Maradhat-e Schumacher a Mercedes F1-es tartalékosa, ha az Alpine WEC-pilótája lesz?
https://formula.hu/parc-ferme/36541
A legfrissebb sajtóértesülések szerint az Alpine Endurance-világbajnoki felállásban kaphat versenyzői ülést 2024-ben Mick Schumacher. A német pilóta két éven át versenyzett a Haasnál a Formula-1-ben, majd miután ott nem volt maradása, a Mercedesnél kötött ki mint teszt- és tartalékpilóta. Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét megkérdezték arról, hogy ezt a munkakörét akkor is megtarthatná-e, ha valóban a WEC-ben kapna ülést az Alpine-nál:
„Micknek helye van itt a tartalékversenyzőnkként, és része a családnak. Reméljük, velünk marad ebben a szerepkörben. Adunk neki időt az autónkban, és emellett kaphat gyári ülést egy másik gyártótól a WEC-ben, a sportautózásban vagy bárhol. Mindig itt lesz nálunk ez az otthona. Bármilyen program mellett dönt, maradhat tartalékosként, ha ez a másik oldalról is lehetséges” – fogalmazott Wolff, akit a Motorsport.com idézett.
Schumacher azok után kacsingathat a hosszútávú-vb felé, hogy az F1-ben gyakorlatilag esélytelenné vált, hogy 2024-ben ülést kapjon. A szabad helyek közül az AlphaTaurinál nem merült fel a neve, s a Williamsnél is úgy fest, hogy Logan Sargeant kaphat egy második szezonra is esélyt. Schumacher jövőjével a Pitwall című hírműsorunk hétfői adásában is foglalkoztunk:
Tragédia a Brit Superbike nyitányán: két motoros elhunyt a 11 fős balesetben
https://formula.hu/parc-ferme/39318
Kettős tragédia történt a Brit Superbike Oulton Parkban rendezett évadnyitójának hétfői Supersport-versenyén: a start után az 1-es kanyar kijáratán 11 versenyző volt érintett a láncreakcióként végbemenő tömegbalesetben. A bajnokság szervezőinek közleménye szerint a futamot természetesen azonnal leállították, ám hiába az azonnali orvosi beavatkozás, két motoros életét már nem tudták megmenteni: a 21 éves Owen Jenner a pálya orvosi központjában hunyt el súlyos fejsérülése miatt, a 29 éves Shane Richardson pedig a kórházba szállítás közben halt bele mellkasi sérüléseibe.
Rajtuk kívül a 47 éves Tom Tunstallt is komoly hát- és hasi sérülésekkel vitték kórházba, míg öt motoros könnyebb sérüléseket szenvedett, amelyek nem igényeltek kórházi ellátást, ketten pedig sértetlenül megúszták a tragikus balesetet. A történtek után a BSB-versenyhétvége további részét törölték, és megindult a vizsgálat a baleset körülményeinek teljes feltárására.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Triplázók a McLarennél: Prost, Senna, Hakkinen, Piastri
https://formula.hu/parc-ferme/39315
Oscar Piastri sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta, ezzel a McLaren történetében mindössze a negyedik versenyző lett, aki triplázni tud Prost, Senna és Hakkinen után. De egyébként sem sokan teljesítettek ilyesmit, az elmúlt 30 évben az ausztrál mindössze a kilencedik, akinek ez sikerült. Nem meglepő módon rajta kívül csak világbajnokok vannak a listában, ábécérendben Alonso, Button, Hakkinen, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Verstappen és Vettel.
Összességében egyébként ez a 67. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban háromszor nyer, és csupán egyszer fordult elő, hogy olyan versenyzőnek sikerült ez, aki karrierje során egyszer sem lett világbajnok: Stirling Moss 1957 és 1958 között.
A hétvége további statisztikáival hamarosan jövünk a FormulaPlusz rovatban!
IndyCar: Palou a pole-ból dominálva húzta be harmadik győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/39317
Négyből három: ez Alex Palou győzelmi mérlege az IndyCar 2025-ös idényében a Barber Motorsports Parkban rendezett vasárnapi futamot követően. A Chip Ganassi címvédője ezúttal már az időmérőt is megnyerte, s a pole-ból startolva csak a bokszkiállások idejére engedte ki a kezéből a vezetést.
A spanyol ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán: immáron 60 ponttal vezet a mögötte 16 másodperces lemaradással befutó Christian Lundgaard előtt. A dobogót Scott McLaughlin tette teljessé a szezonja legjobb hétvégéjét produkáló Rinus VeeKay, valamint Will Power előtt, miközben a legutóbbi, Long Beach-i futamot megnyerő Kyle Kirkwood ezúttal 11. lett, s ezzel visszacsúszott a pontverseny harmadik helyére.
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 16.0035 |
3. | Scott McLaughlin | Team Penske | 23.4453 |
4. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 23.7783 |
5. | Will Power | Team Penske | 32.7718 |
6. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 33.2559 |
7. | Colton Herta | Andretti | 34.0216 |
8. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 45.7556 |
9. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | 46.2254 |
10. | Josef Newgarden | Team Penske | 48.0484 |
11. | Kyle Kirkwood | Andretti | 57.9913 |
12. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 58.6974 |
13. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 59.3510 |
14. | Graham Rahal | RLL Racing | 1'08.2589 |
15. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 1'09.2260 |
16. | David Malukas | A. J. Foyt Enterprises | 1'10.1133 |
17. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 1 kör /9.9188 |
18. | Santino Ferrucci | A. J. Foyt Enterprises | 1 kör /12.7074 |
19. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /14.7322 |
20. | Marcus Ericsson | Andretti | 1 kör /21.8551 |
21. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi | 1 kör /22.1019 |
22. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /22.8973 |
23. | Callum Ilott | Prema | 1 kör /25.4119 |
24. | Devlin Defrancesco | RLL Racing | 1 kör /25.9266 |
25. | Robert Shwartzman | Prema | 1 kör /31.8825 |
26. | Louis Foster | RLL Racing | 2 kör /20.3070 |
27. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 2 kör /1'06.0720 |
Russell „orvosi okokból” kihagyta a Miami Nagydíj utáni F1-es sajtótájékoztatót
https://formula.hu/parc-ferme/39316
Nem vett részt a dobogósoknak rendezett szokásos FIA-sajtótájékoztatón George Russell a Formula-1-es Miami Nagydíj után. A brit pilóta a harmadik helyen futott be a vasárnapi versenyen, a számára remek időzítéssel érkező virtuális biztonsági autós fázisnak is köszönhetően. Russell a pályán a leintés után még adott interjút, a dobogón is ünnepelt, ám a későbbi sajtóeseményen már nem vett részt. A Mercedes annyit közölt ennek kapcsán, hogy a versenyző „orvosi okokból” hagyta ki a sajtótájékoztatót.
Maga a pilóta az F1 TV-nek nyilatkozva elárulta, mi volt a gond: „Az utolsó 15 körben borzalmas gyomorgörcsöt kaptam, és most nagyon szenvedek. Nem tudok egyenesen állni, fáj a gyomrom. Meg kell értenem, mi történt. Kicsit többet reggeliztem a szokásosnál, szóval ez lehet az oka.”
Russell ugyanakkor jelen volt a stewardok meghallgatásán, amelyen a Red Bull óvását tárgyalták, s amelyen végül neki és a Mercedesnek adtak igazat a felügyelők, így megtarthatta a pódiumot – a részletekről itt írtunk.
Elhunyt Jochen Mass, egykori F1-es futamgyőztes és Le Mans-győztes pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/39314
Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Formula–1 nevében Stefano Domenicali így búcsúzott tőle:
„Mély szomorúsággal értesültem róla, hogy barátom, Jochen Mass elhunyt. Rendkívüli életet élt, mindig a sportágunk középpontjában, és csodálatos ember volt, aki élvezte az életet és szerette a Formula–1-et. Mindazok, akik ismerték és csodálták őt, szeretettel fognak rá emlékezni. Gondolataink és imáink most a családjával és barátaival vannak ebben a rendkívül szomorú időszakban.”
Legyen neki könnyű a föld.
Fotó: F1 Media
Ítéletidő van Miamiban, borul a napi program
https://formula.hu/parc-ferme/39313
A szombati naphoz hasonlóan az időjárás ma is beleszól az F1-es Miami Nagydíj programjába: a szakadó eső miatt a száguldó cirkuszt betétprogramként elkísérő F1 Academy versenyét nem tudták elkezdeni a terv szerint, sem a látási, sem a pályaviszonyok nem voltak alkalmasak erre, így néhány safety car mögött megtett kör után megszakították a céltalan körözgetést.
Nem sokkal később jelezték, hogy mivel elállni látszik az eső, hamarosan megkezdik a futamot, de percekkel a tervezett újrarajt előtt egy váratlan közlés érkezett a versenyirányítástól, miszerint nem fogják megkezdeni a futamot.
Az előrejelzések alapján a következő órákban is minden esély megvan a hasonló viharok érkezésére, így arra senki ne vegyen mérget, hogy éjfél előtt ágyba kerülhet, ha szeretné végignézni a Miami Nagydíjat. A rend kedvéért jegyezzük meg: a nap magyar idő szerint pár perccel hajnali kettő óra előtt megy le, azaz van némi mozgástere a versenyirányításnak, ha halasztani kell a rajtot.
Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra
https://formula.hu/parc-ferme/39312
A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.
A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.
A szombati futam végeredménye:
1. | Oliver Rowland | Nissan | |
2. | Nyck de Vries | Mahindra | 2.116 |
3. | Jake Dennis | Andretti | 7.523 |
4. | Edoardo Mortara | Mahindra | 11.375 |
5. | Nico Mueller | Andretti | 11.531 |
6. | Pascal Wehrlein | Porsche | 11.887 |
7. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 12.731 |
8. | Robin Frijns | Envision | 14.848 |
9. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 16.306 |
10. | Max Günther | DS Penske | 16.340 |
11. | Sam Bird | McLaren | 16.683 |
12. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 17.579 |
13. | Lucas di Grassi | Lola | 18.105 |
14. | Norman Nato | Nissan | 18.129 |
15. | Taylor Barnard | McLaren | 20.913 |
16. | Jake Hughes | Maserati | 26.274 |
17. | David Beckmann | Cupra Kiro | 53.761 |
18. | Nick Cassidy | Jaguar | 57.435 |
19. | Sébastien Buemi | Envision | 1'06.542 |
20. | Mitch Evans | Jaguar | 1'07.087 |
21. | Zane Maloney | Lola | 1'14.218 |
Antonio Felix da Costa | Porsche | Kiesett |
A vasárnapi futam végeredménye:
1. | Sébastien Buemi | Envision | |
2. | Oliver Rowland | Nissan | 4.169 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar | 6.342 |
4. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 6.561 |
5. | Nyck de Vries | Mahindra | 10.978 |
6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 16.537 |
7. | Pascal Wehrlein | Porsche | 16.764 |
8. | Max Günther | DS Penske | 17.545 |
9. | Jake Dennis | Andretti | 17.882 |
10. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 18.780 |
11. | Robin Frijns | Envision | 20.337 |
12. | Edoardo Mortara | Mahindra | 21.811 |
13. | Norman Nato | Nissan | 23.592 |
14. | Zane Maloney | Lola | 26.190 |
15. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 37.787 |
16. | Taylor Barnard | McLaren | 49.001 |
17. | Jake Hughes | Maserati | 50.783 |
18. | Mitch Evans | Jaguar | 1'13.103 |
19. | David Beckmann | Cupra Kiro | 1'23.354 |
20. | Sam Bird | McLaren | 1'39.021 |
Nico Mueller | Andretti | Kiesett | |
Lucas di Grassi | Lola | Kiesett |
Jön a vihar Miamiba: mi lesz az esti nagydíjjal?
https://formula.hu/parc-ferme/39311
Továbbra is azt jósolja az időjárás-előrejelzés, hogy vihar szakíthatja félbe, vagy késleltetheti az F1-es Miami Nagydíjat. A hét során már írtunk erről, de a mai előrejelzés is ugyanazt mutatja: éppen a tervezett rajt időpontja előtt éri el a térséget egy jelentős vihar dél felől, az eső valószínűsége 99% jelenleg.
Két órával később távozhat a pálya környékéről a vihar a mostani előrejelzés szerint.
Verseny közben kapott szívrohamot, életét vesztette egy olasz ralipilóta
https://formula.hu/parc-ferme/39310
Tragédia történt az olaszországi Rally della Valle d’Aostán: verseny közben elhunyt az 54 esztendős Massimiliano Ponzetti.
A halálesetet azonban nem baleset okozta: a Renault Clio sofőrje két gyorsasági szakasz között, az összekötő etap útvonalon haladt a közúti forgalomban, amikor rosszul lett, és nekiütközött egy korlátnak. A rendőrség és a mentők perceken belül megérkeztek, de már nem tudtak mit tenni, az első jelentések szerint Ponzetti szívrohamot kapott, és életét veszítette.
A versenyt természetesen megszakították. Az aostai rendőrség nyomozást indít a haláleset körülményeivel kapcsolatban.
forrás és fotó: laprimaalinea.it
„Nem értek egyet a büntetéssel” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39309
Liam Lawson öt másodperces időbüntetésben részesült a sprintfutamot követően Fernando Alonsóval történt ütközése miatt, ráadásul egy büntetőpont is felkerült a neve mellé – az új-zélandi versenyző nem ért egyet a szankcióval.
„Büntetés nélkül pontszerző helyen végeztem volna, de ez ellen most már semmit sem tehetek” – mondta Lawson.
„Nem igazán, de ez nem az én döntésem” – válaszolta arra a kérdésre, hogy egyetért-e a rá kiszabott öt másodperces időbüntetéssel.
Ami a kvalifikációt illeti, Lawson autójával akkumulátorproblémák adódtak, ami további frusztrációt okozott a 23 éves versenyzőnek.
„Az egész edzés alatt csökkent az autó ereje. Próbáltunk küzdeni és megjavítani a dolgot. Nem tudom, hogy mi a probléma, de ez elég frusztráló. Ami az autó egyensúlyát illeti, jó lépést tettünk előre, szóval ez a probléma most sokba került nekünk. A sprintversenyünk erős volt, szóval a vasárnapi futamon újra próbálkozunk majd.”
Perez bejelentése helyett egy videót kaptak a rajongók a Cadillac bemutatóeseményén
https://formula.hu/parc-ferme/39308
A 2026-os debütálásra készülő Cadillac a szezon első amerikai helyszínén, Miamiban szombat este „exkluzív indítóeseményt” tartott: a város elit sushiéttermében, zárt ajtók mögött fogadták a meghívott vendégeket.
Bár Dan Towriss, a TWG Motorsports (az Andrettit felvásárló vállalkozás) vezetője kijelentette, versenyzői bejelentés nem várható egyelőre, számos Sergio Perez-rajongó jelent meg az étterem előtt, „Checót válasszátok” kiáltást skandálva.
A rajongóknak csalódniuk kellett, bejelentés helyett a Cadillac csupán egy videót tett közzé. A képkockákon F1-es autónak csak a sziluettje látszik, viszont felbukkan benne egy overall kék-fehér motívummal – talán ez utalás, hogy a projekt ezeket a színeket fogja használni 2026-tól.
The race to 2026 begins. Join the journey.
— Cadillac F1 Team (@Cadillac_F1) May 4, 2025
TWG Motorsports | @Cadillac | @GM | @F1 #F1 #CadillacF1Team pic.twitter.com/HPy88wKMVO
Büntetések után hárman is kikerültek a sprint pontszerzői közül
https://formula.hu/parc-ferme/39307
Oliver Bearman öt másodperces időbüntetést kapott az F1-es Miami Nagydíj sprintjét követően, miután csapata épp Nico Hülkenberg elé engedte ki a kiállása után, s a német versenyző kitérő manőverre kényszerült. A büntetés sokba került a fiatal britnek, hiszen ezzel a mezőny hátsó felébe csúszott vissza, a nyolcadik helyet és az egy pontot pedig Yuki Tsunoda örökölte meg.
A sportfelügyelők emellett azt is írásba foglalták, hogy Max Verstappen az Andrea Kimi Antonellivel történt incidens során, melyért 10 másodperces büntetést kapott, nem követett el hibát, éppen ezért nem jár büntetőpont a történtekért.
Aztán jöttek az újabb büntetések: Alexander Albont öt másodpercre szankcionálták, mert túl gyorsan ment a safety car-fázis alatt, ezzel elveszítette a negyedik helyét, Liam Lawson pedig ugyanezt a büntetést kapta a Fernando Alonsóval való ütközésért – és egy büntetőpont is felkerült a neve mellé, így már hatnál jár.
A pontszerzők sorrendje ezzel alaposan átalakult a dobogósok mögött, negyedik lett Russell, ötödik Stroll, hatodik Tsunoda, hetedik Antonelli és nyolcadikként Gaslynak is jutott egy egység.
A felsoroltak mellett Charles Leclerc-t megrovásban részesítették, miután a kivezető körös balesete után sérült autóval közlekedett a pályán.
Későbbre tolták az F1-es Miami Nagydíj időmérőjét
https://formula.hu/parc-ferme/39306
Negyed órával elcsúsztatta az FIA a Formula-1-es Miami Nagydíj szombati időmérőjének kezdetét: így magyar idő szerint 22 óra 15 perckor veszi kezdetét a vasárnapi futam rajtsorrendjét meghatározó kvalifikáció. A módosításra azok után van szükség, hogy az eső miatt halasztott sprintfutam jócskán, bő fél órával megcsúsztatta a szombati programot a 2025-ös idény hatodik állomásán: az F1-esek két eseménye között például még az F1 Academy első viadalát is megrendezik a menetrend szerint.
Tsunoda a bokszutcából indul, változott az F1-es Miami Nagydíj sprintfutamának rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/39305
Csak a bokszutcából vághat neki Yuki Tsunoda a 2025-ös Formula-1-es idény második sprintversenyének Miamiban. Azok után ugyanis, hogy a japán már az első szakaszban kiesett – többek között kommunikációs hibából adódóan –, a Red Bull Racing úgy döntött, módosítja a futómű-beállításokat az autóján, ami automatikusan a parc fermé-szabály megsértését és bokszutcai startot jelent. Tsunoda ezzel a 18. rajthelyét veszítette el, Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman is előrelép egyet a sorrendben – amely ide kattintva böngészhető.
Brown visszatáncolt: „Inkább látom Maxot a Red Bullnál, mint a Mercedesnél”
https://formula.hu/parc-ferme/39304
Másfél hónapja hangzatos kijelentést a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown, amikor arról beszélt, hogy szerinte Max Verstappen a 2025-ös idény végén távozik a Red Bulltól, és úgy érzi, a Mercedeshez fog igazolni. A regnáló F1-es világbajnok jövője annak ellenére beszédtéma már több mint egy éve, hogy 2028 végéig szóló szerződése van az energiaitalosokkal – igaz, ebben szerepel kilépési záradék, amely állítólag lehetővé teszi, hogy bizonyos gyenge eredmények esetén távozzon az istállótól –, s az utóbbi időben a Mercedesszel és az Aston Martinnal is szóba hozták.
Előbbivel kapcsolatos találgatásokra épp a nagy rivális wokingi alakulat vezére tett rá egy lapáttal, valami azonban megváltozhatott Brown szerint, most már ugyanis másik álláspontra helyezkedett, amikor erről nyilatkozott a De Telegraafnak: „Ha most kérdeztek és ha megnézem a jelenlegi helyzetet, akkor inkább látom Maxot a Red Bullnál vezetni, mint a Mercedesnél” – fogalmazott a McLaren első embere.
Döntöttek a stewardok a Norris F1-es McLarenjében felejtett eszközök ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/39303
Szokatlan incidens zavarta meg Lando Norris felkészülését a Formula-1-es Miami Nagydíj egyetlen szabadedzésének elején: a brit autójának pilótafülkéjében több alkatrészt – például zseblámpát – bent felejtettek a McLaren szerelői. Az esetet a felügyelők is vizsgálták, mivel „nem biztonságos állapotban” engedték ki Norris autóját a pályára, végül azonban megúszta figyelmeztetéssel az esetet a wokingi istálló. A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy az alakulat elismerte a hibát, és enyhítő körülménynek tekintették, hogy a versenyző nagyon gyorsan észlelte a problémát és biztonságba helyezte az alkatrészeket, elkerülve így a veszélyes helyzeteket.
Egy másik vizsgálatban is érintett volt Norris az FP1, csak itt elszenvedő félként. Esteban Ocon tartotta ugyanis fel egy kissé veszélyes helyzetet előidézve a hátsó egyenes végén. A francia pilóta azzal érvelt a stewardok előtt, hogy későn kapott jelzés a közeledő McLarenről a csapatától, amit a Haas is elismert. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy elsődleges a csapat felelőssége az incidens, ezért 7500 eurós pénzbírságot róttak ki rájuk, ám mivel Ocon is szerepet játszott az eset veszélyessé válásában azzal, hogy az utolsó pillanatban akarta félrerántani a kormányt Norris útjából az ideális ívről, így a versenyző is kapott egy hivatalos figyelmeztetést.
Mindeközben pedig Jack Doohan és Alpine is begyűjtött egy 1000 eurós bírságot, miután az ausztrál a megengedett 80 km/h-nál jóval gyorsabban, 97,5 km/h-val hajtott a bokszutcában a szabadedzés alatt.
Meghosszabbított DRS-zóna vár a mezőnyre Miamiban
https://formula.hu/parc-ferme/39302
Az előzések lehetőségének növelése érdekében az FIA meghosszabbította a hétvégi Miami Nagydíjon használt három DRS-zóna egyikét.
A döntés értelmében a 11-es kanyarhoz vezető ívelt egyenesben 75 méterrel hosszabbították meg az előzési zónát, az aktiválási pont pedig 30 méterrel a 9-es kanyar után lesz. Az érzékelési pont nem változott, az ugyanúgy a 8-as kanyar után 90 méterrel található.
További kisebb módosítások is történtek a versenypályán, ezek közé tartozik a fehér vonal áthelyezése és egy kék vonal hozzáadása a 6-os kanyarban, a 3-as, 6-os, 8-as és 9-es kanyarban a csatornanyílásokon módosítottak, míg a 16-os kanyarnál a pálya oldalfala változott.
Örömhír: Megszületett Lily Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39301
A négyszeres világbajnok Max Verstappen Instagram-posztban közölte követőivel a nagy hírt: megszületett párjával, Kelly Piquet-vel közös lánya, aki szüleitől a Lily nevet kapta. A mellékelt két fotóból kiderül, hogy az újdonsült édesapa is jelen volt a születésnél, mielőtt Miamiba kellett repülnie.
„Üdv a világban, édes Lily! Szívünk örömmel telibb, mint valaha – te vagy a legnagyobb ajándékunk. Nagyon szeretünk” – írta a képekhez Verstappen a közösségi oldalon.
A Miami Nagydíj médianapján nem volt jelen Verstappen: magángépe csak csütörtökön szállt fel a nizzai repülőtérről, késve utazott az Egyesült Államokba. Akkor még annyit tudtunk, hogy Kelly Piquet várandóssága utolsó napjaiban jár – Lily világra jövetelét a legjobban időzítette, édesapja is tanúja lehetett élete első óráinak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Több pályán is felemelhetik a bokszutcai sebességhatárt
https://formula.hu/parc-ferme/39300
Zandvoortban és Szingapúrban 60-ról 80 km/h sebességre emelheti a bokszutcai limitet az FIA az Autosport információi szerint – és más pályákon is változtathatnak a határon, hogy csökkentsék a bokszutcában töltött időt, ezáltal több bokszkiállásra ösztönözzék a csapatokat.
Ennek érdekében szállított a Pirelli a korábbi éveknél puhább abroncsokat Szaúd-Arábiába és Miamiba, Dzsidda azonban a törekvés ellenére egykiállásos verseny maradt. A szaúdi hétvégén összeült a Formula-1 részéről Stefano Domenicali, a Pirelli részéről pedig Mario Isola, hogy a szezon további részének opcióit mérlegeljék. Ugyancsak a stratégiai változatosság miatt fogadták el februárban kötelezőként a minimum két kiállást a Monacói Nagydíjon.
Jelenleg 80 km/h a bokszutcai felső sebességhatár a Formula-1-es helyszíneken, kivéve biztonsági okok miatt négy pályát, ahol 60 km/h a limit: ezek Melbourne, Monaco, Szingapúr és Zandvoort. A hercegségben nem biztonságos a magasabb tempó, a másik két versenynaptárban hátralevő pályán azonban apróbb bokszutcai átalakítások mellett igen – amint ezekre sor kerül, az FIA hivatalosan bejelentheti a sebességhatár megemelését. Ehhez szabályváltozásra sem lesz szükség, hiszen a sportszabályzat eleve 80 km/h limitet ír elő, kivéve, ha a versenyigazgató más határról rendelkezik.
Számítások szerint Szingapúrban a bokszutcában töltött idő 29 másodpercről 23-ra rövidül a 80-as sebességlimit mellett.
Fotó: Williams
Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra 2026 miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39299
Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey, mely képek bejárták a közösségi médiát – a kétszeres világbajnok Miamiban a találkozó részleteiről is beszélt.
„Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb és jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
„Mindig izgalmas vele beszélgetni, és végre együtt dolgozgatunk. Ez egy jó nap volt – azt pedig már Adrian érkezésekor is tudtuk, hogy a munkája még nem az idei, hanem a jövő évi autóra lesz hatással" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.