Negyedmillió dollárt adományoz a Formula-E főnöke, ha nem Verstappen nyeri az F1-es vb-címet
https://formula.hu/parc-ferme/37484
Max Verstappen tavaly minden idők legdominánsabb szezonját produkálva vált háromszoros világbajnokká, és mivel nagy fölényben volt a Red Bull és a holland, jó esély van a címvédésre. Mike Dodds, az elektromos világbajnokság, a Formula-E vezérigazgatója konkrétan 99 százalékot ad erre – ha pedig nem így lesz, egy nem is kis összeget fog adományozni: „Ha nem ő nyer, akkor van 19 másik pilóta: ha a másik 19 versenyzőből győz valaki, negyedmillió dollárt adományunk a szóban forgó pilóta által kiválasztott jótékonysági szervezetnek” – idézi szavait a RaceFans.net.
Dodds megjegyezte, hogy az F1-gyel szemben a Formula-E kiszámíthatatlan: „Ott leszek a Formula-E következő, Sao Pauló-i fordulóján, és fogalmunk sincs, ki fogja megnyerni azt a futamot. Úgyhogy izgatott vagyok emiatt. Formula-1-es rajongóként várom a szezonkezdetet, nézni fogom a körülötte lévő felhajtással együtt, ugyanakkor már most abszolút tudom, ki fog nyerni. Az nem történhet meg, hogy az előző szezonban 22 futamból 19-et megnyersz, elmész pihenőre, fejlesztesz kicsit az autón, visszatérsz, aztán nem nyered meg a következő idényt. Nem látom, hogy ez megtörténne.”
Nem mondott le az F1-ről a Mercedes LMP2-ző juniorja
https://formula.hu/parc-ferme/37284
A tervek szerint több mint 20 LMP2-es prototípus vesz majd részt az európai Le Mans-sorozat, azaz az ELMS 2024-es szezonjában, köztük a Cool Racing két autója, melynek felállásában több érdekes név is található. Itt szerepel majd az F2-ben is induló Super Formula- és Super GT-bajnok Ritomo Miyata a #37-es autóban, míg a #47-es egyik pilótája az endurance-versenyzésben egyre nagyobb nevet szerző Ferdinand Habsburg.
Az osztrák versenyző csapattársa pedig Alejandro Garcia mellett a Mercedes F1-es juniorja, az F2-es bajnoki címért az utolsó fordulóig harcban lévő dán Frederik Vesti lesz, aki Mick Schumacherhez hasonlóan endurance-versenyzéssel igyekszik formában tartani magát, amíg meg nem nyílnak előtte a királykategória kapui.
„Az LMP2-es autó és az endurance-versenyzés teljesen új élmény lesz számomra, és már nagyon várom” – írta Vesti a közösségi oldalán. „Nagyon élveztem az F2-ben töltött időmet, és örülök, hogy a csúcson fejezhettem be. Még mindig az F1 a végső célom, de fontos, hogy versenyezzek és élesben maradjak” – tette hozzá, s hangsúlyozta, hogy továbbra is a Mercedes kötelékében marad.
Amikor Schumacher leszaggatta riválisairól az inget…
https://formula.hu/parc-ferme/37285
Michael Schumacher egykori csapattársa, a közel egy évtizeden át vele együtt az F1-ben versenyző Johnny Herbert egy interjúban betekintést engedett a német klasszis egy kevésbé ismert oldalára: milyen volt a hétszerese világbajnok legenda, amikor a szezon végén kiengedte a fáradt gőzt a versenytársakkal együtt.
„Mindannyian ismertük azt a rettenetesen komoly oldalát, ami csak arra koncentrált, hogy a legjobbat hozza ki magából. De aztán eljött a szezon végén az a lelazult pillanat, amit Adelaide után mindig megéltünk” – utalt a szezonzáró egykori helyszínére Herbert. „Ahogy mindannyian, ő is élvezte a finom italokat, és ezt évente csak egyszer tudtuk megtenni.”
„Az volt a műsorszáma, hogy körbejárta a szobát, és letépte mindenkiről az inget. Meg a nadrágot is. De legjobban a begombolt ingeket szerette letépni” – idézte fel azokat az évtizedekkel ezelőtti éjszakákat Herbert, aki a minap arról is beszélt, mit hallott Schumacher jelenlegi állapotáról. „Ez volt a vicces oldala, ezek azok az emlékek, amelyeket a legtöbben nem láttak, számomra viszont nagyon szépek. Remek humorérzéke volt, és remélhetőleg ezt még viszontláthatjuk.”
A képen Michael Schumacher 2003-ban, hatodik világbajnoki címének bebiztosítását követően.
Így működik a Dakart vezető benzines elektromos autó
https://formula.hu/parc-ferme/37283
Nem elírás a cím: a jelenleg Carlos Sainznak és Mattias Ekströmnek köszönhetően a Dakar autós értékelésének első két helyét elfoglaló elektromos Audiban valóban dolgozik egy benzinmotor is, amelynek a kizárólagos feladata a töltés – hiszen a sivatagban erre nincs egyéb lehetőség. Az alábbi grafikán látható a bonyolult hajtásrendszer sematikus vázlata:
Julius Seebach, az Audi Sport ügyvezető igazgatója az RS Q e-tron első bevetése előtt így összegezte a rendszer működését: „Az autó alapvetően elektromos hajtásrendszerű. Mivel a sivatagban nincsenek töltőállomások, innovatív töltési koncepciót választottunk: az Audi RS Q e-tron fedélzetén egy TFSI-motor is dolgozik, mégpedig az, amellyel két egymást követő idényben is megnyertük a DTM-bajnokságot.”
„Ez az erőforrás olyan energiaátalakító rendszer része, amely menet közben tölti a nagyfeszültségű akkumulátort. A feladat az akkumulátor, az elektromos hajtásrendszer és a belsőégésű motor különböző komponenseinek intelligens hálózatba kapcsolása, illetve extrém körülmények között is optimális együttműködésének biztosítása.”
Dakar: Nagy magyar siker a szuperszakaszon
https://formula.hu/parc-ferme/37282
Az előzetes végeredményben a 7. helyen szerepel a Qualisport Racing Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összeállítású kamionos egysége az idei Dakar legkeményebb megmérettetése, a kétnapos szuperszakasz előzetes végeredményében – de arra még várnunk kell egy kicsit, hogy mindez hivatalossá váljon. Ezzel minden adott ahhoz, hogy a sárga Hyena az összetettben is a legjobb tíz között töltse a pihenőnapot – amint erről lesz hivatalos információ, természetesen arról is beszámolunk.
A motorosok mezőnyében az erdélyi Gyenes Emánuel a 26. helyen zárt a szakaszt, míg az összetettben egy hellyel előrébb jár, a 25. helyen – ezzel nagyot javított eddigi helyezésén. Azzel egyébként az Original by Motul értékelés második helyén állna, de mivel különleges, nagyköveti státuszban indul a kategóriában, ebben az értékelésben nem szerepel a neve.
Mexikóvárosban rajtol a Formula-E szezonja – itt a hétvégi menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/37281
Éppen a Dakar szombati szünnapján veszi kezdetét a Formula-E 2024-es, szám szerint tizedik idénye. Az elektromos formulaautós világbajnokság évadnyitóját tavalyhoz hasonlóan Mexikóvárosban rendezik, azaz itthoni idő szerint épp főműsoridőben rendezik majd a szezon első futamát.
A mezőnyben ismét 11 csapat 22 versenyzője csap majd össze: a regnáló világbajnok az Andrettit erősítő Jake Dennis, de a korábbi címszerzők közül ott lesz a rajtrácson Stoffel Vandoorne, Jean-Eric Vergne (mindketten a DS Penske pilótáiként), Sebastien Buemi (Envision–Jaguar), Lucas di Grassi (ABT-Mahindra), Antonio Felix da Costa (Porsche) és az F1-es kitérő után visszatérő Nyck de Vries (Mahindra). A bajnokság az indiai forduló múlt heti törlése után összesen 16 versenyből fog állni – a versenynaptár ide kattintva böngészhető.
A Mexikóváros ePrix hétvégi menetrendje:
Péntek (jan. 12.) | ||
23:30-00:00 | 1. szabadedzés | |
Szombat (jan. 13.) | ||
14:30-15:00 | 2. szabadedzés | |
16:40-18:00 | Időmérő edzés | |
21:00 | Futam | (tv: Eurosport 2, élő) |
Lemondott az F1-ről az IndyCar két sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/37280
Az elmúlt néhány évben két IndyCar-menő kapcsán röppent fel az esetleges Formula-1-es átigazolás lehetősége. Az egyikük Alex Palou volt, aki egyfelől kétszeres bajnoka az amerikai szériának, másfelől a McLarennel több tesztet és egy F1-es szabadedzést is teljesített. Ám a szerződése körüli balhé és a McLarennel való szakítás után vélhetően bezárult előtte a száguldó cirkusz ajtaja, s ezt maga Palou is így látja: „Megpróbáltam. Nem igazán jött össze. De ez rendben van. Megpróbálunk annyi bajnokságért és Indy 500-győzelemért harcolni, amennyi csak lehetséges” – idézi a spanyolt a RaceFans.net portál.
A másik F1-gyel szóba hozott pilóta Colton Herta volt: az amerikai volt a kiszemeltje az AlphaTaurinak 2023-ra Pierre Gasly helyére, ám a leigazolása a szuperlicenszpontok hiánya miatt végül meghiúsult (így lett végül Nyck de Vriesé az ülés). Bár Herta az Andretti versenyzőjeként potenciálisan továbbra is esélyes lehet egy F1-es ülésre, amennyiben az amerikai formációt beengedik a mezőnybe, ám jelenleg az egyébként előzőleg kifejezetten halovány szezont futó pilóta is az IndyCarra koncentrál:
„Szerintem ez nagyban függ az időtől. Úgy gondolom, talán most vagyok a legidősebb, amikor még talán átmehetnék oda egy másik csapattal az Andrettin kívül. Velük kapcsolatban nincs mit elmondanom, szerintem a céljuk továbbra is az, hogy legyen egy Formula-1-es csapatuk. Ha ez összejön, meglátjuk, mi lesz az időrend és milyen idős leszek, hol fogok akkor tartani az életemben. Úgyhogy számomra jelenleg a fő fókuszt az IndyCar jelenti, aztán meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”
„Óriási kihívás áll előtte” – Grosjean a „nagyon jó barát” Komatsuról
https://formula.hu/parc-ferme/37279
Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu irányítja az F1-es csapatot. A japán szakember korábban a BAR-nál, valamint a Renault és Lotus néven is futó enstone-i istállónál is dolgozott: utóbbinál többek között Romain Grosjean mérnökeként, akivel nagyon szoros kötelék alakult ki, így amikor a francia átigazolt az újonc Haashoz, Komatsu is követte. Az IndyCarban szereplő Grosjeannál tehát nem sokan ismerik jobban Komatsut, így a versenyző meg is szólalt a kinevezése kapcsán:
„Először is, nagyon örülök Komatsunak. Nagyon jó barátom. Mind a 181 Formula-1-es nagydíjamon úgy álltam rajthoz, hogy valamilyen formában dolgozott az autómon” – idézi a pilótát a RaceFans.net portál. „A gyerekei ugyanolyan idősek, mint az enyéim, úgyhogy nagyon jó barátok vagyunk, és izgatott vagyok miatta. Óriási kihívás áll előtte. A legjobbakat kívánom Günthernek is a következő fejezethez. Egyértelműen egy olyan ember, akinek rengeteg ötlete és teendője van, de számomra a lényeg, hogy nagyon örülök Ayaónak.”
Két nap után „kirúgta” AI-nagykövetét a Formula-E-csapat
https://formula.hu/parc-ferme/37278
A Formula-E-ben kezdetek óta érdekelt Mahindra Racing marketingeseinek fejéből egy autósportban újszerű ötlet pattant ki, lépést tartva a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerésével: egy AI által generált influenszert neveztek ki a csapat nagykövetének. Ava profilját a Midjourney és Leonardo képalkotó AI-szoftverekkel kreálták, Instagram-profiljának leírásában a „Fenntartható Technológia Királynő & Lázadó Versenyző Robot” leírás szerepelt.
„Rendkívül izgatottak vagyunk a projekt miatt Avával, egy olyan influenszerrel, aki erősen köthető hozzánk és dokumentálja utazásunkat, ám szélesebb vonzerővel, ami segíti központi értékeink hirdetését” – fogalmazott a Mahindra partnerségeket intéző igazgatója, Roanne Crouse a csapat kedden kiadott közleményében. Ava Instragram-profilján (@avabeyondreality) feltűnt az alább látható friss fotó, amelyen a csapat ruházatában látható, több korábbi, nem autósportos témájú kép mellett, melyek közül a legelsőt december 8-án tették közzé.
A rendhagyó ötletet azonban elismerés helyett túlnyomórészt ellenérzés követte: a közösségi médiában reagálva felhasználók tömkelege, köztük újságírók és marketingszakemberek is kifogásolták, hogy a Mahindra az AI-t használja, és nem egy hús-vér nőt alkalmaz nagykövetként, a fogadtatásról pedig több nemzetközi hírportál is beszámolt.
A Mahindra gyorsan lépett: csütörtök este közölték, menesztették a nagykövetet, azaz a gyakorlatban törölték Ava Instagram-fiókját arra hivatkozva, hogy meghallgatták és megértették követőik véleményét, ezért nem folytatják a projektet. Az erről szóló rövid poszton kívül most már Ava minden nyoma eltűnt a Mahindra közösségi csatornáiról.
Éppen a homokból ásták ki az autójukat a Dakaron, amikor nekik csattant egy másik
https://formula.hu/parc-ferme/37277
Nagyon veszélyes szituációban ütközött össze a Dakar 48 órás szuperszakaszán Kris Meeke és Krzysztof Hołowczyc. A T3-as buggyval küzdő brit ex-WRC-sztár beragadt egy dűnébe, de elmondása szerint ebből még nem lett volna baj, egy kicsit kellett megállni, „igazítani” a homokon, és mehettek volna tovább. Csak hogy…
„Feltettük a sisakomat a dűne tetejére (jelzésként, hogy ott vannak mögötte), azonban három perccel azt követően, hogy megálltunk, megérkezett Krzysztof Hołowczyc a dűnén, és az autónk oldalában landolt” – mondta Meeke az esetet követően.
Az a nagy szerencse, hogy az esetből nem lett komolyabb baj, ugyanis a T1-es Mini pont nem találta el egyik versenyzőt sem.
„Szerencsére éppen ástuk ki a gumikat a homokból, amikor megérkezett. Hallottuk, hogy valaki közelít, aztán egy méterrel a sisak mellett átjött a dűnén. Fél percig dühösek voltunk, de aztán volt egy jó beszélgetésünk, és kiderült, hogy Krzysztof jó srác, majd két és fél óráig ölelgettük egymást. Ugyanis annyit kellett várni egy kamionra, mert a kamionosok közül az élmezőny nem állt meg, ők versenyben voltak egymással. Egy olyanra kellett várni, ami nem volt része a versenynek, és amint egy ilyen megállt, egy perc alatt mindketten kint voltunk” – tette hozzá a brit.
A Haasnál frusztrációt okozott a sikertelenség
https://formula.hu/parc-ferme/37276
A Haas tulajdonosa, Gene Haas elmondása szerint a rossz eredmények vezettek ahhoz, hogy megváltak történetük első csapatfőnökétől, Günther Steinertől. Az olasz szakember utóda a japán Ayao Komatsu lett, aki kinevezése után úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt évek gyenge teljesítménye komoly frusztrációt váltott ki a csapat tagjaiból: „A miénk egy teljesítményalapú üzletág, így az, hogy nem voltunk elég versenyképesek az utóbbi időben, mindannyiunk számára frusztrációt okozott.”
„Gene és a különböző partnereink elképesztő támogatást nyújtanak nekünk, és szeretnénk az elszántságukat azzal visszatükrözni, hogy egy jobb autót viszünk a pályára” – folytatta a japán sportvezető. „Nagyszerű csapatunk van Kannapolisban, Banburyben és Maranellóban, és tudom, hogy együtt el tudjuk érni azokat az eredményeket, amelyekre képesek vagyunk.”
Komatsu a Haas 2016-os debütálása óta a csapattal van, s ez extra motivációt jelent a számára a jó teljesítmény eléréséhez: „Természetesen nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, hogy a Haas F1 Team csapatfőnöke lehetek. Mivel az istálló 2016-os bemutatkozása óta a csapatnál vagyok, egyértelmű, hogy szenvedélyesen vágyom arra, hogy sikeresek legyünk az F1-ben. Alig várom, hogy a programunkat és a különböző versenyműveleteket belülről irányíthassam, s így olyan struktúrát tudjunk kiépíteni, amely jobb teljesítményt produkál a pályán.”
Magyar Nagydíj 2024: Ez már tényleg az utolsó esély!
https://formula.hu/parc-ferme/37275
Ez már tényleg az utolsó lehetőség, ha ezt is kihagyod, nem leszel ott a 2024-es Magyar Nagydíjon! Ma megnyílt a jegyvásárlás az utolsó, Pit Exit-tribünre! A jegyeket ide vagy a képre kattintva érhetitek el.
Aki kimarad, az lemarad!
Button: A Mercedes képes megállítani a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37270
A Formula-1 2009-es világbajnoka, Jenson Button a nyeretlen 2023-as szezon ellenére úgy gondolja, hogy nem a Ferrari, hanem a Mercedes parancsolhat megálljt a Red Bull diadalmenetének. A Sky Sports egyik műsorában beszélt erről Jenson Button. "A Mercedes lehet ez a csapat! Az elmúlt tíz év róluk és a Red Bullról szólt, szóval én őket mondanám. Szeretném, ha a Ferrari is ott lenne a mixben, mondhatjuk, hogy tavaly ők voltak legközelebb a Red Bullhoz, különösen a szezon végefelé, de szerintem a Mercedes erős lesz idén."
Lewis Hamiltont is kiemelte a 2009-es világbajnok, aki szerint egykori csapattársa jobb mint valaha: "Lewis azon a pontján van a karrierjének, hogy túl van a csúcson, de hiányzik neki a győzelem, és ő ebbe nem belenyugszik, hanem újra érezni akarja a győzelem ízét. Úgy gondolom, hogy Lewis most gyorsabb mint valaha, magabiztos és kevés hibát vét, persze Max Verstappen ellen így is nehéz dolga lesz."
Fotó: Mercedes
Ferrari: Kvjat ülhetett volna Raikkönen helyére?
https://formula.hu/parc-ferme/37274
A kisebb megszakításokkal 2014 és 2020 között az F1-ben szereplő, s összességében a legsikeresebb orosz F1-es pilótának számító Danyiil Kvjat a sportág hivatalos honlapjának adott interjúban elárulta, hogy a múlt évtized közepén lehetősége volt csatlakozni a Ferrarihoz. Erre elsősorban az teremtett alapot, hogy 2015-ben sikerült megelőznie a bajnoki összetettben nagyon magasra taksált csapattársát, Daniel Ricciardót.
„Azt hiszem, Daniel akkoriban volt a teljesítménye csúcsán. Az autót is hozzá igazították, nekem pedig ki kellett küszöbölnöm néhány problémát, de így is erős szezon volt, és jó teljesítményt nyújtottam, szóval elégedett voltam vele” – idézte fel a jelenleg olasz licensszel a Lamborghini első WEC-szezonjára készülő versenyző.
„A tél egy kicsit furcsa volt, mert megkeresett a Ferraritól Maurizio Arrivabene. Azt mondták, hogy szeretnék, ha náluk vezetnék, és egyre többet beszélgettünk” – folytatta Kvjat, aki végül nem tudott kiszakadni a Red Bull-családból. „A végére világos lett, hogy ez nem fog működni, mert túl erős szálak kötöttek a Red Bullhoz. Így 2016-ban együtt folytattuk, és abban az évben fejlődött az autó, de nem az elején, amikor még ott voltam.”
Két év alatt kicserélődött az F1-es csapatfőnökök négyötöde
https://formula.hu/parc-ferme/37272
Miközben a versenyzőket illetően a 2024-es szezon lesz az első olyan a Formula-1 történetében, amikor nem lesz változás a mezőnyben az előző idényhez képest, a csapatvezetők tekintetében már korántsem tapasztalható ez az állandóság, sőt! Az elmúlt két évad során a tízből nyolc istállónál változott a csapatfőnök személye, sőt 2023 eleje óta ez az arány hét a tízből. Azaz: egyedül a Red Bullt 2005 óta irányító Christian Horner, valamint a Mercedest 2013 óta vezető Toto Wolff mondhatja el magáról, hogy több mint két esztendeje tölti be ezt a feladatkört.
Ez azt is jelenti, hogy a két éve szinte ismeretlenül kinevezett Aston Martin-főnök, Mike Krack immár a harmadik legrégebb óta regnáló csapatvezetőnek számít. Az előző év elején egyszerre négy helyen is cserélődött az első ember személye az F1-es csapat élén: a Ferrarinál Frederic Vasseur, a McLarennél Andrea Stella, a Williamsnél James Vowles, az akkor még Alfa Romeo névre hallgató hinwili alakulatnál pedig Alessandro Alunni Bravi vette át a kormányt. Az Alpine-nál a szezon közben került pozícióba Bruno Famin az elküldött Otmar Szafnauer helyett, míg az AlphaTaurinál a 2024-es idény elejétől váltja Franz Tostot Laurent Mekies – és ezt a sort teszi most teljessé, hogy Günther Steiner helyett immár Ayao Komatsu vezeti a Haast.
Az F1-es csapatfőnökök és kinevezési idejük:
Christian Horner, Red Bull – 2005
Toto Wolff, Mercedes – 2013
Mike Krack, Aston Martin – 2022
Frederic Vasseur, Ferrari – 2023
Andrea Stella, McLaren – 2023
James Vowles, Williams – 2023
Alessandro Alunni Bravi, Alfa Romeo/Stake – 2023
Bruno Famin, Alpine – 2023 szezon közben
Laurent Mekies, AlphaTauri – 2024
Ayao Komatsu, Haas – 2024
fotó: DPPI
Dráma a Dakaron: Kiesett az éllovas
https://formula.hu/parc-ferme/37273
Ma reggel vette kezdetét a 48 órás szuperszakasz a 2024-es Dakaron, amivel kapcsolatban óriási taktikai csata zajlott már előző nap – ennek részleteiről ebben a cikkünkben írtunk.
A dráma azonban már a szakasz elején megérkezett: ugyan a negyedik rajthelyről indulva is ott volt a legjobbak között az első mért pontnál a futamot napok óta vezető Yazeed Al-Rahji, de a szaúdi toyotás hibázott, összetörte a Hiluxot 51 kilométernél, majd hosszú várakozás és javítási kísérletek után kénytelen volt feladni a küzdelmet. Nem tudta megcsinálni az autót, és végül kigurult vele a szakaszról, ezzel az élről esett ki.
Ez azt jelentené, hogy a napot a második helyen kezdő címvédő, Nasser Al-Attiyah veszi át a vezetést, de virtuálisan ez már nem így van, ugyanis a legrosszabb helyről rajtoló katari a várakozásoknak megfelelően már az első ötven kilométeren szűk kilenc percet veszített a 17. helyről induló Carlos Sainzhoz képest, így összességében a spanyol audis már előtte van az összetettben.
„Egyértelműen egy igazi karakter vagy” – így búcsúzik Steinertől Magnussen és Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/37271
Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner az F1-es csapat főnöke, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át a helyét. A hírre a közösségi médiában reagált az amerikai alakulat jelenlegi két versenyzője, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg: mindkét pilóta elsősorban azt emelte ki, hogy Steiner adott lehetőséget neki, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe (a dán 2022-ben a háború kitörése után elküldött Nyikita Mazepin helyére került, míg a német Mick Schumacher váltotta 2023-ra).
„Köszönöm, Günther. Köszönöm, hogy 2017-ben bevettél az utazásba, és köszönöm, hogy 2022-ben újra felvettél a fedélzetre. Egyszerre volt szórakoztató és óriási kihívás mindez – de sosem unalmas. A legjobbakat!” – írta Magnussen a 2022-es interlagosi pole-ját követő ünneplést megörökítő fotó mellé, míg Hülkenberg így fogalmazott: „Köszönöm, Günther. A bizalmadat, a barátságot és a lehetőséget, hogy újra az F1-ben versenyezhetek! Egyértelműen egy igazi karakter vagy. Minden jót!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Változatlan Hypercar-felállással vág neki a 2024-es WEC-szezonnak a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/37269
Bejelentette két gyári Hypercar-egységének versenyzőit a március elején rajtoló Endurance-világbajnoki szezonra a Ferrari. Az 50-es és az 51-es autót is változatlan trió vezeti majd a 2024-es szezonban: előbbiben Antonio Fuocót, Miguel Molinát és Nicklas Nielsent láthatjuk majd, míg a Le Mans-győztes egységben ezúttal is Alessandro Pier Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi fog vezetni a kilencfutamos évad során.
Lesz egyébként egy harmadik, az AF színeiben indított privát Ferrari is a Hypercar-kategória mezőnyében: itt fog szerepelni Robert Kubica, a két csapattársának kilétét azonban egyelőre nem fedték fel – igaz, jó esély van a néhány hete a vörösök által leigazolt Yifei Ye szereplésére, míg a harmadik hely a 499P-t nemrég tesztelő Robert Svarcmané lehet.
A Daytonai 24 óráson forgatják tovább Brad Pitt filmjét
https://formula.hu/parc-ferme/37268
A 2023-as szezon során több F1-es nagydíjon, többek között a Hungaroringen is feltűnt a képzeletbeli F1-es istálló, az APX GP, amely a Brad Pitt főszereplésével és Lewis Hamilton rendezésével forgatott új filmhez készített jeleneteket.
A friss hírek szerint a következő forgatás viszont nem F1-es futamon lesz, hanem a január második felében rendezendő legendás amerikai versenyen, a Daytonai 24 óráson.
A Racer beszámolója szerint GTD-, tehát nagytúra-autóval, versenyez majd Pitt, és az F1-es forgatásokhoz képest újítás lesz, hogy most tényleges sessionök közben fognak jeleneteket rögzíteni, nem külön dolgoznak majd.
fotó: ATP
Közel 60 kilogramm csokiból építettek F1-es autót – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37267
Ezúttal egy Formula-1-es versenygépet alkotott meg csokoládéból a különleges alkotásairól ismert francia cukrász, Amaury Guichon. A videó leírása a csokiautó a valódi F1-es méretek felének felelnek meg, viszont az alkotás – amely hét napon át, nagyjából 59 kg csokoládéból készült – rendkívül részletgazdagra sikerült (elég csak a szárnyakat vagy a halót megnézni), a végeredmény pedig a vörös festés és a 14-es rajtszám miatt Fernando Alonso ferraris időszakát idézi meg:
Hogyan állnak a magyarok a Dakaron?
https://formula.hu/parc-ferme/37265
Sikeres napot teljesítettek kedden a magyar egységek a Dakar Ralin. A legjobb eredményt ezúttal is a Qualisport legénysége hozta, hiszen a kamionosok között Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a 13. időt produkálta 40 perces lemaradással. Darázsi Zsolték ugyanitt a 32., Szalai Norberték pedig a 35. helyen zárták a verseny negyedik szakaszát.
A Challenger kategóriában, vagyis a T3-as buggyk értékelésében Lónyai Pál az eddigi legtisztább napját tudta összerakni, hiszen a 24. időeredményt produkálta 52 perc hátránnyal, míg a motorosok között a romániai Gyenes Emánuel a 30. helyre hozta be a KTM-et.
Az összetettben a Qualisport a 16. pozíciót foglalja el a kamionosoknál. Gyenes a motorosok között a 32., Lónyai a Challengerben a 35. helyről várja a folytatást.