DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda

A Williamsnek nincs konkrét B terve Sargeant helyére

Jost Capito az USA Nagydíj szombati napján, a csapatvezetők sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy jövőre Logan Sargeant lesz a csapat versenyzője, amennyiben a versenyzéshez elegendő szuperlicenszponttal fog rendelkezni. A bejelentést követően a Motorsport megkérdezte a német szakembert, hogy van-e tartalékterv arra az esetre, ha az amerikai nem tud megfelelő helyen végezni az F2-es tabellán: "Igen, de nem konkrét, nincs név. Lesznek olyan versenyzők, akik nem kapnak szerződést. Még mindig vannak nagyon jó pilóták, akiknek megvannak a szuperlicensz pontjaik, szóval ez rendben van."

"Szeretnénk Logant a lehető legjobban felkészíteni a következő szezonra. Ez azt jelenti, hogy idén maximalizálnia kell az autóban eltöltött időt, ezért adtunk neki három első szabadedzést is. Ez további szuperlicenszpontokat ad neki, ezek biztosan nem ártanak. Abu Dhabi után a fiatal pilóták tesztjén is részt fog venni" - mondta Capito, aki szeretné növelni Sargeant esélyeit az ülés biztos megtartására.

Az újoncnak még mindig fáj a 2018-as szezon

A tavaly Monzában beugró, majd idénre  az AlphaTauritól teljes szezonra szóló szerződést kapó Nyck de Vries csapata podcastjében elmondta, hogy a mai napi keserű emlék számára a 2018-as F2-es évad, melyet a negyedik helyen zárt – az előtte végző trió ugyanis már a következő szezonban, azaz négy évvel előtte királykategóriás szerződést kapott. A holland pilóta nem próbál mást hibáztatni a történtekért:

devries-2022

„Ha néhány hibám nem lett volna, a 2. vagy a 3. helyen végezhettem volna a bajnokságban” – mondta a 28. születésnapját pár nap múlva ünneplő versenyző. „Jó volt a tempónk, szép számú versenyt nyertünk, de túl sok drága hibát követtem el, és különösképp az F2-ben, ahol két verseny van egy fordulóban, az egész hétvégédet tönkreteheti egy ilyen hiba. Kétszer szenvedtem balesetet a győzelemért harcolva, azaz gyakorlatilag két hétvégét elbuktam” – folytatta a holland, aki Albontól 10, Norristól pedig 17 ponttal maradt el a végelszámolásnál.

„Az első három helyezett, George, Lando és Alex mind felléptek az F1-be, én pedig, hogy teljesen őszinte legyek, csak magamat hibáztathattam, hiszen én tehettem róla, hogy nem tudtam több pontot szerezni.”

Indul a tesztidőszak a MotoGP-ben – egy nagy visszatérő is lesz a sepangi shakedownon

Vasárnap felébred téli álmából a MotoGP: február 5-től 7-ig Sepangban rendezik az úgynevezett shakedown-tesztet, amelyen a jövő hétvégi kollektív gyakorlás előtt a gyártók tesztversenyzői és az újoncok kapnak rendre lehetőséget, hogy bejárassák a motorokat a több hónapos pihenő után. Újoncból viszont csak lesz idén a mezőnyben, a Gas Gas Tech3 színeiben debütáló Moto2-es világbajnok, Augusto Fernandez, így az állandó versenyzők közül egyedül ő vesz részt a háromnapos „kisteszten”.

Az öt gyártó tesztelői között viszont találunk még érdekességeket, mindenekelőtt a KTM-nél. Az osztrák márka ugyanis Mika Kallio és a Jerezben majd szabadkártyásként versenyen is induló Dani Pedrosa mellett motorra ülteti a nemrég leigazolt Jonas Folgert is. A német a kisebb kategóriákban eltöltött közel egy évtized után 2017-ben lépett fel a MotoGP-be, hazai nagydíján szerzett egy második helyezést, ám később kiderült, hogy Gilbert-szindrómát diagnosztizáltak nála, ami kettétörte királykategóriás karrierjét. Azóta teljesített néhány futamot a Moto2-ben, az IDM-ben bajnok lett, valamint feltűnt a Superbike-vb-n is, a MotoGP-s körforgásba viszont most tér vissza a KTM tesztmotorosaként.

motogp-folger-ktm

Ami a többi márkát illeti, náluk a szokásos tesztelők tűnnek fel: a Ducatinál Michele Pirro, a Hondánál Stefan Bradl, az Apriliánál Lorenzo Savadori, a Yamahánál pedig várhatóan a Cal Crutchlow, Katsuyuki Nakasuga, Kohta Nozane trió áll munkába vasárnaptól keddig.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Marko valótlant állított, Verstappen kijavította és tisztázta a helyzetet

Nemrég Dr. Helmut Marko állította ezt egy interjúban adott válaszában, hogy Max Verstappen még a magánrepülőjére is kért egy szimulátort, hogy addig is használhassa, amíg repül. Marko magyarázta is a hírt, úgy fogalmazott, hogy szerinte a hollandnak szüksége van erre az elterelésre, mert ez kapcsolja ki.

A Red Bull pénteki sajtóbeszélgetésén viszont Verstappen tisztázta a helyzetet:

„Szerintem félreértett, ezért mondott repülőt. De nem, nem telepítek szimulátort a repülőre, az abszurd lenne. Azt mondtam, hogy egy szimulátort akarok felállítani a motorhome-ban az európai futamokon, így vezethetek éjszaka is. Ez a hobbim és ez tart élesen” – mondta Verstappen.

f1-redbull-verstappen_1

fotó: Red Bull Content Pool

A szurkolók tervezhetik meg a Red Bull festését három idei F1-es futamra

Különös dolgot jelentett be a Red Bull a pénteki festésbemutatóján: az Amerikai Egyesült Államokban rendezett három idei F1-es futamon speciális dizájnt fog majd használni az autóin, és ráadásul a szurkolók tervezhetik meg ezeket.

A Make Your Mark névre hallgató verseny során bárki küldhet be terveket, a sorban először következő Miami Nagydíjra már most is várják a pályázatokat Christian Hornerék, később pedig az USA Nagydíjra és a Las Vegas-i Nagydíjra is lehet majd tervezni.

A Red Bull csapatfőnöke szerint sokat gondolkodtan ezen a projekten, szerinte izgalmas versenyt rendeznek ezzel a szurkolóknak, a legjobb dizájntervet pedig majd egy több tagból álló testület fogja kiválasztani.

f1-redbull-2023

fotó: Red Bull Content Pool

Már az EA Sports is Max Verstappen támogatói között van

Köztudott, hogy a hollandok kétszeres világbajnoka elképesztően komolyan veszi a szimulátorozást, ráadásul Verstappen a virtuális versenypályákon is sikeresnek mondható. Ez most egy újabb szponzori megállapodást hozott neki a konyhára, miután a Red Bull versenyzője a partnerséget kötött az EA Sports vállalatával, amely az F1 hivatalos játékának kiadásáért is felel. „A barátaimmal való játék pillanataitól kezdve a pályán kívüli versenyhelyzetekig, az EA Sports mindig is az életem része volt, ezért ezt az együttműködést nagyon természetesnek érzem, és büszke vagyok arra, hogy a 2023-as szezonban képviselhetem őket, mert több millió rajongójuk van” – idézte a cég hivatalos közleménye Verstappent. A kontraktus értelmében az EA Sports logója a következő szezonban a versenyző sisakján is feltűnik majd, továbbá közösen új tartalmakat készítenek a jövőben.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

EA SPORTS (@easportsinsider) által megosztott bejegyzés

Így szól a Ferrari idei motorja

Ahogy közelednek az autóbemutatók a csapatok egyre többet mutatnak magukból, a motorok beindítása pedig egy fontos esemény, ezért erről igyekeznek a rajongóknak is prezentálni valamit. Most a Ferrarinál is így tettek a csapat maranellói főhadiszállásán, ahol a Formula-1 hivatalos oldalának beszámolója szerint a csapatfőnök, Fred Vasseur, az alelnök Piero Ferrari, valamint a vezérigazgató Benedetto Vigna jelenlétében közel két percig járatták a 675-ös projektszámmal ellátott autójuk erőforrását. A szurkolók számára erről csak az alábbi sejtelmes videó került fel a közösségi oldalaikra, teljes valójában pedig február 14-én láthatjuk először az újdonságot.

Marquez: A három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott

Amióta Marc Marquez eltörte a karját a 2020-as szezonnyitó Spanyol Nagydíjon, számára és főleg a Honda számára jórészt csak a küszködés jutott a MotoGP-ben. 2021-ben ugyan nyert három nagydíjat is a spanyol – amiről ő maga mondta el nemrég, hogy máig nem érti, hogyan sikerült neki, miközben a karja továbbra sem volt jó állapotban –, ezt leszámítva azonban a dobogóra is elvétve fért fel akár a nyolcszoros világbajnok, akár a márkatársai. Marquez fizikai problémái mellett egyértelműen irányt vesztett a Honda is az utóbbi pár évben, emiatt pedig a rövidesen 30 évessé váló motoros szerint nem tartoznak a fő esélyesek közé 2023-ban sem:

„Úgy gondolom, hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy nem favoritként vágunk neki a szezonnak. Még csak a három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott a vb-címet illetően, vagy az én, vagy a Honda helyzete miatt, amely szintén nem a legjobb időszakát éli. Realistának kell lennünk, legalábbis az első versenyeken, különben egymást fogják érni a frusztráló pillanatok” – nyilatkozta Marquez a GQ hasábjai. A spanyolt és a Hondát a jövő hétvégén esedékes sepangi teszten láthatjuk először akcióban idén, a mezőny többi részével együtt, beleértve Marquez új repsolos társát, Joan Mirt is.

motogp-marquez-honda-valencia-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Itt követheted élőben a Red Bull bemutatóját!

A Haas után másodikként a regnáló világbajnok alakulat, a Red Bull Racing tartja meg a maga szezonindító eseményét. A helyszín rendhagyó módon New York, s várhatóan maga az esemény is rendhagyó lesz, hiszen a Formula.hu és a nemzetközi média egybehangzó értesülései szerint is bejelentik a Forddal való együttműködést. Mindenesetre az eseményen várhatóan az idei versenygép, az RB19-es dizájnját is leleplezik – magát az autót aligha –, s jelen lesz Christian Horner csapatfőnök, valamint a két pilóta, a címvédő Max Verstappen és csapattársa, Sergio Perez is.

A bemutató az alábbi videóban lehet élőben nézni majd – a közvetítés elvileg 14:30-kor kezdődik, de maga az esemény várhatóan 15 órakor:

Csapatot vált, de marad a WEC-ben Kubica

Továbbra is az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában láthatjuk versenyezni Robert Kubicát, ám idén már nem a Prema színeit fogja erősíteni (ahol épp egy másik korábbi Formula-1-es, Danyiil Kvjat lesz az egyik pilóta). Az Alfa Romeo F1-es csapatának is búcsút intő lengyel ugyanis visszatér a WRT-hez, amellyel 2021-ben, első sportautós idényében bajnoki címet ünnepelhetett a European Le Mans Seriesben. Érdekesség, hogy Kubicával együtt érkezik a WRT-hez egyik tavalyi csapattársa, Louis Deletraz is – ahogy a lengyel állandó szponzora, az Orlen is. Kubica és Deletraz mellett Rui Andrade alkotja majd a 41-es egységet a WEC futamain.

wec-kubica-lmp2

Kukázzák a dupla pontokat az Indy 500-on

Az IndyCar vezetői bejelentették, hogy a 2023-as szezonban a többi futamon is elérhető mennyiségű pontot osztanak ki a 107. indianapolisi 500 mérföldes versenyen. 2014-től 2022-ig ugyanis dupla pontokat osztottak a legendás viadalon: a győztes 100 egység tett zsebre, míg a többi versenyen csak 50 járt az első helyezettnek. A szervezők azonban úgy ítélték meg, ez aránytalan mértékben sújtotta azokat a versenyzőket és istállókat, akik rosszul szerepeltek az Indy 500-on – annak ellenére, hogy egyébként az említett időszakban egyetlen alkalommal sem lett bajnok a szezon végén az, aki megnyerte a május végi patinás futamot.

2015 és 2019 között amúgy az idényzárón is dupla pontokat osztottak az IndyCarban, ám ez a szabály meglehetősen népszerűtlen volt a szereplők körében, akik úgy érezték, ezzel mesterségesen akarják elhúzni az izgalmakat (érdekesség, hogy ugyanez a szabály az F1-ben egyetlen idényt élt meg még 2014-ben).

indycar-indy500-2022-start

F1-es visszavonulása után is maradhat GPDA-igazgató Vettel?

Bár Sebastian Vettel a 2022-es F1-es idény végén visszavonult a versenyzéstől, korántsem biztos, hogy a pilóták érdekvédelmi szervezetében, a GPDA-ban betöltött igazgatói pozícióból is távozik. Az elnök, Alexander Wurz például úgy tölti be a maga tisztségét, hogy már hosszú évek óta nem állt rajthoz a Formula-1-ben. Most épp az osztrák árulta el a PlanetF1.com lapnak, hogy időt adtak Vettelnek arra, hogy átgondolja, hogy a visszavonulása ellenére továbbra is részt akar-e venni a GPDA munkájában: „A szezon első szakasza során döntünk. Mindannyian időt akarunk adni Sebnek, hogy megfontolja a jövőjét, benne a GPDA-s szerepvállalás esetleges folytatásával.”

Wurz azt is hozzátette, hogy hozzáállásából fakadóan Vettel tökéletesen be tudná tölteni az elnöki posztot, s bármibe is fog, ott fantasztikus munkát végez. „Láthattuk, milyen tüzes és makacs tud lenni az autóban, de a pályán kívül, a sisakot levéve egy remek srác, aki minden szervezet számára hozzáadott értéket jelent. Szerencsések vagyunk vele az F1-nél, és biztos vagyok benne, hogy valamilyen szerepkörben még viszontlátjuk őt, akár csak megfigyelőként vagy a sport nagyköveteként. Biztosan nem lesz ideges attól, ha azt is hozzáteszem, hogy ne ő szokott a leggyorsabban válaszolni a levelekre, de mindent alaposan átrág. Egyszerűen egy top srác.”

f1-vettel-abudhabi-2022-grid

Hangerőt feltekerni: a Haas és az AlphaTauri is beindította az autóját

Ahogy közeledünk az előszezoni teszthez és az azt megelőző bejáratásokhoz – amelyeket filmforgatási napok keretében szokott megejteni a csapatok többsége –, egyre több F1-es alakulat indítja be a motorját és a 2023-as autóját, ami minden konstrukció életében kulcspillanatnak számít. Erről pedig a modern kor követelményeinek megfelelően posztolnak is a közösségi médiában – íme, az utóbbi másfél nap termése az AlphaTauri és a Haas jóvoltából:

Hamilton visszaült az utált F1-es Mercedesébe, pályán a McLaren is

Bár a hivatalos bahreini előszezoni tesztig még három hetet várnunk kell, már ébredezik a téli álmából a Formula-1. A Mercedes például szerdán és csütörtökön a Pirelli tesztprogramjában vett részt a franciaországi Paul Ricard versenypályán: tegnap még George Russell ült a volán mögé, míg csütörtökön Lewis Hamilton jelentkezett munkára. A hétszeres F1-es világbajnok annak ellenére pattant be a W13-asba, hogy a tavalyi szezon küszködései után jelezte: legszívesebben soha többet nem vezetné a pattogós 2022-es konstrukciót.

A Pirelli-teszt egyébként pénteken és szombaton az AlphaTauri részvételével folytatódik, méghozzá vizes pályán, míg az utolsó idény előtti gyakorlásra jövő héten kerül sor Jerezben, ahol a Mercedes mellett az Aston Martin lesz jelen.

 

Mindeközben a barcelonai pálya is F1-es motorhangtól volt hangos a napokban: a katalán helyszínen a McLaren tartott privát tesztet. Előbb Lando Norris, ma pedig Oscar Piastri vezette az MCL35M-et, azaz a két évvel ezelőtti, 2021-es versenygépet – különösen az újonc ausztrál számára lehet rendkívül hasznos minden egyes megtett kilométer.

Jean Alesi lett a francia F1-es pálya új elnöke

Új elnököt nevezett ki a Paul Ricard versenypálya: mostantól Jean Alesi tölti be ezt a szerepkört. Alesi tizenhárom idényen át versenyzett a Formula-1-ben, ez idő alatt egy nagydíjgyőzelmet aratott: a Ferrarival az 1995-ös Kanadai Nagydíjon. A francia expilóta elmondta: gyerekkorában a Le Castellet-i pályán találkozott először az F1-gyel, 1989-ben pedig ott teljesítette első futamát is a száguldó cirkuszban.

A Paul Ricard versenypálya rendezte az elmúlt években a Formula-1-es Francia Nagydíjat, a 2023-as versenynaptárban azonban már nem kapott helyet a futam.

f1-alesi-2022-franciagp

25 éves svájci hölgy az F1 Academy első bejelentett résztvevője

A Formula-1 új, kizárólag nőknek szóló versenysorozatot indít el 2023-tól, amely az F1 Academy nevet kapta – nem a másik formulaautós női széria, a W Series helyett, hanem vele párhuzamosan zajlik majd, alacsonyabb lépcsőfokként. 15 versenyző alkotja a mezőnyt a Formula-2-ből ismert csapatokkal: az ART, a Campos, a Carlin, az MP Motorsport és a Prema három-három autót készítenek fel.

Közülük az ART nevezte meg a mezőny első tagját, a svájci Lena Bühlert. A 25 éves hölgy hétéves korában kezdett gokartozni, aztán BMX-versenyzésre váltott. Az idei negyedik formulaautós szezonja: 2020-ban 15. helyen végzett a spanyol F4-es bajnokságban, 2021-ben 38. lett a Formula Regional Európa-bajnokságon pont nélkül, 2022-ben csak néhány hétvégén szerepelt az európai és ázsiai Regional-szériában. 2023-ban már indult az arab Formula-4-es bajnokság eddigi versenyein, de pontot még nem szerzett. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy overallján feltűnt a Sauber Akadémia logója, de hivatalos bejelentés nem történt az Alfa Romeo utánpótlásprogramja részéről.

Nem lesz plusz egy csapat az F1-ben – mondja a szkeptikus Montoya

Az elmúlt időszakban a Formula-1 2026-os bővüléséről szólt a szaksajtó – az Andretti–Cadillac mellett a hírek szerint négy másik formáció is fontolgatja a beszállás lehetőségét, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök pedig akár 12-13 csapatból álló rajtrácsot is emlegetett. A korábbi versenyző, Juan Pablo Montoya azonban nem hiszi, hogy 20 fő fölé fog emelkedni a létszám.

„Szeretném a rajtrácson látni őket, de nem gondolom, hogy meg fog történni, hacsak nem vásárolnak meg egy másik csapatot. Nem gondolom, hogy plusz csapat lesz” – mondta a Racernek Montoya, az Andrettire célozva. „Ha tényleg elkötelezettek, akkor vesznek egy csapatot, mint az Alpine tette. Ha ragaszkodnak hozzá, hogy új csapatként szálljanak be, nagyon valószínűtlennek tartom, hogy az F1-ben fogjuk látni őket.”

„Úgy kell tenniük, mint az Audi: aki hosszabb ideig aktív akar lenni az F1-ben, az 30-40 százalékos részesedést vásárol egy létező csapatból, opcióval még 20-30-40 százalékra két évvel később, hogy többségi tulajdonrésze legyen. Más esetben nem hiszem, hogy meg fog valósulni. Ismerjük, milyenek a csapatok, hogyan működik ez a játék” – beszélt arról a kolumbiai, mit kellene tennie Andrettiéknek. A Williams és a McLaren egykori versenyzője hozzátette: egy új csapat belépése esetén tíz százalékkal csökkenni fog a képernyőidő, valamint a bevételekből is kevesebbet kapnak az istállók – ezért nem lesz 11. csapat.

Fotó: DPPI

Egy Schumacher már szerepelt a McLarennél

Mick Schumacher a Mercedes mellett a McLarennél is tartalékpilóta lesz 2023-ban. A Schumacher dinasztiának korábban is köze volt már a wokingi csapathoz: édesapja, Michael Schumacher 1995-ben tárgyalt a McLaren-Mercedesszel a lehetséges csapatváltásról, de végül a Ferrarihoz igazolt a Benettontól.

Mick nagybátyja, Ralf Schumacher azonban ténylegesen vezette is a McLarent. A tesztre 1996 augusztusában került sor, Silverstone-ban. Az akkori sajtóbeszámolók alapján a Formula Nippon széria bajnokesélyese felkapott volt a csapatok között, menedzsere, Willi Weber a McLaren mellett a Benetton, Ligier és Jordan istállóval is tárgyalt. Egy hónappal később Schumacher Eddie Jordan csapatával írt alá hároméves szerződést.

Először a pályán idén a Mercedes – Russell tesztelt szerdán

A múlt héten Fioranóban Ferrarit tesztelő Carlos Sainz és Charles Leclerc után újabb topversenyző tette meg első idei köreit: a versenynaptárból kikerülő Paul Ricard-on George Russell vezette a Mercedes tavalyi konstrukcióját, a W13-at. Franciaországban Pirelli-teszt zajlik, a fiatal brit a gyártó száraz pályás abroncsaival gyűjtött adatokat még a szezonkezdet előtt.

A teszt egész héten zajlik Le Castellet-ben, csütörtökön Lewis Hamilton kerül sorra, pénteken és szombaton pedig az AlphaTaurié lesz a pálya, a csapat az esőgumikon köröz majd. Jövő héten kedden és szerdán pedig Jerezben tesztel szintén a Mercedes az Aston Martinnal – a zöldeknél Fernando Alonso szereplése várható. Mivel a hivatalos tesztelés csupán három nap lesz Bahreinben, a csapatok igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy az állandó versenyzőknek biztosítsanak pályaidőt.

„Koncentráljunk a sportra” – így látja a Ben Sulayem-ügyet a Ferrari új F1-es főnöke

Túlzás nélkül lehet állítani, hogy forr a levegő az elmúlt hetekben Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke körül. Egyre egyértelműen kirajzolódik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség bő egy éve hivatalban lévő vezetője és a Formula-1 között feszültség húzódik: ez leginkább a szaúdi felvásárlás pletykája kapcsán tett megnyilvánulásokban mutatkozott meg. Ha pedig mindez nem lenne elegendő, Ben Sulayem még egy két évtizeddel ezelőtti szexista megjegyzése miatt is a rivaldafénybe került, de egy emberi jogi szervezet is célkeresztjébe vette őt.

Mindezek ellenére Frederic Vasseur, a Ferrari nemrég munkába állt új F1-es csapatfőnöke úgy véli, hogy amint elindul a versenyszezon, csillapodni fognak a kedélyek az FIA-elnök botrányai kapcsán: „Meggyőződésem, hogy amint kigurulnak az autók a pályára, ez némileg háttérbe fog szorulni a hírekben. Nyilvánvalóan lesznek megbeszélések, de mint mindig, most is remélem, hogy képesek leszünk a sportra koncentrálni” – mondta el Vasseur.

f1-vasseur-bensulayem-2022

Betiltotta a NASCAR Ross Chastain döbbenetes falazós manőverét

Úgy tűnik, egyszer lehetett eljátszani a 2022-es esztendő egyik legemlékezetesebb pillanatává avanzsáló manővert, amelyet Ross Chastain mutatott be a NASCAR Cup Series martinsville-i versenyének befutójánál, amikor autóját a falnak vezetve nyert sebességet és előzte meg több riválisát is. A megmozdulás egyszerre váltott ki meghökkenést és elismerést, de felmerültek biztonsági aggályok is ennek kapcsán.

Emiatt pedig a NASCAR illetékesei úgy döntöttek, a jövőben hivatalosan is tiltani fogják a hasonló falfutásokat. A NASCAR részéről hangsúlyozzák: nem új szabályról van szó, csupán az ilyen jellegű manőverekre is alkalmazni fogják azt a passzust, miszerint a versenyzők nem alkalmazhatnak olyan stratégiát, amely veszélybe sodorhatja a saját, a versenytársak vagy a nézők biztonságát. Hozzátették: ha valaki mégis megpróbálkozna a Chastain-féle manőverrel, az időbüntetéssel fog szembesülni.