DTM: Kényelmes Audi-győzelem, pontegyenlőség a bajnokság élén
https://formula.hu/parc-ferme/30272
A hétvégén a Hockenheimringen vendégeskedik a Német Túraautó-bajnokság mezőnye a szezon utolsó előtti állomásán. A szombati nap egyértelműen Kelvin van der Lindéről szólt: a korábban az összetettet is vezető audis nagy fölénnyel zsebelte be a pole-pozíciót, majd a versenyen is csupán a kerékcserék idejére engedte ki a kezéből az első helyet, így magabiztosan gyűjtötte be idei negyedik győzelmét. A második helyen a nagy versenyt produkáló Alexander Albon futott be, ezzel már negyedik dobogóját szerezte a DTM-ben, míg a pódiumra a hajrában nagyokat előző Mike Rockenfeller állhatott még fel.
Az összetettet a verseny előtt vezető Liam Lawson negyedik lett, ezzel az F2-ben is vitézkedő Red Bull-patronáltnak elolvadt az előnye: Van der Linde éppen utolérte őt a tabella élén, a több győzelme révén pedig a pontegyenlőség ellenére is visszavette a vezetést. Maximilian Götz lett az ötödik, így a mercedeses lemaradása 23 pontra nőtt az éllovas párossal szemben, de a nap vesztese így is Marco Wittmann, aki a pontverseny második helyén állva kezdte meg az első futamot, de egy rossz kvalifikáció után kiállni kényszerült, így visszacsúszott a negyedik pozícióba, hátránya pedig ugyancsak 23 egység.

„Sok a színház Lewisnál” – Ralf Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/39664
Ralf Schumacher is beállt a Lewis Hamilton teljesítményét kritizálók sorába: a német ex-F1-es szerint lehet, hogy a brit már túl idős ahhoz, hogy alkalmazkodjon a Ferrarihoz. Hamilton egyelőre küszködik a Scuderiánál: még a csapatfőnök Frederic Vasseur is elismerte, hogy alighanem alábecsülték a kihívást. Ralf Schumacher szerint pedig nem segítenek a hétszeres világbajnok kritikái sem – igaz, azt nem tartja valószínűnek, hogy Hamilton idő előtt hátat fordítson az F1-nek:
„Már a szezon előtt is mondtam, hogy ez rosszul sülhet el. Jelenleg sok színházat látok tőle. Bírálja a csapatát, belülről kritizálja őket, és vitatkozik az autóval – ez senkin sem segít. Az autó Leclerc-hez passzol, nem hozzá. Talán túl idős ahhoz, hogy alkalmazkodjon. Vagy egyszerűen nem tud ezzel megbirkózni. Úgy vélem, a Leclerc-t érintő döntés már rég megszületett. De nem hiszem, hogy ki fog szállni a szezon közben.”

Piastri igazán naggyá válhat, de Verstappen még más szint Marko szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39663
A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko összességében Oscar Piastrit látja a jobb versenyzőnek a McLaren két világbajnoki aspiránsa közül – minderről az F1-Insider hasábjain beszélt: „Piastrinak megvannak az idegei, kiegyensúlyozottabb, és mindig kihozza magából a legjobbat. Őt sosem láttam annyira érzelmileg töltöttnek, mint Norrist. Norris lehet, hogy gyorsabb egy körön, de összességében Piastrit látom előrébb.”
Az ausztrál vb-éllovas méltatása mellett ugyanakkor Marko azt is megjegyezte, hogy az őket erősítő Max Verstappen még más ligát jelent egyelőre: „Piastrinak hihetetlen eddig a karrierje, és évről évre fejlődik. Tavaly komoly hullámzást produkált pályától függően, de már nem ez a helyzet. Viszont Verstappen az Verstappen. Piastrira még hosszú út vár. A potenciál ugyanakkor megvan benne, hogy egy igazán nagy versenyző váljon belőle.”

„Csak az bosszant, hogy az eredmények nem jobbak” – Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/39662
Carlos Sainz elárulta, mi frusztrálja leginkább a Williamsnél eltöltött időszaka alatt. A spanyol versenyző a 2025-ös szezonban érkezett a grove-i istállóhoz, és bár összességében elégedett, úgy érzi, a futamokon nem jön ki a bennük rejlő potenciál.
„Természetesen nem bántam meg a váltást. Amit láttam, az nagyon biztatónak tűnik. A 2025-ös év meghaladta az elvárásaimat az autó teljesítménye és a csapat képességei tekintetében. Szóval nagyon elégedett vagyok a döntésemmel. Csak az bosszant, hogy az eredmények nem jobbak, mert az érzésem az ellenkezőjét sugallja, de valamilyen oknál fogva az eredmények nem jönnek” – fogalmazott Sainz a Racernek.
A négyszeres futamgyőztes ugyanakkor továbbra is optimista, és saját teljesítményében is látja a fejlődési lehetőséget. „Azt hiszem, jobban aggódnék, ha minden hétvégén három-négy tizeddel lemaradnék Alex [Albon] mögött. De mivel néha gyorsabb vagyok, néha ugyanolyan gyors, néha egy tizeddel lassabb, tudom, hogy ugyanazokat az eredményeket érhetem el – néha jobbat, néha kicsit rosszabbat.”

Marko: „Mekies technikai tudása különleges”
https://formula.hu/parc-ferme/39661
A F1 Insider podcastben Helmut Marko nagy elismeréssel beszélt Laurent Mekiesről, a Red Bull új csapatfőnökéről.
Az osztrák elmondása szerint Mekies az első napoktól rendkívül intenzíven dolgozott: „Naponta legalább 14 órát vagy még többet töltött Milton Keynesben, találkozott a kulcsszereplőkkel és hasznos megbeszéléseket folytatott.”
Marko azonban nem a munkabírását tartja a legfontosabb erényének, sokkal inkább Mekies mérnöki tudása nyűgözte le: „Ami megkülönbözteti őt, az az, hogy kiváló mérnök. A megbeszélések így műszaki fókuszúak, ami pontosan a célunk volt a kinevezésével.”

A monzai baleset befolyásolta Antonelli bemutatkozását?
https://formula.hu/parc-ferme/39660
James Allison, a Mercedes műszaki igazgatója kiemelte, hogy Kimi Antonelli első F1-es tapasztalata a tavalyi monzai hétvégén hosszabb távon is hatással lehetett a teljesítményére. Az olasz versenyző 2024-ben első F1-es szabadedzésének elején szenvedett balesetet, aminek köszönhetően a brit szakember szerint óvatosabbá vált.
„Beszélünk róla belsőleg is, és lehet, hogy csak találhatás, de a monzai becsapódás talán azt eredményezte, hogy óvatosabban állt hozzá a hétvégékhez” – mondta Allison. „Bátorítjuk, hogy bízzon a tehetségében, azt mondjuk neki, hogy jobban támaszkodhat rá, mint gondolná. Ahogy nő a magabiztossága, gyorsabban találja meg a ritmust a hétvégék során is.”
A 18 éves pilóta egyelőre vegyes szezonon van túl George Russell mellett: Melbourne-ben egy remek 4. helyet szerzett önhibáján kívüli Q1-es kiesése után, de eredményei azóta hullámzóak, az utolsó nyolc versenyéből haton nem szerzett pontot – igaz, az egyik pontszerzése karrierje első dobogója volt. Jelenleg a pilóták között a 7. helyen áll, egy pozícióval elődje, Hamilton mögött.

Varga Tibor századokra a dobogótól a MotoE-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/39659
A MotoGP-vel együtt a Varga Tibor révén magyar érdekeltségű MotoE is visszatért a nyári szünetéről a Red Bull Ringen. A Snipers Team motorosa pedig eddigi legerősebb hétvégéjét futotta az elektromos világbajnokságon: már az időmérőn is remekelt, hiszen első helyen lépett tovább a Q1-ből, a Q2-ben pedig a kilencedik helyre kvalifikálta magát.
A szombati első versenyen remek rajttal és egy szép előzéssel a hatodik pozícióban futott be, ami messze a legjobb eredménye Vargának a MotoE-ben (előtte a tizedik volt a legerősebb helyezése). A délutáni második futamon pedig erre is rátett még egy lapáttal a magyar versenyző: remek motorozással és mások hibáját kihasználva dobogós pozícióban is haladt a hajrában, de végül a címvédő Hector Garzo visszaelőzte, így negyedik lett, 68 ezreddel lemaradva a dobogóról – ami így is természetesen a legjobb eredménye Vargának. Így összesen 23 ponttal hangolt a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra, ahol a Balaton Park Circuiten versenyezhet majd hazai közönség előtt. A spielbergi futamokat egyébként Matteo Ferrari nyerte.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Mire készül a Williams a felforduló pilótapiacon?
https://formula.hu/parc-ferme/39658
James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint 2026 végén újra komoly átrendeződés várható a Formula–1 pilótapiacán. A Sky Sportsnak adott interjúban így fogalmazott: „Szerintem 2026 végén megint nagy pilótapiaci mozgás következik, mivel sok szerződés akkor jár le” – mondta a grove-i alakulat vezetője, aki ugyanakkor bízik benne, hogy a csapat jelenlegi versenyzőpárosa hosszabb távon is velük fog maradni:
„Két olyan pilótám van, akik hisznek abban, amit építünk. Hisznek a csapat hosszú távú befektetéseiben, a bajnoki címekhez vezető irányban. Az én feladatom az, hogy ezért a bizalomért méltányosan jutalmazzam őket, és hogy ők is részesei akarjanak maradni ennek az útnak” – fejtette ki Vowles, aki szerint a Williams olyat kínálhat a versenyzőinek, amit kevés más istálló: aktív beleszólást a jövőbeli autó fejlesztésébe.
„Ők a csapat kulcsfontosságú vezető beosztású tagjai, akik közvetlenül formálják, hogyan néz ki az autó holnap és egy év múlva. Nem úgy kezeljük őket, mint különálló entitásokat, hanem szerves részei a projektnek. A másik fontos tényező a megtartásukhoz, hogy 2026 elején időben leüljünk a tárgyalóasztalhoz.”

Ricciardo kisebb sérüléssel megúszta motorbalesetét
https://formula.hu/parc-ferme/39657
Daniel Ricciardo Ausztráliában motorbalesetet szenvedett: a nyolcszoros F1-es futamgyőztes egy dirt bike-ot vezetett Queenslandben, a festői Daintree esőerdőben, amikor elveszítette uralmát a jármű fölött és a bukás következtében kisebb kulcscsontsérülést szenvedett.
A baleset után a pilótát a környékbeli Mossman kórházba szállították, nagyjából 50 kilométerre a helyszíntől. Szerencsére Ricciardo gyorsan ellátást kapott, és beszámolók szerint jó hangulatban hagyta el az intézményt. A sérülés nem tekinthető komolynak, így komolyabb következmények nélkül megúszta az esetet.
Ricciardo 2024-ben, a Szingapúri Nagydíj után távozott a Formula–1-ből, és azóta kerüli a reflektorfényt. Visszavonulása után azonban így is igazi közönségkedvenc maradt, és nemrég egy konferencián is feltűnt, ahol még új, szokatlan szakálláról is megkérdezték. Pár hete pedig Alaszkában kalandozott, aminek kapcsán viccesen megjegyezte, hogy a legnagyobb bónusz az volt, hogy nem ütötte agyon egy grizzly medve.

Szavazás: Olvasóink kétharmada szerint Piastri nyeri az idei F1-es világbajnokságot
https://formula.hu/parc-ferme/39656
A nyári szünetet kihasználva a múlt héten szavazásra invitáltuk olvasóinkat: arra voltunk kíváncsiak, hogy szerintetek melyik McLaren-pilóta nyeri meg 2025-ben a Formula-1-es világbajnokságot. Nos, több mint 2000 beérkezett szavazat után egyértelmű a tabellán is kilencpontos előnnyel rendelkező Oscar Piastri fölénye: az ausztrál a voksok 66 százalékát zsebelte be, míg Lando Norris csak 34 százalékot kapott, azaz csaknem kétharmados többsége van a fiatalabb versenyzőnek 14 futam elteltével, 10 fordulóval a vége előtt.

„Nem lepne meg, ha Hamilton felhívná Vettelt”
https://formula.hu/parc-ferme/39655
Egy korábbi Ferrari-szerelő, Francesco Cigarini szerint ugyanazzal küzd most Lewis Hamilton a vörösöknél, mint az utolsó ott töltött éveiben Sebastian Vettel: nem tud megfelelően alkalmazkodni a Charles Leclerc által preferált és nála jól is működő beállításokhoz. Hamilton számára egyelőre a küszködésről szól leginkább a ferraris kaland, leszámítva a kínai sprintgyőzelmet. A hétszeres F1-es világbajnok régóta panaszkodik az SF-25-ös hátuljának instabilitására, ennek orvoslása érdekében pedig az Osztrák Nagydíj óta a Ferrari bevallása szerint a brit is elment csapattársa beállításai irányába.
Ám ami a monacóinál beválik, az Hamiltonnál jelenleg nem – és a Sky Sports Italiának nyilatkozó Cigarini szerint ugyanez volt a helyzet anno Vettelnél is: „Leclerc egy roppant élesen beállított autót preferál, amelynek hátsó része szabadon mozog és sok érzetet igényel. Amikor Vettel megpróbálta másolni ezt a beállítást, végül úgy festett, mint egy kezdő. Úgy gondolom, ugyanez történik most Hamiltonnal is. Nem lepne meg, ha Hamilton felhívná Vettelt, hogy megpróbáljon kimászni ebből” – jegyezte meg a maranellóiak korábbi szerelője.

MotoGP: Marquez ott folytatta, ahol a nyári szünet előtt abbahagyta
https://formula.hu/parc-ferme/39654
Visszatért nyári szünetéről a MotoGP, a szokásos két pénteki tréninggel kezdetét vette az Osztrák Nagydíj programja a spielbergi Red Bull Ringen. A délelőtti szabadedzésen a vb-éllovas Marc Marquez vezetésével a két gyári Ducati diktálta a tempót, de a lényeg persze a délutáni egyórás gyakorlás volt, amelyen eldőlt, ki melyik szakaszába jut a szombati időmérőnek. Az edzés ugyanakkor nem volt zökkenőmentes: Jorge Martin már az elején bukott, míg Fabio Quartararo nagyjából félidőben, és mivel előtte Jack Miller felolajozta a pályát, illetve a francia Yamahájának becsapódása miatt a légfalat is szerelni kellett, hosszú percekre piros zászlóval félbeszakították a körözést.
Végül ezúttal is Marquez volt a leggyorsabb: 1:28,117-es kört futva zárt az élen a Ducatival. Mögötte viszont márkatársait megelőzte a KTM hazai versenyén szereplő Pedro Acosta, aki bő két tizeddel maradt el honfitársától. Őt Francesco Bagnaia és Alex Marquez követte a sorban, majd legjobb apriliásként és hondásként Raul Fernandez és Joan Mir jött, míg a top 10-be a sérülésből visszatérő Franco Morbidelli, valamint Johann Zarco, Fermin Aldeguer és Brad Binder fért még be – azaz ők kvalifikálták magukat a Q2-be. Nem sikerült ez azonban többek között a VR46-os Fabio di Giannantoniónak, az Aprilia két gyári versenyzőjének, Marco Bezzecchinek és Martinnak, valamint Quartararónak, így nekik már a Q1-ben is jelenésük lesz.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marc Márquez | Ducati | 1'28.117 | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 1'28.345 | 0.228 |
| 3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'28.385 | 0.268 |
| 4. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'28.435 | 0.318 |
| 5. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'28.519 | 0.402 |
| 6. | Joan Mir | Honda | 1'28.694 | 0.577 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'28.696 | 0.579 |
| 8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'28.765 | 0.648 |
| 9. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'28.769 | 0.652 |
| 10. | Brad Binder | KTM | 1'28.845 | 0.728 |
| 11. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'28.866 | 0.749 |
| 12. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'28.877 | 0.760 |
| 13. | Luca Marini | Honda | 1'28.938 | 0.821 |
| 14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.015 | 0.898 |
| 15. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'29.058 | 0.941 |
| 16. | Jorge Martín | Aprilia | 1'29.066 | 0.949 |
| 17. | Alex Rins | Yamaha | 1'29.160 | 1.043 |
| 18. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'29.469 | 1.352 |
| 19. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'29.633 | 1.516 |
| 20. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'29.623 | 1.506 |
| 21. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'44.877 | 16.760 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sargeant visszatér a versenyzéshez
https://formula.hu/parc-ferme/39653
Először fog versenyen rajthoz állni Logan Sargeant azóta, hogy tavaly év közben leváltotta őt a Williams F1-es csapata: az amerikai pilóta hazája sportautó-bajnokságában, az IMSA-ban fog szerepelni az utolsó két fordulón. A Formula-1-ben másfél szezont eltöltő versenyző a PR1 Mathiasen Motorsports #52-es Oreca Gibsonját fogja vezetni a hatórás indianapolisi futamon, illetve a szezonzáró tízórás Petit Le Mans-on a Road Atlantán, két csapattársa Benjamin Pedersen és Naveen Rao lesznek.
Sargeant versenyzése fordulat az év eleji hírekhez képest, amikor az IDEC Sport azt a bejelentést tette közzé, hogy a korábban leigazolt pilótájuk mégsem indul az ELMS-ben, mivel „úgy döntött, visszalép a versenyzéstől, hogy más érdekeltségekbe fogjon”. Sargeant viszont a minap került be a Le Mans-i kategóriagyőztes Oliver Gavin által vezetett menedzsmentcsoport ügyfelei közé, ami arra utalhat, hogy nagyon is hosszabb távon tervez még az autósportban.

Russell: Az év eleji négy dobogóból csak kettőt érdemeltem meg
https://formula.hu/parc-ferme/39652
George Russell szerint a szezon első hat futamán elért négy dobogójából mindössze kettő volt valóban megérdemelt. A Mercedes brit pilótája erősen kezdte az idényt, de elismeri, hogy a jó eredményekhez a szerencse is hozzájárult.
„Volt négy dobogóm az első hat versenyen, de talán csak kettőt mondanék igazán megérdemeltnek” – mondta Russell a Motorsport.com-nak. „Melbourne-ben Piastri kicsúszott, Miamiban pedig a VSC játszott a kezünkre. A kínai harmadik hely viszont tiszta eredmény volt, és Bahrein is nagyszerű futam volt, talán az év legjobbja Kanada kivételével.”
Russell hozzátette, hogy a Mercedes teljesítményét több tényező is hátráltatta a szezon során. „Nyilvánvalóan volt egy kis baki, és valami nem úgy működött, ahogy vártuk” – utalt az imolai fejlesztésekre. „Egyértelműen szenvedtünk a forró futamokon. Az év elején még tavasz volt, most nyár van, ez is közrejátszik. Hogy őszinte legyek, úgy érzem, a szezon elején minden a mi kezünkre játszott.”

„Ha nem javul a nyári szünet után, Hamilton az év végén befejezheti” – Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/39651
Günther Steiner szerint nem kizárt, hogy Lewis Hamilton már a 2025-ös szezon végén távozik az F1-ből, ha az évad második felében sem javul a teljesítménye a Ferrarinál. A hétszeres világbajnok számára eddig a kínai sprintgyőzelmen és néhány villanáson kívül a küszködésről szól a maranellói kaland, a legutóbbi Magyar Nagydíjon pedig eredmények és nyilatkozatok terén is új mélypontra jutott: az időmérőn és a futamon sem jutott top 10-be, ami után a brit haszontalannak nevezte magát, és azt javasolta a Scuderiának, hogy cseréljenek versenyzőt.
A Haas egykori csapatvezetője – aki a hírek szerint rövidesen a MotoGP-s Tech3-csapatot vásárolhatja fel – pedig nagyon is elképzelhetőnek tartja, hogy Hamilton tényleg befejezi év végén az érvényes szerződése ellenére is: „A nyári szünet az elmélkedés időszaka lesz számára. Talán kipihentebben tér vissza a szünet után és a teljesítménye javulni fog. De lehet, hogy nem, és akkor nagyon is el tudom képzelni, hogy az év végén azt mondja: ’ennyi volt, nem fogok még egy évet végignyomni’. Rengeteg érdekeltsége van a Formula-1-en kívül, ő egy önálló márka. Sok pilótának szüksége van az F1-re platformként, de Lewisnak már nincs. És ezért is könnyebb számára, hogy meghúzza a vonalat” – nyilatkozta Steiner a Web.de portálnak.
Steiner ugyanakkor megjegyezte, hogy Hamilton valószínűleg megvárja a jövő évi nagy szabályváltozásokat – de ha akkor sem talál magára, tényleg véget érhet az F1-es karrierje: „Lewisnak az elejétől kezdve gondjai vannak a ground-effect autókkal. 2026-ban pedig új autók és motorok jönnek, és senki sem tudja, ki lesz a legerősebb. Talán ezt mondja, hogy ezt bevállalja. De ha ez sem működik, akkor vége. Még ha nem is azonnal. Ha távozni akar, időben fogja kommunikálni, hogy a csapatnak legyen ideje helyettest találni.”

Mick Schumacher tényleg opció a Cadillacnél – csak más szerepkörben?
https://formula.hu/parc-ferme/39650
Hónapok óta beszédtémát szolgáltat az F1-ben, hogy vajon kik lesznek a 2026-ban tizenegyedik csapatként érkező Cadillac pilótái. A két fő esélyesnek hosszú ideje Valtteri Bottast és Sergio Perezt tartják, ám az állítólagos listán szerepel többek között Mick Schumacher neve is. A The Race most a Formula-1-ben eddig két idényt teljesítő, de 2023-ra ülés nélkül maradó német kapcsán arról ír, hogy valóban opció lehet a Cadillacnél – csakhogy nem az egyik versenyzői ülést illetően, hanem teszt- és tartalékpilótaként csatlakozhat az amerikai formációhoz a pilóta. Ezt a szerepkört korábban két évig már betöltötte a Mercedesnél
A szaklap szerint Schumacher számára azért is lehet vonzó ez a lehetőség, mert így legalább visszatérne a Formula-1 körforgásába, amely kimondva is a fő célja, de közben folytathatná a WEC-ben való versenyzést is. És itt jön be még egy érdekes adalék: az idézett portál ugyanis úgy tudja, hogy Schumacher az első számú opció a JOTA Cadillacnél a jövőre már teljes szezont nem vállaló Jenson Button helyére az Endurance-vb-n, így a német az Alpine helyett itt is az amerikai gyártót képviselhetné, miközben a franciáknál nem volt esélye F1-es szerepkörre emellett.

Előre elárverezi 2026-os F1-es autóját a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/39649
Rendhagyó aukciót hirdetett meg a McLaren: már az idei szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon elárverezik a leendő 2026-os Formula-1-es versenygépüket. Ez azt is jelenti, hogy az új szabályrendszer szerint építendő autó előbb talál gazdára, mint hogy az akár a pályára gurulhatott volna. Az autó szállítása új tulajdonosának majd 2028-ban fog megtörténni, de addig is egy 2025-ös bemutatóautó birtokosa lehet az aukció nyertese – aki emellett a McLaren technológiai központjába is meghívást kap.
Az árverésen amúgy nemcsak a jövő évi F1-es McLaren kerül kalapács alá: erre a sorsra jut az IndyCar-pilóta Pato O’Ward 2026-os masinája, amellyel a legendás Indy 500-on fog rajthoz állni, valamint egy példány a McLaren LMDh-prototípusából, amely 2027-ben debütál majd a WEC-ben. Ezzel a rendkívüli aukcióval a McLaren annak állít emléket, hogy ők az egyetlen versenycsapat az autósport történetében, amely megnyerte a tripla korona mindhárom elemét: a Monacói Nagydíjat, a Le Mans-i 24 órást és az Indy 500-at.

„Toto kavarta a pletykákat” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/39648
A Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko szerint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff gerjesztette azokat a pletykákat, melyek szerint benne volt a levegőben Max Verstappen átigazolása, ám ő végig biztos volt pilótájuk maradásában, mivel értelme sem lett volna a váltásnak a 2026-os nagy szabályváltozások miatt. A téma hosszú hónapokon át tartotta lázban a Formula-1-es paddockot, a négyszeres világbajnok azonban a Magyar Nagydíj csütörtökjén végre maga mondta ki: eszében sincs elhagynia az energiaitalosokat. Mindez egybeesett azzal, hogy állítólag már nem aktiválódhatott a 2028-ig érvényes szerződésének kilépési záradéka – ám Marko szerint azzal kapcsolatban is csak találgatások láttak napvilágot:
„Idegesítő volt már a végére. Mindenekelőtt mindenki azt hitte, jobban tudnák nálunk, milyen is az a kilépési záradék” – nyilatkozta a Kronen Zeitungnak Marko, aki a Mercedes-pletykák kapcsán hozzátette: „Mindezt kicsit Toto kavarta fel. De mindig világos volt számomra a helyzet, mert értelmetlen lett volna Maxnak váltania 2026-ra. Hiszen mindenki üres lappal indul: senki sem tudja, kié lesz a legjobb motor vagy a legjobb karosszéria. Rengeteg paraméter félrecsúszhat. Verstappen helyében előbb megnézném ezt, aztán döntenék” – jegyezte meg a szakember, aki ezzel azt már nem zárta ki, hogy 2027-re mégis váltson a holland, ha úgy látja jobbnak.

„Nem ilyen autót szeretek, én csak alkalmazkodom” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39647
Max Verstappen állítja: nem az ő stílusára tervezi a Red Bull a Formula-1-es autóit, ő csak igyekszik alkalmazkodni az adott versenygéphez. Régóta közkeletű vélekedés, hogy részben azért küszködnek a négyszeres világbajnok csapattársai látványosan, mert a Red Bull autói a holland igényeihez és egyedi vezetési stílusához illeszkednek. Ezt azonban most maga Verstappen tagadta a Ford Performance YouTube-csatornáján Chris Harrisnek nyilatkozva, megjegyezve, hogy ő nem olyan versenygépeket, amelyeket jelenleg a bikások biztosítanak számára:
„Csak alkalmazkodom ahhoz, amim van. Nem az az autó, amit szeretek, egyszerűen csak ez az, ami van. Úgyhogy meg kell próbálnom úgy vezetni, hiszen ez a leggyorsabb módja annak, hogy körbeérj a pályán, de személy szerint nem ez az, amit szeretnék. Másféle részleteket szeretnék az autón” – fogalmazott a 27 éves pilóta.

Őt semmiképp ne vigye a Cadillac a világbajnok szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39646
Több név is felmerült a nemzetközi sportsajtóban a Cadillac 2026-os pilótafelállásával kapcsolatban, így például Sergio Perezt és az F2-ben versenyző Jak Crawfordot is szóba hozták az amerikai csapattal kapcsolatban. Most az 1997-es F1-es világbajnok, Jacques Villeneuve mondta el a véleményét két másik jelöltről.
„Mick Schumacher elég nehéz időkön ment keresztül, amikor a Haasnál versenyzett. Tapasztalt versenyzőnek sem nevezném. Nincs semmi ok arra, hogy őt válasszák” – jelentette ki az expilóta a Vision4Sportnak.

Valtteri Bottast illetően már pozitívabb volt Villeneuve. A Mercedesnél a színfalak mögött segédkező finn visszatérését egyébként Toto Wolff, a németek csapatfőnöke is támogatja.
„Bottas rendkívül tapasztalt és megmutatta, hogy képes futamokat nyerni. Egy remek csapattal dolgozott együtt, a Mercedesszel. Ezek elég jó tulajdonságok.”
„A sauberes időszakát nehéz megítélni, ott nem éreztem igazán sikerre éhesnek” – mondta Villeneuve.

Russell: Nyerni akarok, csak ez érdekel
https://formula.hu/parc-ferme/39645
Max Verstappen Red Bull-os jövőjének látszólagos tisztázásával egyre közelebb kerül a mercedeses szerződéshosszabbításhoz George Russell. A brit aláírására egyelőre nem számíthatunk a nyári szünetben, a részleteket még meg kell tárgyalnia a versenyzőnek csapatával. Egy biztos: Russellnek csupán a győzelem számít, a pénz nem.
„Ezt meg kell beszélnünk. Mi a két fél érdeke, mit akarok én elérni ezzel? És mit akar a Mercedes?” – idézi a RacingNews365 Russellt.
„Egy elég különleges szituációval találtuk magunkat szemben az elmúlt hat hónapban. Az én részemről annyit mondhatok, hogy nyerni akarok. Ez az egyetlen dolog, ami érdekel, mindennél jobban. Jobban érdekel a pénznél, annál, hogy hány szponzori napot veszítek el, mindennél.”
„Nyerni akarok, nekem ez a legfontosabb dolog a jövőmmel kapcsolatban” – jelentette ki a brit.

Fotó: Mercedes