DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Itt az IndyCar 2024-es naptára, egy pénzdíjas versennyel és egy oválcserével

Közzétette jövő évi menetrendjét az IndyCar. A hivatalos szezon ismét 17 futamból áll majd, ám extraként bekerült egy kuriózum is: két héttel az évadnyitó után ugyanis a The Thermal Club egy egymillió dolláros pénzdíjas, de bajnoki pontokkal nem járó bemutatóversenynek fog otthont adni.

Az évad egyébként szokás szerint St. Petersburgben startol március elején, a finálé azonban helyszínt vált, ugyanis Laguna Seca helyett Nashville utcáin rendezik majd az utolsó futamot. Kikerült a naptárból – állítólag megfelelő időpont híján –a Texas Motor Speedway, amely 1997 képezte állandó részét a kalendáriumnak, viszont így sem csökken az oválversenyek száma, ugyanis 2015 után visszatér a Milwaukee Mile. A legendás Indianapolisi 500 mérföldes 108. kiírására május 26-án kerül sor (az épített pályán pedig ezúttal csak egy versenyt rendeznek majd, két héttel az Indy 500 előtt). A naptár összeállításakor tekintettel voltak a jövő évi párizsi nyári olimpiára is, ennek köszönhető július-augusztus fordulóján a többhetes szünet.

Március 10. St. Petersburg
Március 24. The Thermal Club (pénzdíjas, bajnokságon kívüli)
Április 21. Long Beach
Április 28. Barber Motorsports Park
Május 11. Indianapolis
Május 26. Indy 500
Június 2. Detroit
Június 9. Road America
Június 23. Laguna Seca
Július 7. Mid-Ohio
Július 13-14. Iowa (dupla forduló)
Július 21. Toronto
Augusztus 17. Gateway
Augusztus 25. Portland
Aug. 31-szept 1. Milwaukee (dupla forduló)
Szeptember 15. Nashville

indycar-start

Helyszíni: ezt tapasztaltuk a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton

McLaren-bravúr, Verstappen-pole, lógó orrú Perez, egymással kedélyesen elbeszélgető Wolff és Leclerc, megjelenő Vijay Mallya: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója foglalta össze legutóbbi videós bejelentkezésében, hogy mi történt a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton.

A videó megtekinthető ezen a linken a YouTube-csatornánkon (amelyre érdemes feliratkozni), vagy az alábbi képre kattintva is!

mclaren_1

F1-es Brit Nagydíj, monzai 6 órás, F2, F3, DTM: a vasárnapi menetrend

Elérkeztünk az igazi futamnaphoz: több kategóriát és szériát is nézhetünk ma, íme a menetrend.

Vasárnap (július 9.)  
09:20 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:55 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:30-18:30 WEC, Monzai 6 órás, Futam (eurosport.hu, előfizetés után élő)
13:30 DTM, 2. futam  
16:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
16:00-18:00 Extreme-E, 2. versenynap, döntők  

f1-britishgp_1

Mi történt megint Verstappen és Hamilton között az időmérőn?

Egy hete Spielbergben is egymásra talált a két többszörös F1-es világbajnok a kvalifikáción: akkor Toto Wolff meg is jegyezte, hogy Max Verstappen szerinte revánsot akart venni Lewis Hamiltonon az 1-es kanyarban a feltartásával, amiért előtte pedig a holland érte utol a pálya végén a Mercedest. Most a Q1 hajrájában történt majdnem incidens közöttük, amikor Verstappen úgy előzte meg Hamiltont, hogy a brit közben a gumiját melegítette a kivezető körön. Ezt az esetet azonban egyik érintett sem lihegte túl:

„Ez csak a kivezető kör volt, nekem meg nagyon hidegek voltak az abroncsaim, mert a legtöbbek előttem friss szettet raktak fel, én viszont maradtam a használtakon. Csak próbáltam elmenni mellette, de nyilván ő pedig igyekezett felmelegíteni a gumikat, úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire találtam helyet, ahol megelőzhettem” – magyarázta el az eseményeket Verstappen az időmérő utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. Hamilton is úgy fogalmazott, hogy ő „nem versenyzett senkivel”, s ezúttal Wolff is úgy vélte, hogy semmi szokatlant nem láthattunk a Q1 végén.

f1-verstappen-hamilton-silverstone-video

Bottast kizárhatják az F1-es Brit Nagydíj időmérőjéről

Nem elég, hogy a Q1 végén leálló autója miatt nem tudott részt venni a kvalifikáció második felvonásában, így eredetileg csak a 15. rajthelyet szerezte meg Silverstone-ban, valószínűleg azt sem tarthatja meg Valtteri Bottas. Az utólagos mintavételnél ugyanis nem tudtak a szabályokban előírt egy liternyi mennyiségű üzemanyagot kinyerni az Alfa Romeójából: az FIA közlése szerint csupán 0,090 liternyi mintát tudtak kinyerni a finn autójából. Jo Bauer technikai delegált szerint az egyliteres előírás és a bokszba való visszatéréshez szükséges üzemanyag együttesen 2,39 litert tett volna ki, ezért az ügyet jelentette a felügyelőknek. Márpedig ha a csapatot vétkesnek találják, az ilyenkor járó büntetés a kizárás, így Bottas alighanem a mezőny végéről startolhat majd csak a vasárnapi Brit Nagydíjon.

FRISSÍTÉS: Bottast végül ki is zártak a kvalifikációról.

f1-bottas-silverstone

fotó: DPPI

A Balaton Park Circuiten tesztelte a Hyundai TCR-autóját Bucsi Attila

„A vadonatúj Balaton Park Circuiten teszteltünk a M1RA-val. Ismeretlen pálya nekem is, a csapatnak is, és egyelőre mindenkinek. Összehasonlíthatatlan a Hyundai i30 N TCR változata mindenhez képest amit eddig vezettem, ez már igazi versenyautó. Persze nem ok nélkül tesztelünk, több informacióval később jelentkezünk” – írta közösségi oldalán Bucsi Attila, a M1RA fiatal túraautósa.

 

17 ezred döntött a WEC monzai időmérőjén a Toyota és a Ferrari között

Kiélezett küzdelmet hozott a WEC monzai hatórás versenyének időmérője: végül a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t Kamui Kobayashi kezei között, de a japán veterán csak 17 ezredmásodperccel előzte meg Antonio Fuocót és az #50-es Ferrarit.

Kobayashi 1:35,358-as idejéhez végül többen is közel tudtak menni: a másik Toyotával Brendon Hartley lett a harmadik, a #93-as Peugeot-val remek eredményt ért el Jean-Eric Vergne és behozta a negyedik helyre a franciák sokat szapult autóját, de a #2-es Cadillac is négy tizedmásodperces lemaradáson belül zárt a pole-hoz képest. Antonio Giovinazzi nem tudott igazán jó kört futni az #51-es Ferrarival, így csak hatodik lett, majd jön a másik Peugeot, és ezúttal a Porsche tűnt lassabbnak a top öt gyártó közül. A Glickenhaus és a Vanwall a várt tempót produkálta.

Az LMP2-ben a Team WRT #41-ese szerezte meg a pole-t Robert Kubicával a #28-as Jota előtt (három és fél tizeddel), míg a GT-autók között az Iron Dames női egysége volt a leggyorsabb, méghozzá több mint négy tizedmásodperccel.

A Hypercar kategória végeredménye:

1. #7 Toyota Kamui Kobayashi 1:35,358
2. #50 Ferrari Antonio Fuoco +0,017
3. #8 Toyota Brendon Hartley +0,102
4. #93 Peugeot Jean-Eric Vergne +0,304
5. #2 Cadillac Alex Lynn +0,362
6. #51 Ferrari Antonio Giovinazzi +0,413
7. #94 Peugeot Gustavo Menezes +0,422
8. #5 Porsche Penske Frédéric Makowiecki +0,615
9. #38 Jota Porsche Yifei Yei +0,830
10. #6 Porsche Penske Kevin Estre +1,139
11. #708 Glickenhaus Olivier Pla +1,256
12. #99 Proton Porsche Harry Tincknell +1,310
13. #4 Vanwall Esteban Guerrieri +2,731

wec-toyota-kobayashi-monza

fotó: dppi

Videó: óriási baleset és totálkár a svéd ERC-futamon

A Royal Rali rendkívül gyors murvás pályákon zajlik, ahol egy apró hibából is hatalmas baleset lehet: így járt a norvég Frank Tore Larsen is, aki a dobogóért harcolt, amikor szombat délelőtt rommá törte a Volkswagen Polót. 

Szerencsére a pilóta és navigátora is sértetlenül szálltak ki a roncsból.

Ingyenes különbuszok és egyéb segítség az F1-es Magyar Nagydíjra való utazásban

Július 21-23. között rendezik a Formula-1-es Qatar Airways Magyar Nagydíjat, amire idén is óriási az érdeklődés, a vasárnapi versenynapra már tavaly decemberben elkelt az összes belépő - számolt be a Hungaroring.

A Hungaroringgel kötött megállapodás értelmében a MÁV-VOLÁN-csoport a látogatók minél gördülékenyebb ki- és hazajutásának elősegítése érdekében készül a háromnapos versenyre: a MÁV-START gödöllői járatai KISS és FLIRT motorvonatokkal, a MÁV-HÉV járatok több kocsival kiegészülve közlekednek, a Volánbusz pedig ingyenes különbuszokat indít.

A jegyváltás megkönnyítése érdekében a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz érintett, menetrendszerinti járataira fixáras, egyútra vagy oda-vissza utazásra jogosító jegyet is bevezetnek.

_f1_aramco_hun_2022_223_0

F3: Williams-junior nyerte a félig esős, félig száraz sprintet

Az F3 pénteki időmérője után Sebastian Montoya kezdhette az élről a fordított rajtrácsos sprintfutamot Jonny Edgar és Taylor Barnard előtt. Már a felvezető kör alatt elkezdett cseperegni az eső, a mezőny azonban továbbra is a száraz abroncsoknak szavazott bizalmat.

Montoya simán tartotta a vezetést a rajt után, Edgar viszont folyamatosan esett vissza, a harmadik körben már a pontszerző helyeken kívül autózott. Barnard mögé a két Williams-akadémista, Franco Colapinto és Luke Browning jöttek fel. A középmezőnyben több látványos előzésnek is szemtanúi lehettek a szurkolók, az élmezőny azonban érintetlenül haladt. Eközben lassan megérkezett az erősödő esőzés, így a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, a szárazgumikon egyre inkább szenvedtek a pilóták. Meg is kezdődtek a kerékcserék, először a mezőny hátsó felében, majd az előrébb haladók is kijöttek a kék oldalfalú abroncsokért. A végére csupán az első tíz maradt a szárazokon, hat körrel a vége előtt pedig újraindították a versenyt egy végső sprintre.

A nedves körülmények között jött a dráma: Barnard kiütötte az élről Montoyát, aki így a pontszerző helyekről is kicsúszott, Colapinto pedig kihasználta a helyzetet és átvette a vezetést. A bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto és Christian Mansell feljöttek az első háromba. A Williams juniorja aztán simán behozta az első helyre az MP Motorsportot, Bortoleto tovább növelte előnyét az összetettben, míg Mansell első dobogós helyezését ünnepelhette a szezonban. A sokáig kényelmesen vezető Montoya három pontot tudott megmenteni a csalódást keltő futam végén.

 

Mikor kezdődik az F1-es Brit Nagydíj?

A brit időszámítás egy órával eltolódik a magyarhoz képest, így a szombati időmérő és a vasárnapi nagydíj is 16:00-kor kezdődik magyar idő szerint. Silverstone-ban ez 15:00-s kezdést jelent.

A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!

f1-britishgp-start

„Nem tudom, hogy Toto jár-e kocsmába” – Horner nem barátkozna Wolff-fal

Az elmúlt években a csapatfőnökök frontján egyértelműen Christian Horner és Toto Wolff között a legnagyobb a feszültség: ez főleg a 2021-es végletekig kiélezett vb-harc során csúcsosodott ki, de legújabban a 2026-os motorszabályokról alkotott véleményen is érződik. Éppen ezért a Red Bull csapatfőnöke nem érzi reálisnak, hogy barátságot kötne kollégájával – így felelt arra a kérdésre, hogy koccintanának-e közösen:

„Nem vagyok benne biztos, hogy Toto olyan ember, aki kocsmába jár” – viccelődött Horner a talkSport adásában. „De sosem hittem ebben. Ő keményen próbálkozik, hogy legyőzzön minket, mi keményen próbálkozunk, hogy előttük maradjunk. És míg tiszteletnek lennie kell, nem látom, hogy hamis barátság alakuljon ki közöttünk. Számomra ez nem reális. Ez része a sportnak és a versengésnek. És nagyon könnyű megrángatni a láncait! Kell is lennie versengő rivalizálásnak, ez nem egy kertiparti. Azért vagyunk itt, hogy győzzünk, hogy versenyezzünk, ezt minden csapattag tudja. Fontos, hogy érezzék ezt a rivalizálást az emberek, ez hajtja őket arra, hogy jobban teljesítsenek. Nyerni akarunk.”

f1-horner-wolff

Helyszíni: a Williams van a középpontban az F1-es Brit Nagydíjon

Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója a silverstone-i F1-es paddockban tölti a hétvégét, ahonnan már szállított is egy exkluzív sztorit pénteken: erről és a helyszíni hírekről számolt be legutóbbi videós bejelentkezésében.

A videó megtekinthető YouTube-csatornánkon ezen a linken vagy a képre kattintva!

356935503_825946852206011_9042367319831113753_n

Jön az időmérő az F1-es Brit Nagydíjon – itt a szombati program

Magyar idő szerint 16 órakor kezdődik a nap legfontosabb eseménye, de előtte láthatjuk az F2 és az F3 sprintfutamát – de emellett lesz WEC és DTM is:

Szombat (július 8.)  
10:20 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:45-11:45 WEC, 3. szabadedzés  
12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam  
14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
14:40-15:45 WEC, Időmérő (eurosport.hu, előfizetés után élő)
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
16:00-18:00 Extreme-E, 1. versenynap, döntők  

f1-silv

Sztrókot kapott nemrég Jackie Stewart

Nemrég sztrókot kapott a háromszoros F1-es világbajnok Jackie Stewart: erről maga az expilóta mesélt a Daily Mailnek. A 84 éves skót Jordániában tartózkodott Hussein koronaherceg esküvőjén, amikor az egyik este megtörtént a baj. Túl sok emléke nincs az eseményekről Stewartnak, aki azonban szerencsére mostanra jobban van, s a hétvégén a Brit Nagydíjon is tiszteletét fogja tenni.

„Ez az esküvő előtti éjszaka történt. Felébredtem az éjszaka során, hogy furcsán érzem magam” – mesélte 1969, 1971 és 1973 világbajnoka. „Összeestem, aztán nem emlékszem. Elég sokáig eszméletlen voltam. Jordániában szállítottak kórházba. A fiam, Paul és a felesége ott voltak az esküvőn egy másik emeleti hálószobában. Mai napig nem tudom, hogyan jutottam el Paul szobájába, valamennyire magamnál kellett lennem. Bejuttattak a mentőautóba, de erre sem emlékszem. Őfelsége a legjobb orvosokat bocsátotta a rendelkezésemre.”

„A lehető leghamarabb haza akartam jutni, a bahreini koronaherceg pedig nagylelkűen felajánlotta a repülőjét, hogy visszautazzak Európába. Addigra nagyjából rendben voltam, még ha nem is tudtam túl jól sétálni. Most rengeteg fizioterápián veszek részt és majdnem teljesen tökéletesen tudok már járni. Minden jól halad, a hétvégén pedig ellátogatok Silverstone-ba.”

f1-jackie-stewart

Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin

Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.

Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.

A Formula-3 időmérőjének végeredménye:

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
L.Fornaroli Trident 1:45.520    
Oliver Goethe Trident 1:45.646 0.126  
23  Pepe Martí Campos Racing 1:45.874 0.354  
24  C.Mansell Campos Racing 1:45.909 0.389  
G.Bortoleto Trident 1:45.910 0.390  
Paul Aron Prema Racing 1:45.945 0.425  
15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 1:46.040 0.520  
16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 1:46.046 0.526  
10  Franco Colapinto MP Motorsport 1:46.064 0.544  
10  27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 1:46.155 0.635  
11  11  Mari Boya MP Motorsport 1:46.163 0.643  
12  12  Jonny Edgar MP Motorsport 1:46.169 0.649  
13  14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 1:46.249 0.729  
14  Grégoire Saucy ART Grand Prix 1:46.270 0.750  
15  25  Hugh Barter Campos Racing 1:46.277 0.757  
16  Zak O:Sullivan Prema Racing 1:46.332 0.812  
17  17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 1:46.468 0.948  
18  Kaylen Frederick ART Grand Prix 1:46.620 1.100  
19  26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 1:46.732 1.212  
20  31  M.Cresswell PHM Racing by Charouz 1:46.906 1.386  
21  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1:46.971 1.451  
22  19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 1:47.037 1.517  
23  Nikola Tsolov ART Grand Prix 1:47.054 1.534  
24  21  Max Esterson Rodin Carlin 1:46.914 1.394  
25  20  Oliver Gray Rodin Carlin 1:47.270 1.750  
26  22  Ido Cohen Rodin Carlin 1:47.447 1.927  
27  28  Alejandro García Jenzer Motorsport 1:47.560 2.040  
28  29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 1:47.613 2.093  
29  30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 1:47.778 2.258  
30  Dino Beganovic Prema Racing 2:45.962 1:00.442  

 

 

A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.

A Formula-2 időmérőjének végeredménye:

 Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
Victor Martins ART Grand Prix 1:39.832    
24  Kush Maini Campos Racing 1:39.945 0.113  
11  Ayumu Iwasa DAMS 1:39.952 0.120  
14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 1:39.957 0.125  
Oliver Bearman Prema Racing 1:39.989 0.157  
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:39.991 0.159  
Zane Maloney Rodin Carlin 1:40.001 0.169  
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.019 0.187  
10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:40.026 0.194  
10  Frederik Vesti Prema Racing 1:40.052 0.220  
11  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:40.135 0.303  
12  12  Arthur Leclerc DAMS 1:40.198 0.366  
13  Jehan Daruvala MP Motorsport 1:40.314 0.482  
14  Dennis Hauger MP Motorsport 1:40.368 0.536  
15  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:40.400 0.568  
16  20  Roman Staněk Trident 1:40.526 0.694  
17  22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 1:40.561 0.729  
18  25  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.815 0.983  
19  17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:40.950 1.118  
20  21  Clément Novalak Trident 1:41.106 1.274  
21  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 1:41.457 1.625  
22  23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 1:42.084 2.252  

Króm, fehér és brit színek – a pilóták speciális silverstone F1-es sisakfestései

A hétvégi Brit Nagydíj sem múlhat el különleges bukósisakdizájnok nélkül. Többen, így például Pierre Gasly és Valtteri Bottas a brit nemzeti lobogó színeit és motívumait építették be a fényezésbe; Lando Norris sisakja a McLaren autójához hasonlóan részben krómba borult; Esteban Ocon bukója fehérré változott, rajta az összes csapattag nevével; Guanyu Zhou a gokartos éveit idézte meg; Fernando Alonso fejvédője pedig zöldbe öltözött, az Aston Martin hazai nagydíja előtt tisztelegve. Íme, a teljesség igénye nélkül a silverstone-i egyedi megoldások:

Meglepetésdobogóst vár a Brit Nagydíjon a kétszeres világbajnok

Szokásos F1-es rovatában fejtegette a silverstone-i esélyeket Mika Hakkinen: a finn újabb győzelmet vár Max Verstappentől a gyors és sodró vonalvezetésen, erős szereplésre számít az Ausztriában sprinten és nagydíjon is dobogót szerző Sergio Pereztől, de ezek mellett egy merész tippet is leadott.

„Érdekes lesz a Red Bull mögötti szoros csata. Három csapat esélyes a dobogóra, az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari, de bedobok most egy kívülállót is tippként. Lando Norris az Ausztriában elért negyedik helytől frissen érkezik, és hajtani fog, hogy még jobb legyen a fejlesztett McLarennel. A csapattársa, Oscar Piastri is igyekezni fog, hogy ott legyen vele. A harc nagyon szoros, Ausztriában mind a 20 autó 0,858 másodpercen belül volt a Q1-ben. Ez azt jelenti, hogy egy jól működő fejlesztéssel sokat lehet nyerni. Ha a McLarené beválik, akkor Norris nagy hazai eredményben reménykedhet” – olvasható az Unibeten Hakkinen véleménye.

A hatszoros F1-es dobogós Norris 2020 óta minden szezonban szerzett legalább egy pódiumot, idén egyelőre azonban adós vele. A 23 éves brittel Hakkinen mellett a Formula.hu több szerzője is számol a silverstone-i hétvégén – mi is leadtuk tippjeinket a versenyre.

Fotó: DPPI

Egy kanyarban nézik különösen a pályahatárokat a Brit Nagydíjon

A hivatalos FIA-dokumentumok között találhatjuk Niels Wittich versenyigazgató hétvégi jegyzeteit, amelyek között szerepel az is, hogy mi a helyzet a mostani pályahatárokkal: Spielbergben ez került a középpontba, ezért érdemes ránézni, hogy Silverstone-ban mit figyelnek.

A szövegben annyi áll, hogy szokás szerint a fehér vonalak jelzik a pálya széleit, amennyiben valaki nem tud közöttük maradni, annak a körét elveszik. Ehhez jön egy speciális kiegészítés: a 18-as kanyar a neuralgikus pont, aki annak kijáratán lemegy a pályáról, annak azt, és az azt követő (!) körét is érvényteleníteni fogják az időmérőn és a versenyen.

f1-britishgp

fotó: dppi

Hamilton miatt beidézték a Mercedes képviselőjét a Brit Nagydíjon: megrovást kapott a csapat

Még el sem kezdődött a Brit Nagydíj programja a pályán, már meg is van az első "ügy": Lewis Hamilton csütörtökön elkésett az FIA hivatalos sajtótájékoztatójáról, ezzel szabályszegést követett el. Emiatt a Mercedes képviselőjét ma délutánra meghallgatásra idézték be a versenyfelügyelők. Hamilton állítólag néhány percet késett, miután az FIA kijelölte a sajtótájékoztató első részének szereplői közé.

Frissítés: a döntés végül egy megrovás lett. A csapat azzal érvelt, hogy Hamilton programja sűrű, és a hazai futamán annyi teendője volt, hogy nem ért oda időben, főleg hogy magán a paddockon is bonyolult volt számára az átjutás. Ezért lett belőle megrovás.

f1-hamilton-mercedes_6

fotó: dppi

Csak egyszer volt hajlandó visszanézni tavalyi balesetét Zhou

Hatalmas bukással kezdődött a 2022-es Brit Nagydíj: Guanyu Zhou Alfa Romeója rajtbalesetben fordult fejtetőre, majd a kavicsos bukótéren átcsúszva beékelődött a szalagkorlát és kerítés mögötti vékony sávba – percekig nem lehetett tudni, mi történt a kínai újonccal, aki szerencsére sérülés nélkül megúszta. Talán a legijesztőbb részlet, hogy az autó felső bukócsöve összeroppant, csak a halo védte meg Zhout – aki azóta tudatosan kerüli a történtekről készült felvételeket.

„Benne volt a BBC Newsban, nem? Nagy sztori volt, emlékszem” – kezdte a Telegraphnak Zhou, majd komorabb hangot ütött meg. „Ami engem illet, én nem néztem vissza, leszámítva egy alkalmat az orvosi központban, mert tudni akartam, miért fordultam át. De ha most látok róla egy képet, akkor átugrom, mert rémisztő újra átélni. Igyekszem nem gondolni rá, mert ahányszor eszembe jut, nagyon sötét emlék. Az az érzés, hogy valami nem lesz rendben, ez lehet az utolsó versenyem. Sok minden átsuhant az agyamon, köztük az, hogy vége.”

Fotó: DPPI

Fotó: DPPI