DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat

Szokatlan helyszínen ránthatják le a leplet a 2023-as F1-es Ferrariról

Elsőként – és eddig egyedüliként – az Aston Martin jelentette be, hogy mikor leplezik le a 2023-as Formula-1-es versenygépüket: ők február 13-át jelölték ki dátumként. Mivel a bahreini tesztre február 23-tól 25-ig kerül sor, várhatóan a többi csapat is a 13-19-i héten ejti meg a maga prezentációját. Ebbe a sorba illeszkedhet a Ferrari is, amely a Formu1a.uno olasz lap értesülései szerint egy nappal az Aston után, február 14-én, azaz Valentin-napon tarthatja a bemutatóját. Ami viszont igazán érdekes, az a helyszín, ugyanis a lap úgy tudja, hogy a megszokottól eltérően nem Maranellóban rántják le a leplet az egyelőre 675-ös kódnév alatt futó autóról, hanem Imolában: az Emilia-Romagna-i Nagydíjnak otthont adó helyszínen Charles Leclerc és Carlos Sainz a bemutató után egyből be is járatná az új autót.

Bár még heteket kell várnunk arra, hogy megpillanthassuk a Scuderia 2023-as F1-esét, az első információk már így is kiszivárogtak arról, milyen változtatásokkal próbálnák meg letaszítani a trónról a Red Bullt a vörösök a jórészt még a távozó csapatvezető, Mattia Binotto felügyelete alatt fejlesztett autóval – minderről itt írtunk bővebben.

f1-ferrari-imola-2022

Győzelmi ranglista a hibrid éra 200. F1-es futama után

Az USA Nagydíj volt a turbó hibrid éra 200. versenye, ez idáig pedig összesen 13 pilóta nyert futamot az új motorszabályok 2014-es bevezetése óta. Az élen természetesen Lewis Hamilton áll, aki hat világbajnoki címet szerzett 2014 és 2020 között, a második az F1-et jelenleg domináló Max Verstappen, a harmadik pedig - kisebb meglepetésre - az a Nico Rosberg, aki már hetedik éve, hogy visszavonult az F1-től.

Győzelmek a turbó hibrid érában:

1. Lewis Hamilton - 81 győzelem
2. Max Verstappen - 50
3. Nico Rosberg - 20
4. Sebastian Vettel - 14
5. Valtteri Bottas - 10
6. Daniel Ricciardo - 8
7. Sergio Perez - 6
8. Charles Leclerc - 5
9. Carlos Sainz - 2
=10. Kimi Raikkönen, Pierre Gasly, Esteban Ocon, George Russell 1-1

WEC-Ferrariba ül Robert Svarcman

A WEC-csapat Le Mans-győztes hypercarját teszteli a bahreino újoncteszten Robert Svarcman: a Ferrari F1-es tartalékjának ezúttal sem jut hely a száguldó cirkuszban, a hosszútávú-vb elsőbálozói között viszont kipróbálhatja a Scuderia 499P névre hallgató autóját.

Érdekesség, hogy mellette a másik újonc Lilou Wadoux lesz, egy női pilóta, aki az első nő a Ferrari versenyzői között, és tavaly már kipróbálhatta a Toyota világbajnok hypercarját is.

387783275_702460431917970_9141854775740423419_n

Tűz miatt kiürítették a valenciai pályát, ahol épp a Formula-E tesztel

Épp zajlik a Formula-E tesztje Valenciában, illetve csak zajlana, ugyanis miközben Nyck de Vries interjút adott, megszólaltak a tűzjelző szirénák. Ez általában fals riasztás, de nem ezúttal, ugyanis hatalmas füstfelhő csapott fel a paddockban. A Formula-E által kiadott hivatalos közlemény szerint nincs hír sérültekről, a személyzetet pedig a parkolóba evakuálták a pálya mellől.

 

 

Verstappent nem érdekli a pfújolás: Akkor is én vihetem haza a trófeát

Ahogyan a mercedeses időkben Lewis Hamiltont, úgy most Max Verstappent is egyre többszö pfújolják ki a lelátókról. A holland sokak szerint unalmassá teszi a Formula-1-et sorozatos győzelmeivel - az idei 18 futamból 15-öt ő nyert -, míg mások szerint ez inkább lenyűgöző. Mindenesetre Verstappen az USA Nagydíj eredményhirdetésén is megkapta a magáét a közönség egy részétől, de őt ez a legkevésbé sem zavarta.

"Nem izgat" - kezdte a Viaplaynek adott rövid nyilatkozatában. "Végső soron én vagyok az, aki hazamehet a trófeával, szóval felőlem rendben van" - mondta a háromszoros világbajnok, akit az sem érdekel, ha ez a tendencia Mexikóban is folytatódik majd, ahol csapattársa hazai versenye következik, akivel volt néhány kisebb-nagyobb összetűzése az elmúlt egy év alatt. "Akkor is én fogok hazamenni a trófeával" - tette hozzá.


Fotó: Red Bull Content Pool

Norris: Az Aston minden egyes fejlesztésével csak egyre lassabb lett

Miközben a McLaren az elmúlt versenyeken sorozatosan a pódiumon végzett, Katarban pedig Oscar Piastri révén a sprintet is megnyerték, addig az Aston Martin a kezdeti tündöklést követően alaposan visszaesett a szezon előrehaladtával.

Lando Norris nem is volt rest kicsit odaszólni a közvetlen riválisnak, akiket az USA Nagydíjon meg is előztek a konstruktőri pontversenyben: "Úgy érzem, hogy jó formában vagyunk, miközben az Aston pedig... Hát nem is tudom... Úgy fest, mintha minden egyes fejlesztésükkel csak lassabbá tették volna az autójukat. A szezon elején még a Red Bull-lal versenyeztek, most pedig mindketten kiestek a Q1-ben" - nyilatkozta Norris Austinban, ahol a Formula.hu is jelen volt.


Fotó: McLaren

Tsunoda majdnem szívrohamot kapott, mielőtt ráment a leggyorsabb körre

Szokatlan versenyző neve mellé került a leggyorsabb kör és az azért járó bónuszpont az F1-es USA Nagydíjon. A tizedik helyezett Yuki Tsunoda előtt azzal nyílt lehetőség, hogy egy bokszkiállásnyira nőtt az előnye a mögötte haladó Alexander Albonnal szemben, akit még büntettek is pályaelhagyások miatt. Ám mint utóbb kiderült, Tsunodára alaposan ráhozta a frászt az AlphaTauri, amikor szóltak neki: „Hogy őszinte legyek, majdnem szívinfarktust kaptam, amikor ki kellett állnom a bokszba, mert először azt hitte, valami probléma van a motorral. Aztán amikor hallottam, hogy rámegyünk a leggyorsabb körre, megnyugodtam, de persze így is komoly volt a nyomás. De összejött a leggyorsabb kör, ami jó.”

Tsunodának először adódott lehetősége rámennie a leggyorsabb körre: „Elképesztően élveztem, nyilván sok gumikezelés után kellett egyből időmérős üzemmódba kapcsolni, egyszerre volt izgalmas és élvezetes, lenyűgöző volt a tapadás az alacsony üzemanyagszint mellett” – fogalmazott. A japánt amúgy Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása után nyolcadikként értékelték, amellyel az AlphaTauri már két pontra megközelítette a Haast a konstruktőri vb-tabellán, ráadásul a jelek szerint a fejlesztéseik is működni látszanak. Tsunoda 1:38,139-es utolsó körét videón is mutatjuk:

Felismerte a Mercedes: gyorsulniuk kell a kerékcseréknél

Miközben a Red Bull rendszeresen 2-2,5 másodperces kerékcseréket produkál, a McLaren pedig két hete az F1-es Katari Nagydíjon 1,8 szekundumos világrekordot is felállított, a Mercedes feltűnően nem jeleskedik ezen a téren. Az austini futamon például a Max Verstappentől a célban alig két másodperccel elmaradó Lewis Hamiltonnál 3,6 és 3,4 másodpercig tartott a két bokszkiállás, ami a brit versenyző is szerepet játszhatott abban, hogy megnehezítették a saját dolgukat a győzelemért folyó csatában. Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is felismerte, hogy fejlődniük kell ezen a téren, méghozzá nem is emberi szempontból, mivel eddig nem is fektettek nagy hangsúlyt erre a területre:

„Az elmúlt 12 évben az volt a hozzáállásunk, hogy nem kell világbajnokoknak lennünk a bokszkiállások terén” – ismerte el a Motorsport.com által idézett Wolff. „Csak el kell kerülnünk a nagyon lassú kerékcseréket. De most eljutottunk egy olyan helyzethez, ahol felismertük, hogy annyira nagy lett a versengés ezen a téren, hogy emelnünk kell a szintünkön. Ez az eszközöket és az ezt érintő tudományt illeti, ahogy felállunk, mert ezek a 3-3,5 másodperces kiállások is szerepet játszottak.”

f1-hamilton-pit-mercedes

Komoly fogfájással küzdött Leclerc az F1-es USA Nagydíjon

Bár pénteken pole-t szerzett Austinban Charles Leclerc, a vasárnapi futam már nem alakult jól számára, hiszen az egykiállásos stratégiájával – amelyről a Ferrari-főnök Frederic Vasseur is elismerte utólag, hogy hibás döntés volt – egészen a hatodik helyig csúszott hátra, majd azt a pozíciót is elbukta, mivel kizárták technikai szabálytalanság miatt. Ám mint kiderült, a monacói versenyzőt más is kínozta Texasban:

„Fogfertőzésem volt, amely azt hiszem, a bölcsességfogamat érintette. Úgyhogy komoly fájdalmaim voltak csütörtökön, pénteken kissé enyhültek, aztán most már rendben volt. Nagyon komoly fájdalomcsillapítókat szedtem csütörtök óta. Valamilyen okból kifolyólag most egészen rendben van, mert vettem be fájdalomcsillapítókat a futam előtt. Olykor intenzívebb volt a fájdalom, de ez az autóban nem érintett.”

f1-leclerc-ferrari-3-austin

A világrekord után is győztes formában a bokszban a McLaren – videó

Azok után, hogy az F1-es Katari Nagydíjon 1,8 másodperces kerékcseréjükkel világcsúcsot döntöttek, a McLaren Austinban is a leggyorsabb bokszkiállást produkálta. Igaz, ezúttal „csak” 2,07 szekundum alatt végeztek Lando Norris autóján, de így is megelőzték a riválisokat. Ezzel a McLaren már idei ötödik elsőségét könyvelhette el e tekintetben, amivel utolérték a Ferrarit, s csak a nyolcszor leggyorsabbnak bizonyuló Red Bull előzi meg őket. Íme, Norris szervizelése az USA Nagydíjról:

A Formula Regionalból egyből az F2-be ugrik a Mercedes Kimije

Túlzás nélkül lehet állítani, hogy a feltörekvő fiatal versenyzők között a Mercedes által patronált Andrea Kimi Antonelli az egyik legfényesebb tehetség. Az olasz pilóta az utóbbi két idényen belül csak úgy halmozta a bajnoki sikereket: tavaly egyszerre győzött a német és az olasz Formula-4-ben, valamint az Autósport Játékokon is aranyérmet szerzett a kategóriában, míg idén év elején a Formula Regional közel-keleti szériájában nem talált legyőzőre, majd ezt az eredményt az európai bajnokságban is megismételte.

Nem véletlen, hogy a Mercedes úgy döntött, nagyot ugrik a 17 éves reménységgel: az F3-as lépcsőfokot kihagyva jövőre rögtön a Formula-2-ben, azaz az F1 közvetlen előszobájában debütálhat majd. Méghozzá nem is akármelyik alakulatnál: a bajnokság egyik legjobbjának számító Prema Racingnél. „Óriási ugrás lesz ez, és tisztában vagyok vele, hogy nagy kihívás vár rám, hiszen magas a színvonal” – nyilatkozta Andrea Kimi Antonelli a Mercedes közleményében.

andrea-kimi-antonelli

Tévedésből a rajtrácsra hajtott Stroll, de megúszta büntetés nélkül

Érdekes jelenet játszódott le még az F1-es USA Nagydíj startja előtt: a parc fermé-szabályok megszegése miatt bokszutcai rajtra kárhoztatott Lance Stroll a bokszból kivezető ismerkedő köre – amelyre a bokszból indulóknak is van lehetősége – végén tévedésből nem fordult vissza a bokszutcába, hanem a rajtrácsra hajtott.

„Boksz, Lance, boksz, boksz” – szólt neki a mérnöke, de már későn: „Ah, a francba, már a rajtrácson vagyok” – reagált a kanadai. Az Aston Martin szerelői aztán visszatolták a bokszutcába Strollt, aki a versenyt végül előbb a kilencedik helyen fejezte be, majd Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása miatt előrelépett a hetedik pozícióba.

A verseny előtti incidenst azért vizsgálták a felügyelők, ám a stewardok végül nem büntették sem Strollt, sem az Astont: indoklásuk szerint bár az előírt procedúrát nem követték, nem történt nyilvánvaló szabálysértés ezzel.

f1-stroll-aston-austin

NASCAR: Bell óriásit hajrázott, Larson hatalmasat hibázott

A Homestead-Miami Speedwayen rendezték meg a legjobb nyolc közötti harc utolsó előtti állomását a Cup Seriesben. Kyle Larson már biztonságban érezhette magát az egy héttel korábbi futamgyőzelmének köszönhetően, hiszen ezzel biztosan kvalifikálta magát a bajnoki fináléba, ennek ellenére a Hendrick Motorsports pilótája elég sokáig dominálta a 267 körös versenyt.

A 2021-es bajnok az első szakaszt simán megnyerte, a másodiknál viszont már komoly kihívója akadt Ryan Blaney, valamint a csapattárs, William Byron személyében. Ezt az etapot végül Blaney nyerte meg, majd következett a harmadik, ami jó néhány drámai pillanatot hozott magával. Az első komoly incidensre 55 körrel a leintés előtt került sor, amikor Blaney elindult a pitbe, Larson pedig követte őt. A 12-es autó pilótája még éppen a vonal előtt fékezett hatalmasat, hogy elkerülje a gyorshajtást, ez viszont megzavarta Larsont, aki egyenesen a bejáratnál elhelyezett hordóknak hajtott. Az eset következtében nem csak az 5-ös autó versenye ért véget, de piros zászlóra volt szükség, hogy helyrehozzák a pályát.

A folytatás is eseménydús maradt, mivel egy kör sem telt el az újraindítás után, amikor Ross Chastain, John Hunter Nemechek és JJ Yeley akadtak össze, utóbbi pilóta pedig hatalmas erővel csapódott a falba. A következő restart után viszont már az élmezőny csatáiról szólt a futam, előbb Blaney bonyolódott hatalmas harcba Denny Hamlin ellen, majd ezt használta ki a kiváló tempót autózó Christopher Bell. A 20-as pilótájának egy igazi hullámvasút volt a versenye, hiszen a 13. helyről rajtolt, egy adott ponton pedig a lekörözéstől sem állt távol, mégis megkaparintotta a vezetést, amit a leintésig már csak egyszer engedett ki a kezéből, de végül sikerült felülkerekednie a Byron elleni harcban, így a futamgyőzelem is az övé lett.   

Bell ezzel a második biztos résztvevője lett a döntőnek, noha a csapattársak drámája miatt egy ponton úgy tűnt, katasztrofális véget érhet a Joe Gibbs Racing versenye. Hamlin ugyanis a Blaney elleni harc közben csapta falnak a versenygépét, míg a pole-pozícióból induló Martin Truex Jr. autója ezzel majdnem egyszerre adta meg magát motorhiba miatt. A folytatás a Martinsville Speedwayen következik október 29-én, ami egyben az utolsó esély lesz a döntőbe kerülésre.  

A kizárások nagy nyertese: meglett Sargeant első pontja

Az utóbbi versenyhétvégék mély hullámvölgye után éppen az USA Nagydíjon szerezte meg F1-es pályafutása első pontjait Logan Sargeant – a leintést követően négy órával, Lewis Hamilton és Charles Leclerc diszkvalifikálása után az eredetileg elért 12.-ről a 10. helyre lépett előre.

„Csodálatos hazai pályán megszerezni első F1-es pontom egy ilyen kihívást jelentő hétvége befejezéseként” – nyilatkozta az eredménymódosítás után Sargeant. „Nagyon büszke vagyok a csapatra és magamra is a kemény munkáért és fejlődésért, amit ebben a szezonban tettünk.”

A mezőny egyetlen tagjának, akinek még nem biztos 2024-es helye, nem csupán a kizárások, de a bokszutcai rajtok is kezére játszottak Texasban, így indulhatott az utolsó helyett a 16. rajtkockából. Az amerikai a rajt után veszített pár pozíciót, mikor az egyik magas rázókőre hajtva bekapcsolt a lefulladásgátló, de elégedett volt a sprint utáni kisebb beállításmódosításokkal, a tempóval és saját vezetésével is: három versenyző mögötte végzett, Hülkenberget öt körrel a vége előtt előzte meg a végül pontot érő 12. helyért.

Felhergelt Verstappen, szarvasmarha a paddockban – F1-es USA Nagydíj, vasárnap

Max Verstappen idei 15. győzelmét hozta Austin, de nem volt sétagalopp a holland számára az újabb siker, míg a futam után néhány órával Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t is kizárták technikai szabálytalanság miatt. A versenynap fő sztárja azonban egy négylábú volt a helyszínen – Mészáros Sándor jelentkezik a COTA-ról:

Hangos pfújolást kapott Verstappen az austini dobogón

A díjátadó során több alkalommal is felharsant a "Checo, Checo" rigmus a szurkolók részéről, de emellett több alkalommal behallatszott az erős pfújolás is, amit Max Verstappen kapott. Később a holland a Viaplay-nek nyilatkozva így reflektált arra, hogy zavarta-e a reakció: "Nem, nem. Végső soron én viszem haza a trófeát, szóval részemről ez rendben van."

A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető az esetről!

maxresdefault_8

A Red Bullnál debütál az F1-ben a Formula-E idei bajnoka

Minden F1-es csapatnak két első szabadedzést kötelező újonc pilótának adnia a szezon során, és a legtöbb istálló Mexikót és Abu Dhabit választotta: a szezon végén már kisebb ennek a jelentősége, és ezek azok a helyszínek, amelyeken nem rendeznek sprintet.

A Red Bull érdekes módon úgy döntött, hogy a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon egyszerre tudja le mindkét feladatát: az egyik autót a juniorjuk, Isaac Hadjar vezeti majd, a másikba pedig némi meglepetésre a Formula-E idei bajnokát, Jake Dennist ültetik be, vagyis sem Max Verstappen, sem Sergio Perez nem vezet majd a kérdéses gyakorláson.

Dennis az idei eredményeivel jogosultságot szerzett magának az F1-es szuperlicenszhez, és 2018 óta hivatalosan a Red Bull szimulátorversenyzője, aki abban az évben ülhetett is egy korábbi F1-es autóban Barcelonában és a Hungaroringen. F1-es hétvégén azonban most először juthat lehetőséghez.

f1-jakedennis-redbull-fe

Este megelőzheti az Astont a McLaren: így áll az F1-es pontverseny az USA Nagydíj sprintje után

A szombati sprinten Lewis Hamilton tovább közeledett Sergio Perezhez, Pierre Gasly megelőzte Lance Strollt, az Aston Martin előnye pedig alig hat pontra csökkent a McLarennel szemben, és mivel Lando Norris a második helyről rajtol, miközben a két Aston a bokszutcából, jelenleg jó esély van rá, hogy este már a negyedik helyen állnak majd a wokingiak. 

Így állnak a tabellák a sprintfutam után és a 21:00-kor kezdődő nagydíj előtt:

VERSENYZŐK   CSAPATOK
1. Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT 441   1. Red Bull-Honda RBPT 669
2. Sergio Perez Red Bull-Honda RBPT  228   2. Mercedes 334
3. Lewis Hamilton Mercedes 201   3. Ferrari 307
4. Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes 183   4. Aston Martin-Mercedes 230
5. Carlos Sainz Ferrari 156   5. McLaren-Mercedes 224
6. Charles Leclerc Ferrari 151   6. Alpine-Renault 92
7. Lando Norris McLaren-Mercedes 141   7. Williams-Mercedes 23
8. George Russell Mercedes 133   8. Alfa Romeo-Ferrari 16
9. Oscar Piastri McLaren-Mercedes 83   9. Haas-Ferrari 12
10. Pierre Gasly Alpine-Renault 48   10. AlphaTauri-Honda RBPT 5
11. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 47        
12. Esteban Ocon Alpine-Renault 44        
13. Alexander Albon Williams-Mercedes 23        
14. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari 10        
15. Nico Hülkenberg Haas-Ferrari 9        
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo-Ferrari 6        
17. Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda RBPT 3        
18. Kevin Magnussen Haas-Ferrari  3        
19. Liam Lawson AlphaTauri-Honda RBPT 2        
20. Logan Sargeant Williams-Mercedes 0        
21. Nyck de Vries AlphaTauri-Honda RBPT  0        
22. Daniel Ricciardo AlphaTauri-Honda RBPT  0        

Több mint húsz év túraautózás után nyert bajnoki címet Tom Coronel

A hétvégén Barcelonában rendezték a TCR Európa-kupa évadzáró fordulóját, amelyre a túraautózás legendás alakja, Tom Coronel érkezett bajnoki éllovasként. A szombati futam után ugyan csökkent az előnye a győztes Kobe Pauwels előtt, vasárnap azonban hamar eldőlt a csata: a belga a felvezető kör végén a bokszba kényszerült, így rajthoz sem tudott állni. Coronelnek így már könnyű dolga volt, hiszen matematikailag még ugyan John Filippi is harcban volt az év végi sikerért, a spanyol hátránya tetemes volt. A veterán pilóta ráadásul egészen a negyedik helyig kapaszkodott előre – igaz, közben ütközött is egyszer, amiért végül nem büntették –, így nem volt kérdés a címe. A holland úgy lett bajnok, hogy míg Pauwels – akit a végén Filippi is megelőzött a tabellán – hat győzelmet aratott (a Hungaroringen duplázott is), addig Coronel csak kettőt, viszont összesen 10 alkalommal végzett dobogós pozícióban 14 verseny alatt.

Az 51 éves Coronel több mint két évtizedes túraautós karrier után gyűjtött be végre bajnoki címet a szakágban: korábban a WTCC-ben és a WTCR-ben – ahol végig a mezőny állandó tagja volt privát csapatok pilótájaként – is futamgyőzelmekig és privát értékelésben szerzett elsőségekig jutott, karaktere révén pedig mindig is óriási közönségkedvencnek számított. A túraautózás előtt amúgy volt már bajnok Coronel: 1997-ben a japán Formula-3-ban, 1999-ben pedig a Formula Nipponban (amely ma már Super Formulaként ismert) ért fel a csúcsra.

A TCR Europe-ban volt egyébként magyar érdekeltség is idén: Losonczy Levente az első két forduló kihagyása után csatlakozott a mezőnyhöz, ahol a vasárnap Barcelonában szerzett nyolcadik helyezése lett a legjobb eredménye.

coronel

Az időmérőn nyerte meg a címet a DTM első porschés bajnoka

Vasárnap tartják a Német Túraautó-bajnokság utolsó versenynapját, a bajnoki cím azonban már a futam előtt eldőlt Hockenheimben. A sorozat éllovasa, az egész szezonban kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó, minden alkalommal pontszerző Thomas Preining győzött a szombati első versenyen, míg kihívója, Mirko Bortolotti ötödik lett.

27 pontra nőtt előnye azt jelentette, hogy ha nem Bortolotti nem szerez pole-pozíciót a vasárnapi időmérőn, miközben ő nem fér be az első háromba, már a kvalifikáción bebiztosítja a bajnoki címet. Éppen ez történt a délelőtt folyamán: a két esélyes csatázott a rajtelsőségért, Preining hat ezredmásodperccel előzte meg a Lamborghinit és szerezte meg a bajnoki címet jelentő bónuszpontokat.

A 25 éves versenyző, aki már első szezonjában, 2022-ben matematikai bajnokesélyesként érkezett az évadzáróra, tavaly a Porsche első DTM-győzelmét aratta, most pedig az első DTM-bajnokként vonult be a márka történetébe, a többszörös Le Mans-kategóriagyőztes, csapatértékelést tegnap megnyerő Manthey Racing versenyzőjeként. Thomas Preining egyúttal a DTM első osztrák bajnoka – a tizedik különböző nemzet képviselője, amely bajnoki címet nyert a németek túraautós (jelenleg GT-s) sorozatában.

Hűtőöltözet lehet a megoldás – a katari túlhevüléssel foglalkoznak a műszaki igazgatók

Az FIA és a Formula-1 foglalkozik a Katari Nagydíjon pilóták kimerüléséhez vezető forrósággal. Pat Symonds, a széria vezető technikai szakembere az Autosportnak árulta el, a Technikai Tanácsadó Bizottság következő, október 31-i virtuális találkozóján (két nappal a Mexikóvárosi Nagydíj után) napirenden lesz a kérdés. Ezen a megbeszélésen Symonds és az FIA képviselete mellett a tíz csapat műszaki igazgatói vesznek részt.

Symonds hozzátette, az F1 és az FIA részéről is vannak elképzelések. Konkrét példaként az IndyCart hozta fel, ahol a versenyzők az overall alatt hűtőöltözetet viselnek, de hozzátette, ez plusz kilókat jelent.

A mezőny csapatai általánosságban támogatják a törekvést, de mivel Katar elszigetelt eset volt, nem akarnak radikális változást: Toto Wolff és Günther Steiner kifejezetten megemlítette, lyukak fúrása és nehéz eszközök bevezetése nélkül akarnak megoldást találni.

Fotó: Pirelli