DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

WEC: Két század döntött a pole-ról a Toyoták között

Fujiban folytatódik a hétvégén az Endurance-világbajnokság szezonja, 2019 óta először látogat Japánba a WEC mezőnye. A szombati időmérőn a hazai pályán szereplő Toyoták diadalmaskodtak: Kamui Kobayashi 1:29,234-es köre révén a #7-es egység hódította el a pole-pozíciót, mindössze két századdal felülmúlva a Brendon Hartley vezette testvérautót. A világbajnoki összetettet vezető Alpine-nak be kellett érnie a harmadik hellyel, bár Matthieu Vaxiviere is alig két tizedre volt az éllovas Toyotától. A második versenyét teljesítő Peugeot a negyedik és ötödik helyekre kvalifikált a Hypercar kategória mezőnyében.

Az LMP2-ben a pontversenyben élen álló Jota először szerzett pole-t idén Antonio Felix da Costának köszönhetően, megelőzve az AF Corsét és a WRT-t. A GTE Próban Porsche–Ferrari sorminta alakult ki: a leggyorsabb a #92-es Porschét terelgető Michael Christensen volt. Ami pedig a GTE Am géposztályt illeti, ott Ben Keating az idény során már harmadszor gyűjtött be rajtelsőséget a TF Sport Aston Martinja számára. A Fuji 6 órás verseny itthoni idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor startol.

kobayashi-toyota-wec-fuji-kvali-dppi

Távozik a Ferraritól az F1-es tartalékversenyzőjük

Robert Svarcman a Ferrari teszt- és tartalékversenyzőjeként 2022-ben és 2023-ban több első szabadedzésen is lehetőséget kapott az olaszoktól, az idei szezonban pedig a Stake autóját vihette pályára két FP1-en. Mexikóban egy sárga zászló alatti szabályszegés miatt egy öt rajthelyes büntetést is begyűjtött – ezt nagy valószínűség szerint soha nem kell majd letöltenie a száguldó cirkuszban, főleg azok után, hogy kiderült, hogy távozik a Ferrari kötelékeiből, amelynek színeiben a WEC-ben is szerepelt idén.

„A Ferrarinak dolgozni életem egyik legjobb élménye volt. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor először vezethettem a Ferrari F1-es autóját. Minden egyes körért örökké hálás leszek, megtiszteltetés volt a versenyzés világának legtehetségesebb embereivel dolgozni. Jobb versenyzővé váltam a csapatnál eltöltött időszak alatt, az itt megszerzett emlékeket a következő állomáshelyemre is magammal fogom vinni” – írta Svarcman a közösségi médiában.

„Köszönet a tifosinak, akik végig támogattak az elmúlt évek során. Végül, de nem utolsó sorban köszönetet szeretnék mondani a csapatnak is, akik hittek bennem és támogattak az utam során. Nagyon hálás vagyok ezért. Nemsokára találkozunk, Forza Ferrari!” – tette hozzá Svarcman. 

Svarcman jövőre a Prema színeiben az IndyCarban fog versenyezni, ahol egy korábbi Ferrari-junior, Callum Ilot lesz a csapattársa.

Jövőre női verseny kíséri az F1-et Las Vegasban

Las Vegas lesz a nőknek életre hívott sorozat, az F1 Academy 2025-ös szezonjának fő attrakciója: a különleges bajnokság Nevadában fog véget érni egy év múlva. Tavaly egyáltalán nem volt betétsorozat a Las Vegas-i Nagydíjon, idén a Ferrari Challenge kíséri az F1-et, az F1 Academy formájában viszont közvetlenül a Liberty Media érdekeltségébe tartozó sorozat kerül be a hétvégi programba.

A harmadik szezon naptára hét fordulóból, 14 futamból áll majd, akárcsak az idei, valamennyi helyszínen a Formula-1 kíséretében, és új szereplő lesz Vegas mellett az idényt nyitó Sanghaj, valamint Montreal, kiesik viszont Barcelona, valamint a 2024-es szezont hamarosan záró Katar és Abu Dhabi.

Az F1 Academy 2025-ös versenynaptára:

1. Kína, Sanghaj

március 21-23.

2. Szaúd-Arábia, Dzsidda

április 18-20.

3. USA, Miami

május 2-4.

4. Kanada, Montreal

június 13-15.

5. Hollandia, Zandvoort

augusztus 29-31.

6. Szingapúr, Marina Bay

október 3-5.

7. USA, Las Vegas

november 20-22.

 

Ismét F1-es autóban Nyck de Vries – 2022-es McLarent tesztelt

Miután az AlphaTauri 2023-ban menesztette, sokan nem számítottak rá, hogy Nyck de Vriest bármikor újra Formula-1-es autóban látjuk. A RacingNews365 ehhez képest meglepő hírrel szolgált: a 29 éves hollandot, aki a Toyota WEC-versenyzője, a Paul Ricard versenypályán látták, ahol egy kétéves McLaren MCL36-ot vezetett.

A teszt körülményei rejtélyesek, mivel a McLaren részéről semmiféle híradás nem érkezett a gyakorlással kapcsolatosan, a lap információi szerint pedig az esemény nem a Pirelli gumitesztje volt. A szabályok a két évnél korábbi autók tesztelését korlátlanul engedik. A lap hozzáteszi, talán ahhoz lehet köze a tesztnek, hogy Gabriel Bortoleto a Sauberhez igazol, így a McLaren tartalékpilóta nélkül marad. A Formula-E 2020-21-es világbajnoka korábban McLaren-nevelés volt, de ez a kapcsolat már 2018-ban megszakadt.

Fotó: ATP

Újra pinkbe öltözik az Alpine az utolsó F1-es futamokra

A Williams és a Stake mellett is az Alpine is rendhagyó festéssel készül a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra – sőt, a franciák Katarra és Abu Dhabira is. A szezon utolsó három versenyére ugyanis visszatér a névadó szponzor, a BWT színe, a rózsaszín által uralt dizájn, amelyet már láthattunk néhány futamon korábban 2024-ben. Változás azért, hogy a mostani festésben valóban sokkal dominánsabb a pink és jóval kevesebb a fekete, mint az évad első szakaszában. Íme:

f1-alpine-pink-1

f1-alpine-pink-2

f1-alpine-pink-3

ERC-naptár: Megvan a 2025-ös Rally Hungary időpontja

Közzétették a Rali Európa-bajnokság 2025-ös versenynaptárát, amelyben ezúttal is helyet kapott a Rally Hungary. Fontos változás azonban az idei menetrendhez képest, hogy ezúttal nem a szezonnyitónak ad majd otthont a Veszprém-központú verseny, az időpontja ugyanis átkerült májusra, így a második forduló lesz ez az ERC-ben – igaz, a murvás versenyek közül így is ez lesz az első.

Az ERC idénye összesen nyolc fordulóból áll majd, az évad Spanyolországban indul és Horvátországban ér véget – íme, a teljes naptár:

Április 4-6.: Sierra Morena Rali

Május 9-11.: Rally Hungary

Május 30-június 1.: Skandináv Rali

Június 13-15.: Lengyel Rali

Július 4-6.: Róma Rali

Augusztus 15-17.: Barum Rali

Szeptember 5-7.: Ceredigion Rali

Október 3-5.: Horvát Rali

rally-hungary

Jordan: A régi F1 szex volt négy keréken

A legendás excsapatfőnök, a hosszú éveken át televíziós szakértőként, jelenleg pedig podcasterként jeleskedő Eddie Jordan műsora legújabb adásában dörgedelmes kritikát fogalmazott meg a sportág jelenlegi helyzetét, mindenekelőtt a technikai szabályozásokat illetően: „Szerintem szégyen, hogy ilyenek a szabályok, szégyelljék magukat a szervezők!”

eddiejordan

„Szerintem ők engedték, hogy ez a sportág olyan irányba induljon el, ahonnan talán soha többé nem tér vissza, és én gyűlölöm őket ezért” – mondta Jordan, aki a jelenlegi versenygépeket traktorokhoz hasonlította, miközben az erejük és a hangjuk már nem olyan, mint régen, az egykori rajtokat megelőzően volt: „Mintha megmozdult volna alattad a föld, annyira komoly erő volt a hangban, a zajban, a földben. Átjárta az egész testedet..”

„Istenem, amikor egy versenyen voltál, mondjuk Silverstone-ban, még ha nem is a rajtrácson voltál, hanem kint a lelátón, és a verseny elkezdődött, azok a V10-esek… Ez szex volt négy keréken. Számomra ez volt számomra az autóversenyzés, ezt élveztem annyira. Hogy visszatérünk-e valaha a V10-esekhez? Valószínűleg nem. Túlságosan gyávák vagyunk…

jordan

Előrehozzák a Kanadai Nagydíjat, még rosszabb idő lehet

Miután a múlt héten bejelentették, hogy a Monacói Nagydíjat áthelyezik júniusra, sejtetni lehetett, hogy a változtatás egyik célja, hogy a versenynaptár észszerűsítése érdekében a Kanadai Nagydíjat Miamival párban lehessen megrendezni, s ne repüljön a mezőny rövid idő alatt kétszer is Észak-Amerikába.

Ezt most megerősítették az F1 részéről, hiszen a legújabb közlés értelmében 2026-tól kezdve május második felében tartják majd a montreali versenyt, minden bizonnyal közvetlenül a Miami Nagydíj után. Ez azonban azzal is jár, hogy az eddiginél is zordabb időjárási körülmények fogadhatják a mezőnyt Kanadában, hiszen a májusi átlaghőmérséklet Montrealban mindössze 13,5 fok, azaz öt fokkal alacsonyabb a júniusinál. Korábban még sosem rendeztek júniusnál korábban Kanadai Nagydíjat.

perez-montreal-4

Schumacher a pénz miatt csúszott le a Ferrari WEC-üléséről

Német sajtóértesülések szerint az F1-ben több csapatnál is próbálkozó, de végül ülés nélkül maradó Mick Schumacher számára nyitott volt egy nagyon izgalmas csapatváltás lehetősége az endurance-világbajnokságon belül, melynek idei szezonját az Alpine színeiben teljesítette, s a szezon utolsóelőtti versenyén dobogóra is állhatott – 2020-as F2-es bajnoki címe óta először.

ferrari83-wec

A hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher fiát ugyanis szóba hozták az AF Corse privát autójával, a #83-as rajtszámú sárga Ferrarival, melynek legénységét Robert Svarcman elhagyja, hogy csatlakozzon a Prema vadonatúj IndyCar-csapatához. Azonban mivel ez az egység nem kap gyári támogatást, az AF Corse-nak szüksége volt szponzori pénzre, így az ülés végül az LMP2-ben WEC-t, Le Mans-t és ELMS-t is nyerő Phil Hansoné lett.

Schumacher a minap keserű hangvételű posztot tett közzé a közösségi médiában, ami elsősorban minden bizonnyal az F1-es ülésről való lemaradásnak szólt, de talán más lett volna az üzenet hangvétele, ha jövőre egy Ferrari volánja mögött indulhatott volna a WEC futamain, közte a Le Mans-i 24 óráson.

mick-schumacher-alpine-wec

Fotók: DPPI / WEC Media

F1-es ülést ígért juniorjának a Red Bull – majd az akadémiáról is kirakta?

Erről beszélt az a Pedro Boesel, aki Enzo Fittipaldi versenyzői tanácsadója és befektetője: szerinte védencének tavaly azt mondta a Red Bull vezetősége, hogy övé lesz az akkor még AlphaTauri névre hallható Visa Cash App RB egyik ülése. Az 1972-es és 1974-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokáját 2022 végén vette fel a juniorjai közé az energiaitalos csapat a jól sikerült elsőre teljes Formula-2-es idénye után. Az ifjú Fittipaldi azonban 2023-ban annak ellenére sem mutatott komoly fejlődést, hogy immár futamot is nyert – de Boesel szerint neki ígérték az ülést, sőt még egy teszten is részt vett, ami az elmondása alapján egybeesik azzal a gyakorlással, amely után Daniel Ricciardót visszaültették Nyck de Vries helyére:

„Tavaly Enzónak volt egy találkozója a Red Bull felsővezetőivel. Meghívták erre a találkozóra, ahol azt mondták neki, hogy őt választottak arra, hogy az RB-nél vezessen idén. Tesztelte is a Formula-1-es autót. Ez közvetlenül a silverstone-i futam után történt, egy privát teszt volt. Utána nyert Spában és dupla dobogót szerzett: szombaton győzött, a vasárnapi futamon harmadik lett” – nyilatkozta Boesel a Motorsport brazil kiadásának.

„De aztán a Red Bull valamiért úgy döntött, elküldi az F2-ben a második legjobbját – Ayumu Iwasa volt a legjobb – a programba tartozó hat pilóta közül. Elküldték az akadémiáról a második, harmadik, negyedik és ötödik helyezettet, és csak az utolsót tartották meg, aki Isack Hadjar. Senki sem érti, de ez van” – jegyezte meg. Az említett Hadjar amúgy jelenleg bajnoki második helyen áll az F2-ben, s ő maga nemrég úgy fogalmazott, ő jönne a sorban a Red Bull-juniorok közül az F1-es előléptetést illetően.

enzo-fittipaldi

Domenicali lehet a MotoGP vezére? Reagált az F1

Vad pletykát indított el a minap a holland Ziggo Sport veterán kommentátora, Jack Plooij: állítása szerint úgy értesült, hogy a FOM vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Liberty Media hatalomátvételével – amely felvásárlás amúgy még nem zajlott le – a MotoGP új vezérigazgatója lehet, leváltva a Dorna évtizedek óta regnáló elnökét, Carmelo Ezpeletát.

A híresztelésre hamar reagált az F1, amely a RacingNews365.com szerint cáfolta, hogy Domenicali „szakágváltása” terítéken lenne, míg más F1-es újságírók arról írtak a Twitteren, hogy a forrásaik úgy fogalmazták, hogy „baromság” a pletyka.

f1-domenicali

„Hírek és változások” jöhetnek Andrettiék F1-es projektje kapcsán?

Annak ellenére, hogy az év elején az F1 elutasította az FIA által jóváhagyott Andretti–Cadillac projektet, az amerikai istálló a háttérben folyamatosan dolgozik, továbbra is a 2026-os csatlakozási szándékot szem előtt tartva: új központot adtak át, szakembereket igazoltak és szélcsatornában is teszteltek már. Most pedig az 1978-as világbajnok Mario Andretti adott biztató nyilatkozatot fia, Michael csapata kapcsán:

„Ez egy olyan témakör, amelyben a fiam, Michael és a vállalata a főszereplők, nem én. Annyit mondhatok, hogy hírek és változások jönnek, én pedig teljes mértékben támogatom a fiam minden döntésben és választásban, amit ebben az időszakban hozott és amiket a jövőben fog, hogy a legjobban kezelje a helyzetet” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak a legendás expilóta.

Ez az Andretti által említett változás utalhat akár arra is, hogy a héten kiderült, hogy távozik az F1-et tulajdonló Liberty Media éléről a vezérigazgató, Greg Maffei: mint arra a RacingNews365.com emlékeztet, Maffei volt az, aki Andretti szerint néhány hónapja kerek-perec kijelentette neki szemtől szembe, hogy minden tőle telhetőt megtesz, hogy elgáncsolja a csatlakozásukat. Ebben hozhat akár változást az új Liberty-vezér személye majd…

f1-mario-andretti

fotó: DPPI

McLaren-junior nyerte a Makaói Nagydíjat, drámai Mercedes-siker a GT-ben (videó!)

Természetesen magyar szempontból a legfontosabb esemény a TCR World Tour idényzárója volt a hétvégén Makaóban, ahol Michelisz Norbert újra bajnoki címet szerzett, de a túraautósok versenyein kívül is számos versenyt rendeztek a híres-hírhedt utcai pályán. A csúcsot a formulaautósok jelentették, viszont idén már nem F3-as, hanem Formula Regional Világkupát rendeztek, az FIA indoklása szerint azért, mert az utánpótlás-ranglétra átalakulásával így jobban össze tudják gyűjteni a világ minden tájáról az adott szint legjobbjait.

A vasárnapi futamot – a szombati kaotikus kvalifikációs verseny megnyerése után – az az Ugo Ugochukwu húzta be, aki a McLaren juniorprogramjának a tagja: a 17 éves amerikainak, aki jövőre már az FIA Formula-3-ban fog szerepelni a Premával egy viszonylag szürkébb Formula Regional-szezon ellenére, több biztonsági autós újraindítást is túl kellett élnie a sok balesetet és egy piros zászlót is hozó viadalon. Mögötte a már idén is F3-ban vitézkedő Oliver Goethe és Noel León ért be dobogós pozícióban.

 

Makaóban rendeztek FIA GT Világkupát is, amelynek vasárnapi főversenyén az esőben három gyártó is esélyes volt a győzelemre. Raffaelle Marciello harmadik makaói sikeréért küzdött a BMW-ben, de a Ferrarival idén Le Mans-t nyerő Antonio Fuoco a hajrára közeledve megelőzte őt – nem sokkal később azonban a Lisszabon-kanyarban azonban összeakadtak és a bukótérbe kerültek, így az egy másik kontaktért büntetett Maro Engel örökölte meg az elsőséget a Mercedesszel – amely márka így már 2019 óta veretlen a távol-keleti helyszínen. A dobogóra Augusto Farfus és Sheldon van der Linde állhatott még fel a BMW-vel.

 

Ami pedig a legendás utcai motorversenyt illeti: azt végül a vasárnap reggeli szakadó eső miatt egy az egyben törölni kellett, így a szombati időmérőn elért elsősége révén hirdették ki győztesnek Davey Toddot.

Steiner bánja, hogy nem hagyta ott előbb a Haast

A Haas csapatot Gene Haas pénzéből tető alá hozó Günther Steinert a szezon elején a nagyfőnök kiakolbólította, ám a Drive to Survive által sztárrá tett olaszországi származású szakember nem távolodott el a sportágtól, s továbbra is gyakran megszólal az F1 aktuális kérdéseit illetően. Ezúttal viszont nem másokról, hanem önmagáról, egészen pontosan a Haastól való távozásáról beszélt a Sky podcastjében:

„Nincsenek rossz érzéseim a csapattal szemben” – mondta Steiner, majd kitért arra, hogy mi az egyetlen dolog, amit igazán sajnál: „Akkor érted meg a dolgokat, amikor már nem vagy benne, hiszen amíg benne vagy, csőlátásod van, és úgy látod, hogy ezt kell csinálnod. Soha nem gondolkodsz azon, hogy mi a fenéért csinálod ezt, ennek nincs értelme. De amikor visszatekintesz... 2022 közepén el kellett volna mennem. Utána kezdett nehézzé válni.”

„Nem láttam, hogyan tudnánk előrelépni. Elmentünk a versenyekre, és nagyon örültünk, ha szereztünk. De meddig lehet ezt csinálni? Persze sokáig lehet, de nem nekem. Valami nagyobb célt kell kitűznöm magam elé, mint egyetlen pont megszerzése, mert ez már megvolt. Amikor létrehozol egy F1-es csapatot, először meg akarod alapítani, aztán pontokat szerezni, aztán menni a dobogókért. Mindig kell egy cél. De amikor a Covid lecsapott, minden megakadt. Minden nap ugyanolyan volt, mintha csak egy munkát végeznénk.”

steiner-2023-2

A Mercedes és a Ferrari miatt a Drive to Survive bukásától féltek

A sorozatot ért kritikák ellenére rendkívül népszerű Drive to Survive című sorozat indulásáról osztott meg egy érdekes adalékot az F1 médiajogokért felelős igazgatója, Ian Holmes, aki elismerte, hogy annak idején attól tartottak, hogy a Mercedes és a Ferrari hiánya veszélyezteti a sorozatot – ráadásul az is kiderült, hogy volta arra is esély, hogy ne a Netflixen fusson a széria: „Tárgyalásokat folytattunk egy másik világméretű szolgáltatóval, akiket egy olyan sorozat érdekelt volna, amely egy csapatra fókuszál.”

drive-to-survive

„Így elpártoltunk tőlük, és végül a Netflixnél kötöttünk ki. De fogalmunk sem volt arról, hogy ilyen sikeres lesz” – mondta Holmes, majd rátért a Mercedes és a Ferrari távolmaradására az első évadtól: „Az első évadban a Mercedes és a Ferrari nem vett részt, és azt gondoltuk, hogy ez egyfajta halálos ítéletet jelenthet a sorozat számára, ám ironikus módon valószínűleg ez volt az egyik dolog, ami segített nekünk, segített demonstrálni a sorozat jellegét és a narratívát, hogy nem arról szól, hogy ki nyerte meg a futamot, vagy ki nyerte a bajnokságot, és ki lett a második.”

„Azt mutatta meg, hogy a nézőket érdeklik az emberekről szóló történetek, a szervezetekről szóló történetek, a kulisszák mögötti történetek” – fejtette ki Holmes. „És ezt azóta több évadban is láthattuk, hiszen a sorozatban előkerült legnagyobb alakok közül néhányan nem a Ferrarinál és a Mercedesnél vannak.”

Az FIA nem kényszeríthette a Renault-t a maradásra

A Renault részéről nemrég erősítették meg, hogy hiába regisztráltak a 2026-tól kezdődő új érára motorszállítóként, mégsem készítenek az új szabályrendszer szerint erőforrást, és az Alpine ettől kezdve a Mercedes erőforrásait használja majd. Az FIA együléses szériákért felelős guruja, Nikolas Tombazis kifejtette, hogy bár nagyon sajnálják a franciák távozását, erőszakkal nem tarthatták őket az F1-ben.

alpine-logo

Mint elmondta, az a tény, hogy a Renault regisztrált az új érára, nem jelenti azt, hogy kötelező részt venniük erőforrásgyártóként az F1-ben, a regisztráció ugyanis csak azt a célt szolgálta, hogy az itt befizetett összegből fedezzék az FIA költségeit. „Ez nem arra szolgált, hogy rákényszerítsünk valakit, hogy továbbra is a sportágban maradjon.”

„Ez az évi 120, 130, 140 milliós összeg öt évre vetítve megközelíti az egymilliárdot, és nem hiszem, hogy az FIA valaha is rákényszerítene egy motorgyártót egy 1 milliárd dolláros befektetésre csak azért, mert regisztrált és befizetett egy kis regisztrációs díjat. Mindig is megvolt a lehetősége mindenkinek a távozásra, mi pedig azt szeretnénk, ha az emberek azért maradnának, mert akarnak, nem pedig azért, mert rájuk erőltetjük ezt.”

alpine-bahrein-2

A Williams cáfolja, hogy kihagyja Las Vegast

Az elmúlt napokban igen súlyos pletyka látott napvilágot a Williamst illetően, miszerint a csapat akár ki is hagyhatja a Las Vegas-i Nagydíjat a legutóbbi két versenyhétvégén történt számos költséges autótörés következtében. A RacingNews365 megkereste a csapatot, akik határozottan cáfolták, hogy veszélyben forogna a részvételük a soron következő versenyhétvégén.

pf-albon-crash-1

A mexikóvárosi és az interlagosi versenyhétvégéken összesen ötször törtek össze a Williams autói: Alex Albon Mexikóban az első edzésen Oliver Bearmannel akadt össze, a rajtnál pedig Yuki Tsunodával, Brazíliában pedig az időmérőn úgy összetörte az autót, hogy a futamon rajthoz se tudott állni, Franco Colapinto az interlagosi vasárnapon kétszer zúzta össze az FW46-ost.

A Williams egyébként Brazíliában nem először kényszerült baleset miatt versenyt kihagyni, hiszen mint emlékezhetünk, Ausztráliában Logan Sargeantot visszaléptették a hétvégétől, miután Albon balesetet szenvedett, s az amerikai pilóta autóját átadták csapattársának.

l-colapinto

Visszavágás Clarksonnak: Hogy nevezheti Verstappent GOAT-nak?

Az interlagosi versenyhétvégét követően a legendás televíziós, Jeremy Clarkson – aki egyébként korábban úgy értékelte a modern F1-et, hogy a virágok növekedése is érdekesebb – a Sun című brit bulvárlap hasábjain úgy fogalmazott, hogy Max Verstappen talán minden idők legnagyobb versenyzője, miközben Lewis Hamilton jelenlegi formájáról lesújtó véleményt alkotott.

ocon-verstappen-interlagos

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve viszont nincs kibékülve Clarkson Verstappenről alkotott ítéletével, aminek hangot is adott: „Hogy mondhatja Jeremy Clarkson, hogy Max Verstappen minden idők legnagyobbja? Nagyszerű szezonja volt, amikor legyőzte Lewist az első bajnoki címéért, szóval ugyanúgy szerezte meg az elsőt, ahogy Lewis.

„Aztán neki is voltak könnyű címei éppúgy, ahogy Lewisnak is voltak könnyű címei. Idén pedig küzdenie kell, szóval ez egy nagyszerű év. De nem lehet összehasonlítani Fangio korszakát a mostanival. Ezek különböző korszakok. Szóval nem mondhatod, hogy bármelyikük is minden idők legnagyobbja, mert a sport túl sokat változott.”

verstappen-saudi-1

F1 film: A Red Bull félt, hogy ők lesznek a gonoszok

A Liberty Media által szervezett rendezvényen a leköszönő vezérigazgató, Greg Maffei mellett többek között megszólalt a jövőre moziba kerülő F1 című film producere, Jerry Bruckheimer elárulta, hogy a Red Bull kezdetben bizalmatlan volt a projektet illetően. Mindez abból fakadt, hogy a Mercedes partnerként segíti a film elkészülését, ráadásul Lewis Hamilton nagyon komoly szerepet vállal a munkában, s a riválisok nem lehettek bene biztosak, hogy ez nem nyomja rá a bélyegét az alkotásra.

f1-film

„Az érdekes az, hogy mivel összeálltunk a Mercedesszel, a többi csapat azt mondta, hogy várjunk csak, ez a film a Mercedesről fog szólni, és rossz fényt vet ránk. A Red Bull pedig azt mondta, hogy mi leszünk a gonoszok! Három évünkbe telt, hogy meggyőzzük őket arról, hogy nem ők lesznek a gonoszok, és végül eljutottunk oda, hogy minden csapat pozitívan áll hozzánk és segít nekünk.”

A veterán producer arra is kitért, hogy miért választották egyszerűen az F1 címet – mint elmondta, ebben a régi klasszikusokat követték: „A nagy autóversenyes filmek címe Le Mans és Grand Prix volt. Ez pedig F1 lesz.”

Egy valamit ne várjunk az F1 nagy szezonindító show-jától: igazi 2025-ös autókat…

A héten jelentette be a Formula-1, hogy jövő februárban nagyszabású szezonindító show-t rendeznek a londoni O2 Arénában, ahol mind a tíz csapat húsz versenyzője és a csapatfőnökök is részt fognak venni. A bejelentésről szóló közleményben úgy fogalmaztak a szervezők, hogy az istállóknak lehetőségük lesz bemutatni a 2025-ös festésüket és pilótáikat – és bizony nem véletlen a szóhasználat, ugyanis mint az F1 honlapján megjelent magyarázó cikkből kiderül: a tényleges jövő évi autókat nem láthatjuk majd az eseményen.

„Egy kicsit tovább kell várni arra, hogy azokat láthassuk, mivel a csapatok azért fognak hajtani, hogy időben elkészüljenek velük, mielőtt elszállítják őket a bahreini idény előtti tesztre” – olvasható az említett cikkben. Azaz közös show ide vagy oda, ez sem fog változtatni az elmúlt évek azon trendjén, hogy az alakulatok jórészt nem fedik fel az igazi versenygépeiket a saját bemutatóik során…

f1-bemutato-1

Bagnaia-vezetéssel indult a MotoGP évadzáró hétvégéje

Pénteken két edzéssel vette kezdetét a MotoGP Barcelonába áthelyezett szezonzáró hétvégéje, amely a Szolidaritás Nagydíj nevet kapta, utalva a valenciai régiót sújtó áradásokra. A délelőtti tét nélküli gyakorláson Takaaki Nakagami volt a leggyorsabb, a Gas Gas Tech3 párosa, Pedro Acosta és Augusto Fernandez pedig ütközött, a szabadedzés végi startpróbák során pedig a címvédő Francesco Bagnaia is bemutatott egy bukást.

A délutáni egyórás körözésnek már volt tétje, hiszen ott dőlt el, kik jutnak automatikusan az időmérő második szakaszába. A legjobb időt Bagnaia motorozta, megelőzve Marco Bezzecchit és a visszavonuló Aleix Espargarót. Johann Zarco parádés negyedik helyet ért el az LCR Hondával, ezzel még a vb-tabellát 24 ponttal vezető Jorge Martin is megelőzte. Rajtuk kívül Maverick Vinales, a két Marquez, valamint Pedro Acosta és Enea Bastianini fért még be a top 10-be és ezzel a Q2-be – ahova viszont nem kvalifikálta magát többek között a két gyári KTM és a két Yamaha sem.

A délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'38.918  
2. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'38.998 0.080
3. Aleix Espargaró Aprilia 1'39.025 0.107
4. Johann Zarco LCR Honda 1'39.197 0.279
5. Jorge Martín Pramac Ducati 1'39.214 0.296
6. Maverick Viñales Aprilia 1'39.224 0.306
7. Álex Márquez Gresini Ducati 1'39.295 0.377
8. Marc Márquez Gresini Ducati 1'39.361 0.443
9. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'39.418 0.500
10. Enea Bastianini Ducati 1'39.467 0.549
11. Brad Binder KTM 1'39.487 0.569
12. Jack Miller KTM 1'39.488 0.570
13. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'39.756 0.838
14. Fabio Quartararo Yamaha 1'39.791 0.873
15. Alex Rins Yamaha 1'39.794 0.876
16. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'39.810 0.892
17. Luca Marini VR46 Ducati 1'39.994 1.076
18. Joan Mir Repsol Honda 1'40.125 1.207
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'40.139 1.221
20. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'40.404 1.486
21. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'40.635 1.717
22. Michele Pirro VR46 Ducati 1'40.786 1.868
23. Stefan Bradl Honda Test Team 1'41.028 2.110

motogp-bagnaia-barcelona-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!