Norrist és Verstappent is díjazták Nagy-Britanniában
https://formula.hu/parc-ferme/31445
A szakmában legrangosabb elismerések egyikének tartott Autosport Awards díjátadójára vasárnap este került sor. Az Autosport szaklap olvasói szavazták meg a díjazottak többségét, köztük az Év nemzetközi autóversenyzőjét, aki Lewis Hamiltont, Alex Palout és Nyck de Vriest legyőzve első alkalommal Max Verstappen lett. A holland nevében Christian Horner csapatfőnök vette át a díjat, egy másikkal egyetemben: a Red Bull RB16B lett az Év nemzetközi versenyautója.
Az Év brit autóversenyzőjét is megválasztották: Lando Norris kapta a legtöbb voksot honfitársait, George Russellt, Mike Conway-t és Jake Dennist megelőzve. Szintén a közönség döntött az Év újoncáról, aki Oscar Piastri lett, valamint az Év raliversenyzőjéről, mely díjat már hetedik alkalommal nyerte Sebastien Ogier.
A fentiekkel ellentétben szakmai zsűri választotta ki az Aston Martin és BRDC nevével fémjelzett Év fiatal versenyzője díj nyertesét fizikai felmérésekből és több autó vezetéséből álló próbákat követően: ez az az elismerés, amelyet számos brit tehetség, mint David Coulthard, Jenson Button, Russell vagy Norris megkapott pályafutása kezdetén. Az 2021-es nyertes Zak O’Sullivan lett, a GB3 (brit F3-as széria) bajnoka, akinek legértékesebb jutalma egy tesztlehetőség az Aston Martinnal – a fiatal egyébként csak pár napja csatlakozott a Williams versenyzői akadémiájához.

A Haas különleges festéssel ünnepel Kanadában
https://formula.hu/parc-ferme/39439
A Haas különleges festéssel tiszteleg fennállása 200. Formula–1-es nagydíja előtt a Kanadai Nagydíjon.

Az amerikai csapat részben visszatér a 2016-os, debütáló idényének színvilágához: a szokásos fekete-piros kombináció mellé ezúttal szürke szín is társul, a megszokott fehér helyett.

A világbajnok jogosítványa nyelvi akadályokba ütközött
https://formula.hu/parc-ferme/39437
A 1979-es F1-es világbajnok, Jody Scheckter, aki tavaly költözött át az Egyesült Királyságból Olaszországba, jelenleg nem vezethet választott otthonában, mivel lejárt a jogosítványa, és az új engedély megszerzéséhez elméleti vizsgát kellene tennie – olaszul. Scheckter a Corriere della Serának adott interjúban elmondta:
„Olaszországot választottam hazámnak, itt akarok élni. A probléma az, hogy nagyon rosszul beszélek olaszul, így képtelen lennék átmenni a vizsgán. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom alapján, de most az is lejárt.”
A tízszeres futamgyőztes, aki 1979-ben négy ponttal előzte meg csapattársát, Gilles Villeneuve-öt a világbajnoki címért vívott küzdelemben, jelenleg jogi úton próbál megoldást találni. Scheckter ügyvédet fogadott, és a Ferraritól is támogatást kért, akiknek egészen Michael Schumacher érkezéséig az utolsó világbajnoka volt.

Fotó: dppi
Bottas nem akar újra hibázni: az IndyCar lehet a B-terv
https://formula.hu/parc-ferme/39436
Valtteri Bottas nyíltan beszélt arról, mennyire hiányzik számára a versenyzés, és hogy miként látja saját jövőjét, ha nem sikerül visszakerülnie az F1-es rajtrácsra 2026-ban. A finn pilóta jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedik, de ez nem pótolhatja számára az igazi küzdelmet. „Az első futam volt talán a legnehezebb. Hiányzik az időmérő, amikor mindent beleadsz, a versenyek egésze, a rajtrács előtti pillanatok.”
„Csak arra tudok gondolni, hogy a fenébe, ott akarok lenni" – mondta a Mirror Sportnak, majd hozzátette: „Ez csak megerősíti, hogy még bőven van bennem néhány év versenyzés. Továbbra is imádom, és sosem kételkedtem benne, hogy folytatni akarom. Jövőre a rajtrácson akarok lenni, ez a célom, ilyen egyszerű” – mondta a finn, aki nemrég arról is beszélt, hogy vonzza a Cadillac projektje, és szerinte akár a Red Bull is jól járna vele, de egyelőre semmi sem dőlt el, amíg nincs aláírt szerződés.
Bár Bottas hangsúlyozta, hogy az F1 maradt számára az első számú cél, de tanult a korábbi tapasztalatokból, ezért már dolgozik egy B-terven is. „Az F1 a prioritás, de kell egy vészforgatókönyv. Egy stabil lehetőség lehetne az IndyCar, már folytattam is erről néhány megbeszélést” – árulta el. „Az évek során megtanultam, hogy kell egy B-terv. Amíg a toll nem érinti meg a papírt, semmi sem biztos, tavaly is láttam, hogy mennyire gyorsan változhatnak a dolgok. Nem fogom ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni.”

Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat
https://formula.hu/parc-ferme/39435
A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.
„A 1:09-et nagyon valószínűtlen, hogy egyhamar megdöntsék, hacsak a pálya nem változik valamiért. Az autók jövőre meg sem közelítik majd ezt a tempót. Remélem, ez az idő nagyon-nagyon sokáig fennmarad” – mondta, Norris, aki különösen büszke arra, hogy a Hercegség utcáin tudott pole-t szerezni, hiszen ez pályafutása során először sikerült neki.
„A jelentősége, a történelme, azok a pilóták, akik itt nyertek… Nem mindegyikük lett bajnok, de a legtöbben igen. Harminc év múlva is elmondhatom majd, hogy abban az évben én uraltam Monacót, persze remélhetőleg nem csak akkor, mindenesetre örömmel mondom majd” – tette hozzá a brit.

Sajtó: Három F1-es személy látogatja még Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/39434
A 2013-as síbaleset óta, az első néhány hónapot leszámítva nem sokat tudunk a fejsérülést szenvedett Michael Schumacher pontos állapotáról. Csak néhányan ismerhetnek konkrétumokat a családtagokon kívül, köztük az a három személy a hétszeres világbajnok Formula-1-es múltjából, akik a mai napig rendszeresen látogatják a család svájci otthonában.
A brit Telegraph szerint egyikük az egykori ferraris csapatfőnök, Jean Todt – ő időnként nyilatkozik a sajtóban Schumacher kapcsán, innen tudjuk, hogy havonta két alkalommal látogatja a családot, és nagydíjakat is néz a némettel. Ross Brawn szintén a Ferrari 2000-es évekbeli sikercsapatának alapembere volt. A harmadik név a legérdekesebb, róla ugyanis korábban nem esett szó a sajtóban: Gerhard Berger sosem volt Schumacher csapattársa, de a család közeli barátjává vált az évek során, a lap forrásai szerint ő is visszatérő látogató.
Beszámolók szerint Schumacher korábbi menedzsere, Willi Weber, a márciusban elhunyt Eddie Jordan, valamint az egykori Ferrari-tesztpilóta Luca Badoer korábban szintén látogathatták Schumachert, de később kitiltották őket a svájci villából, mivel nem kívánatos részleteket osztottak meg nyilvánosan.

Fotó: DPPI
Csak az NFL-ben mozog több szponzorpénz, mint az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39433
2024-ben 2,04 milliárd dollár szponzorbevételt generált a világbajnokság és a tíz csapat összesítve – olvasható a sportszponzorációval foglalkozó SponsorUnited jelentésében. A Formula-1 ezzel megelőzte a nagy amerikai sportbajnokságokat, az NBA-t, MLB-t és NHL-t, egyedül az amerikaifutball-bajnokság, az NFL van előtte, amely 2,5 milliárd dollár értékű szponzorációt termelt tavaly.
A két bajnokság bevétele eltérő forrásból fakad, mivel az NFL-nél elsősorban a ligát támogató megállapodásokból folyik be az összeg nagy része, a Formula-1-nél viszont a csapatszponzorációból.
A jelentés több mint 365 márkáról és 400 megállapodásról tud az F1-ben: egy átlagos szponzoráció értéke 6,01 millió dollár. A legtöbb bevétel technológiai cégektől származik, 543 millió dollár, a pénzügyi szektorból pedig 379 millió dollár érkezik. Jelentős a kriptovaluták szerepe is, tavaly 174 millió dollár értékű szponzorációval.

Fotó: Red Bull Content Pool
Közel járt a top 10-hez kategóriájában a motoros endurance-vb magyar csapata Spában
https://formula.hu/parc-ferme/39432
A Superstock-kategória 11. helyén, összesítésben a 23. pozícióban ért célba a FIM Endurance-világbajnokság idei második futamán, a spái 8 órás versenyen a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle alakulata. A Kovács Bálint, Számadó Máté, Görbe Soma összeállítású trió a kategória hetedik (összesítésben a 17.) helyéről vághatott neki a viadalnak, amely végig változó, jórészt esős körülmények között zajlott. A #713-as BMW legénysége két kicsúszás – ebből az egyiket az utolsó órában gyűjtötték be – és néhány kisebb műszaki probléma után futott be a kategória 11. helyén, ezzel pedig a HERT a fennállása harmadik EWC-s versenyén (előzőleg két 24 óráson, a tavalyi Bol d’Oron és az idei Le Mans-i nyitányon álltak rajthoz) első értékelt célba érkezését könyvelhette el.
A spái 8 órást egyébként az F.C.C. Honda TSR #5-ös rajtszámú alakulata nyerte a #37-es BMW és az élről kétszer is bukó #7-es YART Yamaha előtt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fejlesztésekkel készül Montreal az F1-es Kanadai Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/39431
Jelentős infrastrukturális fejlesztésekkel igyekeznek javítani a szurkolói élményen és a paddock körülményein a Kanadai Nagydíj szervezői – a tavalyi problémák nyomán nem csak a nézőknek, de az F1-es csapatoknak is kényelmesebb környezetet ígérnek. A Kanadai Nagydíj hétfői hivatalos bejárásán a szervezők bemutatták azokat a változtatásokat, amelyeket az idei évre vezetnek be Montrealban.
A CTV News beszámolója szerint a szurkolók számára javítottak az útvonaljelzéseken, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá téve a lelátók megközelítését. A helyszín biztonsági rendszerét is megerősítették, hogy a nagy tömegeket jobban tudják kezelni.
Emellett az F1-es csapatokat is új, modernebb vendéglátóterületek várják a paddockban – a versenyzők és szerelők pedig immár nem fűre parkolnak, amely tavaly a heves esők nyomán sártengerré változott.
A változtatások célja, hogy minden érintett számára gördülékenyebbé és komfortosabbá tegyék az eseményt, amely az idei szezon tizedik futama lesz június 13–15. között.

Wheatley: Futamokat és vb-címeket fog nyerni az Audi az F1-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/39430
Biztos az Audi-projekt sikerességét illetően a Sauber/Stake csapatvezetője, Jonathan Wheatley. Az Audi 2026-ban érkezik meg a Formula-1-be a hinwili istálló gyári partnereként, a projektet irányító Mattia Binotto pedig nemrég elismerte: nem számítanak arra, hogy a jövő évi motorjuk egyből az etalon fogja jelenteni az F1-ben. Wheatley ugyanakkor biztos abban, hogy a csapat idővel sikeres lesz:
„Tervezünk egy kampuszbővítést, ambiciózus program áll előttünk, valamint befektetések az Audi és a Katari Befektetési Hatóság oldaláról. Nagyon-nagyon rendkívül izgatott vagyok amiatt, ahol állunk. Nem azért dolgozom, hogy csak a létszámot növeljem. Abszolút hiszek abban, hogy elindulunk ezen az úton, és futamokat és világbajnokságot fogunk nyerni” – jelentette ki a Reutersnek nyilatkozva a csapatfőnök.

MotoGP: Marquez-uralom és Yamaha-rémálom pénteken Aragónban
https://formula.hu/parc-ferme/39429
Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett, nagy fölényben kezdte az Aragóniai GP hétvégéjét Marc Marquez. A délelőtti szabadedzésen csaknem egy másodperces előnnyel zárt az élen, délutánra ez aztán bő két tizedre olvadt az öccse, Alex előtt. A testvérpár mögött KTM-ek és Hondák sorakoztak Maverick Vinales vezetésével, aki már fél másodpercet kapott a vb-éllovastól, míg a top 10 végére három ducatis fért még be Fermin Aldeguer, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli révén.
Aprilia nem jutott Q2-be, hiszen a legutóbbi győztes Marco Bezzecchi 11. lett, viszont az igazi katasztrófát a Yamaha élte át: a legjobb Alex Rins lett a 15. helyen, az egész nap során folyamatosan küszködő, az előző három pole-t megszerző Fabio Quartararo pedig mindössze a 18. időt motorozta a délutáni tréningen – még a szabadkártyás márkatárs, Augusto Fernandez is megelőzte. A hétvége két hiányzója a Silverstone-ban bukott Ai Ogura és a suzukai teszten súlyosan megsérülő Luca Marini.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marc Márquez | Ducati | 1'46.397 | |
| 2. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'46.601 | 0.204 |
| 3. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'46.953 | 0.556 |
| 4. | Joan Mir | Honda | 1'46.953 | 0.556 |
| 5. | Pedro Acosta | KTM | 1'47.000 | 0.603 |
| 6. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'47.058 | 0.661 |
| 7. | Brad Binder | KTM | 1'47.096 | 0.699 |
| 8. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'47.130 | 0.733 |
| 9. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'47.185 | 0.788 |
| 10. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'47.213 | 0.816 |
| 11. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'47.222 | 0.825 |
| 12. | Fabio d Giannantonio | VR46 Ducati | 1'47.241 | 0.844 |
| 13. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'47.471 | 1.074 |
| 14. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'47.480 | 1.083 |
| 15. | Alex Rins | Yamaha | 1'47.509 | 1.112 |
| 16. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'47.552 | 1.155 |
| 17. | Augusto Fernández | Yamaha | 1'47.623 | 1.226 |
| 18. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'47.842 | 1.445 |
| 19. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'48.123 | 1.726 |
| 20. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'48.290 | 1.893 |
| 21. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'48.501 | 2.104 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sajtó: Stroll rajthoz tud állni az F1-es Kanadai Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/39428
Lance Stroll várhatóan rajthoz tud állni a jövő hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj, miután a napokban megműtötték a csuklóját – írja értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Az Aston Martin múlt szombaton este jelentette be, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek vélhetően még a 2023-as tesztidőszak alatt elszenvedett kerékpárbalesetére vezethetők vissza, emiatt pedig a kanadai nem tudott részt venni a vasárnapi futamon Barcelonában.
Az Aston sem akkor, sem később nem közölt további részleteket Stroll állapotáról – bár azt a pletykát cáfolták, hogy sérülésének köze lenne ahhoz, hogy a versenyző tört-zúzott az időmérős Q2-es búcsúja után –, viszont a hírek szerint a hét elején megoperálták: az a Dr. Xavier Mir műtötte, aki két éve is, és akinek a nevét elsősorban MotoGP-s motorosok orvosi beavatkozásai kapcsán ismerhetünk. Az idézett szaklap úgy tudja, Stroll versenykész fizikai állapotban lesz a jövő hétvégére, így el tud indulni hazai versenyén Montrealban, s ezáltal az Aston mindkét tartalékosa – Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne – rajthoz állhat a Le Mans-i 24 óráson.

Hamilton és a szomszédok: Folytatódik a lombháború!
https://formula.hu/parc-ferme/39427
Nem elég, hogy a Ferrarival nyújtott eddigi teljesítménye finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, Lewis Hamilton a pályán kívül is harcban áll – méghozzá saját szomszédaival! Napi bulvársztori a Daily Mailnek köszönhetően: a konfliktus abból fakad, hogy a 40 éves pilóta két almafa teljes kivágására, valamint egy hársfa és egy magnólia visszametszésére kért és kapott engedélyt. Indoklása szerint az almafák „gyenge példányok”, a másik két fa pedig már túlnőtte a helyét, és „veszélyesen közel” került a szomszédos épületekhez.
A konfliktus évekkel ezelőttre nyúlik vissza, akkor ugyanis Hamilton kivágatott egy cukorszilvafát, ami miatt heves szomszédháború robbant ki. Az akkori kritikák szerint a versenyző „pusztítja a természetet”, és egyes szomszédok most is felháborodtak: „Ezek a fák több mint száz éve állnak itt, a kivágásuk árt Kensington és egész London levegőjének” – panaszkodott egyikük.
Persze akadnak támogató szomszédok is, akik a galambpiszokkal teli kerteket látva inkább örülnek a ritkításnak, Hamilton pedig nyilvánvalóan nem hagyja, hogy a faállományi vita megakadályozza abban, hogy luxusingatlanját tökéletesítse: korábban már bontatott le nyári pavilont, majd újat húzott fel a helyére, új kaput is építtetett, és úgy általában mindent megtesz, hogy az otthona méltó legyen sztárstátuszához.
Kensingtonban tehát nemcsak az ingatlanárak emelkednek, de a lombháború intenzitása is, Hamilton pedig egyelőre nyerésre áll – legalábbis a szomszédok ellen biztosan.

Briatore: „Ígéretet tettem de Meónak – dobogóra visszük az Alpine-t”
https://formula.hu/parc-ferme/39426
Flavio Briatore az utóbbi időben több ízben is kifejtette, hogy meglátása szerint az Alpine néhány éven belül újra az élmezőnyben lehet – és ezt meg is ígérte a Renault-csoport vezérének, Luca de Meónak.
Az olasz szakember a The New York Timesnak adott interjúban elárulta, hogy komoly célokat tűzött ki az Alpine csapatánál: „Megígértem Lucának, hogy két-három éven belül a csapat a dobogón lesz, vagy nagyon közel hozzá.”
Briatore szerint még a bajnoki cím sem kizárt: „Miért is ne? Ha megnézzük az előttünk lévő csapatokat, nincs bennük semmi különös. Csupán elkötelezettebbek és kevésbé szétszórtak az embereik.”
Kritikát is megfogalmazott a francia istálló korábbi működéséről: „Nem volt könnyű ennél a csapatnál. Embereket felvenni, kirúgni… nem volt rend, nem volt irány, semmi. Mindenki felelős volt, de valójában senki sem vállalta a felelősséget. Sok jó embert elvesztettünk, de most lassacskán visszatérnek hozzánk.”

Hamilton bocsánatot kért barcelonai interjújáért
https://formula.hu/parc-ferme/39424
Az F1-es Spanyol Nagydíjat követően Lewis Hamilton őszintén megmutatta frusztrációját, amikor Rachel Brookesnak nyilatkozott a Sky Sportsnak. A Ferrarihoz idén csatlakozó hétszeres világbajnok lehangolt és szűkszavú válaszokat adott az interjúban: „Nem igazán, nem volt jó nap” – válaszolta Hamilton, amikor Brookes arról kérdezte, tud-e valami pozitívat mondani a futamról. A stratégiáról is csak annyit mondott: „A stratégia jó volt, a csapat remek munkát végzett. Ennyi.”
Brookes igyekezett biztatni: „Nem szeretelek így látni téged.” Hamilton azonban keserű őszinteséggel felelt: „Mit mondhatnék? Nagyon rossz napom volt, és nincs mit mondanom. Nehéz nap volt, nincs mit hozzátenni, szörnyű volt. Nincs értelme magyarázni, nem a te hibád, egyszerűen nem tudom, mit mondjak.” Mikor Brookes felvetette, hogy a Ferrari valószínűleg kideríti majd, mi okozta a gondot, Hamilton önkritikusan annyit felelt: „Biztos vagyok benne, hogy nem fogják, valószínűleg csak én vagyok az oka.”
David Croft, a Sky kommentátora később elárulta: Hamilton a kamerák leállása után is bocsánatot kért Brookestól a hangulatáért. „Nagyon maga alatt volt, a felvétel vége után bocsánatot is kért Racheltől, amiért ilyen kedvetlen volt” – mondta Croft, aki hozzátette, hogy Hamilton ekkor még nem tudott arról, hogy a Ferrari problémát talált az autóján, ami részben magyarázhatta a gyenge teljesítményt.

Marko „badarságnak” nevezte Schumacher elméletét Verstappenről
https://formula.hu/parc-ferme/39425
Max Verstappen a Spanyol Nagydíj után a Russell-lel történt ütközés következtében kapott büntetés miatt elvesztett pontokról azt mondta, hogy „egyébként is túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljunk, ez ma ismét világosan látszott.” Verstappen jelenleg 49 pontos hátrányban van az összetettben, és a Red Bull egyelőre nem találja a megfelelő megoldást az autó fejlesztésére.
A helyzetet tovább eszkalálták azok a pletykák, amelyeket Ralf Schumacher vetett fel a Sky Germany egyik elemzésében. A korábbi F1-es pilóta szerint elképzelhető, hogy Verstappen szerződésében létezik egy olyan záradék, amely lehetővé tenné számára a Red Bull elhagyását, ha nem végez az idény végén a top háromban — emiatt akár szándékosan is „veszíthetne” pontokat.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen reagált az elméletre: „Nem tudom, honnan vette ezt a badarságot” – vágott vissza az osztrák az OE24 kérdésére. „Legközelebb, ha találkozom vele, ezt meg is fogom mondani neki.”
Marko elismerte, hogy Verstappen mutathatott volna több önmérsékletet a pályán, de hangsúlyozta, hogy a szerződéses feltételek kapcsán minden efféle találgatás csupán „spekuláció”. A holland hangulata kapcsán ezt mondta: „Próbálom lelkesíteni őt, nem adjuk fel, de végre változtatni kell az autón.”

Hosszú Covid-szindrómával küzd Keke Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/39423
Az 1982-es F1-es világbajnok, Keke Rosberg nyíltan beszélt egészségi állapotáról egy finn magazinnak adott interjúban. A 76 éves expilóta, a 2016-os bajnok Nico Rosberg édesapja elárulta: hosszú ideje küzd a hosszú Covid következményeivel: „A koronavírus utáni időszak zavaros volt, nem tudtam, hogy a bezártság okozza-e, vagy valamilyen poszt-Covid betegség áll a háttérben, amikor teljesen elfogy az energia” – nyilatkozta az Apu című finn lapnak.
A fáradtság, a szellemi köd és az állandó kimerültség mára mindennapos küzdelmet okoz Rosberg számára, aki úgy fogalmazott, hogy az orvostudomány sem tud sokat a betegségről: „A hosszú Covid megértése továbbra is a nullán áll. Rengetegen súlyosan szenvednek tőle” – mondta Rosberg, aki a pályán hatalmas küzdő volt, ám az elmúlt években egészen más természetű kihívásokkal kell megbirkóznia:
„Régen volt egy listám a dolgokról, amiket még meg kell csinálnom. Most is van egy listám, de ezen már azok a dolgok szerepelnek, amiket többé nem tudok megcsinálni” – fogalmazott Rosberg, aki ráadásul nemrég szemproblémák miatt kényszerült speciális kezelésre.

Kobayashi több mint 10 év után újra F1-es autóban
https://formula.hu/parc-ferme/39422
Több mint egy évtized után ismét Formula–1-es autó volánja mögé ülhetett Kamui Kobayashi: az egykori japán közönségkedvenc a Haas csapatával tesztel Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán.
Kobayashi, aki jelenleg a Toyota World Endurance Championship csapatfőnöke és versenyzője, 2009 és 2014 között 75 F1-es nagydíjon indult. Pályafutása a Toyota gyári csapatánál indult 2009 végén, ám a gyártó az év végén kivonult a szériából. Ezt követően a Sauber színeiben versenyzett, és 2012-ben Suzukában ő szerezte Japán legutóbbi F1-es dobogóját. 2013-ban kihagyott egy évet, majd 2014-ben a Caterham csapatával tért vissza – a gárda pénzügyi nehézségei miatt ez lett Kobayashi utolsó F1-es szezonja.

Azóta a WEC-sorozatban ért el sikereket: 2020-ban és 2021-ben Jose Maria Lopezzel és Mike Conway-jel az oldalán világbajnoki címet ünnepelhetett, ráadásul utóbbi évben a Le Mans-i 24 órást is megnyerték – s az előző hat évben mindig a bajnoki dobogón végeztek, ráadásul 2021 óta csapatfőnökként is kiveszi a részét a sikerekből.
A mostani teszt a Toyota és a Haas közötti technikai együttműködés eredménye, amely során a japán gyártó tervezési és gyártási szolgáltatásokat nyújt a csapatnak, cserébe pedig a Haas TPC-tesztlehetőséget biztosít a Toyota juniorversenyzőinek, valamint immár Kobayashinak is – emellett tartalékversenyzői szerepben a csapathoz került Ryo Hirakawa, aki idén már két szabadedzésen is részt vett a csapat színeiben.

Nem akarja a Racing Bullst másolni Pierre Waché, de...
https://formula.hu/parc-ferme/39421
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché kijelentette, hogy átvehetnek néhány dolgot a Racing Bulls autójából, mert azt könnyebb vezetni, mint az RB21-est, viszont összességében lassabb, mint az anyaistálló autója, így nem szabad túlságosan abba az irányba menniük.
Waché jelezte, hogy a Red Bull nem akarja csökkenteni az RB21-esben rejlő potenciált annak érdekében, hogy könnyebbé tegye a vezetését.
„Nem vagyok benne biztos, hogy egy VCARB-ot akarunk létrehozni” – jelentette ki.
„Tanulhatunk dolgokat, de ha ezt odaadnánk Maxnak, nem vagyok benne biztos, hogy boldog lenne. Ő a legfőbb értékünk a teljesítményt tekintve. Nem akarjuk csökkenteni az autó általános potenciálját, hogy megkönnyítsük a dolgát.”
A szakvezető hozzátette: figyelemmel kísérik a Racing Bullst, és amit lehet, azt megtanulják a második csapattól.
„Nekünk is fejlődni kell, és a VCARB autóinál előny a versenytempó és a gumikezelés.”

fotó: Red Bull Content Pool
Red Bull: Fontos lenne, hogy két jó pilótánk legyen...
https://formula.hu/parc-ferme/39420
Fontos lenne, hogy két jó pilótával állhasson ki a Red Bull – ezt mondta a Racingnews365.comnak Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója.
A szakember szerint az autó fejlesztése és beállítása szempontjából kulcsfontosságú lenne, hogy mindkét versenyzőjük ott legyen az élmezőnyben, de ezt már évek óta nem tudják megcsinálni.
„Igen, ez nehéz” – mondta a francia.
„Egy csapat vagyunk, és a problémák is hozzátartoznak. A csapatbajnokságért jutalmaznak minket. Számunkra nagyon fontos, hogy a második versenyzőnk jól teljesítsen. Technikai vezetőként fontos, hogy két versenyző adjon visszajelzést és véleményt” – fogalmazott.
„Még inkább, ha egymáshoz közel működnek, az még jobb nekünk. Jelenleg nem ez van nálunk. Meg kell próbálnunk segíteni Yukit, amennyire csak lehet, ahogy a múltban is tettük. Nem boldogultunk Checóval, nem boldogultunk Liammel. Yukival megpróbáljuk.”

fotó: Red Bull Content Pool
18 büntetőpont két hétvége alatt: eltiltották az Alpine akadémistáját
https://formula.hu/parc-ferme/39419
Max Verstappen még csak közelít az automatikus egyversenyes eltiltás felé azzal, hogy az elmúlt 12 hónapban 11 büntetőpontot gyűjtött össze az F1-ben, a Formula-3-ban azonban egy versenyző bő egy hét leforgása alatt összeszedte ennek a mennyiségnek a másfélszeresét! Az Alpine versenyzői akadémiáját erősítő Nicola Lacorte ugyanis egészen elképesztő ámokfutást produkált Monacóban és Barcelonában, összesítésben bezsebelt 18 büntetőpontja révén pedig ki kell hagynia az F3 soron következő spielbergi fordulóját.
A konkrét lista sem akármilyen a 18 éves olasz esetén: Monacóban két büntetőpontot kapott ütközés okozása és ötöt (!) fekete zászló, azaz kizárás figyelmen kívül hagyása miatt, ehhez gyűjtött még Spanyolországban további négyet ütközésért, kétszer is (!) hármat-hármat biztonsági autós fázis alatti gyorshajtásért, valamint még egyet egy további baleset okozásáért.

fotó: DPPI