DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Még senki nem nyert kétszer Bakuban

2016 óta látogat el a Formula-1-es mezőny Azerbajdzsánba, ahol első alkalommal még Európai Nagydíj néven rendeztek futamot, 2017 óta viszont Azerbajdzsáni GP-ként szerepel a versenynaptárban. Az eddigi öt futamot (2020-ban az itteni verseny is a koronavírus-járvány áldozatául esett) öt különböző pilóta nyerte: sorban Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Sergio Perez állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Jó esély van rá, hogy ez a széria folytatódjon a mostani hétvégén is, hiszen a két élcsapat versenyzői közül csak Perez diadalmaskodott már Bakuban (ő egyébként még két dobogós helyet fel tud mutatni ezen kívül itt), a másik három (Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz) még nem. A csapatok terén 3-2-re vezet a Mercedes a Red Bull ellen, azaz a Ferrari is első sikerét jegyezheti az azeri pályán.

baku-podium-2021-dppi

fotó: DPPI

Hogyan került Leclerc kezébe egy telefon Zandvoortban?

Sok kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy milyen telefon kerülhetett Charles Leclerc kezébe, amikor Kimi Antonelli hibája után kiesett a Holland Nagydíjon – vajon a sajátját hordta magánál, vagy milyen mobil kerülhetett elő?

Ian Parkes, a Racingnews365.com újságírója tette fel a kérdést a Ferrarinak ezzel kapcsolatban, majd leírta a megoldást: azon a bizonyos dombon egy Leclerc által jól ismert fotós dolgozott, akitől a Ferrari pilótája elkérte a telefont egy rövid időre – ahelyett, hogy visszaballagott volna a paddockba.

leclerc2_2

fotó: F1

„Megalázó volt a McLaren” – Toto Wolff

A Mercedes csapatvezetője hangzatos mondattal írta le azt, hogy mit gondolt a McLaren zandvoorti fölényéről – főleg arról, amikor a verseny végén a wokingi autók kemény keverékű gumikon körözött, a többiek pedig a lágy abroncsokon sem tudták megközelíteni őket, sőt…

„Amit láttunk a futam végén, a McLareneket a kemény gumikon és mindenki mást a lágyakon… az megalázó mindenki számára. Na, ez lehet a cím!” – tette hozzá az újságíróknak mosolyogva.

„Maga a hétvége kiegyensúlyozott volt Max, a Ferrarik és közöttünk, ezúttal Max volt a leggyorsabb, szóval nem lehetünk elégedettek. Hogyan örülhetnénk egy negyedik helynek?”

f1-wolff-mercedes

fotó: Ollé Iván

„Motivációt ad Hadjar dobogós helyezése” – Lawson

Liam Lawson a Holland Nagydíj után hatalmas eredménynek nevezte a Racing Bulls első F1-es dobogós helyezését, még úgy is, hogy a saját versenye csalódással zárult. A fiatal új-zélandi Carlos Sainzcal ütközött, így csak a 12. helyen ért célba, miközben jó pontszerzési esélyei voltak.

Csapattársa, Isack Hadjar azonban negyedikként haladt a hajrában, majd Lando Norris kiesésével a harmadik helyre lépett, megszerezve a csapat első dobogós helyezését a Racing Bulls név alatt. A csapattól utoljára Pierre Gasly állhatott pódiumon 2021-ben Bakuban, még AlphaTauri-színekben.

„Ez hatalmas eredmény, mindenkit ösztönöz a csapatnál, és ad egy kis motivációt, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. A mi oldalunkról ez jól mutatja az autó teljesítményét. Isack nagyszerű munkát végzett, nagyon erős volt mostanában, és jó volt látni, hogy ilyen eredményekre képes” – mondta Lawson.

Sajtó: Mick Schumacher a McLaren WEC-projektjénél köthet ki?

Újabb pletykák röppentek fel Mick Schumacher jövője kapcsán. A jelenleg az Alpine endurance-világbajnoki alakulatát erősítő németet néhány hete szóba hozták a Cadillackel, ahol állítólag kettős szerepkört tölthetett volna be: egyrészt átvehette volna a teljes szezont jövőre már nem futó Jenson Button helyét a WEC-ben, másrészt az új F1-es istálló teszt- és tartalékversenyzője lehetett volna. Mindez ideálisnak tűnhetett Schumacher szempontjából, hiszen egyfelől folytathatta volna sportautós karrierjét, miközben fél lábbal visszatért volna a Formula-1-be, amely továbbra is a fő álma a németnek.

A The Race azonban úgy tudja, hogy a tárgyalások megszakadtak a felek között, Schumacher nem lesz a Cadillacé. Opció lehet ezek után az Alpine-nál maradás is, és állítólag Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke meg is tartaná őt, az idézett szaklap szerint azonban ez sem valószínű. Viszont Schumacher képbe kerülhetett a McLarennél: a The Race szerint „pozitív tárgyalások” zajlanak a korábbi F1-es pilóta és a WEC csúcskategóriájába egy fejlesztési év után 2027-ben beszálló márkával. Ez a projekt hasonló vonzerővel bírhat, mint akár a Cadillac, akár az Alpine, hiszen Schumacher folytathatja a sportautós karrierjét, miközben olyan gyártónál szerepel, amely a Formula-1-ben is jelen van (bár ahogy az Alpine-nál, úgy a McLarennél is valószínűtlen, hogy a jövőbeli terveik között szerepel a német).

mickschumacher-2

IndyCar: 17 év után elválnak Power és a Penske útjai

Korábban is pletykáltak róla, a szezonzárót követő kedden pedig a Team Penske hivatalosan is bejelentette, hogy távozik tőlük Will Power. „Hosszas megfontolás után úgy éreztem, a váltás a megfelelő lépés számomra jelenleg” – fogalmazott a csapat közleményében a 44 éves pilóta. Azt egyelőre nem tudni, hol köthet ki a 2026-os szezonra – a The Race szaklap az Andrettit vagy a Rahal Letterman Racinget említi, előbbit abban az esetben, ha Colton Herta tényleg elmegy a Formula-2-be –, az viszont valószínű a híresztelések alapján, hogy az ausztrál helyét David Malukas kapja meg a legendás, az utóbbi két szezonban viszont küszködő és botrányokba keveredő istállónál.

Powert nem véletlenül nevezte Roger Penske a csapata „kiemelkedő” pilótájának, hiszen 2009 óta, azaz 17 idényen át erősítette őket, és karrierje 45 győzelméből – amellyel amúgy az amerikai open-wheel sorozat örökranglistájának negyedik helyén áll – 42-t velük ért el, nem mellesleg 71 pole-t gyűjtött, amellyel pedig abszolút rekordtartó a sorozatban. Power 2014-ben és 2022-ben az IndyCar bajnoki címét is elhódította, 2018-ban pedig megnyerte az Indy 500-at a Penske színeiben. Power egyébként idén is nyert egy futamot, a bajnokságot pedig csapata legjobbjaként a kilencedik helyen zárta.

power-indycar-penske

Ismét lehetőséget kap F1-es edzésen a McLaren Formula-2-es ásza

Újra láthatjuk Formula-1-es szabadedzésen Alexander Dunne-t: az ír versenyző a hétvégi Olasz Nagydíj pénteki nyitó tréningjén ülhet be a McLarenbe. Nem ez lesz az első vendégszereplése Dunne-nak, hiszen Ausztriában már lehetőséget kapott, ott ráadásul az előkelő negyedik helyen zárt az első szabadedzésen, épp csak elmaradva Oscar Piastritól. A McLaren Dunne monzai beültetésével már a felét kipipálhatja a szabályok által előírt négy újoncszerepeltetésnek (azt egyelőre nem közölték, hogy ezúttal kinek a helyét veszi át az FP1-re).

A McLaren kötelékeibe tartozó 19 éves versenyző idén a Formula-2-ben szerepel, s bár a szezon korábbi szakaszában vezette is a bajnokságot, jelenleg visszacsúszott az ötödik pozícióba – igaz, a második helyezetthez képest csupán 13 pont a hátránya, de az éllovas Leonardo Fornaroli előnye is mindössze 30 egység vele szemben, azaz még bőven az esélyesek táborát gyarapítja Dunne.

f1-dunne-mclaren

„A safety car is gyorsabb volt az autómnál!” – szokatlan hiba akadályozta Tsunodát

Bár hosszú idő után újra pontot szerzett kilencedik helye révén az F1-es Holland Nagydíjon Yuki Tsunoda, így sem volt elégedett a versenyével, mivel úgy érezte, a szerencse elpártolt mellőle, és még egy probléma is kínozta: „Nem tudom, mit csinálhatnék ennél jobban, de úgy éreztem, ma mindenem ellenem an. Az első safety car egyáltalán nem segített, ahogy a második sem. Azokkal, akikkel csatáztam, ötödik-hatodik helyeken végeztek. Még az utolsó etapomban is igyekeztem pozíciókat nyerni, de aztán voltak ezek a gondjaim. Még pontot szerezni sem volt könnyű, és általában egy kilencedik hely nem érződik különlegesnek, de szerintem ez önbizalmat adhat a jövőre.”

Ami a Tsunoda által említett gondokat illeti, a japán nem ment bele részletekbe: „Nyilván nem árulhatok el részleteket, de… igen, egy ponton a biztonsági autó is gyorsabb volt az én autómnál” – fogalmazott a versenyző, a Red Bull-főnök Laurent Mekies ugyanakkor már utalást tett a problémákra: „Rossz motorüzemmódban ragadtunk az utolsó kiállás után: gyakorlatilag az utolsó szakaszt egy nagyon-nagyon nem barátságos beállítással vezette végig.”

Mekies magyarázata és Tsunoda csapatrádiózása alapján az történt, hogy az utolsó kerékcseréje során a bokszutcában szokott üzemmódba váltotta az erőforrását a pilóta, ám a szervizelés végeztével nem kapcsolt vissza standard módba, a néhány évvel ezelőtti szabálymódosítás értelmében pedig az időmérő kezdetétől a futam végéig már csak akkor lehet módosítani ezen, ha az illető a bokszban jár, esős a futam, vagy ha leállt a motor. Tsunodának így 15 és 40 százalékos gázpedálállás között nem a szokott módon érkezett a motorerő, ezért is jelentette egyszer azt a rádióban, hogy „nincs motorerő”. Mekies hozzátette: „Alapvetően a bokszutcában állíthatsz motorüzemmódot, ha pedig nem váltasz vissza, akkor a hátralévő időre abban ragadsz. Ez történt most” – magyarázta a csapatvezető.

f1-tsunoda-redbull-pit-zandvoort

Bejelentette felállását a VR46 Ducati – már csak két hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson

Azok után, hogy a Honda hétfőn dupla hosszabbítást jelentett be, ma a VR46 Racing jött a sorban: a Valentino Rossi által alapított istálló hivatalosan is megerősítette, hogy újabb egy évre aláírtak Franco Morbidellivel. A döntés aligha meglepő, elvégre az olasz volt a VR46-akadémia első növendéke, aki egy Moto2-es vb-címmel a zsebében érkezett meg a királykategóriába, ahol viszont csak az idei szezontól erősítő a neonsárga alakulatot. Mivel Fabio di Giannantonio eddig is rendelkezett szerződéssel 2026-ra, ezzel teljessé vált a VR46 Ducati jövő évi versenyzői felállása.

morbidelli-vr46

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hivatalosan már csak két ülés kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson (a többségnek eleve volt megállapodása a következő idényre), bár a sajtóhírek szerint igazából ezek sem kérdésesek már. Az LCR Hondánál szinte biztosan az idei Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira válthatja az alulteljesítő Somkiat Chantrát, míg a Pramac Yamahánál várhatóan Jack Millert fogják megtartani a Superbike-világbajnoki mezőnyből érkező Toprak Razgatlioglu mellett.

A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:

Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer

VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli

Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin

Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura

KTM: Pedro Acosta, Brad Binder

Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini

Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins

Pramac Yamaha: Toprak Razgatlioglu, ??? (Jack Miller?)

Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini

LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreaira?)

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Zéró elégedettséggel” tölti el a negyedik hely a „rosszul vezető” Russellt

Hiába maradt le éppen csak a dobogóról az F1-es Holland Nagydíjon, George Russell mégsem örült a negyedik helyének. A Mercedes britjének eseménydús futama volt, amely egy pontján koccant is az őt merész manőverrel előző Charles Leclerc-rel, de az ott begyűjtött autósérülésétől függetlenül is úgy érezte a pilóta, hogy rosszul teljesített vasárnap Zandvoortban:

„Hogy őszinte legyek, zéró elégedettséggel tölt el a negyedik hely ezután a verseny után” – idézi Russelt a Crash.net. „Rosszul rajtoltam és rosszul vezettem. Aztán Charles megelőzött, rossz volt a tempóm, amibe nyilván belejátszott a Charles-lal történt ütközésben szerzett sérülés: amiatt körönként egy másodpercet veszítettem. szóval egyáltalán nem volt jó móka, és roppant szerencsés vagyok, hogy negyedik lettem.”

„Reméled, hogy amikor visszatérsz egy szünetről, kicsit könnyebb lesz, de a Formula-1 sosem ilyen. De sok szempontból nem volt jó futam, és meg kell néznünk, miért volt ez. A tény az, hogy sok csapat között aprók a különbség, és egy olyan pályán, mint ez, ahol nagyon nehéz előzni, a pályapozíció kulcsfontosságú, ahogy az időmérő és a bokszstratégia is. A szerencse… Charles peches volt a biztonsági autó időzítésével, mi pedig minden mással szerencsések.”

f1-russell-mercedes-zandvoort

Antonelli átment a Ferrarihoz elnézést kérni Leclerc kiütéséért

Frederic Vasseur árulta el, hogy Kimi Antonelli személyesen kért tőle bocsánatot az F1-es Holland Nagydíjon történt balesetért. A fiatal olasz épp a bokszból elé visszatérő Charles Leclerc-t igyekezett megelőzni a döntött 3-as kanyarban az alsó íven, de belecsúszott a monacói Ferrarijába, aki a falnak csapódva kiesett, míg a Mercedes újoncát 10 másodperces büntetéssel sújtották. Vasseur elmondta, hogy Antonelli átment a garázsukba elnézést kérni:

„Igen, odajött és elnézést kért tőlem, mivel Charles nem volt ott. Értékelem ezt. Előfordul az ilyesmi. Nem könnyű előzni Zandvoortban, kockáztatni kell. Kockáztatott, hibázott, aztán bocsánatot kért. Ez a megfelelő reakció. Számomra egy versenybaleset volt” – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

f1-antonelli-leclerc-crash

fotó: DPPI

Marko: Hadjar nem hibáztatja az autót, csak önmagát

Helmut Marko különösen elégedett volt Isack Hadjar hollandiai teljesítményével, aki első dobogós helyezését szerezte a Racing Bulls színeiben. A fiatal francia pilóta a negyedik rajthelyről indulva végül harmadikként ért célba Max Verstappen mögött, és ezzel igazi örömre adott okot a Red Bull számára, hiszen az energiaitalosok két versenyzője állhatott a más ligában játszó McLaren győztese, Oscar Piastri két oldalán.

„Hadjar hiba nélkül vezetett, pedig nagy nyomás nehezedett rá” – nyilatkozta Marko a Sky Deutschlandnak. – „Ilyen fiatalon dobogóra állni nagyon ígéretes. A nehézségeket pedig kivételesen jól kezeli, harmadik szabadedzésen például tönkrement az akkumulátor, a másodikon egy szenzorral volt probléma, de ő mindig pozitívan áll hozzá.”

hadjar-trophy

Marko külön méltatta Hadjar hozzáállását is: „Sosem hibáztatja az autót. Ha történik valami, csak annyit mond, bocsánat, az én hibám volt. Nagyon ambiciózus, őszinte és gyors!”

A négyszeres világbajnok Verstappen Hollandiában szinte tehetetlen volt a McLarenek ellen. A Red Bull tanácsadója szerint a tempókülönbség óriási volt: „Amikor akarták, egy másodpercet vertek ránk körönként. Ez megmutatja, hogy még sok a tennivalónk” – mondta Marko, elismerve azt is, hogy Norris kiesése nélkül Verstappen nem végzett volna a második helyen.

Wolff ismét utalást tett a Mercedes 2026-os párosára

Toto Wolff újabb részleteket osztott meg a Mercedes jövőbeli terveiről, és határozottan utalt arra, hogy a brackley-i istálló a jelenlegi pilótapárossal folytatja a 2026-os szezonban is.

Az elmúlt hónapokban több spekuláció is napvilágot látott arról, hogy az Ezüstnyilak próbálták megszerezni Max Verstappent a Red Bulltól – miután azonban világossá vált, hogy a holland világbajnok 2026-ban is marad a címvédő alakulatnál, a Mercedes figyelme a meglévő felállás stabilizálására összpontosult.

„Ez biztosan meg fog történni” – jelentette ki Wolff a Viaplaynek Zandvoortban, amikor arról kérdezték, hogy a jelenlegi párosukkal folytatják-e 2026-ban is.

„Nincs okunk arra, hogy ne folytassuk ezzel a kettőssel, hiszen jól teljesítenek. George a legtöbb hétvégén többet hoz ki az autóból, mint amire az képes, Kimi esetében pedig csak az önbizalmát kell visszaépítenünk. A sebessége megvan, így minden rendben lesz.”

Ki mikor verte meg a csapattársát utoljára időmérőn?

Fernando Alonso beállította karrierje leghosszabb időmérős sikersorozatát, miután zsinórban 27. alkalommal is megelőzte Lance Strollt – ugyanilyen sok, 27 időmérős győzelme volt sorozatban a 2017-es Japán és a 2021-es Bahreini Nagydíj között nagyobbrészt Stoffel Vandoorne, illetve az utolsó versenyen Esteban Ocon ellenében.

alonso-zandvoort-2

Ennek kapcsán összeszedtük, ki mikor előzte meg utoljára csapattársát időmérőn. Tíz pilóta, név szerint Oscar Piastri, Max Verstappen, Isack Hadjar, George Russell, Charles Lerclerc, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Gabriel Bortoleto, Pierre Gasly és Esteban Ocon esetében a válasz egyszerű: tegnap, a Holland Nagydíj időmérőjén. Na de mi a helyzet a többiekkel?

Lance Stroll után a második leghosszabb sikertelenségi sorozat Yuki Tsunodáé, aki utoljára a szezonnyitón tudott csapattársa fölé kerekedni egy időmérőn – míg a Racing Bulls színeiben Isack Hadjar ellen. Kimi Antonelli eddigi egyetlen időmérős győzelme Miamiból származik, a negyedik leghosszabb vereségsorozat pedig némi meglepetésre az összességében remek szezont futó Nico Hülkenbergé, aki Hollandiában zsinórban ötödször kapott ki Bortoletótól.

Lewis Hamiltonnak a tegnapi volt sorozatban a harmadik csapaton belüli veresége, senki más nincs a felsoroltakon kívül, aki az elmúlt három időmérőn egyszer sem győzte le csapattársát. A csapaton belüli párharcok alakulásáról ide kattintva olvashattok bővebben.

Lance Stroll

2024, Silverstone

27

Yuki Tsunoda

2025, Melbourne

14

Kimi Antonelli

2025, Miami

9

Nico Hülkenberg

2025, Montreal

5

Lewis Hamilton

2025, Silverstone

3

Lando Norris

2025, Spa

2

Alexander Albon

2025, Spa

2

Franco Colapinto

2025, Hungaroring

1

Oliver Bearman

2025, Hungaroring

1

Liam Lawson

2025, Hungaroring

1

Nem büntették meg Verstappent Zandvoortban

A sportfelügyelők nem büntették meg Max Verstappent a Holland Nagydíj időmérőjét követően. A négyszeres világbajnok azért került vizsgálat alá, mert megszegte a maximális köridőre vonatkozó előírást az egyik bevezető körén. Az eset vizsgálatát követően azonban felmentő döntés született.

A sportfelügyelők megállapították, hogy az 1-es rajtszámú Red Bull 3,8 másodperccel túllépte a versenyigazgatói jegyzetekben meghatározott maximális időtartamot a második és első biztonsági autós vonal között. Ez a Q3 végén, a bokszba bevezető kör során történt, miután Verstappen áthaladt a kockás zászlón, és nem lassított le azért, hogy elengedejen el más versenyzőt.

A vizsgálat során a versenyző és a csapat képviselője egyaránt jelen volt, és bemutatták a telemetriai adatokat is. Ezekből kiderült, hogy Verstappen egy sárga zászló miatt volt kénytelen jelentősen lelassítani a kör vége felé – ennek köszönhetően csúszott ki az időkeretből. A sportfelügyelők elfogadták ezt az indoklást, így végül úgy döntöttek, hogy az esetben nem történik további intézkedés.

verstappen-zandvoort-2

A Mercedest megbírságolták, Russellt figyelmeztették a bokszbejárati Alonso-esetért

A harmadik szabadedzés után sem maradtak vizsgálat nélkül a felügyelők az F1-es Holland Nagydíjon: George Russellt és Fernando Alonsót idézték be magukhoz az esetért, amely a bokszbejáratnál történt a tréning vége felé. Alonso épp a gyorskörét készült befejezni, amikor utolérte Russellt a célegyenes elején, aki épp széles ívről ráfordulva készült behajtani a bokszutcába. A Mercedes-pilótának az ütközés elkerülése érdekében ki kellett térnie, míg a spanyol, aki belülről akart elmenni a brit mellett, kénytelen volt a bokszba hajtani.

A stewardok arra jutottak, és ezt aztán a Mercedes is megerősítette, hogy Russellnek nem szóltak Alonso érkezéséről, ezzel veszélyes helyzetet teremtve. A zandvoorti felügyelők emiatt 7500 eurós bírságot szabtak ki az alakulatra, viszont magát Russellt is figyelmeztetésben részesítették. Indoklásuk szerint ugyan a döntött utolsó kanyar beláthatatlan, éppen ezért a tükörbe nézés sem sokat enyhített volna a helyzeten, viszont a brit a várható nagy tempókülönbségek miatt jobban jobbra húzódhatott volna a bokszba hajtást jelezve.

„Félig szarkasztikus” elméleti felvetés: Wolff tisztázta a 400 km/h-s megjegyzését

Nagy visszhangot váltott ki Toto Wolff múlt heti nyilatkozata, amelyben azt ecsetelte, hogy maximális energialeadás mellett akár a 400 km/h-s végsebességet is elérhetik majd a 2026-os autók. Rögtön két aggály is felmerült: az egyik a biztonság kérdése, a másik pedig az, hogy tényleg ekkora előnyben lehet-e a motorjával a Mercedes, mivel a rivális gyártók és csapatok pilótái a megszólalásaikkal arra utaltak, hogy az ő szimulációkban nem láttak ilyen értéket.

Wolff aztán a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón Zandvoortban tisztázta: ő csak elméleti síkon gondolta ezt, nem pedig egy tényleges várható forgatókönyvként. „Jól hangzik, nem? Mindenki lehúzza ezeket a motorokat, ezért ki kellett találnom, van-e valamilyen pozitívum. És van: ha – nyilván félig szarkasztikusan mondva – egyetlen egyenesben adnád le a teljes energiát, akkor ezek az autók elérhetnék a 400 km/h-s sebességet. Nem tudom, valaki megijedt-e ettől, de képesek lennénk rá. Viszont akkor nem sok elektromos energia maradna a pálya többi kanyarjára” – magyarázta Wolff, utalva arra, hogy emiatt nem lenne értelme egyetlen egyenesben ellőni mindent egy adott pályán.

f1-fia-2026-auto-2

Piastrit nem büntették, csak a McLarent

A Holland Nagydíj második szabadedzésén történt bokszutcai incidens miatt a McLaren 5000 eurós pénzbírságot kapott az FIA sportfelügyelőitől. Az eset Oscar Piastri és George Russell között történt a piros zászlós periódus alatt.

A jegyzőkönyv szerint Piastri a gyors sávból próbált befordulni a csapat bokszába, azonban az útját a McLaren személyzete blokkolta, akik éppen egy hátsó emelőt toltak. Egy másik csapattag jelzett az ausztrál versenyzőnek, hogy kerülje ki az akadályt és hajtson tovább a következő állásig. Piastri így egy pillanatra visszatért a gyors sávba, majd onnan fordult be újra a bokszba.

Csakhogy a manőver következtében a mögötte érkező George Russell erősen fékezésre és kitérő manőverre kényszerült. Bár komolyabb baj nem történt, a sportfelügyelők szerint a szituáció komoly kockázatot jelentett, és akár személyi sérülést is okozhatott volna a bokszutcában dolgozó személyzetnek.

A McLaren elismerte, hogy Piastrit nem figyelmeztették időben, és a csapat hibázott. A felügyelők szerint a csapatnak körültekintőbben kellett volna irányítania a pilótát, ezért végül a Sportszabályzat 12.2.1.h cikkelye alapján 5000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra.

Mindössze három csapat érkezett fejlesztéssel az F1-es Holland Nagydíjra

Nem túl hosszú az FIA felé lejelentett újítások listája a hétvégi Formula-1-es Holland Nagydíjra: az összegző dokumentum szerint mindössze a Red Bull, az Alpine és a Sauber érkezett egy-egy aprósággal Zandvoortba, a többi csapat autóira hivatalosan nem kerül fel semmilyen újdonság.

Az említett trió esetében sincs szó nagy dolgokról. A Red Bullnál az első szárnyak elemeinek húrhosszúságát növelték meg, alkalmazkodva a zandvoorti pályán tapasztalható terhelésekhez. Az Alpine és a Stake pedig egyaránt a hátsó fékcsatorna körüli elemekhez nyúlt hozzá, hogy javítsák az ottani légáramlást.

fejlesztes-zandvoort-redbull

„Lewis hihetetlen versenyző, nem kell bizonyítania semmit” – Alonso

Volt csapattársa, George Russell mellett egykori nagy riválisa, Fernando Alonso is védelmébe vette Lewis Hamiltont azok után, hogy a brit a nyári szünet előtt érezhetően mélypontra került a Ferrarinál nyújtott teljesítménye miatt, amit jól jeleztek az olyan megszólalásai, mint amikor haszontalannak nevezte magát. Russell szerint badarságokat beszélt önkritikája során Hamilton, de Alonso szerint is előbb-utóbb magára fog találni a hétszeres világbajnok:

„Úgy gondolom, kívülállóként sosem tudhatod biztosra, mi zajlik, de Lewisnak nem kell bizonyítania semmit” – nyilatkozta Alonso a Holland Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében. „Ő egy hihetetlen versenyző, és előbb vagy utóbb ki fogja találni, hogyan lelje meg a legerősebb tempót. Ő és a Ferrari mindig egy olyan kombináció lesznek, akiket nagyon tisztelni kell.”

f1-alonso-hamilton

fotó: DPPI

Év végéig még számít Bottas munkájára a Mercedes

Csak az év végén köszönnek el a Cadillac által szerződtetett Valtteri Bottastól, addig folytatják a közös munkát – derült ki Toto Wolff Mercedes-főnök szavaiból. A jövőre tizenegyedik csapatként érkező Cadillac kedden jelentette be, hogy Sergio Perez mellett Bottas lesz 2026-ban a versenyzőjük. A két pilóta viszont már idén szerepet kaphat az egyik rivális – minden bizonnyal a Ferrari – korábbi autóival teljesítendő TCP-teszteken is.

Perez esetében ebből semmi probléma nincs, elvégre nem foglalkoztatja senki a mexikóit 2025-ben, Bottas viszont jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője – és ezt a szerepkörét meg is tartja az esztendő végéig, legalábbis ez derül ki abból, ahogy Wolff nyilatkozott a finn bejelentése kapcsán, ami persze még nem zárja ki azt, hogy egy megállapodás után a Cadillacnél is vezessen:

„Nagyszerű látni, hogy Valtteri visszaszerezte a helyét az F1-es rajtrácson a következő évre” – fogalmazott Wolff a Mercedes honlapján közzétett nyilatkozatában. „Még sokat tud nyújtani versenyzőként, és megérdemli, hogy felsorakozhasson Melbourne-ben a 2026-os szezonra. Természetesen szomorúak vagyunk, hogy távozik. Fontos szerepet játszott a csapatunkban, és kivételes volt az, amivel harmadik versenyzőként hozzájárult a munkánkhoz. Egyelőre folytatni fogjuk ezt a munkát az év végéig, mielőtt a legjobbakat kívánjuk neki a jövő és azt követő évekre.”

f1-bottas-wolff-mercedes-1