DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 13. kedd

Maradhat-e Schumacher a Mercedes F1-es tartalékosa, ha az Alpine WEC-pilótája lesz?

A legfrissebb sajtóértesülések szerint az Alpine Endurance-világbajnoki felállásban kaphat versenyzői ülést 2024-ben Mick Schumacher. A német pilóta két éven át versenyzett a Haasnál a Formula-1-ben, majd miután ott nem volt maradása, a Mercedesnél kötött ki mint teszt- és tartalékpilóta. Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét megkérdezték arról, hogy ezt a munkakörét akkor is megtarthatná-e, ha valóban a WEC-ben kapna ülést az Alpine-nál:

„Micknek helye van itt a tartalékversenyzőnkként, és része a családnak. Reméljük, velünk marad ebben a szerepkörben. Adunk neki időt az autónkban, és emellett kaphat gyári ülést egy másik gyártótól a WEC-ben, a sportautózásban vagy bárhol. Mindig itt lesz nálunk ez az otthona. Bármilyen program mellett dönt, maradhat tartalékosként, ha ez a másik oldalról is lehetséges” – fogalmazott Wolff, akit a Motorsport.com idézett.

Schumacher azok után kacsingathat a hosszútávú-vb felé, hogy az F1-ben gyakorlatilag esélytelenné vált, hogy 2024-ben ülést kapjon. A szabad helyek közül az AlphaTaurinál nem merült fel a neve, s a Williamsnél is úgy fest, hogy Logan Sargeant kaphat egy második szezonra is esélyt. Schumacher jövőjével a Pitwall című hírműsorunk hétfői adásában is foglalkoztunk:

Tragédia a Brit Superbike nyitányán: két motoros elhunyt a 11 fős balesetben

Kettős tragédia történt a Brit Superbike Oulton Parkban rendezett évadnyitójának hétfői Supersport-versenyén: a start után az 1-es kanyar kijáratán 11 versenyző volt érintett a láncreakcióként végbemenő tömegbalesetben. A bajnokság szervezőinek közleménye szerint a futamot természetesen azonnal leállították, ám hiába az azonnali orvosi beavatkozás, két motoros életét már nem tudták megmenteni: a 21 éves Owen Jenner a pálya orvosi központjában hunyt el súlyos fejsérülése miatt, a 29 éves Shane Richardson pedig a kórházba szállítás közben halt bele mellkasi sérüléseibe.

Rajtuk kívül a 47 éves Tom Tunstallt is komoly hát- és hasi sérülésekkel vitték kórházba, míg öt motoros könnyebb sérüléseket szenvedett, amelyek nem igényeltek kórházi ellátást, ketten pedig sértetlenül megúszták a tragikus balesetet. A történtek után a BSB-versenyhétvége további részét törölték, és megindult a vizsgálat a baleset körülményeinek teljes feltárására.

bsb-halalos-baleset-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Triplázók a McLarennél: Prost, Senna, Hakkinen, Piastri

Oscar Piastri sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta, ezzel a McLaren történetében mindössze a negyedik versenyző lett, aki triplázni tud Prost, Senna és Hakkinen után. De egyébként sem sokan teljesítettek ilyesmit, az elmúlt 30 évben az ausztrál mindössze a kilencedik, akinek ez sikerült. Nem meglepő módon rajta kívül csak világbajnokok vannak a listában, ábécérendben Alonso, Button, Hakkinen, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Verstappen és Vettel.

piastri-miami-win-2

Összességében egyébként ez a 67. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban háromszor nyer, és csupán egyszer fordult elő, hogy olyan versenyzőnek sikerült ez, aki karrierje során egyszer sem lett világbajnok: Stirling Moss 1957 és 1958 között.

A hétvége további statisztikáival hamarosan jövünk a FormulaPlusz rovatban!

IndyCar: Palou a pole-ból dominálva húzta be harmadik győzelmét

Négyből három: ez Alex Palou győzelmi mérlege az IndyCar 2025-ös idényében a Barber Motorsports Parkban rendezett vasárnapi futamot követően. A Chip Ganassi címvédője ezúttal már az időmérőt is megnyerte, s a pole-ból startolva csak a bokszkiállások idejére engedte ki a kezéből a vezetést.

A spanyol ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán: immáron 60 ponttal vezet a mögötte 16 másodperces lemaradással befutó Christian Lundgaard előtt. A dobogót Scott McLaughlin tette teljessé a szezonja legjobb hétvégéjét produkáló Rinus VeeKay, valamint Will Power előtt, miközben a legutóbbi, Long Beach-i futamot megnyerő Kyle Kirkwood ezúttal 11. lett, s ezzel visszacsúszott a pontverseny harmadik helyére.

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi  
2. Christian Lundgaard Arrow McLaren 16.0035
3. Scott McLaughlin Team Penske 23.4453
4. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 23.7783
5. Will Power Team Penske 32.7718
6. Patricio O'Ward Arrow McLaren 33.2559
7. Colton Herta Andretti 34.0216
8. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 45.7556
9. Nolan Siegel Arrow McLaren 46.2254
10. Josef Newgarden Team Penske 48.0484
11. Kyle Kirkwood Andretti 57.9913
12. Scott Dixon Chip Ganassi 58.6974
13. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 59.3510
14. Graham Rahal RLL Racing 1'08.2589
15. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 1'09.2260
16. David Malukas A. J. Foyt Enterprises 1'10.1133
17. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 1 kör /9.9188
18. Santino Ferrucci A. J. Foyt Enterprises 1 kör /12.7074
19. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /14.7322
20. Marcus Ericsson Andretti 1 kör /21.8551
21. Kyffin Simpson Chip Ganassi 1 kör /22.1019
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /22.8973
23. Callum Ilott Prema 1 kör /25.4119
24. Devlin Defrancesco RLL Racing 1 kör /25.9266
25. Robert Shwartzman Prema 1 kör /31.8825
26. Louis Foster RLL Racing 2 kör /20.3070
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing 2 kör /1'06.0720

indycar-palou-barber

Russell „orvosi okokból” kihagyta a Miami Nagydíj utáni F1-es sajtótájékoztatót

Nem vett részt a dobogósoknak rendezett szokásos FIA-sajtótájékoztatón George Russell a Formula-1-es Miami Nagydíj után. A brit pilóta a harmadik helyen futott be a vasárnapi versenyen, a számára remek időzítéssel érkező virtuális biztonsági autós fázisnak is köszönhetően. Russell a pályán a leintés után még adott interjút, a dobogón is ünnepelt, ám a későbbi sajtóeseményen már nem vett részt. A Mercedes annyit közölt ennek kapcsán, hogy a versenyző „orvosi okokból” hagyta ki a sajtótájékoztatót.

Maga a pilóta az F1 TV-nek nyilatkozva elárulta, mi volt a gond: „Az utolsó 15 körben borzalmas gyomorgörcsöt kaptam, és most nagyon szenvedek. Nem tudok egyenesen állni, fáj a gyomrom. Meg kell értenem, mi történt. Kicsit többet reggeliztem a szokásosnál, szóval ez lehet az oka.”

Russell ugyanakkor jelen volt a stewardok meghallgatásán, amelyen a Red Bull óvását tárgyalták, s amelyen végül neki és a Mercedesnek adtak igazat a felügyelők, így megtarthatta a pódiumot – a részletekről itt írtunk.

f1-russell-miami-mercedes-podium-1

Elhunyt Jochen Mass, egykori F1-es futamgyőztes és Le Mans-győztes pilóta

Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Formula–1 nevében Stefano Domenicali így búcsúzott tőle:

„Mély szomorúsággal értesültem róla, hogy barátom, Jochen Mass elhunyt. Rendkívüli életet élt, mindig a sportágunk középpontjában, és csodálatos ember volt, aki élvezte az életet és szerette a Formula–1-et. Mindazok, akik ismerték és csodálták őt, szeretettel fognak rá emlékezni. Gondolataink és imáink most a családjával és barátaival vannak ebben a rendkívül szomorú időszakban.”

Legyen neki könnyű a föld.

mass

Fotó: F1 Media

Ítéletidő van Miamiban, borul a napi program

A szombati naphoz hasonlóan az időjárás ma is beleszól az F1-es Miami Nagydíj programjába: a szakadó eső miatt a száguldó cirkuszt betétprogramként elkísérő F1 Academy versenyét nem tudták elkezdeni a terv szerint, sem a látási, sem a pályaviszonyok nem voltak alkalmasak erre, így néhány safety car mögött megtett kör után megszakították a céltalan körözgetést.

Nem sokkal később jelezték, hogy mivel elállni látszik az eső, hamarosan megkezdik a futamot, de percekkel a tervezett újrarajt előtt egy váratlan közlés érkezett a versenyirányítástól, miszerint nem fogják megkezdeni a futamot.

Az előrejelzések alapján a következő órákban is minden esély megvan a hasonló viharok érkezésére, így arra senki ne vegyen mérget, hogy éjfél előtt ágyba kerülhet, ha szeretné végignézni a Miami Nagydíjat. A rend kedvéért jegyezzük meg: a nap magyar idő szerint pár perccel hajnali kettő óra előtt megy le, azaz van némi mozgástere a versenyirányításnak, ha halasztani kell a rajtot.

tv-f1academy

Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra

A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.

A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.

fe-buemi-monaco

A szombati futam végeredménye:

1. Oliver Rowland Nissan  
2. Nyck de Vries Mahindra 2.116
3. Jake Dennis Andretti 7.523
4. Edoardo Mortara Mahindra 11.375
5. Nico Mueller Andretti 11.531
6. Pascal Wehrlein Porsche 11.887
7. Dan Ticktum Cupra Kiro 12.731
8. Robin Frijns Envision 14.848
9. Stoffel Vandoorne Maserati 16.306
10. Max Günther DS Penske 16.340
11. Sam Bird McLaren 16.683
12. Jean-Éric Vergne DS Penske 17.579
13. Lucas di Grassi Lola 18.105
14. Norman Nato Nissan 18.129
15. Taylor Barnard McLaren 20.913
16. Jake Hughes Maserati 26.274
17. David Beckmann Cupra Kiro 53.761
18. Nick Cassidy Jaguar 57.435
19. Sébastien Buemi Envision 1'06.542
20. Mitch Evans Jaguar 1'07.087
21. Zane Maloney Lola 1'14.218
  Antonio Felix da Costa Porsche Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Sébastien Buemi Envision  
2. Oliver Rowland Nissan 4.169
3. Nick Cassidy Jaguar 6.342
4. Antonio Felix da Costa Porsche 6.561
5. Nyck de Vries Mahindra 10.978
6. Jean-Éric Vergne DS Penske 16.537
7. Pascal Wehrlein Porsche 16.764
8. Max Günther DS Penske 17.545
9. Jake Dennis Andretti 17.882
10. Stoffel Vandoorne Maserati 18.780
11. Robin Frijns Envision 20.337
12. Edoardo Mortara Mahindra 21.811
13. Norman Nato Nissan 23.592
14. Zane Maloney Lola 26.190
15. Dan Ticktum Cupra Kiro 37.787
16. Taylor Barnard McLaren 49.001
17. Jake Hughes Maserati 50.783
18. Mitch Evans Jaguar 1'13.103
19. David Beckmann Cupra Kiro 1'23.354
20. Sam Bird McLaren 1'39.021
  Nico Mueller Andretti Kiesett
  Lucas di Grassi Lola Kiesett

Jön a vihar Miamiba: mi lesz az esti nagydíjjal?

Továbbra is azt jósolja az időjárás-előrejelzés, hogy vihar szakíthatja félbe, vagy késleltetheti az F1-es Miami Nagydíjat. A hét során már írtunk erről, de a mai előrejelzés is ugyanazt mutatja: éppen a tervezett rajt időpontja előtt éri el a térséget egy jelentős vihar dél felől, az eső valószínűsége 99% jelenleg.

Két órával később távozhat a pálya környékéről a vihar a mostani előrejelzés szerint.

f1_16

Verseny közben kapott szívrohamot, életét vesztette egy olasz ralipilóta

Tragédia történt az olaszországi Rally della Valle d’Aostán: verseny közben elhunyt az 54 esztendős Massimiliano Ponzetti. 

A halálesetet azonban nem baleset okozta: a Renault Clio sofőrje két gyorsasági szakasz között, az összekötő etap útvonalon haladt a közúti forgalomban, amikor rosszul lett, és nekiütközött egy korlátnak. A rendőrség és a mentők perceken belül megérkeztek, de már nem tudtak mit tenni, az első jelentések szerint Ponzetti szívrohamot kapott, és életét veszítette.

A versenyt természetesen megszakították. Az aostai rendőrség nyomozást indít a haláleset körülményeivel kapcsolatban.

rali-olaszország-haláleset

forrás és fotó: laprimaalinea.it

 

„Nem értek egyet a büntetéssel” – Lawson

Liam Lawson öt másodperces időbüntetésben részesült a sprintfutamot követően Fernando Alonsóval történt ütközése miatt, ráadásul egy büntetőpont is felkerült a neve mellé – az új-zélandi versenyző nem ért egyet a szankcióval.

„Büntetés nélkül pontszerző helyen végeztem volna, de ez ellen most már semmit sem tehetek” – mondta Lawson.

„Nem igazán, de ez nem az én döntésem” – válaszolta arra a kérdésre, hogy egyetért-e a rá kiszabott öt másodperces időbüntetéssel.

Ami a kvalifikációt illeti, Lawson autójával akkumulátorproblémák adódtak, ami további frusztrációt okozott a 23 éves versenyzőnek.

„Az egész edzés alatt csökkent az autó ereje. Próbáltunk küzdeni és megjavítani a dolgot.  Nem tudom, hogy mi a probléma, de ez elég frusztráló. Ami az autó egyensúlyát illeti, jó lépést tettünk előre, szóval ez a probléma most sokba került nekünk. A sprintversenyünk erős volt, szóval a vasárnapi futamon újra próbálkozunk majd.”

Perez bejelentése helyett egy videót kaptak a rajongók a Cadillac bemutatóeseményén

A 2026-os debütálásra készülő Cadillac a szezon első amerikai helyszínén, Miamiban szombat este „exkluzív indítóeseményt” tartott: a város elit sushiéttermében, zárt ajtók mögött fogadták a meghívott vendégeket.

Bár Dan Towriss, a TWG Motorsports (az Andrettit felvásárló vállalkozás) vezetője kijelentette, versenyzői bejelentés nem várható egyelőre, számos Sergio Perez-rajongó jelent meg az étterem előtt, „Checót válasszátok” kiáltást skandálva.

A rajongóknak csalódniuk kellett, bejelentés helyett a Cadillac csupán egy videót tett közzé. A képkockákon F1-es autónak csak a sziluettje látszik, viszont felbukkan benne egy overall kék-fehér motívummal – talán ez utalás, hogy a projekt ezeket a színeket fogja használni 2026-tól.

Büntetések után hárman is kikerültek a sprint pontszerzői közül

Oliver Bearman öt másodperces időbüntetést kapott az F1-es Miami Nagydíj sprintjét követően, miután csapata épp Nico Hülkenberg elé engedte ki a kiállása után, s a német versenyző kitérő manőverre kényszerült. A büntetés sokba került a fiatal britnek, hiszen ezzel a mezőny hátsó felébe csúszott vissza, a nyolcadik helyet és az egy pontot pedig Yuki Tsunoda örökölte meg.

bearman-miami

A sportfelügyelők emellett azt is írásba foglalták, hogy Max Verstappen az Andrea Kimi Antonellivel történt incidens során, melyért 10 másodperces büntetést kapott, nem követett el hibát, éppen ezért nem jár büntetőpont a történtekért.

Aztán jöttek az újabb büntetések: Alexander Albont öt másodpercre szankcionálták, mert túl gyorsan ment a safety car-fázis alatt, ezzel elveszítette a negyedik helyét, Liam Lawson pedig ugyanezt a büntetést kapta a Fernando Alonsóval való ütközésért – és egy büntetőpont is felkerült a neve mellé, így már hatnál jár.

A pontszerzők sorrendje ezzel alaposan átalakult a dobogósok mögött, negyedik lett Russell, ötödik Stroll, hatodik Tsunoda, hetedik Antonelli és nyolcadikként Gaslynak is jutott egy egység.

 

A felsoroltak mellett Charles Leclerc-t megrovásban részesítették, miután a kivezető körös balesete után sérült autóval közlekedett a pályán.

Későbbre tolták az F1-es Miami Nagydíj időmérőjét

Negyed órával elcsúsztatta az FIA a Formula-1-es Miami Nagydíj szombati időmérőjének kezdetét: így magyar idő szerint 22 óra 15 perckor veszi kezdetét a vasárnapi futam rajtsorrendjét meghatározó kvalifikáció. A módosításra azok után van szükség, hogy az eső miatt halasztott sprintfutam jócskán, bő fél órával megcsúsztatta a szombati programot a 2025-ös idény hatodik állomásán: az F1-esek két eseménye között például még az F1 Academy első viadalát is megrendezik a menetrend szerint.

f1-miami-delay

Tsunoda a bokszutcából indul, változott az F1-es Miami Nagydíj sprintfutamának rajtrácsa

Csak a bokszutcából vághat neki Yuki Tsunoda a 2025-ös Formula-1-es idény második sprintversenyének Miamiban. Azok után ugyanis, hogy a japán már az első szakaszban kiesett – többek között kommunikációs hibából adódóan –, a Red Bull Racing úgy döntött, módosítja a futómű-beállításokat az autóján, ami automatikusan a parc fermé-szabály megsértését és bokszutcai startot jelent. Tsunoda ezzel a 18. rajthelyét veszítette el, Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman is előrelép egyet a sorrendben – amely ide kattintva böngészhető.

f1-tsunoda-redbull-miami-day1-1

Brown visszatáncolt: „Inkább látom Maxot a Red Bullnál, mint a Mercedesnél”

Másfél hónapja hangzatos kijelentést a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown, amikor arról beszélt, hogy szerinte Max Verstappen a 2025-ös idény végén távozik a Red Bulltól, és úgy érzi, a Mercedeshez fog igazolni. A regnáló F1-es világbajnok jövője annak ellenére beszédtéma már több mint egy éve, hogy 2028 végéig szóló szerződése van az energiaitalosokkal – igaz, ebben szerepel kilépési záradék, amely állítólag lehetővé teszi, hogy bizonyos gyenge eredmények esetén távozzon az istállótól –, s az utóbbi időben a Mercedesszel és az Aston Martinnal is szóba hozták.

Előbbivel kapcsolatos találgatásokra épp a nagy rivális wokingi alakulat vezére tett rá egy lapáttal, valami azonban megváltozhatott Brown szerint, most már ugyanis másik álláspontra helyezkedett, amikor erről nyilatkozott a De Telegraafnak: „Ha most kérdeztek és ha megnézem a jelenlegi helyzetet, akkor inkább látom Maxot a Red Bullnál vezetni, mint a Mercedesnél” – fogalmazott a McLaren első embere.

f1-verstappen-redbull-miami

Döntöttek a stewardok a Norris F1-es McLarenjében felejtett eszközök ügyében

Szokatlan incidens zavarta meg Lando Norris felkészülését a Formula-1-es Miami Nagydíj egyetlen szabadedzésének elején: a brit autójának pilótafülkéjében több alkatrészt – például zseblámpát – bent felejtettek a McLaren szerelői. Az esetet a felügyelők is vizsgálták, mivel „nem biztonságos állapotban” engedték ki Norris autóját a pályára, végül azonban megúszta figyelmeztetéssel az esetet a wokingi istálló. A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy az alakulat elismerte a hibát, és enyhítő körülménynek tekintették, hogy a versenyző nagyon gyorsan észlelte a problémát és biztonságba helyezte az alkatrészeket, elkerülve így a veszélyes helyzeteket.

Egy másik vizsgálatban is érintett volt Norris az FP1, csak itt elszenvedő félként. Esteban Ocon tartotta ugyanis fel egy kissé veszélyes helyzetet előidézve a hátsó egyenes végén. A francia pilóta azzal érvelt a stewardok előtt, hogy későn kapott jelzés a közeledő McLarenről a csapatától, amit a Haas is elismert. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy elsődleges a csapat felelőssége az incidens, ezért 7500 eurós pénzbírságot róttak ki rájuk, ám mivel Ocon is szerepet játszott az eset veszélyessé válásában azzal, hogy az utolsó pillanatban akarta félrerántani a kormányt Norris útjából az ideális ívről, így a versenyző is kapott egy hivatalos figyelmeztetést.

Mindeközben pedig Jack Doohan és Alpine is begyűjtött egy 1000 eurós bírságot, miután az ausztrál a megengedett 80 km/h-nál jóval gyorsabban, 97,5 km/h-val hajtott a bokszutcában a szabadedzés alatt.

nor-eszkozok

Meghosszabbított DRS-zóna vár a mezőnyre Miamiban

Az előzések lehetőségének növelése érdekében az FIA meghosszabbította a hétvégi Miami Nagydíjon használt három DRS-zóna egyikét.

A döntés értelmében a 11-es kanyarhoz vezető ívelt egyenesben 75 méterrel hosszabbították meg az előzési zónát, az aktiválási pont pedig 30 méterrel a 9-es kanyar után lesz. Az érzékelési pont nem változott, az ugyanúgy a 8-as kanyar után 90 méterrel található.

További kisebb módosítások is történtek a versenypályán, ezek közé tartozik a fehér vonal áthelyezése és egy kék vonal hozzáadása a 6-os kanyarban, a 3-as, 6-os, 8-as és 9-es kanyarban a csatornanyílásokon módosítottak, míg a 16-os kanyarnál a pálya oldalfala változott.

 

Örömhír: Megszületett Lily Verstappen

A négyszeres világbajnok Max Verstappen Instagram-posztban közölte követőivel a nagy hírt: megszületett párjával, Kelly Piquet-vel közös lánya, aki szüleitől a Lily nevet kapta. A mellékelt két fotóból kiderül, hogy az újdonsült édesapa is jelen volt a születésnél, mielőtt Miamiba kellett repülnie.

„Üdv a világban, édes Lily! Szívünk örömmel telibb, mint valaha – te vagy a legnagyobb ajándékunk. Nagyon szeretünk” – írta a képekhez Verstappen a közösségi oldalon.

A Miami Nagydíj médianapján nem volt jelen Verstappen: magángépe csak csütörtökön szállt fel a nizzai repülőtérről, késve utazott az Egyesült Államokba. Akkor még annyit tudtunk, hogy Kelly Piquet várandóssága utolsó napjaiban jár – Lily világra jövetelét a legjobban időzítette, édesapja is tanúja lehetett élete első óráinak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

Több pályán is felemelhetik a bokszutcai sebességhatárt

Zandvoortban és Szingapúrban 60-ról 80 km/h sebességre emelheti a bokszutcai limitet az FIA az Autosport információi szerint – és más pályákon is változtathatnak a határon, hogy csökkentsék a bokszutcában töltött időt, ezáltal több bokszkiállásra ösztönözzék a csapatokat.

Ennek érdekében szállított a Pirelli a korábbi éveknél puhább abroncsokat Szaúd-Arábiába és Miamiba, Dzsidda azonban a törekvés ellenére egykiállásos verseny maradt. A szaúdi hétvégén összeült a Formula-1 részéről Stefano Domenicali, a Pirelli részéről pedig Mario Isola, hogy a szezon további részének opcióit mérlegeljék. Ugyancsak a stratégiai változatosság miatt fogadták el februárban kötelezőként a minimum két kiállást a Monacói Nagydíjon.

Jelenleg 80 km/h a bokszutcai felső sebességhatár a Formula-1-es helyszíneken, kivéve biztonsági okok miatt négy pályát, ahol 60 km/h a limit: ezek Melbourne, Monaco, Szingapúr és Zandvoort. A hercegségben nem biztonságos a magasabb tempó, a másik két versenynaptárban hátralevő pályán azonban apróbb bokszutcai átalakítások mellett igen – amint ezekre sor kerül, az FIA hivatalosan bejelentheti a sebességhatár megemelését. Ehhez szabályváltozásra sem lesz szükség, hiszen a sportszabályzat eleve 80 km/h limitet ír elő, kivéve, ha a versenyigazgató más határról rendelkezik.

Számítások szerint Szingapúrban a bokszutcában töltött idő 29 másodpercről 23-ra rövidül a 80-as sebességlimit mellett.

Fotó: Williams

Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra 2026 miatt

Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey, mely képek bejárták a közösségi médiát – a kétszeres világbajnok Miamiban a találkozó részleteiről is beszélt.

„Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb és jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.

„Mindig izgalmas vele beszélgetni, és végre együtt dolgozgatunk. Ez egy jó nap volt – azt pedig már Adrian érkezésekor is tudtuk, hogy a munkája még nem az idei, hanem a jövő évi autóra lesz hatással" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.