DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 6. szombat

Ausztriában Hamilton csatázhat Alonsóval a győzelemért a kétszeres világbajnok szerint

A nyolcból nyolc nagydíjat megnyerő Red Bullé mellett Max Verstappen győzelmi szériája is meggyőző, a holland már négy futam óta veretlen. A csapat hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon azonban több tényező is megnehezítheti, hogy a címvédő folytassa a sorozatot – ezekről beszélt Mika Hakkinen.

„Hétvégén látjuk a 2023-as szezon második sprinthétvégéjét. Ez az eső esélyével kombinálva lehetőséget biztosíthat valakinek, aki nem Max Verstappen, hogy győzzön. Ha ez így lesz, akkor, figyelembe véve, hogy a Mercedes szerint ez a verseny még Kanadánál is jobban kedvez az autójuknak, Lewis Hamilton keményen oda fog lépni, hogy legyőzze Fernando Alonsót a győzelemért. A Red Bull mind a nyolc versenyt megnyerte eddig, talán ez lesz a változás hétvégéje!” – írta az Unibet-féle rovatában az Osztrák Nagydíj egykori kétszeres győztese.

Fotó: DPPI

Hivatalos: Mick Schumacher az IndyCarban folytatja 2026-ban

Bejelentették, hogy 2026-ban Mick Schumacher a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben az IndyCarban folytatja a pályafutását. A német versenyző néhány hete már teljesített egy tesztet a csapattal, amelyen a jelek szerint meggyőzte Bobby Rahalékat. A közlemény és Schumacher is hangsúlyozta, hogy a teljes jövő évi IndyCar-idényben versenyezni fog, azaz rajthoz áll például a legendás Indy 500-on is.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia két szezont töltött el a Formula-1-ben 2021-ben és 2022-ben a Haasnál, majd miután ott nem maradt hely számára, a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője lett. Emellett 2024-től az Alpine WEC-alakulatánál kapott ismét versenyzői ülést, a francia gyártóval több dobogós helyezést is szerzett az Endurance-vb-n. A múlt héten aztán kiderült, hogy a felek útjai elválnak, és mostanra az is hivatalossá vált tehát, hogy a két sportautós esztendő után az ifjú Schumacher jövőre ismét visszatér az open-wheel versenyzéshez.

mick-indycar

Marko viccesnek találta a McLaren rádiózását

Viccesnek találta Helmut Marko, amikor a McLaren arra biztatta Lando Norrist George Russell megelőzése után, hogy próbálja meg elkapni a vezető Max Verstappent is az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. A pole-ból induló Norris a start utáni kanyarokban két pozíciót is bukott, a második etapban azonban áthámozta magát mercedeses honfitársán. Ekkor érkezett az üzenet a McLarentől a rádión, hogy kapja el Verstappent is – a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban tudta, mennyire magabiztosan halad az élen Verstappen:

„Könnyen tudta tartani a mögötte érkezők tempóját, és ezáltal óvta is a gumikat. Emellett tovább is kint maradtunk, mint bárki más” – nyilatkozta Marko, akit a Motorsport idézett. „Természetesen ismertük a riválisuk abroncsának állapotát, és a legviccesebb a McLaren üzenete volt Landónak, hogy ’támadd Maxot, előzd meg’. És aztán egymás után szórta a leggyorsabb köröket, hogy világossá tegye a dolgokat, és mindezt magabiztosan és könnyedén tette, minden probléma nélkül.”

„Landónak gondjai voltak a végén, két-három másodperccel lassabb volt, de sajnos senki nem tudta ezt kihasználni” – fogalmazott még a McLarenek kizárása előtt az energiaitalosok szakembere. „De az első körtől kezdve… Nem mondaná, hogy Max a rajtnál nyert: az első kanyarban nyert, és gyakorlatilag hibába hajszolta Norrist.”

marko-verstappen-redbull-1

Formula1.5 – Három bajnoki esélyes maradt

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Carlos Sainz idei negyedik pole-jából a harmadikat váltotta győzelemre Las Vegasban, amivel feljött a bajnoki tabella negyedik helyére, de a bajnoki címre már nincs esélye – a konstruktőri versenyben viszont nagyon jól jöttek ez a pontok, hiszen csapattársa nullázott.

sainz-vegas-1

Albon ennek ellenére továbbra is vezeti a tabellát, pedig Monza óta nagydíjon az első ötbe is csak egyszer fért be. Győzni az első számú üldöző, Isack Hadjar sem tudott azóta, de második helyének köszönhetően így is minden korábbinál közelebb jár a Williams versenyzőjéhez, hiszen a katari hétvége előtt mindössze 13 pont a lemaradása.

Rajtuk kívül egy esélyes maradt még Oliver Bearman személyében, aki ezúttal mindössze ötödikként zárt, így a lemaradása jelenleg 49 pont Albon mögött.

pf-bliga-22

Miért nem volt (virtuális) biztonsági autó a bukótérben takarító sportbírók miatt?

A start utáni első kanyaros koccanások után több törmeléket is el kellett távolítani a bukótérből az F1-es Las Vegas-i Nagydíj elején, az ezt végző sportbírók pedig még ott voltak a pálya mellett, amikor a mezőny a második kör elején – dupla sárga zászló hatálya mellett – megérkezett oda. Ez a néhány héttel ezelőtti mexikóvárosi események fényében, ahol Liam Lawson előtt két marsall szaladt át a pályán, meglehetősen furcsán hatott, ám az FIA úgy érezte, több szempontból is eltért a mostani az akkori esettől – írja a The Race.

Az egyik lényeges különbség, hogy Lawson mexikói esetében kommunikációs félreértés történt amiatt, mert az új-zélandi az első kör végét kiállt a bokszba a sérült autója miatt. Ilyesmiről itt Las Vegasban nem volt szó. Másrészt a sportbíróknak ezúttal magára az aszfaltcsíkra nem kellett felmenniük, csak a bukótérben dolgoztak. Az FIA úgy érezte, ezt megfelelő dupla sárga zászlóval kezelni – plusz előtte a célvonalat megelőző görbület előtt is már lengették a sima sárgát –, míg a futam későbbi részében, amikor egy másik törmelék miatt konkrétan a pályacsíkre kellett lépnie egy marsallnak, már jött a VSC-fázis. Az idézett szaklap szerint a versenyirányítás úgy érzi, megfelelően kezelték a vegasi rajt utáni helyzetet.

vegas-sportbirok-1

Mindkét McLaren bajban: kizárás jöhet!

A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.

Amint döntés születik az ügyben, a Formula.hu-n rögtön beszámolunk róla!

Stellát interjú közben hívta vissza a McLaren, mi történik a csapatnál?

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelentette, hogy Andrea Stella csapatfőnököt interjú közben rendelte vissza a garázsba a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjat követően.

Pontosan még nem tudni, hogy mi történik, de a paddockban az a pletyka járja, hogy Lando Norris futam végén látott lelalassulásához lehet köze, nem biztos, hogy marad a végeredmény.

Frissítés: A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.

norris7

Büntetés: Tsunoda a bokszutcából rajtolhat Las Vegasban

Yuki Tsunoda számára tovább folytatódik a nehéz hétvége Las Vegasban, a Red Bull ugyanis megerősítette, hogy a japán versenyző a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni a futamot, miután teljes hajtáslánc-cserét hajtottak végre a japán versenyző autóján.

Tsunoda rendkívül nehéz időmérőt tudhat maga mögött, a nedves pályaviszonyok között nem sikerült ritmust találnia, és mindössze a 19. helyre kvalifikált: egyedül Lewis Hamilton végzett mögötte, aki pályafutása egyik leggyengébb időmérőjét futotta.

Tsunoda autójába immár a szezonban hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K került, noha ebből a négy elemből legfeljebb négy használható büntetés nélkül. A Red Bull emellett új kipufogót is beszerelt – ez már a kilencedik az idényben, miközben a szabályok nyolcat engedélyeznek.

Újabb emberek távoznak: Verstappen négy mérnökéből három is eligazol

Max Verstappen évek óta ugyanazzal a szoros kötelékű csapattal dolgozik: Gianpiero Lambiase versenymérnökkel, Tom Hart teljesítménymérnökkel, Michael Manning vezérlőmérnökkel és David Mart motormérnökkel. De a De Telegraaf szerint ez a csapat most felbomlik.

Manning már 2024 végén utalt arra, hogy készen áll egy új kihívásra, és a szezon után elhagyja a Red Bullt. Mart pénteken a De Telegraafnak elmondta, hogy az Audihoz igazol. Hart távozása az igazi meglepetés. Elfogadta a Williams ajánlatát, ahol magasabb beosztást fog betölteni. Hogy mikor vált, egyelőre nem tudni.

verstappen2_6

fotó: Red Bull Content Pool

Sainzot is felmentették – az Alpine-t viszont megbírságolták

Akárcsak a beállítási dokumentációt önhibákán kívül késve leadó Mercedes, úgy Carlos Sainz is elkerülte a büntetést a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzését követően. A spanyolt azért vizsgálták a felügyelők, mert a Q1-ben egy bukótér-látogatás után állítólag nem biztonságosan tért vissza a pályára.

A stewardok beidézték őt és a mögötte érkező Lance Stroll egyik csapatképviselőjét. Utóbbi elmondta, hogy Sainz visszatérése egyáltalán nem zavarta meg a kanadait, aki nem érezte veszélyesnek a Williams-pilóta manőverét. A felügyelők erre, a nehéz időjárási körülményekre és a sárga zászlós jelzésre való tekintettel felmentették Sainzot, aki így megtarthatja a parádés harmadik rajthelyét a Las Vegas-i rajtrácson.

Egy csapatot azért így is büntettek pénteken Vegasban: az Alpine-t bírságolták meg 5 ezer euróra amiatt, mert ugyan fizikailag visszaadták az előírt szabályokban meghatározott gumiszettet a harmadik szabadedzés után, ennek elektronikus lejelentését elmulasztották megtenni.

sainz-williams-vegas-day2-1

IT-probléma hátráltatta a Mercedest, megúszták a büntetést

Mint arról írtunk, vizsgálat alá helyezték a Mercedeseket az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője során és után, mivel az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer jelezte: késve érkezett meg George Russell és Kimi Antonelli autójáról a beállításokat tartalmazó dokumentáció. Ezt a parc fermé-szabály miatt kell leadniuk a csapatoknak, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurult az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz – márpedig a Mercedes-pilóták esetén ez jóval a Q1 kezdete után sem érkezett meg.

Az Ezüst Nyilak azonban szankció nélkül megúszták a történteket. Az FIA indoklásából kiderül, a Mercedes bizonyítani tudta a releváns e-mailek másolatával, hogy a dokumentációkat időben elküldték az illetékesek részére, azonban IT-biztonsági problémák miatt azt a másik fél nem kapta meg. Így Russell és Antonelli megtarthatja a negyedik, illetve 17. rajthelyét a másnapi futamra.

mercedes-vegas-1

Piastri nem tudja, hogyan osztotta meg azt a posztot, mely szerint a McLaren Norrist támogatja

Nem tudott magyarázattal szolgálni arra Oscar Piastri, hogy hogyan osztotta meg a közösségi oldalán Bernie Ecclestone mondatait.

Az F1 korábbi vezére arról beszélt a Sport.de-nek, hogy szerinte a McLaren Lando Norrist favorizálja, mert ő az angol, és sokkal inkább sztárkaliber, nagyobb marketingértékkel bír, így ő a jobb választás a csapat számára, és nem Piastri.

November 21-én, vagyis pénteken azonban ez a poszt megosztásként megjelent Piastri Instagram-oldalán is – az ausztrál aztán nem sokkal később törölte azt.

Az időmérő után rákérdeztek nála arra, hogy mi történt, de nem tudta megmagyarázni:

„Nem tudom. Felkeltem reggel és megláttam, szóval nem tudom, talán véletlenül csináltam. Nyilván nem volt szándékos. De nem tudom, mi történt. Nem tudom” – reagált az ausztrál.

f1-piastri-mclaren-vegas

Veszélyben lehet Sainz harmadik rajthelye, a Mercedeseket akár ki is zárhatják

Több vizsgálatra is sor fog kerülni az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője után, amely alaposan átrajzolhatja akár a futam rajtrácsát is. Az egyik felügyelők által beidézett versenyző Carlos Sainz, aki még a Q1-ben tért vissza a pályára állítólag nem biztonságos módon az esőben történt egyik kicsúszását követően: az esethez a stewardok Lance Strollt is beidézték, aki előtt történt a spanyol megmozdulása. Sainz a szenzációs harmadik helyen zárta a kvalifikációt, így érzékenyen érintené egy esetleges rajthelybüntetés a Williams pilótáját.

Emellett bajban lehet a Mercedes is, csak más okból. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ugyanis jelezte, hogy mind George Russell, mind Kimi Antonelli esetén késve adták le a beállításokról szóló dokumentumokat a csapat részéről: már 12 perce zajlott a Q1, amikor még mindig nem érkezett be tőlük az előírt dokumentáció. Erre a parc fermé-szabály miatt van szükség, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurul az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz, ezt rögzítik ebben a dokumentumban.

A szabályzat nem konkretizálja az ilyen kihágásért kiosztható büntetést, szóval megrovástól akár a kizárásig bármi szóba jöhet: jó pár éve a Williams egyszer megúszott az előbbivel egy hasonló szabálysértést, ám ott volt enyhítő körülmény, részben saját hibájukon kívül nem tudták eljuttatni az FIA részére a dokumentációt – kiderül majd, hogy a Mercedes esetén most mi a helyzet, mindenesetre Russellnél a negyedik, Antonellinél viszont csupán egy 17. rajthely foroghat kockán.

sainz-williams-vegas-day2

Ezért volt hasznos a Cadillac számára a ferraris teszt Perezzel

Újabb mérföldkőhöz ért múlt héten a 2026-ban az F1-es mezőnyhöz tizenegyedik csapatként csatlakozó Cadillac felkészülése, amikor Imolában egy feketére festett 2023-as Ferrarival pályára gurultak, Sergio Perezzel a volánnál. A háttérben az amerikai formáció már régóta párhuzamosan szimulálja a központból a nagydíjhétvégéket – ez olyan szintig igaz, hogy egy ál-FIA-s e-mail-címre elküldik a versenyeken leadandó dokumentumokat, valamint azt is szimulálják, mi történik, ha alkatrészhiány lépne fel –, viszont mint arra Graeme Lowdon csapatfőnök rámutatott: az autóval kapcsolatos procedúrákat a mérnökök és a szerelők csak élesben tudják kipróbálni. És pontosan ezt a célt szolgálta a Ferrari segítségével megvalósuló TPC-teszt:

„Nem a mi autónk volt, és hálásak vagyunk a Ferrarinak azért, hogy kölcsönadtak nekünk egy Formula-1-es autót, mert azt akartuk, hogy minden a lehető legrealisztikusabb legyen. A szerelőknek olyan dolgokon kellett keresztül menniük, mint a gumimelegítővel kapcsolatos folyamatok, startprocedúrák, a Q1 és a Q2 közötti gyors átállások, és ezt csak F1-es autóval lehet megtenni” – magyarázta Lowdon, akit a RacingNews365.com idézett.

„Rengeteg dolgot kellett csinálni: kimenni, visszajönni, mindezt leszimulálni, meg hogy mi történik, ha figyelmeztetés jelenik meg az ERS-rendszerben, hogy jöhetnek autók a bokszutcában, és emlékeztetni kellett a mérnököket, akik különböző csapatoktól érkeztek, hogy az egyes erőforrások eltérő ERS-vészhelyzeti procedúrákkal rendelkezhetnek. Úgyhogy rendkívül hasznos volt, nagyon örülök, hogy ezt megcsináltuk, és más F1-be érkező csapatoknak is ajánlom, hogy ugyanezen a folyamaton menjen keresztül.”

cadillac-ferrari-perez-video-teszt-1

Wolff eladott része alapján 6 milliárd dollár a Mercedes F1-es csapatának értéke

Mint arról beszámoltunk, Toto Wolff a korábbi pletykáknak megfelelően eladta a Mercedes F1-es istállójában meglévő részesedésének egy részét. A csapatvezető holding vállalata, a Motorsport Invest Limited magához a Mercedes-Benzhez és az INEOS-hoz hasonlóan az alakulat egyharmadát birtokolta, most ennek a Wolffékhoz tartozó 33,33 százaléknak a 15 százaléka – azaz nagyjából a teljes részvények 5 százaléka – került a CrowdStrike alapító-vezéréhez, George Kurtzhoz, aki egyúttal technológiai tanácsadóként is csatlakozik a gárdához.

Wolff a hírek szerint 300 millió dollárért adta el a részesedést, ami azt is jelenti, hogy a Mercedes F1-es csapatának értékét döbbenetesnek ható 6 milliárd dollárra taksálták ezzel. „Úgy gondolom, ez szép fejlődést mutat, hiszen a csapatok fenntarthatóvá és nyereségessé váltak” – magyarázta a csapatfőnök a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki edzései között a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Nem a semmiből jött ez az értékelés. Ha megnézzük a bevételeinket és a pénzáramlásunkat, akkor ott vagyunk az öt vagy talán három legnyereségesebb sportcsapat között a világon, és innen jön ez a minősítés. Ez a sokéves munkának és annak az eredménye, hogy jó helyzetben van a sport.”

Fontos kihangsúlyozni, ahogy azt a Mercedes közleménye is tette, hogy Kurtz érkezése nem hoz változást a csapat vezetésében (már csak azért sem, mert a Wolff-féle MIL-en keresztül szerzett részesedést, ráadásul személyes szinten, nem pedig a CrowdStrike szállt be ezzel a csapatba), Wolff is minden pozícióját megtartja. A felek egyébként a többéves jó munkakapcsolattal indokolták a lépést: Wolff egy megbízható és eltökélt partnert lát Kurtzban, aki egyébként maga is versenyző, idén is rajthoz állt az IMSA-ban és a Le Mans-i 24 óráson is, és több kategóriagyőzelmet is aratott már.

wolff-kurtz-mercedes-f1

Az FIA megerősítette: mozgott a csatornafedél Las Vegasban

Két piros zászlós megszakítást is láttunk a második F1-es szabadedzésen Las Vegasban, a második le is zárta a gyakorlást a végén.

Előbb egy sportbíró jelentette, hogy szerinte mozog egy csatornafedél a 17-es kanyarban, majd a versenyirányítás emiatt piros zászlót rendelt el. Az ellenőrzés során viszont úgy tűnt, hogy minden rendben van, így negyedóra késlekedéssel, de tovább engedték az edzést – viszont néhány FIA-ellenőr ott maradt az újraindítás után a helyszínen, és szabad szemmel látták, hogy mozog a fedlap, amikor az autók átmennek rajta.

Emiatt rendelték el a második megszakítást és zárták le az edzést – és emiatt kezdődött késve az F1 Academy időmérő edzése is.

lsvegas

Távozik az FIA aerodinamikáért felelős vezetője

Az FIA rövid közleményben jelentette be, hogy elhagyja a Nemzetközi Automobil Szövetséget Jason Somerville, az aerodinamikai részlegük vezetője. Somerville korábban ugyanilyen szerepkört töltött be a Williamsnél és magánál az F1-nél is, miután eleinte a Toyotánál és a Lotusnál ismerkedett meg az autósporttal.

A RacingNews365 információi szerint a szakember most is az egyik Formula-1-es alakulatnál köthet majd ki. Ám csak az úgynevezett kertészkedési szabadsága után, az FIA kommünikéje ugyanis arra is kitért, hogy Somerville-nek azt is teljes egészében ki kell töltenie, addig nem állhat munkába releváns projekt keretében.

fia-logo

Lábfájdalmai voltak Bortoletónak az 57G-s brazíliai baleset után

Gabriel Bortoleto elárulta: néhány napig kisebb fájdalmakkal küzdött az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamán elszenvedett balesete után. A hivatalos adatok szerint a Stake versenyzője 57G-s erővel csapódott neki a falnak. Szerencsére Bortoleto komolyabb sérülés nélkül megúszta az incidenst, másnap a futamon is rajthoz tudott állni – bár hamar kiesett –, most azonban Las Vegasban kiderült, hogy némi következménye azért volt a fallal való találkozásának:

„Nagyon szerencsés voltam. Volt egy kis fájdalom a bal lábamban, de egy-két nappal a baleset után elmúlt, szóval minden remek volt. Amikor ráléptem a fékre, a DRS még a zárási procedúra közben járt: nem volt teljesen zárt, emiatt nagyot blokkoltak a hátsók. Eltaláltam egy huplit is, amikor ráléptem a fékre, úgyhogy nekiforogtam a belső falnak. Sokat tanultam arról, mit kell csinálni, ha bevetődésre van szükségem jövőre a Sao Pauló-i 1-es kanyarban!”

bortoleto-crash-brazil-f1

fotó: DPPI

Ricciardo rajtszámára csapna le Verstappen?

Könnyen lehet, hogy nem a korábban használt #33-as rajtszámára váltana vissza Max Verstappen 2026-ban, amennyiben idén nem sikerülne neki a címvédés – amihez saját bevallása szerint a 49 pontos hátránya fényében „sok szerencsére” lenne szüksége. Amikor ugyanis rákérdeztek nála a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíj szerdai médianapján, milyen számot használna, így felelt a holland: „Ez egy nagyon jó kérdés! Meg fogom nézni a tél során, de a kedvenc számom a #3-as. Csak meg kell néznünk, hogy ez valójában lehetséges-e.”

Verstappen megjegyzése magyarázatot adhat arra, miért került elő az állandó rajtszámok kérdése az F1 Bizottság legutóbbi ülésén: a Motorsport információi szerint valóban a Red Bull kezdeményezhette a témafelvetést. A jelenlegi szabályok értelmében egy versenyző a teljes karrierjére választ állandó rajtszámot magának a Formula-1-ben, amelyet a világbajnoki címvédő cserélhet le #1-esre, ha úgy kívánja – ahogy ezzel Verstappen él is 2022 óta, ellentétben előtte Lewis Hamiltonnal, aki végig maradt a 44-esnél. A szabályváltoztatási javaslat értelmében viszont megengednék ezentúl a pilótáknak, hogy a pályafutásuk során rajtszámot váltsanak.

Verstappen számára viszont az is akadály lehet a #3-as használatához, hogy az Daniel Ricciardo rajtszáma volt, márpedig a szabályok értelmében legalább két idénynek el kell telnie az adott pilóta távozása után, hogy a száma újra választható legyen. Az FIA szóvivője ugyanakkor a Motorsportnak megerősítette: a módosítás részletei még kidolgozás alatt állnak, s a Motorsport Világtanács szokásos december közepi ülésén dönthetnek róla, azaz Verstappennek is addig kell majd várnia arra, hogy esetleg választhat-e a korábbi #33-asától eltérő számot magának, és lehet-e az az egykori csapattársa által használt #3-as.

A Red Bull-os egyébként más számokat is kedvel: „Valójában a #69-est akartam, de apám azt mondta, hogy az nem jó ötlet!” – jegyezte meg. „De az a szám mindenhonnan nézve ugyanúgy néz ki az autón: nagyon jó lett volna a fotók és a marketing szempontjából, meg a sapkákra is is, hiszen nem számít, hogyan viseled, mindig #69-es marad. Emellett szeretem a #27-est is, de az már Nicóé [Hülkenberg], szerintem a 2-es és a 7-es is jól mutat együtt a formát illetően. Szóval a #3-as a kedvencem, de több számot is klassznak találok.”

verstappen-ricciardo-2018

„Norris nagyon jól passzolt volna hozzánk” – Marko

Helmut Marko elárulta: az F1-es karrierjének kezdete előtt ők is tárgyaltak Lando Norris, mielőtt a McLaren megszerezte volna előlük. A tárgyalás tényéről már tavaly is nyilatkozott a Red Bull sportszakmai tanácsadója, aki akkor arról beszélt, hogy 2019-re igazolták volna le a Toro Rossóhoz a jelenlegi vb-éllovast. Most újfent előkerült a téma az F1 Beyond the Grid podcastjának adásában:

„Nagyon korai szakaszában jártunk az egyeztetéseknek Lando Norrisszal. Végül nem szereztük meg őt, de szerintem nagyon jól passzolt volna hozzánk” – vélekedett Marko. „Másfelől viszont nem szerezhetünk meg mindenkit. Bajnokokat keresünk.”

norris-f1-mclaren

Újabb F1-es lehetőségeket kap az Aston Martin amerikai tartalékosa

Jak Crawford ismét autóba ülhet egy hivatalos Formula-1-es versenyhétvégén: a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén kapja meg ismét a lehetőséget – ráadásul néhány nappal később a hagyományos idény utáni fiatal pilóták tesztjén is részt fog venni. A közben a Formula-2-ben is vitézkedő – jelenleg az összetett második helyén áll – amerikai versenyző pár hete Mexikóban ejtette meg az FP1-es debütálását az Aston Martinnál, amely menet közben a Formula-E-be távozó Felipe Drugovich helyére harmadik versenyzőnek, azaz gyakorlatilag tartalékosnak léptette őt elő.

A szabályok idén már négy alkalmat írnak elő a csapatoknak, amikor fiatal újoncot kell ültetniük az autójukba egy nagydíjhétvége első szabadedzésén, és az előző évekhez hasonlóan sokan az évadzárón pipálják ki az utolsót. Crawford és az Aston Martin mellett már a Williams is jelezte, hogy Luke Browning is bevetésen lesz december első péntekjén, de további bejelentések várhatók ilyen fronton, hiszen több istálló is még adós a negyedik alkalommal.

crawford-aston-f1