Hamarosan bejelentést tehet az F1 iránt érdeklődő ázsiai csapat
https://formula.hu/parc-ferme/34738
Már évek óta hallani híreket arról, hogy beszállna a Formula-1-be a Panthera Team Asia, amelynek csapatfőnöke és társalapítója, Benjamin Durand néhány hete, miután Mohammed ben Sulayem FIA-elnök Twitter-posztban jelezte, hogy az FIA-s csapatával megvizsgálják egy szándéknyilatkozati eljárás elindításának lehetőségét, úgy fogalmazott, hogy továbbra is ez a céljuk. Azóta a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is elindította a jelentkezési folyamatot, amely során április végéig várják az érdeklődők pályázatát, amelyeknek komoly feltételrendszernek kell megfelelniük.
Bár egyelőre hivatalos formában nem történt bejelentés a Panthera szándékaival kapcsolatban, Durand a PlanetF1.com szaklapnak megerősítette: „dolgoznak” a szándéknyilatkozati pályázatukon, és „hamarosan további híreket várhatunk” tőlük. Nem a Panthera amúgy az egyetlen érdeklődő: az Andretti Cadillackel összekapcsolt projektje hetek óta ismert, de keringenek pletykák egy hongkongi milliárdos, valamint több Formula-2-es alakulat érdeklődéséről is.
Eső kavarhatja fel a hétvégi F1-es Belga Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/38221
Az előrejelzések szerint ezúttal sem ússzuk meg eső nélkül az F1-es Belga Nagydíjat. Az utóbbi években megszokhattuk, hogy a speciális mikroklíma miatt rendszeresen megfűszerezi a spái hétvégét az időjárás, és várhatóan így lesz ez most is.
Az időjósok jelenleg úgy látják, hogy pénteken és szombaton is esni fog majd az eső, míg a futam napja jelen állás szerint száraz lehet, amire nehezen tudnak majd felkészülni a csapatok.
Ezen a két napon huzamosabb ideig eshet, főleg szombaton látjuk majd ritkán a napot – 20 Celsius-fok körüli hőmérsékletekre kell számítani, valamint enyhe szélre, de amikor esik, akkor tovább hűlhet a levegő.
Vasárnap is van esély kisebb záporokra, de ez még bizonytalanabb – meleg pedig akkor sem várható, maximum 21 Celsius-fokos levegőhőmérsékletet jósolnak jelenleg.
„Valentino a példaképem, de Marc a valaha volt legjobb” – Quartararo
https://formula.hu/parc-ferme/38220
A MotoGP-éra két messze legkiemelkedőbb versenyzője Valentino Rossi és Marc Marquez: előbbi kilenc világbajnoki címet nyert, utóbbi nyolcnál jár jelenleg (a királykategóriában 7-6 az arány az olasz javára). Gyakran felmerül a kérdés, hogy melyikük a jobb versenyző – most ezt kapta meg a 2021-es vb-győztes Fabio Quartararo is a TwoJeys ékszermárka interjújában, a néhány éve a gyári Yamahánál épp Rossi helyére megérkező francia pedig kettős választ adott:
„Mindig Valentino volt a példaképem. Különböző szakaszokból állt vele a kapcsolatom. Amikor hétéves voltam, elkészült vele a közös fotó. Később amikor 15 éves lettem, meghívott a ranchára. Aztán 2021-ben helyet cseréltünk a MotoGP-ben. Akkor hatalmas volt a nyomás, hiszen a király helyét kellett átvennem. Mindenesetre többen is inspiráltak engem, de ötéves korom óta ő a példaképem.”
„Mindig kedveltem Valentinót, de Marc a valaha volt legjobb, még ha kevesebb címet is nyert. 2014-ben megnyerte az év első tíz futamát, és azt gondoltam: ’ki ez a srác?’. Mindennek tetejébe pedig akár esős, akár száraz, akár szeles a verseny, akár jók vagy a legrosszabbak a körülmények, mindig nagyon gyors. Számomra ez a legjobb példa arra, ami leírja, milyen motoros. Nagyon agresszív, és amikor látod motorozni, mindig úgy tűnik, hogy másfél másodperccel gyorsabb nálad.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Komoly büntetés várhat Verstappenre az F1-es Belga Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38219
Azóta nyilvánvaló Christian Horner Red Bull-főnök elmondása szerint is, hogy előbb-utóbb motorcserés rajtbüntetést kell majd letöltenie Max Verstappennek, hogy a holland autójában a Kanadai Nagydíj második edzésén meghibásodott a frissen beszerelt MGU-K. Akkor a csapat elővigyázatosságból az egész erőforrást kicserélte és elküldte a Honda központjába felülvizsgálatra, és bár hivatalos jelentés azóta sem érkezett a hajtásláncra, az idő múlásával egyre biztosabbá vált, hogy teljes egészében elveszítette azt a motort a címvédő.
A RacingNews365.com most úgy értesülést és arról számolt be, hogy a korábbi feltételezéseknek megfelelően Verstappenék az előzésre és felzárkózásra kiválóan alkalmas Spa-Francorchamps-ban, a Belga Nagydíjon vállalhatják be, hogy beszerelik a szezonban megengedett létszámon felüli ötödik belsőégésű motort a vb-éllovas RB20-asbá. Ha ez így lesz, ez tíz rajthelyes hátrasorolást jelent majd a hollandnak, aki az előző években ugyan nyert hasonló rajtbüntetés után is Spában, most azonban a Red Bull már egyáltalán nincs fölényben a többi élcsapattal, különösen a McLarennel szemben, így sokkal nehezebb felzárkózás várhat rá, mint eddig – és egyúttal Lando Norriséknak is nagy esély lehet ez arra, hogy közelítsenek a vb-tabellán még mindig tetemes fórban lévő Verstappenre.
Sajtó: 100 milliós ajánlatot tett le Newey elé az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/38218
Azóta központi téma a Formula-1-es paddockban, hogy hol köthet ki Adrian Newey, amióta május elején hivatalossá vált, hogy 2025 első negyedében távozik a Red Bulltól. Eleinte a Ferrari tűnt a favoritnak a tervezőlegenda leigazolására, ám múlt héten az olasz sajtó olyan értesülésekről számolt be, amelyek szerint a Scuderiának nem tetszenek a szakember feltételei.
Így viszont egy ideje már az Aston Martin tűnik a fő esélyesnek arra, hogy megszerezzék Newey-t, az F1-Insider pedig most arról számolt be, hogy Lawrence Strollék nem kevesebb, mint 100 millió eurós fizetést ajánlanak neki négyéves periódusra, ami még a versenyzők között is abszolút topkategóriás juttatásnak számítana. Az F1-Insider szerint is az Aston lehet a befutó, bár azt is megjegyzik, hogy a ferraris lehetőséget sem lehet még teljesen kizárni.
Bejelentette egyik 2025-ös versenyzőjét a MotoGP amerikai csapata
https://formula.hu/parc-ferme/38217
Nem történt meglepetés a Trackhouse Apriliánál: kétéves szerződéshosszabbítást írtak alá Raul Fernandezzel, aki így 2025-ben és 2026-ban is biztosan az amerikai gárdánál fog versenyezni a MotoGP-ben. A fiatal spanyolt „megörökölte” az RNF-től az istálló helyét átvevő Trackhouse, idén pedig annak ellenére sem szerepel rosszul – a legjobb eredménye egy hatodik hely –, hogy eddig a 2023-as specifikációjú Aprilián ült, csak a nyári szünet utáni Brit GP-től kapja meg a 2024-es RS-GP-t (leszámítva a motorblokkot persze, amelynél tilt ilyesmit a szabályzat). A jövő évtől Fernandez teljes gyári támogatással fog versenyezni, azaz rögtön az idény elejétől a legfrissebb verziót kapja majd.
Várhatóan ő lesz amúgy az egyetlen, aki a folytonosságot fogja képviselni az Aprilia berkein belül, hiszen a gyári istállónál teljes sorcsere lesz azzal, hogy a visszavonuló Aleix Espargaro és a Tech3 KTM-hez átigazoló Maverick Vinales helyére érkezik Jorge Martin és Marco Bezzecchi, míg a Trackhouse jelenlegi másik motorosa, Miguel Oliveira a Yamahára váltó Pramacnál tűnik az egyik favoritnak. A Trackhouse második ülésére a legfrissebb pletykák szerint a KTM-től távozni kényszerülő Jack Miller lehet az egyik fő esélyes, de a Moto2-ben remeklő Joe Roberts is jelölt az eredményei és az amerikai nemzetisége okán is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az F1-es pilóták erősorrendje a Magyar Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/38216
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
Charles Leclerc, George Russell, Lewis Hamilton és Logan Sargeant javított, Nico Hülkenberg, Yuki Tsunoda és a sor végén tanyázó Guanyu Zhou rontott a korábbiakhoz képest a Magyar Nagydíjon. Az élen nincs változás, Max Verstappen, Lando Norris, Oscar Piastri és Carlos Sainz alkotja a top négyet a Hungaroringet követően is.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 13 nagydíj átlaga alapján:
A Formula Podcast Magyar Nagydíjat értékelő adása itt hallgatható meg:
Vandoorne tesztelheti az F1-es Astont Spában
https://formula.hu/parc-ferme/38215
Stoffel Vandoorne-t ülteti be a 2024-es F1-es autóba az Aston Martin – közölte kedd délután a silverstone-i alakulat. A McLaren korábbi pilótája a Pirelli kétnapos gumitesztjén vezetheti az AMR24-est Spában a Belga Nagydíj utáni kedden és szerdán.
Vandoorne, aki az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, most először vezetheti majd az autót – ráadásul belgaként hazai pályán nyílik erre lehetősége.
A Valkyrie első tesztje: Pályán az Aston Martin Hypercarja
https://formula.hu/parc-ferme/38214
Elindult az Aston Martin WEC-be és IMSA-ba szánt hiperautója, a Valkyrie tesztprogramja: a 2025-ös bemutatkozás előtt két önálló tesztnapon gurult pályára az autó a múlt héten, kedden Silverstone-ban, csütörtökön pedig Doningtonban. A „bejáratás és kezdeti kiértékelő teszt” során készült fotók az első hivatalos képek, melyeket a gyártó az egyelőre álcafestésű LMH-modellről kiadott.
A 6,5 literes, szívómotorral hajtott Valkyrie-t – melynek tervezésében Adrian Newey is szerepet vállalt, amikor az Aston Martin önálló F1-es csapat híján még a Red Bull partnere volt – Darren Turner, Mario Farnbacher és Harry Tincknell vezette.
A tesztüzem innentől intenzívvé válik, egy autóval Európában, majd ősztől még eggyel Észak-Amerikában – az Aston Martin és partnere, az amerikai Heart of Racing 2025-ben két autót indít a WEC-ben, valamint egyet az IMSA-ban.
Piastri: A shoey Ricciardóé, én majd kitalálok valami újat
https://formula.hu/parc-ferme/38213
Daniel Ricciardo honosította meg az autó-motorsportban a shoey, azaz a cipőből történő pezsgőivás folyamatát: először a 2016-os Német Nagydíjon ünnepelte cipőzéssel második helyezését, innentől pedig ha nyert vagy dobogón állt, rendszeresen pezsgőt töltött a csukába és jóízűen kortyolt belőle. Ricciardo más dobogósokat és díjátadókat is rávett a shoey-ra, egyesek szerint jópofa, mások szerint viszont gyomorforgató szokását pedig idővel mások is átvették, egy ideőben szinte az volt a ritkaság, ha valaki a pezsgősüvegből ivott a pódiumon.
Ricciardo a McLarennel szerzett egyetlen győzelem, a 2021-es Olasz Nagydíj dobogóján cipőzött utoljára, az idei Brit Nagydíjon azonban újra hódoltak a sajátos élvezetnek a McLaren-pilóták, ám nem dobogón: Lando Norris és Oscar Piastri a szurkolói zóna színpadján húzták meg a pezsgőscipőt. A Hungaroringen azonban elmaradt egy hasonló ünneplés, és Piastri arról beszélt, nem viszi tovább az ausztrál hagyományt:
„A shoey Danny Richez tartozik. Persze engem is rá lehet venni, mivel ausztrál vagyok, de nem is tudom, inkább megpróbálok kitalálni valami újat” – mondta Piastri az FIA-sajtótájékoztatón. „Úgy gondolom, ez már a múlt. Tudom, éppen az előző versenyhétvégén, Silverstone-ban mi is bevállaltuk, de akkor kicsit fel voltunk zaklatva a futam után, szükség volt némi vidámságra. Talán majd a repülőn, hazafelé, most ki tudjuk fizetni a takarítást…De nem, meghagyom ezt Danny Ricnek, ez lehet az ő öröksége. Én is létrehozom majd a sajátom.”
Verstappen hajnali 3-ig szimulátorozott az F1-es Magyar Nagydíj napján – mit szól ehhez a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/38212
Ismét két versenyen indult a hétvégén Max Verstappen, ugyanis a hungaroringi F1-es futam mellett becsatlakozott néhány órára a Team Redline színeiben a virtuális spái 24 órásba: ennek keretében hajnali 3 óráig tartott az etapja. Nem először fordul ez elő a hollandnál, hiszen az imolai hétvégén is hasonlóan cselekedett az éjszakai órákban szombatról vasárnapra virradóra. Csakhogy akkor megnyerte vasárnap az Emilia-romagnai Nagydíjat, Mogyoródon viszont csak ötödik lett, és a futam közben és utána is meglehetősen ingerültnek tűnt a világbajnok. Emiatt pedig felmerült, hogy mit szól Verstappen szimulátorversenyzős hobbijához csapata, a Red Bull.
„Pontosan tudja, mire van szükség egy nagydíjhétvégén, és bízunk az ítélőképességében” – reagált minderre a csapatfőnök Christian Horner, akinek szavait a RacingNews365.com portál idézi. „Az emberek levonnak bizonyos következtetéseket, de Max tudja, mire van szükség egy F1-es autó vezetéséhez, egy nagydíj megnyeréséhez és ahhoz, hogy világbajnok legyen. Csapatként mindig együtt dolgozunk, és bármilyen megbeszélésre kerül sor arról, hogyan dorgáljunk meg valakit, azt nem a médiában fogjuk megtenni.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko egyébként egyenesen ostobaságnak nevezte, hogy bármi köze lenne Verstappen indulatos rádiózásának ahhoz, hogy éjszaka szimulátversenyzett: elmondása szerint Imolában még tovább fent volt, és egyébként is más a címvédő bioritmusa, egyszer például Zandvoortban délelőtt 10-kor sem ébredt fel a helikopterek zajára.
Hatalmas tömegbaleset, piros zászló és két év után Herta-győzelem az IndyCarban
https://formula.hu/parc-ferme/38211
A szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli és idei utolsó utcai versenyére került sor a hétvégén az IndyCarban, amelynek mezőnye Torontóba látogatott. A vasárnapi futam több incidenst is hozott, közülük a legkomolyabb a 73. körben történt, amikor Pato O’Ward megpördült, autóját pedig Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Santino Ferrucci és Nolan Siegel is eltalálta – Ferrucci autója a levegőbe is repült és a tetején landolt, így jött a piros zászlós megszakítás.
Aki nem hibázott egész hétvégén és a versenyen sem, az Colton Herta volt, aki a pole-ból indulva szinte végig vezetett, és ezzel bő két idény után ünnepelt újra győzelmet az IndyCarban. Az Andretti Kyle Kirkwood révén kettős diadalnak örülhetett, míg a dobogót Scott Dixon tette teljessé, megelőzve a bajnoki címvédő és éllovas Alex Palout.
A Penske triójának pocsékul sikerült a versenye: Will Power a hajrában küldte a falba egy kemény előzési kísérlettel Scott McLaughlint, amiért büntetést kapott, míg Josef Newgarden a bokszban is időt veszített, defektet is kapott, így a top 10-ből is kiszorult. Mindössze 15 autó ért amúgy célba, közülük a 14. helyen az a Theo Pourchaire, akit a néhány héttel korábbi váratlan kirúgása után hívott vissza az Arrow McLaren az edzésen kézsérülést szenvedő Alexander Rossi helyére. Íme, a futam videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
1. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | Honda | |
2. | Kyle Kirkwood | Andretti | Honda | 0.3469 |
3. | Scott Dixon | Ganassi | Honda | 0.9680 |
4. | Alex Palou | Ganassi | Honda | 1.6911 |
5. | Marcus Armstrong | Ganassi | Honda | 2.7719 |
6. | David Malukas | Meyer Shank | Honda | 3.0853 |
7. | Christian Lundgaard | RLL | Honda | 3.8925 |
8. | Rinus VeeKay | Carpenter | Chevrolet | 4.6346 |
9. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | Chevrolet | 5.6537 |
10. | Graham Rahal | RLL | Honda | 6.1456 |
11. | Josef Newgarden | Penske | Chevrolet | 10.4924 |
12. | Will Power | Penske | Chevrolet | 11.5555 |
13. | Linus Lundqvist | Ganassi | Honda | 1 kör / 6.7013 |
14. | Theo Pourchaire | McLaren | Chevrolet | 1 kör /7.1210 |
15. | Toby Sowery | Coyne/WR | Honda | 1 kör /7.4747 |
16. | Scott McLaughlin | Penske | Chevrolet | |
17. | Pietro Fittipaldi | RLL | Honda | |
18. | Nolan Siegel | McLaren | Chevrolet | |
19. | Pato O’Ward | McLaren | Chevrolet | |
20. | Santino Ferrucci | Foyt | Chevrolet | |
21. | Marcus Ericsson | Andretti | Honda | |
22. | Kyffin Simpson | Ganassi | Honda | |
23. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | Honda | |
24. | Hunter McElrea | Coyne | Honda | |
25. | Sting Ray Robb | Foyt | Chevrolet | |
26. | Agustin Canapino | Juncos Hollinger | Chevrolet | |
27. | Christian Rasmussen | Carpenter | Chevrolet |
Ítéltek a stewardok, nem állta meg a helyét Verstappen vádja
https://formula.hu/parc-ferme/38210
A Magyar Nagydíjat követő nyilatkozatokban két eltérő álláspontot hangoztatott az 1-es kanyar ütközésének két érintettje, Max Verstappen és Lewis Hamilton: a holland állította, riválisa irányt váltott a féktávon, míg a brit kitartott amellett, hogy nem mozdított a kormányon. Az incidens miatt vizsgálódó stewardok 17:50-re meghallgatásra rendelték be a két felet – Hamilton megváratta őket, a sajtótájékoztatóról idő előtt távozott, de még így sem ért időben a meghallgatásra.
A versenyfelügyelők jegyzőkönyvéből kiderül, a két érintett ugyanezt az álláspontot hangoztatta a testület előtt is. A stewardok begyűjtötték az időmérő rendszer és a telemetria adatait, valamint a kamerafelvételeket, melyek alapján megállapították, Verstappen a DRS miatt gyorsabban érkezett a kanyarba, mint a korábbi körökben, de ugyanakkor fékezett, ami a kerekek blokkolásához vezetett a kontakt pillanata előtt. Hamilton a felvételek alapján ugyanabban az ívben kanyarodott, mint a korábbi körökben – ez nem számít irányváltásnak, bár tény, hogy a 44-es autó többet tehetett volna az ütközés elkerülése érdekében.
A stewardok arra jutottak, hogy egyik versenyző sem hibáztatható túlnyomórészt az ütközésért, ezért nincs büntetés. Hamilton a baleset után zavartalanul folytatta a futamot, így végzett harmadik helyen, Verstappen elemelkedett és a bukótérbe sodródott, ezért lett ötödik.
Piastri későn ért a sajtótájékoztatóra, Hamilton hamarabb ment el – a stewardokhoz sietett
https://formula.hu/parc-ferme/38209
Helyszíni kollégáink jelentik a Hungaroringről: a Magyar Nagydíjat követő, első három helyezett részvételével zajló FIA-sajtótájékoztatón Lando Norrist már javában kérdezték, mikor beesett Oscar Piastri – az első futamgyőzelem ünneplése mellett nehéz tartani a menetrendet.
De a sajtóesemény végére is megüresedett az egyik szék: Lewis Hamiltonnak távoznia kellett, mivel a versenyfelügyelők irodájában volt jelenése. A harmadik helyezettet 17:50-re idézték be Max Verstappennel együtt, a páros hajrában történt ütközése miatt. A bíráknak és Verstappennek így is várakoznia kellett, mivel Hamilton így is késve indult el a sajtótájékoztatóról. A háromszoros világbajnok egyébként riválisát hibáztatja: szerinte Hamilton a féktávon folyamatosan húzódott jobbra – a Mercedes versenyzője ezt cáfolja, ő arról beszél, nem is mozdított a kormányon.
A médiazónában elhangzottakat az este folyamán folyamatosan szállítjuk a Formula.hu-n!
Még Hamilton volt a McLaren versenyzője, amikor utoljára kisajátították az első rajtsort az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38208
Lando Norris pole-jával és Oscar Piastri második helyével a McLaren kibérelte az első rajtsort a vasárnapi Formula-1-es Magyar Nagydíjra. Erre pedig nem mostanában volt utoljára képes a wokingi gárda: legutóbb a 2012-es idényzáró Brazil Nagydíjon végeztek 1-2-ben a kvalifikáción. Jól mutatja, mennyire régen történt mindez, hogy ekkor még Lewis Hamilton volt velük pole-pozíciós (ez volt a brit utolsó futama a McLarennél a Mercedeshez való átigazolás előtt), az ő csapattársa pedig Jenson Button volt, aki azt a bizonyos interlagosi futamot meg is nyerte aztán.
Változtatott az FIA a pályán Tsunoda balesete után
https://formula.hu/parc-ferme/38207
A Formula-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérőjének utolsó perceiben jártunk, amikor Yuki Tsunoda csúnyán összetörte a Visa RB-t. A japán az 5-ös kanyar kijáratán hajtott rá félig a műfűre, amely enyhén még nedves volt a korábbi eső miatt, ez pedig a kerékvetővel együtt azt eredményezte, hogy Tsunoda autója a korlátnak csapódott.
Az FIA változtatott vasárnapra az incidens után: a Niels Wittich F1-es versenyigazgató frissen közzétett hétvégi jegyzetében jelezte, hogy az 5-ös kanyar kijáratánál a műfüves szakasz utolsó négy méterét sóderágyra cserélték. Erről egy fotót is mellékelt az FIA az említett versenyigazgatói jegyzetben:
Jön az F1-es Magyar Nagydíj versenynapja és sok minden más – a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/38206
Elérkezett a 2024-es szezon számunkra legfontosabb napja, hiszen délután 15 órakor következik a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj futama a Hungaroringen. Előtte még a Formula-3, a Formula-2 és a Porsche Szuperkupa is versenyezni fog Mogyoródon, de lesz még sok minden más is vasárnap: Londonban az idény utolsó futamán eldől a Formula-E világbajnoki címe, zárul a Lett Rali a WRC-ben, de lesz TCR Interlagosban (Michelisz Norberttel a pole-ban a fordított rajtrácsos második viadalon), IndyCar Torontóban, NASCAR Indianapolisban, Superbike-vb Mostban, a legendás nyolcórás motorverseny pedig már javában zajlik Suzukában. Íme, a teljes mai menetrend:
04:30-12:30 | EWC, Suzukai 8 órás motorverseny | (tv: Eurosport 2, élő) |
07:55-10:55 | WRC, 17-19. szakasz | (Rally.tv, online, előfizetés után élő) |
08:25 | Formula-3, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:05 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:55-11:45 | Formula-E, 3. szabadedzés | |
11:00 | Superbike-vb, Superpole-futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:05 | Porsche Szuperkupa, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
12:45 | Supersport 300-as vb, 2. futam | (tv: Aréna4, élő) |
13:15 | WRC, 20. szakasz, Power Stage | (Rally.tv, online, előfizetés után élő) |
13:20-14:45 | Formula-E, 2. időmérő | |
14:00 | Superbike-vb, 2. futam | (tv: Aréna4, élő) |
15:00 | Formula-1, Magyar Nagydíj, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
15:15 | Supersport-vb, 2. futam | (tv: Aréna4, élő) |
16:00-16:30 | IndyCar, Warm up | |
16:10 | TCR World Tour, 1. futam | (tv: Sport2, 18:30, felv.) |
18:00 | Formula-E, 2. futam | (tv: Eurosport 2, élő) |
19:30 | IndyCar, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
19:40 | TCR World Tour, 2. futam | (tv: Sport2, élő) |
20:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével
https://formula.hu/parc-ferme/38205
A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.
Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”
„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”
Wolff nem az F2 alapján dönt Antonelliről
https://formula.hu/parc-ferme/38204
A tavasszal még Lewis Hamilton első számú utódjelöltjének tűnő Andrea Kimi Antonellivel kapcsolatban egyre többször merül fel a kérdés, hogy vajon tényleg készen áll-e a királykategóriás szereplésre, nem utolsósorban azért, mert az F2-es szezonban finoman szólva sem alakulnak úgy a dolgai, ahogy abban előzetesen bízni lehetett. Bár Silverstone-ban megszületett első sprintfutamos győzelme, ezzel együtt is sokak számára csalódást okozott az eddigi juniorszezonjain domináns teljesítménnyel átgázoló olasz.
Toto Wolff azonban leszögezte, hogy a végső döntést nem az F2-es teljesítmény alapján hozzák meg, s arra is rámutatott, hogy Antonelli csapattársa, az F1-es bemutatkozását már megejtő, s a Haas által szerződtetett Bearmannek se megy jobban a szezon: „Az adatok alapján fogunk dönteni. Ha megnézzük Kimit, egyértelmű, hogy a csapat idén nem találta meg a helyes irányt, ami előfordul. Ő a hetedik, Oliver Bearman pedig, aki nyilvánvalóan jó pilóta, a 14. helyen áll.”
„Nem mondom, hogy egyikük jobb, mint a másik, mindenesetre mindketten küszködnek az autóval. Meglátjuk, hogy mit tud F1-es autóban, ez a legfontosabb” – mondta Wolff, aki az ösztöneivel indokolta, hogy még nem hoztak döntést a 2025-ös felállásukról: „Ami a pilótapiac többi tagját illeti, valami ösztönös dolog azt súgja, hogy ne siessünk, de nem tudnám megmondani, hogy mi az.”
A McLarent tartják a Magyar Nagydíj esélyesének
https://formula.hu/parc-ferme/38203
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, és egykori világbajnok versenyzője, Nico Rosberg is a McLarent, illetve Lando Norrist emelte ki a 3. szabadedzést követően a mezőny tagjai közül. Wolff szoros hétvégére számít Magyarországon: „Jelenleg látható, hogy a McLaren egy kissé fölényben van, de Max hosszú etapja átfedésben volt Norriséval. Szerintem megint nagyon-nagyon szoros lesz” – mondta az osztrák csapatvezető, aki úgy érzi, nincsenek nagy hátrányban:
„Úgy gondolom, hogy még egy kicsit hozzá tudunk tenni teljesítmény szempontjából, de van lemaradásunk. Nem tudom, hogy mekkora lesz végül, jelenleg úgy néz ki, hogy talán két tized. Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz a hátsó gumik felületének túlmelegedése miatt. Ez volt jellemző az elmúlt években, ezért nem igazán meglepő” – mondta Wolff, akihez hasonlóan Rosberg is a McLarent látja az első helyen:
„Fenomenális volt Lando köreit belső kamerából nézni. Tökéletes, mintha sínen futna. Az az autó ma abszolút domináns erőnek tűnik. Még Verstappenhez képest is, nála több volt az alulkormányzottság, néhányszor megingott” – mondta a Sky mikrofonja előtt a 2016-os világbajnok.
Hivatalos: Jövőre nem lesz horvát WRC-futam
https://formula.hu/parc-ferme/38202
Miután három új eseményt is hozzáadtak a 2025-ös WRC-naptárhoz, jelesül Szaúd-Arábiát, Paraguayt és a Kanári-szigeteket, várható volt, hogy a jelenlegi helyszínek közül nem Lengyelország lesz az egyetlen, mely elveszíti a versenyét. Az előzetes esélylatolgatások a Horvát Rali kiesését valószínűsítették, s bár korábban egyeztettek egy hároméves, 2027-ig tartó szerződéshosszabbításról, a szervezőbizottság elnöke, Daniel Saskin végül megerősítette, hogy a verseny kikerült a naptárból.
Természetesen a horvát szervezők nem mondanak le végleg a világbajnoki futamrendezésről, Saskin elképzelése szerint jövőre az ERC-ben vállalnak szerepet, mielőtt 2026-ban visszatérnének a WRC-be. „Mindenkit megnyugtatok, ez nem a Horvát Rali történetének vége, de az illetékeseknek most gyorsan kell cselekednie. Egyértelmű, hogy nem akarjuk örökre elveszíteni a WRC-t, de sokan érdeklődnek” – mondta Saskin, majd hozzátette:
„Már most alá kell írni a szerződést a promóterrel és az FIA-val 2026-ra és 2027-re, de ezt nem tehetjük meg anélkül, hogy az érintett szervezetek garanciát vállalnának.”