Alonsót beidézték az F1-es felügyelők a Russell-baleset miatt
https://formula.hu/parc-ferme/37641
Lehet, hogy még nem ért véget a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj: fél órával a leintést követően az FIA által közzétett dokumentum szerint a felügyelők beidézték Fernando Alonsót. A spanyolnak helyi idő szerint 17:20-kor lesz jelenése a stewardok előtt, méghozzá George Russell verseny végi incidense miatt, ami a 6-7-es kanyaroknál történt, és amely során a brit a falnak csapta a Mercedesét és kiesett. További részletek nem szerepelnek a felügyelők dokumentumában, de elképzelhető, hogy amiatt akarják meghallgatni Alonsót, hogy nem lassította-e az indokoltnál jobban, ami megzavarhatta Russellt. Természetesen magát a britet is beidézték ugyanez miatt.
Nem ez egyébként az egyetlen futam utáni idézés: Valtteri Bottasnak és a Stake képviselőjének is meg kell jelenniük a felügyelőknél a finn egyik kerékcseréjénél történtek miatt, ahol a felvételek szerint elgurulhatott az egyik anyacsavar.
Him BEGGING for a red flag and race control throwing out the virtual safety car is insane??? I’m so glad nothing serious happened here pic.twitter.com/Lkx6zULmY7
— J (@itsIightsout) March 24, 2024
Apjával együtt első Le Mans-i 24 órásán vesz részt Magnussen, az Indy 500-at is kipróbálná
https://formula.hu/parc-ferme/29854
A Formula-1-ből idén kikerülő Kevin Magnussennek egy álma válik valóra hétvégén: apjával, Jan Magnussennel együtt versenyez a Le Mans-i 24 óráson, a High Class Racing Oreca-Gibson LMP2-es versenygépével állnak rajthoz (a harmadik pilóta Anders Fjordbach). Magnussen elárulta, titkos vágya egy másik legendás futamot, az Indy 500-at is teljesíteni.
„Mindig is úgy voltam, hogy ki akarok próbálni bizonyos versenyeket, ha befejeztem az F1-ben. Le Mans egy közülük, az Indy 500 egy másik, a daytonai 24 órás a harmadik. Az Indy 500-at nagyon szeretném megpróbálni egy napon. Nem tudom, mennyi esélyem van rá, de jó pár éve álmodok erről” – mondta a Motorsportnak a dán, aki a Haastól való távozás után az IndyCarról is tárgyalt a Ganassi csapattal, de végül az istálló IMSA-részlegén kötött ki a Cadillac DPi-ben, amellyel Daytonában is versenyzett. 2022-ben sem valószínű az IndyCar-szerződés, mivel a Peugeot WEC-versenyzője lesz az új Hypercarral.

Hogy lehet egy szezonzárón a mezőny fele bajnokesélyes?
https://formula.hu/parc-ferme/29842
Még az évzáró hétvége második futama előtt is a mezőny fele plusz egy fő, azaz tizenhárom versenyző rendelkezett matematikai eséllyel arra, hogy a Formula–E első világbajnoka legyen. A Formula Podcast történetének első olyan adásában, melyet teljes egészében az „elektromos királykategóriának” szenteltünk, többek között arra is megpróbáltunk magyarázatot találni, hogyan történhetett ez meg. Az adás e szakasza 08:06-tól hallható.
>
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Eddig bírta George Russell versenyzés nélkül
https://formula.hu/parc-ferme/29853
Egy hét van még vissza a Formula-1-es nyári szünetből, a Görögországban nyaraló George Russellnek azonban elég volt a pihenésből, ezért négykerekű versenygépbe pattant. „Vissza oda, ahol minden kezdődött” jeligével a brit egy személyre szabott, 63-as rajtszámot viselő és Williams-színekre emlékeztető gokartot hajtott meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Második lett egy bicikliversenyen Bottas az USA-ban
https://formula.hu/parc-ferme/29852
Korában már beszámoltunk róla, hogy a nyári szünetet Valtteri Bottas az Egyesült Államokban, Colorado államban tölti párjával, a profi kerékpárversenyző Tiffany Cromwell-lel.
Bottas és Cromwell rengeteg időt töltöttek közös szenvedélyükkel, a biciklizéssel a szünet alatt, végül pedig még egy versenyre is beneveztek. A Steamboat Springs nevű városka körül rendezték az SBT GRVL nevű megmérettetést, melyen a finn F1-es különösen jól szerepelt. Bottas a 64 mérföldes vörös pályán indult, és több mint 500 kerékpáros között végzett az előkelő ötödik helyen, korcsoportjában pedig második lett, így a dobogóra is felállhatott. Tiffany a 144 mérföldes fekete pályán indult, ahol nyolcadik helyen futott be a női mezőnyben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ki panaszkodik többet a rádión, ki a jóképűbb, kit tartóztatnák le részegen Ricciardo és Norris közül?
https://formula.hu/parc-ferme/29850
A McLaren legújabb videójában ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kellett válaszolnia a két pilótának, akik persze gyakran nem értettek egyet abban, hogy melyikük lenne a helyes válasz az adott kérdésre – mindezt pedig megfűszerezi Ricciardo gyakorlatilag konstans vigyorgása:
MotoGP: Sepang lefújva, egy második misanói futam pótolja
https://formula.hu/parc-ferme/29851
Ahogy arra az elmúlt napok ázsiai versenyekkel kapcsolatos fejleményei után számítani lehetett, a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozások miatt a gyorsaságimotoros-világbajnokság is kénytelen volt törölni a Malajziai Nagydíját. Ezzel eldőlt, hogy sorozatban a második évben nem látogat el a motorpiac szempontjából egyébként kiemelten fontos távol-keleti régióba a MotoGP.
Nem lesz azonban kevesebb futam a naptárban, ugyanis a sepangi forduló időpontjában, október 24-én egy második misanói versenyt fognak rendezni a motorosok számára. Misanóba már egy hónappal korábban is ellátogat a mezőny a San Marinó-i Nagydíjra, a második forduló neve egyelőre nem ismert, de nem fogadnánk nagy tételben az elmúlt egy évben többször is használt Emilia-Romagna-i GP ellen. Ez azt is jelenti, hogy a visszavonulását nemrég bejelentő Valentino Rossinak dupla lehetősége lesz ősszel hazai közönsége előtt elbúcsúzni.
A két olaszországi futam között egyébként a tervek szerint az Egyesült Államokba utazik a MotoGP, s bár a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta egyelőre váltig állítja, hogy az austini versenyt megtartják, a hírek szerint a texasi régióban is emelkedett a koronavírusos esetek száma, így a kórházi ellátás biztosítása is kérdéses lehetne a nagydíjhétvége során. Az európai fordulók nagy valószínűséggel biztonságban vannak – már amennyire biztosnak lehet nevezni bármit is ezekben az időkben.
A MotoGP versenynaptára jelen állás szerint:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Christian Horner még mindig szeret a farmon lenni
https://formula.hu/parc-ferme/29849
Azt már korábban is tudhattuk, hogy a Red Bull csapatfőnöke szeret időt tölteni a mezőgazdasági gépek közelében, hiszen nem először fordul elő, hogy ilyesmiről tölt fel fotókat a közösségi médiába, ezúttal pedig egy újabb jó példát láthatunk erre.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az éjszaka még mindig jól néz ki Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/29848
Az előttünk álló hétvégén rendezik meg a 2021-es Le Mans-i 24 órás versenyt, melynek időmérőjét tegnap este rendezték. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a fő tétje az eseménynek a legjobb hatba való bekerülés volt kategóriánként, hogy aztán csütörtökön ezek a helyek is gazdára találjanak. Az éjjeli fények mindig is fantasztikus látványt adtak ennek az eseménynek, a verseny hivatalos oldala, pedig egy nagyszerű összeállítást közölt erről az Instagram oldalán.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Íme a szezon első fele – animációs formában!
https://formula.hu/parc-ferme/29843
Amíg készülünk arra, hogy a 2021-es szezon végre folytatódjon, addig az F1 YouTube-csatornája érdekes vagy épp vicces videókkal igyekszik színt vinni a várakozás szürke napjaiba. Az elmúlt években többször is feldolgozták már a legemlékezetesebb rádióüzeneteket kreatívabb formában, rajzfilmszerűen, és tekintve, hogy eddig eseménydús idényünk van, a nyári szünetben is megtették ezt. F1-esek mondatai újragondolva (a videó a képre kattintva indul):
Az autósport első holland világbajnoka az F1-be tart
https://formula.hu/parc-ferme/29841
A Mercedes szerzett magának egy saját hollandot, ráadásul előbb tette világbajnokká, mint a Red Bull a sajátját – igaz, „csak” a Formula–E-ben. Nyck de Vries azonban nem éri be ennyivel, és már 2022-ben az F1-es rajtrácson szeretne lenni, s a paddock-pletykák szerint ezt legalább ennyire szeretné maga Toto Wolff is. Erről és a Mercedes kivonulásáról is beszélgettünk a Formula Podcast legújabb, a Formula–E-vel foglalkozó adásában, melynek e szakasza 25:25-től hallható.
>
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Toyota–Alpine párharc a Le Mans-i 24 órás időmérőjén
https://formula.hu/parc-ferme/29846
Az edzésekkel már szerdán megkezdődött a program a Le Mans-i 24 órás versenyen, sőt kora este egy időmérőt is rendeztek, amelyen kategóriánként a legjobb hatba kvalifikálás volt a tét, hiszen ők vehetnek részt a csütörtöki Hyperpole-on. A legendás egynaposon most debütáló hiperautós kategóriában ilyen szempontból nem volt sok jelentősége az időmérőnek, hiszen csak öt egység indul. Közülük mindössze a Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi, Mike Conway fémjelezte #7-es Toyota volt a leggyorsabb 3:26,279-es idővel, nyolc tizeddel felülmúlva az Alpine autóját (André Negrao, Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere), míg a #8-as Toyota (Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley) 1,4 másodpercet kapott a testvérautótól. A Glickenhausok valamelyest haloványabbak voltak: összesítésben a negyedik és hetedik hely volt az övék.
Az LMP2-ben a #38-as JOTA diktálta a tempót Antonio Felix da Costával, Anthony Davidsonnal és Roberto Gonzalezzel, de a kategória fő érdekessége, hogy az összetettben vezető #22-es United Autosports csak tizenkettedik lett (összesítésben 17.), így ők ebből a pozícióból rajtolhatnak a szombati versenyen. Az LM GTE Pro géposztályt a két AF Corse Ferrari uralta, a GTE Am kategóriában ellenben a Dempsey-Proton Racing #88-as Porschéje érte el a legjobb időt. Folytatás csütörtökön további szabadedzésekkel és 21:00-tól a kategóriák legjobb hat rajthelyéről döntő Hyperpole-lal.
Maga a 89. Le Mans-i 24 órás autóverseny szombaton 16 órakor startol, s ahogy azt olvasóink megszokhatták, idén is folyamatos élő szöveges tudósítással jelentkezünk majd a teljes egynapos során!

Ilyen pillanatok után vezeti most a bajnokságot Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/29837
Megérkezett az F1 rövid, félszezonos összefoglaló videója Lewis Hamiltonról is. A hétszeres világbajnoknak eddig nem volt olyan sétagalopp az éve, mint akár a korábbiak, amelyekben a bajnokság élén állt. Négy győzelme és 100. pole-pozíciója mellett ellensúlyként ott álltak saját hibái (például Imolában) vagy természetesen Max Verstappennel történt ütközése is. Ilyen volt eddig a Mercedes-pilóta 2021-es éve (a videó a képre kattintva indul):
Új versenyző debütál a Romeo Ferraris-M1RA csapatban a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29845
Mivel Oli Webb a Le Mans-i 24 óráson indul a hétvégén, így Luigi Ferrara debütál a helyén a Pure ETCR magyarországi fordulóján – jelentette be közleményében a Romeo Ferraris alakutával együttműködő M1RA. Mint írják, Luigi Ferrara tapasztalt a nagy teljesítményű, hátsókerék-meghajtású autók vezetésében, hiszen bajnok volt az olasz Formula 3-ban és a Porsche Carrera Cupban, a túraautós bemutatkozására pedig Superstars International Seriesben került sor. A legtöbben mégis a WTCR-ből ismerhetik Magyarországon Luigi Ferrarát, aki 2018-ban az utolsó két versenyhétvégén indult a bajnokságban a Romeo Ferraris által épített Alfa Romeo Giulietta TCR-rel. A 39 éves olasz autóversenyző többszörös futamgyőztes a Superstarsban és az olasz GT-bajnokságban egyaránt, legutóbb pedig az Euro NASCAR-ban versenyzett.
Ferrara egy tesztnapon már túl is van a csapattal, így valamilyen szinten már megismerkedett a Giulia ETCR-rel, így csatlakozik Luca Filippi, Rodrigo Baptista és Philipp Eng mellé, akik közül utóbbi Koppenhágában bombaformában debütált a sorozatban, megszerezve a hétvége legjobbjának járó címet.

25 éve ezen a napon: először nyert világbajnoki futamot Valentino Rossi
https://formula.hu/parc-ferme/29844
A visszavonulását nemrég bejelentő Valentino Rossi 1996-ban mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában. Karrierjét egy hatodik hellyel nyitotta Malajziában, az első dobogós helyezésére pedig a tizedik versenyig, az Osztrák Nagydíjig kellett várnia. A soron következő Cseh Nagydíjon pedig az első győzelmét is megszerezte, a magyarok számára később Talmácsi Gábor csapatfőnökeként is ismertté vált Jorge Martinezzel vívott csata után.
A brnói futamot augusztus 18-án, azaz napra pontosan 25 éve rendezték – aligha gondolta az akkor mindössze 17 éves olasz, hogy még negyed évszázad után is a mezőnyben lesz, ráadásul további 114 győzelemmel és kilenc világbajnoki címmel a zsebében… Az alábbiakban egy hosszabb összefoglaló nézhető meg a 25 évvel ezelőtti csehországi 125-ös futamról:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Videó: A Formula-1 igenis csapatsport
https://formula.hu/parc-ferme/29838
Bár javarészt az egyéni teljesítmények állnak reflektorfényben az F1-ben, a sikerhez egy csapat kell. Sokszor kiemelik ezt maguk a versenyzők is, de ők általában a saját brigádjukra vagy a nagy egészre, nem kifejezetten a garázs másik oldalára gondolnak. Az alábbi válogatás azonban megmutatja, hogy van az úgy, hogy a csapattársad nem a legnagyobb ellenfeled, hanem épp a legfőbb támaszod a harcban. Íme a szezon eddigi legszebb csapatmunkái (a videó a képre kattintva indul).
Romain Grosjean egy mémhez hasonlította magát
https://formula.hu/parc-ferme/29839
A korábbi F1-es pilóta úgy látszik tényleg új otthonra lelt az Egyesült Államokban. Grosjean az idei szezonban kezdte meg IndyCar pályafutását, mégpedig a Dale Coyne Racing színeiben. A francia versenyzőnek eddig jól alakul az első idénye, hiszen már két alkalommal is dobogóra állhatott, amiben érdekesség, hogy mind a két esetben ugyanazon a pályán, ráadásul ugyanabban a pozícióban történt mindez.
A legutóbbi Indianapolis Motor Speedwayen rendezett épített pályás futamon, ahogy a legutóbb, úgy ismételten a második helyen zárt, az ünnepléséről pedig egy elég mókás képet posztolt a Twitteren. Grosjean ugyanis hasonlóságot vélt felfedezni saját maga és az ismert mémen látható figura között a pezsgő ivást illetően.
Sounds just like me... pic.twitter.com/c0FIktCTQ5
— Romain Grosjean (@RGrosjean) August 17, 2021
Hazai búcsúverseny nélkül maradt a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/29840
Az utoljára 2019-ben megtartott Japán Nagydíj szerdán hivatalosan megerősített törlése a Hondának fáj leginkább: a japán motorgyártó a 2021-es szezon végén kiszáll a Formula-1-ből, így az októberi suzukai futam lehetett volna búcsúja hazai közönség előtt.
„Sajnálatos hír, hogy sorban a második évben nem lehetséges megtartani a Formula-1-es Japán Nagydíjat Suzukában. A Hondánál különösen csalódottak vagyunk, mivel ez Formula-1-es projektünk utolsó éve, és tudjuk, hogy nagyon sok rajongó várta a személyes részvételt az eseményen” – idézi a Honda által kiadott közlemény Koji Watanabét, a márka kommunikációs főnökét. „A 2021-es szezon izgalmas végkifejlethez közelít, mi pedig mindent bele fogunk adni és keményen megküzdünk célunk eléréséért, amely a bajnoki címek megnyerése a Honda Formula-1-es projektjének legvégén. Végezetül a verseny névadó szponzoraként szeretnénk megköszönni a promóternek és a Formula-1-nek, hogy a legutolsó pillanatig dolgoztak azért, hogy megrendezhessék a nagydíjat.”
Unfortunately we won't get one last home race in Japan But we know we'll be taking your support everywhere we go #PoweredByHonda pic.twitter.com/yCJ6YOmwkB
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) August 18, 2021
Háromszoros Európa-bajnok a stúdióban
https://formula.hu/parc-ferme/29836
Megtartottuk az Autósport és Formula Magazin augusztusi stúdiófelvételét, ahol két különleges versenyzővel beszélgettünk. A ralikrossz kétszeres és autókrossz egyszeres Európa-bajnoka, a jelenleg ralikrossz-világbajnokságon induló Szabó Krisztián volt egyik vendégünk. A stúdióba érkezett Klausz Kristóf is, aki egyre jobb eredményeket ér el a hazai raliban, legutóbb Veszprémben harmadik lett, hétvégén pedig megnyerte a tesztjellegű Oroszlány Ralit.

A Klausz Kristóffal készített interjú vasárnap 13 órakor kerül adásba a FIX TV-ben, Szabó Krisztiánt a szeptemberi Autósport és Formula Magazinban láthatjuk a Spíler 1-en.

Megint jó úton járunk a legváltozatosabb MotoGP-szezon felé
https://formula.hu/parc-ferme/29833
Brad Binder egy merész húzással – az élmezőny többi tagjával ellentétben a ráerősítő eső ellenére kint maradt slicken a pályán a hajrában – megnyerte a hétvégi Osztrák Nagydíjat, ezzel a dél-afrikai KTM-es már a hetedik különböző győztes lett az idény során tizenegy futam alatt. Rajta kívül Maverick Vinales, Fabio Quartararo, Jack Miller, Miguel Oliveira, Marc Marquez és Jorge Martin iratkozott még fel a listára.
Az abszolút rekord kilenc különböző első helyezett egy szezonon belül: ezt a csúcsot 2016-ban állította fel a MotoGP, majd tavaly megismételte ugyanezt a mezőnyt – néggyel kevesebb verseny során. Mivel idén még a tervek szerint hét futamot rendeznek (ez valószínűleg így is lesz, csak a helyszínek lehetnek kérdéses), bőven lehet rá esély, hogy akár meg is dőljön ez a rekord. Az eddig győzelem nélkül állók közül leginkább Johann Zarco, Francesco Bagnaia és Joan Mir – azaz a vb-tabella második, harmadik és negyedik helyezettje! – rendelkezik a legjobb esélyekkel, hogy nyerjen egy versenyt, még ha a két ducatis esetén ez királykategóriás karrierjük első sikere is lenne.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotó: DPPI
Melyik csapat ponttermelése javult és melyiké romlott a legtöbbet tavalyhoz képest?
https://formula.hu/parc-ferme/29832
Nemcsak a pilóták esetében hasonlította össze az F1 Instagram-csatornája, hogy ki hány ponttal szerzett többet vagy kevesebbet idén az első tizenegy futam után, mint 2020-ban a szezon ugyanezen pontján. A számokból egyértelmű, hogy toronymagasan a Mercedes esett vissza a legtöbbet, a Red Bull pedig az egyik legnagyobb javító – nem csoda, hogy szoros közöttük a vb-harc. A Ferrari és a McLaren is sokat lépett előre a pontok számában, az Aston Martin ellenben rettenetesen visszazuhant azok után, hogy tavaly még a konstruktőri bronzért harcoltak Racing Pointként.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon












