DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

2022-ben is folytatódik a Drive To Survive

Tekintve, hogy a Netflix már korábban is arról beszélt, sok évadot szeretnének gyártani a Formula-1-ről szóló sorozatukból, talán nem túl meglepő a hír, miszerint jövőre érkezik a negyedik felvonás, mindenesetre most hivatalossá tették. A legújabb részek a 2022-es szezon elején érkeznek majd. A már most sem épp unalmas év, élén a Verstappen-Hamilton párharccal érdekes tartalmat vetít előre.

 

IndyCar-autót tesztel az F1-ből elküldött Sargeant

Logan Sargeant bő másfél évet töltött el a Williams Formula-1-es alakulatánál, ám a nyári szünetet követő Holland Nagydíj után a grove-i istálló úgy döntött, lecseréli őt Franco Colapintóra, így a fiatal amerikai kalandja a száguldó cirkuszban alighanem véget ért. Máshol azonban megnyílhatnak előtte kapuk – és a Williams is jelezte, hogy továbbra is segíteni fogja őt –, így például akár az IndyCarban is, ahol a RACER szaklap beszámolója szerint novemberben tesztelni is fog.

Sargeant a Meyer Shank Racing egyik autóját fogja vezetni a The Thermal Club pályán, amely idén még bajnokságon kívüli futamnak adott otthont, jövőre viszont már a szezon tényleges részét képezi majd. Bár a Meyer Shank és a velük technikai kapcsolatra lépő Chip Ganassi Racing ülései már elkeltek 2025-re, egy esetleges jó szereplés azért még adhat lehetőségeket Sargeant számára.

f1-sargeant-williams

Norris a leggyorsabb körről: Így megy ez az F1-ben

A Szingapúri Nagydíj hajrájában kibontakozó „leggyorsabb kör-ügyről”, melyet illetően a McLaren kérdéseket vetett fel, Christian Horner viszont úgy nyilatkozott, hogy nincs itt semmi látnivaló, természetesen a futamgyőztes Lando Norrist is megkérdezték, aki emiatt a „tervezettnél” eggyel kevesebb pontot tudott faragni a hátrányán Max Verstappennel szemben. A brit versenyző úgy érzi, esélye sem volt gyorsabb kört futni, mint a verseny végén alig használt lágy gumival és üres tankkal tette az ausztrál:

ricciardo-singapore-3

„Szép volt, Daniel” – kezdte. „Nem is tudom… Semmit sem tudok tenni, jó neki. Mindent megtettem, hogy megpróbáljak gyorsabb kört menni, amikor a gumik jó állapotban voltak, de mindig nem sikerülhet. Az elmúlt néhány hétvégén mindent megtettem ezért, és többször sikerült is [az előző három leggyorsabb kör az övé lett – a szerk.], de nem tudok a kemény gumin az etap közepén legyőzni egy új lágy gumival versenyző srácot. Ez van, ilyen az élet.”

Bár csapatával ellentétben nem kezdett vádaskodásba, Norris is egyértelművé tette, hogy a VCARB szerinte is a Red Bull kezére játszott a kerékcserével: „Így megy ez az F1-ben, nem is tudom, talán már születésem előtt is így volt. Nincs miért panaszkodnom” – mondta, majd hozzátette: „Szóval igen, ez volt a logikus dolog, az okos húzás a részükről. Örülök Danielnek, ennyi.”

norris-singapore-2

Horner: Ricciardo bónuszt kapott a leggyorsabb körért

A minden valószínűség szerint az F1-től tegnap elbúcsúzó Daniel Ricciardót a verseny hajrájában kihívta egy extra kerékcserére a csapata, aminek köszönhetően meg tudta futni a Szingapúri Nagydíj leggyorsabb körét, s ezzel megfosztotta Lando Norrist az ezért járó extra ponttól. A VCARB lépése nem aratott osztatlan sikert a McLarennél, s Zak Brown azt is felvetette, hogy felül kellene vizsgálni a Red Bull két istállójának együttműködését.

ricciardo-singapore-7

Christian Horner ezzel szemben úgy érzi, hogy nincs itt semmi látnivaló: „Az RB végrehajtott egy kiállást a verseny végén, hogy megfussák a leggyorsabb kört. Ez ennyi és nem több” – mondta Horner a SiriusXM mikrofonja előtt. „Korábban Kevin Magnussené lett volna a leggyorsabb kör, ha nem hagyja el a pályát, és neki Ferrari-motorja van. Minden csapat független! Ezt mindig szóba hozzák majd, mert azonos tulajdonban van a két csapat, szóval elkerülhetetlenül felmerülnek kérdések…”

„De azt se feledjük el, hogy ő bónuszt kap a leggyorsabb körért” – zárta le a kérdést a maga részéről Horner.

horner-singapore

Formula1.5 – Colapinto újabb dobogója

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Sorozatban harmadik versenyét is az első négy között zárta az F1 „másodosztályában” a debütálása óta remeklő Franco Colapinto, azaz minden alkalommal jobb eredményt ért el, mint elődje bármikor. Ez alatt a három verseny alatt csak a Szingapúrban újabb győzelmet arató, bajnoki előnyét száz pontra növelő Alonso, valamint csapattársa, Alex Albon szerzett több pontot nála.

Másik is remekeltek Bakuban, Tsunoda Magyarország, Hülkenberg Silverstone, Zhou pedig Kanada óta a legjobb eredményét érte el, és Strollnak is sikerült visszaverekednie magát a pontszerzők közé.

pf-bliga18

„Sokat tanultam Bottastól” – Zhou

Guanyu Zhou, a Stake kínai versenyzője nemrég csapattársával való kapcsolatáról beszélt egy interjúban – az F1-ből minden valószínűség szerint 2024 végén távozni kényszerülő Zhou elismerően nyilatkozott Valtteri Bottasról.

„Valtteri nagyszerű csapattárs. Elképesztően gyors és mindig támogatott engem. Sokat tanultam tőle, különösen az F1-es pályafutásom elején. Leginkább azt tudtam ellesni tőle, hogy mennyire fontos nyugodtnak és fókuszáltnak maradni egy verseny során, különösen a hektikus szituációkban" – mondta Zhou.

Valtteri Bottas szerződéshosszabbításának nyélbeütésére egyébként már ezen a héten sor kerülhet, melyről Mészáros Sándor számolt be helyszíni bejelentkező videójában.

 

Marquez szerint büntetni kellett volna Bastianinit a Martin elleni manőverért

Az utolsó körben, egy kontakttal járó előzéssel dőlt el a győzelem sorsa a MotoGP Emilia-romagnai Nagydíján: Enea Bastianini a 4-es kanyarban bújt be Jorge Martin mellé, ám a két motor összeért, s így győzött az olasz. A Pramac vb-éllovas spanyolja látványosan frusztrált volt az incidens után, és bár a gesztikulációja miatt utólag elnézést kért, Bastianini megmozdulását soknak találta:

„Úgy gondolom, a manőver kicsit sok volt, hiszen leszorított a pályáról, és nem tudtam visszatámadni. Utána tettem néhány kézmozdulatot, mert még indulatos voltam, de mindegy is. Szerintem én voltam a legerősebb, megérdemeltem volna a győzelmet, de rendben van, legközelebb újra megpróbáljuk. Szerintem nem volt ott hely ehhez a manőverhez, de nincs értelme róla beszélni, mert úgysem változik semmi.”

Bastianini ugyanakkor megvédte a manőverét: „Jorge nyilván nem volt boldog, de sokat zárt az íven, amikor megelőztem. A határon volt, de szerintem jó előzés volt. Ha van esélyed nyerni, meg kell csinálnod. Igen, kicsit a határon volt, de ez volt az egyetlen esély, csak a 4-es kanyarban láttam támadási lehetőséget az utolsó körben. Határon voltam a motor elejével, aztán zártam a kanyart és megnyertem a futamot.”

A versenytársak is megosztottak voltak a kérdésben: Aleix Espargaro nem értette, mit csináltak a stewardok például. Az viszont érdekes, amire Marc Marquez hívta fel a figyelmet, ugyanis a nyolcszoros világbajnoknak magával a kemény, kontakttal járó manőverrel nem volt gondja, szerinte viszont azért lehetett volna büntetni, hogy az előzés végén Bastianini is lement a pályáról: „Ha Enea lement a pályáról, akkor egy pozíciót át kell adnia. Mert ha csinálsz egy agresszív manővert, de a pályán belül maradsz, az nem probléma. De ha lemész a pályáról, akkor át kell adnod egy helyet. Úgyhogy nem értek egyet a döntéssel” – idézi Marquezt a Motorsport.

motogp-martin-bastianini

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után

A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.

f1-hamilton-mercedes-szingapur-2

Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal

Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.

Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.

f1-verstappen-szingapur-redbull-fia

Ricciardo talán az utolsó versenyén happolta el a leggyorsabb kört Norristól – a McLaren inkább nem szólt neki

Lando Norris fölényes rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb kört és az azzal járó bónuszpontot is behúzza. Csakhogy a Visa Cash App RB – a Red Bull második számú csapata – a legvégén kihívta egy extra kerékcserére Daniel Ricciardót, aki a friss lágyakon elhappolta a McLaren britje elől a leggyorsabb kört.

Igaz, a szabályok értelmében az utolsó célba érkezőként értékelt ausztrál a 18. helyen ezért nem kapott világbajnoki egységet, a Norristól elvett egy pont azonban még fontos lehet a Max Verstappen elleni világbajnoki versenyfutás szempontjából. Ricciardo tehát akár igen fontos szolgálatot tehetett a Red Bullnak azon a versenyen, amely egybehangzó sajtóértesülések szerint talán az utolsó volt számára az F1-ben.

De vajon a McLaren jelezte-e Norrisnak, hogy elvehetik tőle a plusz egy pontot? Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a Sky Sports F1 kameráinak így felelt erre a kérdésre: „Nem, azt gondoltuk, jobb, ha inkább nem tesszük” – utalt arra Brown, hogy Norrisnak amúgy is volt már néhány falérintése a futamon, így nem akarták, hogy fölösleges kockázatot vállaljon.

f1-ricciardo-visarb-szingapur

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj: íme a mai program!

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj, de lesz MotoGP, Moto2, Moto3 és Superbike is: íme a mai menetrend!

10:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)

11:15 Moto2, futam (Aréna4)

13:00 MotoGP, futam (Aréna4)

14:00 Superbike, második futam

14:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

f1-norris-mclaren-szingapúr

Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”

Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:

„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.

„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Különös Verstappen büntetése” – Wurz

A versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz is felszólalt Max Verstappen tegnapi büntetésével szemben, akit közérdekű munkára ítélt az FIA.

„Ez egy kivételes büntetés. A tény, hogy a versenyzővel való előzetes párbeszéd nélkül bejelentik a büntetést, az a versenyzők véleménye szerint egyáltalán nem jó dolog” – mondta Wurz.

„Egy versenyzőnek engedni kell, hogy kifejezze saját magát. A Formula-1 egykoron ezért vált népszerűvé, mert a versenyzők számára megengedett volt önmaguk kifejezése, aminek a nyelvek használata is részét képezi.”

Wurz hozzátette, hogy nyilatkozatával nem a káromkodás mellett áll, csupán túlzónak találja az FIA döntését: „Személy szerint én sem támogatom azt, hogy verbálisan támadjuk az ellenfeleinket. Ha a versenyző a saját autójáról panaszkodik, akkor azt a csapatfőnökével kell elrendeznie.”

Bagnaia körrekorddal, Martin bukással tért vissza Misanóba

Két héttel a San Marinó-i GP után az indiai, majd a helyére halasztott kazah fordulót pótló Emilia-romagnai Nagydíj keretében tért vissza a MotoGP mezőnye Misanóba, ahol szokás szerint két edzés volt a menü pénteken. A tét nélküli délelőtti gyakorláson eleinte száradó, a végén már teljesen száraz pályán Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.

Ezen aztán Francesco Bagnaia futotta meg a legjobb időt, amely ezredekkel ugyan, de új rekordidőt is jelentett. A címvédőt hét ponttal megelőző éllovas, Jorge Martin lett a második, pedig a hajrában bukott is. Rajta kívül amúgy többek között Enea Bastianini, Brad Binder, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio is elesett. Közülük csak a gyári ducatis harcolta ki a Q2-t, miután negyedik lett: Marc Marquez fért még be elé a két vb-aspiráns mellett, azaz az összetett első négy helyezettje sajátította ki a legjobb pozíciókat. Mögöttük némi meglepetésre Fabio Quartararo jött a Yamahával, a top 10-be pedig Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Maverick Vinales, Pedro Acosta és Aleix Espargaro fért még be pénteken. Az edzést magas láz miatt kihagyta a másik Yamahán ülő Alex Rins.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.286  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'30.484 0.198
3. Marc Márquez Gresini Ducati 1'30.585 0.299
4. Enea Bastianini Ducati 1'30.607 0.321
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'30.886 0.600
6. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'30.932 0.646
7. Maverick Viñales Aprilia 1'30.990 0.704
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'30.991 0.705
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'31.003 0.717
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.167 0.881
11. Jack Miller KTM 1'31.217 0.931
12. Johann Zarco LCR Honda 1'31.250 0.964
13. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.393 1.107
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.636 1.350
15. Brad Binder KTM 1'31.648 1.362
16. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'31.668 1.382
17. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.720 1.434
18. Joan Mir Repsol Honda 1'31.924 1.638
19. Luca Marini Repsol Honda 1'32.070 1.784
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'32.100 1.814
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'32.210 1.924
  Alex Rins Yamaha -  

motogp-bagnaia-ducati-misano

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Perez visszavonulhat? Marko: „Érdekes alternatíva”

Mexikóban szárnyra kelt a pletyka, miszerint Sergio Perez hamarosan bejelentheti visszavonulását, hogy több időt tudjon a családjával tölteni, amire a rendkívül sűrű F1-es versenynaptár nem ad lehetőséget. Az osztrák Kronen Zeitung megkérdezte a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót arról, hogy mit gondol erről a felvetésről.

Marko, akiről sejteni lehet, hogy nem hullatna krokodilkönnyeket Perez távozása esetén, nem tagadta a pletykát, sőt érdekesnek nevezte azt: „Most hallom ezt először. Viszont a felesége a negyedik gyereküket várja. Ez egy érdekes alternatíva.”

perez-baku-1

Hoppá: Csúnya beszédért beidézték Verstappent a stewardok!

A héten komoly vihart kavart az a kezdeményezés az FIA-elnök részéről, hogy a versenyzők fogják vissza magukat, és ne káromkodjanak a csapatrádióban, valamint más nyilvános felületeken. Többek között Max Verstappen is kikelt a felvetés ellen, s az FIA tegnapi hivatalos sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy nem ötévesek már, hogy így kelljen szabályozni őket.

„Sajnos” eddigre már az „f-betűs szó” egyszer elhagyta a száját, amikor azt találta mondani, hogy tudta, hogy az autója „el van b***va”, majd később megismételte ezt a kifejezést annak illusztrálására, hogy ezek szerint mostantól ilyesmit se mondhat.

És úgy tűnik, hogy tényleg nem mondhat, a sportfelügyelők ugyanis beidézték Verstappent magyar idő szerint 13 órára, mivel a sajtótájékoztatón megsértette a nyelvhasználatra vonatkozó szabályokat. Mindezt a nemzetközi sportszabályzat 12.2.1.k pontjára, azaz „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva tették meg.

verstappen-zandvoort-7

Milleré az utolsó hely, teljes a MotoGP 2025-ös rajtrácsa

Csütörtökön egy másik fontos bejelentés is történt a MotoGP világában amellett, hogy jövő augusztusban a Balaton Park Circuitre érkezik a mezőny. Ez a bizonyos mezőny ugyanis teljessé vált azáltal, hogy a Pramac Yamaha a várakozásoknak megfelelően Jack Millert nevezte meg második versenyzőjeként 2025-re.

Miguel Oliveira mellé egy darabig egy Moto2-ből érkező újonc tűnt esélyesnek, de az utóbbi hetekben már a KTM-től távozni kényszerülő ausztrált pedzegették befutóként, köszönhetően a rutinjának: Miller a 2015 óta íródó királykategóriás karrierje során ült Hondán, Ducatin és KTM-en is, ami értékes lehet a Yamaha számára az új szatellit csapatuk versenyzőjeként. A Pramac amúgy nem lesz ismeretlen közeg a motorosnak, hiszen korábban versenyzett náluk még Ducatival.

Ezzel pedig ahogy említettük, elkelt mind a 22 ülés a jövő évi MotoGP-rajtrácson – íme, tehát a teljes 2025-ös mezőny:

Ducati: Francesco Bagnaia, Marc Marquez

VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer

KTM: Brad Binder, Pedro Acosta

Tech3 KTM: Enea Bastianini, Maverick Vinales

Aprilia: Jorge Martin, Marco Bezzecchi

Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura

Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins

Pramac Yamaha: Miguel Oliveira, Jack Miller

Honda: Joan Mir, Luca Marini

LCR Honda: Johann Zarco, Somkiat Chantra

motogp-miller

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko szerint Verstappen a leggyorsabb autót keresi, ez alapján fog dönteni

Az év nagy részében Max Verstappent a Red Bulltól való távozásával hozták összefüggésbe, annak ellenére, hogy 2028-ig élő szerződéssel rendelkezik.

A kiszivárgó információk és az érintettek nyilatkozatai alapján sokan úgy vélik, hogy a szerződésében vannak bizonyos kilépési záradékok, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig az év elején nyilvánosan csábította Verstappent.

Miután megerősítést nyert, hogy a Red Bull eddigi technikai vezetője, Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz szerződik, Verstappent most azzal hozzák összefüggésbe, hogy a silverstone-i bázisú alakulathoz igazol.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kiemelte, hogy Verstappen mindig a leggyorsabb autót fogja keresni a rajtrácson, annak ellenére, hogy hűségesnek érzi magát a Red Bullhoz.

„Max erősen kötődik a Red Bullhoz, és nagyon lojális” – mondta. „Bíztunk benne, amikor 17 éves volt, és adtunk neki egy ülést, ezt nem felejtette el. De nem lesz addig az F1-ben, mint Fernando Alonso, amikor már elmúlt 40 éves. Ezért akar most a lehető legsikeresebb lenni.”

f1-verstappen-rednull

fotó: Red Bull Content Pool

„Mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát” – Marko

Bakuban helycsere történt a konstruktőri világbajnokság élén, a McLaren ugyanis átvette a vezetést a Red Bull csapatával szemben. Az energiaitalosok számára tehát korántsem alakult ideálisan az azeri hétvége, Sergio Perez ráadásul a verseny legvégén ütközött Carlos Sainz Ferrarijával, ami további fejfájást okoz a bajnoki címvédő istálló számára.

„Mint egy lavina... Checo ütközése nélkül nem lett volna olyan rossz hétvégénk. Ez a dolgozóinknak is rosszul jött, hiszen mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát, nem pedig az egyéni pontverseny állása szerint” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

„Nincs ok pánikra, de Checo autója nagyon komolyan megsérült. Lesznek problémáink egyes alkatrészekkel és a megfelelő beállítások megtalálásával. Úgy gondolom, hogy Szingapúrban az elsődleges cél az lesz, hogy Checo versenyezni tudjon, a valós potenciálját pedig majd Austinban mutathatja meg az autó.”

Aggályok a pluszsúly miatt: mégsem lesz egyedi Red Bull-festés Szingapúrban és Austinban

A Red Bull még hónapokkal ezelőtt jelentette be, hogy a rajongóik pályázaton keresztül tervezhetik meg a Formula-1-es Brit, Szingapúri és USA Nagydíjakon használandó egyedi festéseiket. Silverstone-ban láthattunk is speciális dizájnt Max Verstappenéknél, amelyet a pályázat győztese tervezett meg, és a mostani hétvégén lett volna esedékes a következő ilyen, ám az energiaitalosok feladták ezt a tervüket. Méghozzá a pályázók számára kiküldött közlemény szerint azért, mert a festések extra súlyt adtak volna az autó tömegéhez, ami kompromittálta volna a versenyképességüket:

„Sajnos amikor a tesztelési fázisba értünk, hogy megnézzük, hogyan festenének ezek az egyedi dizájnok az igazi autókon, azt találtuk, hogy a hozzáadott festék előre nem látott és szükségtelen súlyt adott a karosszéria tömegéhez. Mint el tudjátok képzelni, bármilyen plusz súly kompromittálja a teljesítményt, a csapat pedig továbbra is azt tartja elsődlegesen szem előtt, hogy minél versenyképesebb legyen az autó a 2024-es szezon hátralévő részére. Ennek eredményeként nehéz szívvel arra a döntésre jutottunk, hogy nem fogjuk használni az egyedi festéseket a Szingapúri és az USA Nagydíjon” – olvasható a Red Bull közleménye.

A Motorsport úgy tudja, nagyjából egy kilogrammos súlynövekedést eredményeztek volna a speciális festések, ami megközelítőleg csupán három századmásodpercet jelent körönként, de az egyre kiélezettebb világbajnoki versenyfutás és a négycsapatossá bővült élboly szoros küzdelmei miatt mégis úgy döntött a Red Bull, hogy minden gramm és ezredmásodperc számít. Érdekesség egyébként, hogy a Mercedes viszont Petronas-zöldbe öltözik Szingapúrban, és a posztok alapján a bikák másik alakulata, a Visa Cash App RB is egyedi dizájnnal készülhet a hétvégi F1-es nagydíjra.

f1-redbull-festes

Így festene Jacques Villeneuve F1-es álomcsapata

1997 F1-es világbajnoka Jacques Villeneuve Bakuban kapta meg a kérdést, hogy miként alakítaná ki saját F1-es álomcsapatát.

Villeneuve Enzo Ferrarit jelölte meg csapattulajdonosnak, míg a csapatfőnök kilétére nem tudott egyértelmű választ adni. Amikor az autó tervezőjéről kérdezték, akkor határozottan Adrian Newey személyére esett a választása, míg a versenyzők tekintetében egy korábbi négyszeres világbajnokot és Max Verstappent választotta.

„Max mindig a legjobbját nyújtja, mindent kihoz az autójából és nélkülözi a politikai játszmákat. A másik versenyző Alain Prost lenne, aki megingathatatlan módon képes a munkájára összpontosítani és kiváló autófejlesztései képességekkel bír” – mondta Villeneuve.