Már február elején tesztelhet Alonso, Hamilton és Russell
https://formula.hu/parc-ferme/34522
A Mercedes, az Aston Martin és az AlphaTauri a Pirelli fejlesztőmunkáját fogja segíteni két február eleji teszten. A gumigyártó korábbi tesztnaptára szerint a Paul Ricard pályán február 1-4. között az első két napon a Mercedes, a második kettőn az AlphaTauri, Jerezben február 7-8-án pedig a Mercedes és Aston Martin tesztel.
Az olasz Motorsport információi szerint utóbbi két csapat a spanyol gyakorláson lehetőséget ad nagy neveinek: a Mercedesbe Lewis Hamilton és George Russell is beül, az összeszokás jegyében pedig az Aston Martint Fernando Alonso vezeti.
A szabályok értelmében a teszteken a csapatok csak a 2022-es versenygépet használhatják – az autóbemutatókra egyébként sem kerül addig sor, az első eddig bejelentett időpont február 11. az AlphaTauritól. A Pirelli tájékoztatása szerint elsősorban a köztes és teljes esőgumikra fognak összpontosítani, de a 2024-es slicket is tesztelik.
Az egyetlen hivatalos F1-es tesztre Bahreinben kerül sor február 23-25-én.
Magnussen, Massa és 12 másik ex-F1-es indul Daytonában
https://formula.hu/parc-ferme/38930
A hétvégén rendezik az endurance-versenyzés idei első csúcseseményét, a daytonai egynapos futamot, melynek mezőnyét áttekintve nem csupán a hosszútávú versenyzés szerelmesei találhatnak ismert neveket, hiszen nem kevesebb, mint 14 egykori F1-es pilóta küzd majd a minél jobb helyezésekért, köztük tízen a csúcskategóriában, a GTP-ben, négyen pedig az LMP2-es géposztályban. Előbbiek közé tartozik az F1-ből tavaly távozó Kevin Magnussen, aki most fog bemutatkozni a BMW LMDh-programjában.
A végső győzelemre is esélyes autóban ül többek között a Wayne Taylorék Cadillacjével induló Kamui Kobayashi, a testvérautóval induló Will Stevens és Brendon Hartley, a szintén Cadillacben ülő Jack Aitken, valamint a Porschét vezető bajnoki címvédő, Felipe Nasr. Szintén a csúcskategóriában szerepel az egy szem Lamborghini volánja mögött Romain Grosjean és Danyiil Kvjat, valamint a daytonai debütálását a JDC–Miller privát Porschéjével megejtő Pascal Wehrlein és a rutinos endurance-menőnek számító Gimmi Bruni.
Az LMP2-ben indul a második daytonai részvételére készülő Felipe Massa a Riley autójával, Sebastien Bourdais a Tower Motorsportsszal, Paul di Resta a Uniteddel, Pietro Fitttipaldi pedig a Pratt Miller autójával indul a legendás egynaposon.
Fotó: Hamilton megmutatta új F1-es sisakját
https://formula.hu/parc-ferme/38933
Eddig az egész hét Lewis Hamiltonról szól az F1-ben, a brit klasszis pedig a mai tesztnapja előtt megmutatta az új sisakfestését a közösségi oldalán:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Haas nem bánja, ha Bearmant elviszi a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38932
A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Carlos Sainz helyén, a Ferrari színeiben debütált az F1-ben Oliver Bearman, aki az idei szezonban már állandó versenyzőként szerepel a Haas csapatánál. A brit pilóta tavaly két versenyhétvégén is vezethette a csapat autóját, miután Kevin Magnussen eltiltás, illetve betegség miatt kénytelen volt kihagyni Bakut és Interlagost.
A fiatal tehetség továbbra is a Ferrari Akadémia tagja, miközben a Haasszal kétéves szerződést írt alá, ami Ayao Komatsu csapatfőnök szerint nem jelent problémát. „Egyáltalán nem frusztráló számunkra a helyzet, sőt fantasztikus, hogy hozzáférhettünk Olihoz” – mondta Komatsu. „A Ferrarival való kapcsolatunknak köszönhetően van nálunk, ezért versenyezhetett nálunk Bakuban és Interlagosban. Ez egy pozitívum, és előnyös a számunkra.”
A Ferrarinál 2026 végéig mindkét versenyzőnek szerződése van, de Bearman előtt ott lebeghet a lehetőség, hogy a hétszeres világbajnok visszavonulása után ő vegye át a helyét a Scuderiánál. Komatsu szerint ez az ő számukra is elismerés lenne: „Nagyszerű, hogy van két évünk Olival, feltéve, hogy semmi sem történik Lewisszal és Charles-lal a Ferrarinál. Ha úgy tudunk együtt dolgozni és fejlődni, hogy 2026 végén a Ferrari ragaszkodik ahhoz, hogy Olit ültesse az egyik autóba, az számunkra is elismerést kell, hogy jelentsen.”
Új kriptós szponzora lehet a Red Bullnak
https://formula.hu/parc-ferme/38931
A Red Bull Racing 2022 óta működött együtt a Bybit nevű kriptocéggel, amely az F1-es léptékben is kiemelkedő szponzori megállapodás keretében évente állítólag 50 millió dollárt fizetett a csapatnak. A szerződést azonban 2024 végén nem újították meg, ami jelentős bevételkieséssel jár a csapat számára, de sejthettük, hogy hamarosan megérkezik az „utánpótlás”.
A SportsBusiness beszámolója szerint ez hamarosan meg is történhet, ugyanis a Red Bull egy másik kriptocéggel, a Gate.io-val tárgyal, amely az Internazionale kiemelt partereként már most is jelen van a sportvilágban. A részletek, különösen a pénzügyi vonatkozások, egyelőre nem ismertek. A Red Bull két új együttműködést már bejelentett a 2025-ös szezonra az Avatrade és a Neat cégekkel.
Újra együtt dolgozik Hamilton és Angela Cullen
https://formula.hu/parc-ferme/38928
Szűk két év után ismét csatlakozik Lewis Hamilton stábjához a korábban a mercedeses évek során trénerként, fizioterapeutaként és barátként is a hétszeres F1-es világbajnok mellett dolgozó Angela Cullen – adta hírül egybehangzó értesülések alapján a Daily Mail és az Autosport. Cullen Hamilton oldalán dolgozott hat vb-sikere során, a 2023-as szezonnyitó után azonban elváltak az útjaik – igaz, a két fél ennek ellenére is szoros kapcsolatban maradt, miközben Cullen Marcus Armstrong IndyCar-pilóta oldalán dolgozott.
Most azonban az Autosport úgy tudja, hogy Cullen csatlakozott Hamilton Projekt 44 elnevezésű cégéhez fizioterapeutaként, és tagja lesz a Marc Hynes irányította teljesítménycsapatnak. Az újraegyesüléssel kapcsolatos pletykák amúgy már néhány hete szárnyra keltek, amikor Cullen egy olyan síelős fotót posztolt a közösségi médiában, amelyben vörösbe öltözött és a háttérben egy 44-est – ami Hamilton F1-es rajtszáma – ábrázoló zászló látszott: ezt sokan arra tett célzásnak vették (a jelek szerint helyesen), hogy újra a 40 éves brit mellett fog tevékenykedni, miután az átigazolt a Ferrarihoz.
Ahol amúgy a pilóta a minap meg is kezdte a munkát – az első ferraris napjáról közzétett videó megtekinthető a YouTube-csatornánkon:
Verstappent a WEC-be csábítja honfitársa
https://formula.hu/parc-ferme/38927
A 33 éves holland Robin Frijns véleménye szerint Max Verstappen hamarosan kipróbálhatja magát a WEC-ben, melyet rendkívül vonzó kategóriának tart az északnyugat-európai versenyző.
„A WEC nagyon menő. Figyeljétek meg, már nem kell sokat várni, amíg Max Verstappen is elindul a sorozatban, ráadásul nem ő lesz az utolsó versenyző, aki ilyen döntést hoz” – mondta Frijns.
Verstappen korábban egyébként beszélt arról, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyen mindenképp szeretné kipróbálni majd magát.
33 méteres jacht gazdája lett Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38926
A négyszeres világbajnok átvette azt a 33 méteres, Mangusta GranSport 33 típusú jachtot (a számok megegyeznek Verstappen a címvédőnek járó 1-es előtt használt választott rajtszámával), melyet két évvel ezelőtt rendelt meg az olasz hajógyártól. A Gazzetta dello Sport beszámolója szerint az Unleash the Lion névre keresztelt jacht becsült értéke 12 millió euró.
Az első útra Verstappen várandós párjával, Kelly Piquet-vel, valamint más társakkal érkezett, velük együtt hajóztak ki Viareggio kikötőjéből, ahol a jacht épült. Lehetséges, hogy a hajó a későbbiekben Monacóban horgonyoz, ahol Verstappen él, vagy akár Hollandiában.
Verstappen már a jacht előtt is magánrepülőgép-tulajdonos volt, a 12 személyes Dassault Falcon 900EX modellt az egykori F1-es csapattulajdonosként is ismert Sir Richard Bransontól vásárolta, körülbelül 15 millió dollárért.
A jacht értéke átváltva öt, a repülőé hatmilliárd forint, Red Bull holland sztárja azonban megengedheti magának a hajóvásárlást, a Forbes számítása szerint 2024-ben csak eredményességi bónuszai 15 millió dollárt tettek ki, így volt teljes keresete 75 millió dollár.
Fotó: Mangusta Yachts
A Racing Bulls is felkapaszkodott a Hamilton-vonatra
https://formula.hu/parc-ferme/38925
Újonc 2025-ös versenyzőjéről, az Olaszországban, csapata főhadiszállásán járó Isack Hadjarról posztolt a Visa CashApp Racing Bulls csapata X-profilján a következő rövid szöveggel:
„Van néhány nap, amelyről tudod, hogy mindig emlékezni fogsz rá, és a mai az egyike ezeknek a napoknak.”
Ártatlan posztnak tűnik, de aki szorosan követte a hétfői híreket, Lewis Hamilton első ferraris munkanapjának fejleményeit, ismerősnek találhatja ezeket a szavakat. Az Olaszországban, csapata főhadiszállásán járó hétszeres világbajnok közösségi médiában publikált mai posztja ugyanis így indult:
„Van néhány nap, amelyről tudod, hogy mindig emlékezni fogsz rá, és a mai, ami az első számomra Ferrari-versenyzőként, az egyike ezeknek a napoknak.”
Így már mindjárt máshogy hangzik a Racing Bulls bejegyzése…
There are some days that you know you'll remember forever and today, is one of those days.#F1 #VCARB pic.twitter.com/K6oH0R06H6
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) January 20, 2025
„Antonelli veszélyes lehet Russellre” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38924
Új csapattársat kap Lewis Hamilton ferraris átigazolása után a Mercedesnél George Russell: Toto Wolffék a mindössze 18 éves neveltjükkel, Andrea Kimi Antonellivel pótolják a hétszeres világbajnokot. Az ifjú olasz bajnoki címek egész sorát szerezte az utánpótlás-sorozatokban, tavaly pedig a Formula-2-ben ugyan haloványabban muzsikált, de így is szerzett győzelmeket. F1-es szabadedzésen is debütált – jóllehet, az Olasz Nagydíj péntekjén néhány kör után falba állította a Mercedest.
A rivális Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko az incidens ellenére is hisz Antonelli képességeiben, s ezért úgy érzi, akár Russellre is veszélyes lehet az újonc: „Láthattuk a tehetségét Monzában, bár nem értem, miért azon a pályán ültették autóba. Nagyon gyors volt az első három körében, aztán a negyedikben a korlátba csapódott. Úgy vélem, ha jól használja a képességeit, amelyekkel rendelkezik, veszélyt jelenthet George-ra” – nyilatkozta Marko a Sport.de hasábjain. A szakember megjegyezte: kockázatot jelent Antonelli bevetése, de anno ők is vállalták a rizikót Max Verstappen – igaz, a jelenleg már négyszeres F1-es világbajnok holland nem topcsapatnál mutatkozott be, így kisebb volt rajta a nyomás.
Újabb fontost lépést tett az F1-es visszatérés felé Dél-Afrika
https://formula.hu/parc-ferme/38923
A Formula-1 közeljövőjének egyik projektje lehet, hogy a száguldó cirkusz visszatérjen az afrikai kontinensre: erre az eddigi bejelentések alapján két ország is pályázik Ruanda és Dél-Afrika révén. Utóbbiak pedig a napokban újabb fontos lépést tettek a versenyrendezés felé, a Sport-, Művészeti és Kulturális Minisztérium ugyanis tendert írt ki cégek számára, amelyek érdeklődnek az esemény rendezése és promotálása iránt. A dél-afrikai kormány komoly feltételeket támaszt a potenciális jelentkezők felé: a vállalatnak tapasztaltnak kell lennie nagy rendezvények szervezésében, ezek fenntartható üzleti modelljének kivitelezésében, valamint tízéves távlatban átfogó vízióval kell rendelkezniük a nagydíjrendezés kapcsán.
A dél-afrikai kormányzat annak kapcsán rugalmas, hogy pontosan hol legyen a helyszín: egy új – akár épített, akár utcai – pályán, vagy például a már létező, de felújítandó Kyalamiban, ahol legutóbb 1993-ban versenyzett az F1. Itt is vannak azonban kritériumok: a pályának 4,5-5,5 kilométer közötti nyomvonallal kell rendelkeznie, amelyben található egy legalább egy kilométeres egyenes, maximum 30 perces távolságra lehet egy nagyvárostól, és 125 ezer ember elszállásolására kell alkalmasnak lennie a környéknek, akiknek a 75 százaléka tömegközlekedéssel érkezne a pályára.
A pályázatokat egy autósportos, média-, jogi és közvetítési szakértőkből álló 12 fős csapat fogja elbírálni. Dél-Afrika feltett szándéka, hogy már 2027-ben visszatérjenek az F1 versenynaptárába, és a fentiek alapján tízéves távlatban terveznének.
Korábbi F1-es csapatvezető is segíti Hamilton MotoGP-s projektjét?
https://formula.hu/parc-ferme/38922
Tavaly óta nyílt titok, hogy Lewis Hamilton érdeklődik egy MotoGP-s csapatba való befektetés iránt. A motoros királykategóriáért mindig is rajongó hétszeres F1-es világbajnok kedvét az hozhatta meg, hogy a Liberty Media felvásárolja a Dorna Sports 86 százalékát – igaz, egy EU-s vizsgálat okán ez a tranzakció még nem valósulhatott meg. A pletykák szerint Hamilton első körben a Gresini Racingnél kopogtatott volna, ám a csapat jelezte, hogy nem eladó, a legfrissebb hírek szerint pedig az anyagi krízisben lévő KTM gyári alakulatába szállhat be a 40 éves pilóta: az osztrákok motorsportfőnöke, Pit Beirer nemrég meg is erősítette, hogy zajlottak egyeztetések a brit versenyzővel.
A La Gazzetta dello Sport lap most arról ír, hogy Hamilton ügyét egy másik (volt) F1-es szereplő is segíti. Alessandro Alunni Braviról van szó, aki az elmúlt két szezonban a Sauber/Stake kvázi-csapatfőnökeként, hivatalosan csapatképviselői poszton tevékenykedett. Viszont hamarosan indokolt lesz a múlt idő, hiszen alig néhány napja jelentették be, hogy január végén távozik a posztjáról: a Sauber közleményéből annyit írtak, hogy „új projektbe” vág bele Alunni Bravi – ez lehet akár a Hamilton-féle MotoGP-s befektetés is.
Verstappen az élről hibázott a virtuális Daytonai 24 óráson – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38921
Max Verstappenről köztudott, hogy gyakran áll rajthoz szimulátoros versenyeken, s az F1 téli szünetét kihasználva most hétvégén is így tett a regnáló világbajnok, aki a Team Redline színeiben a virtuális Daytonai 24 óráson szerepelt. Méghozzá nem is rosszul, Verstappenék vezették a versenyt egy BMW-vel – aztán azonban az esőben ütközött a holland, így elbukták az első pozíciót:
Drama at the front of the field: Max Verstappen crashed, and BMW M Team Redline lost the lead in Daytona#vcoesports #vcograndslam #IMSA #iRacing pic.twitter.com/39gssTkTgF
— VCO (@vcoesports) January 19, 2025
Az Audi teljesen átvette a Saubert
https://formula.hu/parc-ferme/38920
A Racingnews365 megkeresésére az Audi megerősítette, hogy a terveknek megfelelően 2025 januárjában teljesen átvette a Sauber istállót.
„Az Audinak korábban kisebbségi tulajdonrésze volt a Sauber Holding AG-ben, most pedig kizárólagos tulajdonosa a svájci versenycsapat anyavállalatának” – áll a csapat közleményében.
A hivatalos tájékoztatás nem tér ki a tranzakció pénzügyi oldalára, azonban több forrás is 600 millió eurós összegről ír.
Rendeld meg most 2025-ös F1-es falinaptárunkat!
https://formula.hu/parc-ferme/38919
Most 20 százalék kedvezménnyel rendelheted meg 2025-ös fali- és versenynaptárunkat webshopunkban!
Az akció a készlet erejéig érvényes.
A Mercedes a McLaren miatt nem bújhat kifogások mögé
https://formula.hu/parc-ferme/38917
Toto Wolff a minap az Auto Motor und Sportnak interjút adva több érdekes kérdésre is kitért, többek között hangot adott kétségeinek a Cadillac által fizetett kompenzációs díj nagyságát illetően, s arról is beszélt, miért nem tudta az elvárt szintet hozni az elmúlt években távozó hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton.
A Mercedes-vezért arról is megkérdezték, van-e gyomoridege a 2026-ban érkező új szabályok miatt, amire így felelt: „Egyáltalán nincs, ez egy roppant érdekes kihívás. Minden szinten a lehető legjobban kell végezned a munkádat. Egy jó motor önmagában nem juttat el minket sehova, hiszen ez meglesz a McLarennél is. Így a karosszériával kell legyőznünk őket, nem bújhatunk el semmi mögé.”
Wolff a decemberi szezonzárót követően is beszélt csapata és a McLaren viszonyáról, amikor arról kérdezték, zavarja-e, hogy ügyfeleiktől, a wokingiaktól szenvedtek vereséget: „Ha nem tudunk gyári csapatként nyerni, akkor sokkal inkább örülök, ha egy ügyfélcsapatunk győz. Semmi problémám nincs ezzel, ez megmutatja számunkra, hol van a mérce.”
Mazepin: Visszatérek az F1-be, de kérdés, hogy milyen szerepben
https://formula.hu/parc-ferme/38918
A 2021-ben a Haas csapatánál egy szezont teljesítő Nyikita Matepin egy orosz portálnak nyilatkozva elmondta, hogy bár még mindig vannak tervei az F1-et illetően, jelenleg nem is nézi a nagydíjakat: „Ez azért van, mert van bennem egyfajta trauma a Formula–1-es karrierem korai befejezése miatt. A futamok nézése közben olyan érzéseim támadnak, mintha a barátnődet néznéd, amint az új pasijával beszélget.”
„A világ legjobb 20 versenyzője között voltam, ötéves szerződésem volt a Haas csapattal, és úgy terveztem, hogy legalább öt évet töltök a Formula–1-ben, ahol sikereket érek el. Sajnos nem kerül F1-es trófea a polcomra, erről álmodtam, de elvesztettem, ellenben sok más dolgot találtam, és nem az én dolgom megítélni, hogy mi a fontosabb” – mondta Mazepin, aki így vagy úgy mindenképp fel akar tűnni újra a száguldó cirkuszban:
„Most határozottan az üzleti életben vagyok,de 99 százalékig biztos vagyok benne, hogy újra a Formula–1-ben fognak látni, de ezt árnyalni kell, hiszen azt a sorsra bízom, hogy milyen szerepben térek vissza. Mindazonáltal az üzleti élet jelenleg minden egzisztenciális igényemet kielégíti. Hiszem, hogy két út van az életben, vagy erősíted az erősségeidet, vagy dolgozol a gyengeségeiden. Egyelőre az erősségeim erősítését választom. Örököltem a vállalkozói géneket, erre jön a képzettség és a sportban szerzett alapok” – nyilatkozta a legutóbbi a dubaji 24 óráson induló versenyző.
Rosberg: Hamilton minden idők legjobbja, de Leclerc most erősebbnek tűnik
https://formula.hu/parc-ferme/38916
A 2016-ban csapattársként Lewis Hamilton ellenében világbajnoki címet szerző Nico Rosberg szerint egykori partnerének és riválisának javítania kell a teljesítményén, ha eredményesen akarja felvenni a kesztyűt házon belül Charles Leclerc ellenében. A német klasszis szerint a közelmúltban látottak alapján kettejük közül Leclerc az esélyes, de a karrierjük egészét tekintve Hamilton a jobb – ahogy mindenki másnál is.
„Charles hasonló szinten lesz, mint George Russell, ami gyakorlatilag a következő generáció legjobbjainak szintje, kivéve Verstappent, aki újfent egy kicsit előttük járt. Lewis pedig mostanában csak szenvedett, és nem igazán tudjuk, miért. Szóval a dolgok mai állása szerint Charles ugyanúgy meg fogja verni őt, ahogy George Russell is megverte, ám de Lewis minden idők legnagyobbja” – mondta Rosberg, aki éppen ezért nem írná le a britek hétszeres világbajnokát:
„Továbbra is bízunk benne, hogy vissza tud térni a szokásos csúcsformájához, és akkor év végére valamivel Charles előtt kellene majd lennie.”
De Vriest nevezte legnagyobb hibájának Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38915
Nyck de Vriest a 2023-as Formula-1-es szezonra igazolta le a Red Bull az akkor még AlphaTauri névre hallgató második csapatába, miután a holland előtte ősszel remekül helytállt Alexander Albon helyetteseként a Williamsben az Olasz Nagydíjon. De Vries teljesítménye azonban elmaradt a várakozásoktól, így az energiaitalosok még a nyári szünetet sem várták meg azzal, hogy lecseréljék Daniel Ricciardóra.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója az Autosprintnek el is ismerte, hogy benézte De Vries szerződtetését: „A legnagyobb hibám? Nincs kétség felőle: Nyck de Vries. Nagyon jól teljesített a williamses debütálásakor Monzában. De amint odakerült az AlphaTaurihoz, nem fejlődött. Hihetetlen eredménysora van volt, F2-es bajnok és Formula-E-világbajnok volt, de nálunk azt mutatta a stopper, hogy Nyck rossz választás volt. És amikor próbált gyorsabb lenni, hibákat követett el.”
Hülkenberg volt mérnökével erősít az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/38914
Leigazolta az eddig Haasnál dolgozó versenymérnököt, Gary Gannont az Aston Martin a 2025-ös F1-es szezon előtt – adta hírül az Autosport és a RacingNews365. A szerződtetés tényét a csapat meg is erősítette a lapoknak, a szakember a héten már munkába is állt, de azt még nem árult el, hogy Fernando Alonso vagy Lance Stroll mellett fog dolgozni. Alonso mérnöke Chris Cronin, Strollé pedig Ben Michell volt 2024-ben, előbbi a spanyol előtt dolgozott Sebastian Vettel és Sergio Perez mellett is.
Gannon tíz évet húzott le a Haasnál, az elmúlt két szezonban Nico Hülkenberg versenymérnökeként tevékenykedett, de ugyanezt a posztot betöltötte előtte Mick Schumacher, valamint Romain Grosjean oldalán is. Gannon ezt megelőzően dolgozott a Marussiánál is az F1-ben, s ami szintén érdekes lehet, hogy tíz éven át volt a Honda fejlesztőmérnöke a CART-ban és az Amerikai Le Mans Szériában – azé a Hondáé, amely 2026-tól az Aston gyári partnere lesz a Formula-1-ben.
Újra F1 a Nürburgringen? „Nem kivitelezhető...”
https://formula.hu/parc-ferme/38913
A Belga Nagydíj szerződéshosszabbítása kapcsán biztossá vált, hogy érkezik az európai futamok rotációs rendszere az F1-be, mely egyesek szerint némi reményt jelenthetett olyan helyszínek számára, mint a Nürburgring.
Nos, az Eifel-hegyek közt elterülő pálya részéről Alexander Gerhard kommunikációs vezető elmondta, hogy egy F1-es versenyt teljes mértékben önfenntartó módon, a pályát üzemeltető Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG-nek kellene finanszírozni, amire jelenleg nincs lehetőségük.
„Ezen okok miatt magáncégként nem kivitelezhető számunkra a visszatérés. Több mint egy éve tárgyaltunk utoljára a sorozat szervezőivel – azóta nem történt további diszkusszió” – mondta Alexander Gerhard.