Russell a bokszutcából rajtol Szingapúrban
https://formula.hu/parc-ferme/33684
A Mercedes ifjú britje a 11. rajthelyet lesz kénytelen feladni Szingapúrban, miután a Mercedes úgy döntött, hogy egy teljesen új erőforrással vágnak neki a versenynek Russell esetében. A 63-as rajtszámú autóba új belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor és és központi elektronika is került a kvalifikációt követően. Mivel a csere nem került jóváhagyásra az FIA technikai delegáltja által, ezért a szokásos mezőny végi start helyett Russell a bokszutcából lesz kénytelen a mezőny után eredni.
Helmut Marko elmondta, miért van bajban a motorokkal a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/30300
A Red Bull tanácsadója szerint egyértelmű, hogy miért küzd megbízhatósági problémákkal a nagy rivális Mercedes:
"Ahhoz szoktak hozzá, hogy könnyű dolguk van, mert általában az első pár körben használták feltekerve a motorokat, aztán visszatekerték őket biztonságos szintre. Ez többé már nem fér bele, most sokkal többet kell feljebb csavarva használniuk az erőforrásaikat. A probléma innen ered" - mondta az Auto Motor und Sportnak adott interjújában dr. Helmut Marko. Mint ismert, a Mercedes legutóbb Szocsiban motort cserélt Valtteri Bottasnál és várhatóan Lewis Hamilton is átesik egy ilyenen, a kérdés csak az, hogy már most, Törökországban megtörténik-e ez és a vele járó büntetés - az AMuS egy Mercedes-mérnököt idézett, aki szerint hacsak nem adódik gond Hamilton motorjával, akkor egy versenyt még tolhatják az ügyet.
fotó: dppi
Rossi helyesli a Moto3-as versenyző kétfutamos eltiltását – az újraindítást már kevésbé
https://formula.hu/parc-ferme/30299
Mi is beszámoltunk róla, hogy kétszer is meg kellett szakítani a legkisebb géposztály Amerikai Nagydíját, másodjára egy hatalmas tömegbukás miatt, amelyet Denis Öncü idézett elő azzal, hogy az austini hátsó egyenesben oldalra húzva elkaszálta Jeremy Alcobát, akinek a motorján Andrea Migno és Pedro Acosta is óriási tempónál átugratott. Csak a szerencsének volt köszönhető, hogy sem Alcobát nem találta el senki, sem a másik két vétlen fél nem szenvedett komoly sérülést, Öncü azonban nem úszta meg a történteket, s a soron következő misanói és portimaói futamokról eltiltották. A MotoGP rangidőse, Valentino Rossi csak egyetérteni tudott ezzel:
„Nem akarok Öncüről vagy bárki másról beszélni, de szerintem helyes a büntetés. Valamit tenni kell, az a minimum, hogy két versenyre otthon marad. Valamit tenni kellett, mert szerintem ez kezd elszabadulni” – utalt az utánpótlás-szériákban látott viselkedésre és részben ezeknek köszönhető tragédiákra a Crash.net által idézett Rossi. „Öncü úgy mozdult be az egyenesben, hogy tudta, hogy lehet mellette valaki, és ezzel olyan bukást okozott, ami sokkal súlyosabb is lehetett volna. Nagyon aggódtam mindenkiért, mert ott volt Migno, aztán Acosta is félelmeteset esett, nagyon nagy szerencse, hogy semmi nem történt. Valami komolyat kell tenni a fiatalok számára ezek ellen, a motorversenyzés túl veszélyes ilyen viselkedéshez.”
A büntetéssel tehát egyetértett Rossi, azzal viszont már kevésbé, hogy a korábbi megszakítás után öt körre újraindították a Moto3-as futamot: a kilencszeres világbajnok olasz szerint ez olyan volt, mint az orosz rulett, túl nagy veszélyt hordozott magában – és valóban jött is az említett baleset.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így tervez pólódizájnt Ricciardo és Norris
https://formula.hu/parc-ferme/30298
A McLaren támogatja a Mind elnevezésű jótékonysági szervezetet, amely a mentális egészség fontosságára hívja fel a figyelmet – amelyről Lando Norris is többször beszélt az utóbbi időkben. Ennek apropóján a két Formula-1-es pilótájuk saját egyedi pólódizájnokat tervezett: Daniel Ricciardo elsősorban pozitív üzenetet szeretett volna küldeni alkotásával, míg Norris szabadjára engedte az absztrakt kreativitását.
A „vízi F1-ben” is beveti Allisont a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/30297
A vitorlázás egyik legrégebbi és az abszolút csúcsnak számító versenye az Amerika Kupa, amelyen tavaly óta részben a Mercedes is érintett, a brackley-i Formula-1-es alakulathoz köthető Mercedes’ Applied Science részleg ugyanis segíti az Ineos UK Team felkészülését. A mostani tervek szerint pedig még nagyobb szerepet vállal a csapat az új vitorlás tervezésében és fejlesztésében, ezt pedig az F1-es gárda technikai vezetője, James Allison is segíteni fogja.
„Az emberek úgy beszélnek az Amerika Kupáról, mint a vízi F1-ről. A legtöbben arra gondolnak, hogy van benne egy kis hidrodinamika, egy kis aerodinamika, egy kis technológia. De számomra a legfontosabb párhuzam, hogy ez is rendkívül bonyolult” – fogalmazott Allison.
Arról, hogy miért és hogyan kapcsolódik össze a két csapat, részletesen is írtunk az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában - ide kattintva el is lehet olvasni, hogy a Mercedes jelenlegi résztulajdonosa hogyan keveri a lapokat.
Így reagáltak az F1-es csapatok a Facebook leállására
https://formula.hu/parc-ferme/30296
Hétfőn este, magyar idő szerint valamivel hét óra előtt teljesen elérhetetlenné vált a Facebook és minden hozzá tartozó alkalmazás, így a Messenger, a WhatsApp és az Instagram is. Ennek leginkább a Twitter örülhetett, amely valósággal felrobbant a Facebookkal történtek közepette, és bizony a Formula-1-es csapatok sem tudták megállni, hogy ne poénkodjanak Mark Zuckerberg oldalának kihagyásán. Itt vannak a legjobb tweetek, köztük a Mercedes egész bejegyzésfolyamával, amelyben a MySpace-jelszavuk megfejtésével viccelődtek, egészen a BAR-időkig visszanyúló utalásokkal:
Welcome to @F1 Twitter, everyone. pic.twitter.com/KYoJZpjHgJ
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 4, 2021
"Végre eljött a Twitter-admin pillanata!"
Finally. This is Twitter Admin’s moment.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 4, 2021
villeneuvezonta2223
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 4, 2021
"Amikor nem működik az Instagram..."
Admin when Instagram down. pic.twitter.com/TRBmM1Jqwz
— McLaren (@McLarenF1) October 4, 2021
"Reggelt Japán! Vicces történet, de mi tettük tönkre az internetet."
Morning Japan. Funny story, we broke the internet.
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 4, 2021
"Nincs Intagram és WhatsApp? Mi az, 2005-ben vagyunk?"
No IG, no WhatsApp Are we back in 2005? pic.twitter.com/YgYwIqEJXa
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 4, 2021
"Mi, ahogy várjuk, hogy a Facebook és az Instagram visszatérjen..."
Waiting for Facebook and Instagram to come back online...
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 4, 2021
Twitter team, how's it going? pic.twitter.com/dGkEb7tLI6
Egy közös dolog biztosan van Lewis Hamilton és Vin Diesel pályafutásában
https://formula.hu/parc-ferme/30295
Aki követi Vin Diesel karrierjét, az pontosan tudja, hogy a filmsztár rengeteg időt fordít az edzésekre, akárcsak a Formula-1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton. Kettejükben ez mindenképpen egy közös pont, olyannyira, hogy a színész nemrégiben osztott meg egy képet az Instagram oldalán, melyen közös edzenek, a fotóhoz pedig a következőt írta: „A hit és a kemény munka kifizetődik! Büszke vagyok rád, tesó…”
Ugyanezt a képet egy héttel később a Mercedes F1-es csapata is megmutatta a rajongóknak a közösségi médiában, melynél a hozzászólásokban a legtöbben a „család” jelzővel illették őket, utalva ezzel a Halálos iramban filmek egyik jellegzetességére.
View this post on Instagram
Az elektromos túraautózásra váltó M1RA csapatfőnöke járt stúdiónkban
https://formula.hu/parc-ferme/30290
Bári Dávid beszélt az egyik legsikeresebb magyar versenycsapat, a M1RA új irányáról: az istálló a PURE ETCR sorozatban szerepel az idei szezontól fogva. A csapatvezető azt a sokakat érdeklő kérdést is megválaszolta, hogyan változott az istálló és Michelisz Norbert kapcsolata.
Malac a jégen: a tavalyi futam hosszú összefoglalójával hangolódjunk a Török Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/30293
Verstappen, Albon, Bottas és szinte mindenki más csak pörgött-forgott a 2020-as Török Nagydíjon - közben Lewis Hamilton félperces előnnyel nyert a frissen aszfaltozott, iszonyatosan csúszó vizes aszfalton és bebiztosította hetedik világbajnoki címét. A dobogóra drámai körülmények között még Sergio Perez és Sebastian Vettel állhatott fel - minderről egy 18 perces összefoglaló nézhető meg ezen a linken, vagy a képre kattintva!
Hamilton: Senki sem szállít olyan gyorsan, mint én!
https://formula.hu/parc-ferme/30294
A hétszeres F1-es világbajnok most éppen teherautóba pattant, erről osztott meg három fotót a közösségi oldalán - mint írta, senki sem képes olyan gyors kiszállításra, mint ő.
View this post on Instagram
Ütközet Mir és Miller között, Marquez újra a COTA királya – az austini MotoGP-futam legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/30292
Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a MotoGP legutóbbi versenyéről, az Amerikai Nagydíjról, főszerepben többek között a ducatisokkal, a vb-címhez egyre közelebb kerülő Quartararóról és persze a győztes Marquezzel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tényleg lefutotta a londoni maratont teljes versenyfelszerelésben az Aston Martin csapattagja
https://formula.hu/parc-ferme/30291
A maratoni táv lefutása az átlagember számára normál körülmények mellett is lehetetlennek tűnik, nemhogy úgy, ahogy George Crawford vállalkozott rá: az Aston Martin csapatnál dolgozó szoftverfejlesztő elhatározta, hogy teljes F1-es versenyfelszerelésben fogja teljesíteni a 42,125 kilométeres távot.
Crawford, aki a futással jótékonysági célra is gyűjtött, az Astontól kölcsönkapott egy overallt, Lance Strolltól egy sisakot, melyekkel felszerelkezve sikerrel vette a kihívást: 3 óra 58 perces idővel lefutotta a távot, amivel Guinness-rekordot is felállított.
Say hello to new @GWR holder, George!
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 4, 2021
Kitted out in @Lance_Stroll’s race gear, @AstonMartinF1 Software Developer, George Crawford, completed yesterday’s @LondonMarathon in 3hrs 58mins.
Huge congrats to George and a big thank you to everyone who sent messages of support! pic.twitter.com/W94EkQvzSd
Visszanézhető az októberi Autósport és Formula Magazin
https://formula.hu/parc-ferme/30289
A tartalomból:
- Elektromos túraautózásra váltott a M1RA.
- Világbajnok nyerte meg a Vértes Ralit.
- Teszteltük a Renault Megane RS-t.
A PSG sztárjaival bulizott Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/30288
Tudjuk, hogy Lewis Hamilton szereti, ha pörgősek az F1-mentes hétköznapjai is, arról pedig ezúttal is tett, hogy ne kelljen egyedül ücsörögnie otthon. A minap ugyanis Cindy Bruna divatmodell párizsi születésnapi buliján tette tiszteletét. A 27 éves hölgy partyján nagy lehetett a sztárparádé az alábbi képből ítélve, hiszen Hamilton megosztott egy fotót közösségi oldalain, melyen a Paris Saint-Germain két sztárjával, a világbajnok Kylian Mbappéval és a BL-győztes Neymarral, régi jó barátjával látható.
Barista bajnokságon zsűrizett Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/30287
A legfrissebb tanulmányok szerint a finnek a világ legnagyobb kávéfogyasztói, Valtteri Bottas pedig időről időre bizonyítja, ez az állítás teljesen igaz. A Mercedes pilótája, akit rendszeresen látni kávéspohárral a kezében, ezúttal nemcsak élvezte, de véleményezte is a kávékat, ugyanis zsűritagként vett részt egy barista bajnokságon, hol máshol, mint hazájában, Finnországban. Bottas a kedvese, Tiffany Cromwell által készített képekhez a gratuláció mellett ennyit fűzött: „Ma este nem fogok aludni!”
Today I was one of the judges for the @AeropressComp Finnish Championships at Kahiwa Coffee Roasters in Finland.
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) October 3, 2021
Congrats to every competitor for the special making skills! Im not gonna sleep tonight #VB77 #KahiwaCoffeeRoasters
@tiffanycromwell pic.twitter.com/LDerU9t7RJ
Saját versenyzői akadémiát indítana az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/30285
A csapat egyre jobban fejlődik: soraikban tudhatnak egy négyszeres világbajnokot, új gyáruk is épül, Martin Whitmarshot is visszahozzák a Formula-1-be. Ambícióik nagyok, öt éven belül a világbajnoki címért mennének. Már csak egyvalami hiányzik ahhoz, hogy igazi nagycsapat legyenek: egy saját versenyzői akadémia.
A csapatfőnök, Otmar Szafnauer elmondása alapján tervbe is van véve, hogy a közeljövőben útjára indítják juniorprogramjukat. „Sok dolog kell ahhoz, hogy bajnokságot nyerő csapattá váljunk. A nagyobb csapatok mögött mind ott vannak a programjaik. Eddig nem igazán gondolkodtunk ezen, de a jövőben talán meg kellene fontolnunk” – mondta. A konkurencia azonban nehezíti a helyzetet, sok fiatalt már felszívtak a riválisok, ezért is a dilemmázás. „Az egyik opció, hogy korán alkalmazzuk őket. A másik, hogy annyira vonzóak leszünk, hogy ők maguk kopogtatnak majd az ajtónkon. Nem tudom, melyik lenne most a legjobb.”
Újra Mikkelsen nyert, Herczig hatodik a portugál ERC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/30284
Pár héten belül második versenyét nyerte meg az Európa-bajnokságon a listavezető Andreas Mikkelsen. A norvég klasszis ugyan az első nap folyamán kapott egy defektet és szoros meccset vívott Dani Sordóval, valamint Alekszej Lukjanukkal, de végül a spanyol pilóta eldobta a Hyundait, az orosz pedig a hajrában egy technikai hiba maradt le, így Mikkelsen könnyedén nyert - két perccel előzte meg Lukjanukot és újabb, minden bizonnyal döntő lépést tett a bajnoki cím felé.
A második helyre bejövő orosz mellett a helyiek egyik sztárja, Armindo Araujo jött be a dobogóra, megelőzve Bruno Magalhaest és Nils Solanst. Herczig Norbert és Ferencz Ramón az előző futam kiesése után ezúttal javított és a pokolian nehéz futamot a hatodik helyen fejezte be. A magyar páros eredménye különösen úgy értékes, hogy egyik riválisa, a spanyol Llarena nullázott, míg a lengyel Miko Marczyk csak kilencedik lett, így mindkettejükkel szemben csökkentették a hátrányukat Herczigék.
A sorozat három hét múlva Magyarországon, a Rally Hungaryvel folytatódik!
fotó: FIA ERC
Ijesztő tömegbukás miatt intették le (másodszor) a Moto3-as versenyt Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/30286
Hektikusan alakult a Moto3-asok Amerikai Nagydíja, amelyet kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval. Előbb Filip Salac bukása miatt állították le a körözést, majd az újraindított ötkörös futamon féltávnál történt az alábbi videón is látható ijesztő incidens: Deniz Öncü keresztbe motorozása miatt esett el Jeremy Alcoba, akinek a motorján Andrea Migno és a világbajnokságot vezető Pedro Acosta is átugratott.
A második megszakítás után amúgy némileg meglepő módon, viszont a szabályoknak megfelelően úgy döntött a versenyirányítás, hogy a második versenyt érvényteleníti, s az első, hétkörös viadal alapján hirdettek eredményt, ráadásul teljes pontokkal. A győzelem így Izan Guevaráé lett, Acosta előnye pedig 30 pontra olvadt az Austinban második Dennis Foggia előtt.
C’est un miracle, on est vraiment pas passé loin… #Moto3 #AmericasGP pic.twitter.com/xC2lHxLblX
— MuchaGP (@MuchaGP) October 3, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen elvesztett egy virtuális Le Mans-i versenyt
https://formula.hu/parc-ferme/30283
A holland bajnokaspiránsról köztudott, hogy szabadidejében előszeretettel vesz részt autóversenyeken a virtuális világban is, a legutóbbi ilyen futama azonban nem sült el jól. A Petit Le Mans elnevezésű szimulátorversenyen Verstappen már 25 másodperces előnyt épített ki, amikor egy hardverprobléma miatt a kormánya nem reagált, ő pedig csapattársának, aztán a falnak ment. A Team Redline virtuális versenyautója (szintén 33-as, akár a valóságban) aztán fel is adta a küzdelmet.
Balszerencsés Twitch-kvartett: mind a négyen buktak már el győzelmet
https://formula.hu/parc-ferme/30281
Érdekes tényre hívta fel az F1 a figyelmet Twitter-csatornáján, egy videót is mellékelve az információhoz. Az úgynevezett Twitch-kvartett, vagyis George Russell, Charles Leclerc, Lando Norris és Alex Albon négyeséből Norris múlt heti drámájával most már mindannyian átélték, milyen érzés életük első F1-es győzelmét elveszíteni. A négy jó barát, akik még a karanténidőszakban, szimulátorversenyeik közvetítésével kovácsolódtak igazán össze (innen a nevük), kölcsönösen támogatták is egymást a kudarcok után.
Norris elvesztett győzelme még friss, de emlékeztek még Russell, Leclerc és Albon hasonlóan szomorú pillanatára?
Lando Norris became the latest of the Twitch Quartet to suffer heartbreak on track in Sochi #F1 pic.twitter.com/CKBUPTwZV4
— Formula 1 (@F1) October 2, 2021
DTM: Lawson visszavette a bajnoki vezetést
https://formula.hu/parc-ferme/30282
Vasárnap délelőtt még úgy tűnt, az előző naphoz hasonlóan ez is Kelvin van der Lindéről fog szólni. A dél-afrikai, aki tegnap a bajnokságban is átvette a vezetést (igaz, pontegyenlőséggel) a második időmérőn megszerezte a pole-pozíciót Hockenheimben, ezzel pedig az első pilóta lett idén, aki egy versenyhétvégén belül mindkétszer az első helyről várhatta a futamot. Ez három extra pontot is jelentett neki, amivel viszont egyértelmű lett a bajnoki vezetése.
A pozíciót azonban nem tudta győzelemre váltani. Az osztrák Lucas Auer versenye lett ez, aki a második helyről indulva magabiztos versenyzéssel másodszor nyert a szezonban. Mögötte a Red Bull-junior Liam Lawson futott be, aki a rajt után lökdösődött is bajnoki riválisával, aminek van der Linde öt másodperces büntetése lett a vége. Az Audi pilótájának ez tönkre is tette a versenyét, és végül csak a 10. lett. Lawson így 14 pontos előnnyel várhatja a következő fordulót, amely a Norisringen lesz jövő hétvégén.