DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda

„Azon kívül, hogy eltörjük a lábát, nem tudom, mit tehetnénk ellene” – a Liberty Media Verstappen dominanciájáról

Az utóbbi néhány évben elképesztő népszerűségnövekedésen ment keresztül a Formula-1, amit jól mutat, hogy a nagydíjhétvégék többségében rendre telt házat és rekord nézőszámot regisztrálnak. Azt azonban az F1-et tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei sem tagadja, hogy a növekedés megtartása szempontjából kihívást jelent a néhány napja már zsinórban tizedik győzelmét arató Max Verstappen egyeduralma, amely sokak szemében unalmassá teszi a 2023-as évadot. Maffei szerint jó megközelítés, hogy Stefano Domenicali is Verstappen teljesítmények történelmi jellegére igyekszik helyezni a hangsúlyt:

„A középmezőny elég érdekes, és statisztikailag ki tudjuk mutatni, hogy több az előzés, mint valaha. A kihívást nyilván az jelenti, hogy Max Verstappen hihetetlen vagy rekorddöntő évet fut” – idézi szavait a Motorsport.com. „Stefano Domenicali jogosan próbálja azt mondani, hogy ’gyertek és nézzétek meg ezt a történelmi eseményt, még soha nem láthattunk ilyen sikert, nem akarsz erről lemaradni’. Meglátjuk, működik-e ez.”

„A valóság az, hogy egy roppant vonzó és versenyképes termékünk van azt leszámítva, hogy Max ennyire gyors. Azt leszámítva, hogy eltörjük a lábát, mint Tonya Hardingnak, nem igazán tudom, mit tehetnénk ezzel!” – utalt természetesen viccelődve a műkorcsolya elhíresült 1994-es botrányára, amikor a téli olimpia előtt lábtöréssel igyekezett szabotálni Tonya Harding esélyeit amerikai riválisa, Nancy Kerrigan. „De ő egy jelenség. Úgy fest, a leggyorsabb autót vezeti, méghozzá elég jól. Nézhetjük, mennyire agresszív íveket választ és mégis milyen jól képes irányítani. Tényleg lenyűgöző.”

f1-verstappen-redbull-monza

Wolff: Talán az egy kiállás miatt nem volt meg a minimumsúly?

Miközben az F1 világa a stewardok vizsgálatára vár abban az ügyben, miszerint George Russell autója megsértette a minimumsúllyal kapcsolatos előírásokat, Toto Wolff a Skynak nyilatkozott, s elmondta, szerinte miből fakadhatott a probléma: „Jelentették a stewardoknak, hogy gond volt a súllyal, meglátjuk, hogyan döntenek. Nem tudom kommentálni a dolgot, mert a stewardok még nem mondták ki az ítéletüket, de gyanítom, hogy azért történhetett, mert ilyen hosszan használtunk egy szett versenygumit.”

„Az embernek el kell fogadnia az ilyesmit, ha a stewardok ellenünk döntenek, akkor valami hiba történt. Egy kettős győzelem nagyszerű eredmény lett volna a nyári szünetre, ennél jobb nem is lehetne. A pozitívum ebből a versenyből az lehet, hogy két olyan autónk volt, amely két különböző stratégiával etalont jelentett. Ki mondta volna meg ezt néhány hónappal ezelőtt?”

wolff-2024-2_1

GYORSHÍR: Kizárhatják George Russellt a Belga Nagydjíról!

FRISSÍTVE: A stewardok 18:10-re rendelték be az illetékeseket meghallgatásra.

Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer által jegyzett dokumentum értelmében a futamgyőztes George Russell autója másfél kilogrammal könnyebbnek találtatott a 798 kilogrammos súlyhatárnál. Az eset a stewardok elé került, az ilyen kihágások következménye rendszerint a kizárás. Amint lesz friss információnk, jelentkezünk.

A képen a Mercedes garázsában uralkodó tanácstalanságot örökítette meg helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor:

sanyi-mercedes

Szavazz: Ki nyeri a Belga Nagydíjat!

Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre! Szerintetek ki nyeri a nyári szünet előtti utolsó futamot, a Belga Nagydíjat?

Hol és mikor nézheted a Belga Nagydíjat?

Érkezik a Formula-1-es Belga Nagydíj, valamint a Formula-3 és a Formula-2 mezőnye is pályára gurul Spában – íme a vasárnapi menetrend az autósport világából. Fontos, hogy a párizsi olimpia miatt az F1 futamát ma a Duna TV-n követhetitek figyelemmel.

Vasárnap

7:50- ERC, második teljes versenynap (RallyTV, előfizetés után online)
8:30 Formula-3, főfutam
10:00 Formula-2, főfutam
11:00 WRX, előfutamok (RallyTV, előfizetés után online)
15:00 WRX, elődöntők és döntő (RallyTV, előfizetés után online)
15:00 Formula-1, futam (Duna TV)

Ricciardo megérti Verstappen csapatrádiós kirohanásait

A múlt hétvégi Magyar Nagydíj több kiemelt témájának egyike Max Verstappen csapatrádiós kiborulása volt, melyről az azóta eltelt napokban több versenyző is véleményt formált. Köztük volt a holland egykori csapattársa, Daniel Ricciardo is, akit Spában kérdeztek meg az esetről: „Hallottam a csapatrádiós dolgokat, a kis párbeszédeket közte és GP között” – utalt Ricciardo Verstappen versenymérnökének közkedvelt becenevére.

„Nézd, nehéz megmagyarázni, hogy néha miért vagyunk ilyenek… Egyes versenyeken nagyon nyugodt vagyok, máskor viszont ideges, minden bosszant és dühít. Szóval néha a tetteink és az érzéseink nem kiszámíthatóak…” – folytatta az ausztrál, aki szerint Verstappen nem tudta visszafogni a verseny során felgyülemlett frusztrációt. „Ez megtörténik, az ide-oda üzengetés a verseny alatt, valószínűleg nem ideális. De azt hiszem, mindannyian voltunk már így időnként.”

Ricciardo példaként saját, szintén igen frusztráló magyar versenyét hozta fel, illetve azt, hogy ő hogy kezelte a helyzetet: „Valamiért a csendet választottam, hogy ez beszéljen helyettem. Minden beszédet egy kicsit reménytelennek vagy tehetetlennek éreztem, így kezeltem a frusztrációmat azon a versenyen. Azt hiszem, ez versenyről versenyre változik.”

ricciardo-spa

Csak néhány körön át tartott az F2 sprintversenye

A délutánról elhalasztott F2-es sprintet a tervezett 18:15-ös kezdési időpontban sem tudták elrajtoltatni, s végül magyar idő szerint fél hétkor engedték el a mezőnyt. A pole-ból induló Zak O’Sullivan meg tudta őrizni a vezetést, mögötte Dennis Hauger és Richard Verschoor haladt az esős pályán.

A mezőny óvatosan vezetett, a negyedik helyen álló Zane Maloney próbálkozott egy előzéssel, amely sikertelennek bizonyult, újabb lehetősége pedig nem volt már, ugyanis Pepe Marti autójának megállása miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Aztán a hetedik körben piros zászlóval megszakították a versenyt az eső miatt, így O’Sullivan idei második győzelmét aratta Hauger és Verschoor előtt.

f2-spa-2

Nem tudták megtartani az F2-es sprintfutamot az eső miatt

Már az F1-esek harmadik szabadedzését is gyakorlatilag elmosta az eső, a Formula–2-esek sprintversenyét pedig el is kellett halasztani. Az eredeti tervek szerint 14:15-kor rajtolt volna a verseny, de hamar világossá vált, hogy nem lehet elengedni a mezőnyt negyed háromkor. A körülmények nem javultak, így többszöri halasztás után 14:55-kor végül úgy döntöttek, hogy nem tartják meg a versenyt – mivel az F1-es időmérő a tervek szerint 16 órakor kezdődik, tovább már nem lehetett várni. A pótlásról még nem született döntés.

Spában valószínűleg a szokottnál is óvatosabbak az esőt illetően, hiszen élénken élhet emlékeinben Dilano van 't Hoff tavalyi tragédiája, mely szintén nagyon rossz időjárási körülmények között történt az Eau Rouge–Raidillon utáni szakaszon.

FRISSÍTVE: Az elmaradt futamot 18:15-kor próbálják meg pótolni!

FRISSÍTVE (18:15): Nem rajtolt el a verseny a tervezett időben, újabb halasztás történt, 18:30-kor adnak újabb tájékoztatást a helyzetről.

f2-spa

Éjszakába nyúlóan dolgozott a Red Bull péntek este

Nem dolgozhatnak éjszakába nyúlóan az F1-es csapatok a paddockban, a szerelők és mérnökök kímélése érdekében hozta meg ezt a szabályt az FIA, amely jól meghatározta azt, hogy mely időpontokban tilos ott lenni a pályán a személyzetnek.

Ez alól egy évben kétszer tehetnek kivételt a csapatok, és az FIA közleménye szerint a Red Bull Spában péntek este élt az egyik ilyennel: a szövetség megerősítette, hogy este tíz órakor még a pályán dolgozott a világbajnok istálló – viszont a két felhasználható kivétel egyikét lőtte el erre, így nem kap érte szankciót.

A Red Bull nem volt túl gyors pénteken a második szabadedzésen, amikor Max Verstappen egy körön és versenytempóban is a harmadik helyre volt elég a két McLaren mögött, és a holland bevallása szerint az első gyakorlás után rossz irányba indultak el a beállításokkal.

f1-verstappen-redbull-horner_1

fotó: Red Bull Content Pool

A Haas figyelembe vette Ocon balesetét a szerződtetés előtt

Az Alpine-tól távozó Esteban Ocon hírhedten kemény tud lenni a csapattársaival szemben, amit legutóbb Pierre Gasly tapasztalt meg, amikor Monacóban gyakorlatilag oldalba kapta őt honfitársa. Az őt a következő évekre leigazoló Haas első embere, Ayao Komatsu Spában elárulta, hogy a monacói incidens idején már zajlottak köztük a tárgyalások, így természetesen mérlegre tették Ocon e „sajátosságát” a döntéshozatalkor: „Természetesen számításba kellett vennünk. Elég komoly incidens volt, szóval elbeszélgettem vele, és végül ennek ellenére ezt a döntést hoztam meg.”

l-ocon

Komatsu biztos benne, hogy amíg világos irányelvek vannak lefektetve a csapaton belüli viszonyokat illetően, addig nem lesz probléma az Ocon–Bearman kettőssel: „Sok múlik az átláthatóságon, a bizalmon, valamint azon, hogy egyértelműek legyenek a szabályok. A probléma akkor jelentkezik, ha megtörik a bizalom a csapat és a versenyző között. Én mindig átláthatósággal közelítem a versenyzőkhöz, személyes motivációk nélkül, a célok és a játékszabályok tekintetében egyértelmű programmal” – mondta, majd hozzátette:

 „Amíg ezt előre tisztázzuk, amíg a kommunikáció teljesen átlátható, addig megvan a bizalom, és amikor megvolt a bizalom, sosem találkoztam olyan problémával, ami kicsúszott volna a kezemből. Szóval én személy szerint nem aggódom. Ha aggódnék, nem választottam volna ezt a kombinációt, mert az én felelősségem, hogy két olyan versenyzőnk legyen, aki a csapatért és a csapat érdekében dolgozik. Nincs kétségem afelől, hogy Esteban és Ollie is így fog tenni.”

komatsu-2024_1

Tsunoda csak a rajtrács végéről indulhat a Belga Nagydíjon

A VCARB sportigazgatója, Alan Permane árulta el a Racingnews365.comnak, hogy Yuki Tsunoda plusz motorelemeket kap erre a hétvégére, és a rajtrács végérül indulhat csak a Belga Nagydíjon.

A japán pilóta a legtöbb elemével már kimerítette a teljes szezonra vonatkozó lehetőségeit, és bár Permane azt nem árulta el, hogy pontosan mit cserélnek ki, de mivel nem tízhelyes büntetésről (mint Max Verstappen esetében), hanem teljes hátrasorolásról beszélt, így biztos, hogy jó pár alkatrészből újat kap.

Emiatt a szombati időmérő eléggé értelmét veszíti majd Tsunoda számára.

SI202407210426_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Leclerc a Ferrari fő problémájáról beszélt

A Ferrari az elmúlt versenyeken az erősorrend negyedik helyére csúszott vissza, a pattogás jelensége pedig jelentős bosszúságot okoz a maranellói gárda versenyzőinek.

Charles Leclerc, a csapat monacói versenyzője szerint elsősorban a pattogás jelenségének megszüntetésére kell fókuszálniuk, hiszen jelenleg ez az egyik fő problémájuk.

„Ha meg tudunk szabadulni a pattogástól, akkor nagyon jó teljesítményre lehetnénk képesek. Ez lassít minket a fejlesztési versenyben, és erre a területre fókuszálunk jelenleg” – mondta Leclerc.

„Amennyiben a pattogási problémát meg tudjuk oldani, nagyot léphetünk előre” – tette hozzá a monacói.

Leclerc egyébként arra számít, hogy az F1-es Belga Nagydíjon fogja a leginkább kínozni őket a pattogás.

Rövidebb lesz a Kemmel DRS-zónája Spában

Az FIA bejelentette, hogy a Kemmel-egyenesben lévő DRS-zónát lerövidíti az előttünk álló Belga Nagydíjra. A cél az, hogy ne legyen túl könnyű a féktávon beférni a másik elé, küzdeni kelljen érte, így a nagyon hosszú egyenes DRS-része 75 méterrel lerövidül. Ennek értelmében a Raidillion után 305 méterrel nyithatja a hátsó szárnyát az, aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, az érzékelési pont viszont az egyes kanyarnál nem változik.

m388673_resize

Spában újra F1-es autóba ül a Mercedes reménysége

Amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton 2025-ben már nem a Mercedes, hanem a Ferrari versenyző lesz a Formula-1-ben, az Ezüst Nyilak saját 17 éves neveltje, Andrea Kimi Antonelli tűnik a fő favoritnak a hétszeres világbajnok helyére. Bár az utóbbi hetekben Toto Wolff csapatfőnök már kissé óvatosabban fogalmazott az olasz tehetséggel kapcsolatban, Antonelli teljesítménye viszont épp feljavult a Formula-2-ben, Silverstone-ban és a Hungaroringen is győzni tudott.

Mindeközben pedig intenzív tesztprogramot is teljesít a pilóta a Mercedes korábbi versenygépeivel (a szabályok szerint legalább kétévesnek kell lennie a technikának, ami azt jelenti, hogy Antonelli már a jelenlegi szabályrendszer szerint épített 2022-es masinával is körözhet). Ennek egy újabb lépése lesz, hogy a Belga Nagydíj utáni napokban Spában is tesztelni fog Antonelli – minderről Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke beszélt, aki hangsúlyozta, hogy nem könnyű megszervezni egy ilyen alkalmat, hiszen nincs külön tesztcsapatuk erre a költségplafon miatt is, mint régen:

„És Kimi is rendkívül elfoglalt a Formula-2-es naptár miatt, ami a fő fókusz itt Európában” – tette hozzá Shovlin. „Teljesítünk egy napot vele itt Spában a hétvége után, aztán pedig további eseményeket is tervezünk később az évben. De minden jól halad, és a mostani programok kezdenek afelé fordulni, hogy megtanítsuk, hogyan finomítsuk a hozzáállást az időmérőkhöz, a hosszú etapokhoz. Csak arra törekszünk, hogy ezt mind elvégezzük, és ő is tisztább képet kapjon arról, min kell dolgoznia, hol kell fejlődnie, de eddig minden jól megy.”

f1-antonelli-mercedes-teszt

Marko tagadja, hogy Verstappen jövője összefüggene a maradásával

Mint arról mi is beszámoltunk, néhány napja olyan sajtóértesülések terjedtek el, melyek szerint Helmut Marko maradása biztossá vált 2026-ig a Red Bullnál. Ennek pedig a híresztelések szerint Max Verstappen szempontjából is különös jelentősége lehet, hiszen már hónapokkal ezelőtt arról pletykáltak, hogy a holland szerződésébe bekerülhetett egy olyan záradék, amely lehetővé teszi számára a távozást már a kontraktusa 2028-as lejárta előtt is, amennyiben a 81 éves szakember elhagyja az istállót.

Ez a kiskapu zárulhatott be nemrég, amikor Marko elkötelezte magát a Red Bull mellett – maga az F1-es sportszakmai tanácsadó azonban a Sky Germanynek nyilatkozva tagadta, hogy bármi ilyen kitétel létezne a címvédőnél: „Ez nem igaz. Nem akarunk erről publikusan beszélni. Igazítottunk a szerződésemen. De ennek semmi közvetlen következménye nincs Max Verstappenre nézve.”

f1-verstappen-marko-redbull

A McLaren oldalán tér vissza egy korábbi jelentős szponzor az F1-be

Újabb komoly támogatóval kötött partnerséget a McLaren: a bejelentés értelmében többéves megállapodásra került sor a wokingi Formula-1-es alakulat és a Mastercard között. Az együttműködés értelmében a bankkártyák kiadásával foglalkozó globális pénzügyi vállalat logói természetesen meg fognak jelenni a McLaren autóin és felszerelésein az idény későbbi részében, míg a cég azt ígéri, hogy a kártyatulajdonosok számára exkluzív bepillantást enged a McLarenhez és az F1-hez a Mastercard Priceless Experiences programukon keresztül.

A Mastercard korábban jelen volt már főtámogatóként is az F1-ben: a vállalat volt a névadói szponzora 1997-ben a Lolának, amely egyetlen nagydíjon, az Ausztrál Nagydíjon indult el, ám ott sem tudta kvalifikálni magát, így rögtön meg is szűnt. Ezt követően a Mastercard 1998-tól a 2001-ig a Jordan istálló támogatója volt a száguldó cirkuszban.

f1-mclaren

Eső kavarhatja fel a hétvégi F1-es Belga Nagydíjat

Az előrejelzések szerint ezúttal sem ússzuk meg eső nélkül az F1-es Belga Nagydíjat. Az utóbbi években megszokhattuk, hogy a speciális mikroklíma miatt rendszeresen megfűszerezi a spái hétvégét az időjárás, és várhatóan így lesz ez most is.

Az időjósok jelenleg úgy látják, hogy pénteken és szombaton is esni fog majd az eső, míg a futam napja jelen állás szerint száraz lehet, amire nehezen tudnak majd felkészülni a csapatok.

Ezen a két napon huzamosabb ideig eshet, főleg szombaton látjuk majd ritkán a napot – 20 Celsius-fok körüli hőmérsékletekre kell számítani, valamint enyhe szélre, de amikor esik, akkor tovább hűlhet a levegő.

Vasárnap is van esély kisebb záporokra, de ez még bizonytalanabb – meleg pedig akkor sem várható, maximum 21 Celsius-fokos levegőhőmérsékletet jósolnak jelenleg.

f1-spa

„Valentino a példaképem, de Marc a valaha volt legjobb” – Quartararo

A MotoGP-éra két messze legkiemelkedőbb versenyzője Valentino Rossi és Marc Marquez: előbbi kilenc világbajnoki címet nyert, utóbbi nyolcnál jár jelenleg (a királykategóriában 7-6 az arány az olasz javára). Gyakran felmerül a kérdés, hogy melyikük a jobb versenyző – most ezt kapta meg a 2021-es vb-győztes Fabio Quartararo is a TwoJeys ékszermárka interjújában, a néhány éve a gyári Yamahánál épp Rossi helyére megérkező francia pedig kettős választ adott:

„Mindig Valentino volt a példaképem. Különböző szakaszokból állt vele a kapcsolatom. Amikor hétéves voltam, elkészült vele a közös fotó. Később amikor 15 éves lettem, meghívott a ranchára. Aztán 2021-ben helyet cseréltünk a MotoGP-ben. Akkor hatalmas volt a nyomás, hiszen a király helyét kellett átvennem. Mindenesetre többen is inspiráltak engem, de ötéves korom óta ő a példaképem.”

„Mindig kedveltem Valentinót, de Marc a valaha volt legjobb, még ha kevesebb címet is nyert. 2014-ben megnyerte az év első tíz futamát, és azt gondoltam: ’ki ez a srác?’. Mindennek tetejébe pedig akár esős, akár száraz, akár szeles a verseny, akár jók vagy a legrosszabbak a körülmények, mindig nagyon gyors. Számomra ez a legjobb példa arra, ami leírja, milyen motoros. Nagyon agresszív, és amikor látod motorozni, mindig úgy tűnik, hogy másfél másodperccel gyorsabb nálad.”

motogp-marquez-rossi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Komoly büntetés várhat Verstappenre az F1-es Belga Nagydíjon

Azóta nyilvánvaló Christian Horner Red Bull-főnök elmondása szerint is, hogy előbb-utóbb motorcserés rajtbüntetést kell majd letöltenie Max Verstappennek, hogy a holland autójában a Kanadai Nagydíj második edzésén meghibásodott a frissen beszerelt MGU-K. Akkor a csapat elővigyázatosságból az egész erőforrást kicserélte és elküldte a Honda központjába felülvizsgálatra, és bár hivatalos jelentés azóta sem érkezett a hajtásláncra, az idő múlásával egyre biztosabbá vált, hogy teljes egészében elveszítette azt a motort a címvédő.

A RacingNews365.com most úgy értesülést és arról számolt be, hogy a korábbi feltételezéseknek megfelelően Verstappenék az előzésre és felzárkózásra kiválóan alkalmas Spa-Francorchamps-ban, a Belga Nagydíjon vállalhatják be, hogy beszerelik a szezonban megengedett létszámon felüli ötödik belsőégésű motort a vb-éllovas RB20-asbá. Ha ez így lesz, ez tíz rajthelyes hátrasorolást jelent majd a hollandnak, aki az előző években ugyan nyert hasonló rajtbüntetés után is Spában, most azonban a Red Bull már egyáltalán nincs fölényben a többi élcsapattal, különösen a McLarennel szemben, így sokkal nehezebb felzárkózás várhat rá, mint eddig – és egyúttal Lando Norriséknak is nagy esély lehet ez arra, hogy közelítsenek a vb-tabellán még mindig tetemes fórban lévő Verstappenre.

f1-verstappen-redbull-hun-5

Sajtó: 100 milliós ajánlatot tett le Newey elé az Aston Martin

Azóta központi téma a Formula-1-es paddockban, hogy hol köthet ki Adrian Newey, amióta május elején hivatalossá vált, hogy 2025 első negyedében távozik a Red Bulltól. Eleinte a Ferrari tűnt a favoritnak a tervezőlegenda leigazolására, ám múlt héten az olasz sajtó olyan értesülésekről számolt be, amelyek szerint a Scuderiának nem tetszenek a szakember feltételei.

Így viszont egy ideje már az Aston Martin tűnik a fő esélyesnek arra, hogy megszerezzék Newey-t, az F1-Insider pedig most arról számolt be, hogy Lawrence Strollék nem kevesebb, mint 100 millió eurós fizetést ajánlanak neki négyéves periódusra, ami még a versenyzők között is abszolút topkategóriás juttatásnak számítana. Az F1-Insider szerint is az Aston lehet a befutó, bár azt is megjegyzik, hogy a ferraris lehetőséget sem lehet még teljesen kizárni.

f1-newey-redbull

Bejelentette egyik 2025-ös versenyzőjét a MotoGP amerikai csapata

Nem történt meglepetés a Trackhouse Apriliánál: kétéves szerződéshosszabbítást írtak alá Raul Fernandezzel, aki így 2025-ben és 2026-ban is biztosan az amerikai gárdánál fog versenyezni a MotoGP-ben. A fiatal spanyolt „megörökölte” az RNF-től az istálló helyét átvevő Trackhouse, idén pedig annak ellenére sem szerepel rosszul – a legjobb eredménye egy hatodik hely –, hogy eddig a 2023-as specifikációjú Aprilián ült, csak a nyári szünet utáni Brit GP-től kapja meg a 2024-es RS-GP-t (leszámítva a motorblokkot persze, amelynél tilt ilyesmit a szabályzat). A jövő évtől Fernandez teljes gyári támogatással fog versenyezni, azaz rögtön az idény elejétől a legfrissebb verziót kapja majd.

Várhatóan ő lesz amúgy az egyetlen, aki a folytonosságot fogja képviselni az Aprilia berkein belül, hiszen a gyári istállónál teljes sorcsere lesz azzal, hogy a visszavonuló Aleix Espargaro és a Tech3 KTM-hez átigazoló Maverick Vinales helyére érkezik Jorge Martin és Marco Bezzecchi, míg a Trackhouse jelenlegi másik motorosa, Miguel Oliveira a Yamahára váltó Pramacnál tűnik az egyik favoritnak. A Trackhouse második ülésére a legfrissebb pletykák szerint a KTM-től távozni kényszerülő Jack Miller lehet az egyik fő esélyes, de a Moto2-ben remeklő Joe Roberts is jelölt az eredményei és az amerikai nemzetisége okán is.

raul-fernandez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!