DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 23. csütörtök

Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin

Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.

Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.

A Formula-3 időmérőjének végeredménye:

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
L.Fornaroli Trident 1:45.520    
Oliver Goethe Trident 1:45.646 0.126  
23  Pepe Martí Campos Racing 1:45.874 0.354  
24  C.Mansell Campos Racing 1:45.909 0.389  
G.Bortoleto Trident 1:45.910 0.390  
Paul Aron Prema Racing 1:45.945 0.425  
15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 1:46.040 0.520  
16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 1:46.046 0.526  
10  Franco Colapinto MP Motorsport 1:46.064 0.544  
10  27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 1:46.155 0.635  
11  11  Mari Boya MP Motorsport 1:46.163 0.643  
12  12  Jonny Edgar MP Motorsport 1:46.169 0.649  
13  14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 1:46.249 0.729  
14  Grégoire Saucy ART Grand Prix 1:46.270 0.750  
15  25  Hugh Barter Campos Racing 1:46.277 0.757  
16  Zak O:Sullivan Prema Racing 1:46.332 0.812  
17  17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 1:46.468 0.948  
18  Kaylen Frederick ART Grand Prix 1:46.620 1.100  
19  26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 1:46.732 1.212  
20  31  M.Cresswell PHM Racing by Charouz 1:46.906 1.386  
21  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1:46.971 1.451  
22  19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 1:47.037 1.517  
23  Nikola Tsolov ART Grand Prix 1:47.054 1.534  
24  21  Max Esterson Rodin Carlin 1:46.914 1.394  
25  20  Oliver Gray Rodin Carlin 1:47.270 1.750  
26  22  Ido Cohen Rodin Carlin 1:47.447 1.927  
27  28  Alejandro García Jenzer Motorsport 1:47.560 2.040  
28  29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 1:47.613 2.093  
29  30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 1:47.778 2.258  
30  Dino Beganovic Prema Racing 2:45.962 1:00.442  

 

 

A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.

A Formula-2 időmérőjének végeredménye:

 Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
Victor Martins ART Grand Prix 1:39.832    
24  Kush Maini Campos Racing 1:39.945 0.113  
11  Ayumu Iwasa DAMS 1:39.952 0.120  
14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 1:39.957 0.125  
Oliver Bearman Prema Racing 1:39.989 0.157  
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:39.991 0.159  
Zane Maloney Rodin Carlin 1:40.001 0.169  
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.019 0.187  
10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:40.026 0.194  
10  Frederik Vesti Prema Racing 1:40.052 0.220  
11  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:40.135 0.303  
12  12  Arthur Leclerc DAMS 1:40.198 0.366  
13  Jehan Daruvala MP Motorsport 1:40.314 0.482  
14  Dennis Hauger MP Motorsport 1:40.368 0.536  
15  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:40.400 0.568  
16  20  Roman Staněk Trident 1:40.526 0.694  
17  22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 1:40.561 0.729  
18  25  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.815 0.983  
19  17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:40.950 1.118  
20  21  Clément Novalak Trident 1:41.106 1.274  
21  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 1:41.457 1.625  
22  23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 1:42.084 2.252  

Lawson kedvenc futama? Nem mindenkinek fog tetszeni…

A VCARB-tól a Red Bullhoz előléptetett Liam Lawson számos interjút adott a napokban, s ezek egyikében a brit ESPN-nél a kedvenceit kellett megnevezni. Mint kiderült, az új-zélandi kedvenc filmje a Verdák, kedvenc sorozata pedig a magyarul Briliáns elmék címen futó Suits, F1-es szempontból azonban az a legérdekesebb kérdés, melyiket tartja kedvenc nagydíjának:

„Hú, ez nehéz. 2021 Abu Dhabi. Annyira vitatott, de…” – hangzott a válasz, melyet leendő csapattársa, Max Verstappen talán örömmel hallott, mások viszont aligha. Az új-zélandi egyébként a bejelentéséről szóló sajtóközleménybenn így üzent Verstappennek: „Rendkívül izgatott vagyok, hogy Max oldalán dolgozhatok és egy világbajnoktól tanulhatok. Semmi kétség, hogy tanulni fogok a tapasztalatából, alig várom, hogy elkezdődjön!”

lawson-verstappen

2700 szett nullkilométeres F1-es gumit dobott ki a Pirelli

A 2024-es szezon statisztikáiból küldött ki a sajtónak egy válogatást a Formula-1 gumiszállítója. Olyan adatok szerepelnek benne, mint hogy a Pirelli gumijai 65 534 versenykört, azaz 334 942,175 kilométert tettek meg a szezon során, azaz a Föld-Hold távolság 94 %-át; hogy a leghosszabb etap 300,150 kilométeres volt Pierre Gasly részéről Bakuban; a legtöbb bokszkiállás 46 volt Suzukában, a legkevesebb pedig 19 Dzsiddában.

Szemet szúrt egy számadat: a Pirelli által leszállított 8016 szett gumiabroncsból 2718 szettet egyáltalán nem használtak, azaz a gumik 34 %-a nulla kilométerrel került a kukába. 935 szett slick került fel az autókra, de sosem hagyta el a garázst, további 948 szett pedig egy-három kört teljesített csupán. A 2030-ra karbonsemlegességre törekvő F1-nek lenne min javulnia, gondolhatnánk rögtön, de a közleményből kiderül, az idei évben történt előrelépés racionalizálás terén: az eső- és köztes gumik esetében bevezették azt a szabályt, hogy ha a gumi felkerült a felnire, de nem használták a pályán, leszerelhető és más versenyre is elszállítható: ezzel a döntéssel 3500 szettel kevesebb esőgumit kellett legyártani.

EU-vizsgálat indult, egyelőre nem lehet a Libertyé a MotoGP

A korábbi sajtóhírnek megfelelően a december 19-i határidőig elindította vizsgálatát az Európai Unió versenyhivatala a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosában, a Dornában többségi részesedést vásárló Liberty Media ügyében. A májusban bejelentett üzlet értelmében a Formula-1-et is birtokló Liberty 86 %-os tulajdonrész megvásárlásáról egyezett meg a Dornával 3,5 milliárd euró értékben, az adásvétel 2024 végéig zárult volna le.

Az új évre azonban nem lesz a MotoGP a Libertyé, mivel a Motorsport.com beszámolója alapján elindult a kettes fázisú vizsgálat, amely arra vonatkozik, hogy az amerikai médiacég trösztellenes szabályozást sérthetett. A versenyhivatal két pont alapján nem hagyta jóvá a tranzakciót. Az első gyanú szerint a Liberty Media domináns helyzetbe kerülhet az európai piacon a motorsport szegmens tévés jogai tekintetében, amely áremelkedéshez vezethet. A második pont John Malone, a Liberty Media elnökének szerepét vizsgálja, akinek befolyása veszéllyel van a konkurens tévétársaságokra több európai országban, mint Belgium, Hollandia vagy Írország.

A kettes fázisú vizsgálat 90 napig eltarthat, az új határidő a tranzakció engedélyezésére május 14. a Motorsport alapján. Amennyiben az üzlet mégsem valósul meg, a Libertynek 126 millió euró kompenzációt kell fizetnie a Dorna számára.

„Christian egysorossal közölte a hírt” – Lawson felkészült a Red Bull-os lehetőségre

Számított rá, hogy megkapja Sergio Perez ülését a mexikói helyére 2025-ben lépő Liam Lawson: a nagy hírről telefonon értesült új csapatfőnökétől, Christian Hornertől.

„Tudtam, hogy benne van a pakliban a dolog, de nyilván semmi nem volt eltervezve vagy kőbe vésve, nincs szó erről. És minden a teljesítményen alapszik, mint mindig” – idézte fel Lawson a Red Bull YouTube-csatornáján közzétett első interjúban, melyet a csapat pilótájaként adott.

„De volt egy meeting, Christian pedig rendes volt és küldött egy üzenetet, hogy készülj, a megbeszélés jól alakult. Azután felhívott, és lényegében egy klasszikus egysorossal közölte a hírt: ’Üdvözöllek a Red Bull Racingnél!’ Nagyon izgalmas volt ezt hallani a telefonban.”

Miután Horner letette, Lawson is telefonált, mégpedig elsőként édesapjával indított videóhívást: „Apám hívtam, mivel óriási hatással volt rám, miközben felnőttem, szó szerint az első nap óta velem van. Általában Imolában tesztelünk a VCARB-bal, idén is ez volt tervben, ezért azt mondtam neki, nem Imolában fogok tesztelni, hanem Silverstone-ban. Kíváncsi voltam a reakciójára, ami olyasmi volt, hogy ’miről beszélsz?’ Ezért elmondtam, megkaptam az ülést. Vicces, mert talán két percre lefagyott, láttam rajta, hogy nem tudja elhinni.”

Ferrari: Nem másolni akarunk Hamiltonnal

Fred Vasseur szerint a Ferrarinak nem kell lemásolnia a Mercedes munkamódszereit ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki Lewis Hamiltonból.

A Maranellóban januárban munkába álló klasszisról azt mondta a Scuderia csapatfőnöke, hogy meg kell találniuk azt az utat, amivel náluk képes lehet a kiteljesedésre a brit – ami nem feltétlenül ugyanaz, mint ami az eddigi állomáshelyén volt.

„Nem hiszem, hogy egyszerűen csak másolni kell azt, amit a Mercedesnél csinált. Az a környezet nagyon jól működött az elején, egy kicsit kevésbé a végén. Meg kell találnunk a legjobb módszert Lewis menedzselésére. Én elég jól ismerem őt, de nem akarom lemásolni azt, amit a múltban csinált” – fogalmazott Vasseur.

A csapatfőnök elárulta, hogy csak az idő rövidsége okozhat problémákat, de mivel a szabályok nem változnak 2025-re, így ez is teljesíthető kihívásnak tűnik számára.

„De ő a saját tapasztalatával érkezik. Ő nem az év újonca, így egyáltalán nem aggódom emiatt, és az, hogy a szabályrendszer marad, nekünk is azt jelenti, hogy van viszonyítási alapunk. Nyilván nehézzé tenné a dolgot, ha mondjuk Bahreinben olyan homokviharunk lenne, mint pár éve. Nyilván csak három napunk lesz ott, ez van. De tudom, hogy lesznek még tesztnapjaink korábbi autóval, vagy Pirelli-tesztnap is, bár ezek az időjárástól függnek.”

f1-vasseur-ferrari

fotó: Scuderia Ferrari HP

Zhou nem indul más sorozatban az F1-en kívül

Guanyu Zhou, a Stake F1-es alakulatától távozni kényszerülő kínai versenyző továbbra is erősen hisz abban, hogy a jövőben még lehetőséget kaphat az F1-ben, emiatt nem is gondolkodik más szériákban való induláson.

„Úgy döntöttem, hogy a következő évben nem indulok más szériában” – jelentette ki Zhou.

„Úgy érzem, hogy több ajtó is megnyílhat előttem a következő szezon során, valamint az azt követő évben is. Amennyiben lehetőség adódik, én itt leszek, és teljes mértékben készen fogok állni – ez nagyon fontos számomra.”

„Egy évet kihagyni nem nagy probléma. Ha már egy évnél több időről beszélünk, akkor formán kívül kerülhet az ember. Biztosítani akarom azt, hogy olyan helyen legyek, ahol boldog tudok lenni, valamint lehetőségem lehet a rajtrácsra való visszatérésre. Úgy érzem, hogy az idei évben nem tudtam megmutatni a bennem rejlő valódi potenciált. Mindenképpen akarok egy újabb lehetőséget – majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok” – tette hozzá a 25 éves versenyző.

Verstappen vs. Piastri: A megfélemlítés volt a cél?

A Max Verstappen kapcsán mostanában több ízben is megszólaló Johnny Herbert ezúttal egy online szerencsejáték-portálon nyilatkozva arról beszélt, hogy a szezonzáró első kanyarjában történt incidens, mely során Max Verstappen megforgatta Oscar Piastrit, aki ezzel jócskán visszaesett, elsősorban azért következett be, mert Verstappen már a jövő évre készülve meg akarta mutatni, hogy vele nem érdemes packázni:

„Az egész a megfélemlítésről szól” – mondta Herbert. „A McLaren jövőre fenyegetést jelent majd a számára. Láttuk, hogy Oscar képes futamokat és talán világbajnokságot is nyerni, ahogy természetesen Lando is. Szóval, amikor kerék a kerék ellen vannak, ahogy Abu Dhabiban voltak, egyikük sem engedte volna el a másikat. Hallottad a rádiókommunikációt, amikor Oscar azt mondta, hogy , amikor meghallotta, hogy Max büntetést kapott. Ez nagyszerű, hiszen van még valaki, aki készen áll arra, hogy kiálljon Max ellen.”

Ráadásul Herbert szerint jövőre még több ilyen jelenetet látunk majd, ugyanis a riválisok felveszik a kesztyűt Verstappennel szemben: „Ebben változást láttunk az idei szezonban. George-nak volt néhány problémája és szóbeli konfrontációja Maxszal. Pontosan ez az, amit Max évek óta olyan jól csinál, minden fegyvert bevet, amit csak tud, és ebbe beletartozik a megfélemlítés is. A többi versenyző idén azt mondta, hogy oké, mi benne vagyunk. Leclerc, Russell, Oscar, Lewis… És Landótól is több ilyet fogunk látni.”

l-piamax-2

Bearman: Ha nem jön össze az F1, Colapinto menjen Japánba

A szezon utáni tesztet kihagyni kényszerült, így aztán Japánba utazott a Haas jövő évi versenyzője, Oliver Bearman, hogy részt vegyen a Super Formula tesztjén, és megbarátkozzon a suzukai pályával. Az F1 és az IndyCar után technikailag a világ harmadik legfejlettebb együléses sorozatának számító széria autói lenyűgözték a fiatal britet, és ennek hangot is adott:

„Azt hiszem a legnagyobb benyomást ezeknek az autóknak a kezelhetősége és kanyarsebessége tette rám egy olyan pályán, mint Suzuka. Olyan volt, mintha táncoltam volna a pályán az autóval, nagyon jól éreztem magam vezetés közben, nagyon hasonlít az F1-re, és ez nagyon tetszett” – idézi a Grande Premio Bearmant, aki kitért az idén debütáló, de a 2025-ös ülésről lemaradó Franco Colapintóra is:

„Remélem, Franco jövőre helyet kap az F1-ben, mert a kilenc futamán bebizonyította, hogy képes a Formula–1-es pilóták szintjén teljesíteni. Az egész paddockot lenyűgözte, és remélem, hogy teljes szezonra szóló ülést kaphat. Élveztem az ellene való versenyzést. Persze a Super Formula is egy nagyszerű lehetőség, ha nem tudna az F1-ben versenyezni.”

colapinto-bearman

Kulcsember hagyja el Verstappen csapatát

Max Verstappen az elmúlt években négy állandó mérnökkel dolgozott együtt, a legjobban ismert GP, azaz Gianpiero Lambiase mellett Tom Hart, David Mart és Michael Manning alkotta ezt a „stábot” a holland klasszis körül. A De Telegraaf beszámolója szerint azonban ez most változni fog, ugyanis Manning nem kíván a továbbiakban évi 24 versenyt a helyszínen teljesíteni, ezért más feladat után néz – viszont a tervek szerint a csapatnál marad.

A brit szakember 2011 óta dolgozik a Red Bullnál, korábban Sebastian Vettellel működött együtt, míg az elmúlt időben többek között Verstappen rajtjaiért felelt. Azt egyelőre nem tudni, az energiaitalosok kivel fogják pótolni Manninget.

manning

Lesz-e csapatsorrend a McLarennél 2025-ben?

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője nemrégiben a High Performance podcast vendége volt, ahol többek között a 2025-ös szezon is szóba került.

Az 1998 után idén ismét konstruktőri világbajnoki címet ünneplő istálló jövőre már az egyéni bajnoki címet is elhódítaná. A wokingiak két fiatal, rendkívül tehetséges versenyzővel rendelkeznek, melynek kapcsán az említett podcast műsorvezetői részére Zak Brown elárulta, hogy milyen csapaton belüli stratégiával közelítik meg a következő szezont.

„Ugyanúgy kezdjük majd meg az évet, ahogy idén tettük. Mindkét versenyző azonos feltételekkel indul, aztán meglátjuk, hogy miként alakul a szezon. Előállhat egy olyan szituáció, hogy valamelyik srácnak támogatni kell a másikat, de akár az is előfordulhat, hogy az utolsó versenyig csatáznak egymás ellen” – mondta Brown.

Herbert Verstappenékről: Tovább kell lépni

A sokáig televíziósként is dolgozó, a hétvégéken gyakran stewardként egykori F1-es pilóta, Johnny Herbert a Mexikóvárosi Nagydíjat követően kritikával illette Max Verstappent a sajtóban, amire a világbajnok édesapja, Jos úgy reagált Brazíliában, hogy egy steward nem fejtheti ki a véleményét a sajtónak. Herbert erre akkor így reagált:

„Ahogy mindig is mondtam, egy versenyhétvégén én Johnny Herbert, a steward és szakember vagyok, máskor pedig Johnny Herbert, a szakértő, aki kifejti a véleményét. Amikor steward vagyok, akkor nem nyilvánítok véleményt. Jos mindig is nagyon nyíltan beszélt arról, hogy mi történik a Red Bullnál. Neki ezt kell tennie? Az egész nagyon hasonló. Ha van véleményed, és ki akarod nyilvánítani, akkor megteheted.”

Herbert a minap egy másik weboldalnak nyilatkozva így tekintett vissza az azóta eltelt időre: „A paddockban egyszerűen továbblépsz. Persze vannak nézeteltérések és frusztrációk, de egyszerűen továbblépsz. Ez az egyetlen lehetséges mód, nincs elhúzódó ellenségeskedés a versenyzőkkel vagy az apjukkal. Mindenki tudja, hogy stewardnak lenni nehéz munka. Nem éreztem, hogy ez hatással lett volna a paddockban lévő kapcsolataimra. Mindenki eléggé tiszteli a másikat.”

herbert

A versenyzők veszélyesnek tartották Magnussent?

A maga idejében a „balhésabb” F1-es pilóták közé tartozó Juan Pablo Montoya egy minapi online interjúkban a versenyzők részéről a büntetésekre érkező panaszok kapcsán mondott véleményt, kitérve többek között Kevin Magnussen eltiltására is: „Tudom, hogy szívás büntetéseket kapni, mert én is sokat kaptam. De ha hibázol, akkor büntetést kell kapnod. Rengeteg incidens történt.”

„Mondok egy példát. Nincs semmi bajom Magnussennel, de ha megkérdezel bármelyik versenyzőt, mit gondol Magnussenről, mindenki azt gondolja, hogy ő egy fegyver. Veszélyes, túl agresszív, leterel a pályáról. De ha Magnussen ma ilyet tesz, akkor büntetést fog kapni” – mondta a kolumbiai, míg a versenyzési irányelvekkel kapcsolatos panaszokról a következő véleményt fogalmazta meg:

„A szabályok nagyon egyszerűek. Ha egymás mellett vagytok a csúcsponton, akkor el kell férni pályán együtt, helyet kell hagyni a másiknak. És ezt nem teszik meg, amit az F1-ben mindig megúsztak. De hát a versenyzők írták a szabályok nagy részét, nem? Szerintem a versenyzési irányelvek nagy része a GPDA-tól származik. Szóval, ha részt vettél a szabályok kialakításában, hogy igazságos legyen, akkor miért panaszkodsz?”

magnussen-2024-1

Marko: Tsunoda sokkal jobb, mint gondolják

A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speed Week hasábjain nyilatkozott a jövő évi felállásról, amivel kapcsolatban abszurd kivásárlási összegekről is említést tett, minden bizonnyal a Franco Colapinto-sztorira utalva:

„Ami a jövő évi felállást illeti, az elkövetkező napokban jelentjük be a fejleményeket” – nyilatkozta Marko tegnap, azaz hétfőn. „Rengeteg spekuláció látott napvilágot, beleértve néhány abszurd számadatot a lehetséges kivásárlási díjakról, amelyek teljes képtelenségek.”

Az osztrák szakember emellett kitért arra is, hogy a Red Bullnál jó eséllyel ismét mellőzött Yuki Tsunoda a szezonzárót követően végre vezethette a nagycsapat aktuális versenygépét: „A szezon utáni tesztelés során Yuki Tsunoda lehetőséget kapott arra, hogy vezesse az RB20-ast, és a csapat nagyon elégedett volt a technikai visszajelzéseivel. Ebben a tekintetben sokkal jobb, mint ahogy azt sokszor gondolják.”

tsunoda-teszt

Montoya szerint Verstappen mehetne az Astonhoz, akár Alonso helyére

Juan Pablo Montoya szerint érdekes döntés lenne, ha Max Verstappen az Aston Martinhoz igazolna a következő F1-es érában.

A kolumbiai expilóta úgy érzi, hogy Lance Stroll egyébként nem is olyan gyenge versenyző, mint ahogy sokan gondolják, bár azzal egyetért, hogy valami hiányzik a kanadaiból.

„Nem hiszem, hogy Lance olyan rossz, mint amilyennek az emberek mondják” – mondta Montoya az Instant Casinónak. „Jobb lett, de nem vagyok biztos benne, hogy mi az a kis apróság, ami hiányzik neki, vagy amire szüksége van.”

Ami pedig az Astont illeti. a 2023 első felében fellángoló, azóta viszont folyamatosan süllyedő alakulat Adrian Newey-val újra felemelkedhet, de erre még éveket kell várni – legalábbis Montoya szerint.

„Szerintem az a nehéz a projektben, hogy Fernando Alonso profitálhat-e Adrian Newey közreműködéséből. Ha minden jól alakul, akkor az Aston '27-ben vagy '28-ban győzhet, nem előbb. De 2028-ra Fernando 47/48 éves lesz. Szóval, ki lesz ott? És addigra Lance még mindig versenyezni akar? Nem lenne a világ legmeglepőbb dolga, ha Max Verstappen csatlakozna az Aston Martinhoz, ugye?” – tette fel a kérdést Montoya. „A Honda és Newey; nagyon örülnének, ha Max vezetné az autót.”

f1-aston-alonso

Szerdán indul a jegyértékesítés a MotoGP Magyar Nagydíjára – íme, a belépők árai

Jövőre augusztus 22-től 24-ig hazánkban, a Balaton Park Circuiten vendégeskedik a MotoGP – és vele együtt a Moto2, a Moto3 és a Varga Tibort is a soraiban tudó MotoE – mezőnye, míg néhány héttel korábban, július 25-27-én pedig a Superbike-világbajnokság – a Supersport-vb és a női vb szereplőivel kiegészülve – csap össze a balatonfőkajári pályán. A szervező és promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. ma bejelentette, hogy szerdán, azaz december 18-án délelőtt indul a jegyértékesítés a két eseményre a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon.

A közleményben a jegyárakról is tájékoztatást adtak. Mint írják, a MotoGP-re a vasárnapi gyerekjegy 18 euróba kerül, a hétvégi ára 20 euró, ezt azok vehetnek, akik az adott verseny napján még nem töltötték be 14 éves korukat. A vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 135 és 210 euró között, a hétvégiek 150 és 230 euró között érhetők el. A Superbike esetében a gyerekjegyek ugyanannyiba kerülnek, a vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 55 és 90 euró között, a hétvégiek 60 és 100 euró között érhetők el. A MotoGP-re 80 eurótól, a Superbike-ra pedig 40 eurótól vehetnek kedvezményes áron jegyet a kerekesszékesek és egy kísérőjük. A különböző szektorokban ideiglenes lelátók várják majd a nézőket, amelyekbe kijelölt helyekre szóló ülőjegyek vásárolhatók. A Superbike-ra Paddock-élményt nyújtó kiegészítő jegy is elérhető. Egy vásárló egyszerre legfeljebb tíz darab jegyet vehet.

A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően nem a vásárláskor, hanem néhány héttel az események előtt kapják meg a vevők e-mailen a jegyeiket, így kisebb az esélye annak, hogy azok elkeverednek. A belépésnél digitális vagy nyomtatott formában kell majd bemutatni az érvényes jegyeket. VIP jegyeket is lehet majd vásárolni, de azok árusítása később kezdődik. A domborzati viszonyok miatt a versenysorozatok más futamain gyakran elérhető állójegyek nem lesznek a balatonfőkajári futamokon, de így is a régiós motorversenyek közül itt a legolcsóbbak a jegyek – olvasható a közleményben.

MotoGP

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezért akadtak el a tárgyalások Sainz és az Alpine között

Flavio Briatore a német Auto Motor und Sportnak felfedte, hogy miért szálltak ki a Carlos Sainz szolgálatai iránt zajló játszmából.

Az Alpine tanácsadója elmondta, hogy természetesen tárgyaltak a spanyol versenyzővel, de rövid távú szerződést nem kívántak kötni vele.

„Beszéltem Sainzcal. Érdekes lehetőség volt számunkra, de kizárólag négy évre terveztünk volna vele. Máskülönben nincs értelme megszerezni egy Carloshoz hasonló versenyzőt egy vagy két évre. Vagy hisz a programunkban vagy sem – nincs más lehetőség” – mondta Briatore.

„Nincs szükségem egy olyan versenyzőre, aki rengeteg pénzbe kerül, közben pedig lelép egy másik csapathoz, ahol lehetőség adódik” – tette hozzá a 74 éves olasz szakember.

Briatore: Jövőre nem jön Colapinto, talán majd 2026-ban

Az Alpine csapatánál tanácsadóként tevékenykedő Flavio Briatore elmondta a német sajtó részére, hogy nagyon gyors versenyzőnek tartja Franco Colapintót – 2025-re azonban teljes a csapat, így jelenleg nincs hely náluk az argentin versenyző részére.

„Gasly, Doohan és Aron – mindhárom versenyzővel szerződésünk van a következő szezonra. Ha lesz lehetőség Colapinto megszerzésére 2026-ban, akkor azt körbe kell járni” – mondta Briatore.

„Ebben a sportban egy jó verseny után könnyen az egekig magasztalnak. Ilyenkor felmegy a versenyző ára, és rögtön 20-30 millió dollárról beszélgetünk.”

Végül az Alpine akadémiájáról is ejtett néhány szót: „Az igazán jó emberekre akarunk koncentrálni az akadémiánkon, és nem fogunk rendszertelenül versenyzőket igazolni. Az akadémia szempontjából ez három versenyzőt jelent: Paul Aron, Gabriel Mini és Victor Martins” – tette hozzá az olasz szakember.

Wolff: 2021 Abu Dhabi nem befolyásolta Hamilton teljesítményét

Három évvel ezelőtt Lewis Hamilton karnyújtásnyira volt attól, hogy egyedüli csúcstartóvá váljon a Formula-1-ben azzal, hogy megszerzi nyolcadik vb-címét. Ám mint emlékezhetünk rá, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon Michael Masi akkori versenyigazgató máig vitatott módon egyetlen utolsó körre újraindította a futamot egy biztonsági autós fázis után, Max Verstappen pedig a frissebb és lágyabb gumikon megelőzte az addig vezető britet, s így elcsente előle az év végi elsőséget.

Hamilton ezt követően két és fél éven át, az idei Brit Nagydíjig győzelem nélkül maradt. Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke azonban nem hiszi, hogy Ferrarihoz távozó pilótája az akkori sokk miatt nem teljesített úgy, mint korábban:

„2021 vége olyasmi, ami végig velünk marad, ha a személyes életünkről van szó. De nem hiszem, hogy a 2021-es szezon vége bármiféle összefüggést mutatna azzal, hogy már nem vezet olyan gyorsan vagy bármi ilyesmi. Összességében emberként, profiként és az autón kívül is egyaránt minden egyes alkalommal egyre teljesebb lesz” – fogalmazott Wolff a Beyond the Grid podcast adásában.

f1-hamilton-mercedes-2_4

Sajtó: Ricciardót nem érdekli a Cadillac F1-es ülése

Néhány hete jelentették be, hogy a korábbi elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban a Formula-1-be a tizenegyedik csapat, az Andretti és a General Motors együttműködésével felálló Cadillac F1 Team. Bár még bő egy évet várni kell a beszállásukra, az igazgatótanácsban helyet kapó 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti már arról is beszélt, hogy a céljuk az lenne, hogy egy rutinos versenyzőt és egy tehetséges amerikai fiatalt szerződtetnének a párosuknak.

Ennek kapcsán pár napja a Bild már arról írt, hogy értesüléseik szerint a rutinos pilóta pozícióra Daniel Ricciardo lehet a fő favorit a Cadillacnél. Ricciardót idén az F1-es Szingapúri Nagydíj után rakta ki a Visa Cash App RB, és egyelőre nem tudni, mit tartogathat számára a jövő. Mindenesetre a német lappal ellentétes információról számolt be most az ESPN: a sportportál arról írt, hogy Ricciardóhoz közeli források szerint „nem vették fel a kapcsolatot” az ausztrállal, és „nem is érdeklődik” a Cadillac-projekt iránt.

Mindenesetre Ricciardón kívül is van bőven olyan tapasztalt, az F1-ből frissen kikerült versenyző, akik közül az amerikai istálló válogathat: elég csak például Valtteri Bottast vagy Kevin Magnussent említeni.

f1-ricciardo-visarb

Vizsgálatot indíthat az EU a Liberty ellen a MotoGP-felvásárlás miatt

Még áprilisban jelentette be a Liberty Media, hogy felvásárolja a MotoGP (és a Superbike-vb) kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports 86 százalékos tulajdonrészét. A megállapodás 3,5 milliárd eurós üzletről szólt, ennek érdekében a Liberty augusztusban jelezte: az F1-ből egy 825 millió dolláros részesedést el is adnak.

Ugyanakkor a Bloomberg értesülései szerint komoly akadály gördülhet a Liberty szándékai elé, ugyanis „kettes fázisú” vizsgálatot indíthat az üzlet kapcsán az Európai Unió trösztellenes szervezetének új főnöke, Teresa Ribera. Spanyolország miniszterelnök-helyette idén került ebbe a pozícióba, és a sajtóbeszámoló szerint aggódik amiatt, milyen helyzet állhat elő a közvetítési és streamingpiacon, ha egy kézbe kerülne a Formula-1 és a MotoGP. A riport szerint december 19-ig indíthatják el a kettes fázisú vizsgálatot az EU illetékesei.

motogp-start-aragon-2024

Noha a Liberty-vezérek rendre magabiztosan nyilatkoztak az üggyel kapcsolatban, hasonlóra számítani lehetett egyébként annak fényében, hogy annak idején az F1 korábbi tulajdonosa, a CVC Capital kénytelen volt megválni a MotoGP tulajdonjogától, amikor 2006-ban felvásárolta a száguldó cirkuszt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!