Kik vezették a legtöbb kört eddig a 2021-es szezonban?
https://formula.hu/parc-ferme/29740
A Racing Statistics YouTube-csatorna érdekes videós infografikát készített arról, hogy ki hány kört töltött eddig az élen idén a Formula-1-ben. Max Verstappen fölénye elképesztő – ennek ellenére nem ő vezeti az összetett tabellát a nyári szünetben –, ahogy az is, hogy Esteban Ocon csak a hungaroringi versenyével feljött a harmadik pozícióba a két vb-aspiráns mögé:
A szemerkélő esőtől Marquez 11. győzelméig – a Német GP legemlékezetesebb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/29304
Megérkezett a szokásos összeállítás a sachsenringi futamról is, benne a remekül kezdő Apriliával, a Marquezt levadászni próbáló Oliveirával és persze az 581 nap után újra diadalmaskodó hondással (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető!):
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így őrjöngtek a szurkolók Verstappen Hamilton elleni előzésénél – videó
https://formula.hu/parc-ferme/29303
A Francia Nagydíjon végre nagyobb létszámban engedhettek be nézőket, akik így reagáltak az utolsó körben történt, mindent eldöntő manőverre:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kiszivárgott: először láthatjuk valódi fotókon, hogyan fognak kinézni a 2022-es F1-es autók
https://formula.hu/parc-ferme/29305
Jövőre – a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél egy évvel később – jelentős technikai szabálymódosítások érkeznek a Formula-1-ben, amelyek az autók kinézetét is jelentősen átszabják. Eddig csak renderelt képeket láthattunk a várható dizájnról, a LiveGP.it lap viszont nemrég egy valódi, megépített autóról mutatott kiszivárgott fotókat.
Természetesen az alább látható, nem hivatalos, de hitelesnek tűnő képek nem egy konkrét istálló 2022-es versenygépét ábrázolják, hanem az F1 Memento Grouppal közösen készített bemutató-autóját, amelyet a lap értesülései szerint a Brit Nagydíjon szeretnének prezentálni a nagyközönség felé – igaz, mindezt egyelőre nem erősítették meg az F1 részéről.
Rumours suggest Liberty Media is planning an #F1 2022 car launch event on the British Grand Prix weekend, with seemingly real leaked shots of a mule car coming to light (below).
— The Formula (@TheFormulaHub) June 21, 2021
This is as yet unconfirmed information.#TheFormula / #F12022 / @LiveGPit pic.twitter.com/7wBsGFt77e
A Honda mesterhármast alkotott a hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/29299
A Formula-1 Francia Nagydíja mellett sok más esemény zajlott az elmúlt hétvégén, melyen a Honda több szériában is győzni tudott. Az WTF1 blog hívta fel a figyelmet arra, hogy a japán márka az F1 mellett a MotoGP-ben és az IndyCarban is legjobb volt. Max Verstappen és a Red Bull győzelme mellett Marc Marquez és Alex Palou sikere is a Honda erőforrásainak volt köszönhető.
Míg az IndyCarban és az F1-ben sem szokatlan manapság, hogy sikeresek, addig a MotoGP-vel már más a helyzet. A gyári csapatuk 2019-es Valenciai Nagydíjon aratott utolsó győzelmük óta kifejezetten gyengén teljesített a tavalyi szezonban, Marquez pedig hiába térhetett vissza idén, sokáig nem volt igazi esélye a győzelemre. A németországi sikerrel viszont egy hosszú szériát zárhattak le.

Szakadozó Verstappen, káromkodó Bottas – így szólt a csapatrádió Franciaországban
https://formula.hu/parc-ferme/29301
Megérkezett a futamhétvégék utáni szokásos válogatás az F1-től, benne minden említésre méltó rádióüzenettel. Főszerepben Max Verstappen szakadozó rádiója, panaszkodás és értetlenség a Mercedes stratégiája miatt, és a véletlenül Darrennek nevezett Daniel Ricciardo.
Láttad a Francia Nagydíjat? Lego figurákkal biztosan nem!
https://formula.hu/parc-ferme/29300
Egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a The Moving Bricks nevű csatorna, mely egy egészen új megközelítéssel csinál videókat a versenyekről. A készítője Lego elemekből alkotja újra a futamok történéseit, ezekről pedig nagyszerű felvételeket szokott készíteni. A közösségi médiában egyre nagyobb követő bázis jellemzi, a Youtube-on már több mint 26 ezer, az Instagramon pedig 6000 feletti feliratkozóval rendelkezik.
Az újragondolt összefoglalók közül természetesen a legutóbbi futam sem maradhatott ki. A videó itt tekinthető meg:
Hihetetlen: 91 éves pilóta indul a WRC hétvégi futamán
https://formula.hu/parc-ferme/29302
Elképesztő tettre készül a háromszoros Európa-bajnok raliversenyző Sobieslaw Zasada, aki 91 évesen készül rajthoz állni a WRC-ben. A lengyel pilóta egy Rali3-as Ford Fiestával indul a világbajnokság hétvégi kenyai futamán.
Zasada színes karriert tudhat maga mögött: 1966 és 1971 között háromszor nyerte meg az Európa-bajnokságot, további három alkalommal második lett, 1967-ben az év sportolójának választották hazájában, és többek között a Porsche, a BMW és a Mercedes gyári pilótája is volt. Indulásával a norvég Leif Vold-Johansen rekordja a múlt ködévé válik, eddig 82 éves korával ő volt a WRC csúcstartója, mint legidősebb versenyző. Zasada számára nem ismeretlen a kenyai viadal, korábban nyolc alkalommal indult rajta. Legutóbb 24 évvel ezelőtt egy Mitsubishi Lancer volánja mögött, navigátora pedig nem más volt, mint felesége, Ewa.

Vajon mit vizsgált ennyire Vettel Schumacher autóján?
https://formula.hu/parc-ferme/29298
A Francia Nagydíj leintése után érdekes pillanatoknak lehettünk szemtanúi. A versenyt a 19. helyen záró Mick Schumacher, miután leparkolta autóját, odahívta magához Sebastian Vettelt, akivel komolyan elkezdték vizsgálgatni a Haas F1 Team versenygépének pilótafülkéjét. A négyszeres világbajnok annak idején példaképként tekintett Schumacher édesapjára, a fiatal németnek pedig egyfajta mentora lett mostanra. A két pilóta kapcsolata úgy tűnik, van annyira szoros, hogy megosszák egymással ilyen apróbb dolgokat is.
A felvételek itt tekinthetőek meg:
Just @SchumacherMick asking his mentor to check out his car #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/78Q52O93zG
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021
Megdőlt egy negatív rekord az IndyCarban
https://formula.hu/parc-ferme/29296
22 esztendővel ezelőtt, 1999-ben volt utoljára példa az amerikaiak open-wheel sorozatában, hogy több mint nyolc verseny elteltével győzelem nélkül álljon a Team Penske. A mostani futam a Road Americán, már a kilencedik verseny volt az idei szezonban, ám Josef Newgarden, Will Power, Simon Pagenaud és az újonc Scott McLaughlin négyese közül egyikük sem tudott még győzni.
Roger Penske csapatának pilótái már hosszú ideje az élmezőny tagjai, hiszen ebben az évszázadban már öt alkalommal is ők adták a bajnokot. Gil de Ferran (2000, 2001) Sam Hornish, Jr. (2006), Will Power (2014), Simon Pagenaud (2016) és Josef Newgarden (2017, 2019) is az ő égiszük alatt nyert az IndyCar, illetőleg korábban az IRL és a CART név alatt futó szériákban.
Az ominózus 1999-es szezonban egyébként egy futamgyőzelmet sem szereztek, bár nincs eddig szerencséjük, arra azért kevés esély mutatkozik, hogy ez a rekord is megdőljön.
A bajnokság legutóbbi futamán, ahogy arról mi is beszámoltunk, Newgarden az élről indulva szinte végig vezette a versenyt, ám két körrel a vége előtt a váltóproblémák miatt elbukta a futamgyőzelmet. Végül Alex Palou sikerével zárult a futam, mellyel a spanyol pilóta átvette a vezetést a pontversenyben.
A verseny összefoglaló videója itt tekinthető meg:
Kyle Larson dominanciájáról szól idén a NASCAR
https://formula.hu/parc-ferme/29297
A NASCAR Sprint Cup történetében először rendeztek versenyt a Nashville Superspeedwayen, melyen az élmezőny stabil tagjának számító Hendrick Motorsport egy felemás versenyt zárt. A címvédő Chase Elliott egyik kerekét rosszul rögzítették, így a szabályok szerint azonnal kizárták a versenyből, csapattársa viszont tovább folytatta fantasztikus sorozatát.
A 300 körös futam győztese Kyle Larson lett, aki ezzel zsinórban negyedik, összességében pedig ötödik győzelmét szerezte az idei szezonban. Az 5-ös autó pilótája egy nagy feltámadást mutat be ezzel, egy évvel ezelőtt ugyanis egy esport versenyen való elszólása miatt kirúgta őt a Chip Ganassi csapata, sőt még a szponzorai is elfordultak tőle.
A Hendrick legénysége egyébként is jó szezont fut eddig, Larson mellett Elliott, William Byron és Alex Bowman is rendelkezik már futamgyőzelemmel, utóbbi ráadásul kettővel is.
A futam összefoglalója itt tekinthető meg:
Rossz helyen álló nézőket sodort el az Európa-bajnok magyar pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/29295
Szörnyű véget ért a hétvégi Lengyel Rali az ifj. Érdi Tibor - Csökő Zoltán párosnak: az ERC2 Európa-bajnoki címvédői az élen álltak a szezonnyitó futamon, azonban egy jobbkanyarban kicsit lecsúsztak útról. Ez még nem jelentett volna problémát, kisebb időveszteséggel folytathatták volna a versenyt, azonban a bukkanó mögül hirtelek egy nézői csoport "került" eléjük és már tehetetlennek bizonyultak, a csúszásban lévő autóval becsapódtak közéjük. Sajnos nem tudott mindenki elugrani, a Mitsubishi kettejüket elsodorta - a páros beszámolója:
Az Eb jegyében: Vettel és Stroll asztalifociban csapott össze
https://formula.hu/parc-ferme/29293
Újabb kihívással jelentkezett az Aston Martin sorozata, méghozzá ezúttal a foci-Eb-hez kapcsolódóan – annak ellenére, hogy Lance Stroll kanadai révén nem is érdekelt annyira az Európa-bajnokságon való szurkolásban. Ebben a játékban is végül alulmaradt a remek kapusteljesítményt mutató Sebastian Vettellel szemben:
A pálya széli reklámok látták kárát a Formula-E-sek kemény harcának – videó
https://formula.hu/parc-ferme/29291
Dupla mexikói futammal folytatódott a hétvégén az elektromos világbajnokság idénye a pueblai pályán, ahol ezúttal sem volt hiány akcióban, előzésekben és ütközésekben – íme, a szombati és vasárnapi versenyek hivatalos videós összefoglalója (a címben kiemelt jelenet a második futamon történt):
Herczigék az ötödik helyen végeztek az ERC idénynyitóján
https://formula.hu/parc-ferme/29292
A hétvégén Lengyelországban rendezték a Rali-Európa-bajnokság szezonnyitóját Lengyelországban, ahol Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros még az utolsó etapon is javítva végül az ötödik pozícióban végzett. A László Zoltán - Kovács Annamária kettős szintén sikeresen teljesítette a murvás versenyt, az összetett 50. helyen értek célba, kategóriájukban pedig a hatodik helyen zártak. A versenyt egyébként a címvédő Alekszej Lukjanuk nyerte Andreas Mikkelsen előtt. A teljes végeredmény ITT található.
Verstappen mesterhármasa, Norris diadalmenete – érdekes statisztikák a Francia Nagydíjról
https://formula.hu/parc-ferme/29288
Sokunk meglepetésére a vasárnapi Francia Nagydíj az év egyik legjobb F1-es futamával szolgált, amelyen az izgalmas befutó mellett számos érdekes statisztikai adat is született. A Formula1.com ebből szemezgetve kiválogatta a legjobbakat.
- Max Verstappen élete első mesterhármasát (pole-pozíció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem) szerezte.
- Idén ez volt az első alkalom, hogy a Red Bull mindkét pilótája a dobogón végzett.
- Valtteri Bottas a Francia Nagydíjig bezárólag csak harmadik helyekkel szerzett pontot 2021-ben, most viszont negyedik lett, így ez a sorozat megszakadt.
- Aytron Senna 1990-ben elért harmadik helyezése óta ez (5. és 6.) a McLaren legjobb eredménye a Paul Ricard versenypályán.
- Lando Norris az utóbbi hét versenyből hatodik alkalommal végzett az első öt között.
- Hetedik helyezésének köszönhetően Pierre Gasly egy hatfutamos pontszerző szériát tudhat magáénak. Ennél csak Lando Norris teljesít stabilabban, aki az utóbbi 12 versenyen megszakítás nélkül ponto(ka)t szerzett.
- George Russell 12. helyezése a Williams idei legjobb eredménye.
- Az F1 története során mindössze ez volt a tizedik alkalom, hogy egyetlen autó sem esett ki a versenyből. Az összes eset 60%-a a hibrid érában történt.

Zengős győzelemmel indult útjára az elektromos túraautó-bajnokság
https://formula.hu/parc-ferme/29290
A hétvégén az olaszországi Vallelungában startolt el a Pure ETCR, amely nemcsak attól egyedülálló, mert az első nemzetközi, többmárkás elektromos túraautós széria, hanem mert a lebonyolítása is eltér a megszokottól. Az összesen tizenkét pilótát ugyanis két hatos csoportba sorsolták, amelyben különböző hármas felállásokban párharcokat vívtak egymással: ezek csupán néhány körig tartottak, s a versenyzők egymás mellől, egy „kapuból” indulhattak.
A szombati napot Mikel Azcona zárta az élen a Zengő Cuprájával, vasárnap viszont egy defekttel indított, így az A jelű szuperdöntőben a legrosszabb pozícióból rajtolhatott. Onnan viszont ennek ellenére győzött a spanyol, s mivel összességében ő szerezte a legtöbb – szám szerint 77 – pontot a hétvégén, Azcona – és ezzel a Zengő Motorsport – lett a Pure ETCR története első fordulójának királya.
A magyar csapat ráadásul a harmadik és negyedik helyet is elhozta Matthias Ekström és Jordi Gené révén (a Hyundait erősítő Jean-Karl Vernay lett a második), míg negyedik pilótájuk, Nagy Dániel kilencedik lett, meglehetősen kevés tesztlehetőséggel a háta mögött. A Romeo Ferraris által épített Alfa Romeókat indító M1RA legjobbja Luca Filippi lett az ötödik helyen, míg Rodrigo Baptista a hatodik, Oli Webb a nyolcadik, Stefano Coletti a tizedik legtöbb ponttal zárta a hétvégét.

Verstappen útja a hibától a győzelemig – itt a Francia Nagydíj összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/29289
Váratlanul izgalmasan alakult a futam a Paul Ricard versenypályán – itt pótolhatod vagy felidézheted a lényeget (a videó átkattintás után indul!):
Miért nem büntették Perezt, ha lement a pályáról Bottas megelőzése után?
https://formula.hu/parc-ferme/29287
Sergio Perez a hajrában érte utol frissebb abroncsainak köszönhetően a harmadik helyen haladó Valtteri Bottast, akit a hátsó egyenesben elhelyezett sikánból kigyorsítva hagyott le a mexikói. Utána viszont a Signes névre hallgató gyors jobbosban Perez lesodródott és a kijáraton a fehér vonalat is átlépve elhagyta a pályát. A felügyelők vizsgálták is az incidenst, végül azonban nem büntették a Red Bull-ost.
Ennek a magyarázata benne van a poszt címében feltett kérdésben: a felügyelők úgy ítélték meg, hogy Perez addigra már befejezte az előzési manővert, azaz nem azzal nyert pozíciót, hogy átlépte a fehér vonalat. Innentől kezdve pedig egyszerű „pályahatáros” kérdésként lehetett kezelni a történteket, a stewardok pedig úgy látták, a pilóta kellő hátrányt szenvedett a következő kanyarban, így szó sem lehetett tartós előnyszerzésről.
Esta fue la salida de pista en el rebase a Bottas por la que mandaron a investigación los comisarios a Pérez. No hubo acción. #FrenchGp pic.twitter.com/HRAW94H48C
— Tonio Ibarra Probo (@ibarra_pablo) June 20, 2021
Kiss Norbi: Két győzelem a Hungaroringen, két fa ültetése Sarudon
https://formula.hu/parc-ferme/29282
Továbbra is tartja azt a fogadalmát a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, hogy minden futamgyőzelme után elültet egy fát. Mivel a Kamion-Eb múlt vasárnapi, magyarországi idénynyitóján kétszer is elsőként intette le őt a kockás zászló, ezért két facsemetét ültetett el, méghozzá Sarudon: az egyik az iskola előtt, a másik a Sulyom Tájétterem előtt kapott helyet.



Négyszeres világbajnokok egymás között: Prost sisakot dedikált Vettelnek
https://formula.hu/parc-ferme/29286
Komoly megtiszteltetésben lehetett része a Francia Nagydíj versenye előtt a Formula-1 történelme iránt köztudottan nagy érdeklődést mutató Sebastian Vettelnek: mint az helyszínen dolgozó kollégánk, Mészáros Sándor fotóin is látszik, a hozzá hasonlóan négyszeres világbajnok Alain Prost egy bukósisakkal lepte meg a németet, amelyet még alá is írt neki a francia legenda.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
