DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést

Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.

A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.

rb-2022-hatulrol

Már március közepén elkezdődik a hazai autósportszezon

Összeállította a 2021-es versenynaptár tervezetét az MNASZ. Eszerint március 13-14-én tartják az első hazai autósporteseményeket, az Orfű Ralit és egy gokartversenyt Kecskeméten. Március 27-28-án beindul a Rali1 szezonja Salgótarjánban, egy héttel később pedig a ralikrosszé Máriapócson. Április 16-18-án a Hungaroringen is elkezdődik a versenyek sora a Laptiming Kupával.

A legfontosabb versenyidőpontok, amelyek egy rajongó naptárából sem hiányozhatnak, a Formula-1-es Magyar Nagydíj augusztus 1-jén, a WTCR május 16-án, valamint a Rally Hungary október 22-24-én. Összesen 77 versenyidőpont szerepel a naptárban – reméljük, ezúttal már semmilyen vírushelyzet nem fogja felülírni a terveket.

Az MNASZ naptártervezete itt érhető el.

Horner négyéves kisfiának mindegy, csak zöld legyen és motor hajtsa

A közösségi médiában legaktívabb F1-es csapatfőnök mindenképpen Christian Horner, aki a szabadság alatt szívesen osztja meg a családjával töltött pillanatokat is a követőivel. Ebből derül ki, hogy az énekesnő Geri Halliwell-lel közös kisfiuk, a 2017 januárjában született Monty - alighanem erős atyai sugallatra - máris ismerkedik a motoros járművekkel. Egyik nap még a karácsonyra kapott kis quaddal köröznek a kertben, a következőn pedig már egy traktorral ismerkednek közelebbről. Talán a karrierút már ki is van kövezve számára a műszaki ágazat felé, már csak a méretről kell dönteni... 

133712441_3839419302744041_4753166184002086222_n

133747643_398640597870553_5406857429122289441_n

Sainz-mesterkurzus: így hámozd át magad egy gokartos mezőnyön

"Tűnődtél már valaha azon, hogyan boldogulna egy F1-es versenyző egy beltéri gokartpályán az utolsó helyről indulva? Így csinálja a smooth operator" - írja Carlos Sainz az alábbi videóhoz, amelyben megnézhetjük, ahogyan két perc alatt - a felgyorsítások nélküli videóban 3 perc alatt - a 16. helyről az élre küzdi magát.

Leclerc nem találta ki Vettelt, pedig ott ült vele szemben

Sebastian Vettel távozásával alighanem utolsó epizódjához érkezett Ferrari 2020-as játéksorozata, amelyben a csapat két idei versenyzője mérte össze tudását és ügyességét különféle feladatokban. Ezúttal igazi fináléhangulatot teremtve a mezőny összes versenyzőjét bevonták, még ha csak játékkártyákon is, Vettelnek és Leclerc-nek ugyanis barkóbázva kellett kitalálnia, hogy társuk kinek az arcképét választotta. Csak külsőbeli tulajdonságokra lehetett rákérdezni, Vettel viszont hiába próbált rávezetni arra, hogy ő a megfejtés, amikor még a szemüvegét is levette, miután Leclerc a kitalálandó versenyző szemszínére kérdezett rá...

Így alakult az F1-es futamgyőztesek listája 1950 óta

Az F1 Instagramja egy infografikával mutatta meg, hogy az első versenytől kezdve hogyan alakult a győztesek sorrendje:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Hamilton mellett Roscoe-nak is mozgalmas éve volt

Akárhová ment a világbajnok, kedvenc kutyája vele tartott:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Ferrari-orr helyett Mercedes-orr kerül az Alfa Romeókra?

Úgy tűnik, hogy kevésbé lesz szoros a kapcsolat a Ferrari és az Alfa Romeo (Sauber) között a jövőben, legalábbis a hinwilliek már beszéltek arról, hogy más felé néznének - mint ahogy a Ferrari is inkább a Haasban látja a potenciális második számú csapatot, ezért oda ült be Mick Schumacher és több értesülés is arról szól, hogy Günther Steinerék az igazi "kiszolgálók". Az Alfa könnyen lehet, hogy visszaalakul Sauberré a nevében is - az mindenesetre érdekes, hogy a fejlesztést merre viszik.

Az olasz Motorsport ugyanis úgy tudja, hogy az Alfánál az autó kialakításánál hátat fordítanak a Ferrarinak - Fred Vasseurék a Mercedes által kitalált orrkúpot preferálják és ahhoz fogják igazítani az autó elejét. Az első tengely tapadása komoly probléma a Ferrarinál, de az olaszok egyelőre kitartanak a koncepció mellett - ők, a Haas és a Williams használja még az orrkúp többiektől eltérő verzióját, azt, amit eddig az Alfa is alkalmazott.

Az új orrnak viszont még át kell mennie az FIA töréstesztjén, mielőtt bevetik.

00120037_140

fotó: dppi

Mennyire emlékszel a MotoGP 2020-as szezonjából?

Ha szeretnéd próbára tenni tudásod a gyorsaságimotoros-világbajnokság őrült 2020-as idényével kapcsolatban, akkor legújabb kvízünket neked találták ki: játssz IDE vagy a képre kattintva!

motogp-2020-dppi

Videó: A 2020-as F1-es szezon – mémként elmesélve

Mi sem mutatja jobban, hogy a Formula-1 új vezetése felismerte a közösségi média fontosságát, mint az alábbi összeállítás Spaniel Ricciardóval, Hülkenbackkel, Baldo Norrisszal és a többiekkel (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):

 

Inkább a Ferrariban látná Perezt a világbajnok

Elismerő véleménnyel van a Red Bull új szerzeményéről, Sergio Perezről 1996 világbajnoka, Damon Hill. A brit szerint azonban egy másik csapatba jobban illene a Szahíri Nagydíj futamgyőztese: a Ferrariban tudná elképzelni Perezt.

„Nagyszerű igazolás, de már jó ideje mondom, hogy szívesen látnám a Ferrarinál. Azt látom, hogy erősen hozza az eredményeket az aktuális csapata számára, szemlátomást nem politizál és nagyon szeretik. Nagy hatást tett rám az első Mexikói Nagydíjon, ahol agyondolgozta magát, mert ő volt a helyi hős, mégsem tűnt el a mosoly az arcáról. Mindenkinek megadta, amire vágyott, ezért volt olyan nagy a lelkesedés Mexikóban. Akkor arra gondoltam, ha egy Ferrariba ültetnék, teljesen megvadulnának az emberek. Egész Amerika megőrülne érte” – mondta az In The Pink podcastben Hill, aki arról is beszélt, a Red Bullnak hallgatnia kell Perezre, mert tapasztalatából kifolyólag értékesebb tanácsokat adhat az autófejlesztésben, mint Verstappen.

Koronavírus-fertőzés miatt kórházba került a legendás MotoGP-csapatfőnök

Nem túl jó hírek érkeztek Olaszországból: helyi lapok egybehangzó értesülései szerint elkapta a koronavírus-fertőzést Fausto Gresini. A korábbi 125 köbcentis világbajnok, akinek a csapata jelenleg a gyorsaságimotoros-vb mindhárom kategóriájában érdekelt – sőt, a MotoGP-projektjük kapcsán nemrégi hír, hogy 2022-től újfent teljesen független istállóként, nem pedig az Aprilia gyári alakulataként folytatják –, a hírek szerint karácsony előtt nem sokkal észlelte magán az influenzaszerű tüneteket, utána mutatták ki nála a fertőzést. Mivel az állapota az utóbbi napokban valamelyest rosszabbodott, elővigyázatosságból kórházba szállították Gresinit, ahol folyamatosan megfigyelés alatt tudják tartani.

Nem Gresini az első a MotoGP világából, aki elkapta a koronavírust: Valentino Rossi, Jorge Martin és Iker Lecuona, valamint számos csapattag kénytelen volt versenyeket kihagyni a 2020-as évad során emiatt.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

fausto-gresini-motogp-1

Raikkönenék mindent megtettek, de az autó nem engedett többet

4-4 pont, ennyi csak, mi jutott Kimi Raikkönennek és Antonio Giovinazzinak a 2020-as F1-es szezonban. Érdekes módon a konstruktőri helyezésük ugyanúgy a 8. lett, mint egy évvel korábban, a relatív teljesítmény terén viszont látványos visszaesés volt tapasztalható a hinwiliektől. Az Alfa Romeo a podcastunk évértékelőjében is a nyolcadik pozícióba került, alább pedig próbáltuk is kielemezni a csapat vívódását a sereghajtók között.

 

Apa és fia együtt Le Mans-ban? Magnussen szerint nem olyan egyszerű az!

Kevin Magnussen jövőre már nem lesz a Haas és a Formula-1-es mezőny tagja, helyette a Chip Ganassi csapatát fogja erősíteni az IMSA sportautó-bajnokságban, ahol az első jelentős versenye a január végi Daytonai 24 órás lesz számára. A dán viszont már korábban beszélt arról, hogy egy másik legendás egynaposon, Le Mans-ban is elindulna, méghozzá édesapjával, Jan Magnussennel egy csapatban: az idősebb pilóta 1999 óta állandó résztvevője a viadalnak, 2004 és 2019 között pedig a Corvette pilótája volt. Csakhogy most már nem tartozik a gyár kötelékeibe, ez pedig megnehezíti számukra a közös nevezést:

„Mindig meg akartuk ezt csinálni, de szerintem ez nehezebbé vált, amióta apám nem gyári versenyző” – magyarázta az ifjabb Magnussen az Autosportnak nyilatkozva. „Amikor a Corvette pilótája volt, lett volna néhány lehetőség erre, mivel a Corvette be tudott volna rakni az autójába Le Mans-ra. Viszont a logisztika és az idő miatt ez nem jött össze, hiszen fel kellett volna készülni. Emellett az is nehézség a Corvette szempontjából, hogy a többi nagy versenyre mást kellett volna az autóba ültetniük. Most pedig, hogy apám már nem gyári pilóta, LMP2-ben vagy a GTE Am kategóriában kellene megcsinálnunk, ami azért nehéz, mert mindketten platina besorolású versenyzők vagyunk. Nem tudom, meg tudjuk-e ezt csinálni.”

magnussen-dppi

Megálmodták az Alpine F1-es autóját

A Renault identitást vált a következő szezontól, és a cégcsoporthoz tartozó Alpine márkát népszerűsíti. A nagy múltú Alpine tradicionális színe a kék: egy tervező, Arturo Garcia Mend meg is álmodta, hogyan fog kinézni a megújult csapat, amelynek kékját a francia zászló pirosával és fehérjével egészítette ki. Az autó már a 2022-es szabályokat tükrözi.

Quartararo magára tetoválta első MotoGP-s győzelme utáni ünneplését

Rögtön az idei első futamon, a Spanyol Nagydíjon megszerezte karrierje első királykategóriás sikerét Fabio Quartararo, aki sokáig a vb-t is vezette, hullámzó teljesítménye révén viszont egészen a nyolcadik helyig csúszott hátra a tabellán. A jerezi diadal viszont olyan jelentőséggel bírt számára, hogy a dobogós ünneplésének képét magára is tetoválta a yamahás. „Sok-sok éve álmodtam róla, hogy versenyt nyerjek a MotoGP-ben, s ez 2020. július 19-én sikerült. Erre a pillanatra egész életemben emlékezni fogok” – írta a francia az Instagramon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fabio Quartararo

Alonso most épp izotóniás itallal döntögetne gátakat

Fernando Alonsónak lassan már több cégben van üzleti érdekeltsége, mint ahányféle versenyautót kipróbált, hiszen az F1-be visszatérő spanyol most éppen megint beszállt valamibe. Részvényes lett ugyanis a RAW nevű cégben, amely 100%-ban organikus alapanyagokból készült izotóniás oldatokat forgalmaz, és nem is csak az egészséges étrendhez, de korunk generációs fogyasztási szokásainak megváltoztatásához és a környezettudatosság mozgalmához is szeretne hozzájárulni. 

"A RAW-nál gátakat döntögetünk, Fernando pedig hajtani fog minket, hogy még tovább jussunk" - szól a cég új szlogenje. A bejelentéshez készült videóban viszont épp az a lényeg, hogy Alonso nem döntöget semmit a gokartjával, különösen nem az italos flakont.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Leclére-től Baumgartneren át Leclerc-ig - a Renault-nevelde 50 éve

Aligha van motorgyártó, amely többet tett volna az autósportban a fiatal tehetségekért, mint a Renault, hiszen nem is nagyon lehet úgy haladni bármilyen formulaautós csúcskategória felé, hogy a versenyző útját ne keresztezze olyan széria, amelybe a francia gyártó szállítja a technikát - és ez így van már pár évtizede. A Formula Renault-program idén ünnepelte fennállása 50 évét, ennek alkalmából összegyűjtötték a Hírességek csarnokába mindazon ismert versenyzőket, akik karrierjének előrelendítésében ők is közrejátszottak. És igen, alig vannak páran az utóbbi két évtized nagyságai közül, akik hiányoznának ebből a listából. 

Idén végre jó volt McLaren-szurkolónak lenni!

Amikor 2020 előtt legutóbb felhőtlenül tudott örülni egy narancssárga szerelésbe öltözött rajongó, az valószínűleg akkor volt, amikor a 2007-es Európa Nagydíjon a beugró Markus Winkelhock egy biztonsági autós szakasz erejéig az utolsóról az első helyre varázsolta a Spykert. Most azonban már más időket élünk, a McLarennél pedig végre nemcsak nyomokban lelhető fel a felfelé ívelő forma, hanem egy konstruktőri harmadik hely révén nagyon is kézzelfogható jelét adták ennek. Podcastcsapatunk év végi erősorrendjében a második helyen zártak, ezt tárgyaltuk ki a legutóbbi adásban.

 

Elkészültek a legalaposabb F1-es mézeskalácslogók

Minden karácsony környékén felbukkan pár rajongó, aki a közösségi oldalán bemutatja ilyen jellegű alkotásait, de ez az idei beteszi a kaput. Olyan, mint Lewis Hamilton: mindent felülír, amiről eddig azt gondoltuk, hogy a csúcsot jelenti.

EqWLkyKXIAEDnje

A két Leclerc elment kirándulni, nyilván a gokartpályán kötöttek ki

A Ferrari-versenyző Charles és a Ferrari-akademista Arthur Leclerc egy családi kiruccanást tartottak a Monacóhoz közeli St. Tropez-ban, a barátnőzést azonban gyorsan felváltotta a gokart a Grimaud Karting pályáján. Charles a fehér, Arthur a fekete sisakban látványos testvérharcot vívtak, erről készült az alábbi videó. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés