DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést

Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.

A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.

rb-2022-hatulrol

A csapatfőnökök is megszavazták, hogy szerintük ki az Év Pilótája

Mattia Binottót leszámítva minden F1-es csapat vezére voksolt arra, hogy vajon ki volt az idei Formula-1-es szezon legjobb pilótája - illetve egy top tízes listát kellett összeállítani, ebből jött ki az eredmény. Ezek alapján a következő a sorrend a szakma legbelső köreinél:

1. Lewis Hamilton 171
2. Max Verstappen 156
3. Charles Leclerc 132
4. Daniel Ricciardo 95
5. Sergio Perez 82
6. George Russell 75
7. Lando Norris 45
8. Carlos Sainz 37
9-10. Valtteri Bottas és Pierre Gasly 27

image (2)

Felére rövidül a Red Bull F1-es csapatának neve

Az energiaitalos F1-es istálló nem tervezi pótolni az év végén távozó névadó szponzorát, az Aston Martint, így a hivatalos dokumentumokon szereplő Aston Martin Red Bull Racing csapatnév 2021-ben gyakorlatilag a felére rövidül - közölte a Motorsport. A két márka 2018-ban kezdte szoros együttműködését a száguldó cirkuszban, azóta a brit autógyártó neve és logója az F1-es istálló autóján és csapatruházatán is kiemelt helyeken szerepelt. A márka jövőre azonban saját csapatot indít, így felbontja együttműködését a Red Bull gárdájával.

Christian Horner ezzel kapcsolatban elárulta, jövőre érkeznek új támogatók az istállóhoz, ám egyik sem névadó szponzorként.

En7AkV9XYAgxTIE

Marquez a mestere, de nem csak ő tud csodát művelni: az évtized legnagyobb mentései – videó

Niklas Ajo asseni befutója, Jakub Kornfeil ugratása és persze a műfaj királyának, Marc Marqueznek több földöntúli bravúrja is belefért a MotoGP válogatásába az elmúlt tíz év legnagyobb mentéseiről (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

Törölték a hagyományos évzáró autóversenyt, a Szilveszter Ralit

Mégsem rendezik meg az idei hazai autósport-szezon utolsó megmérettetését, a hagyományos Szilveszter Ralit. A Hungaroringen kialakított pályákra tervezett futam már évek óta megszokott "bulifutam" a versenynaptár végén, 2020-ban azonban nem kerülhet rá sor.

"Szilveszter Rallye törölve!

Nehéz döntést hozott meg a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a Hungaroring Sport Zrt. és a versenyrendező Gáz2000 Kft. Áttekintve a jelenleg fennálló járványügyi helyzetet, valamint az előre nem látható országos intézkedéseket az érintett szervezetek úgy határoztak, hogy az idén lemondanak a Szilveszter Rallye megrendezéséről.

A felek ugyanakkor továbbra is elkötelezettek a hagyományos évzáró verseny mellett, és bíznak benne, hogy jövőre korlátozások nélkül megtarthatják azt" - írja a futam hivatalos közleménye.

2019-Szilveszter Rallye-második szakasz-szombat1-semerad1

A hungaroringi dobogótól Vettel megtorpedózásáig – Kvjat legemlékezetesebb F1-es pillanatai

Azzal, hogy az Alpha Tauri bejelentette Yuki Tsunoda érkezését, az is eldőlt, hogy Danyiil Kvjat jövőre kiszorul a Formula-1 mezőnyéből (ismét). Ennek apropóján készült az alábbi válogatás (amely átkattintás után nézhető meg!):

A szezonzáró, amelyen nem volt egyértelmű, ki lett a bajnok

A hazai bajnokságok közül a rali fejeződött be legkésőbb, december 6-án. A Mikulás Rali krónikája:

Leclerc-hez idén az ablakon keresztül jött a Jézuska

Sosem tudtad elképzelni, hogyan visznek be egy zongorát a lakásba, főleg, ha az a sokadik emeleten van? És gondoltad volna, hogy egy Formula-1-es versenyző videója fog ebbe némi betekintést adni? Charles Leclerc-ék monacói lakásába daruval érkezik a hangszer, kicsit korai karácsonyi ajándékként.

Jól működött az F1 koronavírus-protokollja

Nehéz évet zárt le a Formula-1 2020-ban, de a sportág egészen jól lemenedzselte a versenyeket és az átvariált programot a nyári indulás óta. Ross Brawn, az F1 motorsport-igazgatója is ezt méltatta szokásos futamösszegzőjének egyik részében az Abu Dhabi Nagydíj után.

"Hogy ez így alakult, az a megannyi brilliáns ember szövetségének eredménye, akik ebben a sportban dolgoznak, miattuk tudtuk létrehozni ezt a 17 futamos bajnokságot. Kemények voltak a szabályok, de ezek voltak szükségesek ahhoz, hogy versenyezhessünk. Nagyjából 80 000 PCR-tesztet végeztünk és száznál is kevesebb lett a pozitív esetek száma, ez 0,11%-os arány. Ez egy impresszív statisztika és azt mutatja, hogy a rendszer működött."

00120016_156

fotó: dppi

Nézd vissza az év utolsó Motorsporthíradóját!

Legközelebb már csak januárban jelentkezik friss adással az Autósport és Formula Magazin a tévében. A Motorsporthíradóban az év utolsó versenyei és a visszatekintés kerültek fókuszba.

Tartalom:

A magyar bajnoki címről döntött a Mikulás Rali

A stúdióban egy fiatal formaautós, Berta Benjámin

Drámai WRC-szezonzáró Monzában

Veterán autócsodák az Oldtimer Szuperkupán

Ezen az útvonalon tartják a januári Dakar Ralit

A Honda Forma-1-es múltja és jelene találkozott

 

 

A káromkodó focirajongó – ismerd meg Yuki Tsunodát!

Nagy izgatottság övezi a szakmában Yuki Tsunoda frissen bejelentett 2021-es Formula-1-es debutálását. Az F2-ben idén szélvészgyors, a Honda és a Red Bull támogatását élvező japán az Alpha Tauri pilótája lesz, ami persze magában hordozza a Red Bullhoz való fellépés későbbi lehetőségét, és az esélyt, hogy felülmúlva Aguri Suzuki, Takuma Sato és Kamui Kobayashi egy-egy dobogóját, hazája legsikeresebb Formula-1-es versenyzője lehessen.

Az F1-be 18. japán pilótaként megérkező Tsunoda az alábbi videóban árul el pár részletet magáról. Például hogy nagy kedvence a labdarúgás - Cristiano Ronaldóért rajong, és ha nem autóversenyző lenne, ő is futballozásra adta volna a fejét. Egy japántól nem várná az ember, de Tsunoda saját elmondása szerint sokat káromkodik - ezt a csapatrádión keresztül idén hallhattuk is - ezen a rossz tulajdonságán pedig szeretne változtatni.

(A lenti, gyerekkori képen balra Tsunoda, jobbra pedig barátja, az Abu Dhabiban az Alpha Taurival szintén tesztelő Marino Sato.)

 

EpQxp2jXIAEEurP

Ricciardo: Adtam valamit Lewisnak, ami többet ér, mint a hét vb-cím

Daniel Ricciardo az ausztráliai In the fast lane című podcast vendége volt a napokban, ahol természetesen nem maradhatott ki a témák közül az ország versenyzőinek védjegyévé vált shoey, a cipőből való pezsgőivás gyakorlata. Amikor megkérdezték a McLaren jövendőbeli pilótájától, hogy mi a sorsa azoknak a cipőknek, amelyeket a futamok után eláztat, érdekes részleteket fedett fel.

"Megszárítom őket! Imola után még aznap visszavezettem Monacóba, aztán hétfőn kihajítottam őket a teraszra, ahol egész nap szellőztek. Apró emléktárgyként megtartom őket, de mivel Lewisnak ez volt az első alkalom, aláírtam azt a cipőt, amiből ivott, és odaadtam neki a következő versenyen. Most már van valamije, ami többet jelent számára a hét világbajnoki címnél” - mondta.

A beszélgetésből az is kiderült, hogy új csapatához való csatlakozásban a céges autót várja a legizgatottabban, Zak Brownnal pedig máris egyeztetett arról, hogy valamikor, valamilyen járművel vezethetne-e majd Ausztrália leghíresebb versenypályáján, a bathursti 12 órásnak is otthont adó Mount Panoramán.

 

hamilton-shoey

Ott sem lévő dolgokat kerülgetnek az önvezető autók a Roborace versenyein

A rivaldafénytől távol ténykedik és készül a nagy dobásra a pár éve létrehozott Robarace, amely az önvezető autók versenyeztetésére tett ígéretet, új távlatokat nyitva ezzel a technikai sportokban. A várhatóan 2021 végén induló első valódi szezon előtt két kísérleti szezont fut a felkészülés jegyében a sorozat, és kissé igazságtalan, hogy csak akkor kapja fel a Roborace eseményeit a széles nyilvánosság, amikor egy autó látványosan a falba kormányozza magát. A "béta" nevet kapott második kísérleti szezonban hat csapat vesz részt, a lebonyolítást illetően viszont nem arról van szó, hogy összeeresztenék a mesterséges intelligenciákat egyazon rajtrácson egy klasszikus autóversenyre. Ennél bonyolultabb és az autóipar számára relevánsabb a feladat: az autók egyedül köröznek a tesztpályákon, amelyre egy virtuális teret, úgynevezett metaverzumot húztak rá: szabad szemmel nem látható, de az autók szenzorai által érzékelt - és a közvetítésben is feltüntetett - objektumokat kell kikerülniük vagy éppen felvenniük az autóknak haladás közben, amik időhozzáadást vagy -levonást jelentenek. Az eseményekről többórás közvetítés készül, ami Twitchen élőben, YouTube-on pedig felvételről követhető.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire összetett technológia és szoftverek működtetik az önvezető autókat, így a hibák még gyakoriak, amit rendszerleállások vagy gyakori hibapontok példáznak, ráadásul még a sebességet illetően is a biztonságra játszanak a csapatok, nem minden autó csúcssebessége lépi át a 100 km/órát. A fejlődésnek viszont jól számszerűsíthető jele, hogy egyre több virtuális elemet érintenek az autók a hatkörös menetek során és egyre kevesebb akadályt találnak el. Míg ősszel Thruxtonban egy a pálya központi vezérlőrendszere által leadott hibás jel miatt a teljes eseményt törölni kellett, addig most Bedfordban már biztató meneteket láthattunk.

A debütálódobogótól Hülkenberg leoltásán át a búcsúfánkig - az F1 elköszön Magnussentől

Sajnos nem került annyiszor rivaldafénybe, nem volt annyi emlékezetes pillanata, mint azt a 2014-es Ausztrál Nagydíj után mindenki gondolta - mert akármilyen furcsa is, 119 futamból álló F1-es karrierjében első nekifutásra szerezte meg egyetlen dobogóját Kevin Magnussen. A királykategóriában hat szezont végigversenyző dán az elmúlt két évben már csak az utolsó pontok elcsípésének reményében hajthatta a Haast, nyilatkozatai pedig nagyon azt a hatást keltik, hogy ez volt számára a végjáték. Jövőre már az USA-ban, az IMSA-ban versenyez, az F1-be való visszatérés pedig onnan már nem lesz egyszerű a pályán kívül nyers, a pályán agresszív, mégis szimpatikus 28 éves versenyzőnek.

A karrierje nagy pillanatait összefoglaló videó átkattintás után indul.

Olaszul jelenti be a McLaren, hogy ajándékot küld a Ferrarinak

"A Scuderia Ferrarinál dolgozó barátainknak és a híres tifosinak. A legrégibb és legádázabb ellenfelünk vagytok. A McLaren és a Ferrari olyan, mint két ellentétes pólus, amelyek vonzzák egymást" - mondják fel olaszul, kissé akadozva, egyenként ezeket a mondatokat a wokingi istálló tagjai. Mit akar vajon jelenteni ez a videó?

A megvilágosodás csak az utolsó másodpercekben jön, amikor a csapat legfelsőbb vezetői, Andreas Seidl és Zak Brown is megszólalnak.

"Két évig vigyáztunk rá és segítettük gyarapodni. Most ti jöttök, viseljétek gondját, ahogy mi is tettük. Találkozzunk a pályán jövőre is!"

#AdiosCarlos

Hamiltonék fánkozása, Perez műszaki hibája - ezek voltak az F1-es szezonzáró legjobb onboard felvételei

Megérkezett a 2020-as F1-es szezon utolsó fedélzeti kamerás felvételeket tömörítő összefoglalója, amit szokás szerint átkattintás után tudsz megtekinteni.

Dobogós színkavalkád és Ferrari-mélypontok: 2020 a számok nyelvén

Az idei szezon Hamilton hetedik bajnoki címén kívül is hozott néhány olyan eredményt, amelyek súlyát történelmi viszonylatban is érdemes megvizsgálni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Üdv az F1-ben: Ezek voltak Nyikita Mazepin legnagyobb balesetei

A Haas jövő évi egyik újoncának eddigi legnagyobb balesetei:

A Ferrari tesztpilótaként alkalmazza az F2 idei második helyezettjét

2021-től Callum Ilott is a Ferrari Formula-1-es csapatát erősíti - derült ki a csapat kedd esti közleményéből. A 22 éves formulaautós sztár idén az utolsó futamig meccsben volt Mick Schumacherrel az F2 bajnoki címéért, amiről végül 14 ponttal lemaradt. A szezonzárót követően arról beszélt, az F1 mezőnyében biztosan nem tudja folytatni, ám az F2-ben sem marad, hiszen ott már nincs mit bizonyítania. A Ferrari nem hagyta veszni a saját nevelésű versenyzőjét, akit tesztpilótának igazolt a következő szezonra.

A brit 2017 óta a Ferrari akadémiájának tagja, azt megelőzően a Red Bull kötelékéhez tartozott. A bejelentés kapcsán háláját fejezte ki az olasz csapat felé, és arról beszélt, mennyire izgatott a lehetőség miatt.

ilott20201

Fotó: DPPI

WRC: 2021-es versenyt töröltek a világjárvány miatt

Nincs megállás, már ami a Covid-19 miatti futamtörléseket illeti. A WRC szervezői kedden este bejelentették, hogy jövő februárban elmarad a Svéd Rali, ami idén egyike volt annak a három versenynek, amelyet a járványhelyzet ellenére az eredeti időpontban meg tudtak rendezni. A mezőny február 11. és 14. között állomásozott volna az országban, ami a 2021-es szezon második helyszínéül szolgált volna. A törlés oka, hogy október 15-e óta 100 000 főről megtriplázódott a helyiek között a koronavírusos esete száma.

A szervezők most megpróbálják egy másik helyszínnel pótolni a Svéd Ralit. A WRC szezonja a tervek szerint január 21-én rajtol Monte Carlóban, de erre már senki ne vegyen mérget.

svedrali-20191

Grosjean újra a kórházban, mindkét kezére műtét vár

Bár a Bahreini Nagydíjon történt balesetét követő napokban még olyannyira bízott a gyors felépülésben, hogy a szezonzárón szeretett is volna rajthoz állni, a további vizsgálatok során kiderült, hogy Romain Grosjean kezének égési sérülései valamivel súlyosabbak a reméltnél. A francia váratlan kedd délutáni Instagram-posztjában már a kórházból jelentkezett be, és közölte, két óra múlva kés alá fekszik.

„A baleset során szalagszakadás történt a bal hüvelykujjamban, és az égési sebeket is ki kell tisztítani. De a jobb kezem is kap egy kis kezelést, amely az év elején sérült meg. Holnapra új ember leszek” – írta a már köpenyben bejelentkező Grosjean, aki a balesetet követő interjúk egyikében fedte csak fel, hogy idén átvészelt már egy kéztörést is egy konyhai incidens során. A hosszú, versenyzés nélküli időszakban volt lehetősége ezt titokban tartani a nyilvánosság előtt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés