DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. szeptember 26. kedd

F3: Mini-show és káosz a barcelonai sprinten

O'Sullivan vághatott neki az élről az F3 barcelonai sprintversenyének, és meg is őrizte első helyét a rajt után. Az első körben rögtön be is jött a biztonsági autó Ido Cohen kisebb balesete miatt, az újraindítás után pedig az O'Sullivan, Browning, Fornaroli sorrend rajzolódott ki. A tizedik körben Browning megindította az első támadást O'Sullivan ellen, de sikerült maga mögött tartania a Hitech pilótáját.

Gabriele Mini szolgáltatta sokáig a legnagyobb izgalmakat, a 18. helyről induló olasz a 21 körös verseny 15. körében már a top 10-ben autózott, majd az ötödik és a tizedik helyezettek között óriási parázs csata alakult ki, aminek következtében Montoya és Beganovic is defektet kapott, Mansell pedig összeért Minivel, és a sóderágyban kötött ki, mindezek miatt hat körrel a vége előtt újfent pályára hajtott a safety car.

O'Sullivan másodjára is remekül indította újra a versenyt, Browningnak leginkább a második helye megtartásával kellett foglalkoznia, mintsem a győzelem gondolatával. A premás végül magabiztosan nyerte meg a barcelonai sprintversenyt, a második helyen Luke Browning végzett, harmadikként pedig Fornaroli ért célba. A nagy felzárkózást bemutató Gabriele Mini nyolcadikként látta meg a kockás zászlót, ám a Mansell-eset miatt vizsgálat alatt áll, így alighanem büntetést kap majd érte az olasz.

FRISSÍTÉS: Gabriele Minit végül elmeszelték a versenyfelügyelők, és a 21. helyre sorolták hátra.

Itt az IndyCar 2024-es naptára, egy pénzdíjas versennyel és egy oválcserével

Közzétette jövő évi menetrendjét az IndyCar. A hivatalos szezon ismét 17 futamból áll majd, ám extraként bekerült egy kuriózum is: két héttel az évadnyitó után ugyanis a The Thermal Club egy egymillió dolláros pénzdíjas, de bajnoki pontokkal nem járó bemutatóversenynek fog otthont adni.

Az évad egyébként szokás szerint St. Petersburgben startol március elején, a finálé azonban helyszínt vált, ugyanis Laguna Seca helyett Nashville utcáin rendezik majd az utolsó futamot. Kikerült a naptárból – állítólag megfelelő időpont híján –a Texas Motor Speedway, amely 1997 képezte állandó részét a kalendáriumnak, viszont így sem csökken az oválversenyek száma, ugyanis 2015 után visszatér a Milwaukee Mile. A legendás Indianapolisi 500 mérföldes 108. kiírására május 26-án kerül sor (az épített pályán pedig ezúttal csak egy versenyt rendeznek majd, két héttel az Indy 500 előtt). A naptár összeállításakor tekintettel voltak a jövő évi párizsi nyári olimpiára is, ennek köszönhető július-augusztus fordulóján a többhetes szünet.

Március 10. St. Petersburg
Március 24. The Thermal Club (pénzdíjas, bajnokságon kívüli)
Április 21. Long Beach
Április 28. Barber Motorsports Park
Május 11. Indianapolis
Május 26. Indy 500
Június 2. Detroit
Június 9. Road America
Június 23. Laguna Seca
Július 7. Mid-Ohio
Július 13-14. Iowa (dupla forduló)
Július 21. Toronto
Augusztus 17. Gateway
Augusztus 25. Portland
Aug. 31-szept 1. Milwaukee (dupla forduló)
Szeptember 15. Nashville

indycar-start

Sargeantet meglepte Bottas manővere a suzukai ütközésüknél

Logan Sargeant és Valtteri Bottas a Formula-1-es Japán Nagydíj elején, a korai biztonsági autós fázist követő újraindításnál akadt össze a 11-es kanyarnál. A Williams pilótája a belső íven haladva elfékezte magát, és nekicsúszott a finn autójának. Az Alfa Romeo a kavicságyba került, de folytatni tudta – igaz, csak néhány körig, utána feladta a versenyt. Sargeantet eközben öt másodperces büntetéssel sújtották az incidensért, de később ő is kiállt a futamból.

Az újonc amerikai, akinek igencsak inog az ülése 2024-re, elismerte, hogy az ő hibája volt az elfékezés, de így is meglepte az, ahogy Bottas reagált, szerinte akár a finn is elkerülhette volna a kontaktot: „Hektikus első néhány kör volt, az biztos. Abban a pillanatban blokkoltam, amint hozzáértem a fékhez. Nem tudom, talán nem látta, de egy pillanatra sem tűnt úgy, hogy be fogom tudni venni a kanyart. Meglepett, hogy nem vágott egyszerűen alám, mindenesetre abban a pillanatban blokkoltam, amint a fékre léptem” – idézi Sargeant szavait az F1i.com portál.

f1-sargeant-williams-suzuka

Magnussen is Perezt kritizálja: „Elkeseredett megmozdulás volt”

Négy büntetőpontot is magával visz rövid, de egészen kaotikus Japán Nagydíjáról Sergio Perez, melyek közül kettőt a Kevin Magnussennel 12. körben történt ütközésért kapott.

„Egyszerűen eltalálta a hátsó gumimat. Elég elkeseredett megmozdulás volt, de ez történt. Megforogtam, aztán ki kellett állnunk” – mondta az esetről Magnussen, akinek tervezett kétkiállásos stratégiája is meghiúsult az ütközés miatt. „Túl korán volt még a két kiálláshoz az autónk gumikopása miatt. Sokkal rosszabb helyzetbe kerültem, mert már azon a ponton ki kellett állnom. Gyakorlatilag itt véget ért a versenyem, és természetesen az övé is.”

Perez, aki az ütközés következtében állt ki, elismerte felelősségét a balesetért. „Sokat küszködtem az elsők megfékezésével, megpróbáltam bevetődni, de nem tudtam időben megállni. Az én hibám volt” – mondta a balesetről a mexikói, akivel szemben nem csupán Magnussen volt kritikus: Lando Norris is majdnem összeütközött a Red Bull-lal a VSC-fázis végén, ráadásul fel is tartotta őt Perez.

Már szerdán megjósolta Verstappen, mekkora különbséggel fog nyerni Japánban

A szingapúri vereség és néhány kisebb különbségű győzelem után Max Verstappen újra dominánsan győzött a Japán Nagydíjon, 19,3 másodperc különbség választotta el a célban a második Lando Norristól. A holland szinte pontosan megjósolta ezt a differenciát, ráadásul nem is az uralt időmérő vagy szabadedzések alapján, hanem már a nagydíjhétvége előtt – árulta el Christian Horner csapatfőnök.

„Padel teniszt játszottam Maxszal szerdán, teljesen fel volt tüzelve, és azt mondta, 20 másodperccel akar nyerni. Hogy pontos legyek, hét tizedmásodpercen múlt, hogy épp ennyi legyen a különbség” – mondta suzukai sajtótájékoztatóján a Red Bull vezetője.

„De már az első szabadedzés legelső körétől, amit kemény gumin tett meg és 1,8 másodperccel gyorsabb volt mindenki másnál, akik közepest vagy lágyat használtak, látszott, hogy teljesen erre a versenyre összpontosít. Kiemelkedő teljesítmény volt, utolsó időmérős körének helye van minden idők legjobb kvalifikációs körei közt. Ebből nem a legjobb rajtot hozta ki, de utána végig tartotta a vezetést és impozáns előnyt alakított ki, kontrollálta a versenyt” – összegezte a domináns Japán Nagydíjat Horner.

Fotó: Red Bull Content Pool

Lawson: F1-es ülést akarok, nem vagyok elégedett...

Csapattársa, Yuki Tsunoda előtt ért célba a Japán Nagydíjon, ezzel ismét bizonyította képességeit az átmeneti beugróként versenyző F1-es újonc, Liam Lawson.

Az új-zélandi pilóta nem kapott állandó ülést 2024-re, miután a Red Bull Tsunodát, és a Lawson által helyettesített Daniel Ricciardót jelentette be a következő szezonra a B csapat versenyzőiként, míg Max Verstappen csapattársa jelen állás szerint továbbra is Sergio Perez marad.

Lawsont Suzukában megkérdezték arról, hogy mennyire elégedett azzal, hogy a 11. helyen, Tsunodát megelőzve ért be azok után, hogy nem kapott szerződést – a válasza elég világosra sikerült:

„F1-es versenyülést akarok, és most nincs ilyenem 2024-re, úgyhogy nem vagyok elégedett. Most annyit tudok tenni, hogy amikor lehetőségem van autóba ülni, akkor a lehető legjobb munkát végezzem. Ezt fogom tenni egészen addig, ameddig vezethetek” – mondta az új-zélandi.

Lawson eredeti megbízatása egyébként Suzukáig tartott, de a friss hírek szerint még Katarban is kaphat lehetőséget, mivel Ricciardo visszatérését nem sürgeti a Red Bull. 

f1-lawson-alphatauri

NASCAR: Byron nyerte az őrült hajrát, csapata pedig történelmet írt

40 fokos, pokoli hőségben indult el Cup Series rájátszásának második köre a Texas Motor Speedwayen. Itt már csak 12 versenyző reménykedhet abban, hogy a szezon végén megkaparinthatja a bajnoki trófeát, közülük pedig egyvalaki, magyar idő szerint már hétfő hajnalban biztosította be helyét a legjobb 8 között. Erre sokáig úgy tűnt, hogy a pole-pozícióból induló Bubba Wallace rendelkezik majd a legjobb eséllyel, aki az időmérőn is parádésan ment, a futamon pedig a legvégéig harcban volt a győzelemért.

A 23XI Racing versenyzője 111 körön át vezette a 267 körös viadalt, ám ennek ellenére még szakaszt sem tudott nyerni, a végén pedig a futamgyőzelemről is lemaradt. Szintén kiváló sansszal rendelkezett a sikerre Ross Chastain, illetőleg Kyle Larson, aki a második szakaszt már megnyerte, az elsőt viszont még Tyler Reddick húzta be, de utóbbi etap leintésekor volt némi kavarodás a sárga zászlók és a kiállások miatt.

Az utolsó körökre azonban már Larson és Wallace elképesztő csatáját láthatta a közönség, de az 5-ös autó hirtelen túlkormányzott lett, így végül a 2021-es bajnok a falban kötött ki. Bár az ezt követő újraindítás során többen is belekeveredtek egy balesetbe, így újabb sárgára volt szükség, Wallace még úgy sem nyugodhatott meg, hogy a következő zöld zászlónál már csak hat kör maradt hátra. Ekkor tört előre látványos módon William Byron, aki mindössze a 18. helyről indulhatott, ám a futam során fokozatosan jött felfelé, a végjátékban pedig már abszolút esélyesnek számított. Ahogy elengedték a mezőnyt a 24-es autó pilótája szinte rögtön megszerezte a vezetést, amit a leintésig már nem is engedett ki a kezéből. Byron így idei hatodik sikerét aratta, amivel egyrészt kvalifikálta magát a következő körbe, másrészt a Hendrick Motorsports történelmének 300. győzelmét érte el ezzel.

A második pozíciót Chastain kaparintotta meg, Wallace a harmadikat, mögöttük pedig Christopher Bell és Denny Hamlin zártak még a legjobb ötben. A folytatás Október 1-én következik a Talladega Superspeedwayen.

Formula1.5 – Alig maradt Alonso előnyéből

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? 

Miután Fernando Alonso az elmúlt három versenyen mindössze tizenkét pontot szerzett, aminél a mögötte álló tíz versenyző közül csak Stroll (0) és Ocon (4) szerzett kevesebbet, a nyári szünet óta csak egyszer dobogóra álló, de minden futamon az első négy között záró Lewis Hamilton öt egységre megközelítette őt – pedig a július eleji Osztrák Nagydíj után még majdnem két győzelemnyi, 47 pontnyi előnye volt az azóta csak egyszer, Zandvoortban előtte végző spanyolnak.

alonso-suzuka

A futamgyőztes Lando Norris feljött az ötödik helyre George Russell elé, csapattársa, Oscar Piastri pedig első pole-ja és dobogója után két legyet ütött egy csapásra Strollt és Gaslyt is megelőzve.

A Formula1.5 bajnokság állása:

pf-bliga16

Videó: belső felvételen Michelisz Norbert ralitesztje

A bakonyai pályán tesztelt oda-vissza csütörtökön Michelisz Norbert, aki az októberi Rally Hungaryre, a magyarországi Európa-bajnoki ralifutamra készült. A túraautós erről a tesztről tett most közzé egy belső felvételt:

„Kijelöltétek a mércét”: A Red Bull előtt tisztelegnek a riválisok

A Red Bull történetének hatodik konstruktőri bajnoki címét természetesen a riválisok sem hagyták szó nélkül – az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy köszöntötték az immár X névre hallgató néhai Twitteren a világbajnok alakulatot:

Mercedes: Gratulálunk a Red Bullnak a konstruktőri bajnoki címhez. Idénre mindenkinek ti jelöltétek ki a mércét. Mindent beleadunk, hogy 2024-ben megküzdjünk veletek.

mercedes-podium

Ferrari: Gratulálunk a Red Bullnak a nagyon erős szezonhoz és az újabb konstruktőri bajnoksághoz. Várjuk a jövő évi küzdelmet!

ferrari-redbull

McLaren: Gratulálunk a hatodik konstruktőri címetekhez, Red Bull Racing! Teljesen megérdemeltétek, és átírtátok a történelemkönyveket. Várjuk a következő csatát a pályán.

mclaren-podium

AlphaTauri: Gratulálunk a nagyon megérdemelt hatodik konstruktőri címhez, Red Bull Racing!

horner-verstappen-podium

Így dicséri és védi pilótáit Helmut Marko

A katasztrofális futamot teljesítő Sergio Perezzel szemben a rendszerint igen szigorú Helmut Marko ezúttal kimondottan megértőnek bizonyult – persze ebben is volt egy kis odaszúrás, ahogy azt megszokhattuk az osztrák F1-veterántól: „Szerencsétlen napja volt. Minden a szabadedzésen kezdődött, ahol nem tudott megbirkózni Max sebességével, a versenyen pedig minden rosszul alakult. De bízom benne, hogy a következő futamon erőre kap majd.”

perez-suzuka_1

E szavakban kétségkívül volt némi pozitív felhang, s mint arra a Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson is rámutatott, Marko esetében már ezt is értékelni kell. Amikor arról kérdezték az új-zélandit, mit mondott neki a Red Bull tanácsadója az AlphaTauri idei legjobb eredményéről, melyet Szingapúrban ért el, Lawson így felelt:

„Szép munka. Ennyit. De szerintem ha bármi pozitívumot kapsz Helmut Markótól, az már jó, úgyhogy beértem ennyivel.”

marko-face

Leclerc-t átverte Perez: azt hitte, hogy harmadik lett!

A Japán Nagydíj hajrájában a Red Bull visszaküldte a pályára a réges-rég a bokszban veszteglő Sergio Perezt, hogy le tudja tölteni a büntetését, melyet a Kevin Magnussennel történt ütközésért kapott, s nehogy továbbvigye azt a következő hétvégére. Azt nem tudni, hogy így történt volna-e, ha nem tér vissza a versenybe a mexikói, az viszont biztos, hogy egy dolgot elértek: sikerült alaposan összezavarni Charles Leclerc-t.

A monacói versenyző ugyanis amikor elhaladt Perez mellett, azt hitte, hogy Verstappen lassult le valamiért, hiszen úgy tudta, hogy Perez már kiesett: „Azt hittem, hogy már nincs versenyben! Szóval úgy gondoltam, hogy dobogós leszek, de amikor az utolsó körben ránéztem a bokszfalról lógó táblára, azt láttam rajta, hogy P4!” – mondta Leclerc, aki így ismét kénytelen volt beérni a negyedik pozícióval, méghozzá sorozatban harmadszor.

leclerc-suzuka

Négy büntetőpontot kapott a tragikus futamot teljesítő Perez

Nulla bajnoki és négy büntetőponttal „gazdagodott” Sergio Perez a Japán Nagydíjon, miután két incidensben is vétkesnek találták. Előbb Fernando Alonsót előzte meg a safety car hatálya alatt, amiért öt másodperces időbüntetést kapott, s ezt le is töltötte, a Kevin Magnussennel történt ütközéséért kapott büntetést viszont csak egy hosszú szerelési periódust követően tudta leróni.

„Szörnyű rajtom volt, az egyes kanyarba menet csak utas voltam. Sainz a jobb oldalammon volt, Lewis a balomon, és elvitték az egész szárnyvéglapot. Nehéz megítélni, mindenesetre a 2-es kanyarba menet elment az autó eleje. Lecseréltük a szárnyat, de így sem javult a helyzet, szóval szerintem más sérülésünk is volt” – mondta a csalódott Perez, aki már hét büntetőpontnál jár.

perez-suzuka_1

Így lehet világbajnok Verstappen Katarban

Suzukában nem volt matematikai esélye bebiztosítani a 2023-as F1-es világbajnoki címet, Katarban viszont megkoronázhatják Max Verstappent – méghozzá nem kizárt, hogy ez már a sprinten bekövetkezik. Mivel 177 pont a holland előnye Sergio Perez előtt, s idén összesen 180 egységet lehet még szerezni, gyakorlatilag három pontot kell gyűjtenie a következő hat hétvégén ahhoz, hogy abban a valószínűtlen esetben is megnyerje a címet, ha Perez mind a hat futamot megnyeri a leggyorsabb kör begyűjtésével, és mindhárom sprintet az élen zárja.

verstappen-suzuka-trophy

De hogy következhet be a koronázás Katarban? A sprinten már eldől a vb-cím, ha Perez nem szerez legalább hat ponttal többet Verstappennél, azaz egyszerűbben mondva: ha a holland az első hat között végez, vagy ha Perez nem zárja az első három között a sprintet, akkor az F1 történetében először a sprinten dől el a bajnoki cím.

Más megközelítésben: Verstappen világbajnok lesz Katarban Perez eredményétől függetlenül, ha a sprintet az első hat vagy a futamot az első nyolc között zárja (esetleg a kilencedik helyen a leggyorsabb kör megszerzésével), és Perez elbukja a címet Verstappen eredményétől függetlenül, ha nem végez az első három között a sprinten vagy nem nyeri meg a Katari Nagydíjat.

perez-suzuka

Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással

Még el sem kezdődött az F1-es Japán Nagydíj, Logan Sargeant máris szinte lehetetlen hátrányba került: egyrészt a bokszutcából kell rajtolnia, másrészt azonnal kapott egy tízmásodperces büntetést a felügyelőktől.

Az indoklás szerint Sargeant szombati balesete után ki kellett cserélni az autó vázát, ami ugyan megengedett, de a szabály szerint csak a túlélőcellából hozhat másikat a csapat, minden mást köré kell felépíteni. A Williams viszont egy túlságosan összeszerelt állapotban lévő vázzal érkezett, ami nem felelt meg a szabályoknak, ugyanis ebben az értelmezésben harmadik autónak számít. Ezért kapott még plusz tíz másodperc büntetést is.

f1-williams-sargeant_1

fotó: dppi

Már csak egy hely kiadó: itt a 2024-es F1-es mezőny

Az Alpha Tauri magyar idő szerint hajnali 2 körül erősítette meg, hogy 2024-ben is náluk versenyez Yuki Tsunoda, a másik ülést pedig a csuklótöréséből épp felépülő Daniel Ricciardo kapja meg. Ezzel eldőlt, hogy hivatalosan már csak egyetlen kiadó hely maradt a jövő évi rajtrácson: Logan Sargeant ülése a Williamsnél. Az amerikai pilóta folyamatosan csak töri az autót, Alexander Albontól pedig rendre alaposan elmarad, ráadásul a szezon közben lecserélt Nyck de Vries és az idén mindössze két futamot teljesítő Daniel Ricciardo mellett az egyetlen pilóta, aki idén még nem szerzett pontot. Vajon ki kapja meg az utolsó 2024-es versenyzői ülést az F1-ben?

Német sajtó: A Williams nemet mondott Schumacherre

Német lapértesülések szerint Toto Wolff nemcsak a médiában adott hangot annak a meggyőződésének, hogy Mick Schumachernek 2024-ben ismét az F1-es mezőny állandó tagja között kellene szerepelnie, hanem fel is vette a kapcsolatot egykori beosztottjával, a jelenleg a Williamst irányító James Vowlesszal.

vowles

Ralf Bach arról számolt be az F1-Insider.com weboldalon közzétett írásában, hogy Wolff még azt is bevetette Vowles meggyőzése érdekében, hogy megosztotta vele a Schumacher szimulátoros tesztjeire vonatkozó adatokat, ám Vowles ennek ellenére sem hajlott a német szerződtetésére, s a számára meggyőzőbb, többek között a monzai FP1-en is szereplő Felipe Drugovich felé fordult a figyelme, aki ráadásul egy komoly, mintegy 15 milliós szponzori csomagot is hozhat magával. A döntést az austrini

Ez persze nem jelenti azt, hogy Schumacher versenyzői szerződés nélkül marad 2024-re, hiszen immár az Alpine is megerősítette, hogy számolnak a fiatal némettel WEC-programjuk lehetséges versenyzői között – a Porsche viszont visszautasította őt a lap szerint, ugyanis nem akartak egy mercedeses kötődésű versenyzőt a csapatban tudni.

mick-schumi

Piastri anyját Japánba akarták reptetni

Lando Norris jelenléte önmagában is garancia arra, hogy a McLaren legyen a jelenlegi F1-es rajtrács legmókásabb csapata, de olykor a többiek is kitesznek magukért. Miután Oscar Piastri a szenzációs második helyen zárta a suzukai időmérő edzést, édesanyja, Nicole feltette a kérdést az X-en, hogy „Valaki tud-e egy olcsó repjegyet Japánba?”, amire Zak Brown a Sky kamerái előtt így reagált: „Örömmel veszek neki egy jegyet, szóval Mrs. Piastri, még ideér, szeretnénk holnap itt látni!”

piastri-mama

Nicole Piastri gyorsan visszakozott: „Köszönöm a kedves felajánlást, de szerintem az a legjobb, ha a szorongásroham itt, az otthonom kényelmében ér majd. Ellenben úgy tervezem, hogy a Vegas GP idejére tökélyre fejlesztem a meditációs technikáimat…”

Nem ez az első alkalom, hogy Piastri édesanyja megmosolyogtatja X-es követőit: Szingapúr előtt  biztosította fiát, hogy visz neki háromhavi adagot kedvenc fogkrémjéből, a szezonnyitón tett látogatását úgy kommentálta, hogy még mindig eljár a gyerek sporteseményeire, a szerződéshosszabbítást pedig így sommázta: „Mi?! Szóval újabb három évig fogjuk ezt csinálni???”

piastri-mama-2

Már a Ducati is arról beszél, hogy Marquez a Gresininél köthet ki

Akárcsak két hete Misanóban, a MotoGP Indiai Nagydíján is Marc Marquez jövője jelenti az egyik fő beszédtémát. A Sky Italia arról számolt be pénteken, hogy értesüléseik szerint a nyolcszoros világbajnok döntött: a 2024-re érvényes szerződése ellenére elhagyja a Repsol Hondát és jövőre már a Gresini Ducatin fog ülni, épp öccse, Alex Marquez csapattársaként. Az olasz lap szerint már csak a végleges megállapodás és a Hondától való távozás pontos feltételei hiányoznak.

Ami igazán árulkodó lehet, hogy a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti is nyíltan beszélt már az átigazolás lehetőségéről: „Ami a Gresinit illeti, úgy tűnik, itt ez a lehetőség számukra és Marquez döntésére várnak” – mondta el a MotoGP hivatalos közvetítésében. „Ugyanazt halljuk mi is, hogy Japánban fog beszélni a Honda menedzsmentjével és aztán dönt. De ez rajta és a csapaton múlik.”

Ciabatti hangsúlyozta, hogy az egyeztetések nem a Ducatival, hanem a szatellit Gresini Racinggel folyhatnak, bár igyekezett úgy fogalmazni, hogy ne lehessen biztosra venni, hogy valóban megtörténhet Marquez váltása: „Nincs más opció: ez az egyetlen versenyző nélküli motor. Marquez azt mondja, három lehetősége van, nem tudom, mik ezek. Az egyik az, hogy marad a Hondánál, a másik kettőről csak találgathatunk. Marquezt és a Gresinit kellene megkérdezni!” – tette hozzá a bolognaiak sportigazgatója. Ami tény, hogy Marquez nem volt elégedett a Honda újításaival a múlt hétfői misanói teszten, ott beszélt a Ciabatti által is említett három opcióról, ellenben Indiában a szokottnál erősebb produkciót mutat a japán gyártó, amit alátámaszt a 30 éves motoros sprinten elért harmadik helye is.

motogp-marquez-india-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Őrület: Csókkal kell aktiválni a suzukai trófeát!

„Csókolj meg!” Ez a felirat áll majd a Japán Nagydíj győztesének átadott trófeán, és meg is lesz a jutalma annak, aki ezt megteszi. Szőke herceggé nem változik ugyan a Pininfarina által tervezett kupa, Verstappennek vagy éppen másnak be kell érnie majd annyival, hogy hazája nemzeti színeit ölti magára a trófea, méghozzá a verseny névadó szponzora, a Lenovo ötlete nyomán. A különleges technikát egyébként Austinban is használják majd, s akit érdekel, mire kell holnap számítani, az alábbi videóban meg is tekintheti.

Russell: Egy ilyen „kontrasztos” pályán ez a realitás

Egy hellyel csapattársa mögött, a nyolcadik pozícióban zárta a suzukai időmérőt a múlt héten az első sorból rajtoló George Russell, aki a gyenge teljesítményt, az erősorrendben elfoglalt negyedik pozíciót a pálya sajátosságainak tudta be elsősorban, mivel a Mercedes W14 nem képes jól teljesíteni az ilyen „kontrasztos” helyszíneken:

russell-suzuka-1

„Ez az eredmény hűen tükrözi, hogy milyenek vagyunk az ilyen pályákon” – kezdte értékelését az előző futamot a falban befejező brit. „Amikor nagy a kontraszt a különböző, gyors és lassú kanyarok között, nehezen tudjuk mindet lefedni, míg ha egy pályán csak egyféle kanyar van, mint a múlt héten Szingapúrban, akkor tökéletesen be tudjuk lőni az autót és maximalizálni tudjuk a leszorítóerőt. Szóval ez nem nagy meglepetés, de persze így is sokkoló egy kicsit.”

„Viszont ha racionálisan végiggondoljuk, ott vagyunk, ahol az várható” – zárta szavait a bajnokságban a két Ferrarit üldöző Russell.

russell-suzuka-2