DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

IndyCar: Dixon taktikus győzelmet aratott Long Beach utcáin

Vasárnap rendezték a 2024-es IndyCar-szezon második bajnoki fordulóját a Long Beach-i pályán. A győzelmet Scott Dixon szerezte meg azok után, hogy a verseny egyetlen sárga zászlós időszaka – amelyet az váltott ki, hogy Christian Rasmussen megforgott és a falnak ütközött, eltalálta menet közben Jack Harvey-t is – alatt ejtette meg az első bokszlátogatását, így bár a második két etapja hosszúra nyúlt és némileg spórolnia kellett, fel tudta tartóztartni a hajrában rohamozó Josef Newgardent és Colton Hertát.

A két amerikai amúgy koccant is az utolsó körökben, de Herta így is második lett, Newgardent viszont leszorította a dobogóról a címvédő Alex Palou – igaz, a szezonnyitó győztese ezzel együtt is maradt a tabella élén. Marcus Ericsson végzett az ötödik, a verseny első fázisában vezető Will Power a hatodik helyen, míg a top 10-et Kyle Kirkwood, Romain Grosjean, a Meyer Shank első pole-ját szerző Felix Rosenqvist, valamint a futam elején a mclarenes csapattársa, Pato O’Ward által megpöckölt Alexander Rossi tette teljessé. Érdemes még megemlíteni a néhány hete megsérült David Malukast helyettesítő Theo Pourchaire-t: a tavalyi F2-es bajnok karrierje első IndyCar-futamát a 11. helyen zárta.

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Ganassi  
2. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian 0.9798
3. Alex Palou Ganassi 1.7664
4. Josef Newgarden Penske 3.9735
5. Marcus Ericsson Andretti 4.3769
6. Will Power Penske 15.7639
7. Kyle Kirkwood Andretti 16.1788
8. Romain Grosjean Juncos Hollinger 18.0433
9. Felix Rosenqvist Meyer Shank 18.8155
10. Alexander Rossi McLaren 32.0915
11. Théo Pourchaire McLaren 33.4409
12. Marcus Armstrong Ganassi 40.8207
13. Linus Lundqvist Ganassi 42.0003
14. Rinus VeeKay Carpenter 44.4325
15. Agustín Canapino Juncos Hollinger 51.3156
16. Patricio O'Ward McLaren 52.9961
17. Graham Rahal RLL 1'02.5190
18. Sting Ray Robb Foyt 1'05.5898
19. Kyffin Simpson Ganassi 1 kör /3.3900
20. Nolan Siegel Coyne 1 kör /6.6904
21. Santino Ferrucci Foyt 1 kör /9.2835
22. Tom Blomqvist Meyer Shank 1 kör /25.6356
23. Christian Lundgaard RLL 1 kör /31.1122
24. Pietro Fittipaldi RLL 1 kör /49.6526
25. Jack Harvey Coyne 2 kör /28.5560
26. Scott McLaughlin Penske 14 kör
27. Christian Rasmussen Carpenter Kiesett

indycar-1-dixon

Jogi lépésekkel fenyeget a MotoGP-ből kirúgott csapat volt tulajdonosa

Tavaly a valenciai szezonzáró után robbant a bomba, miszerint a FIM, a Dorna és a csapatokat tömörítő IRTA megvonta 2024-re az indulási jogot a CryptoDATA RNF Racing csapatától a MotoGP-ben. A CryptoDATA 2023-ról nemcsak névadó szponzora lett Razlan Razali alakulatának, hanem többségi tulajdonosa is, az idény végén viszont a „részvételi megállapodásban foglaltak sorozatos megszegésére” hivatkozva kirakták őket a mezőnyből. A helyüket gyakorlatilag azonnal átvette a NASCAR-ból ismert Trackhouse Racing, amely így az RNF helyett lett az Aprilia új szatellit alakulata, megtartva a személyzet és a felszerelés nagy részét, valamint a Miguel Oliveira, Raul Fernandez versenyzőpárost is.

Bár a CryptoDATA vezére, Ovidiu Toma elsőre egy meglehetősen kemény hangvételű közleményben fenyegette a Dornát, utána úgy hírlett, hogy a felek rendezték a soraikat. A The Race szaklap viszont most úgy értesült, hogy ez mégsem történt meg, sőt a román kriptocég jogi eljárással fenyegeti a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosát. A The Race által látott dokumentum szerint a CryptoDATA azzal vádolja a Dornát, hogy nem tett eleget az anyagi kötelezettségeiknek, valamint „olyan cselekményeket hajtott végre, amelyek hatalommal való visszaélésnek és a versenyjog megsértésének minősülnek”. A vállalat szerint ez nemcsak anyagi veszteséggel, hanem a hírnevük aláásásával is járt számukra, és mindezt bizonyítékokkal alátámasztva fogják felhívni az illetékes versenyhatóságok figyelmét a történtekre. Az idézett portál kereste a Dornát is, de nem kommentálták a hírt.

motogp-rnf

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: szénné égett a Toyota egyik autója a tereprali-vb második futamán

Lucas Moraes az abszolút első helyért is harcban volt, ám nem sokkal a szerdai szakasz vége előtt lángra kapott a gyári Toyota Hilux, és gyakorlatilag szénné égett. A páros szerencsére sértetlenül ki tudott menekülni a kigyulladó autóból, de a versenyt értelemszerűen nem tudják folytatni.

A drámai szakasz összefoglalója ezen a linken olvasható, alább pedig mutatjuk a videót az égő autóról:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Rally Raid Spirit (@rallyraidspirit) által megosztott bejegyzés

Sprintszétlövés helyett sprintidőmérő, két parc fermé-időszak – véglegesek az F1-es sprintváltozások

Néhány hete az F1 Bizottság már elfogadta, szerdai ülésén pedig az FIA Motorsport Világtanácsa is rábólintott a sprinthétvégék lebonyolítását érintő változtatásokra. Ezek lényege, hogy változik az események sorrendje – méghozzá még a formátum fő kritikusának számító Max Verstappen szerint is logikus irányba –, így a pénteki egyetlen szabadedzést követi a sprint rajtrácsát meghatározó kvalifikáció, szombat dél körül rendezik magát a sprintversenyt, majd délután a szokott időpontban a „rendes” időmérőt, vasárnap pedig a nagydíjat.

Egy apró változtatás még, hogy a Formula-1 sportszabályzatában immár nem a tavaly használt sprintszétlövésként, hanem egyszerűen sprintidőmérőként hivatkoznak a péntek délutánra átkerülő rövidített kvalifikációra. Érdekesség, hogy anno a sprintek bevezetésekor, 2021-ben még magát a sprintversenyt nevezték sprintkvalifikációnak, hiszen akkor még annak az eredménye határozta meg a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, így okozhat még azért némi kavarodást a mostani sprintidőmérő elnevezés, még ha szebben is hangzik, mint a szétlövés…

A sportszabályzatból az is kiderül, hogy bár eddig hivatalosan nem kommunikálták, valóban megnyitják majd a parc fermét a sprintfutam és az időmérő között, azaz a csapatok hozzányúlhatnak az autókhoz és a beállításokhoz a sprint után és a hagyományos kvalifikáció előtt. Ezzel gyakorlatilag két parc fermé-fázisra bontják a sprinthétvégéket: a sprintidőmérő kezdetétől a sprintig, valamint a szombati kvalifikáció indulásától a nagydíjig nem lehet hozzányúlni a versenygépekhez. A változtatást már előre üdvözölték az istállók és a versenyzők, hiszen eddig egyetlen szabadedzés alapján kellett megtalálniuk a megfelelő beállításokat, s ha azokkal félrement valaki, akkor ugrott az egész hétvégéje, míg ezentúl a sprint után még lesz lehetőség módosításokra.

f1-sprint-start

Ricciardo imádná, ha dobogón végeznének

Daniel Ricciardo elhessegette azokat a feltételezéseket, miszerint az idei Visa Cash App RB a Red Bull tavalyi autójának a másolata lenne, mindenesetre rendkívül élvezné, ha sikerülne egy nagyobb előrelépést megtenniük 2024-ben.

„48 órán belül mindenre választ kapunk. Néhány ember azt gondolja, hogy mi leszünk az idei év Aston Martinja vagy a Pink Mercedes” – utalt Ricciardo a 2020-as Racing Pointra, mely nagyban hasonlított az egy évvel korábbi Mercedeshez.

„Meglepő lenne, de imádnám, ha képesek lennénk dobogós helyezésekért harcolni. Mindenesetre úgy gondolom, hogy az emberek reálisabban értékelik majd a helyzetet, ha meglátják, hogy milyen eredményekre vagyunk képesek.”

„Természetesen használunk néhány alkatrészt a Red Bulltól, de ezek megengedettek a szabályok alapján” – tette hozzá Ricciardo.

Így orvosolták a bahreini csatornafedélgondokat az F1-es szezonnyitóra

A múlt heti előszezoni teszten kétszer is meg kellett szakítani a csapatok munkáját, mert a 11-es kanyar felszakadt egy csatornafedél-darab. A második nap során jelentkezett problémát még hegesztéssel igyekeztek orvosolni, ám amikor másnap ugyancsak előállt a gond, már egyértelmű volt, hogy más megoldásra lesz szükség. A bahreini pálya illetékesei pedig léptek is: a helyszíni jelentések szerint az ominózus részen, valamint a 7-es kanyarnál is betonnal öntötték tele a csatornákat, amelyeket aztán a rázókő színeire festettek, ahogy az Albert Fabrega szakíró Twitterre feltöltött fotóin is látható:

 

A RacingNews365.com és a The Race szaklapok szerint a pálya más pontjain emellett extra hegesztéssel igyekezték elejét venni a hasonló problémáknak. Amelyeket egyébként az új ground-effect autók szívóhatása mellett az is kiválthatott múlt héten, hogy a versenyzők szélesebben fordultak, jobban kihasználták a rázókövet a 11-es kanyar előtti szakaszon, mint korábban.

Itt a TCR World Tour hétfordulóssá kurtított 2024-es versenynaptára

Nemrég már beszámoltunk róla, hogy a TCR Australia közölte, hogy a szervezők szállítási és logisztikai problémák miatt – amelyeket a Vörös-tengernél kialakult helyzet váltott ki – kikerült a TCR Világsorozat idei menetrendjéből a két ausztrál forduló. A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ratifikálták is ezt a lépést, így eldőlt, hogy az immár FIA-státuszt kapó World Tour 2024-ben csak hét fordulóból fog állni.

Viszont ezzel egyidejűleg a naptárral kapcsolatos utolsó kérdőjel is kiegyenesedett, hiszen eddig nem lehetett tudni, pontosan hol rendezik majd a júliusra kiírt brazíliai futamokat. Nos, a mai bejelentésből kiderült, hogy az F1-es nagydíjnak is otthont adó interlagosi pálya lett a befutó. További változás, hogy a kínai futamok szeptember közepi időpontról átkerültek október közepére, így időben közelebb került a ZhoZhou pályán rendezendő forduló a makaói fináléhoz. A TCR Világsorozat egyébként egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai és két ázsiai állomást fog tartalmazni az előttünk álló szezonban.

A World Tour idei mezőnyével kapcsolatban amúgy mindezidáig annyi bejelentés történt hivatalosan, hogy az új GOAT Racing két Hondát fog indítani a bajnokságban.

A TCR Világsorozat 2024-es naptára:

Április 19-21. Vallelunga, Olaszország
Május 3-4. Marrakesh, Marokkó
Június 7-8. Mid-Ohio, USA
Július 20-21. Interlagos, Brazília
Augusztus 2-4. El Pinar, Uruguay
Október 19-20. ZhuZhou, Kína
November 14-17. Makaó, Kína

tcr-vallelunga

Sajtó: Horner úton az F1-es Bahreini Nagydíjra – de nem tudja, mi a döntés

Szerdán a médianappal megkezdődik a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj hétvégéje, de továbbra is a levegőben lógó a Christian Horner ellen zajló vizsgálat, amelyet „nem megfelelő viselkedés” miatt indított a Red Bull a csapatfőnök ellen egy külső szakértő bevonásával. Hétfőn mi is írtunk róla, hogy sajtóértesülések szerint napokon belül megszülethetett az ítélet Horner kapcsán, most viszont a Motorsport.com és a Sky Sports is úgy tudja, hogy mindettől függetlenül a lassan két évtizede az istállót vezető Horner úton van Szahírba. A Sky Sports riportere azt is hozzátette: mindez nem jelenti azt, hogy kedvező döntés születik a csapatvezető szempontjából, amelyet akár már szerda este, a sajtónap végén megismerhetünk, ugyanis tudomása szerint még maga Horner sem tudja, milyen ítélet született vele kapcsolatban.

f1-horner-redbull-bahrein-teszt

Tippjátékunkban is indul az F1-es szezon, a pénteki időmérő kezdetéig tippelhettek a Bahreini Nagydíjra

Ebben a szezonban is folytatódik a Formula.hu Péter Loránd által fejlesztett F1-es tippjátéka: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hónapban nyerhettek, hiszen aki az adott hónapban a legtöbb pontot szerzi, az jutalomban részesül. Egy-két újítással is készültünk a szezonra, vannak új tippelési lehetőségek, és már látszanak is a kiszámolt szorzók.

Részletek a Formula.hu Tippjáték menüpontjában és a https://formula-tipper.com/login oldalon, és ne feledjétek: ahogy tavaly, úgy idén is az időmérő kezdetéig adhatjátok le a tippjeiteket, ami most magyar idő szerint péntek délután 17:00.

Játékra fel!

tipper1

Mikor kezdődik az F1-es Bahreini Nagydíj?

A mai sajtónappal megkezdődik az F1-es szezonnyitó hétvégéje, így érdemes ismét áttekinteni, hogy mikor is kezdődnek az egyes események, hiszen ahogy arról többször írtunk már, ezúttal szombatin rendezik a versenyt, és nem vasárnap.

Íme az F1-es menetrend:

Csütörtök

12:30-13:30 Első szabadedzés

16:00-17:00 Második szabadedzés

 

Péntek

13:30-14:30 Harmadik szabadedzés

17:00-18:00 Időmérő

 

Szombat 

16:00 Futam

 

A hétvége teljes menetrendje más sorozatokkal és a tv-közvetítésekkel együtt ezen a linken megtekinthető!

 

Hogy mi várható a hétvégétől, azt ebben a rövid videónkban foglaltuk össze:

Videó: Verstappen a világ leggyorsabb drónja ellen

Remek videót tett közzé a Red Bull, melyben a világ leggyorsabb drónja veszi fel a versenyt Max Verstappen 2024-es versenyautója ellen.

A Dutch Racing Gods által megalkotott drón egy igazán különleges találmány, hiszen nincs a világon még egy olyan drón, amelyik hasonló sebességre lenne képes, emellett pedig videófelvételt is készít – rendkívül jó minőségben.

A drón végsebessége 350 km/h, gyorsulása pedig jobb, mint egy F1-es autóé: mindössze négy másodperc alatt képes 300 km/h-s sebesség elérésére.

Minden eddiginél korábban megjelenik az F1 24-es videojáték – videó

Az EA Sports az új Formula-1-es szezon előestéjén bejelentette, hogy minden eddiginél korábban, már május 31-én érkezik majd a 2024-es hivatalos Formula-1-es videojáték, az F1 24. Túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, csupán annyit, hogy átalakították és kijavították benne a karriermódot. Egy rövid kedvcsináló viszont már érkezett is a játékhoz:

Nem fogja az Alpine F1-es autóját tesztelni Mick Schumacher

Kettős szerepköre van 2024-ben Mick Schumachernek: miközben tavalyhoz hasonlóan maradt a Mercedes Formula-1-es teszt- és tartalékpilótája, eközben az Alpine leszerződtette az endurance-világbajnoki alakulatába is. A WEC-ben jelenleg a szezon előtti tesztet teljesítő, a hétvégén pedig a katari évadnyitón be is mutatkozó német többször is elmondta, hogy nem titkolt célja visszajutni az F1-be – az Alpine autóját viszont biztosan nem vezetheti majd idén:

„Nem, nem tehetjük. Nem tervezünk ilyesmit, mivel Jack Doohan személyében van saját tartalékversenyzőnk, Mick pedig a Mercedes tartalékosa. A Mickkel kötött szerződésünk kizárólag az endurance-ra vonatkozik” – húzta alá Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke. Famin egyébként a 2025-ös versenyzői felállást illetően megjegyezte: elégedettek a jelenlegi Esteban Ocon, Pierre Gasly párossal, de hozzátette, hogy sok opciójuk lehet és mindenre fel kell készülniük a várhatóan őrültnek ígérkező átigazolási piacon.

wec-mick-schumacher-alpine

Megtartotta egyik fontos partnerét az F1

Az F1 bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a német DHL-lel, és továbbra is ez a cég lesz a sportág kiemelt logisztikai partnere. A DHL már több mint húsz éve dolgozik együtt az F1-gyel, és fontos szerepet játszik a sportág 2030-ra kitűzött karbonsemlegességi törekvéseiben is. A szerződéshosszabbítás időtartamát nem jelentették be, csak hogy egy új hosszútávú megállapodást írtak alá egymással.

Domenicali_01_resize_2

„Lauda megakadályozta volna Hamilton átigazolását a Ferrarihoz”

Február első napján derült ki, hogy Lewis Hamilton aktiválta a kilépési záradékát a Mercedesszel kötött szerződésében, így a szezon végén elhagyja eddigi legnagyobb sikerei helyszínét, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. Gerhard Berger korábbi Formula-1-es versenyző és csapatvezető azonban úgy véli, ha a Mercedesnél annak idején ügyvezetői jogkör nélküli elnöki pozíciót betöltő legenda, Niki Lauda máig élne, az osztrák meggátolta volna az évtized szenzációját:

„Niki mindent megtett volna azért, hogy biztosra menjen, hogy Lewis Hamilton nem igazol át a Ferrarihoz. Ez megijesztette volna, és meg is akadályozta volna” – vélekedett Berger az AutoBild hasábjain. Lauda egyébként annak idején kulcsszerepet játszott abban is, hogy Hamiltont sikerült 2013-ra átcsábítani a Mercedeshez a McLarentől.

f1-hamilton-lauda

fotó: DPPI

Verstappen és a Red Bull is a Laureus-díj jelöltjei között

Közzétették a sport Oscarjának is nevezett Laureus-díj 2024-es jelöltjeit, s ahogy az lenni szokott, a Formula-1-es világbajnok versenyző és csapat is szerepel a listán a maga kategóriájában: Max Verstappen az Év férfi sportolója, a Red Bull Racing pedig az Év csapata díjra esélyes. A hollandnak ezért olyan más klasszis sportolókkal kell „megküzdenie”, mint a tavaly is három Grand Slam-tornát nyerő teniszező, Novak Djokovic, a Manchester City focicsapatával a BL-trófeát elhódító Erling Haaland, az argentin labdarúgó Lionel Messi, valamint a budapesti atlétikai-vb-n aranyérmet szerző rúdugró Armand Duplantis és sprinter Noah Lyles. A Red Bull mellett a csapatok között jelölt a Manchester City, a spanyol női futballválogatott, a német férfi kosárlabda-válogatott, az európai Ryder Kupa-csapat (golf) és a Springboks rögbicsapat.

Verstappen maga egyébként többször elmondta már, hogy nem rajong a több sportágat összehasonlító díjakért. Pedig egyszer, két éve már meg is kapta a Laureus-díjat, s a tavalyi dominanciáját látva akár újra esélye is lehet erre. Az F1-es pilóták közül amúgy rajta kívül Michael Schumacher (kétszer), valamint Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nyert még Laureust, míg a csapatoknál a Renault, a Brawn GP és a Mercedes is volt díjazott.

f1-verstappen-redbull-2023

Háromautós, háromezredes befutó a NASCAR-ban – videó

Vasárnap az Atlanta Motor Speedwayen rendezték a NASCAR Cup Series idei második versenyét, amelyen elképesztően szoros befutó döntött: David Saurez, Kyle Busch és Ryan Blaney fej fej mellett érkeztek meg a célvonalhoz. A fotófinis visszanézése után végül három ezredmásodperces különbséggel Suarezt hozták ki győztesnek. Íme, videón a befutó, valamint alább a verseny teljes összefoglalója:

Szavazás: Hogy tetszik a Drive to Survive új évada?

Február 23-án, pénteken, azaz a bahreini F1-es teszt utolsó napján jelent meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának friss, szám szerint hatodik évada, amely tíz epizódon keresztül dolgozza fel a tavalyi szezon történéseit. A részek olyan sztoriszálakra koncentráltak többek között, mint az Aston Martin év eleji meglepő szárnyalása, Nyck de Vries kirúgása, Daniel Ricciardo visszatérése, majd sérülése, a McLaren gyengélkedése és feltámadása, valamint szerepet kap a sorozatban a Ferrari, a Mercedes és Hamilton, a Haas és a Williams is.

A Drive to Survive évek óta megosztja a rajongókat, hiszen tagadhatatlan a szerepe a sportág népszerűségének növekedésében, közben sokszor csúsztat és ferdít a valós történésekhez képest. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére a most megjelent új évaddal kapcsolatban, szavazzatok az alábbi modul segítségével:

Ne maradj le: szezonnyitó akciók a Formula Webshopban!

Új szezonindító akciókkal készültünk az F1-es idény rajtjára: webshopunkban most jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg különböző termékeink, vagy termékcsomagjaink! A 2023-as idényt összefoglaló Száguldás és cirkusz, illetve a nemzetközi és hazai szériákkal foglalkozó Autósport évkönyv mellett aktuális ajánlatunk az F1-es futamokat feltüntető 2024-es, lapozható falinaptárunk, de különböző poszterek is megvásárolhatók a Formula Webshopban.

Akciós termékeink erre a linkre vagy a képre kattintva rendelhetők meg!

webcover

Ezeken felül pedig az Autósport és Formula Magazin nyomtatott kiadása is megrendelhető: a legfrissebb lapszámunkat a szezonrajthoz igazítottuk, és minden megtalálható benne, amit az F1-es idényről tudni érdemes. Részletek ezen a linken!

Ezért látták együtt Sainz apját és a Red Bull vezetőségét Bahreinben

A közösségi oldalakon terjedt el az a fotó, amelyen az látható, hogy a héten rendezett előszezoni teszten Carlos Sainz immár négyszeres Dakar-győztes édesapja, idősebb Carlos Sainz a Red Bull vezetőségével, Christian Horner csapatfőnökkel, Helmut Marko F1-es tanácsadóval és Adrian Newey vezető technikai igazgatóval találkozik és beszélget. Természetesen egyből beindultak a találgatások, hogy esetleg emögött az állhat, hogy a Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt távozni kényszerülő ifjabb Sainz jövőjéről tárgyaljanak, akinek egy opció lehet a Red Bull családjába való visszatérés, hiszen a spanyol az ő neveltjük volt és közel három idényen át a Toro Rossónál versenyzett.

Sainz szerint azonban fölösleges bármi ilyesmit belelátni a találkozóba, aminek meglehetősen prózai oka volt: „Ha láttátok édesapámat, hogy odament köszönni Helmut Markóhoz, nem szabad elfelejteni, hogy nagyszerű a kapcsolata vele. Ugyanígy jó a kapcsolatunk Toto Wolff-fal is. A mezőnyben bárkivel teljesen normális ez az év ezen szakaszában. Három-négy hónapja nem láttuk egymást, nyilván köszönni fogtok egymásnak” – idézi a Ferrari-pilóta szavait a Crash.net portál.

Az új Ferrari jobban ellenáll a szélnek

A Ferrari számára pozitívan zárult a teszt, hiszen komolyabb megbízhatósági problémák nélkül, és jó tempót mutatva teljesítették a három napot, de Charles Lerclerc igyekezett visszafogni az elvárásokat – azt persze ő is aláhúzta, hogy az előrelépés egyértelmű. „A szimulátorban az első körtől kezdve úgy éreztük, hogy némi széllel együtt is könnyebb vezetni az autót, és a pályán is egyből jó volt az érzés, ahogy megérkeztünk. Sikerült rögtön stabilnak lennünk, és ez segít a versenytávok teljesítésekor.”

„A vezethetőség és a versenyképesség azonban két nagyon különböző dolog” – folytatta Leclerc. „Tavaly sokat küszködtünk a stabilitással, mert az autó egy kicsit össze-vissza ment, ha akár csak egy kis szél is fújt. De ez nem feltétlenül jelenti azt, különösen a kvalifikáción, hogy ennek köszönhetően sokat fogunk nyerni. És ez nem jelent semmit a Red Bullhoz képest” – mondta a monacói versenyző, aki azt is leszögezte, hogy a gumikezelést illetően is egyértelmű előrelépést érzékelt.

leclerc-2024