„Sokkal gyorsabb az Audi, meg fogja ölni a sportot”
https://formula.hu/parc-ferme/31245
Ez az aggodalma a 2022-es Dakar Rali végeztével a Prodrive-ot irányító David Richardsnak. Az Audi idén állt rajthoz először a legendás terepraliversenyen a részben elektromos hajtású versenygépével, és eléggé meggyőzően sikerült a debütálás: a tizenkettőből négy szakaszon lett övék az elsőség, s csak azért nem voltak harcban az összetett győzelemért, mert a Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Mattias Ekström trió már az első napokon balesetekbe vagy navigációs problémákba keveredett (végül utóbbi végzett a legelőkelőbb, nevezetesen a kilencedik pozícióban). Richards figyelmét is felkeltette az Audi produkciója, s míg a Dakar előtt még épp Sainz aggódott azon, hogy hátrányban lesznek a riválisokhoz képest, most a Prodrive-vezér sürgetett teljesítmény-kiegyenlítést a német márka gépe számára:
„Úgy vélem, eléggé jó egyensúlyt találtunk a Toyota és köztünk, de mindenki tudja, hogy az Audi sokkal gyorsabb a mi autóinknál” – idézi szavait a Motorsport.com szakoldal. „Messze az övék a leggyorsabb autó, szóval meg kell találnunk a megfelelő balanszot, hogy egyenlő a versengés. Az FIA feladata, hogy ezt elérje, különben az Audi meg fogja ölni a sportot. Nehéz dolga van az FIA-nak, ha új technológia bukkan fel, úgyhogy időt kell adnunk, hogy kielemezzék az adatokat és újra egyenlővé váljon a küzdelem. Egyértelmű, hogy az Audi teljesítménye más szintet képvisel: 200 kilóval nehezebbek, mégis sokkal gyorsabbak. Ha megbízhatók lettek volna, könnyedén egyórás előnnyel nyertek volna.”
Így készült Max Verstappen különleges sisakfestése
https://formula.hu/parc-ferme/32857
Több szempontból is különleges lehet az Osztrák Nagydíj helyszíne a címvédő számára, hiszen ez a Red Bull hazai pályája, egyúttal elképesztően sok holland szurkoló látogat ki ilyenkor Spielbergbe, és Verstappen is eléggé kedveli ezt a vonalvezetést. Mindez általában jó okot ad arra, hogy valamilyen különleges dizájnt alkalmazzon a sisakján, és ez idén sem lesz másképp, az energiaitalosok viszont néhány fotón keresztül azt is megmutatták, miként került fel a hétvégén használatos egyedi festés.
A fresh lick of paint for the #AustrianGP Behind the scenes of @Max33Verstappen's latest lid pic.twitter.com/P2XYzW673c
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 7, 2022
Hamilton beleült a tavalyi Mercedesbe és fülig ért a szája
https://formula.hu/parc-ferme/32854
A színfalak mögött vezethette tavalyi autóját, a W12-t Lewis Hamilton múlt héten és saját bevallása szerint "fülig ért a szája", olyan jól viselkedett a 2021-es Mercedes - legalábbis az idei, problémás W13-hoz képest. "Múlt héten vezethettem a tavalyi autót és olyan volt, mint egy álom! Lehetőségem volt beleülni és ezzel élnem kellett, nem? Kiszálltam az autóból és fülig ért a szám... jó volt, Istenem, jó volt. Az idei autónál semmi ilyet nem érzek, de azon dolgozunk, hogy ilyen legyen" - idézi Hamilton szavait a RacingNews365.com.
fotó: dppi
100. nagydíjára készül Ocon: Erre emlékszik legszívesebben
https://formula.hu/parc-ferme/32852
Az aktív mezőnyből tizedik versenyzőként Esteban Ocon is elér egy különleges statisztikát: az Osztrák Nagydíj pontosan századik Formula-1-es versenye (részvétele és rajtja egyben) lesz. A hivatalos sajtótájékoztatón a jubileumról kérdezték a pilótát:
„Őrület, nagyon repül az idő! Nem érzem úgy, hogy három számjegyű versenyen vettem részt, viszont érzelmes pillanat egy pályafutás során, ha az illető eléri a 100 futamot. Egyértelműen más versenyző vagyok, mint amikor elkezdtem. Éppen 2018 végén értem el az 50 versenyt, mióta pedig visszatértem, az újabb 50 sokkal jobban sikerült. Nagyon örülök annak, hogy kétszer dobogóra álltam, egyszer pedig győztem, sok csúcspont van, és remélem, hogy a következő 100 során még sok lesz” – felelte az Alpine pilótája.
A 2021-es Magyar Nagydíj futamgyőztesét arra kérték, mondjon még néhány csúcspontot. Valószínűleg versenyek felsorolását várták, a francia azonban más választ adott: „Talán az, hogy fantasztikus emberekkel találkoztam a paddockban. Csodálatos személyiséget ismerünk meg és dolgozunk velük együtt. Valamint sok nagyszerű helyre utazunk el, ezt szintén ki érdemes emelni. Akárcsak magát az életstílust, melyet versenyzőként élhetünk. Örülök, hogy itt ülhetek” – mondta őszintén a 100. rajtjára készülő Ocon.
„Nem vagyok én olyan ijesztő”
https://formula.hu/parc-ferme/32845
Szívmelengető jelenetsort osztott meg a McLaren az Instagramon. Egy kisfiú annyira megdöbbent, mikor meglátta Lando Norrist, hogy elszaladt tőle, de végül szerencsére jó vége lett a történetnek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Este már jön az F1-es időmérő: ne maradj le semmiről
https://formula.hu/parc-ferme/32842
Ausztriában ismét sprintes hétvégét rendeznek a Formula-1-ben, ami azt jelenti, hogy a délutáni első szabadedzés után 17 órától már az időmérő következik a programban - íme a pénteki menetrend:
Péntek (július 8.)
09:55 - 10:40 Formula-3, Szabadedzés
11:05 - 11:50 Formula-2, Szabadedzés
13:30 - 14:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
15:00 - 15:30 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:30 - 17:00 WEC, 1. szabadedzés
15:55 - 16:25 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
17:00 - 18:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
fotó: dppi
Extreme-E: Sainz kórházba került, elvették Rosbergék győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/32853
Az elektromos terepbajnokság Sziget X-Prix névre hallgató eseménye a széria történetében először duplafordulós formátummal fut: a bajnokság második fordulóját szerdán-csütörtökön tartották, a harmadik körre szombat-vasárnap kerül sor Szardínián.
A szezonnyitó Sivatag X-Prix-t is megnyerő Rosberg X Racing Johan Kristofferssonnal és Mikaela Ahlin-Kottulinskyval leggyorsabb volt a szerdai kvalifikáción, ezzel pedig megszakítottak egy nagy szériát: az Extreme-E összes korábbi kvalifikációját az X44 párosa, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez vitte. A Rosberg csapat elsőként zárta a specialitásának számító döntőt is csütörtökön, de a finálé nem volt makulátlan: Kristoffersson eltalálta hátulról a rajtnál vezető idősebb Carlos Sainzt, aki hatalmasat borult. A döntőt piros zászlóval leállították a baleset miatt. A kétszeres ralivilágbajnok saját lábán szállt ki, az Acciona Sainz XE Team tájékoztatása alapján azonban kórházba kellett szállítani kivizsgálásra.
A Rosberg X Racinget aztán 30 másodpercre megbüntették a baleset okozásáért, így a páros a harmadik helyre esett vissza. A győzelmet a Hummerral szövetkező Ganassi duója, Kyle LeDuc és Sara Price örökölte meg, a második helyre a Xite Energy Racing lépett elő, ahol Tamara Molinaro csapattársa az Extreme-E-ben debütáló Timo Scheider lett.
Még mindig nem készültek el az elektromos autók, másodszor halasztják a WRX szezonnyitóját
https://formula.hu/parc-ferme/32851
Újabb módosítás történt a Ralikrossz-világbajnokság versenynaptárában – már követni is nehéz, hányadik alkalommal nyúltak hozzá a menetrendhez. Másodszor halasztják el a WRX új érájának nyitóversenyét: az elektromos RX1e modellek első megmérettetése eredetileg múlt hétvégén lett volna, de az egységes autókat nem sikerült időben leszállítani a csapatoknak. Höljes végül megrendezte a Mágikus Hétvégét, de csak az Európa-bajnokság keretei közt. Szó volt a vb „szezonindító eseményének” megtartásáról Höljesben, de ilyenre sem került sor.
Az ellátási lánc világszerte tapasztalható problémái miatt az RX1e kitek legyártása tovább csúszik: csütörtökön a WRX promótere megerősítette, hogy az autók július 30-31-re, a Nürburgringen tervezett évadnyitóra sem készülnek el. A németek máshogy léptek, mint a svédek, a versenyhétvégét inkább áttették november 12-13-ra, a szezonzáró helyre. Az évad így két héttel később, Hellben indul.
Történt egy másik bejelentés is, az eredetileg szezonzárónak fenntartott, Nürburging halasztása miatt utolsó előtti versennyé váló üres időpontot Barcelona kapta, itt október 29-30-án versenyez a mezőny. A kezdeti tervek szerint Dél-Afrikában szerepelt volna a WRX, a megerősítés értelmében viszont a szezon mind a hat versenyét Európában tartják – sorban a harmadik évben nem hagyja el a világbajnokság a kontinenst.
Nagyon rossz az út, amelyre Quartararo büntetésével léphet a MotoGP
https://formula.hu/parc-ferme/32847
A Formula Motocast félévértékelő adásában kitértünk Fabio Quartararo asseni hibájára és azért kapott hosszúkörös büntetésére is, amellyel nagyon nem értettünk egyet – hogy miért, azt 4:37-től tárgyaltuk ki:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen visszavágott Hamiltonnak: „37 évesen még mindig tanul!”
https://formula.hu/parc-ferme/32850
Lewis Hamilton a múlt vasárnapi Brit Nagydíjat követően finoman odaszúrt Max Verstappennek: dicsérte Charles Leclerc-t a csatájuk után, aki szerinte „józanul” versenyzett, ellentétben tavalyi ellenfelével, azaz a hollanddal. Mint emlékezetes, a 2021-es silverstone-i futam első körében a Copse-kanyarban összeütközött az akkor a vb-címért harcoló mercedeses és Red Bull-os, aminek a holland falba csapódása és kiesése lett az eredménye, míg brit riválisa egy büntetés ellenére is győzni tudott.
Spielbergbe érve a holland sajtó szembesítette Verstappent Hamilton nyilatkozatával, mire válaszul a címvédő sem röstellt kicsit odaszúrni a hétszeres világbajnoknak: „Szerintem nagyszerű, hogy 37 évesen eljutsz egy pontra, amikor megérted, hogyan kell eltalálni egy kanyarcsúcspontot. Valóban tanul, ez biztató a fiatal versenyzőknek: 37 évesen még mindig tanulsz! A képekből ez egyértelműen kiderül. Charles kevesebb helyet hagyott neki, mint én tavaly, ez szerintem eleget elmond. Ráadásul tavaly ő kapott büntetést, úgyhogy nem kellene erről beszélnie” – idézi Verstappent a RacingNews365.com szaklap. Arra a kérdésre, hogy bölcs dolog volt-e épp a sok holland szurkoló által látogatott Osztrák Nagydíj előtt kritizálnia őt Hamiltonnak, a regnáló vb-győztes úgy felelt, hogy ezzel neki kell együtt élnie, ő csak a saját feladatukra fog koncentrálni.
fotó: DPPI
Lágy gumikat hoz a Pirelli Ausztriába
https://formula.hu/parc-ferme/32849
A Pirelli a kínálatának lágyabb végéről válogatott a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő Osztrák Nagydíjra és az azt megelőző sprintfutamra. A csapatok a leglágyabb C5 jelű keverékből 8 szettet, az ezúttal a közepes és ezért sárga jelölésű C4 keverékből 3 készletet, míg fehér oldalfallal ellátott keményebb – C3 – gumikból 2 szettet használhatnak fel. A versenyhétvégén már pénteken éles küzdelmet láthatnak a nézők, mert a kvalifikációt ekkor rendezik, majd szombaton a 100 km hosszú sprint futam dönti majd el a vasárnapi rajtsorrendet.
A Pirelli Motorsport igazgatója, Mario Isola így nyilatkozott a Formula1.com portálnak: „A Red Bull Ring felülete kifejezetten alacsony tapadással bír, ami lehetővé teszi, hogy a kínálatból a leglágyabb abroncsokat hozzuk ide. Korábban gyakran láthattunk izgalmas versenyeket itt, és ezzel a gumiválasztékkal továbbra is a szórakoztatásra próbáljuk tenni a hangsúlyt. Rövid kanyarok és gyors egyenesek váltakoznak, a tapadás megtalálása és a blokkolásmentes fékezés kulcs elem, különösen a lejtős féktávokon. A hátsó gumik teljesítményét is gyorsan el lehet veszíteni, ha nem figyel oda rájuk a versenyző. Köszönhetően a keverékek közötti különbségeknek, többféle stratégiát is elképzelhetőnek tartunk.”
The second Sprint weekend of the season takes places this weekend at the #AustrianGP!
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 4, 2022
Everything you need to know is right here https://t.co/tNy7Cn35qZ#F1 #Fit4F1 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 @F1 pic.twitter.com/Pwlvr1q6q8
Újabb esős hétvége vár a mezőnyre Ausztriában
https://formula.hu/parc-ferme/32846
A Kanadai, és a Brit Nagydíjon is vizes pályán zajlott a kvalifikáció, melyet a sprintfutamos lebonyolítás miatt ezúttal pénteken késő délután tartanak meg a Red Bull Ringen. A Weather.com előrejelzése szerint 74%-os esély van arra, hogy a hétvége kezdetén esni fog az eső, szombaton viszont nagy valószínűséggel száraz idő vár a mezőnyre. Mindez vasárnapra már nem lesz igaz, ott ugyanis a délelőtti órákban 75%-ot adnak a csapadékra, persze benne van a pakliban, hogy a futam kezdetére felszárad a pálya. Amennyiben igaza lesz a meteorológusoknak, az időjárás ismételten megkavarhatja a lapokat.
Zhou versenyezhet Ausztriában
https://formula.hu/parc-ferme/32848
Az Alfa Romeo kínai versenyzője, Guanyu Zhou megfelelt az orvosi vizsgálaton, amit csütörtökön reggel végeztek el az Osztrák Nagydíj előtt. A múlt heti Brit Nagydíj első kanyarjában George Russell-lel és Pierre Gaslyval ütközött, majd a levegőbe emelkedett. Az autó fejtetőre érkezett és több mint 100 métert csúszott az aszfalton és a kavicson, majd a végén ismét a levegőbe emelkedett és a gumifal felett átrepülve a védőkerítésnek ütközött. Az versenygép olyan szerencsétlenül állapodott meg, hogy a versenyző önerejéből nem tudott kiszállni, meg kellett várnia a roncs kiemelését. A kórházban a vizsgálatok során szerencsére nem találtak sérülést, még a verseny vége előtt kiengedték. Azonban egy kötelező felülvizsgálatot írtak elő számára az Osztrák Nagydíj előtti csütörtökre.
Köszönhetően a versenyautók fejlett biztonsági rendszereinek, alig néhány nappal az utóbbi idők egyik legnagyobb balesete után a 23 éves kínai versenyző a hét végén ismét a pilótafülkébe ülhet. Zhou csütörtök délután a közösségi médiában így nyilatkozott: „Túl vagyok az utolsó orvosi vizsgálaton, minden rendben van! Köszönöm mindenkinek, aki támogatott ezekben a napokban, rendkívül sokat jelentett nekem!”
Majd hozzátette: „Osztrák GP, gyerünk!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Pályára gurult a Ferrari LMH-autója
https://formula.hu/parc-ferme/32844
A Le Mans-i 24 órás hetében mutatott sejtelmes fotó után ezúttal élesben is bemutatkozott a maranellóiak újdonsága, amivel 2023-ban a Hypercar kategóriában gyári csapatként szerepelnek majd a WEC-ben. Az autót egyelőre még csak egy álcafestéssel lehetett megtekinteni, az olaszok fioranói tesztpályáján pedig a márka tapasztalt GT-versenyzője, Alessandro Pier Guidi tehette meg vele az első köröket. A versenygépről szerdán egy hivatalos fotót is közzétettek a Ferrari közösségi oldalain, valamint a Hypercar projekt vezetője, Antonello Coletta is elárult néhány dolgot a munkafolyamatról.
„Ez egy nagyon izgalmas pillanat, amit mindannyian nagyon izgatottan vártak azok, akik a projekten dolgoznak, és a Ferrari rajongói. Új energiákat és motivációt ad nekünk, hogy láthatjuk a sok hónapos munkánk, tervezésünk és szimulációink eredményét. Büszkék vagyunk arra, amit elértünk, bár az álca elrejti az autó méretét és stílusát, úgy gondolom, minden bizonnyal felismerhető, hogy ez egy Ferrari” – idézte Coletta szavait a Motorsport.
F2: Roberto Merhi helyettesíti Ralph Boschungot Ausztriában
https://formula.hu/parc-ferme/32843
A hétvégén egy régen látott ismerős tér vissza, miután a Campos csapatánál a Formula-1-et is megjárt Roberto Merhit kérték fel arra, hogy ugorjon be állandó versenyzőjük, Ralph Boschung helyére. Utóbbi jelenleg nyak és hátsérüléséből lábadozik, így a 31 esztendős spanyol versenyző helyettesíti, aki 2015-ben a Manor-Marussia pilótája volt az F1-ben, később pedig a Formula-2-ben próbálkozott 2018-ig, de a hosszútávú versenyeken is megmutatta magát, míg idén a japán SUPER GT szezonban mutatkozhatott be.
A Red Bull pszichológust fogad Tsunoda mellé
https://formula.hu/parc-ferme/32841
A Red Bull tanácsadója, dr. Helmut Marko az osztrák Servus TV-nek beszélt arról, hogy pszichológust fogadtak Yuki Tsunoda mellé. „Muszáj kordában tartani az érzelmeinket. Hála az égnek, hogy a mi Maxunk (Verstappen) nyugodt. A problémás gyermekünk valójában Tsunoda, sokszor robban fel a rádióban, el sem hinnék, mennyire. Szereztünk neki egy pszichológust, aki segíthet, mert folyamatosan szitkozódott kanyarokon keresztül. Ez pedig rontja a teljesítményét is.”
fotó: dppi
Videó: Rosberg kipróbálta csapata Extreme-E-autóját
https://formula.hu/parc-ferme/32839
Nico Rosberg már a pályafelíráskor úgy érezte, hogy ez nem jó ötlet - a 2016-os F1-es világbajnok a Nürburgringen próbálta ki az elektromos terepjárót. Először elmagyaráztak neki minden tudnivalót az autóról, megmutatták neki a pályát, ahol nem igazán értette, hogy miért mondják neki, hogy az bizony padlógázas rész - aztán azért megmutatta, hogy nem kell félteni, bár ő maga nagyon félt Johan Kristoffersson mellett...
Videó: Ezek voltak eddig Sainz legjobb versenyei
https://formula.hu/parc-ferme/32836
150 verseny után végre összejött a futamgyőzelem a Formula-1-ben is Carlos Sainznak, akinél többet e tekintetben csak Sergio Perez várt az első sikerére a száguldó cirkuszban. Tizenegyszer is felállhatott már Silverstone előtt a dobogóra a spanyol, azonban a győzelem addig nem jött össze neki. Most az eddigi legjobb futamait mutatja meg nekünk az F1. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Fedélzeti kamerát szereltek Hamilton kutyájára
https://formula.hu/parc-ferme/32838
A hétszeres világbajnok öreg bulldogja, Roscoe a Brit Nagydíjon újra a Formula-1-es paddockban járt, ráadásul gazdája gondolt egyet, és felszerelt egy kamerát az eb hátára. Így sajátos szemszögből láthatjuk, amint a kutya éppen Hamilton vagy Angela Cullen nyomában baktat, simit kap a Mercedes-csapattagoktól, az istálló bokszának zugait fedezi fel… vagy éppen beül a mérnökök közé egy fejhallgatóval.
ROSCOE CAM IS HERE!
— ESPN F1 (@ESPNF1) July 5, 2022
(via roscoelovescoco/IG) pic.twitter.com/qgpwPW1llQ
Roscoe cam ~ https://t.co/QkIKxAyqtm pic.twitter.com/TsryZNJ5dF
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) July 5, 2022
Csavar: Mégsem rúgta ki a Red Bull Jüri Vipset
https://formula.hu/parc-ferme/32840
Az elmúlt hetek egyik rasszista balhéja a Red Bull utánpótlásához tartozó Formula-2-es versenyző, Jüri Vips körül összpontosult, aki egy online streamelt játékban elejtett szitokszó miatt került bajba. A Red Bull közleményt adott ki előbb arról, hogy felfüggesztik az akadémiához tartozó Vipset, majd arról, hogy kirúgják a Red Bull tartalékosi posztjáról – ezt a helyet Liam Lawson kapta meg. Az észt pilótát Formula-2-es csapata, a Hitech megtartotta, velük versenyzett Silverstone-ban, habár maga a széria hivatalos állásfoglalást adott ki arról, nem ért egyet a döntéssel.
A korábbi bejelentést a közvélemény úgy értelmezte, hogy a Red Bull minden kapcsolatát megszakította Vipsszel. Egy szerdán megjelent közlemény azonban tisztázta: a kirúgás csupán a Red Bull Racingnél betöltött szerepere (a tartalékpilóta posztra) vonatkozott, Vips változatlanul az utánpótlásnevelő program tagja marad.
„Jüri szerződését teszt- és tartalékversenyzőként megszüntette az Oracle Red Bull Racing az általa tett megjegyzések miatt. A Red Bull azonban megtartja őt juniorversenyző programja részeként. Támogatásunkat élvezi az Oracle Red Bull Racingnél betöltött szerep megszűnését követő átállás során” – fogalmazott a juniorcsapat mai közleménye.