DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Eddigi legerősebb hétvégéjét teljesítette Michelisz az ETCR-ben

Egy héttel a hungaroringi Super Racing Festival után ezúttal a WTCR nélkül vendégeskedett a spanyolországi Jaramában az Elektromos Túraautó-világkupa mezőnye. Michelisz Norbert a Pool Fast elnevezésű hatos csoportba került, s az eddigi két fordulóhoz képest erősebben teljesített: a kvalifikációt a negyedik legjobb idővel zárta, így ugyan a kisebb pontszámot érő negyeddöntőbe került, azt viszont megnyerte a Hyundai magyarja. Norbi ezzel felkerült az erősebb elődöntőbe, ahol pedig másodikként ért célba. Ennek köszönhetően a csoportja Szuperdöntőjét ebből a pozícióból kezdhették meg, ott azonban harmadik lett a két Cupra, Adrien Tambay és Marc Gené mögött.

Michelisz a hétvége során összesen 61 pontot gyűjtött, ami csoportjában a harmadik, összesítésben pedig a hatodik helyre volt elég, ami az eddigi legjobb eredménye az ETCR-ben. A hétvége királya egyébként a címvédő Mattias Ekström lett, aki hibátlan teljesítményt nyújtott a Pool Furious nevű csoportban: a kvalifikáción a leggyorsabb volt, majd a negyed-, az elő- és a szuperdöntőt is megnyerte. A Cupra svédje a maximális 100 ponttal így visszavette a bajnoki tabellán is a vezetést a Hungaroringen győztes márkatárs Tambay-től. Michelisz a világkupa összetettjében a nyolcadik pozícióba jött fel.

michelisz-etcr-jarama

Fél másodperccel lassabb lesz idén az F1! Vagy mégsem?

Az Alfa Romeo technikai igazgatója, Jan Monchaux szerint fél másodperces veszteséget jelentenek az FIA által eszközölt módosítások, melyek leginkább a diffúzort és a padlólemez végződését érintették. Azonban úgy gondolja a szakember, hogy ezzel már mindenki megbirkózott. "Semmi kétségem, hogy a legtöbb csapat már visszaszerezte ezt az időveszteséget az egyéb fejlesztéseivel. Nagyon fontos lesz, hogy ki mennyit tudott ebből a fél másodpercből ledolgozni, de talán még fontosabb, hogy szezon közben mennyit sikerül előrelépni, hiszen tavaly nagyon jól kezdtük az évet, de szezon közben lemaradtunk."

Jos Verstappen egészségügyi okok miatt kihagyja első versenyét

Jos Verstappen már 2022-ben is részt vett a belga ralibajnokság egyes futamain, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az idei szezon első megmérettetését azonban kénytelen kihagyni egészségügyi problémák miatt. A kétszeres Formula-1-es világbajnok édesapját visszatérő migrének gyötörték az elmúlt időszakban, s néhány kivizsgálás és egy kis pihenés után visszanyerte egészségét, azonban az orvosok tanácsára nem fog rajthoz állni az első fordulóban.

Mint azt a Verstappen.com-on írják, Jos természetesen rendkívül csalódott emiatt, azonban belátja, hogy egészsége a legfontosabb, így a további kivizsgálásokig nem fog versenyezni, fiát azonban elkíséri Bahreinbe a február 23-24-i tesztre.

Tsunoda díszvendég volt a Juventus meccsén

A Juventus Nantes elleni Európa-liga mérkőzésére látogatott ki csütörtökön Yuki Tsunoda, az AlphaTauri pilótája, aki saját mezt is kapott a torinói csapattól, lőtt pár képet a zebrák világbajnok középpályásával, Paul Pogbával és körbevezették őt a stadionban is. "Az első élő meccsem. Egész jók ezek a juventusos srácok ebben a foci nevű dologban. Köszönöm, hogy körbevezettetek és meghívtatok" - írta Tsunoda. A találkozó 1-1-es döntetlennel ért véget.

 

Újra pályán körözött a Formula-2 mezőnye

Február 14-16-ig a Formula-1 előszobájának versenyzői töltötték meg a bahreini aszfaltcsíkot, egy héttel megelőzve a királykategória csapatait. Az F2-esek a száguldó cirkusszal együtt kezdik meg a szezont - amelynek beharangozója itt olvasható - így a juniorszéria pilótái is igyekeztek felkészülni a 2023-as idényre.

A háromnapos gyakorlás során az összesített legjobb időt Richard Verschoor futotta, aki a tavalyi szezont is jól kezdte, hiszen megnyerte a nyitófutamot. Őt az ART versenyzői, a Formula-3 2022-es bajnoka, Victor Martins és az F2 ezüstérmese, Théo Pourchaire követték. Természetesen ilyenkor az idők alapján nem érdemes komoly következtetéseket levonni, az viszont mindenképpen érdekes, hogy az első 18 köridő egy másodpercen belül van. A legtöbb kört Pourchaire futotta, rajta kívül még ketten, Oliver Bearman és Frederik Vesti, a PREMA versenyzői lépték át a 200-as határt.

Az F2-es bahreini teszt összesített eredménye:

  Versenyző Csapat Legjobb idő Teljesített körök száma
1 Richard Verschoor Van Amersfoort Racing 1:42.140 192
2 Victor Martins ART Grand Prix 1:42.148 197
3 Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:42.165 202
4 Arthur Leclerc DAMS 1:42.293 191
5 Dennis Hauger MP Motorsport 1:42.378 159
6 Ralph Boschung Campos Racing 1:42.489 159
7 Jack Doohan Virtuosi Racing 1:42.523 190
8 Ayumu Iwasa DAMS 1:42.617 186
9 Kush Maini Campos Racing 1:42.623 195
10 Oliver Bearman PREMA Racing 1:42.640 201
11 Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:42.659 161
12 Jehan Daruvala MP Motorsport 1:42.766 159
13 Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:42.841 180
14 Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:42.905 174
15 Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:42.989 193
16 Frederik Vesti PREMA Racing 1:42.991 201
17 Clément Novalak Trident 1:43.071 124
18 Zane Maloney Rodin Carlin 1:43.094 170
19 Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:43.226 174
20 Roman Stanek Trident 1:43.353 162
21 Juan Manuel Correa Van Amersfoort Racing 1:43.372 154
22 Amaury Cordeel Virtuosi Racing 1:43.621 142

Kedvcsináló videó a 2023-as F1-es szezon elé

A YouTube-on osztotta meg az alábbi kedvcsináló videót az F1. A három hét múlva kezdődő szezon előtt még érkezik a Drive to Survive 5. évada is, így lesz időnk ráhangolódni a 2023-as idényre. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

Maranellóban kapták lencsevégre Binottót

A Ferrari főhadiszállása előtt fotózták le a Ferrari eddigi és jelenlegi csapatfőnökét. Mattia Binotto egyelőre nem ismert okokból tett látogatást Maranellóban, ám minden bizonnyal valamiféle adminisztrációs okból járt a Ferrari főhadiszállásán, és ha már ott volt, elbeszélgetett utódjával, Frederic Vassuerrel. Ők ketten eddig is jó viszonyt ápoltak, hiszen amikor a francia még az Alfa Romeónál dolgozott, akkor is sokat beszélgettek, emellett pedig fontos stratégiai partnere volt a Ferrarinak az Alfa, Binotto pedig a feladatok átadásakor is sokat segített Vasseurnek.

 

Elérkezett az igazi aranykor: nem lehet nem várni a WEC-szezont

Ha eddig nem hozott lázba az endurance-világbajnokság előttünk álló szezonja, komoly esély van rá, hogy az alábbi videó felpörgeti az érdeklődésed!

Idén is a WEC-ben száguld a leghosszabb nevű autóversenyző

A belga W Racing Team megerősítette, hogy Sean Gelael és Robin Frijns mellett Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam Leonhard von Habsburg-Lothringen vezeti majd a #31-es rajtszámú LMP2-es prototípust – a televíziós feliratok készítőinek nagy szerencséjére a két évvel ezelőtt Frijns oldalán WEC-bajnoki címet szerző pilóta természetesen idén is rövidített nevén, Ferdinand Habsburgként szerepel a nevezési listán. A WRT számára ez lesz az utolsó "másodosztályú" szezon, hiszen jövőre már a BMW LMDh autóit üzemeltetik a csúcskategóriában – valamint a bajorok GT3-as egységeit is ők fogják futtatni.

wrt

Fotó: WRT

Megoldotta a Mercedes a delfinezést...?

A Mercedes hivatalos csatornáin megosztott videóból vágták ki az alábbi részletet, melyről nem feltétlenül úgy tűnik, mintha megoldódott volna a delfinezésként ismert kellemetlen jelenség...

Új helyszínre látogat a WRC!

A 2013 óta a Rali Európa-bajnokság proramjába tartozó Liepāja Rali a következő szezontól kezdve szintet lép, s immár a világbajnoki naptár részét fogja alkotni – ezt jelentette be Peter Thul, a WRC promóterének szenior sportigazgatója. „Mindig fenn akartunk tartani legalább egy helyet a WRC naptárában arra, hogy felhozhassunk egy futamot az Európa-bajnokságból. A Lett Rali lesz az első, mely ezt a helyet megkapja a kiváló sportszakmai és promóciós tevékenység, illetve a lett kormány rali iránti elkötelezettsége elismeréseként.”

Lettország az elmúlt években egy világbajnoki rangú sorozatban, a WRX versenynaptárában kapott helyet.

liepaja

Kép forrása: Csomós Miklós - Nagy Attila Facebook

Ezzel a felállással tesztel a Haas Bahreinben

Közeledünk az egyetlen szezont megelőző teszthez, amelyet már az idénynyitó helyszínén, Bahreinben tartanak majd három napon át. A munka február 23-án veszi kezdetét a csapatoknak pedig a lehető legtöbb időt ki kell használniuk majd a kevés gyakorlási lehetőség okán. Az istállók között elsőként a Haas jelentette be, hogy a következő héten milyen felállásban dolgoznak majd. A csütörtöki nyitónapon Nico Hülkenberg hajthat majd ki délelőtt a pályára, majd a délutáni program során csapattársa, Kevin Magnussen váltja őt. Ez felosztás megcserélődik a pénteki napon, míg szombaton ugyanabban a sorrendben ülhetnek autóba, mint csütörtökön.

Az amerikai istálló ezzel a bejelentéssel még egy dologban első lett, hiszen idei festésüket is ők mutatták meg először, a VF-23-as nevet viselő autót pedig múlt szombaton mutatták meg teljes valójában.

Női versenyző és finn tehetség is van az Alfa Romeo új akadémistái között

Közölték a Sauber Akadémia 2023-as évfolyamának névsorát. A juniorcsapat szokásos tagja Theo Pourchaire, akinek ez már negyedik szezonja lesz: a még mindig csak 19 éves franciát tartalékpilótává is előléptette az Alfa Romeo, emellett a Formula-2 bajnoki címéért száll harcba az ART színeiben.

Mellette három új tagja van a nevelőprogramnak. A 25 éves Lena Bühler BMX-sportolóból lett autóversenyző, nemrég jelentették be az új női sorozat, az F1 Academy első résztvevőjeként, szintén ART-színekben. Marcus Amand egy 17 éves francia-finn, aki gokarttal Európa-bajnoki címet nyert. Az F4-ben szerényebb eredményeket ért el eddig, a Sauber hátterével idén az európai Formula Regionalban próbálkozik meg. A legfiatalabb, Taym Saleh még gokartozik, a német srác a Sauber Karting Teamet képviseli a CIK-OK kategóriában.

Tavaly csak két tagja volt a Sauber Akadémiának, Pourchaire mellett a brazil Roberto Faria, aki a GB3-as bajnokságban szerepelt. Bár idén fellép az FIA Formula-3-ba a Charouz versenyzőjeként, ezt már a Sauber támogatása nélkül teszi, egy szezon után kiesett a programból.

NASCAR: A Guns N’ Roses lesz a 43-as autó szponzora a Daytona 500 során

Az előszezoni futamokkal lassan beindul a NASCAR Cup Series gépezete, vasárnap pedig a Daytona 500-as futammal hivatalosan is kezdetét veszi a bajnoki küzdelem. Mivel ez a széria egyik legnépszerűbb és legnagyobb hagyománnyal bíró versenye, így a különleges autófestések abszolút nem szokatlanok, ám a Legacy Motor Club egy igazán meglepő bejelentést tett a napokban. Az Erik Jones által vezetett 43-as autót ugyanis a legendás Guns N’ Roses együttes fogja szponzorálni, amivel egy szép hagyomány folytatódik, hiszen korábban a NASCAR legmagasabb kategóriájában olyan zenekarok festései tűntek fel az autókon, mint a Kiss, a Three Doors Down, a Green Day, a Nickelback, vagy a Dave Matthews Band. A dizájnnak köszönhetően a versenygép alapvetően fekete-arany színekben pompázik majd, de a zenekar logója valamint a rózsa minták sem maradhattak le róla.

A Daytona 500 magyar idő szerint vasárnap 20:30-kor rajtol el.

Zinédine Zidane is ott van az Alpine új szerzeményei között

Bár a fő attrakció egyértelműen az A523-as autó leleplezése volt a franciák bemutatóján, sok fontos bejelentés is elhangzott a csütörtök esti esemény során. Ilyen volt a versenyzői programjukhoz újonnan csatlakozott tagok bemutatása, de az is kiderült, hogy a labdarúgás játékosként és edzőként is legendás alakja, Zinédine Zidane is együttműködik majd velük. Azt továbbra sem tudni, hogy az 50 esztendős szakember melyik klubnál köthet ki vezetőedzőként, az viszont már bizonyos, hogy az idei évtől kezdve az Alpine sokszínűségi programjának nagyköveteként fog dolgozni.

„Tetszik az Alpine csapatának jövőképe és a konkrét megközelítésük, különösen az esélyegyenlőségi programjaik megvalósítását illetően. Fontosnak tartom, hogy elmondjuk a gyerekeknek, bármilyen életpályát is választanak, mindig hinniük kell az álmaikban. Ez a projekt azért van itt, hogy ezt lehetővé tegye. A változáshoz idő kell, ezért ha én hozzájárulhatok és segíthetek felgyorsítani a dolgokat, az engem nagy elégedettséggel tölt el” – idézte Zidane szavait az F1-es istálló sajtóközleménye, melyben hozzátették, a franciák ikonikus alakja különös vonzalmat érez a sportág iránt, míg a csapat új pilótája, Pierre Gasly különösen örült ennek a hírnek. A francia versenyző elmondta, egy példaképéről van szó és mindig Zidane volt a kedvence.

„Gyerekkorom óta ő az egyik bálványom. 5 éves voltam, amikor elkezdtem focizni, de minden alkalommal, amikor edzésre mentem, csak az ő 10-es számú mezét akartam felvenni” – mondta Gasly.

Két nő is lesz az Alpine akadémiájában, új tartalék a csapatnál

Tovább bővült a franciák eleve népes versenyzői programja: a csütörtöki bemutatón jelentették be, hogy Sophia Flörsch csatlakozik az utánpótláshoz. A DTM-et és WEC-t is megjárt 22 éves német hölgypilóta idén 2020 után újra a Formula-3-ban versenyez a Charouzzal, Otmar Szafnauer pedig kiemelte, minden támogatást megkap tőlük, melyet a többi akadémista, használhatja a szimulátort és akár korábbi autóba is beülhet.

Az Alpine-nak volt már egy női akadémistája, az F1 Academyben induló Abi Pulling: a csapat Rac(H)er nevű programja kifejezetten a hölgyversenyzőkre irányul, ebbe illeszthető Flörsch leigazolása, valamint egy új gokartos program elindítása hat 10-13 év közötti lánnyal. Csak a hír időzítése meglepő: csupán két nappal korábban került sor a nagy bejelentésre, amely során nyolc akadémistát megneveztek.

Egyúttal kijelölték a 2023-as tartalékpilótát is: nincs meglepetés, az előző szezon végén két szabadedzésen is résztvevő Jack Doohan kapta meg a pozíciót, amely Oscar Piastri távozásával üresedett meg. Doohan nem tudott megjelenni a bemutatón, mivel a bahreini Formula-2-es teszten vesz részt: második szezonjában, a Virtuosi versenyzőjeként a bajnoki cím egyik favoritja.

„A csapatoknak nagyszerű, hogy ott van Mick”

A korábban hatszoros futamgyőztes Ralf Schumacher a Sky Deutschlandnak fogalmazta meg véleményét az idei szezonról. Ennek keretében szóba került unokaöccse, a Haastól való távozást követően idén a Mercedes és a McLaren tartalékpilótai posztját ugyancsak betöltő Mick Schumacher is.

„A csapatok számára nagyszerű, hogy van egy olyan emberük, mint Mick. Ismeri a terepet, ismeri a pályákat. Mick frissen szállt ki egy autóból, hogy úgy mondjam. Ez egy jó lehetőség számára is” – mondta a korábbi pilóta, utalva arra, hogy a németnek a két pozíció miatt több lehetősége lehet a szabadedzéseken való vezetésre.

A hétszeres világbajnok öccse kitért a világbajnoki esélyekre is, szerinte a Mercedes vissza fog térni az élre: „Sikerült visszahozniuk az autójukat a költséglimit mellett tesztek nélkül, és feltárták a hiányosságaikat. Emellett nagyon erős pilótapárosuk van. A mérce persze a Red Bull lesz Max Verstappennel, ehhez kétség sem férhet. Ez az a csapat, amelyet meg kell verni. A Ferrari pedig mindig egy meglepetés” – összegezte a német, aki szerint a maranellóiak is odaérhetnek, azonban tavaly a csapat és a pilóták is hibáztak.

Itt nézheted élőben az utolsó F1-es bemutatót, az Alpine A523-as leleplezését!

Az Alpine maradt a végére a Formula-1-es csapatbemutatók sorában: az autóját hétfőn Silverstone-ban már bejárató franciák Londonban, magyar idő szerint csütörtök este 21 órakor kerítenek sort a maguk eseményére, amelyen leleplezik Esteban Ocon és Pierre Gasly 2023-as versenygépét (amelyről lesifotók persze készültek már az említett shakedown során). A bemutató az alábbi videóban követhető élőben:

Megérkezett a Drive to Survive utolsó előzetese – főszerepben Verstappennel

Visszatér a szereplők közé a világbajnok, újra megjelennek az év nagy balesetei és természetesen tévében nem látott pillanatok sokasága villan meg: a Netflix megmutatta a Drive to Survive 5. évadának utolsó előzetesét. A sorozat február 24-én válik elérhetővé.

Szponzorkeringő: Eddigi Ferrari-támogató köszönt vissza a Mercedesen

A bemutató körüli napokban több új partner érkezését jelentette be a Mercedes: a festékipari Sherwin-Williams, valamint az IT-ben érdekelt Nuevei és Qualcomm lépett a fedélzetre. Utóbbi a legérdekesebb, a chipgyártó vállalat Snapdragon márkája került fel a hátsó légterelőre. Snapdragon processzorok találhatók meg számos okostelefonban.

Ugyanezt a nevet tavaly még a Ferrari autóján olvashattuk, januári hír volt, hogy a csapat és a Snapdragon közös megegyezéssel felbontotta az együttműködést. Egyidejűleg egy másik partner, a Velas is kiszállt, ezzel pedig 55 millió dolláros lyuk került a Ferrari szponzori bevételeibe, az ilyen jellegű források negyede.

A Mercedes bejelentése értelmében a szerződés több évre szól, a szponzor neve pedig az autón kívül a csapatruházaton is feltűnik.

Támogatója az Indiai Nagydíj visszatérésének az FIA-elnök

A Formula-1 körforgásának 2011 és 2013 között volt része India az Új-Delhi közelében tartott nagydíjjal – az eseményre a rövid életű F1-es próbálkozások egyikeként emlékezhetünk. A világ második legnépesebb országa azonban újra próbálkozik a motorsportban: hétvégén először versenyzett a Formula-E Haidarábádban, szeptemberben pedig a MotoGP jön először a helyrepofozott Buddh versenypályán.

„Már a választási programomban említettem, mennyire fontos India. Nem azért, mert itt vagyok és mert én vagyok az elnök. Indiában és Kínában számos gyártó van, mellettük állnak a számok. Még a felszínt sem karcoltuk meg: 2,8 milliárd emberről beszélünk a két országban, kevesebb, mint 8000 versenyzői licensszel” – mondta az Autocar Indiának a Formula-E eseményén Mohammed ben Sulayem FIA-elnök.

Ben Sulayem megemlítette, a szövetség nem egyszer látogatást akar Indiában tenni, hanem tartósan visszatérne. Emlékeztetett rá, az országnak már volt két F1-es versenyzője, ennek kapcsán pedig az Indiai Nagydíj lehetséges feltámasztása is felmerült: „Természetes, hogy visszatérhet… A lehetőség ott van, én pedig át akarom törni a korlátokat, hogy biztosan megtörténjen. Az FIA az összes tagja számára van.”

Fotók: DPPI