Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?
https://formula.hu/parc-ferme/36204
Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.
A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.
Mi a baj a Drive to Survive sorozattal?
https://formula.hu/parc-ferme/31777
Új elemként jelent meg a Formula Podcast legutóbbi adásában „a nagy felháborodás” rovat, melynek első célpontja a Drive to Survive című sorozat, melynek negyedik évada vitathatatlan (és el nem hallgatott) érdemei mellett nagyon erős, és véleményünk szerint teljesen jogos kritikák célpontjává lett az elmúlt napokban. Az adás e szakasza 58:35-től hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Legendák társaságában ünnepelte születésnapját Wickens
https://formula.hu/parc-ferme/31774
Robert Wickens a 2018-as poconói IndyCar-futamon szenvedett súlyos balesetet, amelyben részlegesen lebénult és kerekesszékbe kényszerült. A versenyző azonban nem adta fel, a folyamatos rehabilitációnak köszönhetően pedig januárban ismét éles körülmények között vezethetett versenyautót. A kanadai március 13-án ünnepelte 33. születésnapját egy medencés bulival, nem kisebb versenyzőtársak, mit James Hinchcliffe és - a szintén születésnapos - Marco Andretti társaságában. A strandpapucsos járókeretért pedig jár a pluszpont!
Wishing a happy bday to these living legends, @MarcoAndretti and @robertwickens! pic.twitter.com/X0piUrtNHL
— James Hinchcliffe (@Hinchtown) March 14, 2022
Elhunyt a korábbi Le Mans-győztes és Rali Európa-bajnok, egykori F1-es
https://formula.hu/parc-ferme/31775
Életének 87. évében, március 13-án vasárnap elhunyt az egykori Rali Európa-bajnok, Le Mans-i futamgyőztes és korábbi Formula-1-es pilóta Vic Elford. Elford 1935-ben született Angliában és 1967-ben nyerte meg a Rali Eb-t egy Porsche 911 volánja mögött, majd Daytonában is sikert aratott a márka színeiben. 1968 és 1971 között a Cooper, a McLaren és a BRM színeiben 13 F1-es futamon is részt vett, melyeken összesen 8 pontot szerzett, legjobb eredménye pedig a debütálásán elért 4. helye volt. Nyugodjon békében!
Hosszú idő után újra versenyhét! Na de mennyi idő után is?
https://formula.hu/parc-ferme/31772
Rengeteg dolog történt, mióta utoljára kiírhattuk Formula-1-es vonzatban, hogy ez a hét bizony versenyhét. Pontosan mennyi idő is telt el azóta? Nos, legutóbb 14 héttel, vagyis 98 nappal ezelőtt tehettük meg mindezt, amikor a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjra készültünk, és akkor még csak nem is sejthettük, micsoda versenyt fogunk látni azon a vasárnapon. Remélhetőleg a március 20-i verseny sem lesz kivétel, hiszen egy új korszak kezdődik az F1-ben, ami mindig izgalmakat rejt magában.
A Red Bull a legnagyobb esélyese az idénynyitónak?
https://formula.hu/parc-ferme/31771
Jövő hét vasárnap elindul az idei haddelhadd, megint egymásnak esnek az F1-es résztvevők. Egyelőre az új szabályok fényében szinte megjósolhatatlan, hogy miképpen alakulnak majd az erőviszonyok. A vélemények is megoszlanak, például az is kérdéses, hogy az Ezüst Nyilak vajon csak altatnak, vagy a tavalyi évadkezdethez hasonlóan megint a két pilóta közül valamelyik fogja meghódítani Bahreint.
Martin Brundle és Anthony Davidson tippje alapján a riválisok nem a Mercedes, hanem a Red Bull konstrukciója után fognak kullogni, előbbi így vélekedett: „Egyáltalán nincs kétségem afelől, hogy a Red Bull aero-csomagjával ma jelentőset teljesített.” Egyébként ők a tesztek utolsó napjáig nem is számítottak arra, hogy a vörös bikák lesznek a leggyorsabbak az első versenyhétvégét megelőzően. A Sky Sports két szakértője szerint a Red Bull után a Ferrari ugrott a legtöbbet előre, Toto Wolff csapata pedig még mindig nem tudta teljes egészében kiküszöbölni a delfinezés körüli problémákat.
Rossi legfontosabb örökségét csak most látjuk igazán
https://formula.hu/parc-ferme/31766
Mindhárom kategóriában olasz győzelem született a gyorsaságimotoros-világbajnokság évadnyitó Katari Nagydíján, s bár a MotoGP-ben diadalmaskodó Enea Bastianini épp kivétel, de a Moto3-ban öt év után újra nyerő Andrea Migno és a Moto2-ben első sikerét jegyző Celestino Vietti egyaránt Valentino Rossi akadémiájáról került ki – ráadásul már a királykategóriát is ellepték a Doktor neveltjei. A két kisebb géposztály katari eseményeiről és Rossi olasz utánpótlás terén elért eredményeiről a Formula Motocast legújabb adásában is szót ejtettünk 1:12:21-től:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bottas biciklizéssel és tevékkel készül a szezonnyitóra
https://formula.hu/parc-ferme/31770
A teszt végeztével az Alfa Romeo pilótája négy kerékről két kerékre váltott, és kedvesével, Tiffany Cromwell-lel fedezte fel a környéket. Közben pedig ismeretséget kötött néhány helybélivel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Vettel: Bár ne lett volna szükség erre a festésre
https://formula.hu/parc-ferme/31769
A bahreini teszten Sebastian Vettel különleges, Ukrajnát támogató sisakdizájnnal jelent meg, amin kicsit módosítania is kellett. Ugyan sokan nem szeretnék, ha sport és politika vegyülne, a négyszeres világbajnok úgy érzi, ezek olyan ügyek, amikről kell beszélni. Mint elárulta, ő sem szívesen teszi, de nem maradhat csendben.
„Bárcsak ne kellett volna egy ilyen dizájnnal előrukkolnom, bár ne lett volna szükség rá. Ez egy erős jelzés, amellyel kifejezem a támogatásomat. Borzalmas, ami történik, egy rémálom, amiből nem tudunk felébredni. Ezért választottam ezt a letisztult, de hatásos sisakfestést.” Vettel sajnálja azt is, hogy megsértette Ciprust. „Nem ellenőriztem az összes zászlót, de volt néhány probléma. Azt a kis matricát eltávolítottam, mert néhányakat felzaklatott, és elrontotta az üzenetet. Az üzenet pedig az, hogy az egész világnak egységben kellene élnie. Békeidőben nőttünk fel, és ezért is vágyunk rá annyira” – fogalmazott.
Íme az előszezon történései, mini formában
https://formula.hu/parc-ferme/31768
A Minidrivers a holtszezonban sem állt le. Legújabb videójukban a készítők összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat a csapatokról, és a teszteket is megörökítették. Egy biztos, Dark Mini már mindenkinél felkészültebb…
Így emlékezik az F1 a „sport hangjára”
https://formula.hu/parc-ferme/31767
Egy éve hunyt el Murray Walker, a Formula-1 hangja, aki megannyi pillanatot tett ikonikussá a közvetítésben. Az F1 ezekkel emlékezik a legendás kommentátorra egy rövid videóba foglalva.
The iconic voice behind our iconic moments
— Formula 1 (@F1) March 13, 2022
Remembering the late, great, Murray Walker pic.twitter.com/cTA5IFaQYZ
A Yamaháé lett a leggyengébb motor a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/31765
Borzalmasan, de legalábbis csalódáskeltően alakult a katari szezonnyitó a Yamaha és a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo számára, a legnagyobb problémát pedig éppen az jelenti, hogy nincs is igazán gond a motorral, mégsem képesek jó teljesítményre. A riválisok által szemlátomást átlépett hangvillások helyzetéről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 57:43-tól hallgatható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az idei Le Mans-i 24 órás számokban
https://formula.hu/parc-ferme/31759
Messze még a nyár, de a WEC sorozatának hivatalos oldala már most készül a június 11. és 12. között rendezendő Le Mans-i 24 órás versenyre. A futam és a széria közösségi oldalain közzétették a résztvevőkkel kapcsolatos legfontosabb adatokat. A Hypercar kategóriában 5, az LMP2-ben 27, a GTE Próban 7, míg a GTE AM kategóriában 23 autó indul majd.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tv-közvetítés sem lesz Oroszországban az F1-ről
https://formula.hu/parc-ferme/31756
Nem elég, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt a Formula-1 felbontotta az Orosz Nagydíj promóterével kötött szerződését, így sem idén, sem a közeljövőben nem rendeznek a futamot az országban, a napokban kiderült, hogy televíziós közvetítés sem lesz náluk a futamokról. Az F1 ugyanis megszakította az együttműködést az orosz Match TV-vel, amely 2023 végéig birtokolta a közvetítési jogokat. Ha pedig mindez nem lenne elég, a háborús szankciók részeként az F1 TV-t is blokkolni fogja Oroszországban, így legális úton a helyiek biztosan nem követhetik a 2022-es versenyeket. Nem ez az egyetlen ilyen lépés egyébként: korábban az angol labdarúgó-bajnokság, a Premier League is úgy döntött, hogy felbontja az oroszországi tv-közvetítési jogokkal kapcsolatos kontraktust.
Összesen 11 nemzet képviselteti magát a Formula-E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31762
Érdekes tényt osztottak meg a Formula-E hivatalos közösségi oldalain. A széria összegyűjtötte, összesen hány nemzet képviselteti magát a mezőnyben a pilóták révén. Az elektromos világbajnokságon az Egyesült Királyság büszkélkedhet a legtöbb versenyzővel, innen hat pilóta érkezett, de a németek sem panaszkodhatnak, akik három pilótát adtak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: Bahreini onboard montázs az összes csapattal
https://formula.hu/parc-ferme/31764
Mind a tíz Formula-1-es istálló autójába beülhetünk egy rövid időre a szahíri pályán az alábbi videóban, amelynek végén össze is áll egy teljes kör a tesztről:
Onboard camera select
— Formula 1 (@F1) March 12, 2022
Which team's POV are you sticking with in 2022?#F1Testing #F1 pic.twitter.com/0VkQD9ovpf
Így változott meg az autók hátsó része tavaly óta
https://formula.hu/parc-ferme/31758
Az új aerodinamikai szabályokat eredetileg már 2021-ben bevezették volna, ám végül a koronavírus okozta járványhelyzetnek köszönhetően egy évvel elhalasztották. Az idei évre azonban teljesen más külsővel rendelkeznek az F1-es autók, az alábbi fotók pedig szépen összegzik azt, hogy mennyit változott a versenygépek hátsó része az előző esztendőhöz képest. A képeken nem csak a formákat érdemes elemezni, de azt is, hogy az alábbi posztban látható csapatok mindegyike, így tehát a Ferrari, az Aston Martin, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes is más dizájnt vagy épp másik szponzort festett fel a hátsó szárnyra.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A McLarennel tesztel idén az amerikaiak reménysége
https://formula.hu/parc-ferme/31763
Hirtelen dúskálni kezdett az elérhető fiatal tehetségekben a McLaren: nem elég, hogy az Alpine-nal megállapodtak arról, hogy akár Oscar Piastrit is bevethetik tartalékversenyzőként – akár már a jövő hétvégén, ha a koronavírusos Daniel Ricciardo nem gyógyul meg időben –, most bejelentették, hogy Colton Herta viszont biztosan lehetőséget fog kapni tőlük. Igaz, csak teszten: a fiatal amerikai a közlemény szerint a 2021-es MCL35-öst vezetheti az idei esztendő során.
Herta az IndyCar egyik legnagyobb reménysége, aki 2019-ben a széria legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, s aki nem titkoltan a Formula-1-be vágyik: szívesen venné például, ha a beszállni tervező Andrettivel együtt megérkezhetne a száguldó cirkuszba. Márpedig ez a mclarenes teszt jó lehetőséget kínál a felkészülésre egy későbbi versenyzői szerződés esetére.
Visszaszorul a VSC a „hagyományos” safety carral szemben
https://formula.hu/parc-ferme/31757
Miért látni mostanában többször a valódi safety cart a pályán, s alkalmazzák ritkábban a virtuális biztonsági autót? Többek között a kérdést is nekiszegeztük Móni István sportfelügyelőnek, aki készséggel válaszolt is. A Formula Podcast legutóbbi adásának e szakasza 01:29:46-tól hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ezért növelhetik meg további 3 kg-mal az autók tömegét
https://formula.hu/parc-ferme/31760
A 2022-es új technikai szabályok értelmében eleve jelentős súlynövekedésen estek át a Formula-1-es autók: az eddigi 752-ről 795-re növelték a minimumtömeget. Csakhogy a csapatok jelentős része így is nehezen tudott ennek közelébe kerülni, ezért az istállók arra jutottak a bahreini teszt során tartott megbeszélésen, hogy tovább 3 kg-mal megnövelik a minimumértéket – ez persze függ még az F1 Bizottság és a Motorsport Világtanács jóváhagyásától is.
Nikolas Tombazis, az F1 technikai főnöke a Motorsport.com hasábjain elmondta: az engedmény oka, hogy bizonyos szabvány alkatrészek – mint például az új dísztárcsa – a vártnál nehezebbnek bizonyultak, éppen ezért nem akarták, hogy a csapatok rajtuk kívül álló tényezők miatt szenvedjenek hátrányt.