két századdal felülmúlva a Brendon Hartley vezette testvérautót. A világbajnoki összetettet vezető Alpine-nak be kellett érnie a harmadik hellyel, bár Matthieu Vaxiviere is alig két tizedre volt az éllovas Toyotától. A második versenyét teljesítő Peugeot a negyedik és ötödik helyekre kvalifikált a Hypercar kategória mezőnyében.

Az LMP2-ben a pontversenyben élen álló Jota először szerzett pole-t idén Antonio Felix da Costának köszönhetően, megelőzve az AF Corsét és a WRT-t. A GTE Próban Porsche–Ferrari sorminta alakult ki: a leggyorsabb a #92-es Porschét terelgető Michael Christensen volt. Ami pedig a GTE Am géposztályt illeti, ott Ben Keating az idény során már harmadszor gyűjtött be rajtelsőséget a TF Sport Aston Martinja számára. A Fuji 6 órás verseny itthoni idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor startol.

kobayashi-toyota-wec-fuji-kvali-dppi