DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Már megrendelheted a 2022-es F1-es lapozható falinaptárunkat!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a jövő évre szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a 2022-es F1-es futamok időpontjait is feltüntettük. A naptár IDE vagy a képre kattintva rendelhető – viszont ha MotoGP-s falinaptárunkkal együtt rendeled meg, azt akciósan teheted meg ITT!

F1-naptar

Schumacher „nem látja” Montoyát, Mansell kiakad - imolai emlékek

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája bányászott elő öt elfeledett jelenetet az imolai futamok történetéből:

Hamilton 57 ezer eurót kereshet egyetlen Instagram-poszttal

TopRatedCasinos.co.uk számításai szerint messze Lewis Hamilton húzhatja be a legtöbb pénzt egy-egy poszttal a közösségi oldalán. A portál szerint Hamilton több mint 20 millió Instagram-követője azt jelenti, hogy egyetlen szponzorált tartalommal több mint 57 ezer eurót kereshet - fölényét jól jelzi, hogy Charles Leclerc és Daniel Ricciardo áll a vonatkozó lista második-harmadik helyén, de ők nagyjából 10 ezer eurónál állnak meg fizetett posztonként.

Szintén ezt a szintet hozza Max Verstappen, majd a 6000 eurós tartományban van Lando Norris és Kimi Raikkönen - a top tízbe még Carlos Sainz, Valtteri Bottas, George Russell és Romain Grosjean fér be.

hamesz_2

fotó: dppi

Nem emlékszel már az imolai nyomvonalra? Gasly most elkalauzol minket rajta!

14 év után tér vissza a Formula-1-es mezőny a legendás imolai pályára, amelynek vonalvezetését a monzai futamgyőztes Pierre Gaslyvel és egy onboard videóval eleveníthetjük fel (a videó átkattintás után nézhető!):

Dobja a teljesen fekete festést 2021-re a Mercedes Formula-E-csapata

Csütörtök kora délután tartotta 2021-es csapatbemutatóját a Mercedes Formula-E-ben szereplő gárdája, amelyen lehullt a lepel az autó jövő évi dizájnjáról is. A festés újra a tradicionális ezüst színben pompázik azok után, hogy az augusztusi hatfutamos berlini fináléra az F1-es autóikhoz hasonlóan feketébe öltöztek a gépek, így hívva fel a figyelmet a rasszizmus elleni küzdelem fontosságára.

Az alábbi videóban nézhetjük meg a jövő évi külsőt, ami pedig a versenyzőket illeti: a 2021-es szezonban is Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries fogja vezetni a Mercedeseket az elektromos bajnokságban.

Hamilton csapata átvehette az elektromos versenyterepjárókat

A hamarosan induló új, elektromos tereprali-sorozat, az Extreme-E két csapatnak szállította le eddig az autókat, a Veloce Racingnek és a Lewis Hamilton által alapított TeamX44-nek.

Három nap után sikerült befejezni a NASCAR texasi versenyét

Az amerikai sorozat egyik legtovább halasztott futamaként kerülhet be a történelemkönyvekbe a Texas Motor Speedwayen rendezett NASCAR-verseny, amelyet vasárnap az 52. körben kellett félbeszakítani az eső miatt. Hétfőn és kedden aztán hiába próbálták folytatni a viadalt, szerdán viszont – azaz három nap után! – végre sikerült lefutniuk a hátralévő köröket. A győzelmet egyébként idén először Kyle Busch húzta be.

nascar-eso

Három év múlva már az F1-be várja védencét Mark Webber

Az ausztrálok legnagyobb reménysége jelenleg a 19 éves Oscar Piastri, aki mindjárt első szezonjában megszerezte a Formula-3-as bajnoki címet. Piastri két fontos támogatót tudhat a háta mögött: egyrészt a kilencszeres F1-es futamgyőztest, Mark Webbert menedzserként, másrészt a Renault-t, ahol a versenyzői akadémia tagja. Az ausztrál hétvégén Bahreinben két másik akadémista, az idén F2-ben versenyző Christian Lundgaard és Guanyu Zhou társaságában tesztelheti a Renault 2018-as autóját.

A mentor és menedzser, Webber a Herald Sun lapnak elmondta, Piastri logikus lépcsőfokként jövőre a Formula-2-ben versenyez, bár még nem dőlt el, melyik csapatnál. Azután jöhet a Formula-1: Webber azt jósolja, három év múlva Piastri már a királykategóriában szerepel.

„Egy év után (az F2-ben) fellépni nagyon gyors lenne, a két év sokkal reálisabb, ezért 2023 lebeg előttünk. Sajnos nem segít, hogy sok gazdag apuka vásárol csapatokat, de remélhetőleg a tehetsége segíteni fogja őt a Renault-nál. Gyári csapatról beszélünk, akik a legjobbakat akarják az autójukban” – beszélt arról Webber, hogy Piastri elsősorban a Renault ülésében reménykedhet.

 

Élő adásban csapódott falnak a Roborace autója

A Roborace az első versenyző nélküli autós versenysorozat, csütörtökön pedig az egyik első élőben közvetített eseményüket tartották a thruxtoni pályáról. Ennek köszönhetően pedig rengetegen lehettek tanúi a kínos pillanatnak, ahogy az egyik autó mindössze néhány pillanattal az elindulás után a bokszutca falának ütközik – íme, külső és belső kameraállásból mindez:

Újságíró hajtott fel verseny közben az interlagosi pályára - videó

Furcsa jelenet Brazíliából: éppen autóversenyt rendeztek a jól ismert interlagosi pályán, amikor egy utcai Mini Cooper került az aszfaltcsíkra. Mint kiderült, egy helyszínről tudósító újságíró rontott el valahol egy elágazást - mindenesetre a biztonsági autót be kellett küldeni...

Koronavírusos lett Michelisz Norbi márkatársa

Nem tud részt venni a WTCR hétvégi, aragóniai fordulóján a Team Engstler Hyundaiját vezető Nicky Catsburg, miután a spái 24 óráson való szereplése után pozitív koronavírustesztet produkált. Érdekesség, hogy a holland a Hungaroringen sem indult, ám akkor GT-s versenyfeladatai miatt nem tudott rajthoz állni a Túraautó-világkupán.

Most a helyettese is más lesz: Catsburg helyére ezúttal a TCR Európa-kupa tavalyi bajnoka, Josh Files ugrik be, aki saját elmondása szerint WhatsAppon kapott üzenetet a Team Engstlertől azzal kapcsolatban, hogy ráér-e a hétvégén. Files így Luca Engstler csapat-, valamint Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini márkatársaként debütál a WTCR-ben.

03-Nicky-Catsburg-2-scaled

Marko doktor borzolja szemöldökét: Albonnál is nagyobbat betlizett Kvjat a hétvégén

Alexander Albon szenvedését jól dokumentálhatóan követi mindenki az egész szezon során, de Danyiil Kvjat sem lehet magára büszke, ez pedig különösen igaz volt Portimaóban - erről is szót ejtettünk podcastünk legutóbbi adásában.

 

 

 

Top10 pillanat Imola történetéből - videó

A Formula-1 készítette el a szokásos válogatását a hétvégére hangolódva - ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

A NASCAR királya jövőre az IndyCarban folytatja

45 éves újonca lesz jövőre az IndyCarnak, hiszen biztossá vált, hogy a Ganassi elő tudja teremteni a szükséges anyagi fedezetet, így a jövő évben autójába ülteti a NASCAR Cup Series egyik legsikeresebb versenyzőjét, a hétszeres bajnok Jimmie Johnsont. Az amerikai már nyáron tesztelhette a Ganassi Hondáját, és egy ideje már megkötötték a szerződést is, amelynek értelmében Johnson a 17-ből 13 futamon vesz részt, nem vállalja ugyanis az oválpályás részvételt, így hiányozni fog az Indy 500-ról is. A lazább naptár viszont lehetővé teszi számára, hogy néhányszor vendégszerepeljen még a NASCAR-ban is. A rivális sorozat legendája az IndyCarban hasonló kaliberű csapattársat kap, hiszen a friss hatszoros bajnok Scott Dixon lesz a társa, míg a másik állandó autót Marcus Ericsson vezeti majd.

De lesz egy másik nagy szerzeménye is 2021-ben az IndyCarnak, hiszen Scott McLaughlin, az ausztrál Supercars sorozat friss háromszoros bajnoka átnyergel Amerikába, ahol egy másik patinás istálló, a kedvéért ismét négyautós formációvá váló Penske egyik pilótája lesz majd a teljes szezonban Simon Pagenaud, Will Power és Josef Newgarden mellett.

Bejelentett, teljes munkaidős állást kapott a Formula-E-ben a DTM bajnoka

Megnevezte versenyzői felállását az Audi a Formula-E hetedik évadára. A Berlinben bevetett páros a 2020/21-es szezonban is folytatja, vagyis a csapat teljes állást adott René Rastnak, aki a Tempelhof repülőtéren egy dobogóval jelezte, hogy gyorsan belerázódott az elektromos széria zűrzavaros világába, most pedig azt mondja, mindez csak meghozta az étvágyát a további sikerekhez. Ráadásul háromszoros DTM-bajnokként érkezhet, amennyiben a jövő hétvégi túraautós finálén sikerül megőriznie pontelőnyét az FE révén idén szintén kettős életet élő Nico Müller és Robin Frijns előtt. Rast azt követően ülhetett be az autóba a hat berlini futamra, hogy az Audi menesztette Daniel Abtot a szimulátorbotránya miatt.

Lucas di Grassi helye pedig egy pillanatig sem volt kérdéses: a brazil a legelső szezon óta a csapatnál versenyez, hat év tapasztalatával és egy bajnoki címmel felvértezve pedig a mezőny egyik legteljesebb pilótája, még ha idén eddigi legrosszabb szezonja is van mögötte, hiszen most először nem végzett a pontverseny első három helyezettje között - győzelem nélkül csak 6. lett egy az Audi számára igen zűrös idényben.

122750965_3351408574977680_1530002295587302123_o

Mikor állt utoljára egy McLaren az élen?

Nos, Carlos Sainz hétvégi varázslása előtt Monzában, de ott csak egy kört vezetett a bokszkiállások és a zűrzavar alatt. A portimaói álomrajtot megelőzően olyan, hogy önerőből vezessen egy futamon a McLaren, legutóbb a 2012-es szezonzárón volt, de ha nem vagyunk ennyire szigorúak, akkor is egészen 2014-ig kell visszamenni az idei szezon előtt, hogy wokingi autót lássunk egy F1-es futam első helyén. Ez és egyéb statatisztikai érdekességek alábbi videónkban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A McLaren újra az élen, Portugália újra az F1-ben! Érdekességek a hétvégi futamról. #statisztika #autosportesformulamagazin #f1 #forma1 #formula1 #Portimao #portugália #autóverseny #matek

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés,

Grosjean legutóbbi imolai látogatása nem is végződhetett volna szebben

Pole-pozíció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem - ez Lewis Hamilton mérlege is lehetne valamelyik nem túl régi F1-es hétvégéről, de most nem róla, hanem Romain Grosjeanról van szó. A francia pilóta 2011-ben a GP2 mezőnyének tagjaként érte el a fenti eredményt Imolában. Utoljára ekkor járt a híres olasz pályán, ahová az F1 hétvégén 14 év után visszatér. Ha valaki, hát Grosjeannak kellemes emlékekkel érkezik a helyszínre.

Spa WRX: Négy magyar indul az Európa-bajnokságon

Népes társaság képviseli kis hazánkat a ralikrossz világbajnokság november 21-22-én Spában rendezett versenyhétvégéjén, ahol az Európa-bajnokság is rajthoz áll. Az Eb 22 fős nevezési listáján pedig a fél hazai élmezőny felbukkan: Kárai Tamás állandó résztvevő mellett ott lesz Luigi, Mózer Attila és Mózer Márk is Belgiumban.

A hazaiak mellett a világbajnoki küzdelemre is érdemes lesz figyelni, ugyanis Johan Kristoffersson potenciális világbajnokként utazik a helyszínre. Őt Mattias Ekström 29, Timmy Hansen 56 ponttal követi a tabellán.

rx-2020-mariapocs-27-1-e1603893230128-2048x1365

Komoly mérföldkövet ért el a Honda a gyorsaságimotoros-vb-n

Aki tagja a Formula MotoGP Facebook-csoportunknak, ő már olvashatta, hogy Jaume Masia Moto3-as sikere a Terueli Nagydíjon a Honda fennállásának 800. nagydíjgyőzelmét jelentette a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes kategóriáját figyelembe véve (nem mellesleg egy héttel korábban ugyancsak Aragónban a spanyol lett a 100. különböző versenyző, aki Hondával tudott vb-futamot nyerni). Ennek a 800-as mérföldőnek az apropóján készített egy összeállítást a MotoGP YouTube-csatornája a természetesen ilyen tekintetben rekorder japán gyártó sikereiről (a videó átkattintás után nézhető meg!):

Hogyan mutatna Ricciardo sisakfestése egy autón?

Egy rajongó megalkotta a visszafogottnak nem mondható dizájnt.

ffk4nge2wnv51

Forrás: Reddit

Az utolsó pillanatban vált zárt kapussá az imolai F1-es futam

Korábban úgy tűnt, hogy az utóbbi hetek versenyeihez hasonlóan a 14 év után a Formula-1-es versenynaptárba visszatérő Imola is nézők előtt rendezheti meg az Emilia-Romagna-i Nagydíjat: múlt hónapban 13 ezer jegy értékesítésére és VIP-szekció üzemeltetésére kaptak engedélyt. Csakhogy ezen a héten az olasz miniszterelnök, Giuseppe Conte szigorításokat vezetett be a növekvő koronavírusos esetszámok okán, ezek közé pedig a tömegrendezvényeken való részvétel visszaszorítása is szerepelt.

Bár az utóbbi két napban az Emilia-Romagna-i tartomány vezetője személyesen egyeztetett a miniszterelnökkel és az egészségügyi miniszterrel, hogy az F1-es futam kivételt képezhessen ez alól, a tárgyalások nem jártak sikerrel, így végül Imola zárt kapuk mögött tér vissza a száguldó cirkuszba. „A kormány kitiltotta a rajongóinkat, és ezért roppant csalódottak vagyunk. Sajnáljuk a döntés miatti kényelmetlenségeket” – idézi az imolai főnök Uberto Selvatico Estense szavait a Motorsport.com szakoldal. Hozzátette: rengeteg pénzt költöttek arra, hogy az egészségügyi protokollokat betartva tudják fogadni a nézőket a hétvégi versenyen.

imola-nezok-dppi