DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 6. szombat

Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin

Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.

Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.

A Formula-3 időmérőjének végeredménye:

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
L.Fornaroli Trident 1:45.520    
Oliver Goethe Trident 1:45.646 0.126  
23  Pepe Martí Campos Racing 1:45.874 0.354  
24  C.Mansell Campos Racing 1:45.909 0.389  
G.Bortoleto Trident 1:45.910 0.390  
Paul Aron Prema Racing 1:45.945 0.425  
15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 1:46.040 0.520  
16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 1:46.046 0.526  
10  Franco Colapinto MP Motorsport 1:46.064 0.544  
10  27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 1:46.155 0.635  
11  11  Mari Boya MP Motorsport 1:46.163 0.643  
12  12  Jonny Edgar MP Motorsport 1:46.169 0.649  
13  14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 1:46.249 0.729  
14  Grégoire Saucy ART Grand Prix 1:46.270 0.750  
15  25  Hugh Barter Campos Racing 1:46.277 0.757  
16  Zak O:Sullivan Prema Racing 1:46.332 0.812  
17  17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 1:46.468 0.948  
18  Kaylen Frederick ART Grand Prix 1:46.620 1.100  
19  26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 1:46.732 1.212  
20  31  M.Cresswell PHM Racing by Charouz 1:46.906 1.386  
21  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1:46.971 1.451  
22  19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 1:47.037 1.517  
23  Nikola Tsolov ART Grand Prix 1:47.054 1.534  
24  21  Max Esterson Rodin Carlin 1:46.914 1.394  
25  20  Oliver Gray Rodin Carlin 1:47.270 1.750  
26  22  Ido Cohen Rodin Carlin 1:47.447 1.927  
27  28  Alejandro García Jenzer Motorsport 1:47.560 2.040  
28  29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 1:47.613 2.093  
29  30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 1:47.778 2.258  
30  Dino Beganovic Prema Racing 2:45.962 1:00.442  

 

 

A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.

A Formula-2 időmérőjének végeredménye:

 Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
Victor Martins ART Grand Prix 1:39.832    
24  Kush Maini Campos Racing 1:39.945 0.113  
11  Ayumu Iwasa DAMS 1:39.952 0.120  
14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 1:39.957 0.125  
Oliver Bearman Prema Racing 1:39.989 0.157  
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:39.991 0.159  
Zane Maloney Rodin Carlin 1:40.001 0.169  
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.019 0.187  
10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:40.026 0.194  
10  Frederik Vesti Prema Racing 1:40.052 0.220  
11  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:40.135 0.303  
12  12  Arthur Leclerc DAMS 1:40.198 0.366  
13  Jehan Daruvala MP Motorsport 1:40.314 0.482  
14  Dennis Hauger MP Motorsport 1:40.368 0.536  
15  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:40.400 0.568  
16  20  Roman Staněk Trident 1:40.526 0.694  
17  22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 1:40.561 0.729  
18  25  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.815 0.983  
19  17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:40.950 1.118  
20  21  Clément Novalak Trident 1:41.106 1.274  
21  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 1:41.457 1.625  
22  23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 1:42.084 2.252  

Videó: Óriási rajtbalesettel indult a Superbike-vb első magyar futama

Komoly tömegbukással vette kezdetét a hazánkba visszatérő Superbike-világbajnokság első versenye a Balaton Park Circuiten: Andrea Iannone, Danilo Petrucci, Iker Lecuona – aki még pénteken is komolyan kritizálta a balatonfőkajári pályát biztonsági szempontból –, Yari Montella, Remy Gardner, Ryan Vickers és Garrett Gerloff keveredett bele a rajt utáni 2-es kanyarban a balesetbe. Közülük Lecuona eltörte a bal csuklóját, de Gardner sem állhatott oda az újraindításnál a rajthoz, mert elvitték az orvosi központba, majd később közölték, hogy a kórházba is hátsérülés és agyrázkódás gyanújával. A jelenet videón:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Colapinto a bokszutcából rajtol a sprinten

Franco Colapinto eredetileg a 19. helyet szerezte meg a Belga Nagydíj sprintkvalifikációján, ám az Alpine csapata  úgy döntött, hogy kiveszi az argentin autóját a Parc Fermé szabályai alól. A döntés hátterében technikai megfontolások állnak: a 43-as rajtszámú autón hátsó szárnyat cseréltek a csapat szerelői.

Ennek következtében Colapinto a mai sprintversenyt a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni – a sprintfutam frissített rajtrácsa ide kattintva érhető el.

Marko: Tsunoda egyre jobb!

Yuki Tsunoda a 12. helyről rajtolhat a Belga Nagydíj sprintjén – bár a japán ezúttal is elmaradt a top 10-től, Helmut Marko szerint javulást mutatott.

„Úgy gondolom, hogy Yuki egyre jobb lesz. Néha nagyon jó, de még nem tudja ezt tartósan fenntartani” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Motorsport Magazinnak.

Tsunoda autójára eddig nem került fel az a fejlesztési csomag, ami Verstappen megkapott, de Marko megerősítette, hogy a sprintet követően már a csapattárs is kaphat új elemeket.

„Yuki most nem kapta meg a fejlesztéseket, de ha semmi nem történik vele a sprinten, ő is kap néhány új alkatrészt" – mondta az osztrák szakember.

 

Toto Wolff támogatja Bottas Cadillac-szerződését

Toto Wolff határozottan kiállt korábbi versenyzője, illetve jelenlegi tartalékja, Valtteri Bottas mellett, akit egyre többször emlegetnek a 2026-ban bemutatkozó Cadillac csapat egyik fő pilótajelöltjeként. A Mercedes csapatfőnöke a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján nyilatkozott a Sky Sportsnak, és elmondta: teljes mértékben támogatná a finn pilóta visszatérését az állandó mezőnybe.

„Megérdemel egy ülést. A miénk a legjobb harmadik számú, illetve tartalékpilóta, akit csak el lehet képzelni” – mondta Wolff. – „Tudom, hogy Valtteri képes hozni a tempót, amit pedig Kimi mentorálásában csinál, az lenyűgöző.”

Wolff szerint Bottas nemcsak a szimulátorban, hanem személyesen is aktív szerepet vállal a Mercedes fiatal versenyzőjének fejlődésében: „Ott ül fent, nézi az összevetéseket, és tanácsokat ad Kiminek más pilóták on-boardjai alapján.”

A General Motors támogatását élvező Cadillac több névvel is kapcsolatban áll, a sajtóban Bottas mellett Sergio Perez és Mick Schumacher is felmerült. Wolff szerint azonban Bottas minden szempontból készen áll: „Megérdemel egy teljes szezonos lehetőséget, és boldog lennék, ha ezt elérné.”

bottas-2025-3

Red Bull: Túl sokat veszítünk a második szektorban

Helmut Marko szerint Max Verstappen sprintidőmérős lemaradásának kulcsa a spái pálya középső szektorában keresendő. A Red Bull tanácsadója a sprintidőmérő után elmondta, hogy a második szektorban közel négy tizedet veszítettek a Fagnes és a Stavelot kanyarokban – ráadásul nemcsak ők: „Nem csak mi veszítünk ennyit, hanem mindenki más is. Javultunk, de ez most nem volt elég Piastri ellen.”

„Egyszerűen leszorítóerő kérdése az egész. Ha többet teszünk rá, túl sokat veszítünk az egyenesekben, főleg az első és harmadik szektorban” – magyarázta az osztrák szakember. – „Meg kell találni az egyensúlyt.”

Marko külön kiemelte Piastri teljesítményét is: „Hihetetlen, amit Piastri csinál. Nem csak velünk szemben, hiszen mindenki más is ennyit kap tőle. Egyetlen szektorban ez nagyon sok…”

verstappen-spa-2

Gianpiero Lambiase kihagyja az F1-es Belga Nagydíjat

Ezen a hétvégén sem lesz ott Max Verstappen mellett versenymérnöke, Gianpiero Lambiase. 

A szakember korábban sosem hagyott ki futamot Verstappen 2016-os csatlakozása óta, de idén Ausztriában nem tudott ott lenni személyes okok miatt, akkor Daniel Ricciardo korábbi mérnöke, Simon Rennie vette át a helyét.

Lambiase Silverstone-ban visszatért, de ezen a hétvégén megint nem tud ott lenni a csapattal Spában, a hírek szerint ezúttal is Rennie az, aki beugrik helyette.

f1-lambiase-verstappen-redbull-2025

fotó: Red Bull Content Pool

Verstappen elárulta: így reagált a Red Bull Horner kirúgására

A Belga Nagydíj médianapján Max Verstappen ismét reflektorfénybe került, a holland címvédőt nemcsak saját jövőjéről, hanem a Red Bullnál bekövetkezett vezetői változásokról is kérdezték. A négyszeres világbajnok a Christian Horner távozása utáni csapathangulatról és a fókusz megőrzésének fontosságáról beszélt.

„Amikor egy ilyen változás történik, az első nap természetesen mindenki kicsit bizonytalanul néz körbe, hogy ‘mi is zajlik pontosan?’. Én másnap már a gyárban voltam, és elvégeztem a szimulátoros munkámat” – mondta Verstappen.

A címvédő hangsúlyozta, hogy a csapat fókusza továbbra is a versenyképesség javításán van: „Dolgoznunk kell tovább, a teljesítmény optimalizálása a feladatunk, és azon vagyunk, hogy az autó a lehető legjobban működjön. Csakis erre kell koncentrálnunk, mert ez az én munkám, ez a mérnökök munkája is. A cél, hogy a lehető legtöbb teljesítményt hozzuk ki magunkból – ezért vagyunk itt.”

Verstappen és Tsunoda is várja a közös munkát Mekiessel

A hétvégi Belga Nagydíj előtt a szimulátorban készült a folytatásra a címvédő Max Verstappen:

„Múlt héten a Red Bull gyárában voltam, és eltöltöttem egy kis időt a szimulátorban a csapattal. Várom, hogy szorosan együtt dolgozzunk Larent-nal” – mondta a holland.

„Spa egy klasszikus pálya, és mindig ez a kedvencem a versenynaptárban. Igazi régivágású pálya, mindent jól kell csinálnod ahhoz, hogy jó kört fuss. Élvezem a tempós kanyarokat, a más helyszínektől eltérő vonalvezetést, és a magasságváltozásokat is, amelyektől még nagyobb kihívás lesz itt vezetni” – beszélt a pályáról.

f1-verstappen-redbull

Csapattársa, Yuki Tsunoda több szót ejtett Laurent Mekiesről, aki Christian Horner helyét átvéve lett a Red Bull csapatfőnöke.

„Új érát nyit meg ez a futam a csapat számára, és jó lesz újra együtt dolgozni Laurent-nal. A Racing Bullsnál jól dolgoztunk együtt. Tudom, hogyan teszi a dolgát, és maximálisan arra koncentrálunk, hogy javuljunk, én személy szerint pedig arra, hogy hozzam a szükséges teljesítményt.”

„A szünetet arra használtam, hogy mentálisan újraindítsam magam, nagyon keményen edzettem, de közben kicsit ki is kapcsoltam. Jobban fel akartam készülni Spára fizikálisan és mentálisan is. Erősnek és élesnek érzem magam.”

Mennyire lehet esős az F1-es Belga Nagydíj?

Ismét eső bolondíthatja meg az F1-es Belga Nagydíj versenyhétvégéjét: az előrejelzések szerint záporok érhetik el a spái pályát.

Jelen állás szerint péntekre több zuhét is jósolnak, a szabadedzés száraz lehet, de a sprintidőmérőt megzavarhatja az eső – majd a várakozások szerint szombaton száraz pályán teljesítheti a mezőny a sprintfutamot és a nagydíj időmérőjét is.

Vasárnap aztán ismét felhők érkezhetnek a pálya fölé, méghozzá nagyjából a verseny idején, ebben a pillanatban jó esély van egy esős futamra.

A széljárás is változhat vasárnapra az addigiakhoz képest, meleg viszont nem lesz: 22–24 Celsius-fokot jósolnak a három napra.

A hétvégét beharangozó videónk már megtekinthető YouTube-csatornánkon:

Nigéria is bejelentkezett az afrikai F1-es futam rendezésére

Újabb afrikai ország fejezte ki Formula-1-es versenyrendezési szándékát: a The Times riportja szerint Nigéria is csatlakozott a listához. A hírek szerint a korábbi Premier League-labdarúgó Marvin Sordell vezeti a pályázatot: az Opus Race Promotions egy új pályát szeretne felhúzni a fővárosban, Abujában (egy gokartpálya, hotelek és autósport-múzeum társaságában). A The Times beszámolója szerint a nigériai kormány „kezdeti támogatásáról” biztosította a projektet, és az említett promóciós cég kezdheti meg a hivatalos egyeztetéseket az F1-gyel és az FIA-val.

„Megvizsgálunk minden lehetőséget, hogy a lehető leghamarabb elhozzuk Nigériába a Formula-1-et. Nemcsak sporteseményként, hanem a turizmus, az infrastruktúra-fejlesztés, a fiatalok bevonzása és a gazdaság katalizátoraként is tekintünk erre” – nyilatkozta Shehu Dikko, a nigériai Nemzeti Sportbizottság elnöke.

Afrika évek óta kimondott célpontja az F1-nek, s az utóbbi időben több ország is jelezte pályázási szándékát: Ruanda és Marokkó is közöttük van, míg Dél-Afrikában több projekt is elképzelhető egy fokvárosi utcai helyszíntől a legutóbbi afrikai Formula-1-es futamnak 1993-ban otthont adó és hamarosan komoly felújításon áteső Kyalamiig.

f1-start-2025

Sainz nem érti a Red Bullt

Carlos Sainz állítja: remek a viszonyuk Max Verstappennel, ezért nem érti, hogy miért tartottak a rivalizálásuktól a Red Bullnál, ha tényleg emiatt nem őt választották 2025-re a holland csapattársának. Miután Sainz tavaly távozni kényszerült a Ferraritól Lewis Hamilton szerződtetése miatt, szóba jöhetett volna, hogy visszatér az energiaitalosok kötelékeibe, de a Red Bull szemlátomást nem számolt komolyan a spanyollal. Pedig mint arra a pilóta is rámutatott a High Performance Podcast adásában, ő annak idején a Toro Rossónál megállta a helyét az azóta négyszeres F1-es világbajnokká avanzsáló Verstappen oldalán, ellentétben a címvédő mostani csapattársaival – és most azt is kijelentette, hogy a kapcsolatukkal sem lenne gond:

„Az egyetlen, amit mondhatok, hogy őszintén jól kijövök Maxszal. Ez az, amit nem látnak az emberek kívülről. Volt egy rivalizálásunk az első Formula-1-es évünkben a Toro Rossónál, de az egy viszonylag egészséges rivalizálás volt közöttünk. Most pedig igazán jól kijövünk egymással. Szóval ha ez az ok, akkor nem értem, miért nem akarnak engem Max mellé ültetni, mert szerintem valójában egy nagyon erős párost alkotnánk a Formula-1-ben” – nyilatkozta Sainz.

f1-sainz-verstappen

Lawson: Megkönnyebbülés látni Tsunoda szenvedését

Liam Lawson elismerte, hogy valamelyest enyhítette a saját csalódását, amikor látta, hogy Yuki Tsunoda is nehézségekkel küzd a Red Bullnál.

A 2025-re előléptetett új-zélandi versenyző mindössze csak két hétvégén versenyezhetett a Red Bullnál Max Verstappen csapattársaként, mielőtt visszakerült a Racing Bullhoz – és ezalatt nem volt lehetősége igazán megbarátkozni az autóval.

„Valószínűleg igen” – felelte Lawson arra a kérdésre, hogy Tsunoda szenvedése csökkenti-e benne a saját elbocsátása miatti feszültséget.

„Két futamot kaptam, és őszintén szólva ennyi idő alatt egyáltalán nem tudtam megbarátkozni az autóval. Ez olyasmi, amit már nem fogok megtudni. Nagyon kemény hétvégék voltak, és egész pályafutásomban azért dolgoztam, hogy a Red Bull Racinghez kerüljek. Nehéz volt a szezonkezdet.”

„Max a legteljesebb versenyző, aki valaha az F1-ben szerepelt” – Button

Jenson Button jelenleg Max Verstappent tartja a valaha volt legteljesebb Formula-1-es pilótának, bár nem hiszi, hogy bárki is megdönti majd Lewis Hamilton rekordjait. A 2009-es világbajnok az idei vb-címért harcoló McLaren-párosról, Oscar Piastriról és Lando Norrisról is értekezett a The Chris Moyles Show adásában:

„Szerintem Lando és Oscar is ott van a legjobbak között. Nagyon eltérő a személyiségük: szerintem Landónak saját maga tud a legnagyobb ellensége lenni. Hihetetlenül gyors, de ha elkövet egy apró hibát… szerintem túl sokat gondolkodik rajta. Oscar nagyon higgadt: csak versenyezni akar, gyorsan vezetni, és nagyon jól is csinálja ezt.”

„Ami pedig azt a megjegyzésemet illeti, hogy Max a leggyorsabb: igen, úgy érzem, ő a legteljesebb versenyző, aki valaha szerepelt az F1-ben. És tudom, hogy nem nyert annyi bajnokságot, mint Lewis, és nyilván Lewist is rendkívül jónak tartom és a világ egyik legjobbjának. De van valami Maxban, hogy valami olyasmire képes az autóval, amire szerintem senki más nem.”

„Három évig voltam Lewis csapattársa, és hihetetlen a tehetsége és a természetes képességei. Lehet, hogy szenvedett az edzéseken, és azt gondoltam, hogy most elkapom, aztán jött az időmérő, és bamm, összerakta a kört a semmiből, nem tudom, honnan. Szóval extrém tehetséges, és nyilván olyan karrierje van, nem gondolom, hogy bárki valaha megdönti a rekordjait. De ha a jelenlegi időszakra gondolunk, úgy érzem, Max többet tud csinálni egy autóval, mint bárki más.”

f1-verstappen-redbull-3

Fotó: Eső rongálta meg a zandvoorti pályát

Extrém esőzés okozott kárt Zandvoortban: Hollandia nagyobb részét áztatta el az égi áldás hétfőn, és egy közösségi médiában látható fotó szerint a zandvoorti pálya is károkat szenvedett.

Az NH News beszámolója szerint hétfőn egy egyetemi projektet próbáltak volna ki a pályán, hidrogénnel hajtott autókat próbáltak volna ki rajta, de ezt a tesztet törölni kellett a problémák miatt.

Több mint három éve nem látott húzás keverheti meg a kártyákat az F1-es Belga Nagydíjon

Nem elég, hogy sprinthétvége jön Spa-Francorchamps-ban, a Pirelli is igyekszik megfűszerezni a szezon második felének első fordulóját. Ugyanis a szokásoktól eltérően lesz egy „átugrott lépcső” a gumikínálatukban: a C1-es lesz a kemény keverék, viszont mellé a C3-ast viszik közepesként és a C4-est lágy opcióként – márpedig ilyenre a jelenlegi szabályrendszer legelső versenye, a 2022-es F1-es Ausztrál Nagydíj óta nem volt példa.

A Pirelli ezzel a húzással egyértelműen a stratégiát akarja változatosabbá tenni: a szimulációik szerint a két kiállás így még vonzóbb alternatíva lehet az egy kerékcserés változattal szemben – amellyel tavaly George Russell amúgy nyert, mielőtt utólag kizárták volna a túl könnyű autó miatt.

Tovább keverheti a paklit, hogy a sprintlebonyolítás miatt egyrészt egyetlen egyórás szabadedzés áll majd a rendelkezésre, hogy a csapatok felmérjék a gumikezelési kérdéseket, másrészt pedig a szokottnál eggyel kevesebb szettből gazdálkodhatnak majd: hat lágy, négy közepes és két kemény garnitúrából kell megoldaniuk a teljes hétvégét.

f1-spa-pit

Mayer: Nem lehet rossz gyerekekként kezelni az F1 szereplőit!

Az FIA elnöki tisztségéért induló Tim Mayer ismér súlyos vádakat fogalmazott meg a jelenlegi vezetéssel szemben. A Parc Fermé című podcastben elmondta: szerinte a szövetségben drámai mértékben romlottak az irányítási normák, és a hatalomkoncentráció soha nem látott szintet ért el.

„Véleményem szerint nem a teljesítményre helyeződött a hangsúly, hanem a hatalom megszilárdítására, méghozzá példátlan módon. Az FIA alapszabályait újra és újra módosították, apránként, de egyértelmű irányban: ma már nem beszélhetünk demokráciáról, holott ez volt az (elnök) kampányának alapja” – fogalmazott Mayer.

Kiemelte, hogy a választott képviselők ma már nem kommunikálhatnak érdemben azokkal, akiket képviselniük kellene, így a szervezetben megszűnt a valódi érdekképviselet. Az elnök kapcsolatát a versenyzőkkel, a csapatokkal és a promóterekkel is helytelennek tartja: „Nem lehet úgy kezelni azokat az embereket, akik az életüket fektették ebbe a sportba, mintha rosszalkodó gyerekek lennének.”

Mayer szerint az FIA-nak változásra van szüksége, ezért döntött úgy, hogy jelölteti magát az elnöki posztra.

bensulayem-verstappen-2025

IndyCar: O’Ward nyert, Palou tízen kívül Torontóban (videó)

Pato O’Ward idei második győzelmét hozta az IndyCar-szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli versenye Torontóban: az Arrow McLaren mexikói pilótája remek taktikával – az elején hamar megszabadult a gyorsan kopó lágy gumiktól – és számára jókor érkező sárga zászlóval nyerte a vasárnapi futamot. Mögötte az egyaránt kétkiállásos stratégián lévő Rinus VeeKay és Kyffin Simpson futott be, utóbbi ezzel első dobogóját jegyezte a szériában. A pole-pozíciós Colton Herta negyedikként ért célba.

A bajnokságot uraló Alex Palou számára ezúttal nem jött ki a lépés, nem működött az alternatív stratégia, amely révén hosszabban kellett mennie a lágy abroncsokon, így a Ganassi spanyolja csupán 12. lett – igaz, egy híján így is százpontos még az előnye O’Ward előtt. A futam amúgy több incidenst is hozott: rögtön az első köröknél Scott McLaughlin autóján rögzítették rosszul az egyik kereket, később Christian Rasmussen és Will Power ütközött, aztán Alexander Rossi is pórul járt, Jacob Abel Josef Newgarden autójának tetején landolt, az utolsó körökben pedig Nolan Siegel és Felix Rosenqvist ütközött. A verseny videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 0.4843
3. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1.5343
4. Colton Herta Andretti Global 2.1607
5. Marcus Ericsson Andretti Global 3.7515
6. Kyle Kirkwood Andretti Global 4.9472
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 5.5657
8. Callum Ilott Prema Racing 6.5438
9. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 7.6451
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 8.6954
11. Will Power Team Penske 14.0964
12. Alex Palou Chip Ganassi Racing 14.9701
13. Christian Lundgaard Arrow McLaren 17.3640
14. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 43.9148
15. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 45.4310
16. Robert Shwartzman Prema Racing 46.0249
17. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /1.1946
18. Nolan Siegel Arrow McLaren  
19. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing  
20. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing  
21. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing  
22. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing  
23. Jacob Abel Dale Coyne Racing  
24. Josef Newgarden Team Penske  
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing  
26. Scott McLaughlin Team Penske  

ic-1

Brown: Továbbra is szabad a verseny

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója világossá tette, hogy a csapat bízik a versenyzőiben, és továbbra is engedélyezik számukra a szabad versenyzést, amíg betartják a vezetőség által megszabott határokat. 

„Ugyanazok a szabályok. Keményen versenyezhetnek egymással, tisztán versenyezhetnek egymással, és minél több pontot kell szerezniük a csapat számára. Aztán rajtuk múlik, hogy milyen sorrendben érnek célba.”

Brown arról is beszélt, hogy a szezon második felére még néhány kisebb fejlesztés érkezik az autóra, de a fókusz egyre inkább 2026-ra irányul.

„Már nagyjából mindenki végzett a 2025-ös autójának fejlesztésével. Csupán apróságok vannak, amiket kifejlesztettünk, de még nem gyártottunk le vagy nem tettünk fel az autóra. Tulajdonképpen 2026-ra koncentrálunk.”

Schumacher: Továbbra is zajlanak a Cadillac-tárgyalások

Mick Schumacher elárulta, hogy továbbra is kapcsolatban van a Cadillac F1-es vezetésével, és nem tette le az F1-es visszatérésről.

A német versenyző a Motorsport.com brazil kiadásának nyilatkozva elmondta: nagy megtiszteltetés számára, hogy szóba került az F1-ben jövőre debütáló alakulatnál, és eddig kiváló a kommunikáció a csapattal.

„Igen, természetesen folynak a tárgyalások” – mondta Mick Schumacher. 

"A kommunikáció eddig nagyon pozitív volt, és máris számos remek embert igazoltak a csapathoz. Megtiszteltetés, hogy részese lehetek ennek, és tárgyalhatok velük.”

Bekezdtek a magyarok: Trepák Andor előfutamot nyert, Körmöczi Balázs második helyen Nyirádon

Kezdetét vette a ralikrossz-világbajnokság és Európa-bajnokság harmadik fordulója Nyirádon két előfutammal. A nyolcfősre zsugorodó vb-mezőnyben a höljesi nyertes Johan Kristoffersson indított két elsőséggel, a hétszeres világbajnok csapattársa, Ole Christian Veiby, valamint a vb-éllovas Niclas Grönholm előtt vezeti a köztes eredménylistát.

Az összesen 11 magyar résztvevővel felálló Eb-kategóriák közül váratlan, de annál örömtelibb eredmény született az Euro RX1-ben: a kontinensszinten most debütáló Trepák Andor megnyerte a hétvége első előfutamát, a másodikat pedig második helyen zárta Damien Litwinowicz mögött, így a lengyellel azonos pontszámmal a köztes eredménylista élén áll! (Habár a rangsor Litwinowiczot sorolja az első helyre.)

Ráadásul a harmadik helyen is magyar versenyző áll Kárai Tamás személyében, az ötödik pedig Koncseg Zoltán. A balesetbe keveredett Eb-éllovas Jurij Belevszkij csak mögötte következik, hatodikként a 13 fős mezőnyben.

Az Euro RX3-an Körmöczi Balázs gondoskodik a magyar remeklésről, két második hellyel az összesítésben is második Joao Ribeiro mögött, Kovács Sámuel a hatodik helyen áll. A hétvége javarésze vasárnap következik, még két előfutammal, elődöntőkkel és döntőkkel.