DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Hamilton: Így csinálja a Red Bull…

A brit és magyar versenyek közti nagy hírről, Nyck de Vries leváltásáról és Daniel Ricciardóról kérdezték végig a mezőnyt a csütörtöki sajtónapon a Hungaroringen. Lewis Hamilton cinikus választ adott arra, hogy igazságtalan volt-e a holland elküldése: „Bizony. Így csinálja a Red Bull. Így működik a Red Bull.”

A kapcsolódási pont, hogy Hamilton és De Vries éveket töltöttek egy csapatban, mivel utóbbi a Mercedes tartalékpilótája volt egészen az AlphaTauritól kapott, rövidre vágott lehetőségig. Bár együttérez vele, Hamilton Ricciardo visszatérésével is szimpatizál.

„Tehetséges fiatalember és egy kedves srác egyben, szerintem a jövő még mindig fényes számára, és biztosan sok remek lehetősége lesz” – mondta el a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón. „Nem igazán lep meg, hiszen még a versenyzői eligazításokon is részt vett, ami nagyon ritka egy tartalékpilóta részéről. Nem lep meg, hogy újra köztünk van, de egyértelműen meglepett a döntés, ami szegény Nycket érintette.”

Fotó: DPPI

„Végre értjük a fejlesztéseket” – Bottas

Ha kicsit a fű alatt is, de az F1-es Katari Nagydíj egyik meglepetését az Alfa Romeo szolgáltatta azzal, hogy Valtteri Bottas nyolcadik és Guanyu Zhou kilencedik helyezése révén idén először kettős pontszerzést könyvelhetett el az alakulat. Amely ennek köszönhetően át is lépte a Haast, így jelenleg a konstruktőri vb-tabella nyolcadik helyét foglalja el. Valtteri Bottas szerint a katari produkció megmutatta, hogy működnek és végre értik is az utóbbi hetekben hozott fejlesztéseiket, például a legutóbbi módosított övszárnyat:

„Úgy érzem, egyértelműen fejlődtünk most, és végre százszázalékosan értjük a fejlesztéseinket. Természetesen a következő futam ismét teljesen más pályán lesz, de úgy fest, egyértelműen versenyképesebbek voltunk” – fogalmazott a finn pilóta, hozzátéve: érzése szerint még mindig túl nagy az autó légellenállása, ezért az egyenesekben továbbra is az Alfa Romeo az egyik leglassabb.

De vajon az előrelépés fényében fogható-e az őket hét ponttal előző Williams? Erre Zhou válaszolt: „Úgy érzem, még mindig elég messze vagyunk tőlünk ahhoz, hogy elkapjuk őket, de ez egy jó célkitűzés. Úgy vélem, nyers versenytempó tekintetében jobbak vagyunk a Haasnál, és most végre meg is előztük őket.”

f1-bottas-alfa-katar

Verstappen: Az F1 hibája a furcsa bajnokavatás!

Max Verstappen harmadik F1-es világbajnoki címét ismét rendkívüli körülmények között ünnepelhette: miután 2021-ben az Abu Dhabi Nagydíj nagy vihart kavaró (vagy ha úgy tetszik, botrányos) végjátéka árnyékolta be az eseményt, 2022-ben pedig gyakorlatilag a Japán Nagydíj leintését követően tudta meg Johnny Herberttől, hogy bebiztosította második címét, ezúttal szombaton, a katari sprinten vált száz százalékossá végső győzelme azzal, hogy Sergio Perez kiesett a versenyből.

Amikor az újabb rendkívüli bajnokavatásról kérdezték, a holland versenyző viccesen válaszolt: „Az F1-et hibáztatom ezért, hiszen bevezették a sprintes hétvégéket” – mondta, majd komolyabb hangvételben folytatta. „Az ilyesmire nincs mindig ráhatásod. Mindig próbálok annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet, és ebből végül az lett, hogy egy szombaton lettem bajnok. Jól van ez így.”

verstappen-champ-3_1

Így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye az Indonéz GP után

A szombaton látottak alapján aligha gondolhattuk volna, hogy Francesco Bagnaia még nagyobb előnnyel is fog távozni a mandalikai hétvégéről, mint amivel odaérkezett. Márpedig odaérkezett: hiába vette át a sprintet követően a vezetést tőle Jorge Martin, a pramacos vasárnap bukott, az olasz pedig a 13. helyről indulva nyert, így a hétpontos hátrányát 18 pontos előnnyé fordította. Persze ez még mindig nem túl sok, hiszen a hátralévő öt forduló során még 185 vb-egységet lehet szerezni – ennek ellenére Marco Bezzecchit egyre inkább ki kell írni a vb-harcból.

Amely a gyártók értékelésében már le is zárult, a Ducati már a szombati sprinten bebiztosította sorozatban negyedik elsőségét (ezen a tabellán csak a gyártók legjobb helyezést elérő versenyzőinek eredménye számít). Így állnak tehát a MotoGP pontversenyeinek élmezőnyei az Indonéz GP-t követően:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati 346   1. Ducati 527
2. Jorge Martin Pramac Ducati 328   2. KTM 283
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 283   3. Aprilia 266
4. Brad Binder KTM 211   4. Yamaha 152
5. Aleix Espargaro Aprilia 177   5. Honda 149
6. Maverick Vinales Aprilia 165        
7. Johann Zarco Pramac Ducati 162        
8. Luca Marini VR46 Ducati 144   CSAPATOK   
9. Jack Miller KTM 135   1. Pramac Ducati 490
10. Fabio Quartararo Yamaha 132   2. VR46 Ducati 427
11. Alex Marquez Gresini Ducati 108   3. Ducati 392
12. Franco Morbidelli Yamaha 79   4. KTM 346
13. Miguel Oliveira RNF Aprilia 73   5. Aprilia 342
14. Fabio di Giannantonio Gresini Ducati 70   6. Yamaha 211
15. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 67   7. Gresini Ducati 178

motogp-podium

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunoda örökre hálás Verstappennek… A gin-tonikért!

Yuki Tsunodát többek között azért is kedvelik a rajongók, mert gyakran úgy beszél és nyilatkozik, mint egy átlagos fiatal srác, és nem mint egy világszerte ismert sztár – és ezúttal sem hazudtolta meg önmagát! Egy trentói eseményen így idézte fel első F1-es élményét: „Amikor apám először elvitt Suzukába megnézni egy versenyt, szörnyűnek éreztem a zajt, de olyannyira, hogy azt mondtam, hogy menjünk el, mert nem tudom tovább elviselni! Aztán a dolgok változnak, a zaj zenévé változik…”

Tsunoda, aki azt is elmondta, hogy olyan gyorsan lett rajongóból F1-es pilóta, hogy szinte fel sem fogta, elmesélte azt is, hogy milyen új élménnyel ajándékozta meg őt Verstappen… A gin-tonik élvezetével! „Verstappen nem olyan, mint amilyennek látszik, ő egy nagyon kedves srác. Ő ismertette meg velem a gin-tonikot a magángépén. Örökre hálás leszek neki ezért!”

verstappen-tsunoda

AlphaTauri: Lawson nyomást gyakorolhat a két versenyzőre

Nem aratott osztatlan sikert a rajongók körében az AlphaTauri azon döntése, hogy a 2024-es szezonra nem adtak ülést a nagyszerű beugrást produkáló Liam Lawsonnak, hanem az igazi áttörést három év alatt sem elérő Yuki Tsunodának, valamint a csapathoz Nyck de Vries helyére visszatérő Daniel Ricciardónak szavaztak bizalmat. Peter Bayer vezérigazgató a sajtónak a döntés hátteréről beszélt, amiben a tulajdonosi kör is szerepet játszott:

bayer

„Sokat beszélgettünk a csapat jövőjéről, és a részvényesek azt mondták, hogy továbbra is neveljük csak fiatal tehetségeket, de egyúttal sikeres csapatra is vágynak” – mondta Bayer. „De mindkettő egyszerre nem lehetséges, nem lehet két fiatal a csapatnál. Megvizsgáltuk, mire lehet szükség a jó teljesítményhez, és mivel csak két ülésünk van, arra jutottunk, hogy Daniel rengeteg tapasztalatot hoz nekünk, különösen ami az autó beállítását illeti, amivel mindig szenvedtünk.”

„Yuki fejlődött az évek során, teljesít, és lassan a teljesítménygörbéje csúcsára ér, szóval úgy véltük, ők ketten alkotják a megfelelő csapatot” – fejtette ki a korábban az FIA-nál is dolgozó szakember, aki Liam Lawsonnak is fontos szerepet tulajdonít: „Ráadásul jó, hogy van egy olyan versenyzőnk mögöttük, mint Liam, aki forrón tartja az ülésüket, s ez is biztosítja, hogy csapatként fejlődjünk.”

lawson-4

A McLarent óvatosságra inti a riválisok példája

A McLaren az elmúlt hónapok elképesztő formajavulásának köszönhetően a sereghajtók közül az erősorrend második helyére lépett előre, s bármilyen hihetetlennek tűnt ez tavasszal, már az előttünk álló austini hétvégén megelőzheti az Aston Martint a konstruktőri bajnokságban. Azonban a wokingiak tudják, hogy a pillanatnyi forma gyorsan változhat, amire a riválisok példája is inti őket, erről beszélt Andrea Stella csapatfőnök.

stella

„Két lábbal a földön állunk, láthattuk, milyen kicsin múlnak a dolgok” – mondta a csapatfőnök, akinek istállója három hétvége alatt 102-ről 11-re csökkentette a hátrányát az Aston Martinnal szemben. „Láttuk, mi történt a Mercedesekkel, vagy hogy mi történt a Ferrari egyik autójával, mely el sem tudott rajtolni.”

„És ez nem azért van, mert nem nagyszerű csapatok nagyszerű versenyzőkkel” – folytatta Stella. „Ez azért van, mert ebben a sportágban ilyen kicsin múlik minden. A legtöbb, amit tehetsz, hogy fókuszált maradsz, alázatos, és hozod az eredményeket. Aztán pedig Abu Dhabiban majd meglátjuk.”

norris-marinabay

FIA: Hamilton katari viselkedése vizsgálathoz vezet

Lewis Hamilton megúszta büntetés nélkül az F1-es Katari Nagydíj első kanyarjában történt ütközést, azért viszont pénzbírságot és megrovást kapott, mert engedély nélkül keresztülsétált a pályán ezt követően. A stewardok döntésében ez állt: „Hamilton úgy ment át a pályán, hogy forgalom volt rajta, és csak másodpercekkel azelőtt érte el a pálya belső szélét, hogy a 63-as autó nagy sebességgel elhagyta a bokszot, majd tovább sétált a pálya szélén, míg végül elhagyta azt.”

Az FIA ma hivatalos közleményt adott ki az esetről, melyben felülvizsgálatot indítványoztak: „Az FIA felülvizsgálja az esetet, mely során Lewis Hamilton a Katari Nagydíjon keresztezte a pályát. Az FIA tudomásul veszi, hogy Lewis a sportfelügyelői meghallgatáson megbánást tanúsított, és elismerte, hogy tette súlyos biztonsági kihágás volt. Azonban, tekintettel példakép státuszára, az FIA-t aggodalommal tölti el az, hogy tettei milyen benyomást tesznek a fiatal versenyzőkre.”

hamilton-tommy

„Ricciardo csak reklámokban mosolyog”

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve réges-rég magára vállalta az F1 első számú megmondóemberének szerepét, s most épp a zandvoorti sérülése után visszatérő Daniel Ricciardót vette célkeresztbe: „Szeretem nézni, amit Carlos Sainz csinál, csodálom Fernando Alonsót az éhségéért. Ez tesz naggyá egy versenyzőt” – idézi a kanadait a Gazzetta. „Megkérdezném a gyerekeket, akik versenyezni akarnak, hogy szenvedélyből akarják csinálni, vagy mert olyanok akarnak lenni, mint Daniel Ricciardo, és reklámokban mosolyogni?”

Villeneuve emellett Max Verstappenre is kitért, akinek félelmetes teljesítménye szerinte a neveltetéséből fakad: „Max Verstappen verhetetlen. Nem mondhatjuk, hogy a Red Bull verhetetlen, mert Verstappen az. A nagy erőssége, hogy sosem volt gyerek, már fiatalon is felnőtt volt. Az apja nagyon kemény volt vele és bajnokká tette. Ezért nincs neki gyenge pontja.”

ricciardo-tsunoda_1

Bottas odaszólt az F1-nek: Pénz beszél...

Az Alfa Romeónál versenyző Valtteri Bottas nemtetszését fejezte ki bizonyos helyszíneket illetően a naptárban. Finnország például három világbajnokot is adott a száguldó cirkusznak, mégsincs Finn Nagydíj. "Imádom a versenyzést, ez a szenvedélyem és fizetnek nekem érte. Oda megyek, ahol a versenyeket tartják, mert pontokért akarok harcolni és elérni a céljaimat, ez ennyire egyszerű" - mondta Bottas a Racing News 365-nek.

"Természetesen, ha volna lehetőségem megválasztani a versenyhelyszíneket, akkor minden bizonnyal kihagynék néhányat a jelenlegiek közül, és ehelyett mondjuk inkább Finnországba mennék. Dehát ez van, úszni kell az árral, de ez nem könnyű. Nem szeretnék kiemelni egyetlen országot sem, de néha felteszem magamnak a kérdést, hogy mégis minek jöttünk mi ide? Aztán végül mindig ugyanarra a válaszra jutok: a pénz miatt! Mert az beszél."


Fotó: Sauber Group

 

Verstappen még idén a top 3-ba kerülhet az F1 győzelmi örökranglistáján

Elképesztő szezont produkál Max Verstappen, aki 2023-ban az eddigi 17 versenyből 14-et megnyert, ebből tízet zsinórban, ezzel pedig esélyt adott magának arra, hogy még az idei szezon vége előtt megelőzze Alain Prostot és Sebastian Vettelt is a legtöbb F1-es futamgyőzelem ranglistáján. A holland idén lépte át Ayrton Sennát az örökranglistán, és jelenleg az ötödik helyen áll összesen 49 nagydíjgyőzelemmel. A negyedik helyen, közvetlenül előtte, Alain Prost áll 51 sikerrel, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Sebastian Vettel áll 53 győzelemmel. A következő két lépcsőfok viszont már nagyon messze van, ugyanis Michael Schumacher 91, Hamilton pedig 103 alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót.

1. Lewis Hamilton 103
2. Michael Schumacher 91
3. Sebastian Vettel 53
4. Alain Prost 51
5. Max Verstappen 49

Motorverseny minden mennyiségben és NASCAR – vasárnapi program

A vasárnapi program a szombatihoz hasonlóan alakul. A motorrajongóknak korán kell kelniük, a NASCAR-fanatikusoknak pedig este kell leülniük a képernyők elé.

Vasárnap (október 15.)  
04:40-04:50 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
06:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
07:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
09:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
20:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)


Fotó: Red Bull Content Pool

F1-es autót tesztelt Zak Brown

A McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown váratlanul F1-es autóba pattant. Nem gyakori esemény, hogy csapatvezetők próbálják ki egy adott istálló autóit, de Zak Brown a napokban Barcelonában ülhetett be az MCL35M volánja mögé, amellyel Daniel Ricciardo tudott győzni Monzában, még 2021-ben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 

Mégsem kell fizetnie Piquet-nek a Hamilton-ügy miatt

Annulálta Nelson Piquet büntetését a brazil bíróság, miután a háromszoros Formula-1-es világbajnok ügyvédjei sikeresen fellebbeztek az eredetileg meghozott döntés ellen. A brazil egykori F1-es pilóta még évekkel ezelőtt tett egy megjegyzést Lewis Hamiltonra, amikor is élő adásban a "neguinho" szót használta, ami nagyjából úgy fordítható, hogy "kis fekete srác".

Évekkel később ebből komoly bírósági ügy lett, az F1 pedig ki is tiltotta a paddockból Piqet-t, a brazil igazságszolgáltatás pedig első fokon 5 millió reál megfizetésére - nagyjából 360 millió forint - kötelezte a korábbi versenyzőt.

Most a brazil Metropoles tájékoztatott róla elsőként, hogy eltörölték Nelson Piquet büntetését, miután sikerült tisztázniuk, hogy ez nem egy rasszista kifejezés, rasszizmushoz és gyűlöletbeszédhez semmi köze nem volt a Piquet által használt szónak. A másodfokú ítéletet várhatóan hamarosan jóváhagyja a legfelsőbb bíróság is - tették hozzá.

Továbbra is nagy a titkolózás az AlphaTauri névváltása körül

2006-os megalakulása óta már két néven futott az olasz istálló, akik Toro Rossóként kezdtek, majd 2020-ban felvették az AlphaTauri nevet, de 2024-ben ismét új megszólítással illethetjük majd a faenzai központú istállót.

A csapatfőnöki tisztséget az idén nyugdíjba vonuló Franz Tosttól 2024-ben átvevő Peter Bayer megerősítette Dr. Helmut Marko azon korábbi szavait, melyek szerint a kis testvér olyannyira kötődni fog a Red Bullhoz elnevezésében, amennyire a szabályok csak engedik.


Fotó: Red Bull Content Pool

"Jól haladnak a tárgyalások, de egyelőre még mindig nem fedhetem fel a csapat nevét" - mondta Bayer az Auto Hebdónak. "A részvényesek már döntöttek a csapat jövőbeli identitását illetően, és egy kicsit még közelebb kerülünk a Red Bull családhoz. Izgalmas dolog átélni egy új Formula-1-es csapat születését."

Bár több külföldi oldal is arról számolt be, hogy az Adidas lehet a csapat új névadó szponzora, a Racing News 365 és a Formula.hu közös oknyomozása után mi magunk úgy véljük, hogy az F1-ben régóta jelenlévő divatmárka, a Boss lehet a befutó.

Russellnek egyszerű megoldása van a pályahatárokra

A múlt hétvégi Katari Nagydíjon nem kevesebb mint 51 kört töröltek a pályahatárok megsértése miatt, és ez csak a vasárnapi versenyre értendő. Egyedül Lewis Hamilton, Carlos Sainz és a versenyt megnyerő Max Verstappen nem hagyta el a fehér vonalakat négy kerékkel egyetlen alkalommal sem, de közülük a brit már az első körben kiesett és a ferraris sem fejezte be a futamot.

Nem példátlan persze ez a sok körelvétel, hiszen Ausztriában 83 kört érvénytelenítettek, az emiatt kiosztott utólagos büntetések miatt pedig csak órákkal a leintést követően derült fény a hivatalos végeredményre.


Fotó: Mercedes

Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke figyelmeztette az érintett pályákat, ogy oldják meg a problémáikat, mert máskülönben kikerülhetnek a naptárból. A Mercedesnél versenyző George Russell hasonló véleményen van.

"Egészen egyszerű a megoldás: tervezzenek olyan pályákat, ahol nem tudunk túlmenni a határokon. Nincs ilyesfajta gondunk Suzukában és Silverstone-ban sem, amik azért eléggé gyors pályák, ugyanakkor van egy pár pálya, ahol ez visszatérő probléma" - mondta a brit a Racing News 365-nek.

Mutatjuk a szombati programot, benne MotoGP-vel és NASCAR-ral

A motorozás szerelmeseinek korán kell kelniük, hogy láthassák Francesco Bagnaiáékat Indonéziában versengeni a pole-pozícióért, aztán a sprintfutam már abszolút elfogadható időben kezdődik európai mércével is, míg este a NASCAR-rajongók ülhetnek le a tv elé.

Szombat (október 14.)

 
04:10-04:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
04:50-05:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
09:00 MotoGP, Sprintfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
21:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

A teljes hétvégi program ide kattintva olvasható el.

Ricciardo visszaül a Red Bullba, de egyelőre csak Nashville-ben

Teljesen felépült augusztusi kézsérüléséből Daniel Ricciardo, amit még pénteken szedett össze Zandvoortban, így az USA Nagydíjon újra visszatér az AlphaTauri színeiben az ausztrál pilóta, de előtte még a Red Bull-lal van jelenése. Ricciardo ugyanis Nashville utcáin fog bemutatózni október 14-én, azzal az RB7-essel, mellyel Sebastian Vettel második világbajnoki címét szerezte, a 2011-es szezonban. Az ausztrál pedig a végén egy kis táncra is meghívta a kilátogatókat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

 

Már a gokartban felkarolja a női tehetségeket az F1 Academy

Új kezdeményezést jelentett be a Formula-1 által indított saját női versenysorozat, az F1 Academy, amellyel a céljuk, hogy már gokartos korban felkutassák és támogassák a női pilótákat. Ennek érdekében elindítják a Jövő Bajnokai Akadémiai Program nevű szériát, összefogva a már létező Champions of the Future gokartsorozattal. A tervek szerint három kategóriában versenyeznének itt a fiatalok: Miniben (8-11 éves kor), Juniorban (11-14) és Szeniorban (14-17). A legfontosabb, hogy ez a sorozat és ezek a kategóriák vegyes neműek lennének, viszont mindhárom kategóriában lenne három hölgyversenyző, akit támogatna az F1 Academy – értelemszerűen elsősorban anyagilag, de a gokarton is megjelenne a bajnokság logója. A Szenior kategória három legjobb női indulója pedig lehetőséget kapna az F1 Academy hivatalos tesztjén.

Maga az új gokartszéria egyébként a tervek szerint hat duplafutamos hétvégéből állna, legalább egy Európán kívüli helyszínnel. A szervezők költségkímélő lépéseket is ígértek: limitálnak a nevezési díjakat, valamint sorsolnák a pilóták gokartmotorjait és karosszériáit.

f1-academy-gokart

„Helyes döntés volt, hogy Ricciardo kihagyta az F1-es Katari Nagydíjat”

Bár néhány hete még úgy festett, hogy a Zandvoortban csuklótörést szenvedő Daniel Ricciardo akár már Katarban újra beülhet az AlphaTauri volánja mögé, a visszatérésre majd csak a jövő hétvégi austini F1-es futam során kerül majd sor. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a pokoli katari forróság fényében jó döntésnek bizonyult, hogy az ausztrál inkább pihent ahelyett, hogy a még nem teljesen egészséges kezével a roppant nehéz körülmények között tért volna vissza:

„Teljesen fitten szeretnénk újra látni őt. Úgy gondolom, helyes döntés volt, hogy kihagyta a versenyt, különösen annak fényében, hogy milyen körülmények adódtak” – idézi Hornert a Motorsport.com portál. „Austinban nyilván nehéz dolga lesz egyből egy sprinthétvégén visszaülnie, de biztos vagyok benne, hogy fizikailag jó formában lesz ehhez. Természetesen vissza akart térni, de már biztosította a szerződését a következő szezonra, Liam személyében pedig remek helyettesünk volt. Jó volt neki így még egy nagydíjat adni extra nyomás nélkül és azt mondani, hogy ne erőltesse túl, ezzel is megelőzve az esetleges hosszabb távú károkat. Mint kiderült, a körülmények is roppant megterhelők lettek volna számára. Ez az extra 12 nap volt a legjobb felkészülés Austinra.”

f1-ricciardo-alphatauri_2

Újrahasznosított szénszálas elemet próbál ki a McLaren az F1-es USA Nagydíjon

Új technológiát próbál ki a jövő hétvégi Formula-1-es USA Nagydíjon a McLaren: újrahasznosított szénszálas elem jelenik meg az MCL60-asakon. Egész pontosan a pilótafülke márkapaneljei készülnek majd ebből Austinban, amelyeken meg fog jelenni annak a V Carbon innovatív kompozitanyagokkal foglalkozó vállalatnak a logója, amellyel közösen fejlesztette azt ki a wokingi alakulat.

A McLaren közleménye szerint ez a próba egy fontos lépés afelé, hogy 2030-ra teljesen újrahasznosított karosszériával tudjanak rajthoz állni az F1-ben – amelynek amúgy is vállalása, hogy az évtized végére karbonsemlegessé tennék a sportágat.

f1-mclaren-szenszal-1

fotó: McLaren