DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 6. hétfő

„Jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – Horner élcelődött az Aston Martinnal

A könnyed kettős győzelmet arató Red Bull pilótái mellé az Aston Martint képviselő Fernando Alonso állhatott még fel a Formula-1-es évadnyitó Bahreini Nagydíj dobogójára. Az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner amellett, hogy megemelte a kalapját a középcsapatok közül szemlátomást az élmezőnybe betörő rivális alatt, azért finoman oda is szúrt nekik:

„Szerintem ez mutatja minden csapat számára, hogy ez igenis lehetséges. Nyilvánvalóan remek munkát végeztek a télen. Azt mondják, az a leghízelgőbb, ha másolnak, és jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – jegyezte meg Horner, a tavalyi Spanyol Nagydíjra célozva, ahol az Aston Martin a Red Bull koncepciójára hajazó B autóval rukkolt elő a gyenge szezonkezdést követően. A bikák F1-es tanácsadója, Helmut Marko pedig azzal élcelődött, hogy az Aston sikerében kulcsszerepet játszhatnak a tőlük igazolt szakemberek, élükön a technikai igazgató Dan Fallowsszal: „Ha összevetjük az autókat, az Aston Martiné hasonlít a legjobban a Red Bullunkra. Ennek oka van. Nemcsak Dan Fallows váltott, hanem sok más alkalmazottunk is, akiknek nyilvánvalóan jó a memóriája.”

Horner mindenesetre tényleg örült Alonso szereplésének: „Élvezet volt látni elöl Fernandót: ez reményt ad a negyveneseknek, hogy van még élet a fiúban! Remekül versenyzett, rendkívül versenyképes volt, az Aston pedig jó autónak tűnik” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a Bahreinben látottak alapján tényleg az AMR23-as tűnt a második leggyorsabb autónak a hétvégén.

f1-alonso-aston-bahrein-2023

Verstappen: Voltak megkérdőjelezhető manővereim

Max Verstappen tehetségét és sebességét nagyon kevesen vitatják, a sportszerűségét illetően viszont már jóval több kérdés merül fel a sajtóban és a szakmán belül. A holland köztudottan a végsőkig feszegeti a határokat, elég csak a Lewis Hamiltonnal történt 2021-es incidensekre gondolni, vagy az idei mexikói hétvégére, amikor Lando Norrisszal szemben vállalt a szükségesnél talán nagyobb kockázatot.

Az F1 hivatalos honlapjának adott interjúban Verstappen elmondta, hogy maga is tisztában van azzal, hogy időnként feszegeti a határokat: „Voltak kemény versenyek, megkérdőjelezhető mozdulatok és pillanatok, de tudom, mit csinálok a pályán, teljesen kontroll alatt tartom a tetteimet. Néha szükség van erre. Mindent megteszek a győzelemért.”

„Utálok veszíteni. Képes vagyok tudomásul venni, ha valaki jobb munkát végez nálam, de attól még nem jó dolog veszíteni. Ez hajt előre, jobbnak kell lennünk. Még akkor is, amikor 2023-ban sikeresek voltunk, még több teljesítményt akartunk találni, és ebből sokat tanultunk 2024-ben” – mondta a négyszeres világbajnok.

norris-verstappen-usa

Alonso: Hamarosan Stroll lesz a csapat vezére

Fernando Alonso sosem fukarkodott a dicsérő szavakkal, amikor jelenlegi csapattársáról, Lance Strollról kérdezték, aki nem mellesleg az Aston Martin–nagyfőnök, Lawrence Stroll fia. A spanyol versenyző nemrég úgy nyilatkozott, hogy hamarosan – az ő visszavonulása után – a kanadai lehet a silverstone-i csapat vezérpilótája: „Lance mindig nagyon nyitott, ahogy én is az vagyok vele.”

alonso-stroll-2

„A pályafutásom utolsó szakaszában vagyok, és igyekszem segíteni neki, amennyire csak tudok, hiszen hamarosan ő fogja vezetni a csapatot” – mondta a spanyol, majd kitért arra a sajátos helyzetre, hogy csapattársát családi kötelék fűzi az istállóhoz: „Ez a kapcsolat az első naptól kezdve nagyon erős volt. Sok-sok éve ismerem Lance-t és Lawrence-t is.”

„Lance a csapat része. Az ő lojalitása és a csapattal való munkamódszere talán egy kicsit más, mint bármely más csapattársamé volt a múltban. Ők a következő évben elmehettek máshová, vagy egy kicsit vonakodtak megosztani dolgokat, vagy együtt dolgozni a jövőt illetően. Lance viszont az Aston Martin család tagja, s ez mindenki számára megkönnyíti a dolgokat.”

alonso-stroll-1

Bottas megnevezte a következő finn tehetséget

Valtteri Bottas távozásával 1988 óta először marad finn versenyző nélkül a Formula–1 mezőnye, rendkívül hosszú sorozat szakadt meg tehát ezzel – összesen 46 szezon 744 versenyén indultak eddig finnek az F1-ben, mindkét tekintetben a 7. helyen állnak az örökranglistán a britek, a németek, a franciák, az olaszok, az ausztrálok és a brazilok mögött.

Bottas bízik benne, hogy hamarosan visszatér a rajtrácsra a nemzete – akár ő magának, akár egy fiatal tehetségnek köszönhetően: „Ez egy jó széria volt a finnek számára, remélem, hogy hamarosan más is csatlakozik majd. Szerintem most az F4-ben szereplő Tuukka Taponen áll ehhez a legközelebb, aki a következő idényt az F3-ban teljesíti. Kulcsfontosságú idény lesz, hogy bizonyítsa, mire is képes.”

A 18 esztendős Taponen a Ferrari Akadémia tagja, s Bottas elmondásával ellentétben valójában már a Formula Regionalban szerepelt tavaly, ahol megnyerte a közel-keleti sorozatot és harmadik lett a európai sorozatban korábbi és jelenlegi akadémistatársai, Rafael Camara és James Wharton mögött. Persze a 10-szeres futamgyőztes versenyző azt sem bánná, ha ő maga folytathatná ezt a szép hagyományt, hiszen többször hangsúlyozta, hogy 2026-ban nyílhatnak lehetőségek a számára.

taponen

Wolff: Bizonyos elvárásokat már teljesített a 2026-os erőforrásunk

2026-tól új erőforrások érkeznek az F1-be, ennek megfelelően a száguldó cirkusz motorgyártói már dolgoznak az új egységek fejlesztésén.

A Mercedes 2026-tól is három csapatot lát majd el erőforrásokkal – habár az Aston Martin Hondára vált, az Alpine csatlakozik a Mercedes-erőforrást használó McLarenhez és Williamshez, így a partnerek számában nem lesz változás az Ezüstnyilaknál.

„Bizonyos elvárásokat már teljesítettünk, ez jó hír. Több területen továbbra is keményen dolgozunk az eredményekért, nem triviális a dolog. Kérdéses persze, hogy megfelelően határoztuk-e meg az elvárásokat. A válaszom tehát az, hogy nem tudjuk, hol állunk” – mondta Toto Wolff arra a kérdésre reflektálva, hogy miként állnak a fejlesztésekkel.

Dakar: Sainz felborult a Forddal

A tavalyi Dakar-győztes idősebbik Carlos Sainz a 48 órás szakasz első felében felborult a Forddal – habár a spanyol tovább tudott menni, rengeteg időt veszített. Amennyiben eljut a táborhelyig, ma este a csapata nélkül kell szerelnie.

A nap összefoglalójával és további részletekkel délután jelentkezünk a Formula.hu-n.

Fotó: Dakar Rally

Mikor állnak át a csapatok 2026-ra?

Furcsának tűnhet 2026-ról beszélni, miközben még a 2025-ös szezon sem kezdődött el, jövőre azonban jókora szabályváltozások érkeznek a száguldó cirkuszba, január 1-jétől pedig már minden csapat számára megengedett a ’26-os autón való munkavégzés.

Fred Vasseur arról beszélt, hogy várhatóan az év melyik szakaszában állítják át erőforrásaik túlnyomó részét a 2026-os évre: „Nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe, de úgy gondolom, hogy az első két-három hónapban mindenki ugyanazt fogja csinálni. Március végén viszont elérkezünk egy olyan pontra, amikor döntést kell hozni” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.

A Ferrarinál és a Red Bullnál van az F1 két legnagyobb szponzora

Holtverseny van a Formula-1-es szponzorok ranglistájának élén, két IT-cég viszi a prímet: a Red Bull névadó támogatója, a felhőszolgáltató Oracle 100 millió dollárt fizet éves szinten a csapatnak, ugyanannyit, amennyit a csapatnévbe szintén belecsempészett HP a Ferrarinak. Emlékeztetőként: az éves költséglimit 135 millió dollár, amelyet szinte egészében áll a két szponzor Milton Keynes és Maranello számára. Mindkét szponzoráció viszonylag új megállapodás: az Oracle 2022-ben csatlakozott a Red Bullhoz, öt évre, a HP pedig 2024 folyamán lépett fedélzetre a Ferrarinál többéves megállapodással.

A listát az F1 legjövedelmezőbb szponzori üzleteiről a RacingNews365 állította össze, harmadik helyen szerepel benne a szaúdi olajvállalat, az Aramco, amely az Aston Martin főtámogatója 75 milliós szponzorációval. Mögötte a szintén olajiparban érdekelt Petronas, a Mercedes elválaszthatatlan támogatója áll, 70 millió dollárral, míg az ötödik helyen a Saubert az Audi érkezéséig két évre átnevező Stake-et találjuk 50 millió dolláros üzlettel: a cég egy online kaszinó, amelyet több országban nem lehet reklámozni.

„Otthon nem gondolok az F1-re” – Verstappen módszere kiégés ellen

A négyszeres világbajnok egyik titka, hogy a versenyhétvégén kizárólag a Formula-1 körül forog minden gondolata, amikor azonban hazatér, átkapcsol, és eszébe sem jut a sport. Egyenes út vezetne a kiégéshez, ha mindig csak az F1 járna a fejében.

„Nálam az működik, hogy ha otthon vagyok, nem gondolok az F1-re, hacsak nem megyek a gyárba. Természetesen a gondolataim mélyén mindig ott van, de nagyon fontos, hogy ki tudjam kapcsolni” – mondta a Formula1.com interjújában Verstappen. „Ha az F1-re gondolnék minden nap, akkor kiégnék. Lehetetlen. Nálam nem működik.”

„Fontos, hogy más kihívások is legyenek az életben. Nagyon lefoglal a szimulátoros versenyzés, jó figyelemelterelés az F1-től, és abban is sikeres akarok lenni” – folytatta Verstappen. Hozzátette: „Amikor visszamegyek a gyárba, az időm teljesen a csapatnak szentelem, hogy fejlődni tudjunk, és természetesen ugyanez van a versenyhétvégéken.”

„De fontos, hogy valami más is legyen az életben, amire összpontosíthatsz, természetesen a normális családi élet mellett.”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Öngyilkos lépés volt megszabadulni Carlostól”

Az Alpine vezető tanácsadója, Flavio Briatore a sport.de-nek adott interjúban ítéletet mondott a Ferrari tavaly év elején meghozott döntéséről, melynek értelmében Carlos Sainzot Lewis Hamiltonra cserélik: „Furcsa lesz Lewist a Ferrarinál látni. Természetesen tiszteletben tartom az ilyen döntéseket, de azon is elgondolkodom, hogy van-e értelme. A Ferrarinak két top pilótája volt Charles Leclerc és Carlos Sainz személyében. Nem értem, miért szakították szét ezt a remek párost. Nem az én dolgom ítélkezni, de ha én lettem volna felelős pozícióban a Ferrarinál, nem szerződtettem volna Lewist.”

vasseur-monza

„Elvileg jót tesz a Formula–1-nek, ha Lewis a Ferrarinál versenyez. És minden, ami jó a Formula–1-nek, az nekem is jó. Sőt ez minden bizonnyal jó a televíziónak és a nézettségnek is. Várjuk ki és meglátjuk, az idő majd megmutatja, hogy milyen jól vezet a Ferrariban” – mondta Briatore, akivel a legendás egykori csapatfőnök, Eddie Jordan is egyetértett, sőt egyenesen öngyilkos manővernek nevezte Sainz elküldését:

„Fred Vasseurnek igazi lehetősége volt arra, hogy nagy-nagy sikereket érjen el ezzel a csapattal, most viszont el kell kezdenie azon gondolkodni, hogy illeszkedik össze a csapat az új taggal, hogy férnek meg az egók és minden egyéb. Lewis egy különösen kedves ember, nem hiszem, hogy sok kedvesebb ember lenne a rajtrácson, mint ő, szóval nem hiszem, hogy ezen a téren gondja lesz. A Ferrarinál részemről John Elkannak jár a mi a fene volt ez?, hiszen ő engedélyezte és írta alá az üzletet. Abszolút öngyilkos lépés volt megszabadulni Carlostól.”

sainz-cota-2

Mansell: Hamilton nem túl öreg a Ferrarihoz!

Nigel Mansell, akit az elmúlt szűk 60 év legidősebb világbajnokaként néhány nappal 39. születésnapja után koronáztak bajnokká, a BBC-nek nyilatkozva reagált azokra a felvetésekre, melyek szerint a néhány napja már hivatalosan is a Ferrarihoz tartozó Lewis Hamilton (aki a jövő héten betölti a 40-et) túl idősen került a Scuderiához.

hamilton-ferrari-3

„Hallom, hogy néhányan panaszkodnak, hogy Lewis már túl öreg. Én ezt nem hiszem. Én is ebben a korban nyertem meg a világbajnoki címemet, és még sokáig versenyeztem volna, ha a politika nem áll az utamba” – mondta Mansell, aki 1992-es győzelme után elment Amerikába versenyezni, s ezt követően már csak hatszor állt rajthoz az F1-ben – de egy győzelem így is jutott neki az 1994-es szezonzárón.

„Ha Hamilton meg tudja őrizni a belső tüzét, akkor még nagyszerű évek állnak előtte. Szerintem ez az egész Ferrari-dolog mesés, nagyon is el tudom képzelni, hogy Lewis a Ferrarinál fejezi be a pályafutását, és ezzel megvalósítja egy álmát.”

Norris, a McLaren és a Ferrari az F1-es szezon fő esélyese a fogadóirodáknál

Az egyik legnagyobb online sportfogadási oldal Lando Norrist tartja a 2025-ös F1-es világbajnokság legnagyobb esélyesének, a McLaren versenyzőjének végső győzelme 3-as szorzóval rendelkezik. Őt követi Max Verstappen 3,25-tel, majd Charles Leclerc 5-tel. A negyedik számú esélyes Lewis Hamilton, akinek a végső győzelme 8,5-ös szorzóval bír, majd jön Oscar Piastri 11-gyel.

Ezt követően már nagyobbakat ugrunk, George Russell végső győzelme 19-es, Liam Lawsoné 36-os, Kimi Antonellié 61-es, Fernando Alonsóé pedig 81-es szorzóval bír, míg a 10. helyen holtversenyben Carlos Sainz és Pierre Gasly található. A legmagasabb szorzója Gabriel Bortoletónak és Lance Strollnak van, a világbajnoki címük 1001-szeres pénzt fizetne, ha ezt a valószínűtlen eset megtörténne.

A konstruktőri bajnokság fő esélyese holtversenyben a Ferrari és a McLaren 2,25-ös szorzóval, a Red Bull végső győzelme ötszörös, a Mercedesé tizenháromszoros nyereményt fizet a bátraknak.

norris-piastri-katar

Norris korábbi első számú szerelője az Aston Martinhoz igazolt

Lando Norris korábbi mclarenes első számú szerelője, Marc Cox bejelentette, hogy az Aston Martinhoz megy főszerelőnek. 

Cox eredetileg 2008-ban csatlakozott a McLarenhez, mint második számú szerelő, majd 2015-ben első számú szerelővé lépett elő. 

A McLaren F1-es tevékenységétől 2022 végén távozott, hogy az Extreme–E-csapat főnöke legyen, de most a közösségi médiában bejelentette, hogy azonnali hatállyal főszerelőként csatlakozik az Aston Martinhoz, és a LinkedIn-oldalát már frissítette is az új pozíciónak megfelelően. 

f1-mclaren-norris

Marko: Perez továbbra is reménykedik az F1-ben

A Red Bulltól menesztett Sergio Perez abban bízik, hogy Formula-1-es pályafutása nem ért véget, 14 szezont felölelő tapasztalata pedig üléshez juttathatja a 2026-os szezonban – erről beszélt Helmut Marko ugyanabban az interjúban, amelyben elismerte, a Red Bullnak milliókba került a 2025-re érvényes szerződés felbontása.

„Úgy gondolom, továbbra is reménykedik a Formula-1-ben, habár nyilván az összes jövő évi ülést kiosztották már. De ha egy évet a partvonalon is tölt, természetesen tapasztalt versenyzőként mindig adódhatnak új lehetőségek számára” – mondta a Red Bull tanácsadója a Sport.de-nek.

Fotó: Red Bull Content Pool

Coulthard: Hamilton a 2024-es szezon csalódása

A tizenháromszoros futamgyőztes David Coulthard véleménye szerint Lewis Hamilton volt a 2024-es szezon legnagyobb csalódása – az 53 éves skót úgy véli, nem lehetett ráismerni tavaly a Ferrarihoz szerződő versenyzőre.

David Coulthard először Logan Sargeant mellé tette le a voksát, ám mivel az amerikai nem futott teljes szezont, végül Lewis Hamiltont illette meg a nem túl megtisztelő cím.

„Logan Sargeant nem teljesítette az egész szezont, hiszen a Williams menesztette őt. A csere jól alakult a Williams számára – mondom ezt úgy, hogy nagy tisztelettel vagyok Logan iránt. Colapinto beugrása jól sült el, jó munkát végzett” – mondta Coulthard.

„Tegyük félre Logant – azt kell, hogy mondjam, Lewis volt a szezon csalódása. Ez vitatható kijelentés, hiszen egy hétszeres világbajnokról beszélünk, aki egy győztes gép, korábban azonban még nem láttam őt ilyennek az F1-ben” – tette hozzá a Williams, a McLaren és a Red Bull korábbi versenyzője.

A Formula.hu szerkesztőségén belül is megszavaztuk a 2024-es szezon legnagyobb csalódását – korábbi írásunk ide kattintva érhető el.

Most már meg szabad mutatni: így tesztelte Sainz a Williamst

Bár a csapatot váltó Carlos Sainz williamses bemutatkozására december 9-én sor került – egy nappal az Abu Dhabi Nagydíj után, hétfőn filmforgatási nap keretében, aztán kedden a hivatalos gumi- és újoncteszten is részt vett –, az éles szeműek kiszúrhatták, hogy a Williams tesztről posztolt összes fotóján a 46-os rajtszámú autó, az újonclehetőséget kapó Luke Browning FW46-osa szerepel, még annál a bejegyzésnél is, amely kiemeli Sainz második helyét a hivatalos gyakorláson.

Az ok természetesen az volt, hogy a Ferrari megengedte Sainznak, hogy részt vegyen a teszten, de szerződése Maranellóval december 31-ig élt, a képes tartalmakhoz fűződő jogokat pedig szigorúan betartották – ugyancsak szerződéses kitétel magyarázza, hogy az autón szerepelnek szponzorok, de Sainz teljesen üres, fehér overallt és sisakot viselt.

Így lehet, hogy a Williams csak január 1-jén tette közzé az első képeket Sainzról, egy hangulatos, látványos nézőpontokat szerepeltető, közel másfél perces videó formájában, amely kedvcsinálóként is funkcionál a 2025-ös szezonra:

Horner: Nyomás alá kerülhet Verstappen és Norris barátsága

Max Verstappen és Lando Norris híresen jó barátságot ápolnak, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner viszont úgy véli, hogy a 2024-ben látott kemény rivalizálásuk nem lesz jó hatással a két pilóta kapcsolatára.

„Maxnak más barátai is vannak az F1-ben, Lando Norris egy nagyon jó haverja. Sok futamra utaztak együtt, de elkerülhetetlen, hogy ha egymás ellen versenyeznek, akkor a barátságuk nyomás alá kerül. Tyson Fury haverkodni fog az ellenfeleivel? A harc után lehet, de a felkészülés alatt biztosan nem” – példálózott Horner a brit ökölvívóval a talkSPORT-nak nyilatkozva.

Korábban a négyszeres világbajnok pilóta elmondta, hogy még mindig szoros barátságot ápolnak Norrisszal, a közösségi médiában pedig csak „a sok idióta” terjeszti ennek az ellenkezőjét.

Fotó: Red Bull Content Pool

Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban

A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:

A McLaren 160 millió dollár felett kereshetett 2024-ben

A tavalyi elosztási elvek, valamint az F1 idei bevételnövekedése alapján a RacinggNews365 becsléseket végzett azzal kapcsolatban, hogy a konstruktőri bajnoki teljesítmény alapján milyen pénzdíjban részesülnek az egyes csapatok 2024-re.

A teljes tortából a legnagyobb szelet természetesen a világbajnok McLarené, akik a teljes összeg 14 százalékát kapják, míg az utolsó helyezett Saubernek az összeg kevesebb, mint fele, hat százalék jut.

1.

McLaren

161 millió $

2.

Ferrari

151 millió $

3.

Red Bull

140 millió $

4.

Mercedes

130 millió $

5.

Aston Martin

120 millió $

6.

Alpine

109 millió $

7.

Haas

100 millió $

8.

VCARB

90 millió $

9.

Williams

79 millió $

10.

Sauber

69 millió $

imola-rajt

Szafnauer: A Cadillac nehogy alábecsülje a feladat nagyságát

Az F1-es pályafutása során több csapatnál is dolgozó, köztük az Aston Martin elődeinél, majd az Alpine-nál csapatfőnöki szerepet is betöltő Otmar Szafnauer a Business of Winning podcastben az érkező 11. csapatról, a Cadillacről beszélve óva intette az amerikaiakat attól, hogy alábecsüljék az F1 jelentette kihívást: „Ha én lennék a General Motors vezetője, egyedül amiatt aggódnék, hogy alábecsülöm a feladat nagyságát.”

szafnauer-forceindia

„Úgy látom, hogy azok az emberek vagy szervezetek, akik még nem vettek részt a sportágban, nem veszik észre, milyen nehéz is ez. Én sem fogtam fel, hogy mennyire nehéz” – utalt vissza F1-es debütálására Szafnauer, amikor az 1999-ben érkező BAR tervezője, Adrian Reynard meggyőzte őt arról, hogy a debütálásukkor nyerni fognak:

„Elhittem, mert magasabb szintű tudással találkoztam, mint amit valaha tapasztaltam. Biztosra vettem, hogy ezek a srácok meg fogják csinálni. Adrian minden más alacsonyabb formulában nyerni tudott az első versenyén, beleértve az IndyCart is. Szóval azt gondoltam, hogy tudja, miről beszél, meg fogjuk csinálni. És emlékeztek, hány pontot szereztünk abban az első évben? Egyet sem!”

cadillac-f1-chris-paul

Hakkinen: Perez képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani

Az 1998-ban és a rá következő szezonban világbajnoki címet szerző Mika Hakkinen a Viaplay F1 Talks című műsorában akkori csapattársával, David Coultharddal beszélgetett, s szóba került többek között az is, milyen szerepe van a csapattársaknak az egyéni vb-cím megszerzésében. A finn szerint Max Verstappen idei győzelme már csak ezért is nagyon nagy teljesítmény: „Nagyon szerencsés voltam, hogy kétszer is világbajnokságot nyerhettem hála Davidnek és a nagyszerű csapatmunkának, amit együtt végeztünk.”

„A versenyző nem nyerhet futamokat, nem nyerhet bajnokságot, ha nincs egy erős csapata, nincs egy erős csapattársa. Hogy Max hogyan képes ilyen eredményt elérni, amikor a csapattársa, Sergio Perez, nos, nem volt képes semmilyen... nem akarom azt mondani, hogy képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani, de mindannyian tudjuk, és szerintem mindenki erről beszélt egész évben a teljesítményét illetően. Szerintem a teljesítménye határozottan borzasztóan kiábrándító volt.”

Hakkinen emellett saját visszavonulásával is összehasonlította Sergio Perez távozását, melyet szinte ki kellett erőszakolnia a csapatának: „Elég korán befejeztem a pályafutásomat, mert úgy éreztem, hogy kezdek veszíteni a teljesítményemből. Úgy döntöttem, hogy ennyi volt, jobb, ha teret adok a fiatal versenyzőknek, Sergio viszont szerintem továbbra is tartja, hogy képes megcsinálni…” – mondta a kétszeres világbajnok.

hakkinen-horner