Az újoncnak még mindig fáj a 2018-as szezon
https://formula.hu/parc-ferme/34695
A tavaly Monzában beugró, majd idénre az AlphaTauritól teljes szezonra szóló szerződést kapó Nyck de Vries csapata podcastjében elmondta, hogy a mai napi keserű emlék számára a 2018-as F2-es évad, melyet a negyedik helyen zárt – az előtte végző trió ugyanis már a következő szezonban, azaz négy évvel előtte királykategóriás szerződést kapott. A holland pilóta nem próbál mást hibáztatni a történtekért:
„Ha néhány hibám nem lett volna, a 2. vagy a 3. helyen végezhettem volna a bajnokságban” – mondta a 28. születésnapját pár nap múlva ünneplő versenyző. „Jó volt a tempónk, szép számú versenyt nyertünk, de túl sok drága hibát követtem el, és különösképp az F2-ben, ahol két verseny van egy fordulóban, az egész hétvégédet tönkreteheti egy ilyen hiba. Kétszer szenvedtem balesetet a győzelemért harcolva, azaz gyakorlatilag két hétvégét elbuktam” – folytatta a holland, aki Albontól 10, Norristól pedig 17 ponttal maradt el a végelszámolásnál.
„Az első három helyezett, George, Lando és Alex mind felléptek az F1-be, én pedig, hogy teljesen őszinte legyek, csak magamat hibáztathattam, hiszen én tehettem róla, hogy nem tudtam több pontot szerezni.”
Minden csapat eladó, ha elég sokat fizetnek érte – Brown is megszólalt Andretti-ügyben
https://formula.hu/parc-ferme/37980
Monacóban Christian Horner vezetésével több csapatfőnök zászlót bontott a „vegyen csapatot az Andretti, ha be akar szállni az F1-be” táborban. Javaslatukban egyetlen bökkenő van: egy Formula-1-es csapat sem eladó, mivel a rajtrácson lenni jelenleg jövedelmező üzlet. A McLaren-vezérigazgatónak, Zak Brownnak van egy egyszerű javaslata erre a problémára:
„Csapatot venni határozottan a legegyszerűbb lenne. Igaz, most nem néz ki úgy, hogy bárki el akarná adni a csapatát, ez azonban csupán azt jelenti, hogy még nagyobb ajánlatot kell tenni érte. Senki sem tette ki a bejárati ajtóra az ’eladó’ táblát, de mindig van egy elég nagy összeg…” – mondta az ESPN-nek Brown.
„Jelenleg tíz nagyon egészséges csapatról beszélünk. 11. és 12. csapatot csak extrém magas feltételrendszer és extrém körültekintés mellett fognak bevenni, és úgy gondolom, ez a helyes.”
Ha az Andretti hallgat Brown bölcsességére, nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia: „Úgy emlékszem, a Williamst 150 millió dollárért vették meg. Öt évvel később nem hiszem, hogy másfél milliárdnál kevesebbért lehetne csapatot venni” – adott útmutatót Brown, az egyszerű „vegyen csapatot az Andretti” tanács mögött a valóságban milyen irdatlan összegek vannak.
Fotó: McLaren
Hülkenberg: Valamelyik meccsre kimegyek majd
https://formula.hu/parc-ferme/37979
Nico Hülkenberggel Horváth Dániel kollégánk készített interjút Monacóban, melyből ezúttal egy rövid részletet közlünk.
Hülkenbergnél arra voltunk kíváncsiak, hogy követni fogja-e a Németország által megrendezésre kerülő 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságot, melyre a német versenyző határozott igennel felelt.
„Egészen biztos, hogy követni fogom. Minden meccset nem lesz időm megnézni, de hazám válogatottjának mérkőzéseit nem hagyom ki. Valószínűleg valamelyik meccsen kint is leszek – hosszú ideje nem voltam már futballmérkőzésen, szóval ez egy jó lehetőség” – mondta Hülkenberg.
„Másrészről viszont a júliusi beosztásunkban nem lesz könnyű lyukat találni, szóval majd meglátjuk” – tette hozzá a német versenyző.
Bottas nem pihen, ezen a hétvégén is versenyez
https://formula.hu/parc-ferme/37977
Hiába volt az elmúlt két hétvégén is F1-es forduló, Valtteri Bottas nem pihen, a finn versenyző barátnője, Tiffany Cromwell társaságában indul egy kerékpárversenyen Kansas államban.
Bottasról köztudott, hogy gyakran pattan két kerékre: „Szeretek kerékpározni, gyakran ezzel ütöm el a szabadidőm. Ez nem egy szenvedély számomra, csupán szeretem csinálni. Szeretem magam kihívás elé állítani ezeken az eseményeken” – mondta Bottas.
Az UNBOUND Gravel verseny ma rajtol és kedden ér véget.
Verstappen inkább nem beszél róla
https://formula.hu/parc-ferme/37978
Szinte nem telik el versenyhétvége anélkül, hogy valamilyen fórumon ne kerülne szóba a Red Bullnál zajló belviszályok témaköre. Max Verstappen, az energiaitalos istálló háromszoros világbajnoka úgy gondolja, jobb, ha inkább nem nyilatkozik a témában.
„Minél többet beszélek a témáról, az emberek annál többet írnak róla” – mondta Verstappen.
„Valaki leírja, amit mondok, csinál belőle egy sztorit, az emberek pedig kiragadnak belőle apró dolgokat és egy katyvasz lesz az egész.”
„Arra gondolok, hogy egy sztori például spanyol, holland és más nyelvre is le lesz fordítva. Nem fogja segíteni a helyzetetaz, ha beszélek a témáról” – tette hozzá Verstappen.
Elszomorítja Ocont a sok bántás, amit a baleset óta kap
https://formula.hu/parc-ferme/37976
A francia a Monacói Nagydíj első körében ütközött egy átgondolatlan manőver során Pierre Gaslyval – korántsem ez volt az első ütközés, amelybe egy csapattárssal keveredett pályafutása során. Az egyértelmű vétkes Ocon húzta a rövidebbet: az incidens után a közösségi médiában kért bocsánatot – „az incidens az én hibám volt” –, öt nappal később pedig ismét közzétett egy posztot az X-en, reagálva az őt ért, sokszor személyeskedéssé fajuló kritikára.
„Sok mindent mondtak a Monacói Nagydíjat követő visszhang során. Miközben sok támogató üzenetet kaptam, mélyen elszomorít a személyiségemre, vezetésemre, valamint karrieremre vonatkozó bántó és negatív fogadtatás, amelyben online volt részem” – írta Esteban Ocon a terjedelme miatt több részletre osztott bejegyzésben.
„Számos ember kemény munkájának, támogatásának és önfeláldozásának köszönhetően több mint 140 nagydíjon vettem részt 2016-os bemutatkozásom óta. Mindig is szívós ellenfél voltam, és a legtöbb versenyzőhöz hasonlóan volt részem incidensekben. Végső soron mind versenyzők vagyunk, és a mezőnyben vívott kemény, korrekt küzdelem teszi ezt a sportot ilyen nagyszerűvé. Ez a fő oka, amiért én is ennyire szeretem sportunkat.”
„Alig várom, hogy Montrealban versenyezzek, a lelkes kanadai közönség előtt. Várom az izgalmas lehetőségeket, melyeket a jövő tartogat számomra. Esteban” – zárul Ocon posztja, amellyel arra a felvetésre is válaszolt, miszerint a baleset miatt feldühödött Alpine-vezetés lecserélné őt, kár már Kanadától.
Fotó: Alpine
Bagnaia a leggyorsabb pénteken, életjeleket mutat a Yamaha Mugellóban
https://formula.hu/parc-ferme/37975
Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.
A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről.
Pedro Acosta úgy is harmadik lett, hogy délelőtt és délután is begyűjtött egy bukást. Őt Miguel Oliveira követte, megelőzve a jövő évi gyári ducatis ülésért harcoló Marc Marquez, Enea Bastianini, Jorge Martin triót, míg rajtuk kívül Alex Marquez és a két gyári Aprilia-versenyző, Vinales és Aleix Espargaro jutott be a Q2-be. A gyári KTM-ek csak a 13. és 17. helyeken, a Hondák szokás szerint a sor végén.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'44.938 | |
2. | Alex Rins | Yamaha | 1'45.211 | 0.273 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'45.326 | 0.388 |
4. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'45.340 | 0.402 |
5. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'45.345 | 0.407 |
6. | Enea Bastianini | Ducati | 1'45.403 | 0.465 |
7. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'45.405 | 0.467 |
8. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'45.412 | 0.474 |
9. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'45.375 | 0.437 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'45.461 | 0.523 |
11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'45.480 | 0.542 |
12. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'45.650 | 0.712 |
13. | Brad Binder | KTM | 1'45.698 | 0.760 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'45.729 | 0.791 |
15. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'45.759 | 0.821 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'45.784 | 0.846 |
17. | Jack Miller | KTM | 1'45.798 | 0.860 |
18. | Pol Espargaró | KTM | 1'46.078 | 1.140 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'46.079 | 1.141 |
20. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'46.514 | 1.576 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'46.584 | 1.646 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'46.740 | 1.802 |
23. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'46.874 | 1.936 |
24. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'47.062 | 2.124 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Mikor a legnagyobb a konfliktusod az autóval? – Épp most!” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/37974
Lewis Hamilton volt a First We Feast YouTube-csatornán futó Hot Ones műsor vendége, ahol úgy interjúvolják meg a sztárokat, hogy közben csípős szószba mártott csirkeszárnyakat esznek. A hétszeres F1-es világbajnok egy darabig kifejezetten jól bírta a megpróbáltatásokat, aztán viszont néhány szósz alaposan megizzasztotta. Az alábbiakban nézhető meg a teljes adás, a videó alatt pedig néhány érdekesebb részletet külön is kiemelünk:
A műsorból többek között kiderül, hogy Hamilton egyetlen alkalommal pisilt bele a Formula-1-es autójába – néhány éve Szingapúrban –, és arról is beszélt, hogy könnyebb üldözőnek és vadásznak lenni, mint üldözöttnek, bár egy idő után kitalálta azt a stratégiát utóbbi esetére, hogy saját magát képzelte maga elé. A jelenlegi Mercedes-szenvedés is érintőlegesen szóba került: amikor a műsorvezető arról kérdezte a britet, hogy mikor áll a legnagyobb konfliktusban az autójával, Hamilton annyit felelt, hogy „Épp most!”, majd rögtön utána azt is hozzátette, hogy mostanában minden másodpercben úgy érzi, hogy az autó nem azt akarja csinálni, amit ő kér tőle – de aztán kiegészítette ezt azzal, hogy általánosságban ez a teli tankos első körökre igaz. A 39 éves pilóta azt is elárulta a műsorban, hogy a közúti lámpáknál állva sokszor ki akarták már hívni versenyre, és fiatalon olykor érzett is késztetést arra, hogy lenyomja a pimaszkodókat.
„A McLaren jobban másol” – Marko az F1-es riválisok közeledéséről
https://formula.hu/parc-ferme/37973
Az elmúlt versenyeken már korántsem volt olyan meggyőző a Red Bull, mint az előző másfél szezon során. A Monacói Nagydíjon kifejezetten küszködött a kerékvetők miatt a világbajnok gárda, de már előtte Imolában is csak hajszállal húzta be a győzelmet Max Verstappen Lando Norris előtt, aki előtte Miamiban – igaz, a safety car segítségével – le is győzte őt a McLarenben. Idén nyolc futamból háromszor nem Red Bull-os győzelem született, kétszer a Ferrari, egyszer a McLaren révén, így Helmut Marko, a bikák F1-es tanácsadója szerint is közelítenek a riválisok – ennek oka pedig az, hogy hatékonyan másolják őket:
„A harmadik évében járunk a jelenlegi szabályrendszer, az emberek pedig másolnak. Néhányan jobban másolnak, és láthatjuk is most az eredményt a McLarennél. A Ferrari szintén folyamatosan fejlődik” – nyilatkozta az osztrák OE24-nek a szakember, aki a saját monacói szenvedésük kapcsán hozzátette: „Mindeközben a mi két pilótánk lelkesen érkezett meg Monacóba, és azt mondták, remekül fog menni az autó a kerékvetőkön. De amint autóba ültek, már azt mondták, hogy vezethetetlen!”
Doohan: Természetes folyamat lesz, hogy az Alpine F1-es pilótájává válok
https://formula.hu/parc-ferme/37972
A Monacói Nagydíj óta arról szólnak a hírek, hogy Esteban Ocon ülése veszélybe kerülhetett az Alpine-nál, az utódjai között pedig talán elsőként említhető Jack Doohan, aki a csapat jelenlegi teszt- és tartalékversenyzője, nem mellesleg a franciák akadémiájának növendéke.
Doohan az utóbbi hetekben is vezette az Alpine 2022-es autóját, amikor Zandvoortban egy kétnapos tesztet bonyolított le vele a csapat – a Racingnews365.comnak akkor beszélt a 2025-ös esélyeiről.
„Csak biztos akarok lenni abban, hogy lehet ülésem jövőre. Az Alpine-ban akarok lenni, vannak céljaim, feladataim az autóban, a szimulátorban, az ilyen teszteken. Biztos akarok lenni abban, hogy mindent teljesítek, és úgy érzem, hogy jelenleg ezt csinálom. Amilyen pozícióban vagyok, és amit már megtettem, úgy érzem, hogy jó helyzetben lehetek egy ülésért jövőre” – mondta Doohan.
„Nyilván úgy döntöttünk, hogy idén nem versenyzek, így jobban felkészülhetek az F1-re. Dolgozom a szimulátorban, megvannak az éles tesztek, szóval természetes lesz, hogy folytatom az utat, és teljes munkaidős versenyző leszek az Alpine-nál jövőre” – tette hozzá.
Marko állítja: Vettel többször is megkereste a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37971
Sebastian Vettel 2022 végén intett búcsút az F1-nek, azóta nem is versenyzett sehol, ellenben néhány hónapja tesztelte a Porsche endurance-világbajnoki Hypercarját. Az idei Le Mans-i felállásba így sem került be a négyszeres világbajnok, de a német gyártó nem zárta ki, hogy a jövőben ez megtörténhet. Emellett viszont az F1-es visszatérést is elkezdték pletykálni Vettel kapcsán, aki maga ugyanakkor az imolai Ayrton Senna-megemlékezés alkalmából úgy nyilatkozott, hogy bár hiányoznak neki bizonyos aspektusai a száguldó cirkusznak, de boldog a jelenlegi életével és „nem úgy néz ki”, hogy vissza fog térni.
Viszont Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azt állította a Formule1.de portálnak nyilatkozva, hogy Vettel megkereste őket ennek kapcsán: „Többször is érdeklődött nálunk, de nem hiszem, hogy kellemes lenne Max Verstappen mellett vezetnie” – mondta a mind a négy vb-címét az energiaitalosokkal begyűjtő versenyzőről Marko, hozzátéve: „Ha helyesek az információim, akkor úgy fest, a Porsche és a hosszútávú versenyzés irányába mozdul el. Úgy gondolom, az egy nagyon jó lépés lenne számára.”
Elmarad a MotoGP Indiai Nagydíja, a Kazah GP ugrik be a helyére
https://formula.hu/parc-ferme/37970
Az elmúlt hetekben már röppentek fel pletykák azzal kapcsolatban, hogy a szervezők még tartoznak kifizetésekkel többek között a Dorna felé is a tavalyi első verseny kapcsán, és emiatt lefújhatják a szeptemberre tervezett Indiai Nagydíjat. Szerdán ezt a FIM és a Dorna meg is erősítette: a közlemény úgy fogalmaz konkrétan, hogy idén nem rendezik meg az indiai fordulót, helyette az eseményt a 2025-ös idény elejére tolják át „működési megfontolásokból”. A közlemény szerint a 2025 márciusi időpont időjárási szempontból is optimálisabb lesz a tavalyi őszi hőséggel szemben a nézők és a versenyzők számára egyaránt. A The Race információi szerint egyébként a Buddh International Circuit konkrétan az idénynyitó pozíciót kaphatja meg, ugyanis hiába lenne Kataré a szerződések értelmében az első forduló, a ramadán miatt jövőre nem feltétlenül tudja ezt a szerepét betölteni.
Korábban arról is voltak híresztelések, hogy India helyét az idei naptárban a júniusról a helyi áradások miatt elhalasztott Kazah Nagydíj vehetné át. Ezt végül fél órával India törlése után meg is erősítették, így a Kazah GP kapja meg a szeptember 20-22-i időpontot, ezzel az lesz az ázsiai túra első állomása. Persze azért még ne vegyük készpénznek, hogy meg is rendezik a futamot, a The Race ugyanis úgy tudja, maga a Sokol Circuit készen állna a homologizációra, viszont problémák lehetnek az egyéb infrastruktúrával, így például a közutakkal vagy épp a szélessávú internettel.
Azt Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elmondta: hiába szerepel hivatalosan tartalékhelyszínként a naptárban a Balaton Park Circuit, idén biztosan nem ugorhat be a balatonfőkajári pálya.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ennek köszönhető a Red Bull visszaesése?
https://formula.hu/parc-ferme/37969
A Monacói Nagydíj szabadedzései során szinte egy pillanatig sem tűnt úgy, hogy a Red Bullnak esélye lehet a győzelemre, melyet a szombati időmérő is megerősített: Sergio Perez már a Q1-ben kiesett, míg Verstappen csak a hatodik rajthelyet szerezte meg. A holland ezt követően a futamot is ugyanebben a pozícióban zárta, Perez pedig célba sem ért.
Úgy tűnik, nem csupán egy egyszeri visszaesésről van szó, az elmúlt három versenyből ugyanis csak egy alkalommal tudott nyerni a Red Bull. Martin Brundle, a Sky Sports F1 helyszíni riportere úgy véli, a Red Bull visszaesése a csapaton belül zajló belviszályok következménye.
„Számomra egyértelmű, hogy a Red Bullnál zajló belharcoknak negatív hatása van a pályán nyújtott teljesítményükre. Montrealban, a következő versenyen mindent meg fognak tenni azért, hogy visszatérjenek a normál kerékvágásba” – mondta Brundle.
A Red Bullon belül zajló problémákról számos alkalommal beszámoltunk a Formula.hu különböző felületein, melyhez Mészáros Sándor kollégánk rendre szállítja a legfrissebb helyszíni információkat.
Elmosta az eső Kyle Larson álmait
https://formula.hu/parc-ferme/37967
Az idei Indy 500 egyik legnagyobb sztorija volt, hogy a korábbi NASCAR-bajnok, s a pontversenyt jelenleg is vezető Kyle Larson megpróbálta végrehajtani az Indianapolis–Charlotte duplát, azaz hogy a legendás 500 mérföldes után átrepül Charlotte-ba, és részt vesz a NASCAR Coca-Cola 600-as versenyén is. Azonban az időjárás keresztülhúzta számításait: az érkező vihar miatt négy órát csúszott az Indy 500, majd miután átért Charlotte-ba, hogy menet közben átvegye autóját az addig vele versenyző Justin Allgaiertől, itt is meggyűlt a baja az égi áldással, hiszen az időközben eső miatt megszakított futamot nem folytatták.
Larson csalódottan nyilatkozott a történtekről: „Amiről azt hittem, hogy életem egyik legjobb napja lehet, gyorsan az egyik legnagyobb csalódássá változott, amit valaha is átéltem. Rengeteg időt, pénzt és erőfeszítést öltünk bele, és belehalok, hogy mindez így ért véget. Úgy érzem, hogy rengeteg embert hagytam cserben. Végig tudtuk, hogy az időjárás keresztbe tehet a dolgoknak, de látni, hogy ez tényleg megtörténik, borzalmas érzés.”
„Vasárnapig ez volt életem egyik legnagyobb élménye. Nem tudom leírni, mennyire hálás vagyok mindenkinek, aki támogatott abban, hogy megélhessem egy álmomat. Remélem, nem ez volt az utolsó lehetőségem, hogy kipróbáljam a duplázást, de ha igen, akkor azt hiszem, így is emlékezetes volt” – mondta Larson, aki élete első Indy 500-án nagyon jól szerepelt, ám két hibát is elkövetett, így csak a 18. helyen zárt.
Zidane adja meg az idei Le Mans rajtjelét
https://formula.hu/parc-ferme/37968
Az ACO bejelentette, hogy az idei Le Mans-i 24 órás rajtjelét Zinedine Zidane fogja megadni: június 15-én 16 órakor a játékosként világbajnoki címet és BL-győzelmeket szerző, edzőként pedig sorozatban három Bajnokok Ligája-elsőséget jegyző klasszis lengeti meg a francia trikolórt. Generációjának egyik legnagyobb futballistája eddig is kötődött az autósporthoz, hiszen az Alpine nagyköveteként az F1-es csapat több eseményén is részt vett.
Zidane így nyilatkozott a bejelentés kapcsán: „A Le Mans-i 24 órás verseny semmihez sem fogható. Ez egy ikonikus verseny mindenki számára szerte a világon, aki szereti az autósportot, Franciaország számára pedig hatalmas büszkeség forrása. A fejem tele van a verseny képeivel, a legendás versenyzőkkel, a csodálatos történetekkel... bár ezek a képek csak tévé- vagy filmjelenetekből származnak!”
Zidane, aki elárulta, hogy korábban soha nem vett még részt személyesen a legendás versenyen, nem az első nemzetközileg ismert sportoló, aki betölti ezt a szerepet: tavaly például LeBron James, 2018-ban pedig Rafael Nadal indította útjára a világ legnagyobb autóversenyét.
A Ford várja a GM-t az F1-be – Andrettivel vagy nélküle
https://formula.hu/parc-ferme/37966
Cikkjeink és bejegyzéseink elején rendszerint megadjuk a hír vagy nyilatkozat kontextusát, de az Andretti-ügy esetében ez aligha szükséges, hiszen az elmúlt hónapok egyik legtöbbet tárgyalt témájáról van szó. Az F1-hez 2026-ben a Red Bull oldalán csatlakozó Ford motorsportért felelős vezetője kissé váratlanul szót emelt a General Motors potenciális érkezése mellett, s azt is aláhúzta, hogy az Andrettit is szívesen látják a versenytársak között:
„Azért versenyzünk, hogy megmérettessük magunkat más gyártók ellenében. Már most is sok gyártó van az F1-ben, de természetesen szívesen látnánk a General Motors-t a sportban” – idézi Mark Rushbrookort az AP hírügynökség. „Megvan a lehetőségük rá, hogy egy adott csapattól függetlenül, önálló motorként érkezzenek meg és a meglévő 10 csapat bármelyikével társulhatnának.
„Szóval mindenképpen szívesen látjuk őket, de ugyanez vonatkozik az Andrettire is. Természetesen nincs semmi bajunk az Andrettivel” – nyilatkozta Rushbrook, akinek utóbbi szavai éles ellentétben állnak azzal az irányvonallal, amit a meglévő F1-es csapatok, köztük leendő partnerük, a Red Bull képviselnek. A GM részéről Mark Reuss elnök a közösségi médiában megköszönte a támogatást, egyúttal leszögezte, hogy szívesen látnák a Fordot az IndyCarban.
„Ocont vörös köd borítja el a csapattársai ellen”
https://formula.hu/parc-ferme/37965
A Monacói Nagydíj talán legnagyobb vihart kiváltó esete a két Alpine ütközése volt, melyet Esteban Ocon okozott néhány másodperccel a piros zászló beintése előtt azzal, hogy a Portier-ben bedobta az autóját Pierre Gasly mellé, amivel tönkretette saját versenyét, kis híján csapattársa kiesését is okozta, ráadásul megszegte a csapaton belüli előzetes megállapodást. Az esetről, melynek komoly következményei lehetnek, a rutinos expilóta, s hosszú évek óta az egyik legnépszerűbb F1-es riporter, Martin Brundle is véleményt formált:
„Ocon egy remek és gyors pilóta, de a történelme tisztán igazolja, hogy versenyhelyzetekben irracionális vörös köd szállja meg, különösen a csapattársai ellen” – kezdte a Sky Sports riportere. „Korábban Sergio Perez és Fernando Alonso is keményen kritizálta őt a csapaton belüli agressziója és ütközései miatt, ahogy most Gasly is. Ez Estebannak nagyon sokba fog kerülni, hiszen egyetlen élcsapat sem látja szívesen az effajta mentalitást, sőt, talán egyetlen csapat sem.”
„Egy pilóta több száz keményen dolgozó profit, valamint több százmillió fontnyi befektetést és szponzori támogatást képvisel, amikor egy F1-es csapatnál versenyez. Egyszerűen nem teheted meg, hogy állandóan gátlástalanul támadod az egyetlen csapattársadat.”
Három évtized után szakíthat a Repsol a Hondával a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37964
A motorsport egyik legikonikusabb és legfelismerhetőbb csapat–szponzor kapcsolata a Repsol és a Honda együttműködése a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában. A partnerség még 1995-ben indult, amikor Mick Doohan és Alex Criville Honda NSR500-asai öltöztek a spanyol olajcég színeibe. Az azóta eltelt közel 30 év során a Repsol Honda versenyzői összesen 15 vb-címet, 183 győzelmet és 455 dobogós helyezést gyűjtöttek a legnagyobb géposztályban.
A Motorsport értesülései szerint azonban a 2024-es idény után nem folytatódik a kapcsolat, a Repsol megszünteti a szponzori együttműködést a japán gyártóval. A lépés nem lenne váratlan, hiszen már az idei évadra is jelentősen visszafogták az anyagi hozzájárulás mértékét, miután Marc Marquez az előző évek szenvedése után a szerződését felbontva átigazolt a Gresini Ducatihoz: ez meg is nyilvánult abban, hogy hosszú évtizedek után a Repsol színei helyett a HRC dizájnja a domináns a 2024-ben még a korábbinál is jobban szenvedő gyári motorok festésében.
A lap szerint a MotoGP iránt egyébként így is érdeklődik a továbbiakban is a Repsol, hiszek ők a széria által bevezetendő új fenntartható üzemanyagok egyik beszállítói. A Honda viszont nem az első partnerét veszítheti el, hiszen a Red Bull Marquez személyes szponzoraként követte a nyolcszoros vb-elsőt a Gresinihez.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Wolff: Hibáztunk Lewisszal...
https://formula.hu/parc-ferme/37963
Kevés dolog zajlik zökkenőmentesen idén Lewis Hamilton és a Mercedes között, és így volt ez Monacóban is: előbb a futam elején lett igaza a brit pilótának a csapat taktikájával kapcsolatban (amiben nem értettek egyet addig), majd a verseny közben kommunikált rosszul a bokszfal Hamilton felé.
Ez utóbbit Toto Wolff csapatvezető is megerősítette: a csapat egyszerűen nem szólt Hamiltonnak arról, hogy azért hozták ki a bokszba, hogy elévágjanak Max Verstappennek, és hogy a kivezető köre kritikus lesz. Egyszerűen annyit mondtak a fülére, hogy csináljon egy normális kivezető kört, az elég lesz a feladat teljesítéséhez – de nem lett az…
„Félrekommunikáltuk a dolgot, először köztünk, a bokszfalon csúszott el. Azt kellett volna közölni, hogy a kivezető kör kritikus, mert megpróbálunk elévágni. Szóval az az üzenet, amit Lewis kapott, legjobb esetben is összezavaró, de valószínűleg egyszerűen rossz volt” – idézi Wolff szavait a Racingnews365.com.
„A kritikus kivezető kört kellett volna mondani, de azon aggódtunk a háttérben, hogy ha egy kör alatt elhasználja azt a gumit, akkor mi történik majd később. De összességében rossz üzenetet adtunk, a csapat hibázott”
Így fűszerezné meg Hamilton a monacói F1-es futamokat
https://formula.hu/parc-ferme/37962
Miután a piros zászlós megszakítás okán kötelező kerékcserére sem szorultak az élmezőny tagjai, unalmas és lassú vonatozásba fulladt a Formula-1-es Monacói Nagydíj vasárnap. A hercegség utcáin mindig is legendásan nehéz volt előzni, de a helyzet még rosszabbá, már-már lehetetlenné vált az F1-es autók méretének növekedésével. Sokan emiatt a versenynaptárból is száműznék a történelmi helyszínt, a pilóták azonban továbbra is szeretik Monacót – igaz, azt ők sem tagadják, hogy változásra lenne szükség.
Max Verstappen például a nyomvonalhoz nyúlna hozzá valahogy, Lewis Hamilton ellenben a gumikkal kapcsolatos szabállyal dobná fel Monacót: „Úgy vélem, eseménytelen volt. Nem tudom, milyen érzés volt nézni, de biztos elaludtak rajta az emberek” – ismerte el a Mercedes hétszeres világbajnoka. „Úgy érzem, a gumik végigbírják a távot, azaz mindkét keverék túl kemény ide. Meg kell találni módját, hogy megfűszerezzük kicsit, például akár kötelező három kerékcserével, talán többel.”
Martin, Marquez vagy Bastianini? Még tovább vár a Ducati
https://formula.hu/parc-ferme/37961
A MotoGP-s pilótapiac egyik legfőbb kérdése, hogy kié lesz a Ducati másik gyári ülése 2025-ben Francesco Bagnaia oldalán. A bolognaiak bevallottan három jelölt közül választanak, és bár jelenleg Enea Bastianini szerepel vörös színekben, a sajtóhírek szerint kevés esélye van a maradásra, mivel a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin és a Gresininél egyéves Desmosedicin ülve is dobogókat szerző Marc Marquez is jobban teljesít nála.
A Ducati korábban utalt rá, hogy a hazai futama, a mugellói Olasz Nagydíj környékén dönthet és tehet bejelentést, ám ezt a márka most a Motorsport.com szaklapnak cáfolta: „Sosem mondtuk azt, hogy Mugellóban bejelentjük. Amit mondtunk, hogy Mugellótól kezdve elkezdjük felvázolni, mi a döntés” – nyilatkozta a Ducati egyik képviselője. Mauro Grassilli sportigazgató szerint a döntés ugyanolyan nehéz, mint volt az idény elején, míg Gigi Dall’Igna általános igazgató elmondta: „Hamarosan megszületik a döntés, de a szerződések mindig bonyolultak, és a tárgyalások is jobban elhúzódhatnak, mint azt várjuk. Időre van szükségünk, hogy megvalósítsuk az elképzelést, majd közöljük azt a nyilvánosággal.”
A sajtóban legtöbbet emlegetett forgatókönyv szerint ha a Ducati Martint és Marquezt is szeretné megtartani 2025-re, akkor előbbi kapja meg a gyári ülést Bagnaia mellett, míg a nyolcszoros vb-győztes a Pramacnál kaphat szintén gyári specifikációjú motort. Marquez ugyanis nemrég azt hangsúlyozta, hogy számára a legfrissebb motor a lényeg, függetlenül a gyártótól, míg Martin többször egyértelművé tette: ha nem mehet a gyári Ducatihoz, akkor a Pramacnál és az olaszoknál sem marad. Ez a verzió azt is eldöntheti, hogy a Pramac Racing maradna a Ducati szatellit partnere, hiába kereste meg őket állítólag a Yamaha. Ami pedig Bastianinit illeti, számára Aleix Espargaro megüresedő helye lehet opció az Apriliánál – főleg annak fényében, hogy Massimo Rivola csapatmenedzser utalt is rá, hogy szívesen ültetnének olasz versenyzőt az olasz motorjukra.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!