Csak Albon kapja meg a Williams fejlesztését az F1-es Kanadai Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/35838
Dave Robson, a Williams F1-es csapatának járműteljesítményért felelős vezetője mondta el a csapat montreali felvezetőjében, hogy csak Alexander Albon autójára szerelik fel az új felesztéseket a hétvégi Kanadai Nagydíjon.
Mint mondta, több új frissítés is érkezik a Barcelonában sereghajtónak bizonyuló FW45-öshöz, de csak a brit-thai pilóta kapja meg ezeket, Logan Sargeant az eddigi specifikációval köröz majd. A csapat szerint Sargeantnek nem lesz könnyű dolga felvenni a ritmust a számára új pályán, és hogy megtanulja, hogyan kell kezelni a kerékvetőket a falak között ennél a sebességnél. A csapat úgy számol, hogy ez a pálya amúgy is jobban fekszik majd az autónak, mint Barcelona és Monaco, a fejlesztésekkel pedig egyértelmű előrelépést várnak.
Nem először priorizálja Albont a Williams, tavaly az egyik fejlesztési csomagot szintén csak ő kapta meg, míg Nicholas Latifinek csak később jutott belőle.

fotó: Williams Racing
„Mint amikor sarokba állítják a rossz fiúkat” – Villeneuve beleszállt a McLarenbe
https://formula.hu/parc-ferme/39899
Keményen kritizálta Jacques Villeneuve azt, ahogy a McLaren a két világbajnoki esélyes pilótát kezeli vagy kezelni próbálja. Mint megírtuk, a szingapúri koccanást követően Lando Norrist találták felelősnek, ami házon belül „következményekkel” járt számára – ám mivel az austini sprintes rajtbalesetről pedig Oscar Piastri tehetett a wokingiak belső vizsgálata szerint, ezeket már törölték is. Az 1997-es F1-es világbajnok kigúnyolta a konstruktőri világbajnok alakulatot a Sky Sports F1 kamerái előtt:
„A papaja szabályok nem működnek erővel: álljanak ki és harcoljanak a bajnokságért! Olyan volt, mint amikor két gyereket a szoba sarkába állítva büntetnek. ’Rossz fiú voltál, menj a szobádba. Ó, te is rossz fiú voltál. Oké, akkor mostantól tiszta lappal folytatjuk.’ Ne már! Egy világbajnoki címért harcolnak. Nézzük meg Szingapúrt: oké, Norris hozzáért az elöl haladó autóhoz, belecsúszott Oscarba, aztán tíz körön át panaszkodást hallottunk. Ez nincs rendjén.”
Villeneuve egyébként a két McLaren-pilótát egymással is összevetette: „Mindketten első számú pilóták. Volt idő a szezonban, amikor Piastri kicsit gyorsabb volt, de végső soron Norris kicsit erősebb. Bakuban mindketten összeroppantak, de aztán visszavágott. Norris jobb versenyző, amikor Max [Verstappen] ellen harcol, és sokkal jobb, amikor a csapattársa ellen” – vélekedett a kanadai. A Mexikóvárosi Nagydíj előtt amúgy Piastri 14 ponttal vezet Norris előtt, de már a Red Bull-os Max Verstappen is csupán 40 pontra van az ausztrál éllovastól.

Russell: Mexikóban a legkisebb az FP1 kihagyásának ára
https://formula.hu/parc-ferme/39897
George Russell szerint az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj helyszíne különösen alkalmas arra, hogy a csapatok fiatal versenyzőket ültessenek autóba az első szabadedzésen. A Mercedes pilótája most saját W16-osát is átadja Frederik Vestinek az FP1-re – nyolc kollégájához hasonlóan, hiszen egy híján az összes csapat úgy döntött, hogy egyik állandó versenyzője kihagyja a nyitó tréninget.
A brit elmagyarázta, miért éppen az Autódromo Hermanos Rodríguez ideális erre: a mexikói helyszín különösen poros és koszos az első percekben, így az itt gyűjtött tapasztalatok nem mindig hasznosak. „Azt gondolom, valójában még nyerhetünk is ezen” – mondta Russell a sajtónak, köztük a Formula.hu-nak. „A pálya nagyon poros, és a köridők akár négy másodperccel is elmaradnak az időmérőn látottaktól még az FP1 végén is. Néha, ha tiszta fejjel kezdesz az FP2-ben, nincsenek meg azok a rossz élmények, amiket az első edzésen szereztél.”

Russell szerint ezért Mexikó az a helyszín, ahol a legkevésbé hátrányos kihagyni az FP1-et. „Az összes pálya közül itt veszítesz a legkevesebbet. Nem véletlen, hogy most egyet kivéve minden autóban fiatal versenyző ül majd” – tette hozzá.
Az elmúlt években is ez volt a jellemző Mexikóra, az előző három szezonban a csapatok fele minden alkalommal legalább az egyik állandó pilótáját pihentette az első edzésen.

„Nem változott a hozzáállásom” – Verstappen cáfolta Marko kijelentését
https://formula.hu/parc-ferme/39896
Köztudott tény Max Verstappenről, hogy az F1-en kívül nagy szerelmese az autóversenyzés más formáinak is: szabadidejében gyakran az online térben áll rajthoz, emellett pedig nemrég GT3-as győzelmet aratott a Nordschleifén. Ehhez kapcsolódóan Helmut Marko, a Red Bull F1-es csapatának főtanácsadója nemrégiben azt mondta a hollandról, hogy kissé talán ráunt a királykategóriára, ezért is kísérletezik más szériákban is.
A szakember ezen állítását cáfolta most a regnáló világbajnok, aki változatlanul áll hozzá az F1-es hétvégékhez.
„Ez nincs így” – jelentette ki Verstappen a Formula.hu jelenlétében. „Persze így sokkal élvezetesebbek a versenyhétvégék, mintha tudnám, hogy nincs esélyem a győzelemre. De én tudom, hogy minden alkalommal, amikor beülök az autóba, a maximumot fogom hozni. Nem számít, ha akár egy negyedik vagy kilencedik helyért harcolok, akkor is a legjobbamat fogom nyújtani.”
„Az, hogy megengedik nekem, hogy más dolgokat is csináljak, már régóta tervben van, szóval nem az a helyzet, hogy most ez hirtelen elkezdett érdekelni. Hosszú ideje tervezzük és készülünk rá, ez pedig idén lehetővé tette, hogy a való életben is részt vegyek” – mondta a holland a GT3-as versenyzésről. „Ez volt az első ilyen élő lehetőség, de már régóta csinálom online, akár F1-es versenyhétvégék során is, úgyhogy nem sok változott abban, hogy mennyire professzionálisan állok hozzá a versenyhétvégékhez.”

Fotó: Red Bull Content Pool
MotoGP: Acosta dupla bukás után az élen a Hondák és Yamahák előtt
https://formula.hu/parc-ferme/39895
Pedro Acosta vezetésével zárult a Malajziai GP első napja, amelyet délelőtt egy erősebb zápor, délután némi szemerkélés zavart meg: a KTM-es spanyol annak ellenére bizonyult a leggyorsabbnak a délutáni edzésen, hogy kétszer is bukott pénteken. Mögötte pedig ezúttal a japán gyártók motorosai villogtak: Johann Zarco és Jack Miller egy-egy szatellit Hondán és Yamahán következett a második és harmadik helyen, majd Joan Mir és Fabio Quartararo révén egy-egy gyári márkatársuk jött mögöttük.
A Ducatik először a hatodik-helyen tűntek fel a VR46 párosa, Fabio di Giannantonio és Franco Morbidelli révén, míg a top 10-be és ezzel a Q2-be a Maverick Vinalest helyettesítő Pol Espargaro, valamint a szintén eleső Alex Marquez és Alex Rins fért még be. A Q1-ben lesz viszont jelenése többek között Luca Marininek, a középszerű kezdést produkáló Francesco Bagnaiának, az indonéziai győztes Fermin Aldeguernek, a vb-összetettben harmadik Marco Bezzecchinek és a múlt héten futamot nyerő Raul Fernandeznek. A V4-es Yamahán ülő Augusto Fernandez a sor végén zárt.
A péntek délutáni edzés eredményei (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Pedro Acosta | KTM | 1'57.559 | |
| 2. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'57.578 | 0.019 |
| 3. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'57.840 | 0.281 |
| 4. | Joan Mir | Honda | 1'57.854 | 0.295 |
| 5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'57.868 | 0.309 |
| 6. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'58.039 | 0.480 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'58.041 | 0.482 |
| 8. | Pol Espargaró | Tech3 KTM | 1'58.055 | 0.496 |
| 9. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.057 | 0.498 |
| 10. | Alex Rins | Yamaha | 1'58.117 | 0.558 |
| 11. | Luca Marini | Honda | 1'58.179 | 0.620 |
| 12. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'58.206 | 0.647 |
| 13. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'58.279 | 0.720 |
| 14. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'58.300 | 0.741 |
| 15. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'58.360 | 0.801 |
| 16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'58.581 | 1.022 |
| 17. | Brad Binder | KTM | 1'58.739 | 1.180 |
| 18. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'58.776 | 1.217 |
| 19. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'58.953 | 1.394 |
| 20. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'58.964 | 1.405 |
| 21. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'59.252 | 1.693 |
| 22. | Michele Pirro | Ducati | 1'59.741 | 2.182 |
| 23. | Augusto Fernández | Yamaha | 1'59.974 | 2.415 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Elbukott a Red Bull furcsa trükkje, nevettek rajtuk a McLarennél
https://formula.hu/parc-ferme/39894
Ahogy korábban mi is megírtuk, érdekes dolog miatt kapott 50 ezer eurós pénzbírságot (25 ezret felfüggesztve) a Red Bull F1-es istállója Austinban, az egyik csapattag ugyanis a rajt előtt visszament a rajtrácsra, hogy eltávolítsa azt a ragasztócsíkot, ami Lando Norrist segítette a helyes pozíció megtalálásában a rajtkockában. A McLaren brit pilótája a tegnapi médianapon elárulta, hogy a bikások szokatlan terve nem járt sikerrel, így lényegében feleslegesen vállalták be a kockázatos trükköt és az azzal járó büntetést is.
„Nem is használtam a csíkot, így különösen szórakoztató volt, mert nem volt rá szükségem. Csak a biztonság kedvéért raktuk oda. Ezért volt kifejezetten vicces, mert megkapták érte a büntetést, és még csak nem is használtam” – mesélte Norris a Formula.hu jelenlétében.

„Megpróbálták eltávolítani, de nem sikerült nekik, mert olyan különleges módon alakítottuk ki, hogy ne tudják levenni. Nagyon mókás volt. Ez egy kis extra munka, hogy szórakoztassák magukat a csapatok. Aztán végül mi nevettünk rajta.”
„Már korábban is megpróbálták levenni, talán Monzában és még pár helyen. Vicces volt látni, ahogy megpróbálják levenni és nem sikerül.”
Az Autosport szaklap értesülései szerint a McLaren több dolgot is elkövetett annak érdekében, hogy kijátsszák a Red Bull trükkjét: például úgy tervezték meg a csíkot, hogy az nyomot hagy maga után eltávolítást követően is. Szingapúrban például az eltávolítás után ez a felirat maradt a csík alatt: „Legközelebb több szerencsétek lesz!”
Piastri „izzadni kezdett” – állítja Damon Hill
https://formula.hu/parc-ferme/39893
Az 1996-os Formula–1-es világbajnok, Damon Hill szerint Oscar Piastri egyre nehezebben viseli a bajnoki küzdelem mentális terhét. A McLaren ausztrál versenyzője a szezon közepén még magabiztos előnnyel vezetett, ám az utóbbi hetekben több hibát is elkövetett – Azerbajdzsánban kétszer is balesetezett, majd Szingapúrban és az Egyesült Államokban csapattársával, Lando Norrisszal is összeütközött.
„Úgy tűnik, Lando kicsit le tudta tenni a terhet, mert korábban úgy nézett ki, mintha Oscar kezében lenne a dolog” – mondta Hill a RacingNews365-nek. „Lando valószínűleg már mentálisan is felkészült arra, hogy talán nem nyer, míg Oscar most kezd kicsit izzadni, görcsölni az elvárások súlya alatt.”

Hill szerint a fiatal ausztrál helyzete azért is nehéz, mert egyikük sem volt még világbajnoki cím közelében: „Amikor este lefekszel, és azon gondolkodsz, hogy akár világbajnok is lehetnél, az bizony meg tudja viselni az embert” – tette hozzá a brit exbajnok.
Hill úgy látja, néhány hete még elképzelhetetlennek tűnt, hogy Piastri előnye ilyen mértékben elolvadjon, de a Formula–1-ben mindig számolni kell a váratlan fordulatokkal. „A McLaren most valószínűleg azt mondja magának: srácok, baj van, mert lehet, hogy nem nyerjük meg a bajnokságot. A sportban mindig benne van a valószínűtlen, és a Formula–1-ben ez rendszeresen meg is történik” – fogalmazott Hill.
„Most kell nézni az F1-et!” – Button
https://formula.hu/parc-ferme/39892
Jenson Button szerint a 2025-ös világbajnoki hajrá minden idők egyik legizgalmasabb szezonzárása lehet – a 2009-es bajnok pedig azt is elárulta, kit tart a legnagyobb esélyesnek.
„Ha eddig nem nézte valaki a Formula–1-et, most itt az ideje elkezdeni mert ez egy epikus szezonzárás lesz. Két versenyző is az első bajnoki címéért küzd, és ott van Max is, aki négyszeres világbajnok" – mondta Button.
A brit ex-versenyző úgy látja, Lando Norris van a legjobb formában: „Lando jelenleg nagyon erős és magabiztos. Ha a következő futamokra megkapja a megfelelő autót, szerintem ő lesz a világbajnok. Habár Max is erős, nem igaz?”

Hivatalos: Marquez idén már nem ül motorra a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39891
A Ducati a Malajziai GP csütörtökjén bejelentette, hogy Marc Marquez kihagyja a hátralévő két futamot, a Portugál és Valenciai Nagydíjakat, valamint az azt követő hagyományos szezon utáni tesztet – azaz idén már nem ül motorra a vállsérülése miatt. Marquez néhány hete Indonéziában bukott nagyot, amikor Marco Bezzecchi nekiment az első körben, a legutóbbi orvosi vizsgálat során pedig arra jutottak, hogy bár gyógyul a seb, de további négy hétig mozdulatlanul kell hagynia a karját a spanyolnak, mielőtt elkezdheti a rehabilitációt.
„Kielemezve a teljes helyzetet, arra jutottunk, hogy a legmegfelelőbb, okosabb és konzisztens lépés, ha tiszteletben tartjuk a sérülés biológiai időtartamát, még ha ez azt is jelenti, hogy idén már nem tudok versenyezni vagy részt venni a teszten” – fogalmazott Marquez. „Tudjuk, hogy nehéz tél vár ránk, sok munkával, hogy százszázalékosan visszanyerjem az izmaimat és készen álljak 2026-ra. Ez nem homályosíthatja el vagy feledtetheti el velünk, hogy elértük a nagy célunkat idén: újra világbajnokok lettünk, és hamarosan ezt mind együtt ünnepeljük. Köszönet a rajongóknak a kedves üzenetekért, a Ducatinak és a szponzoroknak a támogatásért és a megértésért.”
Marquezt múltkor Phillip Islanden és ezen a hétvégén Sepangban is a Ducati tesztmotorosa, Michele Pirro pótolja, a portimaói és valenciai helyettesét viszont később jelentik be a bolognaiak – a találgatások szerint elképzelhető, hogy a Superbike-világbajnoki ezüstérmes Nicolo Bulega kaphat lehetőséget az utolsó két fordulón.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kívülálló harmadik fél volt a célpontja a Ferrari Vasseurt támogató közleményének
https://formula.hu/parc-ferme/39890
Frederic Vasseur szerint nem ő, hanem egy harmadik fél felé irányult John Elkann közleménye, amelyben támogatásáról biztosította a Ferrari F1-es csapatvezetőjét. A Ferrari elnöke azt követően adott ki erről kommünikét, hogy az előző hetekben több pletyka is megjelent arról, hogy az alig néhány hónapja hosszabbító Vasseur helye inoghat Maranellóban, s akár a Red Bulltól távozott Christian Horner köthet ki a vörösöknél.
Maga Vasseur így kommentálta Elkann közleményét az austini futamot követően: „Mindenki számára jó egy ilyen üzenet. De mivel állandó szerződésünk van, már megküldtük ezt az üzenetet – ez inkább egy harmadik félnek, egy kívülálló célpontnak szólt. Ez fontos, mivel így lezárhatók a találgatások, és a következő futamra koncentrálhatunk, nem kell ezekre a kérdésekre válaszolni.”

Colapinto már másképp látja, szerinte is követnie kellett volna az Alpine utasítását
https://formula.hu/parc-ferme/39889
Belátta Franco Colapinto, hogy követnie kellett volna a csapat utasítását az USA Nagydíj v égén – megváltoztatta a futamot követő véleményét az argentin pilóta.
Mint ismert, Colapinto a 18. helyen haladt Pierre Gasly mögött, aki más taktikát követve jóval lassabb volt nála, a csapat viszont azt közölte Colapintóval, hogy ne előzzön – amit ő nem értett, és nem sokkal később meg is előzte Gaslyt.
A hétvége után Steve Nielsen csapatfőnök ki is jelentette, hogy csalódottak Colapinto döntése miatt, és házon belül rendezni fogják ezt a kérdést.
Ezt követően a mexikói hétvége felvezetőjében Colapinto már más hangot ütött meg a csapat hivatalos sajtóanyagában:
„A csapat vasárnapi helyzetét házon belül megbeszéltük és világos, hogy a csapat által adott instrukciókat mindig muszáj követni, mindegy, hogy mi történik. Mi mind együtt vagyunk, mind ugyanazért a célért dolgozunk, hogy folyamatosan javuljunk” – jelent meg az argentin véleményeként.

fotó: BWT Alpine
Piastri közel sem annyira nyugodt, mint amilyennek mutatja magát?
https://formula.hu/parc-ferme/39888
Timo Glock szerint Oscar Piastri mentális ereje is próbára tehető a bajnoki hajrában, miközben a McLaren két pilótája fej-fej mellett küzd a világbajnoki címért – kiegészülve Max Verstappennel.
A korábbi F1-es versenyző a német Sky Sports adásában dicsérte Lando Norris hozzáállását, míg Piastrival kapcsolatban óvatosabban fogalmazott.
„Landónak a saját helyzetében fontos, hogy megmutassa, itt van, és teljesen készen áll a harcra. A kérdés az, mi történik Piastri mentális erejével. Az emberek azt gondolják, hogy a pulzusa sosem haladja meg a százat, de a legutóbbi versenyek alapján látszik, hogy ő is kezd kissé nyugtalan lenni.”
Glock szerint a McLaren túlzottan beavatkozó stratégiái is nyomot hagyhattak Piastrin, különösen a Monzában hozott csapatdöntés után.
„Az is kérdés, hogy Piastri még mindig azon töri-e a fejét, amit Monzában tett – hogy feladta azt a pozíciót és azokat a pontokat, csak mert a csapat hibázott a boxkiállásnál.”

Brown személyesen kért bocsánatot Hülkenbergtől az „amatőrös” megjegyzése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39887
A Stake F1-es főnöke, Jonathan Wheatley elárulta: Zak Brown tőle és Nico Hülkenbergtől is elnézést kért, amiért a német pilótára fogta az USA Nagydíj szombati sprintjén történt rajt utáni balesetet. Az austini rövid futam katasztrofálisan indult a McLaren számára, hiszen Oscar Piastri és Lando Norris is kiesett az első kanyaros karambolban, aminek köszönhetően Max Verstappen maximális mértékben tudott rájuk közeledni a vb-összetettben.
Brown első felindulásában a Piastri mellett a belső íven érkező Hülkenberget tette felelőssé: a McLaren-vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy „egyesek amatőr módjára vezettek” – miközben az általános vélekedés szerint leginkább versenybalesetnek volt felfogható az incidens (a felügyelők is erre jutottak), és inkább Piastri akart úgy aláfordulni Norrisnak, hogy nem volt tekintettel arra, hogy a start után a teljes mezőny érkezett mögötte. Brown pedig vasárnapra be is látta, hogy rosszul látta a helyzetet: „Azt hiszem, változott a véleményem. Nem igazán foghatom ezt Nicóra” – nyilatkozta, míg Andrea Stella csapatfőnök megjegyezte, hogy házon belül közösen fogják megvizsgálni a történteket.
Hülkenberg csapatfőnöke, a The Race által idézett Wheatley nem neheztel mclarenes kollégájára: „Zak utána hamar küldött egy bocsánatkérést nekem, Nicótól pedig személyesen kért elnézést. Nézzétek, ez egy szenvedélyes sport. Én imádom a szenvedélyt. Két autóval harcolnak a világbajnoki címért, és az a két autó kiesik az első kanyarban. Könnyű olykor azt gondolni, hogy más hibája volt, és szenvedélyből reagálsz. Azt hiszem, ezt a Sky TV-nek mondta még a pillanat hevében, érzelemtől fűtve. De régóta ismerem Zaket: egy versenyző típus – ahogy mindannyian, és utána orvosoltuk a dolgokat.”

Russell helyett tartalékosát ülteti autóba az első mexikói F1-es edzésen a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/39886
Újabb vendégszereplőt jelentettek be a hétvégi Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésére: a Mercedesnél ismét Frederik Vesti kap majd lehetőséget. A dán versenyző, aki az Ezüst Nyilak teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedik, Bahrein után ülhet ismét autóba versenyhétvégén, méghozzá ismét George Russell adja át neki a versenygépét az első 60 percre. Ezzel pedig a Mercedes le is tudja a kötelezően előírt négy újoncszerepeltetését, hiszen Kimi Antonelli megfelelt a kritériumoknak az évad első két fordulóján.
Vesti már a hatodik beugró fiatal, akinek mexikói szerepléséről tudunk: a Red Bullnál Arvid Lindblad, a Ferrarinál Antonio Fuoco, a McLarennél Pato O’Ward, a Williamsnél Luke Browning, az Aston Martinnál pedig Jak Crawford vezethet az FP1-en. És lehet, hogy ezzel még nincs vége a sornak, a The Race összegzése ugyanis a Haas és a Racing Bulls is még adós két újoncszerepeltetéssel, sőt az Alpine-nál is még két plusz szabadedzésen való részvételt ígértek Paul Aronnak – és mivel Interlagos és Katar sprinthétvége, Las Vegasban pedig utcai pályáról és szokatlan körülményekről van szó, a csapatok rendszerint az évadzáró Abu Dhabi mellett Mexikót szokták favorizálni erre a célra.

Apriliák a csúcson, Bagnaia a mélyben – így pontoztuk a MotoGP-sek ausztráliai teljesítményét
https://formula.hu/parc-ferme/39885
Bár a Formula Motocast majd csak a Malajziai Nagydíj után érkezik adással, az idén bevezetett versenyzői pontozás az Ausztrál GP kapcsán sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Ferenci Péter ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.
Aligha meglepő, hogy a legnagyobb, konkrétan a maximális pontszámot a MotoGP legújabb futamgyőztese, Raul Fernandez kapta tőlünk, aki tényleg kihozta a legtöbbet az Aprilia számára remek hétvégéből – és ha nem lett volna az indonéz Marc Marquez-eset miatt kapott büntetése, alighanem így tett volna Marco Bezzecchi is. Kiemelendő még a halovány időmérő után dobogót mentő Fabio di Giannantonio, a KTM-esek közül kimagasló Pedro Acosta, a Honda zászlaját immár egyértelműen legmagasabbra tartó Luca Marini teljesítménye, miközben a helyettes versenyzők közül Pol Espargaro top 10-es eredményei érdemeltek tőlünk magas pontszámot.
A lista másik végén a gyári Ducati két versenyzője szerepel, és mivel a Marquez helyére beugró Michele Pirrótól nem volt elvárható, hogy megváltsa a világot, az ismét elképesztő mélységekbe kerülő Francesco Bagnaia kapta a legalacsonyabb pontszámot azzal, hogy csak ideiglenes csapattársát tudta maga mögé utasítani a sprinten, s a futamon is tízen kívüli helyről bukott. Rajta kívül „szokás szerint” Somkiat Chantra, valamint ezúttal a VR46-os Franco Morbidelli nyújtott megítélésünk szerint gyenge teljesítményt Ausztráliában.
| Ducati Team | KTM Factory | ||
| Francesco Bagnaia | 2,5 | Pedro Acosta | 8 |
| Michele Pirro | 3 | Brad Binder | 5 |
| Gresini Ducati | Tech3 KTM | ||
| Alex Marquez | 6,5 | Enea Bastianini | 5,5 |
| Fermin Aldeguer | 4 | Pol Espargaro | 7 |
| VR46 Ducati | Monster Yamaha | ||
| Fabio di Giannantonio | 8 | Fabio Quartararo | 7 |
| Franco Morbidelli | 3 | Alex Rins | 6,5 |
| Aprilia Racing | Pramac Yamaha | ||
| Marco Bezzecchi | 9,5 | Jack Miller | 6 |
| Lorenzo Savadori | 3 | Miguel Oliveira | 4,5 |
| Trackhouse Aprilia | Honda HRC | ||
| Raul Fernandez | 10 | Joan Mir | 5 |
| Ai Ogura | 4 | Luca Marini | 7,5 |
| LCR Honda | |||
| Johann Zarco | 4 | ||
| Somkiat Chantra | 2 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen helyett Lindblad, Hamilton helyett Le Mans-győztes újonc vezet a mexikói FP1-en
https://formula.hu/parc-ferme/39884
A Red Bull bejelentette, hogy a hétvégi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén ismét lehetőséget ad Arvid Lindbladnak: a brit ifjonc ezúttal Max Verstappen autóját vezetheti az első egyórás tréning során. A csapatoknak az idei szabályok értelmében már négyszer (autónként kétszer-kétszer) lehetőséget kell adniuk FP1-en fiatal és a Formula-1-ben legfeljebb két nagydíjon szereplő versenyzőknek. A Red Bull ezzel már a harmadik alkalmát lövi el, hiszen Bahreinben Ayumu Iwasa, míg Silverstone-ban ugyancsak Lindblad ülhetett autóba. Ez azt is jelenti, hogy a Racing Bulls 2026-os ülésére is esélyesnek tartott, a Formula-2-ben viszont idén haloványabb szezont futó pilóta második F1-es edzését teljesítheti majd.
Nem sokkal később a Ferrari is hasonló bejelentést tett: náluk a WEC-istállóban szereplő és Le Mans-győztes Antonio Fuoco kap lehetőséget. Annak ellenére, hogy az olasz évek óta az F1-es gárda fejlesztőpilótájaként is tevékenykedik és többször is tesztelt már korábbi autóval, Formula-1-es nagydíjhétvégén most először ülhet autóba. Méghozzá minden bizonnyal Lewis Hamilton helyén, hiszen előzőleg Dino Beganovic Bahreinben és Spielbergben is Charles Leclerc autóját kapta meg.
Nem ők lesznek az egyedüli vendégszereplők Mexikóvárosban, hiszen a McLarennél Pato O'Ward, a Williamsnél Luke Browning, az Aston Martinnál pedig Jak Crawford kap lehetőséget, utóbbi ráadásul első alkalommal. Nem véletlen, hogy Mexikó népszerű a csapatok körében erre a célra: az alakulatok gyakran hagyják az évad utolsó fázisára az újoncszerepeltetési kötelezettségüket, márpedig a hátralévő helyszínek közül Interlagos és Katar sprintes hétvége, ahol egyetlen szabadedzés áll a versenyzők rendelkezésére, míg Las Vegas a rendhagyó körülményei és utcai jellege miatt nem népszerű ilyen szempontból. Ezért arra is számíthatunk, hogy majd az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon is sokan ellövik még a fennmaradó kötelezettségeiket.

Leclerc: Elsőként akartam elfordulni a lágyakon
https://formula.hu/parc-ferme/39883
Charles Leclerc elárulta, hogy a Ferrari merész gumiválasztása az Amerikai Nagydíjon tudatos stratégiai döntés volt, melynek célja az volt, hogy a rajt után élre álljon. A monacói pilóta egyedüliként használt lágy gumikon indult, miközben a mezőny nagy része közepes keveréket választott.
„A célom az volt, hogy elsőként forduljak az első kanyarban. Nem sikerült, de legalább nyertem egy pozíciót, ami segített tiszta levegőhöz jutni” – mondta Leclerc. A kemény gumikat már a szabadedzésen elvetette, így a Ferrari teljesen más taktikát választott. Bár a győzelem nem jött össze, a harmadik hely igazolta a kockázatos döntés sikerét.

Fotó: Ferrari
Sainz öt rajthelyes büntetést kapott Mexikóra
https://formula.hu/parc-ferme/39882
Carlos Sainz öt rajthelyes büntetést kapott a jövő hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjra, miután az FIA versenybírái őt találták felelősnek a Kimi Antonellivel történt ütközésért az USA Nagydíjon. A Williams spanyol pilótája a 15-ös kanyarban próbált belső íven előzni, ám elfékezte magát, és összeütközött a Mercedes újoncával, aki ennek következtében megpördült.
Bár Antonelli folytatni tudta a versenyt, és végül a 13. helyen zárt, Sainz autója súlyosan megsérült, így kénytelen volt feladni a futamot. A verseny után a sportfelügyelők megállapították, hogy Sainz nem volt elég közel Antonelli autójához a kanyar csúcspontján ahhoz, hogy előzési jogot formálhasson, így nem kellett számára helyet hagynia az olasznak. A döntés értelmében Sainz a mexikói futamon öt hellyel hátrébbról indul majd, továbbá két büntetőpontot is kapott, így már négy pontnál tart a szuperlicenszén az elmúlt 12 hónapban.
Carlos Sainz is OUT after making contact with Kimi Antonelli!
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Here's what happened... #F1 #USGP pic.twitter.com/OIIUH031CO
Furcsa dolog miatt kapott pénzbírságot a Red Bull F1-es csapata
https://formula.hu/parc-ferme/39881
Az FIA 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtotta a Red Bull csapatát a Formula–1-es USA Nagydíjat követően, miután egy csapattag megszegte a biztonsági előírásokat a rajtrácson. A bírságból 25 ezer eurót felfüggesztettek az idény hátralévő részére, de a sportszövetség egyértelműen jelezte: nem tolerálja az ilyen jellegű incidenseket.

Fotó: Red Bull Content Pool
Az eset Lando Norris rajthelye körül történt, aki a második pozícióból indult Max Verstappen mögül. Egy Red Bull-csapattag a felvezető kör megkezdése után próbált visszatérni a rajtrácshoz, hogy eltávolítson egy segédszalagot, amelyet Norris rajthelye mellé ragasztottak fel az autók pontos pozicionálásának segítésére. Ez az a ragasztócsík, amely a versenyzők számára segít beállni a rajthelyükre a korlátozott látási viszonyok miatt. Az eset furcsasága, hogy a Red Bull dolgozója valószínűleg szándékosan akarta eltávolítani ezt a jelzést, megnehezítve ezzel Norris dolgát. A pályabírók ekkor már épp a rajtrács lezárásán dolgoztak, ám az illető figyelmen kívül hagyta felszólításaikat, ami az FIA szerint komoly biztonsági kockázatot jelentett.
A versenybírók hangsúlyozták: a verseny kezdete előtti percekben szigorúan tilos bárkinek visszatérnie a pályára vagy akadályozni a lezárási folyamatot. Az FIA szerint még akkor is büntetendő a cselekedet, ha a csapattag állítása szerint nem észlelte a bírók figyelmeztetését. Az ügy súlyossága miatt ítélték meg az anyagi szankciót, egyértelmű üzenetet küldve a csapatoknak, hogy az ilyen mulasztások nem férnek bele a Formula–1 biztonsági normáiba.
TCR: Michelisz koreai top 10-es helyezésekkel őrzi bajnoki ötödik pozícióját
https://formula.hu/parc-ferme/39880
A dél-koreai Inje Speedium versenypálya adott otthont a hétvégén a TCR World Tour idei hatodik állomásának, ahova a BRC Hyundai egy újonnan homologizált, nagyobb turbóval rendelkező modellel érkezett meg. Ez csak mérsékelt sikereket hozott a hazai gyártónak, mert bár az első futamot a TCR Australia szériában szereplő Josh Buchan nyerte egy Hyundaijal, az még a régebbi verziójú versenygép volt, míg Mikel Azcona a fordított rajtrácsnak köszönhetően uralta a második versenyt. Az utolsó viadalon aztán a Lynk & Co aratott kettős győzelmet Thed Björk vezetésével – a svéd fel is zárkózott a bajnokságban márkatársa, Yann Ehrlacher mögé, átlépve a hondás Esteban Guerrierit.
Michelisz Norbert mindhárom futamon pontokat szerzett: sorban a 11., a 8. és a 9. helyeken végzett. Ezzel a címvédő hyundaios őrzi ötödik helyét a bajnoki összetettben – igaz, Ma Qing Hua hét, Ignacio Montenegro 16, Aurélien Comte 23 pontos távolságból követi őt. „Nem úgy alakult a hétvége, ahogy szerettem volna, mert a pluszsúly okozta hátrány ellenére is többet reméltem. Ugyanakkor voltak szép pillanataink, sokat fejlődtünk az autó beállításaival, és fontos pontokat sikerült gyűjtenem. Külön öröm számomra, hogy a csapat összességében sikeres hétvégét zárt, ami nagyon fontos volt nekünk ezen a helyszínen” – értékelt a közösségi oldalán megosztott bejegyzésben Michelisz. Folytatás Kínában, majd az idény Makaóban zárul.
A bajnokság állása:
| 1. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 374 |
| 2. | Thed Björk | Lynk & Co | 332 |
| 3. | Esteban Guerrieri | Honda | 329 |
| 4. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 281 |
| 5. | Michelisz Norbert | Hyundai | 226 |
| 6. | Ma Qing Hua | Lynk & Co | 219 |
| 7. | Ignacio Montenegro | Honda | 210 |
| 8. | Aurélien Comte | Cupra | 203 |
| 9. | Mikel Azcona | Hyundai | 198 |
| 10. | Nestor Girolami | Hyundai | 192 |

Lawson: Tsunoda lehet dühös rám, engem nem izgat
https://formula.hu/parc-ferme/39879
A sprintkvalifikációhoz hasonlóan, melyen SQ1-es kieséséért Liam Lawsont hibáztatta, Yuki Tsunoda a normál időmérőn is kifakadt a testvércsapat versenyzőjére. A japán már a Q2 során azt rádiózta, hogy Lawson „szándékosan zavar” és „pokolian lassít” a kanyarokban.
A kvalifikáció után is az új-zélandit okolta: „Láttam, hogy nagyon-nagyon lassan megy a 11-es kanyarban, mintha várna rám, a kanyar közepén. Nem ideális, pedig addig megvolt a tempóm a Q3-ba jutásra, ezzel viszont mindent elbuktam” – hibáztatta a Q2-es kiesésért a Racing Bulls pilótáját a Red Bull-os. Hozzátette, nem biztos benne, hogy Lawson szándékos volt, de el akar beszélgetni vele.
Lawson így reagált a médián keresztül Tsunodára: „Őszintén szólva abszolút elképzelésem sincs, miért panaszkodik. Nem emlékszem, hogy előtte haladtam volna a mai időmérőn. Nyilván dühös, lehet is dühös, de engem nem izgat.”
Tsunoda 13. helyen zárta a kvalifikációt, és végül Lawson is csak eggyel jobb helyen, 12. pozícióban végzett – az új-zélandi elmondta, az 1-es kanyarban egy váratlan széllökés zökkentette ki az autót az egyensúlyából a legrosszabb pillanatban, ezért hiúsult meg a továbbjutás.
