DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök

Az F2 megnyerése óta először kapott versenyzői ülést az Aston-tartalék Drugovich

Felipe Drugovich a Vector Sport versenyzője lesz az ELMS (Európai Le Mans Széria) hat versenyén az LMP2-es kategóriában. A hír különlegessége, hogy Drugovich nem versenyzett bajnoki Formula-2-es szezonja, 2022 utolsó versenye óta: az eltelt időszakban az Aston Martin tartalékpilótája volt (2023-ban a két csapat megállapodása értelmében a McLarennél is betöltötte ezt a funkciót), versenyautóban töltött pályaideje kimerült három pénteki szabadedzésben és tesztekben, köztük a 2023-as téli bahreini felkészüléssel, ahol Lance Strollt helyettesítette kerékpárbalesete miatt.

Drugovich leszögezte, 2024-ben is marad az Aston Martin tartalékosa: négy nagydíjhétvégét azonban biztosan ki kell hagynia az ELMS versenyeivel való ütközés miatt.

A 23 éves brazil pilóta kedden már a Vector Sport Oreca-Gibson 07-esét tesztelte a Paul Ricard-on. A #10-es egységben a monacói Stephane Richelmi – 2016-ban LMP2-es kategóriaelső Le Mans-ban és a WEC-ben – és az ír Ryan Cullen lesz a társa. A késői bejelentés oka, hogy a 2022-es indulása WEC-ben szereplő, LMP2-es kategória megszüntetése miatt ELMS-re váltó Vector Sport eredeti tervei szerint Gabriel Aubryval folytatta volna, a helyére érkezett Drugovich. A csapat rajthoz áll a Le Mans-i 24 óráson is, de Drugovich szerződése az egynaposra nem vonatkozik.

Porschével kóstol bele a pályaversenyzésbe a kétszeres WRC-világbajnok

Kalle Rovanpera az elmúlt két szezon ralivilágbajnoka a WRC-ben, idén azonban csupán „részmunkaidősként” áll rajthoz a vb-n: az első versenye a jövő heti Svéd Rali lesz, a többi programja pedig nem ismert egyelőre a Toyota versenyzőjének.

Az viszont most kiderült, hogy láthatjuk más sorozatban is őt, Rovanpera ugyanis rajthoz fog állni a Porsche Carrera Cup Benelux bizonyos állomásain. A 23 éves pilóta már korábban jelezte, hogy más szakágakat is kipróbálna a ralizás mellett, a Porsche-szériában egy 911 GT3 Cupot fog vezetni a Red Ant Racing színeiben, a tervek szerint a versenynaptárban szereplő hat fordulóból négyszer. „Nagyon izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kihívásba a pályaversenyzés terén” – mondta el Rovanpera.

rovanpera

Így született meg a Visa Cash App RB név

Amióta bejelentették, hogy az egykori AlphaTauri 2024-ben két névadó szponzorral együtt a Visa Cash App RB Formula 1 Team nevet fogja felvenni hivatalosan, kritikákat áradata zúdult a faenzai istállóra. Sok rajongó szerint túl hosszú a megnevezés, nem könnyű rövid formában használni, ráadásul az alakulat azt sem tisztázta pontosan, hogy az RB az anyavállalat Red Bullra vagy a hivatalos cégnévként a nevezési listán szereplő Racing Bullsra utal. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója a Las Vegas-i bemutatón magyarázta el, hogyan is született meg a vitatott csapatnév és identitás:

„A Visa szponzorációért felelős vezetője, Andrea [Fairchild] azt mondta egy interjúban, hogy kissé túl hosszú a név, de a valóság az, amit tavaly a kezdetektől fogva mondtunk, hogy közelebb fogunk kerülni a Red Bull családhoz” – idézi szavait a RacingNews365.com portál. „Vissza akartuk hozni a bikát és az RB-t, és a Red Bull családon belül ott van a Flying Bulls (Repülő Bikák), ami egy repülőgép-gyűjtemény, amellyel Mateschitz úr rendelkezett. Aztán valaki a vállalatnál mondta, hogy ’miért nem hívjuk ezeket a srácokat Racing Bullsnak (Versenyző Bikák)?’, így lenne egy identitásuk, amelyre alapozhatnak, ha változik a szponzor.”

„Mindent meg kellett változtatnunk: a csapatnevet, a vállalat minden egyes részét, beleértve az adóhatóságot is, úgyhogy ez komoly munka volt. Jól illeszkedik ez a családba, és az RB valójában a Red Bullt jelenti, aztán pedig kellemes probléma volt, hogy mind a Visa, amely a világ egyik legnagyobb márkája, mind a Cash App, amely az egyik leglátványosabb márka a pénzügyi világban, különösen az USA-ban, egyaránt partnerségre akart lépni velünk. Úgy voltunk vele, oké, legyen Visa Cash App RB Formula 1 Team, és nem hallom sokaktól azt sem, hogy Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team vagy Moneygram Haas Formula 1 Team, úgyhogy csak reálistának kellett lennünk és a tartalomra koncentrálunk – és ez egy igen szép és gyors autó lett.”

SI202402080604

„Valaki túl komolyan vett egy viccet” – Hülkenberg cáfolja a 2025-ös Haas-szerződést

Mint a mezőny jelentős részének, Nico Hülkenbergnek is az idei szezon végén jár le a jelenlegi megállapodása csapatával, a Haasszal. Csütörtökön azonban felröppent, hogy a német valójában már hosszabbított is az amerikai istállóval: a Sports Illustrated F1-es szakírója, Alex Harrington ugyanis arról posztolt Twitteren, hogy a Tottenham stadionjában létesített F1-es gokartpálya átadóján a kérdésére Hülkenberg megerősítette, hogy 2025-ig szóló meghosszabbított szerződése van a Haasszal.

Azonban mint kiderült, a pilóta a választ nem gondolta komolyan: „Ne higgyetek el mindent. Valaki kissé túl komolyan vett egy viccet” – posztolta az újságíró azóta törölt bejegyzésére adott válaszul, egy kacsintós szmájli kíséretében. Később maga a szakíró is kiírta Twitteren, hogy elnézést kér, az ő hibája volt a félreértés, nem észlelte, hogy Hülkenberg viccnek szánta a válaszát.

f1-hulkenberg-haas

Az autót még nem, az overallt már megmutatta a Visa Cash App RB

Az F1-es rajtrács másik névváltó formációja, a Visa nem tart hagyományos, online közvetített autóleleplezést, hanem lassanként csepegteti az információkat: tegnap már megvillantották a festés néhány részletét, az éjszaka folyamán pedig nyilvánosságra hoztak egy képet Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda overalljáról.

A tűzálló árulkodik arról, milyen dizájnt kaphat maga az autó: a fehér mellett az AlphaTauriénál jóval világosabb színt kapó kék került másodlagosan a kombinációba. Megfigyelhetők a szponzorok és reklámfelületeik arányai is: a Visa és Cash App mellett új érkező a Hugo, amely korábbi hírek alapján akár a csapatnevet is biztosíthatta volna, az Orlen továbbra is fedélzeten marad, de egy szürke RB-logó is kiszúrható, utalva a Racing Bulls identitásra (amely csak fokozza a zavart, hogyan is nevezzük ezt a csapatot idén.)

A csapat – amely konstruktőrként az RB nevet viseli az FIA nevezési listája alapján – várhatóan a reggeli órákban érkezik.

„Ha nem követik a többiek példáját, a Haas nem fogja tudni tartani a lépést” – Steiner

Néhány hete jelentette be a Haas, hogy Günther Steiner távozik az F1-es istálló éléről, és Ayao Komatsu veszi át a helyét. A csapatfőnöki pozíciót az alakulat 2016-os érkezése óta betöltő Steiner többször elmondta már a távozása óta, hogy nem értettek egyet Gene Haas tulajdonossal abban, hogy kellene-e az infrastruktúrába invesztálniuk, miközben egyszerre van bázisuk az Egyesült Királyságban és Olaszországban – most az Auto Motorsportnak ismét arról beszélt az excsapatvezető, hogy enélkül az amerikai gárda küszködésre van ítélve a Formula-1-ben:

„Be akartam fektetni a csapatba, ő nem. Egyszerűen eltérő nézeteink voltak arról, hogyan kellene haladniuk a dolgoknak” – mondta Gene Haasról Steiner. „Ahogy ezt a csapatot felépítettük, ennél többet nem kérhettünk. Ez nem kritika a csapatnak, hanem a realitás. A költségsapka teljesen megváltoztatta a Formula-1-et. Már nem működnek a régi struktúrák. A McLaren, a Williams, az AlphaTauri mind két éve invesztál az infrastruktúrába, így nagyobb költségvetésük lehet a működési részre. Ha nem követed a példát, nem fogod tudni tartani a lépést.”

Steiner elismerte: 2023-ban rossz koncepciót választottak az autó kapcsán, és túl sokáig tartott, mire erre reagálni tudtak. „Ez történik, ha feleannyi embered van, mint a többieknek. De a srácaink nem végeztek rossz munkát” – fogalmazott.

f1-steiner-haas_1

Részleteket már megvillantott festéséből a Visa Cash App RB – fotók

Las Vegasban helyi idő szerint csütörtök este, azaz magyar idő szerint péntek reggel mutatja be 2024-es versenygépét az AlphaTauri helyett immár Visa Cash App RB név alatt futó alakulat. Viszont kedvcsináló gyanánt már néhány részletet közzétették a közösségi oldalaikon: ez alapján a sötétkék domináns szín lesz a festésben, valamint nem meglepő módon a Visa logója is meg fog jelenni rajta a Red Bullé mellett – a lenti videóban pedig azt is ki lehet szúrni a hátsó szárnyon, hogy az Orlen is maradhatott a szponzorok között:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

Verstappen elárulta, milyen lesz a Red Bull új F1-es autója

Javában zajlanak a Formula-1-es autóbemutatók: eddig a Haas, a Williams, a Stake és az Alpine rántotta le a leplet a 2024-es versenygépéről, plusz még korábban a McLaren már prezentálta az idei dizájnját. Ami szembetűnő, hogy egyre nagyobb felületen marad karbonfekete a festés: ez különösen az Alpine-nál volt látványos, amely két verziót is bemutatott a fényezésből, de valójában a kék és a rózsaszín variáció alapszíne is a fekete volt.

A regnáló világbajnok Red Bull eseményére kerül majd sor utoljára, egy hét múlva csütörtökön, Max Verstappen azonban a szimulátoros csapata, a Team Redline minapi streamjében elhintette, hogy az RB20-as színezésénél nem kell meglepetésre számítani: „Pontosan ugyanúgy fog kinézni” – árulta el a címvédő holland, majd amikor egyik csapattársa megjegyezte, hogy az eddig bemutatott autókról nagyrészt hiányzott a festék, Verstappen elismételte: „Én mondom: pontosan ugyanúgy fog festeni.”

f1-verstappen-redbull_1

Mick Schumacher Hamiltonról: „Sokkolt, de azt teszi, amit jónak érez”

A 2024-ben Alpine hypercar-csapatával versenyző, ennek apropóján szerdai közös bemutatón részt vevő német meglátása több szempontból is érdekes a pilótapiac nagy sztorija kapcsán: egyrészt jelenleg a Mercedes tartalékpilótája és a brit csapattársa, ezért az ülés egyik potenciális esélyeseként emlegetik, másrészt pedig ott a családi Ferrari-kapcsolat: Michael Schumacher, a Ferrari legendájának hét világbajnoki címét Hamilton Ferrari-versenyzőként szárnyalhatja túl.

„Ez nyilván mindenkit sokként ért – köztük engem is” – mondta Schumacher a bemutatót követő sajtótájékoztatón. „Másrészről azonban mindenkinek azt kell tennie, amit jónak érez. Hogy mi történik jövőre vagy a következő hetekben, még talány, számomra is. Ezért egyszerűen izgalommal várom, hogy mi lesz, mit tartogat a jövő.”

Közel hétszeresére nőtt Norris követőbázisa

2019-es debütálása óta közel hétszeresére nőtt Lando Norris követőinek száma az Instagramon, mely kiválóan mutatja a fiatal brit versenyző népszerűségének gyors növekedését.

Lando Norris öt évvel ezelőtt debütált az F1-ben, ekkor 1,1 millió követővel rendelkezett, mely az idei évre már 7,3 millióra rúgott. Norris számára az F1-es futamgyőzelem még nem jött össze, a második helyre azonban már hétszer odaért, további hat alkalommal pedig harmadikként zárt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Az új csapat élén tér vissza a MotoGP-be az Alpine-tól távozott szakember

Óriási igazolást jelentett be a MotoGP új csapata, a tavalyi szezon végén kiebrudalt CryptoDATA RNF helyét átvevő Trackhouse Racing: a komoly tapasztalattal bíró Davide Brivio lesz az Aprilia új szatellit partnerének a csapatfőnöke. „Minden nagyon gyorsan történt, Justin [Marks, a Trackhouse tulajdoosa] az előző napokban kért fel arra, hogy segítsem a Trackhouse-t a MotoGP-s kihívásban. Rendkívül izgalmas az új projekt részének lenni az elejétől kezdve” – fogalmazott a frissen kinevezett csapatvezető.

Brivio legutóbb három évig az Alpine F1-es csapatánál és projektjében dolgozott, de az igazán komoly sikereit a kétkerekű motorsportokban és a MotoGP-ben érte el. Előbb a Yamaha csapatmenedzsereként kulcsszerepet vállalt a 2000-es évek közepén Valentino Rossi átcsábításában a Hondától, akivel négy vb-címet is szereztek, majd pedig a 2010-es évek közepén a MotoGP-be visszatérő Suzuki irányítását vállalta el, amely pedig 2020-ban Joan Mir révén jutott vissza a csúcsra. Most a Trackhouse-nál egy harmadik gyártó színeiben kísérelhet meg sikereket elérni (korábban egyébként a Repsol Hondával és a Yamahával is szóba hozták), hiszen az amerikai istálló az Aprilia szatellit csapataként csatlakozik a mezőnyhöz, méghozzá úgy, hogy az RNF-nél szorosabbra igyekszik fűzni a szálakat a noalei márkával: Miguel Oliveira egyből a 2024-es motort kapja tőlük, de Raul Fernandez is válthat rá majd az évad során.

motogp-brivio-trackhouse_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kiszáll Hamilton csapata az Extreme-E-ből

Nem indul a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 formáció az elektromos széria 2024-es szezonjában – a hírt mindössze 10 nappal a szaúd-arábiai szezonnyitó előtt jelentette be a csapat.

A kiszállás arra vezethető vissza a Racer információi szerint, hogy a 2023-ban csapathátteret adó Carlin teljes egészében a Rodin tulajdonába került – az új vezetés pedig nem folytatja az Extreme-E-programot, amelynek csapatfőnöke a nemrég McLaren F1-es üzleti műveleti igazgatójának kinevezett Stephanie Carlin volt. A kiszállásnak Hamilton Ferrarihoz igazolásához nincsen köze.

Az X44 a Rosberg X Racing mögött a széria második legsikeresebb csapata volt az eddig lefutott három szezon alapján, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez bajnoki címet szereztek 2022-ben – a spanyol hölgy idén a McLaren versenyzőjeként folytatja.

Az Extreme-E egy hete jelentette be egy új csapat, a SUN Minimeal Team érkezését, amellyel Klara Andersson és Timo Scheider versenyez, a német pedig a csapatfőnöki feladatokat is ellátja.

Hamilton visszaült a Mercedesbe, pályán Alonso és Russell is

A Ferrari a múlt héten Barcelonában nyitotta a szokásos évközi Pirelli-tesztek sorát, amelyek fókuszában az új 2025-ös gumik próbálgatása áll. Kedden és szerdán aztán a Mercedes és az Aston Martin segítette a gumigyártó munkáját, méghozzá ezúttal egy másik spanyol helyszínen, Jerezben. Az első napon a két csapat világbajnokai voltak munkában, azaz Lewis Hamilton először ült vissza a Mercedesbe a néhány nappal korábbi Ferrari-bejelentés után: a hétszeres vb-első 126 kört tett meg a beszámolók szerint a W14-essel, amelyek során 1:18,936 volt a legjobb eredménye, míg Fernando Alonso 156 körig és 1:18,752-es legjobb időig jutott az Aston Martinnal.

Szerdán aztán a csapattársaik lendültek akcióba: George Russell 158 kört tett meg a jerezi pályán és 1:18,259-es időeredményt tudott felmutatni – ezzel ő volt a két nap legszorgalmasabbja és leggyorsabbja egyaránt –, míg Lance Stroll 156 kört és 1:19,130-as legjobb időt jegyzett.

f1-hamilton

Már nem „átmenetiként” hivatkozik csapatfőnökére és sportigazgatójára az Alpine

2023 júliusában, amikor egyszerre távozott az Alpine-tól a komplett vezetőség, Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató és Pat Fry vezető technikai igazgató (utóbbiak a Visa, illetve Williams istállónál kötöttek ki), Bruno Famin, az Alpine motorsportrészlegének alelnöke átmeneti jelleggel vette át a csapatfőnöki posztot. Ahogy teltek a hónapok, feltűnővé vált, hogy az istálló nem igyekezett egy állandó utódot kijelölni.

Az Alpine szerdai bemutatóján és különösen a csapat által kiküldött sajtócsomagban szemet szúrt, hogy Faminra már nem „átmeneti” vagy „megbízott” csapatvezetőként hivatkoznak, hanem szimplán csapatfőnökként. Ez egybevág azzal a decemberi interjúval, amelyben arról beszélt, addig tölti be a posztot, amíg a felsővezetés nem mond mást – úgy tűnik, feletteseinek nincs szándékukban leváltani őt.

Hasonló a helyzet Julian Rouse esetében, aki Permane megüresedő posztját foglalta el megbízott sportigazgatóként, a szóban forgó sajtócsomag azonban rá is az ideiglenes jelző nélkül hivatkozik. Érdekesség, hogy a szakember a négyszeres brit túraautó-bajnok, Andy Rouse fia, elsősorban az Arden csapattal volt aktív mérnökként és vezetőként – az autósportban több mint 100 futamgyőzelemben működött közre –, mielőtt 2022-ben az Alpine-hoz csatlakozott az akadémia főnökeként.

Íme az Alpine első Hypercarja, az A424

Az Alpine szerdai bemutatóeseményén a Formula-1-es csapat mellett a Hypercar-részleg bemutatóját is megtartották. Az alakulat eddig az LMP2-ben versenyzett, 2024-re azonban elkészültek az első Hypercarral, az A424-gyel.

A WEC-csapatot Mick Schumacher mellett Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere (ők hárman vezetik majd a #35-ös Alpine-t), Paul-Loup Chatin, Charles Milesi és Ferdinand Habsburg alkotja majd.

Albon: Ez mutatja, hogy Lewis mekkora

Alexander Albon sem számított Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolására: erről is kérdezték a pilótát a Williams autóbemutatóján, amelyen bevallotta, hogy teljes meglepetésként érték a hírek.

„Micsoda sztori volt! Nem tudom, ti hogy voltatok vele, de én biztos, hogy ezt nem láttam előre. De jó neki, szerintem ezt a változást akarja. Az időzítése nyilván kínos így egy héttel a csapatok bemutatói előtt” – mondta Albon.

„Ez mutatja, hogy Lewis milyen nagy: a Ferrari részvényei úgy kilőttek, ahogy, és a hírek alapvető terjedése is ezt igazolja. Számomra ez egyértelműen egy ’meg kell csípnem magam’ pillanat volt, olyan, hogy ’ez most tényleg így van?’ Mert sok pletykát lehetett hallani a télen, nem tudhattuk, hogy melyiknek van alapja és melyiknek nem, ez a Ferrari-értesülés pedig egyértelműen pletykának tűnt még az elején. Aztán kiderült, hogy komoly.”

f1-hamilton

Reagált a jogi vádakra a Stake F1 Team

Mi is beszámoltunk arról, hogy a svájci hatóságok nyomozást indítottak a Stake F1 Team neve ellen, mivel Svájcban nem lehet szerencsejátékot hirdetni, és bár a Sauber nem hirdet, de a csapat új neve és logója mégis törvényekbe ütközhet.

Az istálló azonban reagált a vádakra: a Racingnews365.com megkeresésére a szóvivő azt válaszolta, hogy nincs semmi probléma.

„Szoros kapcsolatban vagyunk és követjük a szabályokat. Rutinszerű a helyzet, betartjuk a szabályokat, minden úgy van, ahogy lennie. Most ugyanaz a procedúra zajlik, ami tavaly, amikor a Stake csatlakozott hozzánk partnerként. És a helyzetünk nem más, mint a Williamsé, amelynek meg kellett változtatnia a festését bizonyos versenyekre” – mondta. 

f1-stake-2024-1

Két újabb fontos szereplő távozik az FIA-tól

Újabb két fontos FIA-alkalmazott távozik a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, ráadásul mindkettejüknek jelentős szerepe volt az F1-es ügyekben is. Pierre Ketterer és Edward Floydd is részt vett a legutóbbi Concorde-egyeztetésekben, utóbbi vezető jogi tanácsadóként segítette az FIA-t, előbbi pedig hosszú évek óta volt vezető jogász a szervezeten belül, többek között az ő nevéhez fűződik a COVID-szabályok kialakítása is, amelynek köszönhetően létrejöhetett a 2020-as F1-es szezon.

Ketterer a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban vállal új szerepet áprilistól, ezért távozik az FIA kötelékéből közel 14 évnyi munka után, és Floydd is hosszabb időt töltött már a szövetségnél. Ők folytatják azt a sort, amely a távozó vezető FIA-tisztviselőkből áll: Steve Nielsen, Tim Goss, Deborah Mayer és Alessandra Ciliberti is fontos beosztásban volt eddig, ám az utóbbi néhány hónapban a távozás mellett döntött: Goss és Ciliberti egyébként a Visa Cash App RB F1 Teamhez igazolt.

fia-logo_1

Zene a fülnek: Beindította idei F1-es autóját a Ferrari

A Scuderia a közösségi oldalán közölt egy videót az SF-24 életre keltéséről - pontosabban hallhatjuk a motor hangját, miközben vágóképeket nézünk:

Videó: Idén először pályán a MotoGP mezőnye

Kedden megkezdődött a MotoGP első téli tesztje Sepangban, ahol a nyitónapon Jorge Martin bizonyult a leggyorsabbnak Pedro Acosta és Fabio Quartararo előtt. A széria hivatalos honlapja mozgóképes összeállítást is készített az idén először együtt pályára guruló mezőnyről – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

motogp-sepang-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alternatív csapatnevet fog használni egyes F1-es futamokon a Stake

Már amikor bejelentették az év legelején, hogy az előző szezonokban Alfa Romeo névre hallgató tulajdonképpeni Sauber idén a Stake F1 Team név alatt fog versenyezni a Formula-1-ben, akkor tudni lehetett, hogy ezzel bizonyos országokban problémák lesznek, ahol tiltják vagy korlátozzák a fogadóirodákra vonatkozó reklámokat. Mindeközben egy másik szponzor, a streamingplatform Kick pedig a karosszéria nevét adja a hinwili csapatnál – és most a csapatfőnöki teendőket ellátó Alessandro Alunni Bravi is elismerte a hétfői autóbemutató során a Formula.hu jelenlétében, hogy ez kerül majd bele a hivatalos csapatnévbe is egyes nagydíjakon:

„Bizonyos országokban Alfa Romeo F1 Team Stake voltunk, míg másokban Alfa Romeo F1 Team Kick” – mutatott rá arra Alunni Bravi, hogy már tavaly is fennállt ez a kettőség, csak épp az Alfa Romeo jelenléte okán kevésbé volt feltűnő. „Idén is két különböző csapatnevünk lesz attól függően, hogy bizonyos országokban hogyan tudunk megfelelni a helyi törvényeknek. Ahol a Stake tiltott a fogadások reklámozásának korlátozásai miatt, a Kicket fogjuk használni a csapatnévben. A Kick a karosszéria-névadó partnerünk, hiszen azt Kick Saubernek hívjuk. Úgyhogy lesz egy második csapatnevünk, amit rövidesen ismertetni fogunk.”

A csapatvezető hangsúlyozta: az alfás évek után és az Audi 2026-os gyári érkezése előtt fontos volt számukra ennek az új identitásnak a megalkotása – miközben sokakat felháborított, hogy a Sauber kimaradt a hivatalos névből. „A Sauber Csoport 32 éve jelen van a Formula-1-ben, de ez nem azt jelenti, hogy elfelejtenénk, mi is a Sauber” – húzta alá Alunni Bravi. „Erre a két szezonra létre akartuk hozni ezt az új identitást, amely segíthet új közönség elérésében, a rajongóbázis szélesítésében és abban, hogy újként prezentáljuk magunkat.”

f1-stake-kick