DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 24. kedd

Legyőzni a Red Bull-juniort: Japán becsülete a tét

Az előző két szezon Super Formula-bajnoka, a 33 éves Tomoki Noijiri a fuji szezonnyitó dupla mindkét napján a pole-ból rajtolhatott, de az első futamon váratlan vereséget szenvedett újonc csapattársától, Liam Lawsontól, akit a Red Bull európai utánpótláséveket követően küldött Japánba, hogy a keleti félteke első számú formulaautós sorozatában pallérozódjon. Nojiri elmondta, másnap kulcskérdés volt számára a visszavágás, hiszen az egész szériára rossz fényt vetne, ha egy Európából érkező újonc azonnal a mezőny élére ugrik.

lawson-fuji

„Tudtam, hogy gyors lesz, hiszen Stoffel is azonnal gyors volt, amint megérkezett, és azt hittem, Liam is azon a szinten lesz” – utalt vissza Vandoorne 2016-os japán szereplésére, amikor Nojirit legyőzte csapattársként, de a bajnokságban végül szoros versenyben „csak” negyedik lett. „Az elmúlt években nem gondoltam valószínűnek, hogy gyakran a csapattársam mögé kerülök, de az idei év nehezebbnek tűnt. Ha kikapok tőle, az emberek elkezdik megkérdőjelezni a Super Formula színvonalát, szóval nem engedhetem meg magamnak, hogy veszítsek. És ez elég nagy teher, nem?”

A másnapi futamon sikerült is a visszavágás, amit Nojiri így nyugtázott: „A rajt előtt az járt a fejemben, hogy valahogyan nyernem kell, így nagy megkönnyebbülés, hogy sikerült. Tekintve, hogy én vagyok a címvédő, és mit gondolnának a rajongók, tudtam, hogy nem engedhetem meg magamnak, hogy ilyen könnyen legyőzzenek.” 

Elkerülhetetlen a kivételezés a sztárokkal?

Gyakran felmerülő kérdés a csapatvezetők, szakértők körében éppúgy, mint a szurkulók között, hogy a nagycsapatok kivételeznek-e sztárpilótáikkal, illetve hogy elfogadható-e ez egyáltalán, előnyben részesítették-e Verstappent Perezzel, Hamiltont Bottasszal vagy épp Vettelt Webberrel szemben. A téma egyik érintettjét, Christian Horner Red Bull-vezért egy podcastben kérdezték meg erről, s Horner úgy felelt, hogy szerinte ez bizonyos szempontból szükségszerű:

horner-abu

„Úgy gondolom, hogy ez minden sportágban elkerülhetetlen. Max tinédzserként érkezett hozzánk, most pedig világbajnok, s szerintem ugyanez a helyzet Lewis Hamiltonnal is. Jelenleg ő minden idők legsikeresebb versenyzője, így nagyobb a befolyása az istállón belül, mint a csapattársának, hiszen lényegesen értékesebb a csapat számára” – mondta erről Horner, de azt is aláhúzta, hogy ez nem mehet túl egy bizonyos határon:

„Szerintem ezt kordában kell tartani. Természetesen lesznek bizonyos kiváltságok, amelyeket a középcsatárod, a sztárjátékosod élvezhet. De attól még ő is a csapat része, ahol nincs helye egy primadonnának, mert onnantól kezdve már nagyobb lesz, mint maga a csapat” – zárta szavait a világbajnok csapat első embere.

horner-wolff_1

FIA: Jobban kell figyelnünk Afrikára

Az F1 történetében összesen két afrikai ország rendezett világbajnoki nagydíjat: 1958-ban a Casablanca melletti Ain-Diab Circuiten rendezték meg a Marokkói Nagydíjat, Dél-Afrika pedig összesen 23 alkalommal látta vendégül a világbajnokságot, három ízben az East London-i Prince George Circuiten, összesen hússzor pedig a Johannesburg közelében található Kyalami versenypályán.

kyalami

Az utolsó futamot viszont már több mint 30 éve, 1993-ban rendezték itt, s ez volt a második és utolsó szezon, amikor mind a hat emberlakta kontinens világbajnoki futamot rendezett. Időről-időre szóba kerül persze Kyalami visszatérése, s az elmúlt években egészen közel álltunk ehhez, de végül mindez nem valósulhatott meg. Most viszont újabb reményt kelthet a dél-afrikai rajongókban Mohammed ben Sulayem FIA-elnök nyilatkozata, melyben az esetleges visszatérésre utalt:

„Nagyon jó kapcsolataink vannak Afrikában, több figyelmet kell fordítanunk a kontinensre. Egy remek alelnökünk is onnan származik” – utalt a mozambiki Rodrigo Rochára. „Erősítjük az ottani szervezeteket. Dél-Afrika komoly múlttal bír a motorsportban, s tavaly óta sok szó esik arról, hogy a Formula–1 visszatér Kyalamiba, ami nagy dolog lenne Afrika számára.”

bensulayem

Megfellebbeztek egy biztonsági autós kihágást, hónapokkal a szezonzáró után módosult a bajnokok kiléte a GT Openben

Már néhány széria a 2024-es idényének nekivágott, az International GT Openben azonban még csak most hirdethették ki hivatalosan a 2023-as bajnokokat. Történt ugyanis, hogy még a szeptember elején rendezett spielbergi forduló második futamát követően óvott az egyik csapat, a Team Motopark, mivel a második biztonsági autós fázist követően rossz sorrendben indították újra a mezőnyt. A versenyfelügyelők akkor elutasították az istálló óvását, ám ezt a döntést megfellebbezték a Spanyol Nemzeti Fellebbviteli Bíróságon, amely helyt is adott a Motopark kérelmének október elején, aminek értelmében törölték a második osztrák verseny végeredményét.

Az idényzárót ezt követően rendezték Barcelonában, ahol még három egység volt esélyes a bajnoki címre, s úgy tűnt, végül az Eastalent Racing duója, Christopher Haase és Simon Reicher győz. Csakhogy ezután egy másik csapat, az Optimum Motorsport pedig az FIA Fellebbviteli Bíróságához nyújtott fellebbezték az említett versenytörlés kapcsán. A Nemzetközi Automobil Szövetség most, néhány napja tartotta az ügyben a meghallgatást, s az ítéletük értelmében visszavonták a Spanyol Bíróság döntését, így visszaállították a második Red Bull Ring-i futam eredményét. Ez pedig azt eredményezte, hogy mégsem Haase és Reicher, hanem az Optimumot erősítő Sam De Haan és Charlie Fagg az International GT Open 2023-as bajnoka – igaz, pontazonossággal, a több győzelmüknek köszönhetően. A páros jövő héten Madridban veheti át a 2023-as trófeáját, amelyet tehát 2024 első napjaiban, a zöld asztalnál szereztek meg…

Az ügy néhány részletében emlékeztet egyébként a 2021-es F1-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj végjátékában történtekre, ahol Michael Masi versenyigazgató nem a szabályoknak megfelelően vezényelte le a safety car-fázist követő újraindítást, ami hozzájárult Lewis Hamilton világbajnoki vereségéhez Max Verstappennel szemben. Akkor a Mercedes végül néhány nap után letett az óvásról, és mint a GT Open esete is bizonyítja, valószínűleg amúgy sem jártak volna sikerrel, hiszen végül itt is visszaállították a verseny eredeti végeredményét.

gt-open

Marquezék nyitják a MotoGP-s bemutatók sorát – itt az összes időpont

Nem kell sokat várnunk már arra, hogy felébredjen téli álmából a MotoGP: alig néhány nap múlva megkezdődik a csapat- és motorbemutatók sora. Elsőként épp az egyik leginkább várt motort, Marc és Alex Marquez Gresini Ducatiját leplezik le jövő szombaton, azaz január 20-án, majd sorban a többi tíz istálló is megejti a maga prezentációját. Az új alakulat, a Trackhouse Aprilia is viszonylag korán lerántja a leplet a 2024-es festéséről, de ahogy azt megszokhattuk, lesznek csapatok, akik csak a sepangi és a katari teszt között mutatják be a végleges dizájnjukat, sőt a tavaly a csapatértékelést megnyerő Pramac Racing csak mindkét kollektív gyakorlás után kerít sort minderre. Mutatjuk a bemutatók – és a tesztek – időpontjait a MotoGP közösségi oldalának posztja alapján (a szezon a március 8-10-i hétvégén startol Katarban):

Január 20.: Gresini Ducati bemutató

Január 22.: Ducati Team bemutató

Január 24.: VR46 Ducati bemutató

Január 26.: Trackhouse Aprilia bemutató

Január 29.: Gas Gas Tech3 bemutató

Február 1-3.: Sepangi shakedown teszt

Február 5.: Yamaha bemutató

Február 6-8.: Sepangi hivatalos teszt

Február 12.: KTM Factory Team bemutató

Február 13.: Repsol Honda bemutató

Február 15.: LCR Honda bemutató

Február 18.: Aprilia bemutató

Február 19-20.: Katari hivatalos teszt

Február 28.: Pramac Ducati bemutató

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Dakar: Megállt a második helyen álló Audi, kiesett a kétszeres győztes

A szombati szünnap után vasárnap folytatódik a 2024-es Dakar Rali, s már a szakasz első felében történt két drámai momentum az autósoknál. Egyrészt az összesítésben második helyen álló Mattias Ekström megállt a 47. kilométernél: az Audi svédje jelen sorok írásakor már több mint fél órát veszített, így alighanem elbukja az ezüstérmes pozícióját az értékelésben. Ekströmnek be kellett várnia az összetettben már nem esélyes márkatárs, Stephane Peterhanselt, hogy a francia segíthessen nekik megoldani a problémákat.

Nála is rosszabbul járt a 2004-ben a motorosoknál, 2014-ben pedig az autósoknál diadalmaskodó Nani Roma: alatta a 24. kilométernél állt meg műszaki hiba miatt a Ford, így ő fel is adta a viadalt a Dakar hivatalos honlapjának tudósítása szerint.

dakar-ekstrom-audi

Cukiságbomba: Hamilton kutyák közt válaszol rajongói kérdésekre

A mai napon ettől aranyosabb videót biztosan nem fogtok látni. Lewis Hamilton egy seregnyi játékos, mentett kutya társaságában válaszol meg olyan kérdéseket, hogy legszívesebben kivel cserélne munkát egy napra, hol versenyezne az F1-es pályákon kívül, vagy éppen melyik volt a kedvenc autója.

Formula-E: Porsche-pole-lal indult a szezon

Mexikóvárosban kezdetét vette a Formula-E világbajnokság 2024-es szezonja. Az újonccal és visszatérő pilótával is tarkított 22 fős mezőny magyar idő szerint szombat délután gurult ki a pályára az első forduló időmérőjére.

A megszokottak szerint most is a csoportkörrel kezdődött az elektromos széria kvalifikációja. Az A-csoportban Robin Frijns – aki egy gyengén sikerült szezon után tért vissza idén volt csapatához, az Envision Racinghez – bizonyult a leggyorsabbnak. Rajta kívül Stoffel Vandoorne, a Jaguar új szerzeménye, Nick Cassidy és Pascal Wehrlein jutott tovább az egyenes kieséses szakaszba.

A B-csoportban komoly meglepetések születtek: a regnáló világbajnok Jake Dennis mindössze a hetedik helyen végzett és kiesett, csakúgy, mint Antonio Felix da Costa és Jean-Eric Vergne. Maximilian Günther zárt az élen, mögötte Jake Hughes, Sebastien Buemi és Mitch Evans folytathatták az időmérőt.

A negyeddöntőkben a Jaguárok simán verték ellenfeleiket, a házon belüli döntő azonban már nem jött össze, mindkét új-zélandi kihullott az elődöntőkben. A fináléban Wehrlein és Buemi találkoztak, végül a Porsche német versenyzője került ki diadalmasan a rajtelsőségért és az extra pontokért folytatott összecsapásból. Az Envision svájcija a második rajtkockából indulhat majd a magyar idő szerint este kilenckor kezdődő futamon, míg a második sort a Jaguar foglalhatja el Cassidy-Evans sorrendben. Az első tízet Günther, Hughes, Vandoorne, Frijns, Sacha Fenestraz és Vergne egészítik ki.

Norris is síeléssel kapcsolódik ki

A legtöbb Formula-1-es pilóta síeléssel kapcsolódik ki a téli szünetben. Láthattuk már idén, hogy Fernando Alonso is leceket ragadott, most pedig Lando Norris osztott meg X-en egy rövid videót, az alábbi leírással: "Síszezon".

 

Sörátigazolási piac: A McLaren a Ferrari, a Ferrari az Aston partnerét vitte

A hónap elején már írtunk róla, hogy a Ferrari bejelentette, 2023-mal együtt véget ér hároméves megállapodása a spanyol Estrella Galicia 0,0 sörmárkával, és nem hosszabbítja meg azt. Akkor azt a spekulációt említettük, miszerint az alkoholmentes brand az Aston Martinhoz pártolhat át a másik spanyol, Fernando Alonso miatt, ebben az esetben azonban kérdés, mi lesz a silverstone-iakat szintén három éve támogató márkával, a Peronival.

Végül egy másik forgatókönyv valósult meg: a McLaren bejelentette, hogy az Estrella Galicia 0,0 újra a csapat támogatója lesz. De szerepet játszik az Aston Martin és a Peroni is, csak éppen a másik oldalon: az olasz márka a Ferrari támogatója lesz, az Aston így egyelőre alkoholmentes sör nélkül marad. A Ferrari már korábban megegyezést kötött a Peronit tulajdonló Asahi cégcsoporttal, de akkor még nem volt ismert, melyik márkán keresztül zajlik a szponzoráció.

Az Estrella Galicia 0,0 Formula-1-es ténykedése során eddig Carlos Sainzt követte: a spanyolt 2013-tól kezdve támogatták, két évvel később a Toro Rossónál léptek fel vele együtt a királykategóriába, majd 2017-ben a Renault-hoz, 2019-ben a McLarenhez, 2021-ben a Ferrarihoz költöztek át vele együtt: most először járnak külön utakon az egyszeres futamgyőztes versenyzővel.

Nem mondott le az F1-ről a Mercedes LMP2-ző juniorja

A tervek szerint több mint 20 LMP2-es prototípus vesz majd részt az európai Le Mans-sorozat, azaz az ELMS 2024-es szezonjában, köztük a Cool Racing két autója, melynek felállásában több érdekes név is található. Itt szerepel majd az F2-ben is induló Super Formula- és Super GT-bajnok Ritomo Miyata a #37-es autóban, míg a #47-es egyik pilótája az endurance-versenyzésben egyre nagyobb nevet szerző Ferdinand Habsburg.

vesti-1

Az osztrák versenyző csapattársa pedig Alejandro Garcia mellett a Mercedes F1-es juniorja, az F2-es bajnoki címért az utolsó fordulóig harcban lévő dán Frederik Vesti lesz, aki Mick Schumacherhez hasonlóan endurance-versenyzéssel igyekszik formában tartani magát, amíg meg nem nyílnak előtte a királykategória kapui.

„Az LMP2-es autó és az endurance-versenyzés teljesen új élmény lesz számomra, és már nagyon várom” – írta Vesti a közösségi oldalán. „Nagyon élveztem az F2-ben töltött időmet, és örülök, hogy a csúcson fejezhettem be. Még mindig az F1 a végső célom, de fontos, hogy versenyezzek és élesben maradjak” – tette hozzá, s hangsúlyozta, hogy továbbra is a Mercedes kötelékében marad.

vesti-2

Amikor Schumacher leszaggatta riválisairól az inget…

Michael Schumacher egykori csapattársa, a közel egy évtizeden át vele együtt az F1-ben versenyző Johnny Herbert egy interjúban betekintést engedett a német klasszis egy kevésbé ismert oldalára: milyen volt a hétszerese világbajnok legenda, amikor a szezon végén kiengedte a fáradt gőzt a versenytársakkal együtt.

„Mindannyian ismertük azt a rettenetesen komoly oldalát, ami csak arra koncentrált, hogy a legjobbat hozza ki magából. De aztán eljött a szezon végén az a lelazult pillanat, amit Adelaide után mindig megéltünk” – utalt a szezonzáró egykori helyszínére Herbert. „Ahogy mindannyian, ő is élvezte a finom italokat, és ezt évente csak egyszer tudtuk megtenni.”

„Az volt a műsorszáma, hogy körbejárta a szobát, és letépte mindenkiről az inget. Meg a nadrágot is. De legjobban a begombolt ingeket szerette letépni” – idézte fel azokat az évtizedekkel ezelőtti éjszakákat Herbert, aki a minap arról is beszélt, mit hallott Schumacher jelenlegi állapotáról. „Ez volt a vicces oldala, ezek azok az emlékek, amelyeket a legtöbben nem láttak, számomra viszont nagyon szépek. Remek humorérzéke volt, és remélhetőleg ezt még viszontláthatjuk.”

schumacher-party

A képen Michael Schumacher 2003-ban, hatodik világbajnoki címének bebiztosítását követően.

Így működik a Dakart vezető benzines elektromos autó

Nem elírás a cím: a jelenleg Carlos Sainznak és Mattias Ekströmnek köszönhetően a Dakar autós értékelésének első két helyét elfoglaló elektromos Audiban valóban dolgozik egy benzinmotor is, amelynek a kizárólagos feladata a töltés – hiszen a sivatagban erre nincs egyéb lehetőség. Az alábbi grafikán látható a bonyolult hajtásrendszer sematikus vázlata:

pf-audi-1

Julius Seebach, az Audi Sport ügyvezető igazgatója az RS Q e-tron első bevetése előtt így összegezte a rendszer működését: „Az autó alapvetően elektromos hajtásrendszerű. Mivel a sivatagban nincsenek töltőállomások, innovatív töltési koncepciót választottunk: az Audi RS Q e-tron fedélzetén egy TFSI-motor is dolgozik, mégpedig az, amellyel két egymást követő idényben is megnyertük a DTM-bajnokságot.”

pf-audi-2

„Ez az erőforrás olyan energiaátalakító rendszer része, amely menet közben tölti a nagyfeszültségű akkumulátort. A feladat az akkumulátor, az elektromos hajtásrendszer és a belsőégésű motor különböző komponenseinek intelligens hálózatba kapcsolása, illetve extrém körülmények között is optimális együttműködésének biztosítása.”

pf-audi-3

Dakar: Nagy magyar siker a szuperszakaszon

Az előzetes végeredményben a 7. helyen szerepel a Qualisport Racing Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összeállítású kamionos egysége az idei Dakar legkeményebb megmérettetése, a kétnapos szuperszakasz előzetes végeredményében – de arra még várnunk kell egy kicsit, hogy mindez hivatalossá váljon. Ezzel minden adott ahhoz, hogy a sárga Hyena az összetettben is a legjobb tíz között töltse a pihenőnapot – amint erről lesz hivatalos információ, természetesen arról is beszámolunk.

A motorosok mezőnyében az erdélyi Gyenes Emánuel a 26. helyen zárt a szakaszt, míg az összetettben egy hellyel előrébb jár, a 25. helyen – ezzel nagyot javított eddigi helyezésén. Azzel egyébként az Original by Motul értékelés második helyén állna, de mivel különleges, nagyköveti státuszban indul a kategóriában, ebben az értékelésben nem szerepel a neve.

quali-2024

Mexikóvárosban rajtol a Formula-E szezonja – itt a hétvégi menetrend

Éppen a Dakar szombati szünnapján veszi kezdetét a Formula-E 2024-es, szám szerint tizedik idénye. Az elektromos formulaautós világbajnokság évadnyitóját tavalyhoz hasonlóan Mexikóvárosban rendezik, azaz itthoni idő szerint épp főműsoridőben rendezik majd a szezon első futamát.

A mezőnyben ismét 11 csapat 22 versenyzője csap majd össze: a regnáló világbajnok az Andrettit erősítő Jake Dennis, de a korábbi címszerzők közül ott lesz a rajtrácson Stoffel Vandoorne, Jean-Eric Vergne (mindketten a DS Penske pilótáiként), Sebastien Buemi (Envision–Jaguar), Lucas di Grassi (ABT-Mahindra), Antonio Felix da Costa (Porsche) és az F1-es kitérő után visszatérő Nyck de Vries (Mahindra). A bajnokság az indiai forduló múlt heti törlése után összesen 16 versenyből fog állni – a versenynaptár ide kattintva böngészhető.

A Mexikóváros ePrix hétvégi menetrendje:

Péntek (jan. 12.)    
23:30-00:00 1. szabadedzés  
     
Szombat (jan. 13.)  
14:30-15:00 2. szabadedzés  
16:40-18:00 Időmérő edzés  
21:00 Futam (tv: Eurosport 2, élő)

fe-mexiko

Lemondott az F1-ről az IndyCar két sztárja

Az elmúlt néhány évben két IndyCar-menő kapcsán röppent fel az esetleges Formula-1-es átigazolás lehetősége. Az egyikük Alex Palou volt, aki egyfelől kétszeres bajnoka az amerikai szériának, másfelől a McLarennel több tesztet és egy F1-es szabadedzést is teljesített. Ám a szerződése körüli balhé és a McLarennel való szakítás után vélhetően bezárult előtte a száguldó cirkusz ajtaja, s ezt maga Palou is így látja: „Megpróbáltam. Nem igazán jött össze. De ez rendben van. Megpróbálunk annyi bajnokságért és Indy 500-győzelemért harcolni, amennyi csak lehetséges” – idézi a spanyolt a RaceFans.net portál.

A másik F1-gyel szóba hozott pilóta Colton Herta volt: az amerikai volt a kiszemeltje az AlphaTaurinak 2023-ra Pierre Gasly helyére, ám a leigazolása a szuperlicenszpontok hiánya miatt végül meghiúsult (így lett végül Nyck de Vriesé az ülés). Bár Herta az Andretti versenyzőjeként potenciálisan továbbra is esélyes lehet egy F1-es ülésre, amennyiben az amerikai formációt beengedik a mezőnybe, ám jelenleg az egyébként előzőleg kifejezetten halovány szezont futó pilóta is az IndyCarra koncentrál:

„Szerintem ez nagyban függ az időtől. Úgy gondolom, talán most vagyok a legidősebb, amikor még talán átmehetnék oda egy másik csapattal az Andrettin kívül. Velük kapcsolatban nincs mit elmondanom, szerintem a céljuk továbbra is az, hogy legyen egy Formula-1-es csapatuk. Ha ez összejön, meglátjuk, mi lesz az időrend és milyen idős leszek, hol fogok akkor tartani az életemben. Úgyhogy számomra jelenleg a fő fókuszt az IndyCar jelenti, aztán meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”

f1-palou-mclaren

„Óriási kihívás áll előtte” – Grosjean a „nagyon jó barát” Komatsuról

Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu irányítja az F1-es csapatot. A japán szakember korábban a BAR-nál, valamint a Renault és Lotus néven is futó enstone-i istállónál is dolgozott: utóbbinál többek között Romain Grosjean mérnökeként, akivel nagyon szoros kötelék alakult ki, így amikor a francia átigazolt az újonc Haashoz, Komatsu is követte. Az IndyCarban szereplő Grosjeannál tehát nem sokan ismerik jobban Komatsut, így a versenyző meg is szólalt a kinevezése kapcsán:

„Először is, nagyon örülök Komatsunak. Nagyon jó barátom. Mind a 181 Formula-1-es nagydíjamon úgy álltam rajthoz, hogy valamilyen formában dolgozott az autómon” – idézi a pilótát a RaceFans.net portál. „A gyerekei ugyanolyan idősek, mint az enyéim, úgyhogy nagyon jó barátok vagyunk, és izgatott vagyok miatta. Óriási kihívás áll előtte. A legjobbakat kívánom Günthernek is a következő fejezethez. Egyértelműen egy olyan ember, akinek rengeteg ötlete és teendője van, de számomra a lényeg, hogy nagyon örülök Ayaónak.”

f1-grosjean-komatsu-haas

Két nap után „kirúgta” AI-nagykövetét a Formula-E-csapat

A Formula-E-ben kezdetek óta érdekelt Mahindra Racing marketingeseinek fejéből egy autósportban újszerű ötlet pattant ki, lépést tartva a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerésével: egy AI által generált influenszert neveztek ki a csapat nagykövetének. Ava profilját a Midjourney és Leonardo képalkotó AI-szoftverekkel kreálták, Instagram-profiljának leírásában a „Fenntartható Technológia Királynő & Lázadó Versenyző Robot” leírás szerepelt.

„Rendkívül izgatottak vagyunk a projekt miatt Avával, egy olyan influenszerrel, aki erősen köthető hozzánk és dokumentálja utazásunkat, ám szélesebb vonzerővel, ami segíti központi értékeink hirdetését” – fogalmazott a Mahindra partnerségeket intéző igazgatója, Roanne Crouse a csapat kedden kiadott közleményében. Ava Instragram-profilján (@avabeyondreality) feltűnt az alább látható friss fotó, amelyen a csapat ruházatában látható, több korábbi, nem autósportos témájú kép mellett, melyek közül a legelsőt december 8-án tették közzé.

A rendhagyó ötletet azonban elismerés helyett túlnyomórészt ellenérzés követte: a közösségi médiában reagálva felhasználók tömkelege, köztük újságírók és marketingszakemberek is kifogásolták, hogy a Mahindra az AI-t használja, és nem egy hús-vér nőt alkalmaz nagykövetként, a fogadtatásról pedig több nemzetközi hírportál is beszámolt.

A Mahindra gyorsan lépett: csütörtök este közölték, menesztették a nagykövetet, azaz a gyakorlatban törölték Ava Instagram-fiókját arra hivatkozva, hogy meghallgatták és megértették követőik véleményét, ezért nem folytatják a projektet. Az erről szóló rövid poszton kívül most már Ava minden nyoma eltűnt a Mahindra közösségi csatornáiról.

Éppen a homokból ásták ki az autójukat a Dakaron, amikor nekik csattant egy másik

Nagyon veszélyes szituációban ütközött össze a Dakar 48 órás szuperszakaszán Kris Meeke és Krzysztof Hołowczyc. A T3-as buggyval küzdő brit ex-WRC-sztár beragadt egy dűnébe, de elmondása szerint ebből még nem lett volna baj, egy kicsit kellett megállni, „igazítani” a homokon, és mehettek volna tovább. Csak hogy…

„Feltettük a sisakomat a dűne tetejére (jelzésként, hogy ott vannak mögötte), azonban három perccel azt követően, hogy megálltunk, megérkezett Krzysztof Hołowczyc a dűnén, és az autónk oldalában landolt” – mondta Meeke az esetet követően.

Az a nagy szerencse, hogy az esetből nem lett komolyabb baj, ugyanis a T1-es Mini pont nem találta el egyik versenyzőt sem.

„Szerencsére éppen ástuk ki a gumikat a homokból, amikor megérkezett. Hallottuk, hogy valaki közelít, aztán egy méterrel a sisak mellett átjött a dűnén. Fél percig dühösek voltunk, de aztán volt egy jó beszélgetésünk, és kiderült, hogy Krzysztof jó srác, majd két és fél óráig ölelgettük egymást. Ugyanis annyit kellett várni egy kamionra, mert a kamionosok közül az élmezőny nem állt meg, ők versenyben voltak egymással. Egy olyanra kellett várni, ami nem volt része a versenynek, és amint egy ilyen megállt, egy perc alatt mindketten kint voltunk” – tette hozzá a brit.

meeke-dakar

A Haasnál frusztrációt okozott a sikertelenség

A Haas tulajdonosa, Gene Haas elmondása szerint a rossz eredmények vezettek ahhoz, hogy megváltak történetük első csapatfőnökétől, Günther Steinertől. Az olasz szakember utóda a japán Ayao Komatsu lett, aki kinevezése után úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt évek gyenge teljesítménye komoly frusztrációt váltott ki a csapat tagjaiból: „A miénk egy teljesítményalapú üzletág, így az, hogy nem voltunk elég versenyképesek az utóbbi időben, mindannyiunk számára frusztrációt okozott.”

hulk-interlagos

„Gene és a különböző partnereink elképesztő támogatást nyújtanak nekünk, és szeretnénk az elszántságukat azzal visszatükrözni, hogy egy jobb autót viszünk a pályára” – folytatta a japán sportvezető. „Nagyszerű csapatunk van Kannapolisban, Banburyben és Maranellóban, és tudom, hogy együtt el tudjuk érni azokat az eredményeket, amelyekre képesek vagyunk.”

Komatsu a Haas 2016-os debütálása óta a csapattal van, s ez extra motivációt jelent a számára a jó teljesítmény eléréséhez: „Természetesen nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, hogy a Haas F1 Team csapatfőnöke lehetek. Mivel az istálló 2016-os bemutatkozása óta a csapatnál vagyok, egyértelmű, hogy szenvedélyesen vágyom arra, hogy sikeresek legyünk az F1-ben. Alig várom, hogy a programunkat és a különböző versenyműveleteket belülről irányíthassam, s így olyan struktúrát tudjunk kiépíteni, amely jobb teljesítményt produkál a pályán.”

hulk-spa

Magyar Nagydíj 2024: Ez már tényleg az utolsó esély!

Ez már tényleg az utolsó lehetőség, ha ezt is kihagyod, nem leszel ott a 2024-es Magyar Nagydíjon! Ma megnyílt a jegyvásárlás az utolsó, Pit Exit-tribünre! A jegyeket ide vagy a képre kattintva érhetitek el.

Aki kimarad, az lemarad!

pf-ring-extra