DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Verstappennek látási gondjai voltak a 2021-es silverstone-i baleset után

Max Verstappen a Red Bull honlapján kiválasztotta karrierje tíz legemlékezetesebb győzelmét, melyek közül az első helyre aligha meglepő módon pályafutása első sikere, a 2016-os Spanyol Nagydíj került. A háromszoros világbajnok a 10-es listára felvette a 2021-es USA Nagydíjat is, melyet Lewis Hamilton előtt mindössze 1,3 másodperces előnnyel nyert meg, s ezzel sikerült az előző hétvégén visszaszerzett bajnoki vezetését 12 pontra növelnie.

A győzelemhez vezető út azonban nem volt egyszerű, hiszen mint azt Verstappen elárulta, még mindig érezte a hónapokkal korábbi, 51G erejű becsapódás következményeit: „A silverstone-i balesetem óta látási problémákkal küzdöttem, különösen a hullámzó pályákon, illetve azokon a helyszíneken, ahol sok hirdetés van a pálya mellett. Ezen a verseny nem csak Lewisszal kellett megküzdenem, hanem az elmosódott képekkel is.”

pf-max-crash-silverstone-1

„Olyan volt, mintha 300 kilométeres sebességgel motorcsónakot vezetnék!” – folytatta Verstappen. „Ezt még sosem árultam el, de pár kör erejéig annyira rossz volt, hogy komolyan elgondolkodtam rajta, hogy kiállok a versenyből. Csak az segített, hogy a légzésemre figyeltem, miközben Lewis a nyakamon volt. Fontos győzelem volt, melyre hatalmas szükségem volt a bajnoki küzdelemben.”

pf-max-crash-silverstone-2

F1 film: Új szereplőt jelentettek be, nem igaz a 300 milliós költség

A jövő júniusban mozikba kerülő F1 című film költségei egyes sajtóhírek szerint túllépték a 300 millió dollárt, ami – ha igazak lennének ezek ez értesülések – azt jelentené, hogy minden idők 10-12 legdrágább mozis produkciója közé tartozna az alkotás. Ezt azonban Jerry Bruckheimer producer és Joseph Kosinski rendező is cáfolta, előbbi azt emelte ki, hogy a versenyautón szereplő szponzorokból nagyobb bevételük lett, mint némely F1-es csapatnak, míg utóbbi hangsúlyozta, hogy ekkora tévedést még soha nem tapasztalt ezen a téren:

f1-film

„Csak annyit mondok, hogy sok filmnél, amin dolgoztam, hozzászoktam ahhoz, hogy valamilyen okból túlbecsülték a költséget, de még soha tapasztaltam olyat, hogy egy filmnél ennyire ekkorát tévedtek volna. Nem tudom, honnan jött ez a szám” – mondta, amivel egybevágnak Bruckheimer szavai is, aki azokat a pletykákat is határozottan cáfolta, hogy a tavalyi hollywoodi sztrájkok miatt újraforgatásokra került volna sor.

Időközben újabb ismert színész csatlakozott az impozáns, Brad Pitt, Damson Idris, Kerry Condon, Tobias Menzies és Javier Bardem nevével fémjelzett szereplőgárdához a többek között a Bridgerton című sorozatból ismert Simone Ashley személyében.

simone-ashley

Horner: Le a kalappal Hamilton előtt!

A Silverstone-ban elsőként leintett Lewis Hamilton már a hatodik különböző futamgyőztes volt az idei F1-es szezonban, s ez a változatosság nagyon jót tett az elmúlt egy évtizedben többnyire két versenyző, Hamilton és Max Verstappen dominanciája által meghatározott sportágnak. Így érzi ezt Christian Horner is, aki amellett, hogy elismeri a változatosság előnyeit, azt is kiemelte, hogy az ő versenyzője az egyetlen, aki konstans a csúcson tud lenni:

horner-montreal

„Azt hiszem, az F1 jelenleg nem is lehetne jobb helyzetben” – nyilatkozta a Red Bull első embere a sajtó képviselőinek. „Ha megnézzük az elmúlt öt-hat versenyt, volt Lewis, volt Lando, volt Max, volt Charles. Változnak a dolgok. Az egyetlen, akinek sikerült folyamatosan ott lennie, az Max volt” – mondta, majd azt is elismerte, hogy Hamilton silverstone-i győzelme őt sem hagyta hidegen:

„Gratulálnunk kell Lewisnak a győzelemhez. Szerintem nagyon jó versenyt futott, és megérdemelten nyert. Természetesen ez egy rendkívül érzelmes dolog. Kiemelkedő teljesítmény, hogy egy versenyző kilencszer megnyert egy futamot, és ráadásul itt, az Egyesült Királyságban győzött, ami brit versenyzőként nyilvánvalóan nagyon különleges számára, erre nagyon büszke lehet. Szóval le a kalappal előtte!”

hamilton-silverstone-win-2

Jótékonysági focimeccset játszik az Aston és a Mercedes F1-es csapata

Az Aston Martin közölte, hogy ma este, július 11-én jótékonysági futballmérkőzést vív az F1-es csapata a Mercedes F1-es alakulata ellen. Az összecsapásra Brackley-ben kerül sor, és a találkozó bevételeit egyenlő arányban elosztják a két istálló által kiválasztott jótékonysági szervezetek között.

A silverstone-i társaság sietett mindenkit emlékeztetni arra, hogy tavaly is játszottak egy ugyanilyen mérkőzést, amelyet ők nyertek meg 5-4-re.

aston-f1-futball

Horner: Max büntetése elkerülhetetlen

Sergio Perez már az ötödik belsőégésű motorját kapta meg Silverstone-ban az időmérőn elkövetett hibája miatt, hiszen így nem sokat  veszítettek a rajtbüntetéssel – viszont Christian Horner egyértelműen kimondta, hogy hamarosan Max Verstappennél is motort kell cserélniük, és a szezon későbbi szakaszában büntetés vár emiatt a világbajnokra.

„Biztos, hogy később extra motort kell használnunk Maxnál, csak az a kérdés, hogy stratégiailag melyik hétvégét, melyik pályát választjuk ki erre. Ezen dolgozunk a Hondával, de az elkerülhetetlen, hogy Max büntetést kapjon emiatt később” – mondta Horner.

Verstappen már most, féltávnál a büntetés határán mozog több alkatrésszel is – de kiválaszthatják Spát vagy akár Monzát is arra, hogy kicserélnek mindent, a rajtrács végére kerül, és ezeken a pályákon lesz esélye az előzésre onnan indulva is.

SI202407050538_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

fotó: Red Bull Content Pool

F1-es erősorrend: Hülkenberg már a top ötben, Hamilton Alonso előtt

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Brit Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, és mögötte sem változott a sorrend: Lando Norris, Oscar Piastri és Carlos Sainz alkotja a top négyet, az ausztrál és a spanyol versenyző eddigi összteljesítménye között minimális a különbség. A két bombasztikus hétvégét teljesítő Nico Hülkenberg azonban már a top ötben van, megelőzve Charles Leclerc-t, Geurge Russellt és Yuki Tsunodát, míg Lewis Hamilton már Fernando Alonso elé, a kilencedik helyre lépett a futamgyőzelmét követően.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 12 nagydíj, vagy az első félszezon átlaga alapján:

podcast-rankings_12

A Formula Podcast futamértékelő adása itt meghallgatható:

Kubica szívesen indulna újra raliversenyeken

Szívesen indulna ismét raliversenyen Robert Kubica, aki az F1-es pályafutását derékba törő ralibalesete után éveket töltött el a WRC-ben. A lengyel pilóta később visszatérhetett az F1-be, jelenleg pedig a WEC-ben versenyez, de kérdésre elárulta, hogy szívesen indulna újra raliversenyeken.

Azt viszont hozzátette, hogy eredménycentrikusan már nem szeretne: mint mondta, olyan szintű felkészülést igényel a profi ralizás, hogy az hatalmas terhet jelent, ő inkább csak élvezetből indulna már néhány WRC-futamon. Elmondta, hogy mindennél jobban követi a versenyeket most is, és néha elgondolkodik rajta, hogy egy-kettőn jó lenne ott lenni.

wrc-kubica

fotó: dppi

Perez az új padlólemeztől várja a megváltást

Az utóbbi hetek borzalmas teljesítménye után erősen inog a kispad Sergio Perez alatt, ahogy futballnyelven mondani szokás – nagyon úgy fest, hogy elveszítheti az ülését a Red Bullnál annak ellenére, hogy több évre szóló szerződéssel rendelkezik.

Az ügyben többen is megszólaltak a napokban, maga Perez viszont rámutatott: Silverstone-ban például nem volt egyforma az autója Max Verstappenével.

SI202407050259_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

„Próbálok megoldásokat találni, és szerintem haladunk. Most készülünk megtalálni pár tizedmásodpercet, és onnantól az életünk könnyebb lesz, visszatérünk oda, ahol az év elején voltunk” – mondta Perez a Racefansnek.

A mexikói itt arra gondolt, hogy neki nem állt rendelkezésre az a padlólemez, amit Verstappen már használhatott a Brit Nagydíjon – Christian Horner csapatfőnök azt mondta, hogy csak egy darabbal készültek el a hétvégére, amit a holland kapott meg.

Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szerinte ez csak egy minimális fejlesztés volt, nem várható tőle jelentős időnyereség – Perez mégis ettől várja azt, hogy előre tud lépni.

Korábbi fizioterapeutája is gratulált Hamiltonnak

Lewis Hamilton korábbi fizioterapeutája, Angela Cullen a közösségi médiában gratulált Lewis Hamilton Brit Nagydíjon aratott győzelméhez, mely a hétszeres világbajnok 104. F1-es diadala volt, Silverstone-ban pedig 9. alkalommal ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.

„Hatalmas gratuláció, óriási győzelem. Lewis, Bono és a teljes Mercedes csapat – élvezzétek ezt a különleges pillanatot. Nagyon megérdemlitek! Az egyik legnagyobb öröm az életben az, ha van elég bátorságunk a bennünk rejlő potenciál kiteljesítéséhez. Ez rendkívül inspiráló” – írta Cullen a közösségi médiás felületein.

Lewis Hamilton és Angela Cullen útjai egyébként még a 2023-as Szaúd-arábiai Nagydíj előtt váltak el.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

Formula1.5 – Hülkenberg duplázott

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Egészen hasonlóan alakul fiktív másodosztályú bajnokságunk, mint a valódi 2024-es bajnokság, hiszen a szezon elejét uraló versenyző itt is egyre ritkábban tud nyerni, egyre többen vannak a trónkövetelők, akik közül újabban az a csapat emelkedik ki, mely zsinórban második győzelmét aratta. Ugye ismerős?

pf-bliga12

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Letartóztatták a Schumacher-család zsarolóját

A Sun beszámolója szerint múlt csütörtökön letartóztattak egy 52 éves wülfrathi férfit, egy bizonyos „Markus F.”-t, aki évekkel ezelőtt biztonságtechnikai szakértőként dolgozott a Schumacher-családnak. A vád szerint ő állt a német legenda családjának megzsarolása mögött, akiket azzal fenyegettek, hogy nyilvánosságra hoznak a tíz és fél évvel ezelőtti síbalesete óta családján, néhány baráton és a család alkalmazottain kívül senki által sem látott hétszeres bajnokról.

Markus F., aki állítólag adósságait szerette volna rendezni az így nyert összegből, először a sajtónak próbálta meg értékesíteni a képeket, majd amikor ez nem sikerült, egy kidobó és fia segítségével akarta megzsarolni a családot – az ő letartóztatásuk vezetett el Markus F.-hez. Az őrizettbe vett férfi otthonában a lap szerint bizonyítékokat is találtak.

corinna-schumacher-wikimedia

Elismerte az FIA: fekete-fehér zászlóval kellett volna figyelmeztetniük Verstappent

Parázs csatát hozott még a bő egy héttel ezelőtti Formula-1-es Osztrák Nagydíj hajrája Max Verstappen és Lando Norris között, amely azonban végül ütközéssel végződött. Az eset után Norris, valamint a McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella is úgy vélte, hogy Verstappen bemozgott féktávon a védekezés közben, márpedig ezt a szabály tiltja. Stella még a silverstone-i hétvégén is arról beszélt, hogy a felügyelőknek figyelmeztetniük kellett volna a Red Bull-ost a manőverei miatt, így a csata eszkalálódását és az incidenst is elkerülhették volna.

Nos, a RacingNews365.com és a Motorsport egybehangzó értesülései alapján ezt tulajdonképpen maga az FIA is elismerte utólag. Állítólag Niels Wittich versenyigazgató ugyanis a csapatmenedzserek pénteki megbeszélésén azt mondta, hogy valóban fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kellett volna adniuk Verstappennek a féktávon történő bemozgás miatt. A fekete-fehér zászló egy ideje már nem csak a sportszerűtlen magatartásra figyelmezteti a pilótákat, hanem azt is jelzi, hogy ha az adott cselekedet, amiért azt megkapta a versenyző, a továbbiakban is ismétlődik, az büntetéssel járhat. Ennek kapcsán a Motorsport.com által idézett Stella elmondta: „Örülünk, mert az FIA kifejtette a véleményét arról, mi történt Ausztriában, és elégedettek vagyunk, hogy megerősítést nyert, hogy jók voltak a megérzéseink rögtön a verseny után.”

DPPI_00124012_1378_resize_2

Kiderült, milyen gumikat hoz az F1-es Magyar Nagydíjra a Pirelli

Jövő hétvégén következik a Formula-1-es Magyar Nagydíj, a Pirelli pedig bejelentette, hogy mely három gumikeverék lesz használatban a Hungaroringen. A gyártó nem változtatott a tavalyi kiosztáson: idén is a három leglágyabb opció, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncs közül választhatnak majd a csapatok. Idén ez már a hatodik alkalom lesz, hogy ez a trió lesz használatban: Melbourne-ben, Imolában, Monacóban, Montrealban és Spielbergben is a legpuhább abroncsokkal látta el az F1-es alakulatokat a Pirelli.

Egyúttal a Magyar Nagydíj utáni két futam gumikiosztására is fény derült. A nyári szünetet megelőző utolsó fordulón, a Belga Nagydíjon, Spa-Francorchamps-ban a skála középső hármasát – C2, C3, C4 – láthatjuk majd, míg a pihenőt követő Holland Nagydíjon, Zandvoortban a három legkeményebb keverék – C1, C2, C3 – lesz majd bevetésen.

f1-pirelli-gumi

McLaren-győzelemmel indult az IndyCar hibridérája

Történelmi versenyt rendeztek vasárnap Mid-Ohióban az IndyCarban, hiszen a szezon közepén debütáltak a már több éve várt hibrid hajtásláncok, ezzel pedig egy új korszak vette kezdetét az amerikai formulaautós szériában. Az első verseny egyetlen hibriddel kapcsolatos kiesést eredményezett, viszont az épp a bajnoki címért is harcoló Scott Dixonnál jelentkezett már a startnál.

indycar-oward-palou-midohio

Az élről Alex Palou indulhatott, a második kerékcserék során azonban megelőzte őt a szintén rendkívül gyors Pato O’Ward, akit aztán hiába kergetett a fináléban fél másodperces távolságból a címvédő spanyol, megőrizte a vezetést, így a Scott McLaughlin St. Petersburg-i kizárása révén megörökölt siker után idei második győzelmét aratta az Arrow McLaren mexikói pilótája. A dobogót egyébként – az éllovas duótól jócskán lemaradva – épp McLaughlin tette teljessé Colton Herta és Marcus Ericsson előtt. Az összetettben Palou növelte az előnyét a most csak 11. helyen befutó Will Powerrel szemben, míg O’Ward Dixont átlépve feljött a harmadik pozícióba. Az alábbiakban mutatjuk a verseny rövid videós összefoglalóját:

 

A futam végeredménye:

1. Pato O’Ward McLaren Chevrolet  
2. Alex Palou Ganassi Honda 0.4993
3. Scott McLaughlin Penske Chevrolet 16.1558
4. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda 24.8725
5. Marcus Ericsson Andretti Honda 31.6809
6. Alexander Rossi McLaren Chevrolet 32.2443
7. Christian Lundgaard RLL Honda 32.5714
8. Kyle Kirkwood Andretti Honda 35.2218
9. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet 40.3182
10. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet 46.9084
11. Will Power Penske Chevrolet 48.6546
12. David Malukas Meyer Shank Honda 49.3906
13. Toby Sowery Coyne/WR Honda 49.8866
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda 51.8162
15. Linus Lundqvist Ganassi Honda 53.4794
16. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet 54.7413
17. Marcus Armstrong Ganassi Honda 55.8399
18. Graham Rahal RLL Honda 58.8681
19. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 1'00.4550
20. Nolan Siegel McLaren Chevrolet 1'05.8591
21. Kyffin Simpson Ganassi Honda 1'07.0413
22. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /3.2775
23. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /10.4894
24. Pietro Fittipaldi RLL Honda 1 kör /13.0034
25. Josef Newgarden Penske Chevrolet 1 kör /18.4108
26. Jack Harvey Coyne Honda 1 kör /42.4892
27. Scott Dixon Ganassi Honda Kiesett

Három pénzbírságot is kiosztottak vasárnap Verstappennek

Három apró kihágást követett el a Brit Nagydíjon Max Verstappen – egyiknek sem volt ráhatása a versenyen elért második helyezésre, mivel még a rajt előtt, a bokszból kivezető körökön történtek. A holland háromszor is túllépte a bokszutcában megengedett 80 km/h sebességet, így három 100 eurós csekket kapott az FIA-tól. Nagyon csekély átlépésekről volt szó: egy 0,4 és két 0,5 km/h-s különbségről.

Verstappen mellett Alex Albont is elmeszelték ugyanezért: ő kétszer vétette el a sebességhatárt a kivezető körön, 0,2 és 0,3 km/h átlépés miatt kapott összesen 200 euró pénzbüntetést.

F1 – Itt a jövőre érkező új film első részlete! (Videó)

Megérkezett az első rövid részlet a Brad Pitt nevével fémjelzett F1 című filmből, mely jövő nyáron, egészen pontosan 2025. június 25-én, Észak-Amerikában pedig 2025. június 27-én lesz látható a mozikban. 

Perez csak a bokszutcából rajtolhat

Sergio Perez autójában több komponenst is kicseréltek a verseny előtt, így a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a magyar idő szerint 16 órakor rajtoló Brit Nagydíjnak.

Perez számára rendkívül balszerencsésen alakult a szombati időmérő edzés, a bajnoki tabella ötödik helyén álló versenyző hibázott a Q1-ben, melynek következtében a kavicságyba sodródott, így már a kvalifikáció első szakaszában kiesett.

A 11-es rajtszámú Red Bull a tervek szerint a 19. helyről várta volna a piros lámpák kialvását, ám a Red Bull belső égésű motort, vezérlőelektronikát, valamint energiatároló egységet cserélt Perez autójában, melynek értelmében a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a Brit Nagydíjnak.

Brown is elgondolkodna Perez leváltásán

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója Silverstone-ban úgy nyilatkozott, a Red Bull helyében ő is elgondolkodna a gyenge formában lévő Sergio Perez leváltásán.

Perez rossz szériája ezen a hétvégén is folytatódott, a mexikói versenyző a kavicsácsban zárta a szombati időmérő edzés első szakaszát, így rögtön a Q1-ben kiesett.

A helyszínen tartózkodó újságírók Zak Brown véleményére volt kíváncsi Perezt illetően, Brown pedig elmondta, hogy a Red Bull helyében ő is elgondolkodna Perez leváltásán.

„Biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezt teszik. Nagyon aggasztó a gyenge teljesítménye, biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezen a véleményen vannak. Másrészről viszont kedvelem Sergiót, szóval nem szeretnék többet beszélni a témáról” – mondta Brown.

56 és fél éve nem történt olyan az F1-ben, mint tegnap

Jim Clark karrierjének utolsó versenyén, az 1968-as Dél-afrikai Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy egy F1-es rajtrács első három helyére brit versenyző álljon fel – az időmérő edzést furcsamód még az előző évben, egészen pontosan 1967. december 31-én rendezték. A Kyalami versenypályán Jim Clark 1:21,6-os idővel szerezte meg a rajtelsőséget egy Lotus volánja mögött, márkatársának, Graham Hillnek egy másodpercet, a Matrával induló Jackie Stewartnak pedig 1,1-et adott.

A Lotusok a másnapi versenyen kettős győzelmet arattak változatlan sorrendben, a rajtnál az élre álló, és sokáig a második helyen haladó Stewart viszont motorhiba miatt kiesett, így végül a későbbi világbajnok Jochen Rindt szerezte meg a dobogó alsó fokát, aki a címvédő Denny Hulme helyét vette át a Brabham istállónál.

Ez volt az utolsó alkalom, hogy egy F1-es időmérő edzés első három helyén három brit versenyző zárt – egészen tegnapig.

Akkor is a Ferrarihoz igazolt volna-e Hamilton, ha tavaly így teljesít a Mercedes?

Kisajátította az első rajtsort a Formula-1-es Brit Nagydíjra a Mercedes George Russell és Lewis Hamilton révén. A szezont nagyjából negyedik erőként kezdő alakulat látványosan fejlődött az utóbbi hetekben, Russell révén már Kanadában is szereztek pole-t és dobogót, legutóbb Spielbergben pedig egy szerencsés győzelmet is, míg Hamilton Barcelonában állhatott fel a pódiumra. Mindeközben a Ferrari az erősorrend második helyéről visszacsúszott abba a pozícióba nagyjából, ahol a Mercedes kezdte az évadot.

Mindez Hamilton szempontjából lehet érdekes fejlemény, hiszen már a 2024-es szezon rajtja előtt eldőlt, hogy a hétszeres F1-es világbajnok az idény végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a vörösöknél fog versenyezni. Így pedig a silverstone-i kvalifikáció után meg is kapta a kérdést a sajtótájékoztatón, hogy akkor is Ferrariban látnánk-e 2025-ben, ha tavaly év végén is ugyanolyan autót adott volna alá a Mercedes, mint most. Hamilton elsőre mintha nem teljesen értette volna a kérdést, utána azonban rövid, de határozott választ adott: „Igen. Igen.”

f1-hamilton-brit-1