Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Hangolódjunk a Formula-E hatos fináléjára az eddigi legjobb berlini pillanatokkal!
https://formula.hu/parc-ferme/26154
Már csak alig egy hetet kell várnunk arra, hogy az elektromos sorozat is felébredjen a koronavírus-járvány okozta kényszerálomból: augusztus 5-e és 13-a között összesen hat versenyt rendeznek majd a szezon folytatásaként és zárásaként a berlini Tempelhof repülőtéren, három különböző nyomvonalon. Ennek apropóján a Formula-E összegyűjtötte a korábbi évek legjobb németországi momentumait:
Nagyon készül Fernando Alonso - kétszáz kilométert és közel nyolc órát biciklizett
https://formula.hu/parc-ferme/26150
A Formula-1-be jövőre visszatérő spanyol pilóta a napi edzéséről osztott meg fotókat - hétfőn közel nyolc órát kerékpározott és kétszáz kilométert tett meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megerősítették: ismét a McLaren szponzora lesz a Gulf
https://formula.hu/parc-ferme/26153
Egy nemrég kikerült kémfotó révén már eddig is biztosra lehetett venni, de ma a wokingiak hivatalosan is megerősítették, hogy többéves támogatói szerződést kötöttek a Gulf Oillal. Az amerikai olajcég gazdag autósportos történelemmel bír, többek között a McLarennel is volt együttműködésük 1968 és 1973 között. A Gulf Oil logói már a hétvégi Brit Nagydíjon feltűnnek Carlos Sainz és Lando Norris autóin.

Kérdezzetek a Formula Podcast stábjától!
https://formula.hu/parc-ferme/26155
Rövidesen jelentkezünk a Formula Podcast legújabb adásával, amely azonban most interaktív lesz, ugyanis Ti, azaz az olvasók/hallgatók dönthetitek el, hogy miről beszéljen állandó triónk, Bethlen Tamás, Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő. Kérdéseiteket az eddigi futamokról, a 2021-es pletykákról, magáról a podcastről vagy egyszerűen rólunk a Formula Podcast Facebook-csoportban vagy a podcast@formula.hu e-mail címre várjuk!
Figyelem: Azok között, akik szerda (07. 29) 12 óráig kérdeznek tőlünk a megadott felületeken, nyereményeket sorsolunk ki – a nyerteseket az adásban jelentjük be!

Gyerekméretű VFTS-be ült a ladás közönségkedvenc kisfia
https://formula.hu/parc-ferme/26151
Vizelli Károly még a Lada VFTS-sel lett a hazai raliversenyekre (és a San Marinó-i RallyLegendre...) járó közönség egyik kedvence, így bár idén már egy Skoda Fabia R5-tel versenyez, mégis stílszerű, hogy kisfia is ilyen játékautóval üti el az időt...

fotó: Vizelli Károly Facebook
23 éves uruguayié a negyedik Lynk & Co a WTCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26152
A Túraautó-világkupában tavaly bemutatkozó kínai márka bejelentette, hogy Yvan Muller, Yann Ehrlacher és Thed Björk mellett Santiago Urrutia lesz a 2020-as szezon során a versenyzőjük. Az uruguayi az egyévnyi visszatérés után távozó Andy Priaulx helyét veszi át, és Björk társa lesz a Cyan Performance Lynk & Co név alatt futó istállónál (Muller és Ehrlacher a Cyan Racing Lynk & Co elnevezésű csapatot erősíti).
Urrutia a TCR Európa-kupából fellépve csatlakozik a WTCR mezőnyéhez – ahogy egyébként a néhány hete a Comtoyou Audinál bejelentett Gilles Magnus is –, de a 23 éves pilóta korábban nyert futamokat a European Formula 3 Openben, valamint egy idényt a GP3-ban is lehúzott, mielőtt Amerikába tette át a székhelyét, ahol az Indy Lightsben szerepelt.
Érdekesség, hogy a Lynk & Co tulajdonképpen egy teszten döntötte el, ki legyen a negyedik pilóta: a WTCR közleménye szerint összesen négyen vettek részt ezen, közülük került ki győztesen Urrutia.

Megviccelte a csapat a magyar versenyzőnőket
https://formula.hu/parc-ferme/26149
Vogel Adrienn és Notheisz Ivett jó eredményt ért el a rali Európa-bajnokság nyitó futamán, Rómában és megnyerte a női kategóriát - a futam után a csapat azt mondta nekik, hogy készítenek egy fotót, ám egy óvatlan pillanatban...
Nem opció az, hogy megfordítják a silverstone-i vonalvezetést
https://formula.hu/parc-ferme/26148
Stuart Pringle, a silverstone-i pálya főnöke szerint nem lehetséges az, hogy a második brit F1-es futamra megfordítják a pályát és a másik irányba mennek rajta a pilóták. Pringe elmondta, hogy minden ötletre nyitottak, hogy a második versenyt "cifrázzák", de ez nem opció, nem lehet megvalósítani úgy, hogy kellően hosszú, mégis élvezetes legyen a pálya. Arról nem is beszélt, hogy a bukótereket hogyan kellene átalakítani, egyszerűen úgy fogalmazott, hogy azért kaptak szárnyra ezek a pletykák, mert ő nem állított le elég gyorsan és határozottan egy újságírót - biztos, hogy ugyanaz marad az irány a két futamon, téma lezárva.

fotó: dppi
Egy kör alatt összetörte limitált szériás új autóját a youtuber
https://formula.hu/parc-ferme/26147
A Pog nevű francia youtuber gyakran közöl videókat az autóiról - most éppen beszerzett egy Mini Cooper Works GP-t, amely mindösssze 3000 példányban létezik a világon. Aztán az első körén összetörte...
Saját motorja repítette a levegőbe a sóderágyban a vb-éllovast
https://formula.hu/parc-ferme/26144
Több nagy bukást is láthattunk a gyorsaságimotoros-világbajnokság Andalúz Nagydíjának hétvégéjén, de mind közül Albert Arenasé volt talán a leglátványosabb a Moto3-asok versenyén. Az első két futamot megnyerő spanyol balesete egyszerű kicsúszásnak indult, a kavicságyba érve viszont a vele összeakadó motor felrepítette a levegőbe a fiatal versenyzőt, aki szerencsére megúszta komolyabb sérülés nélkül az incidenst, és továbbra is vezeti a Moto3-as összetett pontversenyt.
Az HBO GO kínálatában is elérhetővé vált Az aszfalt királyai
https://formula.hu/parc-ferme/26143
A két Oscar-díjat is kapó, Matt Damon és Christian Bale főszereplésével készült autósportos film, amely a Ford és a Ferrari Le Mans-i harcát dolgozza fel, is felkerült az HBO GO kínálatába, amely szolgáltatást egyébként hét napig ingyenesen is ki lehet próbálni.

Előtte-utána: Marquez megmutatta a röntgenfelvételeket törött, majd műtött karjáról
https://formula.hu/parc-ferme/26145
Marc Marquez még a szezonnyitó Spanyol Nagydíjon esett hatalmasat, amely során olyan szerencsétlenül találta el őt a motorja a sóderágyban, hogy eltört a jobb felkarcsontja. Két nappal később megoperálták a spanyolt, aki kis híján vissza is tért már a második jerezi versenyen, ám végül két szabadedzés után a visszalépés mellett döntött. A nyolcszoros világbajnok most megosztotta Instagramon a röntgenfelvételeket a törött, majd a műtét során összeszegecselt karjáról – ehhez az alábbi posztban kell léptetni a fotók között:
Lerasszistázták a háromszoros világbajnokot
https://formula.hu/parc-ferme/26142
Súlyos kritikákat kap korábbi kijelentéséért Jackie Stewart, aki egy interjúban úgy fogalmazott, a diszkrimináció az autósportban nem akkora probléma, mint amekkorának feltüntetik. Lewis Hamilton – aki Bernie Ecclestone-nak és egy másik világbajnoknak, Mario Andrettinek is visszaszólt hasonló állítása miatt – azt posztolta a közösségi médiában: „Megint, egy újabb. Egyszerűen csalódást keltő.” Nála is vehemensebben támadta Stewartot az első fekete tesztpilóta.
„Sir Mezei Tenyészegér, alias Jackie Stewart messze a legrasszistább és legellenségesebb versenyző, akivel dolgom volt pályafutásom során” – írta a Twitteren Willy T. Ribbs. „Az oka, amiért nem látod a problémát a sokszínűséggel, az, hogy te vagy a probléma a sokszínűséggel.”
Ribbs kirohanása azért is meglepő, mert Hamiltonnal szemben ő éppen hogy védelmébe vette Ecclestone-t: szerinte a Formula-1 egykori vezére már bebizonyította, egyáltalán nem rasszista, mikor 1986-ban tesztlehetőséget adott számára a Brabhammel és le akarta igazolni csapatába.
Sir Stud Field Mouse aka Jack Stewart was by far the most #racist and hostile driver I ever delt with in my career. The reason you don’t see a diversity issue, is because you are the diversity issue. https://t.co/FFNPmTgYn1 #F1 #FormulaOne #LH44 #MercedesAMGF1@amandadcnn @HillF1
— Willy T. Ribbs (@WillyRibbs) July 16, 2020
Így csente el Hamilton elől a tavalyi Brit Nagydíj pole-pozícióját Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/26141
Hat ezredmásodperc - ennyi döntött a tavalyi silverstone-i F1-es futam időmérőjének első rajtkockájáról. Hétvégén ismét a legendás pályára látogat a száguldó cirkusz, így aktuálissá vált a 2019-es kvalifikáció felemelgetése.
Melyik csapat töltötte az élen a legtöbb kört az F1 történetében?
https://formula.hu/parc-ferme/26139
A Racing Statistics YouTube-csatornája a pilóták után az istállók versenyfutását is ábrázolta egy látványos videós infografikában:
Vinales vagy ki akarta próbálni Rossi motorját is, vagy kissé figyelmetlen volt
https://formula.hu/parc-ferme/26138
Gyakori a vasárnapi bemelegítő edzések elején, hogy a MotoGP-sek gyakorolják a motorcseréket is, valamint bejáratják az első és második számú versenygépüket is. Ezt akarta végrehajtani a minap Maverick Vinales is, a spanyol azonban tévedésből csapattársa, Valentino Rossi Yamahájára akart felülni, a szerelőknek kellett szólniuk a versenyzőnek erről:
Szerintetek ki az elmúlt időszak legalulértékeltebb F1-es pilótája?
https://formula.hu/parc-ferme/26137
Legutóbbi podcastadásunkban sorra vettük a 10 legjobb pilótát, akik nem lettek világbajnokok az F1-ben. Erre a ranglistára pedig felfért Mark Webber is, akit a címben említett versenyzőnek tartunk - hallgasd meg, miért is:
Egy döbbenetes statisztika arról, milyen régóta is tartanak már Rossi sikerei
https://formula.hu/parc-ferme/26140
Valentino Rossi az Andalúz Nagydíjon királykategóriás karrierje 199. dobogós helyezését szerezte: az elsőt ugyancsak Jerezben szerezte 2000-ben, pontosan 20 évvel és 87 nappal ezelőtt. És ami igazán elképesztővé teszi ezt az intervallumot, hogy akkor a mai győztes és vb-éllovas, Fabio Quartararo 1 éves és 10 napos volt csupán!

Így alakult eddig a Formula-E 2019/2020-as idénye
https://formula.hu/parc-ferme/26136
Másfél hét múlva, augusztus 5-én az első berlini versennyel a hatból folytatódik az elektromos sorozat szezonja, amely még február végén szakadt félbe a koronavírus-járvány miatt. Addig azonban már lefutottak néhány viadalt – íme, egy félórás összefoglaló az eddigi eseményekből:
Videó: Így estek ki Herczigék a Róma Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/26135
Herczig Norbert és Ferencz Ramón jól kezdett az ERC idénynyitóján, az első kör végén a nyolcadik helyen állt és csatázott az élmezőnnyel, a negyedik szakaszon azonban lecsúszott az útról és nem tudta folytatni a versenyt. Mint az az alábbi videóból kiderül, több versenyzőn is kifogyott az ominózus kanyar (Herczigék 0:56-tól láthatók):