DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat

A MotoGP történetének legnagyobb fordításával lehet világbajnok Bagnaia

Miután Fabio Quartararo kiesett, Francesco Bagnaia ausztráliai harmadik helye azt jelentette, hogy az olasz az élre állt a MotoGP világbajnoki összetettjében: 14 ponttal vette át a vezetést a yamahástól. Pedig a szezon közepén nem sokan mertek volna fogadni a Ducati versenyzőjére: a Német GP után konkrétan 91 pontos, azaz több mint három és fél győzelemnyi (!) lemaradásban volt a tabellán Quartararóhoz képest. Ezt fordította 14 pontos előnyre mindössze nyolc futam alatt Bagnaia, aki tehát 105 egységgel szerzett többet eddig a franciánál az idény második felében.

Ha Bagnaia világbajnok lesz, akkor mindezt a legnagyobb fordítással teszi, amit bárki bemutatott a jelenlegi pontrendszer 1993-as bevezetése óta. A korábbi csúcsot nem is oly régről, 2020-ból Joan Mir tartotta: a suzukis legnagyobb hátránya 48 pont volt a szezon egy pontján az éllovashoz képest – érdekesség, hogy az akkor is Quartararo volt. Marc Marquez is produkált két nagy felzárkózást: 2013-ban 30 pontra is leszakadt Dani Pedrosától, 2017-ben pedig 37-re Maverick Vinalestől, mégis mindkétszer világbajnok lett, ám sem az ő, sem Mir fordítása nem is említhető egy ligában Bagnaia esetleges vb-hajrájával.

bagnaia-pi-dppi-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Sérti a sport integritását és lényegét” – Brown megint beleállt Hornerékbe

Az elmúlt hónapokban vagy inkább már egy-két évben a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown többször is kemény kritikával illette a Red Bullt. A legemlékezetesebb eset az volt, amikor az energiaitalosok költséglimit-túllépési botránya idején még levelet is írt az ügyben az FIA-nak. Brown most a BBC Sportnak nyilatkozva beszélt minderről és arról, hogy nem személyes a problémája a csapatfőnök Christian Hornerrel:

„Nagyjából 25-30 éve ismerem Christiant. Versenyeztünk egymás ellen. Azt mondanám, jól kijöttünk. Hiszek az átláthatóságban. Hiszek abban, hogy fel kell tenned a kezed, ha valamit rosszul csináltál. A költségsapkás kihágásnál nem hallottam egyszer sem azt, hogy ’egyszerűen csak elszúrtuk’. Kifogásokat hallottam, és azt, hogy nem vállalják a felelősséget. Ha valaki megszegi a költségplafont, és úgy tűnik, nem veszi azt komolyan, az sérti a sport integritását és lényegét. Számomra ez nem személyes ügy, hanem a sportunk védelméről szól.”

Brown a Red Bull idei balhéi kapcsán is többször odaszúrt a riválisnak, különösen akkor, amikor azok nem átláthatóan folytatták le a Hornerrel szembeni belső vizsgálatot: „Amikor olyat látok, ami nincs összhangban az értékeinkkel, akkor fel fogok szólalni, mert fontos, hogy az emberek értsék, honnan jövünk. Tudom, hogy ezzel nem feltétlenül leszünk népszerűek vagy nem leszünk barátok mindenkivel a paddockban, de számomra a legfontosabb, hogy a McLarennel, a rajongóinkkal és a partnereinkkel jóban legyek” – fogalmazott a McLaren első embere.

f1-brown-mclaren-1

Kávé, üzenetváltások, flörtölés – így szerezte meg a Williams Sainzot

James Vowles, a Williams csapatfőnöke Carlos Sainz leigazolásának hátteréről osztott meg részleteket az F1Nation podcast legfrissebb epizódjában.

„Randevúként tudnám körülírni a dolgot” – kezdte mondandóját James Vowles.

„Először egy kávét fogyasztottunk el – ez nagyszerű találkozás volt. Ezt könnyed hangvételű üzenetek követték, majd a flörtölés szakaszába léptünk. A Hamiltonnal kapcsolatos híreket követően aztán hónapról hónapra egyre komolyabbá és intenzívebbé vált a dolog. Ezután már telefonhívások is történtek, illetve az elmúlt pár héten több nagyszerű estét töltöttünk el egymás társaságában.”

„Az egyik ilyen közös esténk Ausztriában volt, ekkor arról beszélgettünk, hogy karrierje mely szakaszában van jelenleg, milyen értékeket képvisel és hova akar eljutni. Több órán át beszélgettünk – nagyon jó hangulatú társalgás volt. A találkozók aztán egészen Spáig folytatódtak” – tette hozzá Vowles.

Magabiztosan várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes

Az idei sikeres fejlesztések miatt optimistán várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes – erről számolt be Andrew Shovlin, az alakulat vezető pályamérnöke.

„Azt nézve, hogy az utóbbi fejlesztéseink jól sikerültek és annyi teljesítményt hoztak, amennyit reméltünk tőlük, és azt is nézve, hogy a következő évi autó a mostani közeli unokatestvére lesz, most magabiztosabbak vagyunk afelől, hogy az idei lendületünket át tudjuk menteni jövőre is. Magabiztosabbak vagyunk, mint az előző években” – idézi Shovlin szavait a Racingnews365.com.

„Az idei autó alapja nem volt igazán jó, de aztán jó munkát végeztünk, és megértettük a gondokat, majd meg is oldottuk őket. Egyértelműen megvan a világos út ahhoz, hogy hogyan nyerjünk teljesítményt. Sokat tanultunk” – tette hozzá a szakember.

az utóbbi időszakban szárnyal a mercedes

fotó: Mercedes

Sajtó: Eldőlhetett, melyik F1-es csapatnál folytatja Newey

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében elhagyja a Red Bullt, folyamatos téma az, hogy vajon melyik másik csapathoz igazol az egyelőre saját bevallása szerint pihenni vágyó szakember. Eleinte a Ferrari tűnt befutónak, ám sajtóhírek szerint a tervezőzseni bizonyos feltételei nem tetszettek a Scuderiának, így egy ideje már az Aston Martint tartják a legvalószínűbb célállomásnak.

Ez utóbbit erősíti most az olasz Autosprint értesülése is: a lap keddi számában kvázi tényként ír arról, hogy Newey megállapodott az Aston Martinnal, miután meggyőzőnek találta Lawrence Stroll vízióját a létesítmények terén folyamatosan fejlődő, 2026-tól a Honda gyári partnerévé váló projektről. Az Autosprint szerint a bejelentésre szeptember elejéig várnunk kell a Red Bull-lal kötött szerződések miatt. A lap megerősíti azt a korábbi híresztelést is, miszerint négyéves időtartamra 100 millió eurós fizetést ajánlottak a szakembernek, aki júniusban egy titkos látogatást is megejtett az Aston gyárában.

f1-newey-redbull-1

Albon: Ha egy évre szól a szerződésed az F1-ben, önzőbb leszel

Harmadik szezonját tölti a Williamsnél Alexander Albon, aki elárulta, hogy más a felfogása, mióta hosszabb távra szóló szerződést írt alá – nagyobb a biztonságérzete, és kicsit másképp versenyez, mint korábban, amikor csak egy esztendőre szólt a kontraktusa.

„Amint megtudtam, hogy hosszabb távú szerződést írok alá, és a Williamsszel kötöm össze a jövőmet, az azonnali teljesítés érzése elillant, mert úgy voltam vele, hogy ebben a projektben vagyok, van időm. Amikor rövid távra szól a szerződésed, hajlamos vagy magadért hajtani, természetes módon önzőbb leszel. Olyankor inkább magadról szól a dolog, arról, hogy te teljesíts, hogy rád figyeljenek a többiek, és így harcolj. Amint hosszabb távra írsz alá, a figyelmed már a csapat projektjére összpontosul” – magyarázta a Racingnews365.comnak Albon.

albon már a williamsre figyel

fotó: Williams

Sainz: Két kiló itt, három ott, és már túlsúlyosak is az F1-es autók...

Továbbra is problémásnak érzi az F1-es autók súlyát Carlos Sainz. A Ferraritól jövőre a Williamshez igazoló spanyol pilóta szerint ugyan csak két kilogrammot híznak az autók 2025-re, de úgy érzi, hogy az évek óta tartó tendenciába illik bele ez is – és ezzel nagyon rossz irányba megy a sportág.

„Nyilván két kilogramm nem túl nagy változás, de a probléma akkor kezdődik, amikor ezt a két kilót másik és másik, és megint másik két kilóhoz adjuk hozzá. Szerintem az F1-ben ez a trend az utóbbi tíz évben, hogy mindig hozzáteszünk csak két kilót itt, hármat ott, ötöt amott, és az autók már 800 kilogrammot nyomnak” – idézi Sainz szavait a Racingnews365.com.

„Régebben 600 kilósak voltak, és úgy gondolom, hogy dolgoznak a súlyon a 2026-os szabályváltoztatásokra. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy a többletsúly biztonságosabbá is tette az autókat, mert sok ütközéselnyelő szerkezetet építettek be, ezt pedig sosem fogom tagadni, hogy a lehető legmagasabb szintű biztonságot akarok” – magyarázta.

„De bármit, amit megtehetünk a súlycsökkentés érdekében, azt szerintem minden pilóta értékelne és elfogadna. Reméljük, hogy az FIA és a csapatok számolnak ezzel, amikor a jövő szabályairól döntenek, és itt nemcsak a 2026-osról beszélek” – tette hozzá.

carlos sains szerint túlsúlyosak az f1-es autók

fotó: Ferrari

Norris vezeti a 2024-es Idegeskedő Világbajnokságot!

A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.

Idén Lando Norris vezeti a bajnokságot, aki nyár elejéig még futamgyőzelemmel sem rendelkezett, azóta viszont háromszor is behúzta a hétvége legidegesebb emberének járó díjat – érdekes módon éppen azokon a hétvégéken, melyeket a Mercedes nyert meg.

ideges-2024-2_resize

Hogy a Belga Nagydíjon miért Norrist választottuk a hétvége legidegesebb emberének, kiderül a Formula Podcast futamértékelő adásából:

 

Erotikus tartalmakat terjesztő oldal lehet az Alpine szponzora

Bár egyéb területeken dolgozó előadók is szép számban megtalálhatóak rajta, az OnlyFans mindenekelőtt az erotikus tartalmakról vált ismertté az elmúlt években. A cég egy ideje már jelen van a motorsportban többek között a MotoGP-szereplésre is kandidáló Moto2-es American Racing Team névadó szponzoraként.

És most úgy tűnik, hogy a Formula–1-ben is megjelenhet a cég, sajtóértesülések szerint ugyanis 2025-ben az Alpine egyik szponzora lehet az OnlyFans, sőt egy brit újságíró egyenesen azt adta hírül, hogy a jelenlegi fő- és névadó szponzor, a BWT helyét foglalhatják el.

alpine-monaco

„Fernando is faster than you” – Ez volt Massa egyik legszomorúbb napja

A 2009-ben Magyarországon rendkívül súlyos sérüléseket szenvedő Felipe Massa az elmúlt másfél évben a 2008-as világbajnoki cím visszamenőleges megszerzéséért vívott reménytelen küzdelmével került a reflektorfénybe. A Motorsport brazil kiadása azonban most kivételesen nem erről, hanem a 2009-es balesetről és annak utóhatásairól kérdezte. „Soha senki nem mondta nekem, hogy nem vagyok ugyanaz, mint előtte” – kezdte a brazil.

massa-2010

„Természetesen sokat kritizáltak a sajtóban, mert a balesetem után nem nyertem több versenyt az F1-ben, pedig többször is közel jártam hozzá! Sajnos nem sikerült győznöm Németországban, azon a versenyen, melyet pontosan egy évvel a balesetem után, 2010. július 25-én rendeztek” – utalt vissza az akkoriban nagy vihart kavart csapatutasításra („Fernando is faster than you”), mely elvette tőle a győzelem lehetőségét.

„Ez volt életem egyik legszomorúbb napja. Utána egy más időszakot éltem, mert már nem volt versenyképes autóm, amivel a győzelmekért küzdhettem volna, ahogy korábban” – folytatta Massa. „De nem érzem, hogy bármi is változott volna abban az értelemben, hogy milyen voltam korábban és milyen vagyok ma. Azt elmondhatom, hogy ma már sokkal jobban tisztelem az életet, a sajátomat és másokét is. Mert sosem gondolod, hogy bármi is történhet, de amikor mégis megtörténik, utána sokkal jobban megbecsülöd az életet. Én száz százalékig értékelem az enyémet, és minden nap hálás vagyok érte.”

massa-2010-2

Így állnak a büntetőpontok az F1 nyári szünetében

A nyári szünet előtti időszakban nagyon „jól viselkedtek” a versenyzők, hiszen az elmúlt hat versenyhétvégén csak egyszer, Ausztriában osztottak ki büntetőpontokat, néhány pedig le is járt, így senki nem került érdemben közelebb az az eltiltáshoz, leszámítva Fernando Alonsót, aki a Zhouval történt spielbergi ütközése miatt immár nyolc egységnél jár…

Az alábbi táblázatban az olvasható össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól – ha rövid időn belül „veszítenek el” több pontot, akkor azokat együtt tüntetjük fel:

Kevin Magnussen

10

2025. március 9. (3)

Fernando Alonso

8

2025. március 24. (3)

Sergio Perez

8

szeptember 17. (1) és 24. (4)

Logan Sargeant

8

szeptember 3. (2) és 24. (2)

Lance Stroll

5

november 17. (2)

Max Verstappen

4

november 19. (2)

Esteban Ocon

3

2025. május 4. (1)

Valtteri Bottas

2

október 29. (2)

Lewis Hamilton

2

szeptember 3. (2)

Daniel Ricciardo

2

2025. április 21. (2)

George Russell

2

november 19. (2)

Yuki Tsunoda

2

augusztus 27. (2)

Carlos Sainz

1

2025. május 5. (1)

Alexander Albon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri és Guanyu Zhou nem rendelkezik büntetőponttal.

alonso-imola

„Ha nyerünk, Hamilton nehezebben távozott volna”

A Mercedes kissé váratlan formajavulásának köszönhetően elszaporodtak a kérdések, melyek azt firtatják, hogy vajon Lewis Hamilton megbánta-e, hogy átigazolt a Ferrarihoz, illetve hogy most is meghozná-e ezt a döntést. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökguruja szerint a hétszeres világbajnok klasszis távozása elsősorban nem a teljesítményen múlott, de egyúttal azt is elismerte, hogy ha az elmúlt években is a 2020-ig tartó domináns produkciót hozták volna, talán nehezebben hozta volna meg ezt a döntést.

hamilton-hungaroring

„Azt hiszem, ha bajnokságokat nyertünk volna, Lewisnak nehéz lett volna nemet mondania a számunkra” – nyilatkozta Shovlin a minap. „Azonban úgy gondolom, hogy a legfőbb okai nem feltétlenül az autó teljesítményével kapcsolatosak. Egyértelmű, hogy szeretne egy újabb fejezetet nyitni a karrierjében a Mercedesnél töltött, nagyon sikeres időszak után. Abban a korban van, hogy ha ezt meg akarja tenni, akkor inkább előbb kell, mint utóbb.”

Shovlin hozzátette: „Szerintem ez nagyrészt arról szólt, hogy Lewis egy másik csapatra és egy újabb kihívásra vágyik. Azt hiszem, ha valaki eldöntötte, hogy ezt akarja tenni, akkor elég nehéz lehet meggyőzni az ellenkezőjéről.”

shovlin

„Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim” – Brown odaszúrt a Red Bullnak

Sergio Perez pocsék formája és szerény ponttermése révén a Red Bull előnye 42 pontra olvadt a konstruktőri világbajnoki tabellán a McLarennel szemben. Ennek ellenére az energiaitalosok úgy döntöttek, hogy a nyári szünet után is marad a mexikói Max Verstappen csapattársa. Amikor a Sky Sports F1 erről kérdezte a rivális McLaren elnök-vezérigazgatóját, Zak Brownt, az ellenfél méltatása mellett azért természetesen oda is szúrt nekik:

„Trükkös. Olyan helyzetben találták magukat, ahol az egyik versenyzőjük vezeti a világbajnokságot, míg a másik csak hetedik. Nagyszerű pilótáról van pedig szó, hiszen nyert futamokat. Mind tudjuk, hogy bármikor képes győzelemre. Úgy fest, jelenleg problémája van. Nem tudok mindent, ami ott zajlik. Ezt nekik kell megoldaniuk. Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim…” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: nagyszerűnek tartja, hogy mindkét pilótájuk, akik ráadásul egész F1-es karrierjükben a McLarennél versenyeztek, nyert már idén futamot, és azt szeretné, ha a vb-tabellán is mindketten az első háromba kerülnének.

rovidek-5

„Először működnek a fejlesztések a Haas F1-es történetében” – Magnussen

Sokan vélhetően arra számítottak a Haas tavalyi sereghajtó pozíciója után, hogy azt a formát fogják folytatni a 2024-es Formula-1-es szezonban is. Ehhez képest az amerikai istálló a nyári szünetig összesen 27 pontot gyűjtött, és az alsóházba sorolt csapatok közül csak a Visa Cash App RB előzi őket, magyarán a konstruktőri hetedik pozíciót foglalják el. A Haastól az idény végén biztosan távozó Kevin Magnussen is pozitívan értékelte az eddigieket:

„Azt hiszem, az év elején azt gondoltuk, hogy az utolsók leszünk, de nem így történt, szóval már az pozitív meglepetés volt. Visszanézve persze mindig lehet mondani, hogy bizonyos dolgokat jobban csinálhattunk volna, de ez mindenkire igaz, szóval szerintem jól sikerült a szezonunk első fele. A második felében pedig az a néhány fejlesztés, amink volt eddig idén, működtek. És ez az első alkalom a Haas történetében, hogy a hozott fejlesztéseink gyorsabbá tették az autót. Úgyhogy ez már egy nagy előrelépés, és remélhetőleg tudjuk ezt folytatni, mert jó a tendencia” – idézi a dánt a MotorsportWeek.com portál.

A pilóta hozzátette: a Haas most már sokkal stabilabb csapat, mint volt néhány évvel ezelőtt a koronavírus-járvány által is sújtott időszakban, amikor a megfogalmazása szerint emiatt őt és Romain Grosjeant is ki kellett rakniuk és két újoncra cserélniük.

f1-magnussen-haas-spa

„Legyünk őszinték: Seb Max mellett a Red Bullban?” – Marko Vettelről

Sebastian Vettel 2022 végén vonult vissza a Formula-1-től, azóta pedig csupán egy tesztet teljesített a Porsche WEC-alakulatával. Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban korábban elhintette, hogy a német többször is megkereste őket – a csapatot, amellyel mind a négy vb-címet nyerte az F1-ben. Markóék azonban nem tartják reálisnak, hogy Vettel Max Verstappen csapattársa legyen – az F1-Insidernek nyilatkozva azt is elmondta, miért:

„Sebastian már most két évet kihagyott. Igen, Hülkenberg még tovább távol volt, de ő nem egy négyszeres világbajnok, ő még éhesebb. És legyünk őszinték: Sebastian Max mellett a Red Bullban? Nem akartam ezt megtenni vele” – fogalmazott Marko, aki arra a kérdésre, hogy ezek szerint Verstappen jobb-e, mint Vettel, félig kitérő választ adott:

„Nem kellene összehasonlítgatni. De Maxnak olyan tekintélyt parancsoló a teljesítménye, ahogy átlátja a dolgokat és ahogy képes a határokat feszegetni, hogy az egyedülálló. Még sosem tapasztaltam ilyet. Még csak 26 éves, de már most ott van minden idők legjobbjai között.”

f1-vettel-marko

Van esélye Schumachernek az F1-es ülésre?

Miután a Williams bejelentette Carlos Sainzot, Jack Doohan Alpine-szerződésének bejelentése pedig sajtóértesülések szerint már a küszöbön áll, Mick Schumachernek reálisan már csak az Audinál lehet esélye arra, hogy 2025-ben visszatérjen az F1-be. A német versenyző nemrég úgy nyilatkozott, hogy szerinte jelenleg még minden nyitott a pilótapiacon, hiszen még mindig több csapatnál vannak helyek, s mint hozzátette: a szabad üléssel rendelkező csapatokon nincs időnyomás, azaz még bízhat abban, hogy számára kedvezően alakulnak a dolgok.

„Sok csapaton nincs olyan nyomás, hogy most azonnal kelljen dönteni, ami miatt persze én is egy kicsit a levegőben lógok” – mondta, majd hozzátette. „Az F1 természetesen mindig elsőbbséget élvez mindenben, amit csinálok, szóval amíg ez a lehetőség be nem zárul teljesen számomra, addig kivárok és erre koncentrálok.”

Az egykori F1-es pilóta, a több mint tíz éven át a Sky közvetítéseiben dolgozó Johnny Herbert szerint viszont Schumachernek gyakorlatilag nincs esélye a visszatérésre: „Káros egy versenyző karrierjére nézve, ha nem tudja legyőzni a csapattársát, ő pedig ezt nem tudta megtenni. Mick senki bevásárlólistáján nem szerepel.”

mick-schumacher-2024

Büszkeség: Kollégánkat méltatja az egyik legfontosabb F1-es lap!

Az F1 üzleti és politikai oldalával foglalkozó BusinessF1 című tekintélyes magazin augusztusi száma dupla oldalas beszámolót közöl arról a munkáról, amelyet a formálódóban lévő Toyota-Haas együttműködés felderítésével kapcsolatban végzett az Autósport és Formula Magazin, valamint a Formula.hu munkatársa, Mészáros Sándor kollégánk. 

A brit lap a sportág egyik top újságírójának titulálja a Formula Podcastben is hétről-hétre feltűnő Sanyi barátunkat, aki – idézzük – „a Toyota-Haas történet után a jövőben még nagyobb erőt képvisel majd.”

pf-businessf1

Lecsapna a McLaren juniorjára az Audi?

Nem sok ülés maradt kiadó a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson, de a fennmaradó helyek közül az egyik legérdekesebb kérdés, hogy ki lesz a 2026-tól már az Audi gyári csapatává váló Sauber/Stake második pilótája a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellett. Az első számú jelöltjük, Carlos Sainz a Williams mellett tette le végül a voksát, míg a korábban szintén hírbe hozott Esteban Ocon a Haashoz fog igazolni, így fogynak az Audi/Sauber lehetőségei.

Mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor beszámolt néhány hete, Liam Lawson is a radarjukon lehet abban az esetben, ha az új-zélandi nem jut lehetőséghez a Red Bull kötelékein belül. Az olasz Formu1a.uno portál viszont most egy másik újonc kapcsán értesült arról, hogy érdeklődhet iránta az Audi és a nemrég az F1-es projekt élére kinevezett Mattia Binotto. Konkrétan Gabriel Bortoletóról van szó, aki tavaly a Formula-3 bajnoka lett, idén pedig debütáló idényében pillanatnyilag a második helyen áll a Formula-2-es tabellán egy győzelemmel és négy dobogóval. A fiatal brazilt a McLaren szerződtette a juniorprogramjába a tavalyi F3-as diadala után, a wokingiak F1-es alakulatánál azonban egy ideig aligha jut üléshez, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri is hosszú távú szerződéssel rendelkezik, így a Sauber/Audi jó lehetőség lehet Bortoleto számára is az F1-es bemutatkozásra.

Bortoleto mellett egyébként a RacingNews365.com információi szerint a jelenlegi Stake-pilóták egyike, Valtteri Bottas is esélyes még az ülése megtartására, míg Guanyu Zhou maradása gyakorlatilag kizárható.

f2-bortoleto-invicta

Fotó: Invicta Racing

Robbanás történt a nürburgringi paddockban, többen kórházba kerültek

A Nürburgring közösségi oldalain megjelent rövid közlemény szerint péntek este valamivel 18 óra után robbanás történt a paddockterületen a helyi endurance-széria, az NLS teszt- és beállítási futásai során. Mint írják, az elsődleges vizsgálatok alapján a robbanást egy nyomóhenger okozhatta.

Az incidensben többen megsérültek, akiket előbb a pálya orvosi központjában láttak el, majd mentőhelikopterekkel a közeli kórházakba szállítottak. A közlemény szerint a rendőrség is vizsgálja a helyszínt.

nurburgring

Montoya egy verseny erejéig visszatér a NASCAR-ba

Ismerős név fog feltűnni a NASCAR Cup Series szeptemberi, Watkins Glen-i futamán, rajthoz áll ugyanis az eseményen Juan Pablo Montoya. A 48 éves pilóta a 23XI Racing #50-es rajtszámú fekete-arany Toyotájának volánjánál fog feltűnni, amelyet alkalmanként indít a csapat különböző versenyzőkkel (velük szerepelt korábban Kamui Kobayashi is).

Montoya 2007 és 2013 között a mezőny állandó tagja volt a NASCAR-ban, két győzelmet is aratott ezen időszak alatt – az egyiket épp Watkins Glenben –, összetettben pedig a legjobb helyezése a nyolcadik pozíció volt. A legendás kolumbiai versenyző emellett kétszer nyert Indy 500-at, és megfordult persze az F1-ben is, ahol hét győzelemig és 2003-ban világbajnoki bronzéremig jutott.

montoya-nascar

Martin-vezetéssel tért vissza a nyári szünetről a MotoGP

Véget ért a nyári szünet a MotoGP-seknek, a Brit Nagydíj pénteki edzéseivel megkezdődött a „második félidő”. Délelőtt Jorge Martin volt a leggyorsabb Silverstone-ban az Apriliák előtt, de a hangsúly persze a délutáni egyórás tréningen volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros kvalifikálja magát automatikusan az időmérő második szakaszába.

A legjobb időt – 1:57,911-et – ismételten Martin motorozta, a vb-tabellán második spanyol így mindkét edzésen behúzta az elsőséget. A tavalyi brit győztes Aleix Espargaro 45 ezreddel maradt el tőle, míg az összetett éllovasa, Francesco Bagnaia 74 ezredes hátránnyal harmadik lett. Bejutott még a top 10-be és ezzel a Q2-be Enea Bastianini, a két gyári KTM-es, a két VR46-os, valamint Maverick Vinales és Marc Marquez.

motogp-martin-silverstone-day1

A pénteki nap hírei közé tartozik egyébként, hogy a Ducati bejelentette, hogy a Pramac Yamahára váltása után a VR46 lesz a gyári támogatott szatellit csapatuk. Sőt, Davide Tardozzi a Canal+-nak azt is elárulta – a VR46-főnök Uccio Salucci nem túl nagy örömére –, hogy a GP25-ös Desmosedicin Fabio di Giannantonio, a GP24-esen pedig Franco Morbidelli fog ülni az istállónál.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Jorge Martín Pramac Ducati 1'57.911  
2. Aleix Espargaró Aprilia 1'57.956 0.045
3. Francesco Bagnaia Ducati 1'58.030 0.119
4. Enea Bastianini Ducati 1'58.190 0.279
5. Jack Miller KTM 1'58.260 0.349
6. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'58.318 0.407
7. Brad Binder KTM 1'58.386 0.475
8. Maverick Viñales Aprilia 1'58.389 0.478
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'58.506 0.595
10. Marc Márquez Gresini Ducati 1'58.585 0.674
11. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'58.642 0.731
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'58.776 0.865
13. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'58.833 0.922
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'58.954 1.043
15. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'59.160 1.249
16. Fabio Quartararo Yamaha 1'59.273 1.362
17. Johann Zarco LCR Honda 1'59.409 1.498
18. Alex Rins Yamaha 1'59.455 1.544
19. Luca Marini Repsol Honda 1'59.644 1.733
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'59.835 1.924
21. Joan Mir Repsol Honda 2'00.277 2.366
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 2'00.575 2.664
23. Remy Gardner Yamaha 2'01.312 3.401

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!