DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda

WTCR: Vernay-győzelem és Michelisz-dráma a második futamon

Két hazai versenyző, Yvan Muller és Jean-Karl Vernay indultak az első sorból, Michelisz Norbert pedig – aki az első versenyen a hetedik helyen végzett – a harmadik helyről várhatta a második futam rajtját. A lámpák kialvását követően Vernay átvette a vezetést, mögötte Muller és Michelisz fordultak ki az első kanyarból.

Csakúgy, mint a fordított rajtrácsos versenyen, a főfutamon is vonatozás kezdődött ezt követően Pauban, annyi talán említésre méltó, hogy az első négyes – Vernay, Muller, Michelisz és Urrutia – eléggé elszakadt a többiektől. Az egyetlen akciót Tarquini mutatta meg, aki a sikánban előzte meg a hibázó Girolamit. Öt körrel a vége előtt a Mullert üldöző Micheliszt megtolta Urrutia, de a magyar versenyző megtartotta harmadik helyét.

A Hyundai valamilyen műszaki gonddal küzdhetett, mivel Michelisz autójának egyszerűen nem volt végsebessége az egyenesekben, emiatt föltorlódtak mögötte többen is és kisebb lökdösődés vette kezdetét. Aztán három körrel a vége előtt már nem bírta maga mögött tartani az urguayit, Michelisz lendületet vesztett, így Vervisch is elment mellette.

Újra föltorlódtak a Hyundai mögött a többiek, s Guerrieri kiütötte a sikánban a gumibálát, ami miatt bejött a safety car. A versenyigazgatóság így egy körrel megtoldotta a futamot, ezt követően pedig a bajnoki éllovas Ehrlacher miközben megpróbálta megelőzni honfitársunkat hibázott, ami után Guerrierivel is összeakaszkodott.

A futamot végül Jean-Karl Vernay nyerte, második lett Yvan Muller, majd Urrutia lett a harmadik, Vernay a negyedik, Ehrlacher pedig végül a célvonalon előzte meg Micheliszt, aki így csak a hatodik lett.

Az IndyCar új csapatánál köthet ki Sargeant?

Miközben az egész F1-es pilótapiac és így sok másik versenyző – például Valtteri Bottas vagy épp Esteban Ocon – Carlos Sainz döntésére vár, hogy aztán a megmaradó ülésekről tárgyaljanak, egy versenyzőnek a távozása gyakorlatilag biztosnak tűnik: Logan Sargeanté. A Williamsszel az említett hármas mindegyik tagját szóba hozták már Alexander Albon lehetséges csapattársaként, a másodéves amerikai maradására azonban már James Vowles csapatvezető megnyilatkozásai alapján sincs sok esély.

Ellenben lehet, hogy egy érdekes projektben köt ki majd Sargeant: a jövőre már az IndyCarban is csapatot indító Prema Racing főnöke, Rene Rosin elismerte, hogy beszélgetnek erről az amerikaival – igaz, például Callum Ilott is érdekes számukra, és egyelőre amúgy sem a versenyzőkérdés a fontos náluk: „Ismerjük egy ideje. Beszélünk vele, de a versenyzőket illetően még nem vagyunk érdekelt túlzott egyeztetésekben, mert egyelőre a csapat felépítésére koncentrálunk, a pilóták majd a második fázisban következnek.”

Maga Sargeant a napokban úgy nyilatkozott egyébként a jövőjéről: „A munkámra koncentrálok, hogy kihozzam a legtöbbet abból, ami alattam van. Jelenleg minden opciót megvizsgálok az F1-ben és azon kívül egyaránt. Nyitottak a lehetőségek. 18 hónapja hallgatok találgatásokat, de én tudom, mi zajlik a színfalak mögött, és úgy érzem, jól vezetek. A célom, hogy ezt folytassam.”

f1-sargeant-williams_1

„Bármi lehetséges” – Hamilton reagált a MotoGP-s csapatvásárlásos pletykára

Mint arról mi is írtunk, hétfőn olyan híresztelések röppentek fel, hogy Lewis Hamilton érdeklődik a Gresini Racing MotoGP-alakulatának felvásárlása iránt. Ez az az alakulat, amelynek színeiben idén a nyolcszoros motoros világbajnok Marc Marquez is versenyez – igaz, jövőre a spanyol már a Ducati gyári versenyzője lesz.

Hamiltont az F1-es Brit Nagydíj sajtótájékoztatón kérdezték a téma kapcsán: „Mindig is imádtam a MotoGP-t. Érdeklődöm a sport esetleges növekedése iránt, de ennyire mélyen még nem mentem bele. De bármi lehetséges. Egyértelműen érdekelnek a befektetések, és a Broncosszal már megvolt az első lépés a csapattulajdonosság felé. Szerintem öt-tíz éven belül kicsit több lesz, szóval meglátjuk” – mondta el a Formula.hu jelenlétében, utalva a Denver Broncos NFL-csapatára, amelynek 2022-ben lett a résztulajdonosa.

A MotoGP sachsenringi médianapján egyébként szintén téma volt Hamilton érdeklődése: az említett Marquez például elmondta, hogy ha igaz a pletyka, ha nem, az jót tesz a MotoGP-nek, hiszen beszélnek a sportágról, majd azzal is viccelődött, hogy „talán én pedig veszek egy F1-es csapatot, bár nincs elég pénzem”.

f1-hamilton-motogp

Gaslynál motort cserélnek, a rajtrács végéről indul az F1-es Brit Nagydíjon

Érdemben még el sem kezdődött a silverstone-i Formula-1-es hétvége, máris eldőlt, hogy látni fogunk motorcserés rajtbüntetést a Brit Nagydíjon. Pierre Gasly ugyanis a Canal+ csatornának nyilatkozva elárulta, hogy ki kell cserélniük az Alpine-jában az akkumulátort és a vezérlő elektronikát, ami alapból 20 helyes hátrasorolást jelent – mivel már elérték az egy szezonban felhasználható darabszámot –, viszont akkor már a többi motorkomponensből is bevetnek egy újat:

„Ki kellett cserélnünk az akkumulátort. Volt néhány kisebb problémánk a szezon korábbi részében, ami azt jelentette, hogy az egyik akkumulátor meghibásodott, míg egy másiknál pedig két-három riasztást is kaptunk bizonyos időpontokban. Úgyhogy ki kellett cserélnünk az akkumulátort, ami 20 rajthelyes büntetést jelent. És mivel amúgy is az utolsó helyről indulnék, kihasználjuk a lehetőséget és bevetünk egy extra motort is.”

f1-gasly-alpine_1

Bearman elárulta, milyen rajtszámmal fog versenyezni az F1-ben és miért

A Haas csütörtökön bejelentette, hogy Oliver Bearman lesz az egyik versenyzőjük 2025-ben a Formula-1-ben. Újonc pilóták esetén mindig érdekes kérdés, vajon milyen állandó rajtszámot választanak maguknak a száguldó cirkuszban. Amikor Dzsiddában beugrott a vakbélműtéten átesett Carlos Sainz helyett, akkor a 38-as tűnt fel a Ferrariján, ám ez a vörösök számára kiosztott tartalékszám, nem Bearman saját választása:

„A 87-est fogom használom, ez már megerősített” – árulta el a silverstone-i médianapon Bearman a Formula.hu jelenlétében. „Dzsiddában nem választhattam ki a rajtszámomat – de még ha megtehettem volna, akkor is az lett volna az utolsó, amivel foglalkozom! A 87-essel versenyzem a kezdetek óta, és ezzel versenyzett apám is – mivel én május 8-án születtem, a testvérem pedig augusztus 7-én. Úgyhogy a 87-es a választott számom, és ez a továbbiakban is így lesz.”

f1-bearman-haas-1_1

Fiatal tehetségét ülteti be az első szabadedzésre Perez helyett a Red Bull

Több újonc is lehetőséget kap a Brit Nagydíj első szabadedzésén, a Williams Franco Colapintót, a Haas a frissen bejelentett Oliver Bearmant, az Alpine Jack Doohant ülteti be, és most a Red Bull is jelezte, hogy változtat: az első gyakorláson Isack Hadjar fogja vezetni a borzasztó formában lévő Sergio Perez autóját Silverstone-ban.

Hadjar idén még nem vezethetett F1-es autót, tavaly év végén viszont beülhetett a szezont követő teszten. Idén jól szerepel az F2-ben, több győzelme is van, és jelen pillanatban a második helyen áll a bajnokságban.

f1-redbull-hadjar

fotó: Red Bull Content Pool

F1-es Brit Nagydíj: Pénteken, szombaton és vasárnap is eshet Silverstone-ban

Esős időre készülhetünk a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon, úgy tűnik, hogy a vizes pályára való gumikat is láthatjuk majd akció közben.

Az előrejelzések szerint pénteken az első szabadedzés még elindulhat száraz pályán, de megérkezik az eső, ami a második szabadedzést, sőt a szombati harmadik gyakorlást is érintheti, és egyes pontokon kifejezetten erőssé válhat, vagyis fel kell készülnünk arra is, hogy ilyenkor nem lesz majd akció a pályán.

Jelen állás szerint a szombati időmérő száraz lehet, de erős szélre lehet majd számítani, ami Silverstone-ban különösen fontos faktor.

A vasárnapi nagydíjból pedig könnyen lehet változó körülmények között futott futam, lehetnek esős és száraz időszakai is.

Egyébként az esőt leszámítva is hűvösebb időre számíthatnak a csapatok a megszokotthoz képest, 17 Celsius-fok körüli hőmérsékleteket jeleznek az időjósok.

f1-leclerc-ferrari-eső

Erősorrend: McLaren 2-3, Perez az utolsó háromban

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Az Osztrák Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont ismét közelített kicsit a címvédőre. Mögé pedig felzárkózott Oscar Piastri, köszönhetően annak, hogy a győztes George Russell, valamint Nico Hülkenberg mellett ő kapta a legtöbb pontot Spielbergre, így a McLaren a második és a harmadik helyet foglalta el rangsorunkban, megelőzve a Ferrari párosát. Sergio Perez ellenben az újabb csúfos hétvége után már az abszolút sereghajtók között található.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 11 nagydíj átlaga alapján:

podcast-rankings_11

A Formula Podcast legfrissebb adása, benne az osztrák hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

Newey elmondta, mikor dönthet az F1-es jövőjéről

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bulltól, folyamatosak a találgatások arról, mely másik Formula-1-es alakulatnál köthet ki. A 65 éves szakembert szóba hozták már a Ferraritól kezdve a Mercedesen át az Aston Martinig szinte mindenkivel: a legutóbbi értesülések arról szóltak, hogy utóbbi istállónál gyárlátogatáson is járt. Newey maga azonban azt hangoztatta eddig, hogy előbb mindenképp kis pihenőre vonul – és ezt most a Sky Sports F1-nek nyilatkozva is elismételte, amikor a jövőjéről kérdezték:

„Nem tudom. Jelenleg még az RB17-esen dolgozom, aztán kiveszek egy kis pihenőidőt. Múlt héten is kivettünk hét napot, az időjárással is szerencsések voltunk, és körbejártuk a déli partot a kutyáinkkal egy régi Aston Martin DB6-ossal, és ez remek móka volt” – fogalmazott a tervezőguru, aki arra a kérdésre, hogy az ősz-tél környékén várható-e, hogy elhatározza magát, így felelt: „Határozottan ez a cél, addigra döntést kell hoznom.”

Newey felesége, Amanda egyébként egy tréfás képes poszttal válaszolt a Sky rövid videójára a Twitteren, amelyben vicces formában szinte minden a férjével szóba hozott istállóra utalást tett, kezdve a Mercedesben résztulajdonos Jim Ratcliffe-re és Newey papajaszínű rövidnadrágjára tett utalással:

Ruházati szponzort válthat a Mercedes: érkezik az Adidas az F1-be?

A RacingNews365.com és a Motorsport.com egyaránt arról számoltak be, hogy értesüléseik szerint küszöbön áll egy nagyszabású megállapodás a Mercedes és az Adidas között, így hosszú évek után hivatalos ruházati partnert válthat a Formula-1-es alakulat. A szaklapok úgy tudják, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon már mintatermékeket is mutattak a Mercedes csapatán belül. A RacingNews365.com szerint a szponzori együttműködés nagyjából a 30 millió eurós sávban mozoghat.

Ha valóban megköttetik a megállapodás az Adidasszal – amely jelenleg egyébként semmilyen formában nincs jelen az F1-ben –, azzal véget érhet a Puma-korszak a Mercedesnél. Ironikus módon egyébként velük épp az a Bjorn Gulden ütötte nyélbe az együttműködést, aki akkor még a Puma vezére volt, most pedig már a rivális Adidas elnök-vezérigazgatója, és ebben a minőségében beszélt nemrég rendkívül pozitívan a „folyamatosan növekvő” F1-ről. Az kérdés, hogy mi lesz az Ezüst Nyilak másik ruházati partnerével, a Tommy Hilfigerrel: ez az együttműködés nagyrészt Lewis Hamilton személye körül forgott, de az már biztos, hogy a céget nem viszi magával a Ferrarihoz a hétszeres világbajnokhoz.

f1-mercedes-russell-spielberg

Briatore két éven belül F1-es győzelmeket ígér az Alpine-nál

Néhány hete jelentette be az Alpine, hogy Luca de Meo Renault-vezérigazgató tanácsadójaként visszatér a Formula-1-be Flavio Briatore, aki korábban az enstone-i istálló csapatfőnöke is volt, mígnem a Crashgate után távoznia kellett másfél évtizede. Briatore pedig nem vesztegeti az időt, máris nekiállt az alakulat átszervezésének, és azt ígéri, hogy ennek két év múlva már komoly eredményét fogjuk látni:

„2026-ban versenyeket fogok nyerni, ott lesz az Alpine a dobogón. Aztán hogy mennyit szerzünk belőlük, azt nem tudom. Idén rengeteg hátrányunk volt, így az egész csapatot újraformáljuk. Teljes hatalmat kaptam ez ügyben Luca de Meótól. Hozzászoktam ezek használatához, és garantálom, hogy két szezon múlva dobogókról fogunk beszélni” – jelentette ki a Radio Rai adásában Briatore, aki azt sem titkolja, hogy a sajtóhíreknek megfelelően bejelentkeztek Carlos Sainzért:

„Sok az érdeklődő, meglátjuk a következő napokban, bár jelenleg az Alpine-nál nem a versenyző jelenti a különbséget, előbb az autót kell rendbe hoznunk. Hihetetlen, hogy Sainz még mindig szabad, meg akarjuk őt szerezni a csapatba, és megteszünk mindent, amit tudunk.”

Briatorével utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is váltott néhány szót az F1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén, többek között arról, hogy a sikeresség egyik kulcsa lehet, hogy megszabaduljanak a Renault-erőforrástól, amelyet Mercedesre cserélhetnek 2026-tól – kollégánk minderről vasárnapi videós bejelentkezésében beszélt bővebben, amely ide kattintva tekinthető meg.

f1-austria-sunday-34

Fotó: Ollé Iván

Szétlövéssel felérő F1-es tesztet szervez az Alpine Schumacherrel és Doohannel?

Pierre Gasly hosszabbításával az egyik Alpine-ülés már elkelt 2025-re, a távozó Esteban Ocon helye azonban még kiadó. A franciák a sajtóértesülések szerint szeretnék megszerezni Carlos Sainzt, a spanyol azonban még mindig kivár a döntéssel, így az alakulatnak más opciókat is mérlegelnie kell. A listán pedig ott van az Alpine hivatalos teszt- és tartalékversenyzője, a Brit Nagydíj első szabadedzésén is autóba ülő Jack Doohan, valamint a WEC-csapatban szereplő Mick Schumacher is.

Nos, ők ketten a RacingNews365.com információi szerint szerdán egyaránt autóba ülnek a Paul Ricard versenypályán, ahol a 2022-es autót fogják vezetni. Bár az Alpine szerint ez nem egyfajta szétlövés lesz a két fiatal között, alighanem fontos szerepe lehet azért abban, hogy az ausztrál vagy az F1-et már két idényen át megjárt német kerül-e majd feljebb a gárda listáján az üresen álló ülést illetően.

mick-schumacher-alpine

RX: Tizenhét (!) magyar nevezett be a nyirádi vb- és Eb-fordulóra

Hétvégén Svédországban, Höljesben elkezdődik a Ralikrossz-világbajnokság és Európa-bajnokság 2024-es sorozata, a szezon három héttel később pedig Magyarországon, Nyirádon folytatódik: a WRX formájában egy újabb FIA vb-sorozat debütál hazánkban, az RX1 és RX3 Európa-bajnokság pedig harmadszor látogatja meg a Vörös Katlant.

Az esemény közeledtével a két Eb-széria nevezési listáját kiadták, rengeteg magyar résztvevővel: már az egy évvel ezelőtti tíz induló is tekintélyes hazai tábort jelentett, most ennél is számottevően többen, tizenhatan lesznek a hazaiak. Az Euro RX1 idei magyar alapemberei, akikkel már korábban, a törölt francia nyitány nevezési listája kapcsán foglalkoztunk Kárai Tamás, Benyó Máté, Koncseg Zoltán, Mózer Attila és Mózer Márk lesznek. Az ötösfogathoz Kiss László, valamint két Eb-újonc, Antal István és Held Zoltán csatlakoznak.

Az elsőkerekes Euro RX3 nyolcasa még izgalmasabb: Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel lesznek az állandók, melléjük még hatan csatlakoznak, mindenekelőtt a kétszeres (2016, 2017) Európa-bajnok, Szabó Krisztián, akit 2021-es vb-szezonja óta nem láttunk nagy nemzetközi versenyeken. A címvédő Volland Racinggel induló Szabó mellett Répási Róbert, Ferjáncz András, Nagy Benjámin, Trepák Andor és Végh Tamás lesz az RX3-ban. A nevezési listák itt érhetők el.

A címben említett tizenhetedik magyar a Ralikrossz-világbajnokságon szerepel: a debütáló WRX nyirádi nevezéseit később teszik közre, az azonban már korábbról ismert, hogy Wieszt Jankó és a Renault Megane RX hazai vendégszereplőként rajthoz áll a versenyen, ahol az idei szabályok közösen engedélyezik az elektromos és benzinmotoros ralikrosszautók szereplését. Potenciális ellenfeleire a höljesi nevezési lista alapján következtethetünk.

Újabb lehetőséget kap az Alpine akadémistája az F1-es Brit Nagydíjon

Az Alpine bejelentette, hogy Jack Doohan ismét autóba ülhet egy szabadedzésen: a hétvégi Formula-1-es Brit Nagydíjon láthatjuk a fiatal ausztrált az első egyórás tréningen. Doohan legutóbb Kanadában kapott lehetőséget (bár az eső miatt alig tudott körözni), akkor annak az Esteban Ocon autójába ülhetett be, akinek a távozását napokkal korábban erősítették meg, valamint még friss volt a monacói ütközés miatti balhé is. Most viszont az ifjú pilóta – akit Carlos Sainz mellett az egyik fő esélyesnek tartanak a 2025-ös ülésre is – a nemrég szerződést hosszabbító Pierre Gasly versenygépét kapja meg az FP1-re.

Ezzel egyébként már három fiatal beugrónál tartunk a silverstone-i első szabadedzést illetően: azt már a szezon eleje tudni lehetett, hogy a Haasnál a hazai nagydíján is lehetőséget kap Oliver Bearman, míg a Williams a minap közölte, hogy az F2-es neveltjük, Franco Colapinto fog vezetni náluk.

a6e506e1db9f01999ade84f53ed9603f-l_resize

„Ha egy csapat türelmetlen, azzal nem tudok mit kezdeni” – Sainz

Továbbra is a 2025-ös F1-es pilótapiac egyik legfontosabb kérdése, hogy hova igazol Carlos Sainz: a sajtóhírek szerint a 2026-ban Audivá vedlő Sauber, a Williams és az Alpine is szívesen látná a spanyolt. Aki azonban egyelőre nem döntött még, ami a pilótakeringőt is befagyasztotta: Valtteri Bottas utalt is rá még a spielbergi sajtónapon, hogy mindenki egyetlen versenyzőre vár. Az Autosport értesülései szerint ráadásul a Williams állítólag nem is akar már tovább várni Sainz válaszára és tárgyalásba kezdtek más jelöltekkel – amikor erről megkérdezték az Osztrák Nagydíjon elért harmadik helye után a Ferrari-pilótát, így reagált a spanyol:

„Amennyire lehet, hogy vannak olyan csapatok, amelyek idegesek vagy próbálnak nyomást gyakorolni rám, most annak van itt az ideje, hogy kiélvezzem ezt a pillanatot, hogy dobogóra állhattam. Őszinte és egyenes leszek a csapatokkal, de annyira fontos ez a döntés számomra is, hogy annyi időt fogok rá szánni, amennyi csak szükséges. És ha van olyan csapat, amely nem tud várni vagy türelmet, azzal nem tudok mit kezdeni. Ez lesz a jövőm, ez az én döntésem, és igyekszem a lehető legőszintébb lenni mindenkivel és megadni magamnak a szükséges időt.”

Sainz és a pilótapiac helyzetéről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Fotó: ezzel a speciális festéssel indul a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon a Williams

A brit lobogóval díszített dizájnt készített a silverstone-i hétvégére a Williams F1-es csapata. A festésen mind az 1005 alkalmazott neve megtalálható, és az ünnepi hétvége keretein belül Jenson Button meghajtja a pályán első F1-es autóját, az FW22-est.

unnamed

Formula1.5 – Hülkenberg az Aston Martinok között

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Amikor a szezon elején elkezdtünk azzal játszadozni, hogyan nézne ki az élmezőnyön kívüli csapatok bajnoksága, a Mercedest még a „B-liga” tagjai közé soroltuk, de mivel a csillagosok egyre jobb formát mutatnak, kénytelenek voltunk hatcsapatosra szűkíteni a mezőnyt. Persze mindez nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mindenképpen érdekes megnézni ezt az alternatív tabellát, hogy sokkal jobban mutatja a középmezőny és az alsóház tendenciáit, illetve a versenyzők egymáshoz viszonyított teljesítményét.

pf-bliga11

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Hamilton MotoGP-csapatot vesz magának?

Rendkívül izgalmas pletykáról számolt be a The Race című lap: a MotoGP asseni Holland Nagydíjának hétvégéjén több forrástól is arról értesültek, hogy Lewis Hamilton szeretné megvásárolni a Gresini királykategóriás alakulatát, s a hírek szerint a hétszeres világbajnok belső köreinek egy tagja találkozott is a Nadia Padovani vezette alakulat képviselőivel.

Mint a lap beszámolója hangsúlyozza, a MotoGP feletti irányítást átvevő Liberty Media számára is tökéletes lenne ez a fejlemény, hiszen ezzel egyértelmű kapocs teremtetne a száguldó cirkusz, valamint a kétkerekű versenyzés csúcskategóriája között – erre a „szerepre” pedig talán senki nem alkalmasabb a hatalmas MotoGP-rajongó Hamiltonnál.

A Gresini az Apriliával való szakítás, azaz 2022 óta a jelenleg a MotoGP-t uraló Ducati egyik szatellitcsapataként funkcionál, s idén náluk versenyez a jelenkor legsikeresebb versenyzője, a 2025-re gyári szerződést kapó Marc Marquez. Miután a minap kiderült, hogy a Pramac Yamahára vált a Ducatiról, az olaszoknak két szatellitcsapata marad a Gresini, valamint a Valentino Rossi által alapított VR46 „személyében”.

hamilton-motogp-2019

Így áll(na) az idei F1-es sprintbajnokság

A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt tavaly felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást – egyelőre – nem vezették be, nyugodtan eljátszhatunk a gondolattal, hogy állna a 2024-es „sprintszezon” három futam után, avagy féltávnál.

1.

Verstappen

24

 

1.

Red Bull

37

2.

Leclerc

14

 

2.

Ferrari

26

3.

Perez

13

 

3.

McLaren

21

4.

Piastri

12

 

4.

Mercedes

16

5.

Sainz

12

 

5.

RB

6

6.

Hamilton

10

 

6.

Haas

2

7.

Norris

9

 

 

 

 

8.

Russell

6

 

 

 

 

9.

Ricciardo

5

 

 

 

 

10.

Hülkenberg

2

 

 

 

 

11.

Tsunoda

1

 

 

 

 

verstappen-leclerc

Fiatal ül Sargeant autójába – de nem az, akiről szó volt!

Hosszú heteken át az egyik legtöbbet tárgyalt téma volt az F1-ben, hogy Andrea Kimi Antonelli hogyan és mikor veheti át Logan Sargeant helyét a Williamsnél – igaz, ezek a hangok alább hagytak, miután Toto Wolff a korkedvezményes szabály ellenére is egyértelművé tette, hogy nem siettetik a fiatal olasz bemutatkozását.

colapinto-f1-1

Ennek újabb jelét kaphattuk most, a Williams ugyanis bejelentette, hogy a csapat hazai versenyén teljesíti a két alkalom egyikét, amikor kötelező egy fiatalt beültetni az első szabadedzésre, ám Sargeant autóját nem Antonelli, hanem a grove-iak saját növendéke, Franco Colapinto foglalhatja el.

A 21. születésnapját nemrég ünneplő argentin versenyző tavaly év elején került be a Williams akadémiájára, s a tavalyi szezonvégi teszten már vezethette a csapat autóját. Colapinto egy győzelemmel és két dobogóval jelenleg az 5. helyen áll az idei F2-es szezonban.

colapinto-f1-2

Hamilton két és fél tizedet veszített körönként az autója sérülése miatt

Miközben George Russell megnyerte az F1-es Osztrák Nagydíjat Max Verstappen és Lando Norris ütközése után, Lewis Hamilton mindössze a negyedik helyen ért célba a másik Mercedesszel. Maga a hétszeres világbajnok is meglehetősen kritikus volt magával szemben a leintést követően, de mint azt Toto Wolff csapatfőnök elárulta: a W15-ös sérülése is hátráltatta a britet – azon túl, hogy Hamilton még egy büntetést is begyűjtött, amiért áthajtott a fehér vonalon a bokszbejáratnál:

„Ez egy volt a rosszabb napjai közül. Jól rajtolt, aztán meglehetősen kemény volt, hogy egy első kanyaros dologért vissza kellett adnia egy pozíciót. De teljesen világos volt, hogy nem fogunk 10 másodperces büntetést kapni, ha nem tesszük meg. Innentől pedig elindult egy spirál. Nagyon keményen nyomta a bejáraton, látható is, mennyire keményen, így elúszott az autója hátulja, és ezzel persze jött a büntetés. Mindezek tetejébe pedig még a padlólemez is sérült a kerékvetőn való áthajtás miatt, ami valszeg a legtöbbeknek megvolt, de neki nagyon jelentős. Két és fél tized maradt benne azokban a darabokban, amit letört a rázókő” – idézi Wolffot a MotorsportWeek.com portál.

f1-hamilton-mercedes-osztak