IndyCar: Palou vezet az Indy 500 előtt
https://formula.hu/parc-ferme/37894
A kétszeres bajnok Alex Palou mindent vitt a nagy május első felvonásán, az indianapolisi road course-on rendezett IMS GP-n. A Ganassi spanyol klasszisa megszerezte a rajtelsőséget, s bár a startot elrontotta, a verseny hátralévő részében ellenállhatatlannak bizonyult. A második helyre Will Power futott be, aki az idei négy futamból már harmadszor zárt ebben a pozícióban, míg a dobogó alsó foka a vezetést a rajt után megszerző Lundgaardé lett. A harmadik szezonját taposó dán versenyző nagyon érzi ezt a pályát, hiszen háromból két dobogóját és két rajtelsősége egyikét is itt szerezte, valamint két negyedik helyet is begyűjtött itt.

Palou ezzel idén először átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben, míg a második helyet Power megőrizte annak ellenére, hogy a szezonnyitós szabálytalanság miatt tíz pontot levontak tőle. A most negyedikként záró Dixon felkapaszkodott a képzeletbeli pódium harmadik fokára, az eddigi éllovas, Colton Herta viszont egészen a negyedik helyig csúszott vissza – de így sem lehet teljesen elégedetlen, hiszen a versenyen a 24. helyről kapaszkodott vissza egészen a 7. pozícióig.
A mezőnynek nincs sok ideje a pihenésre, hiszen holnapután már meg is tartják az Indy 500 első edzését.
Vettel nem zárja ki, hogy Marko utódja legyen
https://formula.hu/parc-ferme/39329
Helmut Marko két évtizede tölt be kulcsszerepet a Red Bull F1-es alakulatánál, a sportszakmai tanácsadó azonban nemrég ünnepelte 82. születésnapját, így ő is tisztában van vele, hogy lassan elérkezik a búcsú ideje. Jóllehet, ő maga elmondása szerint még nem áll készen erre, viszont máris megtalálta az ideális utódjelöltet: Sebastian Vettelt. A Red Bull-lal anno négy vb-címet nyerő visszavonult pilótát most meg is kérdezte az ORF arról, hogy elképzelhető-e, hogy ő vegye majd át Marko helyét:
„Még mindig nagyon jól kijövök Helmuttal, és beszélgetünk is. Ezt a témát illetően még nem annyira intenzíven és mélyen, de talán játszhatok valamiféle szerepet. Még meglátjuk, milyen formában. Helmut mondta már párszor, hogy befejezi, de még mindig itt van – és remélem, még sokáig itt is lesz! Egy ponton az élet megállíthatatlanul megy tovább, és ezt szerintem Helmut is tudja. Brutálisan realista és mindent nagyon jól és őszintén tud felmérni. Szerintem észlelni fogja, mikor jön el az idő.”
„Marko nem pótolható, fogalmazzunk így. Egy igazi karakter, és óriási mértékben hozzájárult a csapat sikereihez 2005 óta. Bárki is lesz az utód, jó lenne, ha a befektetett munkájuk folytatódna. Úgy vélem, én jól ismerem ezt a pozíciót az ott eltöltött időszakomból, de hogy őszinte legyek, az utóbbi években nem jártam annyira közel Helmuthoz. De szerintem tudom, mit csinál” – fogalmazott Vettel, aki amúgy nemrég arról beszélt, hogy a gyerekei miatt nem fog már visszatérni az F1-be.

MotoGP: Marquez uralta a pénteket Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/39330
Bekezdett a Francia GP edzésnapján Marc Marquez, aki a tét nélküli délelőtti, valamint a Q2-es helyekről döntő délutáni tréningen is a leggyorsabbnak bizonyult – ráadásul utóbbin futott 1:29,855-ös eredménye új körrekord is Le Mans-ban. Hozzá a fejlesztett specifikációjú motorblokkot bevető Yamahán ülő Fabio Quartararo került a legközelebb, megelőzve a gyári ducatis csapattársat, Francesco Bagnaiát. Őket a Gresini Ducati duója követte az újonc Fermin Aldeguer és a vb-éllovas Alex Marquez révén.
A top 10-be és ezáltal az időmérő második felvonásába a Pramac Yamahát erősítő Jack Miller, a KTM-es Pedro Acosta és Maverick Vinales, valamint a VR46-os Franco Morbidelli és az apriliás Marco Bezzecchi fért még be. Vinales amúgy bukott a hajrában, ahogy begyűjtött egy esést Brad Binder, Johann Zarco és Joan Mir is, akiknek viszont mind lesz a Q1-ben is jelenésük.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marc Márquez | Ducati | 1'29.855 | |
| 2. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'30.032 | 0.177 |
| 3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'30.039 | 0.184 |
| 4. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'30.221 | 0.366 |
| 5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'30.256 | 0.401 |
| 6. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'30.277 | 0.422 |
| 7. | Pedro Acosta | KTM | 1'30.308 | 0.453 |
| 8. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'30.490 | 0.635 |
| 9. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'30.509 | 0.654 |
| 10. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'30.622 | 0.767 |
| 11. | Luca Marini | Honda | 1'30.675 | 0.820 |
| 12. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'30.754 | 0.899 |
| 13. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'30.801 | 0.946 |
| 14. | Joan Mir | Honda | 1'30.821 | 0.966 |
| 15. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'30.942 | 1.087 |
| 16. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'31.165 | 1.310 |
| 17. | Alex Rins | Yamaha | 1'31.254 | 1.399 |
| 18. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'31.257 | 1.402 |
| 19. | Brad Binder | KTM | 1'31.417 | 1.562 |
| 20. | Takaaki Nakagami | Honda | 1'31.555 | 1.700 |
| 21. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'32.325 | 2.470 |
| 22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'32.425 | 2.570 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Még semmi sincs veszve, mindkét bajnoki cím elérhető” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/39328
Pályafüggő teljesítmény, szűk működési tartomány, kemény riválisok – Helmut Marko szerint azonban még koránt sincs vége a küzdelemnek: a Red Bull nem engedi el a 2025-ös címeket.
"A nehéz a megfelelő szó. Nehéz helyzetben vagyunk, mert az autónk működési tartománya rendkívül szűk" – mondta Marko a német Bildnek.
"Amikor minden jól alakul, gyorsak vagyunk és nyerünk – lásd Japán. Egy héttel később Bahreinben viszont a senki földjén voltunk... Mint egy zsákbamacska. A teljesítményünk pályafüggő, főként az autó egyensúlyával küzdünk. A Mercedesnek és a Ferrarinak is vannak problémái, egyedül a McLaren teljesít jól minden körülmények között."
"A bajnoki tabellán a harmadik helyen állunk, még semmi sincs veszve. Továbbra is minden esélyünk megvan arra, hogy mindkét világbajnoki címet megnyerjük. Végzetes lenne feladni csak azért, mert a dolgok jelenleg nem a terv szerint alakulnak" – tette hozzá a 82 éves osztrák.
Christian Horner csapatfőnök korábban egyébként úgy nyilatkozott, hogy az egyéni bajnokság a prioritásuk.

Verstappen GT3-as Ferrarival tesztelt a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/39327
Álnéven tesztelt egy GT3-as Ferrarit a Nordschleifén Max Verstappen – adta hírül a német Auto Motor und Sport. A szaklap szerint a négyszeres F1-es világbajnok álnéven vett részt a helyi sportautós széria, az NLS tesztjén: az autójára „Franz Hermann” név került fel a holland zászló mellé. Az AMuS szerint azonban a pilóta overallján már a saját neve szerepelt, így bukott le – pedig állítólag igyekeztek titokban tartani az eseményt, a garázson kívül nem is engedték a fotózást. A német portálnak azért így is sikerült lebuktatnia őt, lásd a lentebbi posztokat.
Verstappen évek óta szívesen tesztel GT-autókat, a Hungaroringen is többször járt már ilyen apropóból, sőt Verstappen.com Racing néven saját csapata is van, amelynek színeiben az Emil Frey Racinggel együttműködve menedzserének fia, Thierry Vermeulen is versenyez. A holland abból sem csinált soha titkot, hogy a Nordschleife az egyik kedvenc pályája, az AMuS értesülései szerint pedig Verstappen ráadásul még idén szeretné megszerezni a legendás 25 kilométeres pályán való versenyzéshez szükséges licenszet és engedélyt, amellyel az NLS futamain és a patinás nürburgringi 24 óráson is rajthoz állhatna. Úgy tűnik tehát, hogy újdonsült apukaként is szeret versenyautózni a szabadidejében a 27 éves pilóta.
Max Verstappen is running a Ferrari 296 GT3 in todays official NLS test on the Nürburgring Nordschleife. He tried to stay unnoticed using the name "Franz Hermann" on his car. We've got some pics and infos.
— Tobi Grüner (@tgruener) May 9, 2025
AMuS exclusive (in German): https://t.co/hnxUvdEYVC pic.twitter.com/Rf1u1mpVdS
Más fotos de Verstappen en Nürburgring
— SoyMotor.com (@SoyMotor) May 9, 2025
Planea obtener este año el Nordschleifen-Permit, la licencia de competición necesaria para poder participar en eventos oficiales de la NLS y también en las legendaria24 horas en Nürburgring
Os imagináis https://t.co/9jU5vOQF43 pic.twitter.com/CErXKaV0ie
Hazai pályán kap F1-es lehetőséget a McLaren IndyCar-sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/39326
Pato O’Ward vezetheti a McLaren egyik autóját az október végi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első pénteki szabadedzésén – jelentette be meglehetősen korán az alakulat. O’Ward az IndyCarban versenyez évek óta az Arrow McLaren színeiben, több futamot is nyert már, idén egy dobogós helyezéssel az összetett negyedik helyén áll. A wokingiak tehetségnevelő programjának tagjaként viszont már nem először fog F1-es autóba ülni: először a 2021-es fiatal pilóták tesztjén tette meg ezt Abu Dhabiban, azóta pedig már több pénteki szabadedzésen is lehetőséget kapott, legutóbb épp tavaly ugyancsak hazai közönség előtt Mexikóban.
A 2025-ös szabályok értelmében a csapatok immár négyszer – autónként két-két alkalommal – kötelesek lehetőséget adni fiatal újoncoknak az FP1-eken, O’Ward mexikói szerepeltetésével ebből tudnak le majd egyet a McLarennél.

Lekerült a védőborítás a Hungaroring célegyeneséről
https://formula.hu/parc-ferme/39325
Újabb helyzetjelentést adott a felújítási munkálatok haladásáról az F1-es Magyar Nagydíjnak szűk három hónap múlva otthont adó Hungaroring. „A célegyenes autóversenyzésre kész (lekerült róla a védőborítás, amely hónapig elcsúfította), a bokszokba szinte már most beköltözhetnének a csapatok, a főlelátó pedig hamarosan megtelhet nézőkkel. Naponta 1200 ember dolgozik a Hungaroringen, ahol lassan célegyenesébe fordul a felkészülés a Magyar Nagydíjra” – írták egy fotós posztban a közösségi oldalakon.
Formula1.5 – Albon tovább szárnyal
https://formula.hu/parc-ferme/39324
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Alexander Albon lett az idei szezon másodosztályának első duplázója, így tovább növelte előnyét a tabella élén: a Bahrein kivételével az összes eddigi nagydíjat az első két hely egyikén záró thai pilóta már 44 pontos előnyt épített ki az ezúttal harmadikként záró Isack Hadjar előtt. Bár a sprinten kiesett, a nagydíjra ismét pole-t szerző Sainz második lett, ezzel felzárkózott a gyenge hétvégét produkáló Bearman mögé a tabellán.

Lawson ismét pontot szerzett, ezúttal a sprinten, de a nagydíjról történt kiesése azt jelentette, hogy négy hétvége is kevés volt ahhoz, hogy elérje Yuki Tsunoda két hétvége alatt gyűjtött pontmennyiségét – Gabriel Bortoleto pedig továbbra is messze le van szakadva a többiektől.

Hamilton a 2025-ös sprinttabella élén
https://formula.hu/parc-ferme/39323
Azt követően, hogy karrierje első 18 sprintversenyéből a dobogóra is csak négyszer ért oda, Lewis Hamilton idén kettőnél kettőből jár a szombati F1-es futamokon, ami már csak azért is figyelemre méltó, mert a hat 2025-ös nagydíjon az első hatba is csak egyszer tudott odakeveredni. Kínában megnyerte a sprintet, Miamiban harmadik lett, ami azt eredményezi, hogy két verseny után ő áll az idei sprinttabella élén, a Ferrari pedig a második helyet foglalja el a csapatok között.

Feltétlenül ki kell még emelni azt a Yuki Tsunodát, aki mindkét idei sprinten a hatodik helyen ért célba, és így összesítésben is a hatodik legjobb a mezőnyben.
|
|
|
Kína |
Miami |
|
|
1. |
Hamilton |
8 |
6 |
14 |
|
2. |
Piastri |
7 |
7 |
14 |
|
3. |
Russell |
5 |
5 |
10 |
|
4. |
Norris |
1 |
8 |
9 |
|
5. |
Verstappen |
6 |
|
6 |
|
6. |
Tsunoda |
3 |
3 |
6 |
|
7. |
Leclerc |
4 |
|
4 |
|
= |
Stroll |
|
4 |
4 |
|
9. |
Antonelli |
2 |
2 |
4 |
|
10. |
Gasly |
|
1 |
1 |
|
|
|
Kína |
Miami |
|
|
1. |
McLaren |
8 |
15 |
23 |
|
2. |
Ferrari |
12 |
6 |
18 |
|
3. |
Mercedes |
7 |
7 |
14 |
|
4. |
Red Bull |
6 |
3 |
9 |
|
5. |
Aston Martin |
|
4 |
4 |
|
6. |
Racing Bulls |
3 |
|
3 |
|
7. |
Alpine |
|
1 |
1 |
Nem látja értelmét az F1-es költségsapkának az FIA elnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39322
Negatív hangvételben nyilatkozott a Formula-1-es költséglimitről Mohammed ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke. A költségplafont 2021-ben vezették be annak érdekében, hogy így próbálják meg összébb rázni a mezőnyt, és egyúttal egy fontos pillére annak, hogy mostanra minden F1-es istálló profitábilissá vált. Ennek ellenére Ben Sulayem szerint a pénzügyi szabályzat csak bosszúságot okoz nekik:
„Nézem a költségsapkát, és csak fejfájást okoz az FIA-nak. Szóval mi is ennek az értelme? Én nem látom az értelmét, tényleg nem” – nyilatkozta Ben Sulayem az AP-nek.

„Őrület volt, igazságtalan” – Magnussen mclarenes korszakáról beszélt
https://formula.hu/parc-ferme/39321
Kevin Magnussen a McLaren csapatánál mutatkozott be a Formula-1-ben 2014-ben, és noha hatalmas tehetségnek ígérkezett, a körülmények a csapatnál megnehezítették a dolgát. Magnussen a Motor Sport Magazine-nak nyilatkozva elmondta, milyen igazságtalanul bántak vele a McLarennél főnökei, különösen Jonathan Neale ügyvezető és Éric Boullier versenyigazgató: a vezetőség elvárta tőle, hogy debütánsként olyan különbséggel győzze le világbajnok csapattársát, Jenson Buttont, mint ahogyan azt elődje, a szintén világbajnok Lewis Hamilton tette az azt megelőző években.
„Elfogadtam, de így utólag visszatekintve, igazságtalan volt. Lewis és Jenson mindketten F1-es világbajnokok voltak, sokkal tapasztaltabbak, mint én. Jonathan és Éric azt mondták nekem, hogy ha nem leszek olyan jó a debütáló szezonomban, mint amilyen Lewis volt a harmadik, negyedik, ötödik F1-es szezonjában, akkor kiraknak.”

„Ez őrület volt, és tiszteletlen Jensonnal szemben. Most már bánom, hogy nem álltam ki magamért. Naiv voltam, de mentségemre szóljon, új fiú voltam az F1-ben.”
„Elkerülhetetlen volt, ez az igazságtalan elvárás velem szemben hatalmas nyomást helyezett rám, és elkezdtem hibázni. Nevetséges volt, hogy ilyen elvárásokat támasztottak egy 21 éves újonccal szemben. Megvolt a tehetségem, a tempóm, de mentális és érzelmi támogatásra volt szükségem, és a McLaren felsővezetése az ellenkezőjét adta nekem” – magyarázta Magnussen.
Hadjar és a Tsunoda elleni láthatatlan csata a pontszerzésért: „Túl sok hibát követtem el”
https://formula.hu/parc-ferme/39320
A vasárnapi Formula-1-es Miami Nagydíj hajrájának egyik érdekes „csatája” Yuki Tsunoda és Isack Hadjar között zajlott. De nem kerék a kerék elleni küzdelemről volt szó, hanem virtuálisról, a Red Bull japánja ugyanis öt másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért a futamon, a Racing Bulls franciája pedig épp nagyjából ekkora távolságból üldözte őt. A leintéskor aztán végül Tsunoda a büntetésével együtt is Hadjar előtt maradt – mindössze 168 ezredmásodperccel. Az újonc sajnálta is, hogy lecsúszott a pontszerzésről:
„Élőben láttam a különbséget és mindent beleadtam, de nem volt elég” – nyilatkozta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „Yuki is hibázgathatott, de ami fontosabb, hogy úgy éreztem, én túl sokat követtem el, és ebbe került a top 10-es eredményem. Könnyű itt-ott eldobni egy tizedet 30 kör alatt, és ezt tettem az utolsó körben. Tudtam, hogy öt másodpercen belül vagyok. Időmérős csatát vívtunk egymással. Túlságosan is akartam, ezért elkövettem néhány hibát.”

Marko már nem tart Verstappen távozásától
https://formula.hu/parc-ferme/39319
Hosszú hónapok óta beszédtéma az F1-es paddockban Max Verstappen esetleges átigazolása – annak ellenére, hogy 2028 végéig szerződéssel rendelkezik a Red Bull-lal. Az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko korábban maga is elismerte, hogy benne lehet a pakliban a négyszeres világbajnok váltása, főleg úgy, hogy valóban teljesítményre vonatkozó kilépési záradék a megállapodásukban, amely a nyár körül léphet akár életbe.
Marko ugyanakkor mostanra már másképpen, nyugodtabban látja a helyzetet: „Ez igaz, de ezek már alábbhagytak” – nyilatkozta a Bildnek a korábban általa említett félelmekről. „Max hűséges, és nyilvánosan is elkötelezte magát a Red Bull iránt. Ez passzol ahhoz, ahogyan most látom őt. Teljesen az itteni munkájára koncentrál. Ezért nem gondolom, hogy akár csak fontolóra veszi a váltást. Pont ellenkezőleg. Meggyőződésem, hogy Max 2026-ban is a Red Bullnál fog versenyezni.”
Marko azt is hozzátette, hogy Verstappen maradása nem függ pusztán attól, hogy idén is megvédi-e a címét: „A szezon előtt beszéltünk a 2025-ös várakozásainkról. Mindenki, beleértve Maxot, egyetértett abban, hogy nyilván a címvédés a cél, de nem vállalhatjuk, hogy ez sikerülni is fog. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de senki sem várhatja tőlünk, hogy mindig nyerjünk. A maximálisan megszerezhető pontmennyiséget kell hazavinnünk.”

Tragédia a Brit Superbike nyitányán: két motoros elhunyt a 11 fős balesetben
https://formula.hu/parc-ferme/39318
Kettős tragédia történt a Brit Superbike Oulton Parkban rendezett évadnyitójának hétfői Supersport-versenyén: a start után az 1-es kanyar kijáratán 11 versenyző volt érintett a láncreakcióként végbemenő tömegbalesetben. A bajnokság szervezőinek közleménye szerint a futamot természetesen azonnal leállították, ám hiába az azonnali orvosi beavatkozás, két motoros életét már nem tudták megmenteni: a 21 éves Owen Jenner a pálya orvosi központjában hunyt el súlyos fejsérülése miatt, a 29 éves Shane Richardson pedig a kórházba szállítás közben halt bele mellkasi sérüléseibe.
Rajtuk kívül a 47 éves Tom Tunstallt is komoly hát- és hasi sérülésekkel vitték kórházba, míg öt motoros könnyebb sérüléseket szenvedett, amelyek nem igényeltek kórházi ellátást, ketten pedig sértetlenül megúszták a tragikus balesetet. A történtek után a BSB-versenyhétvége további részét törölték, és megindult a vizsgálat a baleset körülményeinek teljes feltárására.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Triplázók a McLarennél: Prost, Senna, Hakkinen, Piastri
https://formula.hu/parc-ferme/39315
Oscar Piastri sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta, ezzel a McLaren történetében mindössze a negyedik versenyző lett, aki triplázni tud Prost, Senna és Hakkinen után. De egyébként sem sokan teljesítettek ilyesmit, az elmúlt 30 évben az ausztrál mindössze a kilencedik, akinek ez sikerült. Nem meglepő módon rajta kívül csak világbajnokok vannak a listában, ábécérendben Alonso, Button, Hakkinen, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Verstappen és Vettel.

Összességében egyébként ez a 67. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban háromszor nyer, és csupán egyszer fordult elő, hogy olyan versenyzőnek sikerült ez, aki karrierje során egyszer sem lett világbajnok: Stirling Moss 1957 és 1958 között.
A hétvége további statisztikáival hamarosan jövünk a FormulaPlusz rovatban!
IndyCar: Palou a pole-ból dominálva húzta be harmadik győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/39317
Négyből három: ez Alex Palou győzelmi mérlege az IndyCar 2025-ös idényében a Barber Motorsports Parkban rendezett vasárnapi futamot követően. A Chip Ganassi címvédője ezúttal már az időmérőt is megnyerte, s a pole-ból startolva csak a bokszkiállások idejére engedte ki a kezéből a vezetést.
A spanyol ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán: immáron 60 ponttal vezet a mögötte 16 másodperces lemaradással befutó Christian Lundgaard előtt. A dobogót Scott McLaughlin tette teljessé a szezonja legjobb hétvégéjét produkáló Rinus VeeKay, valamint Will Power előtt, miközben a legutóbbi, Long Beach-i futamot megnyerő Kyle Kirkwood ezúttal 11. lett, s ezzel visszacsúszott a pontverseny harmadik helyére.
A futam végeredménye:
| 1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
| 2. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 16.0035 |
| 3. | Scott McLaughlin | Team Penske | 23.4453 |
| 4. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 23.7783 |
| 5. | Will Power | Team Penske | 32.7718 |
| 6. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 33.2559 |
| 7. | Colton Herta | Andretti | 34.0216 |
| 8. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 45.7556 |
| 9. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | 46.2254 |
| 10. | Josef Newgarden | Team Penske | 48.0484 |
| 11. | Kyle Kirkwood | Andretti | 57.9913 |
| 12. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 58.6974 |
| 13. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 59.3510 |
| 14. | Graham Rahal | RLL Racing | 1'08.2589 |
| 15. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 1'09.2260 |
| 16. | David Malukas | A. J. Foyt Enterprises | 1'10.1133 |
| 17. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 1 kör /9.9188 |
| 18. | Santino Ferrucci | A. J. Foyt Enterprises | 1 kör /12.7074 |
| 19. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /14.7322 |
| 20. | Marcus Ericsson | Andretti | 1 kör /21.8551 |
| 21. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi | 1 kör /22.1019 |
| 22. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /22.8973 |
| 23. | Callum Ilott | Prema | 1 kör /25.4119 |
| 24. | Devlin Defrancesco | RLL Racing | 1 kör /25.9266 |
| 25. | Robert Shwartzman | Prema | 1 kör /31.8825 |
| 26. | Louis Foster | RLL Racing | 2 kör /20.3070 |
| 27. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 2 kör /1'06.0720 |

Russell „orvosi okokból” kihagyta a Miami Nagydíj utáni F1-es sajtótájékoztatót
https://formula.hu/parc-ferme/39316
Nem vett részt a dobogósoknak rendezett szokásos FIA-sajtótájékoztatón George Russell a Formula-1-es Miami Nagydíj után. A brit pilóta a harmadik helyen futott be a vasárnapi versenyen, a számára remek időzítéssel érkező virtuális biztonsági autós fázisnak is köszönhetően. Russell a pályán a leintés után még adott interjút, a dobogón is ünnepelt, ám a későbbi sajtóeseményen már nem vett részt. A Mercedes annyit közölt ennek kapcsán, hogy a versenyző „orvosi okokból” hagyta ki a sajtótájékoztatót.
Maga a pilóta az F1 TV-nek nyilatkozva elárulta, mi volt a gond: „Az utolsó 15 körben borzalmas gyomorgörcsöt kaptam, és most nagyon szenvedek. Nem tudok egyenesen állni, fáj a gyomrom. Meg kell értenem, mi történt. Kicsit többet reggeliztem a szokásosnál, szóval ez lehet az oka.”
Russell ugyanakkor jelen volt a stewardok meghallgatásán, amelyen a Red Bull óvását tárgyalták, s amelyen végül neki és a Mercedesnek adtak igazat a felügyelők, így megtarthatta a pódiumot – a részletekről itt írtunk.

Elhunyt Jochen Mass, egykori F1-es futamgyőztes és Le Mans-győztes pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/39314
Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Formula–1 nevében Stefano Domenicali így búcsúzott tőle:
„Mély szomorúsággal értesültem róla, hogy barátom, Jochen Mass elhunyt. Rendkívüli életet élt, mindig a sportágunk középpontjában, és csodálatos ember volt, aki élvezte az életet és szerette a Formula–1-et. Mindazok, akik ismerték és csodálták őt, szeretettel fognak rá emlékezni. Gondolataink és imáink most a családjával és barátaival vannak ebben a rendkívül szomorú időszakban.”
Legyen neki könnyű a föld.

Fotó: F1 Media
Ítéletidő van Miamiban, borul a napi program
https://formula.hu/parc-ferme/39313
A szombati naphoz hasonlóan az időjárás ma is beleszól az F1-es Miami Nagydíj programjába: a szakadó eső miatt a száguldó cirkuszt betétprogramként elkísérő F1 Academy versenyét nem tudták elkezdeni a terv szerint, sem a látási, sem a pályaviszonyok nem voltak alkalmasak erre, így néhány safety car mögött megtett kör után megszakították a céltalan körözgetést.
Nem sokkal később jelezték, hogy mivel elállni látszik az eső, hamarosan megkezdik a futamot, de percekkel a tervezett újrarajt előtt egy váratlan közlés érkezett a versenyirányítástól, miszerint nem fogják megkezdeni a futamot.
Az előrejelzések alapján a következő órákban is minden esély megvan a hasonló viharok érkezésére, így arra senki ne vegyen mérget, hogy éjfél előtt ágyba kerülhet, ha szeretné végignézni a Miami Nagydíjat. A rend kedvéért jegyezzük meg: a nap magyar idő szerint pár perccel hajnali kettő óra előtt megy le, azaz van némi mozgástere a versenyirányításnak, ha halasztani kell a rajtot.

Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra
https://formula.hu/parc-ferme/39312
A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.
A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.

A szombati futam végeredménye:
| 1. | Oliver Rowland | Nissan | |
| 2. | Nyck de Vries | Mahindra | 2.116 |
| 3. | Jake Dennis | Andretti | 7.523 |
| 4. | Edoardo Mortara | Mahindra | 11.375 |
| 5. | Nico Mueller | Andretti | 11.531 |
| 6. | Pascal Wehrlein | Porsche | 11.887 |
| 7. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 12.731 |
| 8. | Robin Frijns | Envision | 14.848 |
| 9. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 16.306 |
| 10. | Max Günther | DS Penske | 16.340 |
| 11. | Sam Bird | McLaren | 16.683 |
| 12. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 17.579 |
| 13. | Lucas di Grassi | Lola | 18.105 |
| 14. | Norman Nato | Nissan | 18.129 |
| 15. | Taylor Barnard | McLaren | 20.913 |
| 16. | Jake Hughes | Maserati | 26.274 |
| 17. | David Beckmann | Cupra Kiro | 53.761 |
| 18. | Nick Cassidy | Jaguar | 57.435 |
| 19. | Sébastien Buemi | Envision | 1'06.542 |
| 20. | Mitch Evans | Jaguar | 1'07.087 |
| 21. | Zane Maloney | Lola | 1'14.218 |
| Antonio Felix da Costa | Porsche | Kiesett |
A vasárnapi futam végeredménye:
| 1. | Sébastien Buemi | Envision | |
| 2. | Oliver Rowland | Nissan | 4.169 |
| 3. | Nick Cassidy | Jaguar | 6.342 |
| 4. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 6.561 |
| 5. | Nyck de Vries | Mahindra | 10.978 |
| 6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 16.537 |
| 7. | Pascal Wehrlein | Porsche | 16.764 |
| 8. | Max Günther | DS Penske | 17.545 |
| 9. | Jake Dennis | Andretti | 17.882 |
| 10. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 18.780 |
| 11. | Robin Frijns | Envision | 20.337 |
| 12. | Edoardo Mortara | Mahindra | 21.811 |
| 13. | Norman Nato | Nissan | 23.592 |
| 14. | Zane Maloney | Lola | 26.190 |
| 15. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 37.787 |
| 16. | Taylor Barnard | McLaren | 49.001 |
| 17. | Jake Hughes | Maserati | 50.783 |
| 18. | Mitch Evans | Jaguar | 1'13.103 |
| 19. | David Beckmann | Cupra Kiro | 1'23.354 |
| 20. | Sam Bird | McLaren | 1'39.021 |
| Nico Mueller | Andretti | Kiesett | |
| Lucas di Grassi | Lola | Kiesett |
Jön a vihar Miamiba: mi lesz az esti nagydíjjal?
https://formula.hu/parc-ferme/39311
Továbbra is azt jósolja az időjárás-előrejelzés, hogy vihar szakíthatja félbe, vagy késleltetheti az F1-es Miami Nagydíjat. A hét során már írtunk erről, de a mai előrejelzés is ugyanazt mutatja: éppen a tervezett rajt időpontja előtt éri el a térséget egy jelentős vihar dél felől, az eső valószínűsége 99% jelenleg.
Két órával később távozhat a pálya környékéről a vihar a mostani előrejelzés szerint.
