DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Még mindig dolgoznak a kamerarendszeren, már vészterven gondolkodik az FIA

Mint arról írtunk, a helyi zártláncú kamerarendszer technikai gondjai miatt gyakorlatilag elmaradt a Formula-1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzése, amelyet alig néhány perc után Pierre Gasly leálló Alpine-ja miatt szakítottak félbe eredetileg, de mivel a fentiek miatt a versenyirányításnak nem volt megfelelő kameraképei, nem tudták volna biztonságosan újraindítani a tréninget. A kiesett időt úgy pótolják, hogy a csapatokkal egyetértésben 90 percesre nyújtják és fél órával előrébb hozzák a második edzést Montrealban, amely így magyar idő szerint 22:30-kor kezdődhetne.

A feltételes mód azonban indokolt, az FIA ugyanis nemrég egy rövid kommünikében azt közölte, hogy még egy órával az FP2 tervezett kezdése előtt is dolgoznak a problémák megoldásán: a gond az, hogy jelentős késéssel érkezik be a versenyirányításhoz a CCTV képe. A közleményben azt is hozzátették, hogy eközben az FIA már vészmegoldáson is gondolkozik, hogyan lehetne a tv-kamerákkal megoldani, hogy megfelelő képellátás jusson a versenyirányításhoz is.

f1-red-flag-montreal

A Ferrari pilótáinak minden apróságról jelentést kell tenniük

Bármilyen változást tapasztal Charles Leclerc vagy Carlos Sainz, azt azonnal kötelesek jelenteni a csapattagok felé. Erről a Ferrari versenyigazgatója, Laurent Mekies beszélt, aki az olasz Corriere dello Sportnak elárulta, igyekeznek a lehető legjobban odafigyelni a megbízhatóságra. Mint az ismert, Leclerc autójában már a szezonnyitó előtt cserélni kellett a vezérlő-elektronikát, ennek ellenére technikai gond miatt feladta a futamot, majd a Szaúd-Arábiai Nagydíj hétvégéje előtt újabb csere következett, ami már rajtbüntetést von maga után. „Fontos, hogy 100 százalékig körültekintők legyünk, éppen ezért arra kértük a versenyzőket, hogy a legkisebb rendellenesnek vagy gyanúsnak tűnő jelet is azonnal jelentsék” – mondta el a szakember.

Sargeant akár a Mercedes kötelékébe is tartozhatna

Logan Sargeant személyében ismét amerikai pilótával bővült a mezőny, a Williams újonca azonban könnyedén bekerülhetett volna a Mercedes utánpótlásába is az elmúlt években. Erről James Vowles vallott nemrégiben a Racernek adott interjúban. „Logan és az én utam már évekkel ezelőtt keresztezték egymást. Eljött a Mercedeshez egy szimulátoros tesztre, engem pedig nagyon érdekelt a teljesítménye az F3-ban látottak miatt. Ott volt akkor Oscar Piastri is, akit szintén nagyra értékeltem. Akkor és ott viszont véget ért a kapcsolatunk, mivel a Mercedesnél jó versenyzői gárdánk volt. Mielőtt a Williamshez érkeztem, a csapat finanszírozta az F2-es karrierjét, tehát most már profi versenyzőként lehet itt, mert mélyen hittek abban, hogy ő a legjobb választás a jövőre nézve” – árulta el a szakember, akit a Mercedestől szerződtettek a Williams csapatfőnöke pozíciójába Jost Capito távozását követően.

Két F1-es futamot rendezhet a jövőben Szaúd-Arábia?

A Szaúd-arábiai Nagydíj 2021 óta része a Formula-1-es versenynaptárnak, a mezőnyt a dzsiddai utcai pálya látja vendégül immár harmadik éve. Készülőben van azonban egy másik projekt: a rijádi régióban épül Quiddiya, amely egy nagy szórakoztatóipari és turisztikai projekt, amely elsősorban azt célozza, hogy enyhítsen az ország gazdaságának olajfüggőségén. A város építésébe pedig benne foglaltatik egy F1-re alkalmas pálya kialakítása is: mint azt Khalid Bin Sultan Al Abdullah Al-Faisal herceg elmondta, az aszfaltcsík egy része a város központjában halad, de állandó létesítményről lenne szó. A tervek szerint pedig 2027-ben már otthont adhatnának egy F1-es futamnak – ám mindez nem jelenti azt, hogy Dzsiddának búcsút intene a száguldó cirkusz, ugyanis nem zárható ki a két szaúdi viadal:

„Szaúd-Arábia egy nagy piac, erős gazdaságunk van. Végrehajtható a két szaúdi verseny ötlete” – idézi a herceg szavait a MotorsportWeek.com. „Az F1 folyamatosan növekszik, az Egyesült Államokban például három futam van, mert van rá igény. Igény itt is van, Szaúd-Arábia is nagy és fontos piac, de még nem született döntés erről. Sok dolgot kell figyelembe vennünk, és nem tudom, hogy ha még mi két versenyt rendeznénk is, az praktikus és kifizetődő-e a FOM-nak és a csapatoknak is.”

f1-dzsidda-boksz

Piros zászlók és újabb ART-dominancia az F2-es időmérőn

A száguldó cirkusz mellett a Formula-2 mezőnye is részt vesz a Szaúd-arábiai Nagydíjon, és a királykategória pénteki szabadedzései között meg is rendezték a széria időmérő edzését. A megmérettetést a Prema versenyzői, Oliver Bearman és Frederik Vesti várhatták a legkomolyabb reményekkel, hiszen az első két helyen zárták a szabadedzést.

A 17 éves brit leggyorsabb idejét már a kezdeti körök során közel egy másodperccel átlépték a pilóták, köztük maga Bearman is, aki első próbálkozása során érintőre vette az utolsó kanyarban a falat, de komolyabb következmények nélkül megúszta az esetet.

Pár perccel később már nem járt ilyen jól Richard Verschoor, aki a második szektorban forgott meg, ezzel piros zászlót okozva. Ugyan az autóját nem törte össze a holland, azonban az időmérőt nem tudta folytatni. Nem ez volt az első megszakítás az F2 számára pénteken, ugyanis a szabadedzésen Amaury Cordeel hibája miatt már megjelent a megszakító jelzés.

Rövid szünetet követően folytatódott az időmérő, tíz perccel a vége előtt Arthur Leclerc állt az élen, azonban az utolsó harmadban rengeteget javult a pálya, így folyamatosan érkeztek a jobbnál jobb idők, amelyek közül Victor Martins emelkedett ki, aki hét tizedes előnyre tett szert.

Ekkor jött az újabb piros zászló, az említett Leclerc hibázott két perccel az időmérő vége előtt, újraindításra pedig már nem került sor. Így az F3 tavalyi bajnoka megszerezte első pole-pozícióját, mögötte Bearman, Theo Pourchaire, és az Alpine tartalékja, Jack Doohan várhatja a vasárnapi futamot. A részben fordított rajtrácsnak köszönhetően a sprintet Jak Crawford és Ralph Boschung kezdheti meg az első sorból.

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Victor Martins ART Grand Prix  
2 Oliver Bearman Prema Powerteam 0.7
3 Theo Pourchaire ART Grand Prix 0.7
4 Jack Doohan Virtuosi Racing 0.7
5 Jehan Daruvala MP Motorsport 0.7
6 Ayumu Iwasa DAMS 0.7
7 Frederik Vesti Prema Powerteam 0.9
8 Kush Maini Campos Racing 1.0
9 Ralph Boschung Campos Racing
1.1
10 Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1.2
11 Clement Novalak Trident 1.2
12 Juan Manuel Correa Van Amersfoort Racing 1.2
13 Arthur Leclerc DAMS 1.3
14 Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1.3
15 Dennis Hauger MP Motorsport 1.4
16 Roman Staněk Trident 1.4
17 Zane Maloney Rodin Carlin 1.4
18 Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1.5
19 Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1.7
20 Richard Verschoor Van Amersfoort Racing
2.0
21 Amaury Cordeel Virtuosi Racing
2.4
22 Brad Benavides PHM Racing by Charouz 3.7

Mindkét Ferrariba új motor került Dzsiddában

A Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzése közben jelentette be az FIA, hogy több autóba is új erőforrás-alkatrészek kerültek a szezon második hétvégéjére. A Ferrari például további elővigyázatossági okokból új belső égésű motort rakott be Charles Leclerc és Carlos Sainz versenygépébe is. Leclerc-nél új az MGU-H és a vezérlő-elektronika is, utóbbi miatt kapja a már szerdán bejelentett tízhelyes rajtbüntetést.

Ezen kívül Sergio Perez új akkumulátort és vezérlő-elektronikát, Lando Norris pedig új belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t, valamint kipufogórendszert kap a hétvégére, büntetés azonban nekik még nem jár, hiszen a megengedett darabszámon belül maradtak.

f1-ferrari-dzsidda

Nem bánja Piastri, hogy dobta az Alpine-t a McLaren kedvéért

A 2022-es esztendő egyik legkomolyabb balhéját szolgáltatta Oscar Piastri a Formula-1-ben: az Alpine akadémiáján nevelkedett ausztrált a franciák már a pilótájukként is bejelentették Fernando Alonso váratlan távozását követően, amit a fiatal pilóta egy mémmé vált tweetben reagálva cáfolt. Később kiderült: ennek oka az volt, hogy a korábbi F3-as és F2-es bajnok közben már megegyezett a McLarennel. Amely azonban a szezonnyitó Bahreini Nagydíj alapján jelenleg sokkal hátrébb szerepel az erősorrendben, mint az Alpine, így felmerülhet a kérdés, nem bánja-e Piastri, hogy átment a wokingiakhoz – ám mint arra a versenyző is rámutatott: Alonso távozásáig neki nem az Alpine, hanem kölcsönadva a Williams ülését szánták:

„Számomra nem a két csapat közötti döntésről szólt ez. Sosem jutott odáig a dolog. Számomra egyértelmű volt, hogy a McLarenhez akarok csatlakozni, ebben pedig komoly tényező volt, amilyen szenvedélyt mutattak annak kapcsán, hogy a csapatukban akartak tudni. Úgyhogy én nem így tekintek erre. De természetesen arra koncentrálok, ahol most vagyok és hogy segítsek a csapatnak előretörni és visszajutni oda, ahol lenni szeretnénk” – idézi szavait a Motorsport.com. Piastri hozzátette: természetesen nem tartanak ott, ahol szeretnének, de továbbra is bíznak a rövidesen érkező fejlesztéseikben, amelyből az első jelentősebb csomag Bakuban debütál majd.

f1-piastri-mclaren

fotó: DPPI

Újabb mérföldkő előtt állhat Fernando Alonso

A 41 éves pilóta nagyon jól kezdte a 2023-as szezont, a Bahreini Nagydíjon 99. alkalommal állhatott dobogóra. Az idei Aston Martin teljesítményének köszönhetően Alonso akár már Szaúd-Arábiában is beléphet a százasok klubjába, sőt, ennek az illusztris társaságnak csupán hatodik tagjává válhat.

A jelenlegi versenyzők közül a lista élén álló Lewis Hamilton tartozik bele ebbe a csoportba, rajta kívül Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Alain Prost és Kimi Raikkönen szerzett karrierje során legalább száz dobogót. Legutóbb a finn lépte át a szóban forgó határt a 2018-as Olasz Nagydíjon.

Sőt, ha a dzsiddai aszfaltcsík hozza az elmúlt két év izgalmait, a kétszeres világbajnok akár a pódium tetején is kiköthet a futam végére, amellyel szintén újabb csúcsokat döntene a spanyol. Egy vasárnapi sikerrel Alonso megdöntené a két győzelem között eltelt leghosszabb időtartam rekordját, amelyet jelenleg Riccardo Patrese tart több, mint 6 és fél évvel. Az Aston Martin pilótája esetében ez 3598 napot, azaz 9 évet, 10 hónapot és 7 napot jelentene.

Alonso az említett Raikkönen egyik csúcsát is átadná a múltnak egy váratlan(?) győzelemmel, a Jégember első és utolsó győzelme között közel 15 év és 7 hónap telt el. A veterán versenyző esetében ez a szám több, mint 19 és fél év lenne, egészen pontosan 7147 nap.

Poénnak indul, gyári szerződés lett a vége

Néhány hete számolhattunk be róla, hogy a háromszoros Le Mans-győztes és világbajnok, de immár a Toyota vezetésében szerepet vállaló Kazuki Nakajima tartalékpilótaként visszatért a japánok WEC-alakulatához, miután Nyck de Vries az F1-be igazolt. A Williams egykori versenyzője most elárulta, hogy a pozíció elvállalása tulajdonképpen csapattársa, Kamui Kobayashi poénjának köszönhető:

„Új tartalékversenyzőre volt szükségünk, de tudtuk, hogy a részt vevő gyártók nagy száma és a pilótapiac valóságos robbanása miatt nehéz lesz megfelelő embert találni. Először Kobayashi hozta fel, azt kérdezte, hogy nem lenne egyszerűbb, ha magad csinálnád? Amikor meghallottam, nemmel válaszoltam, és tudtam is, hogy félig csak viccel, de sokan komolyan vették a tréfát, és végül megszületett a döntés” – mondta Nakajima, aki azt is elárulta, hogy az izmai nagyon fájtak, miután egy bő év kihagyását követően újra beült az autóba.

toyota-sebring

Tilos biciklizni és rollerezni ezentúl az F1-es pályabejáráson

A Formula-1-es versenyhétvégék egyik tradicionális programja a pályabejárás, amely során a versenyzők mérnökök és csapattagok kíséretében végigsétálnak a körön, átbeszélve az egyes pályaszakaszokat és szemügyre véve az esetleges átalakításokat: Dzsiddában csütörtökön például 13:00 és 16:30 közt volt nyitva a pálya erre a célra.

Egyes versenyzők a gyorsaság és kényelem érdekében biciklivel vagy rollerrel gurulnak végig a pályán, de erre többé nincs lehetőség – a Motorsport.com számolt be arról, az FIA úgy döntött, száműz minden kerekes eszközt a pályabejáráson, így a bicikliket, elektromos bicikliket, rollereket és elektromos rollereket. Kivétel nincs, derül ki a csapatoknak FOM által küldött tájékoztatóból, amely a lehetséges büntetési tételekre nem tér ki.

Egy F1-es pilóta biztosan nem lelkesedik az új szabályért. A forrás Charles Leclerc-t idézi, aki sértődötten vett tudomást a rendelkezésről: „Nem vettem részt a pályabejáráson. Úgy tudom, új szabályt adtak ki, hogy nem lehet körbebiciklizni a pályán, ezért valószínűleg többet nem is megyek a bejárásra, csak videókat fogok megnézni.”

Alain Prost szerint is Adrian Newey a legjobb

A négyszeres világbajnok az F1 Beyond the Grid című podcastjében állt mikrofon elé, ahol többek között arról is beszélt, hogy Michael Schumacher csapattársaként visszatérhetett volna a száguldó cirkuszba.

A francia legenda interjúja során a királykategória egyik legikonikusabb tervezője, Adrian Newey is szóba került: „Dolgoztam együtt Adriannel a Williamsnél, és a McLarennél is más szerepkörben. Még most is, ha kívülről nézzük, nagyon más. Imádtam Adriannel beszélgetni. Adrian végighallgat téged, folyamatosan kérdez. Adriannel soha nem vitatkozol, beszélgetsz vele, ő pedig figyel.”

„Aztán azt teszi, amit a legjobbnak gondol, de soha nem mondja meg, hogy mit fog tenni, vagy hogy igazad van-e vagy sem, csak hallgat és beszél. Ezt szeretem, ezért ő a legjobb. Fantasztikus a vele dolgozó mérnökök számára, energiát és szinergiát hoz az agyi teljesítmény szempontjából - fantasztikus.”

WEC: Egyből pole-ban a Ferrari, kategóriaelső a női egység

Mivel rendhagyó módon pénteken rendezik az Endurance-világbajnokság évadnyitó sebringi 1000 mérföldes versenyét, magyar idő szerint csütörtök éjjel került sor a kvalifikációra. Amely kisebb meglepetést hozott, ugyanis legyőzték az edzéseket uraló Toyotákat: Antonio Fuoco 1:45,067-es idővel egyből pole-pozícióba állította a most debütáló Ferrari 499P-t (pedig állítása szerint az utolsó kanyarban a Nap is elvakította kissé)! A Miguel Molinával és Nicklas Nielsennel kiegészülve #50-es egység indulhat tehát az élről, mögöttük viszont már következik a két Toyota: bő két tizedet kapott Brendon Hartley a #8-as és közel fél másodpercet Kamui Kobayashi a #7-es autóban. Az #51-es Ferrari nyolctizedes lemaradással lett negyedik Alessandro Pier Guidivel a volánnál. A mezőny egyetlen Cadillacje egy másodperces hátránnyal végzett az ötödik helyen, megelőzve a két-két Porschét és Peugeot-t, akik már egyaránt több mint két szekundummal maradtak el a pole-időtől. A Hypercar kategória végén a Glickenhaus és a Vanwall egy-egy autója zárt négy másodperces hátránnyal.

Az LMP2-ben 93 ezredmásodperc döntött a rajtelsőségről: Oliver Jarvis és a United Autosports #23-as egysége ennyivel előzte meg a JOTA-t erősítő Pietro Fittipaldit, míg a harmadik helyet a Robin Frijns fémjelezte WRT-autó hozta el. Ami pedig a GTE Am kategóriát illeti: a három női versenyzőt, Sarah Bovyt, Rahel Frey-t és Michelle Gattinget felvonultató Iron Dames előbbi 1:58,949-es körével pole-pozícióra váltotta a prológgal is látott remek tempóját. Az első négybe amúgy mind a négy márka befért, hiszen a Porschét az egyetlen Corvette, majd egy-egy Aston Martin és Ferrari követte a sorban.

A Sebringi 1000 mérföldes verseny magyar idő szerint péntek délután 17 órakor rajtol – az Endurance-vb új aranykorának első futamát teljes hosszában élőben közvetíti az Eurosport 1.

wec-ferrari-pole-sebring

Videóval jelentkezik kollégánk Dzsiddából!

A képre kattintva érhető el a ma többek között Fernando Alonsót is elcsípő kollégánk dzsiddai bejelentkezése!

pf-sanyi-0316

Extra látványosság a Szaúd-arábiai Nagydíjon!

Különleges látványossággal készülnek a Szaúd-arábiai Nagydíj szervezői, akik lézershowt varázsolnak majd Dzsidda éjszakai égboltjára a futam rajtja előtt és a leintést a követően. A próbák már csütörtökön elkezdődtek, amikor olyan motívumokat jelenítettek meg az éjszakai égbolton, mint például egy trófea vagy épp egy komplett F1-es versenyautó. A Formula.hu tudósítója a helyszínen azt tapasztalta, hogy amikor a zenei aláfestéssel megspékelt mutatvány próbája elkezdődött, a paddockban és a pálya területén minden szempár az égre szegeződött.

ms-lezer-1_1

ms-lezer-2_1

Az F1 képviselője megvédte Szaúd-Arábiát

Szaúd-Arábia azok közé a helyszínek közé tartozik, melyek jelenléte az F1-es naptárban komoly viharokat kelt – mindenekelőtt az emberi jogok, és a gyakori kivégzések miatt, a BBC jelentése szerint például az elmúlt két hétben 13 halálos ítéletet hajtottak végre, s tavaly is nagy vihart kavart a verseny előtt egy kivégzett férfi levele. A sportswashing, azaz a nyugati világ számára megkérdőjelezhető berendezkedésű államok sportesemények általi legitimálása rendszeres vád az ilyen helyszínekkel szemben, erre reagált most a sportág egyik szóvivője:

„Az F1 évtizede óta azért küzd, hogy bárhova is megy, ott gazdasági, társadalmi és kulturális szempontból is pozitív hatást fejtsen ki. A Formula–1 és a hasonló sportágak különleges helyzetben vannak a határokon átívelő jellegük miatt, így különböző országokat és közösségeket hoznak össze a közös szenvedélyük és a versengés okozta hihetetlen izgalmak által.”

„Nagyon komolyan vesszük a felelősségünket, minden partnerünk és rendező országunk felé világossá tettük az álláspontunkat az emberi jogokat és más kérdéseket illetően, a rendezők pedig elkötelezték magukat, hogy az eseményeket az emberi jogokat tiszteletben tartva bonyolítják le.”

dzsidda-2022-2

A megtámadott riporternő hálás „szövetségesének”, Hamiltonnak

A korábban többek között a W Seriesben is versenyző Naomi Schiff, aki immár a Sky Sports csapatát erősíti, gyakran szembesül a keserű valósággal: a közösségi médiában rendre aljas, részint rasszista, részint szexista támadásoknak van kitéve. Lewis Hamilton, aki karrierje kezdetétől fogva szintén rengeteg alkalommal volt kénytelen elszenvedni ilyen méltatlan inzultusokat, korábban a riporternő védelmére kelt, most pedig Schiff beszélt arról, mennyire fontos volt számára, hogy a hétszeres világbajnok személyében egy „szövetségesre lelt”:

„Nagyon-nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy Lewis a szövetségesem az utazásom során ebben az iparban. Felnézek rá, de nemcsak azért, mert egy csodálatos sportoló, hanem azért is, mert egy hihetetlen emberi lény, akitől rengeteg tanácsra és támogatásra lehet számítani” – mondta Schiff, aki 2010 és 2019 között szerepelt különböző autós sorozatokban, legnagyobb sikereit márkakupákban érve el.

schiff

„Épp az ellenkezője mindennek, amit elmondtak” – Hamilton nem örül a szaúdi visszatérésnek?

Természetesen kikerülhetetlen témát jelentettek a Szaúd-arábiai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a tavalyi versenyhétvégén történtek, amikor pénteken rakétatámadás történt nem messze a pályától. A versenyzők nagy része meglehetősen diplomatikusan fogalmazott az erre irányuló kérdésre: Carlos Sainz például kiemelte, hogy megfelelő biztosítékokat kaptak a szervezőktől a biztonságukat illetően. A sorban utolsóként a második ötös csoportban szereplő Lewis Hamilton válaszolt – és nem tagadta, hogy neki más a véleménye, mint társainak, akik legalábbis elmondásuk szerint szívesen tértek vissza Dzsiddába: „Nincs mit hozzátennem. Mind az ellenkezője annak, amiket elmondtak.”

Amikor arra kérték Hamiltont, hogy fejtse ki részletesebben, mit ért ez alatt, ennyit reagált a brit: „Nem bontom ki jobban, értelmezés kérdése” – fogalmazott a Mercedes pilótája, hozzátéve, hogy azt nagyon várja, hogy autóba ülhessen. Arra a kérdésre, hogy a politikai (emberi jogi) problémákra vagy a biztonsági aggályokra célzott-e, szintén nem válaszolt egyenesen a hétszeres világbajnok: „Egyikbe sem akarok belemenni. Remélhetőleg mindenkinek biztonságos hétvégéje lesz és mindenki biztoságban hazatérhet utána. Ennyi, amit tehetünk, nem igaz?”

De vajon felmerült-e Hamiltonban a tavalyiak után, hogy ne térjen vissza a szaúdi futamra? „Ha én nem vagyok itt, akkor az F1 folytatja nélkülem. Úgyhogy amit próbálok tenni, hogy igyekszem a lehető legtöbbet tanulni. Úgy érzem, ha olyan helyekre megyünk a sporttal, ahol emberi jogi problémák vannak, mint például itt, akkor a sportnak kötelessége pozitív hatást gyakorolni és felhívni a figyelmet ezekre. Úgy érzem, többet kell tennünk ezért, de persze nincs mindenre válaszom.”

f1-dzsidda-raketa-2022

A hétvége poénját már a hét elején ellőtte a Ferrari

Az F1-es csapatok közösségimédia-felelősei gyakran csalnak derűt az arcunkra, de a Ferrari twitterese most különösen kitett magáért. Régen mémmé váltak már a Ferrari "Race Week", azaz "versenyhétvége" feliratú posztjai, melyet a színezés miatt a teljesen értelmetlen "Rawe Ceek"-nek is lehet olvasni – erre reagálva rejtett el egy titkos üzenetet a vicces kedvű munkatárs az első látásra véletlenszerűen kiválasztott városokban aktuális futamkezdési időpontokat tartalmazó grafikán még kedden.

pf-raweceek

Olvassuk csak össze a fehér kezdőbetűket...

„A legrosszabbon már túl vagyok” – Stroll a csuklójáról

Lance Stroll nem sokkal a bahreini teszt előtt szenvedett csuklótöréssel járó kerékpáros balesetet, amely miatt a háromnapos gyakorláson nem is tudott részt venni. A szezonnyitón azonban már rajthoz tudott állni, s bár voltak kisebb fájdalmai, így is a remek hatodik helyen ért célba, ami egyúttal jelezte azt is, hogy valóban rendkívül versenyképes az Aston Martin. A Szaúd-arábiai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében adott helyzetjelentést a csuklója állapotáról a kanadai pilóta:

„Eléggé fájdalmas volt a Bahrein utáni hétfő, de az egy jó hétvége volt a csapat számára, szóval megérte a fájdalmat! Napról napra jobban érzem magam. Úgy vélem, a legrosszabb részen már túl vagyok. Még mindig nem vagyok százszázalékos, némi időbe telik, amíg ezek meggyógyulnak. De egyértelműen jobban érzem magam, mint tíz napja vagy amikor Bahreinben voltunk.”

f1-stroll-dzsidda-day0

fotó: DPPI

„Semmi értelme” – nevet a Red Bull a Mercedes–Aston pletykákon

Mi is beszámoltunk arról a nemcsak elsőre, hanem sokadjára is teljesen abszurdnak ható sajtópletykáról, miszerint a Mercedes úgy dönthet, hogy amennyiben nem javul a teljesítményük belátható időn belül, inkább az őket az erősorrendben szemlátomást átlépő motorpartnerüket, az Aston Martint támogatnák. Nem meglepő, hogy ezen a felvetésen csak nevetni tudott a regnáló világbajnok Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko:

„Miért segítene a Mercedes erősebbé válni egy riválisnak? Ennek semmi értelme. Az együttműködés ellenére végső soron az Aston Martin a Mercedes ellenfele a személyautók piacán. A Mercedes most mindent meg fog tenni azért, hogy feledtesse a csalódáskeltő szezonkezdetet. Ezen ambiciózus feladat mellett nincs tér az Aston Martin segítésének” – nyilatkozta Marko a Sport1.de lapnak. Az AlphaTaurit irányító Franz Tost szintén nonszensznek nevezte a pletykát, rámutatva arra is, hogy a szabályok szerint a motorgyártóknak mindenki számára egyforma technikát kell biztosítaniuk, így eleve kizárt egy csapat favorizálása.

f1-wolff-stroll

Betegség miatt kihagyja a csütörtöki médianapot Max Verstappen

A Bahreini Nagydíj nyertese gyomorbántalmakkal betegeskedett az elmúlt napokban – derült ki a versenyző és Red Bull közösségi médiás posztjából. A holland azóta meggyógyult, de késve indult el Szaúd-Arábiába, azért pénteken, a szabadedzések napján érkezik csak meg a pályára. A mai médianapon az FIA engedélyével nem vesz részt.

„Újra rendben érzem magam, miután nem voltam jól pár napig egy gyomorpanasz miatt. Ennélfogva sajnos egy nappal el kellett halasztanom az utazásom, így nem leszek a pályán péntekig. Találkozunk Dzsiddában!” – posztolta Verstappen, akinek szabadedzéseken való részvétele miatt ez alapján nem kell aggódni.