Videó: Melleivel terelte el a ralis figyelmét egy nő
https://formula.hu/parc-ferme/34735
Egy rosztovi ralin történt az alábbi videón látható eset, melyen Viktor Oszmanov bevallotta, hogy azért tévesztett irányt, mert egy, a melleit mutagató hölgy néző elterelte a figyelmét. A győzelmi esélyei ezzel el is szálltak Oszmanovnak, aki sok időt veszített az incidens miatt, így csak a harmadik helyen zárt.
Di Grassi: Hamilton drága, már nincs meg a tempója
https://formula.hu/parc-ferme/38843
Komoly kritikákkal illette a 2025-ben immár ferraris színekben versenyző Lewis Hamiltont az F1-ben egy szezont lehúzó, a Formula-E-ben viszont szép sikereket elérő Lucas di Grassi. A brazil pilóta szerint Hamilton túl drága igazolás volt az olaszoknak ahhoz képest, hogy a tempója már nem a régi, és csak a marketing szempontjából érte meg a maranellóiaknak megszerezni a hétszeres világbajnokot.
„Sosem igazolnám le Hamiltont a Ferrariba, ha ott dolgoznék. Először is, drága, és már nincs a pályafutása csúcsán. Helyette inkább egy olyan pilótát választottam volna, aki a Ferrarinál fog felérni a csúcsra a megfelelő időben” – mondta Di Grassi a Motorsport brazil oldalának.
„Kompenzálni tudja (a tempóhiányát – a szerk.) a tapasztalatával, stratégiájával, és azzal, ahogyan a mérnökökkel beszél, fejleszti a csapatot, javít a beállításokon, jobban megérti az autót. A Ferrarinál nem a pilóta kérdése a fontos, hanem az, hogy jól be tudják állítani az autót. Ezt most is megmutatták: eltalálták az autót, így a konstruktőri bajnoki címért tudtak küzdeni.”
„Egyszerűen úgy hiszem, hogy a maximum, amit hozzá tud majd adni a csapathoz, az a marketing szempontjából lesz. Viszont a pontok és az eredmények szempontjából nem” – jelentette ki a brazil.
F3-as fiatalt mentorál a 2023-as szezon közben menesztett versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/38842
A 2022-es Olasz Nagydíjon pazar debütálást bemutató, majd a 2023-as szezonban meglehetősen gyenge teljesítményt nyújtó, és a Magyar Nagydíj előtt, szezon közben menesztett Nyck de Vries egy 19 éves fiatal holland versenyzőt mentorál – árulta el mindezt a Racingnews365-nek.
De Vries két éve a Williams színeiben Alexander Albon vakbélműtétje miatt kapott lehetőséget az F1-ben – a holland versenyző rögtön világbajnoki pontokat szerzett első versenyén, melyet a kilencedik helyen zárt Monzában. Ezt követően 2023-ra leigazolta őt az AlphaTauri, ahol tíz verseny alatt nem tudott maradandót alkotni, Helmut Markóék pedig beavatkoztak, és a Hungaroringen már Daniel Ricciardo ült a holland helyén.
De Vries mindaközben, hogy a Formule E-ben és a WEC-ben versenyez, Laurens van Hoepen útját is egyengeti: „Körülbelül már öt éve együtt dolgozunk, így nem egy új dologról van szó. Jelenleg az F3-ban szerepel, így egyre nagyobb a körülötte lévő felhajtás, de ez olyasvalami, amit nagyon élvezek” – mondta de Vries.
„Továbbra is a sport közelében vagyok, ez a szenvedélyem, így örülök, hogy a részese lehetek. Laurens egy nagyszerű versenyző, sok időt töltünk együtt. Nyilván még tinédzser – nagyon élvezem vele a közös munkát, kicsit olyan, mintha a kisebbik testvérem lenne” – tette hozzá de Vries.
Massa Hamiltonról: A kor Schumachert is érintette
https://formula.hu/parc-ferme/38841
A Ferrarihoz igazolás és az új fejezet nyitása kapcsán Felipe Massa kiemelte a Lewis Hamilton életkorát érintő aggodalmakat, és Michael Schumacherhez hasonlította, aki 41 évesen tért vissza a Mercedeshez:
„A kor egy olyan dolog, ami több versenyzőre is negatívan hatott, ahogy Schumacher esetében is így volt. Ha a sportot nézzük, a kor számít” – fogalmazott Massa.
Ami pedig Hamilton ferraris újrakezdését illeti:
„És meg kell értenünk, hogy a kor mennyire nyomja őt ebben a helyzetben vagy sem. Magamról beszélek, manapság sokkal többet kell edzenem fizikailag, mint korábban. Sokkal nehezebb fizikailag regenerálódni egy nehéz verseny vagy egy intenzív edzés után.”
Hill: Michael és én jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást
https://formula.hu/parc-ferme/38839
Egy történelmi rivalizálásba nyújtott bepillantást Damon Hill: az 1996-os világbajnok Michael Schumacherrel való kapcsolatáról beszélt. Annak ellenére, hogy civilben jó viszonyt ápoltak egymással, a Hill ellenében 1994-ben és 1995-ben első két vb-címét megnyerő Schumacher pszichológiai játszmázással, a sajtót is felhasználva próbálta megtörni nemezisét.
„Michael és én igazából jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást. Nem lehetett és most sem lehet másképp csinálni, ha Formula-1-es világbajnok akarsz lenni” – nyilatkozta a Bildnek a most 64 éves Hill. „Nem volt helye a finomkodásnak, az ellenfél minden gyengeségére le kellett csapni, és ki kellett fárasztani őt.”
„Michael volt a pszichológiai játszmák mestere, elérte, hogy haszontalannak és tehetségtelennek érezzem magam. És ezt hangoztatta a sajtónak is. Mivel sok futamot nyert akkoriban, nem volt rá okuk, hogy ne higgyenek neki.”
Verstappen jóban van Norrisszal – „Csak sok az idióta a közösségi médiában”
https://formula.hu/parc-ferme/38840
A pályán 2024-ben történt összezörrenések és a vb-harc nem törte meg Max Verstappen és Lando Norris jó kapcsolatát – a négyszeres világbajnok újra idiótázott egyet (kettőt), miközben a felelősséget a közösségi média káros légkörére hárította.
„Az emberek szeretik a dolgokat sokkal rosszabb színben feltüntetni a közösségi médiában. Sok az idióta azokon a felületeken, akiknek valamiről mindig beszélniük, panaszkodniuk kell. Sok a pozitív ember is, de van néhány igazi idióta” – beszélt a Norrisszal való kapcsolatról a Talking Bull podcastben Verstappen.
„Szerintem jobb, ha ignorálunk mindent. Mindenesetre Lando és én, mi nagyon jól kijövünk. Természetesen időnként feszültté válik a helyzet a pályán, de ami ott történik, annak azon kívül nem szabad számítania. A pályán igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani a lehető legjobb eredményért. A világbajnokságért harcolsz, szerintem normális, hogy ilyen dolgok történhetnek, mindenesetre jóban vagyunk.”
Fotó: Red Bull Content Pool
Hamilton anno kedvesével énekelt együtt a McLaren karácsonyi buliján
https://formula.hu/parc-ferme/38838
A McLaren egykori munkatársa, Marc Priestly a mérnöki szakmát a médiára cserélre, s örömmel nyilatkozik az F1 aktuális kérdéseiről éppúgy, mint a karrierje során tapasztaltakról. Egy online szerencsejáték-oldalon megjelent nyilatkozatában felidézte a McLaren 16 évvel ezelőtti karácsonyi partiját, ahova Hamilton nem csupán elhozta akkori kedvesét, Nicole Scherzingert, de egyúttal kedvese oldalán gondoskodott is az egybegyűltek szórakoztatásáról:
„Hamilton elhozta Scherzingert a McLaren 2008-as karácsonyi partijára, amikor elfoglaltunk egy éjszakai klubot. Ahogy azt gondolnád, Fernando Alonso nem jelent meg a karácsonyi partijainkon, miután úgy végződtek a dolgai a McLarennel, ahogy. Hamilton viszont nagyszerű tud lenni a bulikon. Átvette az irányítást a klubban, ahol voltunk, és az éjszaka nagy részében DJ-zett, aztán Scherzinger felállt a mikrofonhoz és énekelni kezdett, Hamilton pedig csatlakozott hozzá. Mindent láttam tőle!”
Marko: A leszorítóerő önmagában nem elég
https://formula.hu/parc-ferme/38837
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speedweek hasábjain írt arról a problémáról, ami tulajdonképpen már az előző szezon vége óta hátráltatja valamelyest a csapatot, majd idén egyre nehezebb helyzetbe hozta őket, s ez véget vetett a domináns időszakuknak – sőt nagyban hozzájárult a konstuktőri cím elvesztéséhez. Ez pedig nem más, mint a szűk működési tartomány, amin Marko értékelése szerint a lehető leggyorsabban javítaniuk kell.
„Ennek az autónak szélesebb működési tartományra van szüksége, hogy ne váljon azonnal kiegyensúlyozatlanná, ha kisebb hőmérséklet-ingadozás lép fel vagy kisebb technikai változtatások történnek. Pontosan ezen dolgoznak a mérnökeink” – írta Marko, azt is hozzátéve, hogy a leszorítóerő növelése, amit sikerrel végrehajtottak a mérnökök, önmagában nem jelent megoldást a problémára:
„A 40 pontnyi leszorítóerő jó, de engem és a pilótát nem ez érdekel, hanem négy tized a stopperórán. A kezelhetőségnek kiszámíthatónak kell lennie a pilóta számára, hogy felépíthesse a szükséges önbizalmat.”
Piastri: Verstappen átlépett határokat, de megérdemli a címet
https://formula.hu/parc-ferme/38836
A RacingNews365 című portálnak nyilatkozva a McLaren ausztrál versenyzője, Oscar Piastri arról a Max Verstappenről beszélt, akivel a szezonzárón bajuszt akasztott – a holland egyébként a leintés után személyesen és a kamerák előtt is elnézést kért tőle. Piastri nyilatkozatában elismerően szólt Verstappen tudásáról, de kiemelte, hogy a holland olykor átlépi a határokat: „Semmit sem lehet elvitatni Maxtól a képességeit, a sikereit, az eredményeit tekintve.”
„A pályafutását áttekintve egyértelmű, hogy hihetetlenül kíméletlen versenyző, rendkívül megnehezíti az életedet, és feszegeti a szabályok határait” – mondta, majd így folytatta: „Néha voltak pillanatok, amikor átlépte a határt. De mindannyian elvárjuk a kemény versenyzést, és nem hiszem, hogy bárkit is találsz a rajtrácson, aki ellen könnyű versenyezni.”
„Lehet, hogy Max keményebb, de egy eleve kemény alapállásból keményebb. Láttam az idei incidenseket, illetve ahogy általánosságban versenyzett, és néha már annak határát súrolta, ami túl sok. Nálam mindig tudod, hogy mire számíthatsz, ami néha jobb, mintha olyasvalaki ellen kellene küzdened, aki kiszámíthatatlan. A tehetsége viszont tagadhatatlan, nagyon megérdemli az idei bajnoki címet, és remélhetőleg erősen tudunk majd kezdeni jövőre, s a kezdetektől fogva kihívást tudunk állítani elé.”
Max Verstappen lett a szezon legidegesebb versenyzője!
https://formula.hu/parc-ferme/38835
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.
Idén az a különös helyzet állt elő, hogy az F1-es pontverseny első két helyezettje végzett az Idegeskedő Világbajnokság élén is. Max Verstappen összesen négyszer kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat: a négyszeres világbajnok Melbourne-ben a kiesése, Magyarországon a rádióüzenetei, Szingapúrban a káromkodásügy, Katarban pedig az időmérőt követő büntetése miatt kapta meg az „elismerést”.
Íme, az idei Idegeskedő Világbajnokság végeredménye:
A Formula Podcast adásai elérhetőek a YouTube-on és a nagyobb podcast-megosztókon!
Ricciardo vagy Perez a Cadillackel térhet vissza az F1-be?
https://formula.hu/parc-ferme/38834
Még csak néhány hete jelentették be, hogy a kezdeti elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban tizenegyedik csapatként a Cadillac, de máris arról találgatnak, kik lehetnek a versenyzőik. Az igazgatótanácsban helyet kapó Mario Andretti nyíltan arról beszélt, hogy a vágyuk az lenne, hogy egy rutinos és egy tehetséges fiatal amerikai alkossa a párosukat. Előbbi posztra pedig esélyesek lehetnek azok a pilóták, akik mostanában kerültek ki az F1-es mezőnyből, mint az idén év közben menesztett Daniel Ricciardo vagy a szezon végén a Red Bulltól távozó Sergio Perez.
Christian Horner, aki mindkettejük főnöke volt a Red Bullnál, nem is tartja elképzelhetetlennek, hogy egyikük a Cadillacnél kössön ki – így felelt a TalkSport azon kérdésére, hogy visszatérhet-e Ricciardo az amerikai istállóval: „Vannak pletykák. Nem lepődnék meg. Egyáltalán nem lepődnék, ha egy olyasvalaki tapasztalatára szavaznának, mint Sergio, ha úgy dönt, hogy folytatni akarja a karrierjét az F1-ben” – terelt át a szót Perezre is Horner.
A mexikói jövője kapcsán egyébként sok még a kérdőjel, de Horner szerint jövőre is láthatjuk még bemutatókon Red Bull-színekben, míg Ricciardo a híresztelések szerint nem érdeklődik a Cadillac-projekt iránt.
A Ferrari és a Red Bull F1-es üléséről is épp csak lecsúszott Magnussen?
https://formula.hu/parc-ferme/38833
Kevin Magnussen már harmadszor kerül ki a Formula-1-es mezőnyből (2015-ben és 2021-ben sem versenyzett a száguldó cirkuszban), de könnyen lehet, hogy ezúttal már végleg. A jövőre a BMW-vel sportautózó dán az Autosportnak nyilatkozva a karrierje egy érdekes szakaszát felidézve elárulta, hogy 2018 után a Haas pilótájaként akár Kimi Raikkönent vagy Daniel Ricciardót is válthatta volna a Ferrarinál vagy a Red Bullnál:
„2018-ban nagyon jó autónk volt a szezon első felében. Charles [Leclerc] épp akkor érkezett csak meg az F1-be a Sauberrel. És az első idényének kezdete nem volt annyira jó, az enyém viszont annál inkább!” – emlékezett vissza Magnussen. „És aztán hirtelen a Ferrari érdeklődött. Hirtelen az ő szimulátorukban vezettem, nem a Haasnak, hanem a Ferrarinak. Szimatoltak körülöttük. És azt gondoltam, oké, már kezdtem is izgatottá válni, hogy mi történik. De aztán Charles elkezdett formába lendülni, és már nem hallottam semmit. Nem tudom, mennyire jártam közel, de szerintem ha Charles nem kezdett volna el teljesíteni, ha végig szar szezonja lett volna, akkor úgy vélem, én lehettem volna az egyik pilóta, akit megnéznek.”
„Aztán a szezon után Daniel távozott a Red Bulltól, és emlékszem, hogy a menedzsmentem beszélt Christian Hornerrel, mert mindenki a Red Bull-ülésről beszélt. És Christian azt mondta, a Red Bullnál nincs semmi elérhető, de a Toro Rossóról beszélhetünk. Én pedig azt mondtam, hogy ’ne-ne, ezt ne csináljuk’, de lehet, hogy azt kellett volna. Gasly kapta meg a Red Bull ülését, Albont léptették elő az F2-ből a Toro Rossóhoz, és aztán amikor Gasly nem végzett jó munkát, Albon odakerült! Szóval aki megkapta a Toro Rosso ülését, végül a Red Bullnál kötött ki.”
Bója, kispárna, káromkodós üveg: Verstappen 2024-es F1-es szezonja ajándékokban – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38832
Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy kiváló reklám- és marketingérzékkel rendelkeznek, így rendre ötletes videókkal rukkolnak elő. Karácsony alkalmából ezúttal Max Verstappen negyedik F1-es vb-címét hozó szezonját elevenítették fel, de rendhagyó módon: ajándékok formájában utaltak vissza egy-egy fontos vagy emlékezetes momentumra.
Így például a lenti videóban céloznak a Miamiban eltalált bójára, Verstappen monacói rádiózására az unalomról, de emellett a holland kapott egy káromkodásüveget is, amelybe pénzt kell bedobni minden trágárkodás után, utalva a szingapúri esetre. Verstappen szarkazmusa pedig a mexikóvárosi dupla büntetés felidézésekor is megmutatkozott: „Próbáljunk meg jövőre 40 másodpercet összeszedni!” – jegyezte meg a pilóta.
„A McLaren sok területen példaként szolgál” – Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/38831
Fernando Alonso korábbi munkaadóját, a McLarent dicsérte, mely véleménye szerint több dologban is követendő példa a mezőny számára.
„Zak [Brown] nagyon jó barátom, ahogy Andrea [Stella] is” – mondta Alonso.
„Ha úgy nézzük, én voltam az, aki Andreát a McLarenhez hozta, hiszen velem együtt érkezett a Ferraritól. Mondtam neki az Abu Dhabi verseny előtt, hogy remélhetőleg a sors valamit visszaad neki abból, amit 2010-ben ugyanitt elvett tőlünk.”
„Örülök Andreának, mert megérdemli a sikert. Ő egy okos srác, a McLaren pedig sok területen példaként szolgál a mezőny számára.”
„Nekem is részesülnöm kellene Stella bónuszából” – tette hozzá nevetve Alonso.
Marko kimondta: Perezen úszott el az F1-es konstruktőri vb-cím
https://formula.hu/parc-ferme/38830
Miközben Max Verstappen zsinórban negyedszer is világbajnok lett a Formula-1-ben, a Red Bullnak be kellett érnie a harmadik hellyel a konstruktőri értékelésben: a McLaren és a Ferrari is megelőzte őket. Ez pedig nem kis részben a csapat és az autó teljesítményének visszaesése mellett annak volt köszönhető, hogy Sergio Perez pocsék formát mutatott: a mexikói Imola óta nem végzett a hetedik helynél előrébb, s a négy élgárda versenyzői közül abszolút lefelé lógott ki az összetettben is.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es szaktanácsadója pedig nem is kertelt azzal kapcsolatban, hogy Perezen úszott el a csapat-vb-cím, amikor arról kérdezték a Kleine Zeitung hasábjain, hogy szomorúak voltak-e a konstruktőri eredmény miatt: „Nagyon szomorú, fáj. A mérleg nyelvét az jelentette, hogy Max és Checo között 282 pont volt a különbség a bajnokságban [valójában 285 pont – a szerk.], miközben a riválisok versenyzői között kisebb volt a különbség. Ez megmagyarázza, miért veszítettük el a konstruktőri bajnokságot.”
Marko szerint azért így is összességében pozitív volt Perez négy éve a Red Bullnál: „Volt egy bizonyos visszaesés a teljesítményében, bár összességében a mérlege pozitív az évek során. 2021-ben nagyban hozzájárult Max első címéhez, összesen öt nagydíjat nyert, és végzett másodikként is a bajnokságban. Ugyanakkor most már valami nem passzolt az autó és a vezetési stílusa között.”
Titkos Mikulás az F1-ben: ismét megajándékozták egymást a pilóták – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38829
Immár évek óta hagyomány, hogy a Formula-1-es versenyzők is megajándékozzák a szezon végén az ünnepekre egy titkos húzással kiválasztott pilótatársukat. Az F1 YouTube-csatornájára feltöltött videó tanúsága szerint idén is a mezőny nagy része részt vett a játékban – igaz, többek között a három világbajnok, Max Verstappen, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is kimaradt ezúttal. Az ajándékok alapján is egyértelmű, hogy igen nagy népszerűségnek örvend a padel nevű sport/játék a versenyzők között – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Lawson a pilótavacsoráról: „K*rva vicces volt!”
https://formula.hu/parc-ferme/38828
A Pitstop című podcastben vendégszereplő Liam Lawsont megkérték, mesélje el, hogyan alakult a pilóták évzáró vacsoráján az az eset, amikor George Russell nem volt hajlandó leülni Max Verstappen mellé. Az új-zélandi pilóta elmondta, de nem volt biztos benne, hogy ennek be kell-e kerülnie az adásba: „Oké, elmondom, aztán majd eldöntjük, hogy betesszük-e, mert ez k*rva vicces, tényleg vicces.”
„Szóval megérkeztünk ahhoz a nagy asztalhoz, Yukival együtt értünk oda, és nem mi voltunk az elsők. Talán hatan-heten már ott voltak, aztán elkezdett az asztal megtelni, méghozzá alapvetően az egyik oldala. Velem szemben ott volt Max, és aztán balra az asztal végén volt még vagy három szék, ami megmaradt. És George ekkor még nem érkezett meg, szóval úgy voltunk vele, hogy ez így tökéletes. Mindenkinek, aki előtte érkezett, azt mondtuk, hogy töltsék fel az asztalnak azt az oldalát, ezt a helyet pedig fenntartjuk George-nak, közvetlenül Max mellett.”
„És akkor George megérkezett, Max pedig azt mondta neki, hogy haver, foglaltunk neked egy helyet. George csak felvette a széket, és odasétált vele az asztal másik végéhez Lewis mellé. Mi meg őgy voltunk vele, hogy ó istenem, azt hittük, hogy vicces lesz. De nem volt az. Illetve számunkra az volt!” – mondta, majd amikor megkérdezték, hogy Russell mondott-e erre valamit, így felelt: „Semmit. „Őszintén szólva vicces volt. Arra számítottunk, hogy talán egy vacsorára félre lehet ezt tenni, de nem. Először körbejárta az asztalt, és mindenkinek köszönt, és azt hittük, amikor visszaért, hogyle fog ülni, de felvette a széket, és átment az asztal másik véghez.”
Michael Schumacher nagyapa lesz
https://formula.hu/parc-ferme/38827
A pár nap múlva immár 11 éve súlyos síbalesetet szenvedő, s a nyilvánosság előtt azóta sem mutatkozó Michael Schumacher lánya, Gina-Maria a közösségi médiában jelentette be, hogy édesanya lesz. „Alig várjuk, hogy megérkezzen a kislányunk” – írta Gina-Maria Schumacher, aki idén nyáron a család mallorcai villájában házasodott össze kedvesével, Iain Bethke-vel, akivel 2017 óta alkotnak egy párt.
Michael Schumacher első unokájának édesanyja az elmúlt években elsősorban lovaskarrierje kapcsán tűnt fel a sajtóban, de karrierjét egy időre biztosan fel kell függesztenie – így sem kell eltávolodnia szenvedélyétől, hiszen a svájci Givrins-ben édesanyjával együtt lovasranchet üzemeltetnek CS Ranch néven.
Meglepő vélemény: Verstappen menjen a Williamshez?
https://formula.hu/parc-ferme/38826
Az elmúlt tíz évben az F1 egyik klasszikus nagycsapata, a McLaren elképesztő mélységeket járt be, mielőtt visszatért volna a csúcsra, s vannak, akik arról ábrándoznak – mindenekelőtt Grove-ban –, hogy talán a szintén sokszoros világbajnok Williams is képes lehet erre. Így van ezzel a mérnökből lett médiaszemélyiség, Marc Priestley is, aki meglepő ötlettel állt elő: szerinte Max Verstappennek fontolóra kellene vennie, hogy a Williams színeiben folytassa karrierjét.
„A versenyzői piac jelenleg nagyon bonyolult, mert mindenki a 2026-os szabályváltozásokra alapozza a lépését. Azt a csapatot kell választani, amelyikről úgy gondolod, hogy a legjobb autót fogja gyártani, ez lehet egy olyan csapat, mint a Williams. Nehéz döntés. Max Verstappen helyében, megcélozhatnád a McLarent, de nekik két fiatal pilótájuk van az elkövetkezendő évekre” – fejtegette Priestley, majd így folytatta:
„A Mercedes jelenleg nincs a csúcson, de mindenki tudja, hogy stabil csapat és nagyon jól működnek. Azt is tudjuk, hogy Verstappen sokat tárgyalt a Mercedesszel. De számításba lehet venni a Williamst is, akik James Vowles vezetésével nagy reményekkel építkeznek 2026-ot illetően. Biztosan tudom, hogy arra számítanak, hogy a közvetlen élmezőnyben versenyeznek majd a legjobb csapatokkal a rajtrácson. Talán ez is egy lehetőség Verstappen számára.”
Online támadások érték Lawsont bejelentése után
https://formula.hu/parc-ferme/38825
A Red Bull jövő évi versenyzője, Liam Lawson elárulta, hogy miután átvette az F1 egyik közönségkedvence, Daniel Ricciardo helyét a VCARB-nál, kemény online támadásokkal szembesült, melyek felerősödtek, miután felmerült, hogy ő váltja Sergio Perezt a Red Bull autójában – ami a mexikói mellett a japán szurkolóknak sem okozott túl nagy örömet:
„Eredetileg sok támadást láttam, mert nem számítottam rá, nem voltam erre felkészülve” – mondta Lawson a Timesnak. „Hogy őszinte legyek, már egyáltalán nem megyek fel a közösségi médiára. A rajongóimnak posztolok, de nem görgetem vagy nézem végig az üzeneteket. Az F1-re készülsz, hogy versenyzőként készen állj, és aztán nem igazán számítasz ilyen dolgokra, nem igazán készülsz fel rá, mert csak a vezetésre koncentrálsz.”
Lawson arra is kitért, hogy több versenyzőtársát is felbosszantotta, különösképpen Fernando Alonsót, aki idiótának nevezte őt, és kritizálta a versenyzési stílusát. Az új-zélandi szerint ez a bizonyos stílus abból fakadt, hogy mindössze hat futama volt bizonyítani: „Nincs semmi személyes dolog senkivel, de hat futamom volt, hogy mutassak valamit. Nem akarok túlságosan agresszív lenni azért, hogy bizonyítsak, de nem is fogok másképp versenyezni, mert valaki tapasztaltabb vagy valaki elismert személy a sportágban.”
„Arra számítottam, hogy Piastri szintet lép idén, ez nem történt meg” – Montoya
https://formula.hu/parc-ferme/38824
Oscar Piastri második F1-es szezonjában negyedik lett a világbajnokságon és első két győzelmét megszerezte, szereplése azonban nem győzött meg mindenkit. Az egykori versenyző, Juan Pablo Montoya arra számított, hogy az ausztrál legyőzi Lando Norrist, ezért csalódott a végül mutatott teljesítménnyel.
„Oscar Piastri az a versenyző, akinek a legtöbb bizonyítanivalója van a következő szezonban” – mondta a kritikus Montoya a Crash.net szerint. „Őszintén arra számítottam, hogy szintet lép idén, ezért kicsit meglep, hogy ez nem történt meg. Úgy éreztem, ebben a szezonban jobb lesz Landónál, azonban míg Lando óriási előrelépést tett, addig Oscar nem.”
Fotó: McLaren