Villanyfényes ausztrál futammal vált teljessé a TCR Világsorozat versenynaptára
https://formula.hu/parc-ferme/35274
Bár már csak két hét választ el minket a portimaói évadnyitótól, csak most vált teljessé a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozat versenynaptára. A szervezők ugyanis csütörtökön jelentették be, hogy a Sydney Motorsport Park ad otthont november első hétvégéjén a TCR Australiával közös első állomásnak, amelyet néhány nappal később követ a már korábban is ismert bathursti verseny. A Sydney Motorsport Parkban rendezendő futamok különlegessége pedig az lesz, hogy esti, villanyfényes körülmények között csap majd össze a mezőny.
Ezzel tehát teljessé vált a TCR World Tour 2023-as menetrendje (igaz, Makaót még nem véglegesítették teljesen), amelyben a Hungaroring június közepi időponttal szerepel. A mezőny ugyanakkor még igencsak foghíjas – jóllehet, Michelisz Norbertnek köszönhetően már biztosan lesz magyar pilóta az indulók között.
A TCR Világsorozat 2023-as naptára:
Április 28-30. | Portimao, Portugália (TCR Europe) |
Május 26-28. | Spa-Francorchamps, Belgium (TCR Europe) |
Június 9-11. | Vallelunga, Olaszország (TCR Italy Cup) |
Június 16-18. | Hungaroring, Magyarország (TCR Europe) |
Augusztus 18-20. | El Pinar, Uruguay (TCR Dél-Amerika) |
Augusztus 25-27. | San Luis, Argentína (TCR Dél-Amerika) |
November 3-5. | Sydney Motorsport Park, Ausztrália (TCR Australia) |
November 10-12. | Bathurst, Ausztrália (TCR Australia) |
November 16-19. | Makaó (TCR Asia Challenge) |
(Zárójelben a sorozat, amelynek keretein belül rendezik a Világsorozat futamait is.)
Megvan az F1-es szezon legidegesebb versenyzője!
https://formula.hu/parc-ferme/37067
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén idén Pierre Gasly végzett.
A szezon legemlékezetesebb magasvérnyomású pillanata is Gaslyhoz kötődik, aki a suzukai Japán Nagydíj leintését követően kezdett emlékezetes őrjöngésbe, miután csapata arra kérte, adja át pozícióját csapattársának, Esteban Oconnak.
A Formula Podcast legújabb, az Abu Dhabi Nagydíjat értékelő adásában persze az idegeskedés mellett sok más is szóba került – hallhattok többek között a Spanyol Nagydíj és Hülkenberg jövőjéről, valamint a bokszutcai védőszemüveg-ügyről is…
Bármikor bejelentheti Sargeantot a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37066
Magyar idő szerint pénteken 15:45-kor a Williams egy rövid, de annál beszédesebb üzenetet tett közzé az X-en: Check bio, azaz nézzétek meg a "bio" részt az adatlapon. Aki pedig megnézi, mindössze ennyit lát ott:
Nehéz ezt nem úgy érteni, hogy közeleg Logan Sargeant szerződéshosszabbításának bejelentése...
Ismertette az első 2024-es F1-es futamok gumikiosztását a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/37065
Alig ért véget a 2023-as Formula-1-es évad, a Pirelli máris 2024-ben jár, ugyanis közzétették az első három versenyre szállítandó gumikeverékeiket. Mint arról írtunk, jövőre az idén egyszer sem használt C0-s opció már hivatalosan sem lesz része a kínálatnak, a maradék öt keveréket pedig egyaránt látni fogjuk az első három forduló során.
A bahreini nyitányon és az azt követő Szaúd-arábiai Nagydíjon nem változik a kiosztás az ideihez képest: az abroncsokat megterhelő szahíri pályán a legkeményebb C1–C2–C3-ast használhatják majd a csapatok, míg Dzsiddában a spektrum közepét jelentő C2–C3–C4 kombinációt láthatjuk majd. Az Ausztrál Nagydíjra viszont eggyel lágyabb keverékeket visz a Pirelli az adatok alapján, mint 2023-ban, így a három legpuhább opció, a C3, a C4 és a C5 lesz majd versenyben a melbourne-i Albert Parkban, amitől változatosabb stratégiákat remél a gumigyártó.
Russell már el is kezdte kipihenni a nehéz 2023-as szezont
https://formula.hu/parc-ferme/37064
Élete legrosszabbjaként értékelte a 2023-as szezonját George Russell. A Mercedes pilótája mindössze két alkalommal állhatott dobogóra ebben a szezonban, először még Barcelonában, majd legutóbb a szezonzárón végzett a harmadik pozícióban, amivel végül megmentette a második helyet csapatának a konstruktőri pontversenyben. A szezonzáró és az azt követő teszt után Russell az Egyesült Arab Emirátusokban marad, ahol most a naplementében szárnyas szörfözve készül kipihenni 2023 minden baját és keserűségét, hogy a következő szezonra 100%-os állapotban térhessen vissza.
Recharge on pic.twitter.com/9ZBLhtU0xz
— George Russell (@GeorgeRussell63) November 30, 2023
A Mercedes 2021-es példája miatt nem biztos az F1-es dominancia folytatásában a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/37063
Minden idők (egyik) legdominánsabb idényét produkálta 2023-ban a Formula-1-ben a Red Bull és azon belül is Max Verstappen: az energiaitalosok csupán a Szingapúri Nagydíjat nem nyerték meg, míg a holland a bikák 21 sikeréből 19-et szállított. Mivel az RB19-est nagyjából a nyár vége óta nem is igazán fejlesztette a Red Bull, a jövő évi autóra koncentrálhattak az erőforrásaikkal. Ennek ellenére Christian Horner nem veszi készpénznek, hogy 2024-ben is tarolni fognak – szerinte épp a Mercedes 2021-es példája igazolja, hogy nem lehet ezt garantálni:
„Láthattuk ezt a Mercedesnél is 2020 után. Ha emlékszünk, az volt a legdominánsabb idényük valaha, és mégis sikerült legyőznünk őket 2021-ben. Van egy apró szabálymódosítás, de úgy vélem, semmi sem marad mozdulatlan. Láthattuk, hogy az ellenfelek közelebb kerültek egyes helyszíneken, és úgy gondolom, a koncepciók is közeledni fognak egymáshoz. A stabil szabályok mindig összerázódást eredményeznek. Nem hiszem, hogy valaha is meg tudjuk ismételni ezt a szezonunkat, de remélhetőleg át tudjuk ültetni az RB19-esből tanultakat az RB20-asba, és olyan autóval állhatunk elő, amellyel megvédhetjük a címeinket” – idézi a Red Bull csapatfőnökét a Motorsport.com portál. Igaz, hozzá kell tenni, hogy 2024-ben még stabilabbak lesznek a szabályok, mint 2020-ról 2021-re fordulva, amikor a padlólemez paraméterein azért változtattak, s ez okozta a Mercedes viszonylagos visszaesését.
A fordított rajtrácsos futamok is unalmasak lennének Russell szerint
https://formula.hu/parc-ferme/37062
Még mindig nem tudni, milyen lesz a sprintek lebonyolítása 2024-ben. Az egyik opció a fordított rajtrács, amelynek népes az ellentábora: versenyzői oldalról George Russell érvelt ellene.
„Szerintem nem működne. Az F3-ban és F2-ben megtanultam, hogy a legnehezebb az épp előtted levőt megelőzni. Ha megfordítják a rajtrácsot, akkor a leggyorsabb autó hátrakerül a 10. helyre, meg akarja előzni a második leggyorsabbat a kilencedik helyért, az pedig a harmadik leggyorsabbat a nyolcadik helyért. Mindenki a legközelebbi riválisát akarja megelőzni. Az eredmény egy DRS-vonat lesz. Az F1-ben egy Williams vezetni fog egy Haas előtt, aki pont nem tud előzni, mögötte egy Alpine, mögötte egy McLaren. Nem hiszem, hogy ez a koncepció működne” – fejtette ki véleményét Russell.
150 ezer dollár körüli adomány gyűlt össze Bottas pucér naptárával
https://formula.hu/parc-ferme/37059
Mint arról mi is beszámoltunk, néhány hete Valtteri Bottas kiadta a Bott-Ass névre hallgató 2024-es naptárját, amelynek lapjain meztelenül láthatjuk a finn F1-es pilótát. Az Alfa Romeo versenyzője ezzel a Movember mozgalomhoz csatlakozott, ugyanis a naptár bevételeiből a prosztatarák elleni kutatást támogatja a többszörös futamgyőztes. Bottas most az Instagramon közölte: bár a pontos számokat még kalkulálják, nagyjából 150 ezer dollár körüli adománnyal tudnak beszállni a kutatásokba, amiért köszönetet mondott a naptárból vásárló rajongóinak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az F1-re pályázó Rodin Carlin csapatfőnöknőjét szerződtette a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37061
A wokingi csapat F1-es menedzsmentjéhez új vezető csatlakozik: Stephanie Carlin, akinek személye több szempontból is érdekes. A hölgy az utánpótlás-kategóriákban érdekelt Rodin Carlin istálló egyik vezetője, a Formula-3-as és F1 Academy sorozatban a csapatfőnöki, a Formula-2-ben a csapatfőnök-helyettesi posztot látja el. A megegyező név sem véletlen, Stephanie a Carlin-vezér Trevor Carlin felesége.
A Rodin Carlin az Andretti egyik riválisaként pályázott az FIA-nál a 11. Formula-1-es csapat helyére, olyan ambiciózus tervekkel, mint az új-zélandi bázis és női pilóta. Stephanie Carlin a felsoroltak mellett 2023-ban Lewis Hamilton Extreme-E-gárdája, az X44 csapatfőnöki teendőit is ellátta.
Most a McLarennél vállal új szerepet, de nem a konkrét versenycsapatban: a Formula-1-es üzleti műveleti igazgató posztját kapja meg januártól, amely minőségben az F1-es részleget támogató aktivitásokat felügyeli és közvetlenül Andrea Stellának jelent. Emellett az F1 Academy-projektben is szerepet kap – minden Formula-1-es csapatot egy versenyző képvisel a női sorozatban. A McLaren színeiben a filippínó Bianca Bustamente fog versenyezni, az ART csapattagjaként – azaz pont a Rodin Carlin egyik ellenfeleként.
Megérkezett a tél: ilyen a havas Hungaroring – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/37060
November utolsó napján a fővárost és környékét, így a mogyoródi F1-es pályát is elérte a havazás – mutatjuk lapozható Instagram-posztban az idei első fotókat a behavazott felújítás alatt álló Hungaroringről:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ne teljesíthessék az összes versenyt az F1-es csapattagok?
https://formula.hu/parc-ferme/37058
Bár idén két futamot is töröltek, 2024-ben a jelen állás szerint már valóban 24 fordulóból fog állni az évad, és noha igyekeztek több ponton regionálisan csoportosítani a nagydíjakat, így is lesznek nagy távolságok az egymást követő futamok között: például jövőre egy Las Vegas–Katar–Abu Dhabi triplával zárul az évad. Márpedig az idei Vegas–Abu Dhabi finálé is eléggé megviselte az F1-es csapattagokat, többen is betegséggel küzdöttek a szezonzárón – emiatt pedig George Russell (aki maga is lázas volt még Vegasban, és állandóan köhögéssel küzdött az autóban is az utolsó hétvégén) támogatná azt, hogy megtiltsák a csapattagoknak, hogy minden helyszínen jelen legyenek:
„Versenyzőkként még mi vagyunk a legjobb helyzetben a paddockban” – idézi a Mercedes pilótáját a RacingNews365.com szakportál. „Szerencsés helyzetben vagyunk, ahogy utazunk, de nagyon sok szerelő beteg, a mérnöki szobában is küzdenek az állandó időugrással. A szervezeted nem tudja, hol vagy, más időpontokban eszel, más hotelekben szállsz meg, más környezetben, más klimatikus körülmények között. Összezavarodik az ember szervezete. Azt hiszem, van róla szó, hogy jövőre szabályoznák, hogy a személyzet nem teljesítheti az összes versenyt. Úgy gondolom, ez jó lépés lenne. Nem hiszem, hogy fenntartható 4000 ember számára, hogy 24 nagydíjat teljesítsenek egy évben, főleg ha megnézzük, hogy földrajzilag még mindig nem túl észszerű mindez.”
Verstappen őrjöng, Sainz a sírás határán, Russell izzadtságcseppjei – az év F1-es rádiózásai
https://formula.hu/parc-ferme/37057
Lezárult a 2023-as F1-es szezon, s ahogy azt megszokhattuk ilyenkor, érkeznek a különböző válogatások. Elsőként a legjobb csapatrádiós üzenetváltásokból állított össze egy top 20-as gyűjtést a Formula-1 hivatalos csatornája, benne Max Verstappen Las Vegas-i éneklésével, Godzilla gyerekével, Carlos Sainz melbourne-i könyörgésével és George Russell esőnek hitt izzadtságcseppjeivel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Ha szükség lenne rá, az FIA elnöke visszahozná Masit
https://formula.hu/parc-ferme/37056
Michael Masi 2019 és 2021 között volt a Formula-1 versenyigazgatója, karrierjének pedig a 2021-e szezonzárón hozott döntése vetett véget, ahol Max Verstappen az utolsó körben előzte meg Lewis Hamiltont, és ezzel megszerezte a világbajnoki címet egy legendás szezon végén. Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem tárt karokkal visszavárná Michael Masit, ha arra lenne szüksége az FIA-nek, aki jelenleg az ausztrál Supercar-széria bizottságának elnöke.
"Mindig elnézést kérek, de olyasmiért nem fogok, ami az én időm előtt történt. Szegény ember a poklok poklát járta meg. Ha annak látom majd szükségét, hogy Michael Masinak vissza kell térnie az FIA-hoz, akkor tárt karokkal várom. Igazából még engem is megfenyegettek halálosan, merthogy nekem "megvan a hatalmam, hogy megváltoztassam a végeredményt". Talán az 1966-os Anglia-Németország vb-döntőn megadott gól sem volt szabályos, mégsem változtatták meg a végeredményt utólag" - idézi Ben Sulayemet a Racing News 365.
Hill szerint a McLaren lehet a Red Bull legnagyobb kihívója
https://formula.hu/parc-ferme/37055
Kétségkívül a McLaren produkálta az idei szezon legnagyobb feltámadását, hiszen a wokingi alakulat a siralmas első versenyeket követően a szezon második felében a Red Bull egyik legnagyobb kihívója volt, Qatarban pedig Oscar Piastri révén egy sprintgyőzelmet is arattak. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint a következő évben a McLaren léphet elő a Red Bull legnagyobb kihívójává.
"Szerintem abszolút helytálló megállapítás" - idézi Hillt a GP Fans oldala. "Az egyetlen zavaró tényező az lehet a dologban, hogy a Red Bull elvileg már egy ideje nem foglalkozott a 2023-as autó fejlesztésével, így könnyen lehet, hogy nagyobb az előnyük, mint amit most láttunk. Viszont egyre nehezebb és nehezebb lesz számukra az utolsó cseppet is kisajtolni a saját koncepciójukból, a McLaren pedig nagyszerű munkával zárkózott fel az élmezőnybe, és szerintem fenn is tudják tartani ezt a lendületet. A legtöbb problémájukat megoldották, és már idén versenyképes autót építettek."
Előkerült a Mercedes-szerelő kikötőbe esett gyűrűje
https://formula.hu/parc-ferme/37054
Óriási sztorit követett végig Chris Medland, aki egy elveszett gyűrű történetét hozta el a rajongóknak. Történt, hogy már-már rituálészerűen a Mercedes csapattagjai bedöbték a Yas Marina kikötőbe az egyik munkatársukat, azonban mikor ő kimászott a partra, észrevette, hogy eltűnt ujjáról a karikagyűrű. Másnap profi búvárok fémdetektorral kezdték keresni az ékszert, de négy alkalommal is sikertelen merülést hajtottak végre, mígnem szerdán reggel megérkezett a nagyszerű hír: előkerült a gyűrű! Az értékes jegygyűrűt már vissza is juttatták jogos tulajdonosához.
Remarkable drama after the end of testing. A Mercedes team member lost his wedding ring in the marina on Sunday night, and now one of his team-mates is diving with a metal detector to try and find it! #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/xGGtYLtNPx
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) November 28, 2023
@PHortonF1 the chap with the metal detector, Johann, found the ring this morning! It took him two hours, using a bigger metal detector, and was uncovered under 15cm of silt! pic.twitter.com/tzUes9FBeb
— David Lamb (@LambyPi) November 29, 2023
„Mégis mire számítottak?” – nem lepte meg a riválisokat Marquez ducatis debütálása
https://formula.hu/parc-ferme/37053
A keddi valenciai MotoGP-teszt fő érdekessége az volt, hogy Marc Marquez először ülhetett fel a Gresini Racing Ducatijára. A spanyol pedig azonnal ráérzett a Desmosedici GP23-ra, már az első etapján remek köridőt motorozott, délután rövid ideig vezetett is, s végül negyedikként zárta a gyakorlást. Bár a tesztekből rendszerint nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, a köridő mellett árulkodó volt Marquez mosolya a garázsban, valamint a Gresini csapatmenedzserének, Michael Masininek az alig visszafojtott optimizmusa: „A szerződések miatt nem mondhatok többet, de szerintem a köridők magukért beszélnek” – idézi szavait a The Race. Amikor arról kérdezték, hogy ezek után a vb-cím lesz-e cél 2024-ben, így felelt: „Hazudnék, ha az ellenkezőjét mondanám.”
Bár maga Marquez a Hondával év végéig érvényes szerződése miatt nem nyilatkozhatott, ducatis kollégái megtették helyette: „Miután Marc aláírt, mondtam, hogy első lesz a teszten. Közel jártam, nem? Úgy gondolom, elégedett lehet a motorunkkal. Simábbnak tűnt a motorozása, mint az előző évben” – vélekedett például az immár kétszeres MotoGP-világbajnok Francesco Bagnaia, de nem érte váratlanul Marquez tempója a vasárnapi ütközésük után őt a mezőny legpiszkosabb motorosának nevező Marco Bezzecchit sem: „Mindenki tudja, hogy Marc gyors. Számítottam rá, nem lepődtem meg, szerintem senki nem lepődött meg.”
Enea Bastianini azt is elárulta, hogy a Marquez egyik fő erősségének számító bal kanyarok egyikében már most meggyőzőbb, mint a márkatársai: „Megnéztem az adatokat, mielőtt idejöttem, hogy megnézzem Marc stílusát. És az elejétől kezdve nagyon jó volt. Jó motor ahhoz a Ducati, hogy a kezdetektől gyors legyél vele. Az időmérős köre is nagyon jó volt. Valószínűleg ő a leggyorsabb ducatis a 8-asban, lenyűgöző abban a kanyarban. A többi szokványos, de kíváncsian várom a következő szezont. Ha az idei nehéz idény volt, a következő még inkább az lesz mindenkinek.”
Reagáltak Marquezre a csapatvezetők is. A Ducati-menedzser Davide Tardozzi az első háromba várja jövőre Marquezt, míg volt hondás főnöke, Alberto Puig némi mosoly keretében így reagált a nyolcszoros világbajnok tesztjére: „Mégis mire számítottak az emberek? Eléggé egyértelmű volt, legalábbis nekünk. Ismerjük a versenyzőt, és látjuk más motorok potenciálját.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Indy 500-győzelemre vezetné a McLarent, majd az F1-be is belekóstolna O’Ward
https://formula.hu/parc-ferme/37052
Pato O’Ward évek óta a McLarent erősítő az IndyCarban, a mögöttünk hagyott szezont is az összetett negyedik helyén zárta – igaz, ezúttal futamot nem nyert –, mindemellett pedig többször is már esélyt kapott a Formula-1-es autójukban is. Így volt ezzel az Abu Dhabi Nagydíj pénteki edzésén, majd a keddi fiatal pilóták tesztjén is, amely után arra a kérdésre, hogy közelebb érzi-e egy F1-es üléshez magát ezek által, egy konkrét karriertervet vázolt fel a mexikói:
„Abszolút. Minél többször veszel részt első szabadedzésen vagy teszten, az még több időt jelent az autóban. És ez azt jelenti, hogy valaki bízik benned és megadja a lehetőséget, hogy készen állj, ha esetleg megnyílnak a kapuk. Teljes mértékben arra koncentrálok, mit kell tennem az IndyCarban, mert szeretném megadni az Indy 500-győzelmet a McLarennek: én szeretném ezt megadni nekik, mert már négy éve velük vagyok, jövőre kezdem az ötödiket. És aztán egy igazi Hamupipőke-történet lenne, ha utána kipróbálhatnám a Formula-1-et és esélyes is lennék, nemcsak átjönnék és szórakoznék.”
fotó: DPPI
Elcsábította a Mercedes egyik kiemelt támogatóját a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37051
Amióta Zak Brown vezeti a McLarent, számos jelentős szponzor érkezett a wokingi alakulathoz. Most ebbe a sorba állt be a minap bejelentett Monster, amely a közlemény szerint többéves szerződést kötött a csapattal, s amelynek jól ismert logója megjelenik majd a versenyzők sisakján, overallján, valamint a mclarenes sapkákon és italos üvegeken.
Az új partnerség érdekessége, hogy ezzel a Monster hosszú évek után hagyja ott a Mercedes Formula-1-es istállóját, amellyel a domináns szezonok és az utóbbi két sikertelenebb idény alatt is együttműködtek. Sőt, Lewis Hamiltonnak külön partnersége is van az energiaitalos céggel, a hétszeres F1-es világbajnok a nevét adta több cukormentes termékükhöz.
Sainz eddigi edzőjét igazolta le maga mellé Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/37050
Carlos Sainz eddigi személyi edzőjét igazolta le Max Verstappen. Rupert Manwaring Sainz 2015-ös F1-es debütálása óta a spanyollal dolgozott, de nyolc év közös munka után úgy döntött, hogy vált, és a háromszoros világbajnokhoz csatlakozik a Red Bullnál – aki eddig Bradley Scanest alkalmazta, ám utóbbi az év végén távozott ebből a szerepköréből.
A dolog érdekessége az, hogy Manwaring apja, akit szintén Rupertnek hívták, annak idejét együtt dolgozott Jos Verstappennel is a pályafutása során.
Domenicali az Andrettiről: „Megfelelő munkát kell végeznünk”
https://formula.hu/parc-ferme/37047
Amióta az FIA több héttel ezelőtt bejelentette, hogy részükről egyedüliként az Andretti Global pályázata megkapta a zöld jelzést az Formula-1-be jelentkező új csapatok közül, az F1 részéről csupán annyi kommunikáció érkezett, hogy ők is lefolytatják a maguk vizsgálatát a kereskedelmi szempontokat figyelembe véve. Az F1 és a FOM arra a hírre sem reagált, amikor a General Motors bejelentette, hogy 2028-tól motorgyártóként érkeznének a száguldó cirkuszba, ám kizárólag az Andretti partnereként. A sportág vezetése – és a jelenlegi tíz csapat – a kezdetektől fogva ellenzi a létszámbővítést, mindenekelőtt amiatt, mert így kisebb szelet jutna a bevételekből nekik.
Abu Dhabiban viszont Stefano Domenicali F1-vezérigazgató nem kerülhette ki a Sky F1 kamerái előtt a kérdést arra vonatkozóan, hogy mikor dőlhet el az Andretti sorsa: „Nem mondanék erről túl sokat. Zajlik egy folyamat ezzel kapcsolatban a kereskedelmi oldalon, és amint megvagyunk vele, megadjuk a választ. Nem érzünk nyomást ezzel kapcsolatban. Megfelelő munkát végeznünk, ez a feladatunk” – felelte kurtán Domenicali.
fotó: DPPI
Autóhiba miatti baleset vetett véget Russell tesztjének
https://formula.hu/parc-ferme/37049
Zajlik Abu Dhabiban a szokásos szezon utáni F1-es teszt, amelyen a csapatok egyik autójába egy fiatal újoncot kötelesek ültetni, a másikkal pedig a Pirellinek végeznek tesztmunkát. A Mercedesnél viszont az utóbbi szerepkörben köröző George Russell számára idejekorán véget ért a gyakorlás. Eleinte arról szóltak a hírek, hogy leállt a brit alatt a W14-es, de később kiderült, hogy a brit össze is törte az autót, legalábbis annak jobb elejét, mint az a lentebb beágyazott fotón is látszik. A Mercedes azóta közölte: egy autóhiba okozta Russell incidensét, az okokat már vizsgálják, és bár az a legfontosabb, hogy a versenyző rendben van, véget ért ezzel számára a teszt.
george russell crash aftermath pic.twitter.com/lJJdTUFU8M
— liv (@arpialivf1) November 28, 2023
George's day of testing in Abu Dhabi comes to an early end after an accident caused by a car failure
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 28, 2023
We have the car back and have already begun investigations into what caused the accident
Most importantly, George is completely OK pic.twitter.com/hD8cqbpm2d