Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 1. szombat

„A Ferrarié a leggyorsabb autó, csak túl sok a hiba”

Gerhard Berger a La Gazetta dello Sport számára értékelte a Ferrari idei teljesítményét. A korábbi F1-es pilóta pozitívumokat lát a sokat kritizált istálló szereplésében, bár azt nem tagadja, hogy ez egyelőre nem világbajnoki teljesítmény.

„A Ferrari-szurkolók azt akarják látni, hogy a csapatuk minden bajnokságot megnyer, de a második hely is egy jó eredmény és tényleg hiszem, hogy nyerni is fognak majd. Most a Ferrarié a leggyorsabb autó, ami már egy remek alapot ad a következő szezonra. A probléma az, hogy most még túl sok hibát követ el a csapat a pályán és a bokszfalon is. Ez a csapat még nem áll készen a világbajnoki címre, mert olyan hibákat követ el, amelyek ezt meggátolják. Dolgozni kell rajta lépésről lépésre az idei szezon egyértelműen egy lépés a jó irányba. Nem lehet mindent és azonnal megnyerni” – fogalmazott Berger.

lec16_2

fotó: dppi

Csúnyán kinevették szegény Bottast a mclarenesek

Gyermekkori képek alapján kellett felismerniük a mezőny tagjait a McLaren pilótáinak, amiben Daniel Ricciardo kiütéses győzelmet aratott Lando Norris felett, azonban a show-t Valtteri Bottas fotója vitte el, aki Ricciardo szerint rendkívül hasonlít a Dumb és Dumber című filmből ismert Lloydra, akit Jim Carrey alakít. Mondanunk sem kell, hogy az ausztrálról és Norrisról lévén szó, egy hatalmas nevetés lett az egészből.

Verstappen már hétvégén világbajnok lehet

Ugyan a csillagok szerencsés együttállására lesz szüksége, de Max Verstappen akár már a hétvégén megszerezheti második világbajnoki címét. A pontversenyt 116 egységgel vezető hollandnak mindenképp győznie kell a vb-cím bebiztosításához a 2019 után visszatérő pályán. Az eddig zsinórban öt futamgyőzelmet számláló Verstappen esélyeit részletesebben ebben a cikkben latolgattuk.

Jövőre is 17 versenyből áll az IndyCar szezonja, egy új pályával

Kiadta 2023-as versenynaptárát a tengerentúli széria: a szezon március 5. és szeptember 10. között tart, szinte az ideivel teljesen megegyező menetrenddel, mindössze egyetlen cserével az augusztusi indianapolisi verseny és Nashville között. Egy fontos különbség mégis lesz a helyszíneket illetően: a detroiti verseny vadonatúj pályára kerül, Belle Island helyét a belvárosban létrehozott vonalvezetés veszi át.

Zhou ismét különleges sisakfestéssel versenyez

A kínai pilóta az Olasz Nagydíjon is speciális fejvédővel állt rajthoz, amelyen a pizza szerepelt. Az Alfa Romeo versenyzője, aki megtarthatja ülését a jövő szezonban is, most egy korábbi Twitter-bejegyzésére utal vissza, melyet még Ausztráliában írt arról, hogy milyen sok olyan bolt van a szigetországban, ahol "bubble tea", azaz magyarul buborékos vagy gyöngyös tea kapható. Így a szingapúri futamon Zhou sisakján az Ázsiában kifejezetten népszerű ital fog dominálni.

 

Meghosszabbította együttműködését a Mercedes és szponzora

A Mercedes a közösségi oldalain jelentette be, hogy több évvel meghosszabbítja szerződését a csapat számára kenőanyagokat és üzemanyagot szállító és előállító Petronasszal. A felek együttműködése egyébként is csak 2026-ban járt volna le, így partnerségük a következő kontraktus végével már a húsz évet is meghaladja majd. A malajziai vállalat 2010 óta az istálló partnere, ezzel a szerződéshosszabbítással pedig Toto Wolff szerint már inkább családtagként tekinthetnek egymásra.

Magnussen triplázhat Szingapúrban

A dán versenyző várhatóan nem a pole pozícióért vagy a győzelemért fog küzdeni az ázsiai pályán, azonban ha úgy alakul, sorozatban harmadjára szerezheti meg a leggyorsabb kört a miniállam utcáin. Magnussen 2018-ban és 2019-ben (kép) is bezsebelte a címet a Haas volánja mögött, a koronavírus okán elmaradt futamok miatt pedig az sem zavarhatja meg ezt a sorozatot, hogy az elmúlt évben nem volt a mezőny tagja. Ha a dán sikeresen eléri ezt a mérföldkövet, azzal a legtöbb leggyorsabb körrel rendelkező pilóta lehet a Szingapúri Nagydíj történetében. Jelenleg holtversenyben áll Fernando Alonsóval, Lewis Hamiltonnal és Daniel Ricciardóval, akik szintén harmadjára szerezhetik meg a címet.

Érdekesség, hogy az utolsó Haas-pilóta által szerzett leggyorsabb kört Nikita Mazepin futotta meg, melyet hivatalosan nem kapott meg az orosz versenyző. Azt ugyanis a 2021-es, rövidre zárt Belga Nagydíj azon körében szerezte meg, mely a piros zászlós megszakítás miatt már nem számított a verseny részének, ezáltal Mazepin leggyorsabb köre nem került be a történelemkönyvekbe.

Teljes NASCAR-szezont szeretne futni Jacques Villeneuve

Az idény korábbi szakaszában rajthoz állt a Daytona500-on Jacques Villeneuve, 1997 Formula-1-es világbajnoka pedig úgy készül, hogy jövőre teljes szezont teljesít a NASCAR Cup Seriesben. A most 51 esztendős kanadai 1995-ben megnyerte az Indy500-at és az IndyCar bajnoka lett, most pedig sok-sok év kihagyás után újra érzi magában a tüzet.

„Egyértelműen folytatni akarom a NASCAR-ban és még egy teljes szezont is teljesíteni akarok! Jelenleg elfoglalt vagyok a Canal+ tv-s közvetítéseivel, ezek sok időt elvesznek, emiatt nem ülök eleget versenyautóban. A terv mégis egy teljes NASCAR-szezon. Mindig szerettem ezt a sorozatot és az oválon való versenyzést is” – mondta Villeneuve a RacingNews365.comnak.

-00122028_340

fotó: dppi 

Carlos Sainz a Ferrari kollekcióját népszerűsítette a Milánói divathéten

Szeptember 26-án zárult le az idei Milánói divathét, ami a 2023-as tavaszi és nyári trendekről igyekezett képet adni az érdeklődők számára, a bemutatók között pedig az ismert divatmárkák mellett a Ferrari is képviseltette magát. A maranellóiak ugyanis saját kollekcióval álltak elő, amit egy igazán impozáns műsorral prezentáltak, a modellek még Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyruházatában is végig sétáltak a kifutón. Az eseményen a spanyol pilóta is jelen volt, ahová az egyik frissen bemutatott ruhadarabban ment el. A képen látható pulóver egyébként limitált szériás darab, amit 550 euróért, vagyis durván 220 000 forintért szerezhetnek be a rajongók fekete és fehér színekben. A Ferrari a „Laza álmodozók” nevet adta legújabb termékcsaládjának, amely a hivatalos leírás szerint a szenvedély és az önkifejezés egy formáját testesíti meg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Alonso és Webber taxizására emlékezett vissza az F1

Különleges jelenetet elevenítettek fel a Formula-1 közösségi oldalain. Miután a Szingapúri Nagydíjat utoljára 2019-ben tudták megrendezni, így a sportág hivatalos felületein az elmúlt napokban több emlékezetes momentumot emeltek ki a rajongóknak, legutóbb például azt, amikor Mark Webbert Fernando Alonso vitte vissza a bokszutcáig. A 2013-as futam végén az ausztrál a dobogóért harcolt, de egy technikai hiba miatt végül kigyulladt az autója, így az utolsó előtti körben feladta a küzdelmeket, a levezetőkörön azonban segítségére volt a kétszeres világbajnok, akit a másodikként intett le a kockás zászló.

Aki még ehhez hasonló tartalmakra kíváncsi, annak érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű Facebook-csoportunkhoz.  

Domenicali ajtója nyitva áll a német szervezők előtt

Voltak idők, amikor a Német Nagydíj szinte kirobbanthatatlannak tűnt a versenynaptárból, Michael Schumacher legnagyobb sikereinek idejében például két versenyt is tartottak az országban, és az emberek is megőrültek a Formula-1-ért. Ez a fajta érdeklődés idővel fokozatosan csökkenni kezdett, noha Sebastian Vettel és Nico Rosberg révén még voltak német bajnokai a sportágnak, futamuk azonban már nincsen. Időnként persze felröppennek pletykák a visszatéréssel kapcsolatban, de előfordul, hogy az F1 vezérigazgatója is megszólal a témában. Stefano Domenicali a napokban a Der Spiegelnek nyilatkozott erről. „Ha valaki szorgalmazza a német versenyt, akkor az én vagyok, viszont nem látok olyan németországi képviselőt, aki leülne velünk, és konstruktív javaslatot tenne. Tudjuk persze, hogy Európában más az értéke egy futamnak, mint a világ más részein. Ha valaki például egy Picassót szeretne, akkor arra nagyon sok pénzt kell rá költenie. Az ajtóm nyitva áll minden beszélgetés előtt” – jegyezte meg a szakember.

Verstappen már hétvégén megdöntheti Hamilton egyéni csúcsát

A holland versenyző egészen mostanáig dominálta a 2022-es F1-es idényt, így akár már Szingapúrban újra világbajnok lehet, miután 116 egységgel vezeti az egyéni összetett állását, ám nem ez az egyetlen siker, amit elérhet Ázsiában. Amennyiben a Red Bull első számú pilótája megnyeri a Szingapúri Nagydíjat, úgy megelőzheti tavalyi nagy ellenfelét, Lewis Hamiltont, mégpedig az egy szezon alatt elért győzelmek számában.

A britek hétszeres világbajnokának eddigi maximális futamgyőzelmi statisztikája egy évre szólóan 11 győzelem volt. Ezt négyszer is sikerült elérnie: 2014-ben, 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban. Max Verstappen esetleges hétvégi sikerével idei 12. diadalát érné el, így Hamilton ebben a csúcsteljesítményben a Red Bull-os mögé kerülne a számok törvénye alapján.

Verstappennek azonban ahhoz, hogy egyeduralkodó legyen ebben a mutatóban, nem elég megelőznie a 44-es számú versenyzőt, szüksége lesz még további kettő győzelemre 2022-ben. A jelenlegi abszolút rekord a szezonbeli sikerek számát tekintve 13, melyet két német klasszis is elért: Michael Schumacher és Sebastian Vettel. Előbbinek ez 2004-ben, utóbbinak pedig 2013-ban sikerült.

Megint szaunában meztelenkedett Bottas – videó

A Drive to Survive korábbi évadjának egyik „emlékezetes” jelenete volt, amikor Valtteri Bottas pucér fenekét is megpillanthattuk az ő mindennapjaiba bepillantást engedő epizódban, amelyben a szaunába is elkísérte az akkor még a Mercedest erősítő pilótát. Erre a momentumra játszott rá néhány hónapja az ominózus patakos képpel is a versenyző.

Most újra megidézte a legendás jelenetet Bottas: az Instagramra feltöltött videóban meztelenül ül egy forró szaunában. „Egyeseknek szingapúri felkészülés, számunkra mindennapos finn rutin” – mondja a videó tanúsága szerint 100 fokra hevített szaunában ülve az Alfa Romeo pilótája, utalva arra, hogy neki emiatt aligha jelent majd extra kihívást a hétvégi nagydíjon várható extrém hőség.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Albon szerint a Williams az infrastruktúrára költött az autó helyett

Ahogyan az várható volt, az idén bemutatkozó új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően megváltozott a korábbi erősorrend, ám a Williams akárcsak tavaly, úgy a 2022-es esztendő kezdetén is a mezőny végén tartózkodott. A grove-i alakulat azonban az idény második felére előrébb lépett, amit Alexander Albon, valamint a Monzában beugró Nyck de Vries teljesítménye is jól mutatott Olaszországban és Zandvoortban egyaránt. A brit-thai versenyző szerint ez főként azért történt így, mert a csapat máshová helyezte a hangsúlyt az év elején. „A csapat kicsit többet fektetett az infrastruktúrába és hasonló dolgokba, mint magába az autóba, ami nem volt túl élvezetes. Viszont nagyon jól optimalizáltuk az autót a stratégiával, a kvalifikáción, és a trükkös körülmények között is pontot szerezhetünk” – árulta el a Give Me Sportsnak.

Bejelentette a MotoGP: jövőre Kazahsztán is versenyt rendez

Néhány hónapja már felröppent pletykaként annak lehetősége, hogy Kazahsztán is csatlakozhat a MotoGP körforgásába, a SpeedWeek.com által megszellőztetett versenynaptár-tervezetben pedig valóban helyet is kapott az ország. A MotoGP pedig ma hivatalosan is megerősítette mindezt: a rövid közlemény alapján ötéves szerződést írtak alá a 2023-as idénytől kezdődően a legnagyobb várostól, Almatytól nem messze fekvő vadonatúj pályával, a Sokol International Racetrackkel. A közlemény kiemeli: Kazahsztán lesz a 30. ország, ahova ellátogat a gyorsaságimotoros-vb a története során, a Sokol International Racetrack pedig a 74. pálya, amelyen versenyezni fog a mezőny.

A bejelentés után alighanem rövidesen várható az is, hogy a teljes 2023-as versenynaptárt nyilvánosságra hozza a FIM és a Dorna, amely vélhetően rekordot jelentő 21 fordulóból fog majd állni.

kazah-sokol-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Speciális festést kap a McLaren két nagydíjra

Nem a megszokott színekben szerepel a McLaren a Szingapúri és Japán Nagydíjon: az autó fényezésébe rózsaszín minták és futurisztikus motívumok keverednek. A karosszérián a szokásosnál nagyobb teret kap a csapat kriptovaluta-szponzora, az OKX, amely az Ázsiába való, két év kihagyás utáni visszatérést ünnepli.

„Neonrózsaszín díszítőelemek és dinamikus, cyberpunk-inspirált motorillusztrációk” – olvasható a McLaren oldalán a „Jövő Mód” elnevezésű kampányt hirdető speciális festés leírása. A magyarázat szerint a dizájn a régió új technológiáit, valamint a Szingapúr és japán nagyvárosok által inspirált jövőt szimbolizálja. Az autó mellett a versenyzők overallja is megújul, de egyelőre csak előbbiről kaptunk képeket.

Daruvala újabb lehetőséget kap a McLarentől

A wokingi istálló hétfő este a Twitteren jelentette be, hogy a Red Bull kötelékébe tartozó Jehan Daruvala ismét vezetheti a csapat 2021-es autóját, az MCL35M-et. Az indiai pilóta ezúttal a franciaországi Paul Ricard versenypályán róhatja majd a köröket, miután korábban már Silverstone-ban, valamint Portimaóban is tesztlehetőséget kapott a McLarentől. Daruvala egyike azon négy versenyzőnek, akiket a patinás istálló kiválasztott idei átfogó tesztprogramjába. Az indiai mellett három IndyCar-menő, Alex Palou, Colton Herta és Pato O’Ward is kipróbálhatta már a gárda 2021-es modelljét, amivel Daniel Ricciardo és Lando Norris kettős győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon. A 23 éves Daruvala idén immár harmadik szezonját tölti az F2-ben, az idényzáró Abu Dhabi hétvégét megelőzően pedig az egyéni összetett ötödik helyén tanyázik csupán egy győzelemmel a zsebében, amelyet éppen a legutóbbi monzai hétvége főversenyén aratott.

Korábbi MotoGP-s futamgyőztes ugrik be a sérült Mir helyére Thaiföldön

Joan Mir még az Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat és szenvedett bokasérülést, s bár Aragonban megkísérelte a visszatérést, akkor végül a szabadedzések után visszalépett. Azóta a 2020-as világbajnok kihagyta a japán fordulót is, most pedig kiderült, hogy az előttünk álló Thaiföldi Nagydíjon sem láthatjuk a spanyolt a rajtrácson. A helyén azonban nem Kazuki Watanabe vagy Takuya Tsuda fog feltűnni, hanem a MotoGP-ből tavaly év végén távozott Danilo Petrucci.

A több nagydíjon is győztes olaszt már Misanóra is felültette volna motorjára a Suzuki, akkor azonban Petrucci még a MotoAmericára koncentrált. A hétvégén viszont ott véget ért a szezon – Petrucci végül összetett ezüstérmesként zárt Jake Gagne mögött –, így immár nincs akadálya a MotoGP-s vendégszereplésnek. Az olasz köszönetet mondott a Suzukinak lehetőségért, valamint a Ducatinak és jelenlegi csapatának azért, hogy lehetővé teszik számára a beugrást. „Izgatott vagyok, hogy én lehetek az egyik olyan motoros a történelemben, aki MotoGP-motorról egy Dakar-gépre, onnan egy Superbike-masinára, majd egy újabb gyári MotoGP-vasra pattant át!” – foglalta össze a versenyző az elmúlt egy évét a Suzuki közleményében.

petrucci-motoamerica-2-insta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Carlos Sainz is keményen készül Szingapúrra

Nem aprózta el az edzésmunkát a Szingapúri Nagydíjat megelőzően a Ferrari spanyol pilótája sem. Nemrégiben George Russell tett közzé egy videót arról, milyen megterhelő tréninggel készül a következő futamra, most pedig Sainz mutatott be néhány fotót erről Twitter-oldalán. Mint az ismert ezen a helyszínen általában a szokásosnál is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a pilóták, a pálya karakterisztikájából fakadó kihívások mellett a magas hőmérséklettel és a jelentős páratartalommal is meg kell küzdeniük. Idén ezt a szélsőséges időjárás is tetézheti, miután az előrejelzések alapján zivatarok várhatók a hétvége során.

Quartararo: Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken

Bár továbbra is Fabio Quartararo vezeti a MotoGP világbajnoki összetettjét, sőt a Japán Nagydíjon még növelte is az előnyét, hiszen noha csak nyolcadik lett, két fő üldözője, Aleix Espargaro és Francesco Bagnaia egyaránt nullázott, a francia régóta hangoztatja, hogy komolyan küszködik a Yamahával. A címvédő szerint az időmérőkön folyamatosan a határon kell mennie, a futamokon pedig bolyban haladva képtelenség előzni az M1-essel, főleg a Ducatik ellen.

A Motegiben rendezett futam után is úgy fogalmazott, hogy frusztráló volt a versenye, és azt is elismerte, hogy a fenti nehézségek miatt nem is élvezi a versenyzést: „Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken. Ha nem sikerül az első sorból indulnod, búcsút is inthetsz az esélyeidnek” – idézi Quartararót a Motorsport.com szaklap. Tény, hogy a Sachsenringen aratott győzelme óta a yamahás mindössze egyszer, Ausztriában fért fel a dobogóra, de négy fordulóval a vége előtt így is őrzi a vb-vezetést, 18 ponttal megelőzve ducatis riválisát.

quartararo-motegi-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Onboard: ilyen egy nyirádi verseny egy SuperCarban

Ahogy arról beszámoltunk, Benyó Máté remek formában kezdett a Peugeot 208-cal a nyirádi ralikrosszhétvégén, de végül Kárai Tamás örülhetett. Benyó (megnyert) Q2-jét azonban most megnézhetjük belülről DuEn videóján: