Michelisz gratulált Miláknak: „Átérzem, milyen az, amikor a legfontosabb versenyed előtt technikai probléma adódik”
https://formula.hu/parc-ferme/29639
Szerda hajnalban megszületett a második magyar aranyérem a tokiói nyári olimpián: Szilágyi Áron kardvívónk harmadik sikere után most Milák Kristóf hozta a papírformát és nyerte meg olimpiai csúccsal a 200 méteres férfi pillangóúszást. Az úszónak gratulált hazánk egyetlen világkupagyőztes autóversenyzője, Michelisz Norbert – méghozzá némi humort is belecsempészve:
„Gratulálok, Kristóf! Fantasztikus úszás volt! És külön átérzem, milyen az, amikor életed legfontosabb versenye előtt technikai probléma adódik, de azt is tudom, hogy ettől csak szebb lesz a győzelem!” – írta sportolói oldalán a WTCR 2019-es bajnoka. Mint emlékezetes, két éve Norbinak a motorjával adódtak gondjai a mindent eldöntő utolsó sepangi futamot megelőzően – míg Miláknak ma a gatyája szakadt el néhány perccel a döntő előtt, amit aztán a call roomban kellett átcserélnie…
Ilyen egy kör Lewis Hamiltonnal az új Mercedesben
https://formula.hu/parc-ferme/31560
Pénteken délelőtt leplezték le a konstruktőri világbajnoki címet tavaly is megszerző alakulat autóját. A német istálló a bemutató után már pályára is vitte az újdonságot, melyet előbb a csapat új igazolása, George Russell, majd a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton próbálhatott ki. Utóbbi alkalomról egy onboard felvétel is felkerült a Mercedes közösségi oldalaira, melyen több kamera képéből is élvezhetjük a Silverstone-ban futott kört.
Egy korábbi F1-es világbajnok is indul a Daytona 500-on
https://formula.hu/parc-ferme/31559
Rajthoz állhat a NASCAR-szezonnyitóként funkcionáló Daytona 500-on az 1997-es év világbajnoka, Jacques Villeneuve. A kanadai versenyzőnek ehhez kvalifikálnia kellett magát, ám ezt az akadályt végül sikerrel vette, így 14 évvel az előző próbálkozása után most végre részt vehet a legendás versenyen.
„Egy ilyen nagy versenyt, ilyen magas szinten teljesíteni csodálatos. Amikor a versenyautóban ülök, észre sem veszem, hogy 50 éves vagyok, ami nagyon jó. Amíg ez így folytatódik, nem tudom elképzelni, hogy abbahagyjam a versenyzést. Ez egy kielégítő és fantasztikus érzés, mert elég sokszor mondták már, hogy túl vagyok rajta és adjam fel. Az éhség viszont sosem szűnt meg. Ez egészen addig a napig így van, amikor elkezded levenni a lábad a gázról, mert egy kicsit megijedsz, vagy már nem érzed azt az adrenalin löketet, amire szükség van. Akkor kell majd abbahagyni” – idézte Villeneuve szavait a PlanetF1.
A versenyt magyar idő szerint vasárnap este rendezik 20:30-tól.
Robert Svarcman történelmet írhat a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/31558
Nem volt még példa olyanra a múltban, hogy a maranellóiak egy fiatal pilóta számára biztosítottak volna lehetőséget egy szabadedzésen, ám az idei esztendőben ez is megváltozik. Azt már korábban bejelentették, hogy a Scuderia versenyzői akadémiájához tartozó Robert Svarcman is tesztpilóta pozíciót kap, melynek értelmében szimulátoros munkával segíti a csapatot, a 2022-es szezonra vonatkozó új sportszabályzat pedig előírja, hogy az év során minden csapatnak legalább kétszer lehetőséget kell biztosítania egy kevés tapasztalattal rendelkező pilótának. Svarcman már korábban bejelentette, hogy a Formula-2-ben nem folytatja pályafutását, ugyanakkor továbbra is a Ferrari kötelékében maradt, így az olaszoknak rá esett a választása.
Több mint 2000 kilométert teljesített első igazi tesztjén a Porsche LMDh-autója – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/31554
Néhány hete már bejáratták az autót a Porsche weissachi tesztpályáján, a napokban azonban végre egy „igazi” versenyhelyszínen, a barcelonai Circuit de Catalunyán körözött a német márka LMDh-gépe, amellyel 2023-ban már az Endurance-világbajnokságon, így a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz terveznek állni. Felipe Nasr és Dane Cameron a közlemény szerint több mint kétezer kilométert tett meg a spanyol pályán az új autóval – utóbbi elmondta, hogy bár egyelőre nem a nyers tempó a fontos, így is folyamatosan és jelentősen javult a teljesítményük, ahogy haladtak előre a munkával. Íme, néhány fotó a barcelonai gyakorlásról:
Miért Perez a tökéletes csapattárs?
https://formula.hu/parc-ferme/31546
Az Abu Dhabiban futott szezonzárón sorsdöntő szerep jutott a Lewis Hamiltonnal szemben Paolo Maldinit is megszégyenítő védekezést bemutató Checo Pereznek, aki a szezon korábbi részében is igazolta, hogy ő a tökéletes szárnysegéd Verstappen oldalán. A Formula Podcast legutóbbi, a versenyzőpárosokat értékelő adásában a Red Bull duójáról és Perez sajátos helyzetéről 01:26:27-től beszélgettünk.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
A WRT főnöke szerint lenyűgöző Valentino Rossi tempója
https://formula.hu/parc-ferme/31557
A motoros karrierje lezárása után a GT-autókra váltott a MotoGP-ben kilenc világbajnoki címet szerző Valentino Rossi. A doktor idén a WRT egyik pilótája lesz a GT World Challenge Europe nevű sorozatban, ahol egy Audit hajt majd. Az olasz versenyző már túl van az első teszteken, az alakulat csapatfőnöke pedig nagyon elégedett az eddigi teljesítményével.
„Valentino nagyon jó volt vizes pályán. Természetes érzéke volt a tapadáshoz, szóval le voltam nyűgözve, de nem lepődtem meg, mert tudjuk, hogy ő egy született tehetség. Hat és tíz nap között lesz a tesztprogramunk, attól függően, milyen könnyen haladunk a munkával. Eddig úgy tűnik, minden a megfelelő irányba megy, a Magny-Cours-i tesztünk is jól sikerült. Egymás után akarjuk teljesíteni a célokat, az első az volt, hogy Valentino felpörögjön és készen álljon a szezon kezdetére. Ezek után a dobogóra kerülés következik, majd bármi, ami ezen felül jöhet még” – idézte Vincent Vosse szavait a Motorsport.
Belgiummal vált teljessé a 2022-es WRC-naptár
https://formula.hu/parc-ferme/31556
Mostanáig egy időpont mellett nem szerepelt helyszín a Rali-világbajnokság idei versenynaptárában: a szervezők fenntartottak egy augusztusi hétvégét arra az esetre, ha az Észak-ír Rali csatlakozni tud a menetrendhez. Mivel azonban nem állt össze a szükséges anyagi háttér, így végül a WRC-ben tavaly debütáló belga verseny, az Ypres Rali kapta meg az augusztus 18-21-i időpontot. A hírek szerint egyébként a csehországi Barum Rali is harcban lehetett a pozícióért, de a WRC inkább a belga futamra voksolt, így immár teljesnek tekinthető a 13 fordulós menetrend – amelynek első fordulója, a Monte-Carlo Rali már lezajlott, a következő Svéd Ralira pedig a jövő hétvégén kerül sor.
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Kongatni kell-e a vészharangokat a Yamahánál?
https://formula.hu/parc-ferme/31552
Hiába lett tavaly világbajnok Fabio Quartararo és hiába volt gyors a téli teszteken is, mégis elsősorban azt hallhattuk a franciától, hogy a hangvillások egy tapodtat sem léptek előre a motorjukkal – ennek kapcsán pedig már az is felmerült, hogy akár el is hagyhatja az év végén a japán márkát. Mi a helyzet a Yamahánál, s vajon reális eshetőség-e a címvédő távozása? Erről is beszéltünk a Formula Motocast tesztértékelő-szezonelőzetes adásában, a vonatkozó rész 24:17-től hallható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Petronasszal közösen dolgozott az új motorhasználaton a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/31550
A 2021-es szezon során a korábbi évekhez képest jóval kevésbé volt megbízható a Mercedes F1-es motorja, Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast is többször sújtották rajtbüntetéssel erőforrás-csere miatt és ha nem is ezen úszott el Hamilton vb-címe, de ez sem segített - főleg hogy a Honda motorja viszont végig csúcsra volt járatva és sok esetben erősebbnek is tűnt, mint a riválisé. 2022-re más üzemanyaggal, az E10-zel kell használni a motorokat, a konstruktőri világbajnoknál pedig bíznak abban, hogy idén nem lesznek hasonló gondjaik.
"Az E10 nem hangzik feltétlenül úgy, mint egy nagy változás, de mégis jelentős abból a szempontból, hogy az üzemanyag és a belsőégésű motor hogyan dolgozik együtt. Az utóbbi időben fontos fejlesztéseket eszközöltünk és együttműködtünk partnerünkkel, a Petronasszal. A pilótáink eltérő dolgokat fognak majd kérni a motortól akár kanyarról kanyarra is, a motorhasználat viszont nem feltétlenül olyan lesz, mint amilyet megszoktak: a padlógázas részek és a kigyorsítások is változhatnak. Ezen múlik majd, hogy hogyan spórolunk és használunk fel energiát" - mondta az autóbemutatón Hyvel Thomas, a motorrészleg vezetője.
fotó: Mercedes
Russell már a pályán köröz a W13-assal – fotók és videó
https://formula.hu/parc-ferme/31555
Nem sokkal a hivatalos bemutatót követően a Mercedes a hagyományoknak megfelelően ki is gurította Silverstone-ban a pályára az új versenyautóját a szabályok által engedélyezett forgatási nap keretében. Az új igazolásé, George Russellé volt a megtiszteltetés, hogy megtegye az első métereket a 2022-es géppel – íme, az első videó és képek a pályán köröző W13-asról, a volánnál a fiatal brittel:
We've missed that sound. pic.twitter.com/EvlxgFKjCp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2022
További öt évig a COTA-n marad az F1-es USA Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/31553
Újabb pályával hosszabbított szerződést a Formula-1: a pénteki bejelentés értelmében további öt évig, egészen 2026-ig az austini Circuit of the Americas ad otthont az USA Nagydíjnak. A texasi pálya 2012-ben mutatkozott be a versenynaptárban, és folyamatosan nagy népszerűségnek örvend az ottani futam: tavaly a hétvége során 400 ezren voltak kíváncsiak a helyszínen Max Verstappen és Lewis Hamilton harcára. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta: a hosszabbítás jó hír az amerikai szurkolók számára, akik a Netflix sorozatának is köszönhetően egyre többen vannak.
Idén egyébként már nem a COTA-n rendezendő viadal lesz az egyetlen futam az Egyesült Államokban, hiszen májusban debütál a Miami Nagydíj – sőt, azt is pletykálják, hogy néhány éven belül egy harmadik versenyt is kaphat az ország.
Videó: Először pályán a 2022-es F1-es Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31551
Egy nappal a hivatalos bemutató máris pályára vitte idei versenygépét a Ferrari. A helyszín „természetesen” Fiorano, és mint az a Scuderia által megosztott rövid klipből látszik, Charles Leclerc-é lett a megtiszteltetés, hogy elsőként gurulhatott ki az F1-75-össel:
A new era begins here
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 18, 2022
F1-75 making its first steps#essereFerrari @charles_leclerc pic.twitter.com/ZL9HMwtYF6
Egyelőre ez egyébként nem a hivatalos filmforgatási napok egyike: a Ferrari azt a szabályt használja ki, miszerint a csapatoknak lehetőségük van két demonapot tartani egy évben, amelyek egyenként maximum 15 km-t jelentenek, és F1-re nem alkalmas pályán kell tartani (Fioranónak most nem az általában bevetett nyomvonalát használták erre). Természetesen készültek lesipuskás felvételek is a rövid menésről, még ha a ködben nem is sok minden látszik:
Ezért tért vissza az ezüst festéshez a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/31549
A Mercedes bemutatója előtt az egyik legérdekesebb kérdés az volt, hogy vajon a W13-as is fekete festést kap, mint az előző két szezonban a rasszizmus elleni küzdelem jegyében, vagy visszatér a konstruktőri világbajnok alakulat a tradicionális ezüst fényezéséhez. Nos, utóbbi mellett döntöttek, bár néhány csík erejéig a fekete is jelen maradt. Toto Wolff csapatfőnök az eseményen így magyarázta a (vissza)váltást:
„A fekete szín egy egyértelmű jelzése volt annak, hogy a küldetésünk egy sokfélébb és befogadóbb csapattá válni” – idézi szavait a Motorsport.com. „A DNS-ünk részévé vált ez, viszont az Ezüst Nyilak ezüst színe is legalább annyira a DNS-ünkhöz és a történelmünkhöz tartozik. Csapatként az Ezüst Nyilakból lassan egy sokfélébb alakulattá váltunk, így mostantól a színeink az ezüst és a fekete lesznek.”
„A csapatunk diverzitásának növelése nem arról szól, hogy egy kvótának megfeleljünk, hanem hogy a legjobb embereket szerezzük meg nemzetiségtől, nemtől, vallástól és szexuális orientációtól függetlenül. A munkánk inspirál olyanokat, akik másképp azt gondolnák, hogy a mérnöki, műszaki vagy motorsportos pálya nem nekik való, s ezzel nekünk is szélesebb lesz a merítési lehetőségünk tehetségek terén.”
Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést
https://formula.hu/parc-ferme/31548
Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.
A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.
Itt nézhetjük élőben a Mercedes leleplezését
https://formula.hu/parc-ferme/31547
10:00-kor kezdődik a W13-as leleplezése:
Régen látott rajtszámokat hozott vissza a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31545
Igazán különleges megoldások fedezhetők fel a maranellóiak nemrégiben bemutatott autóján, mely az F1-75 névre hallgat. Az olaszok viszont nem csak technikai oldalon voltak bátrak, hanem a festésük tekintetében is. A Ferrari ugyanis visszatér a piros-fekete színezéshez, mely a 90-es évekből lehet ismerős sokaknak, ezzel egyszerre pedig a rajtszámok is új dizájnt kaptak, szintén fekete színben.Hasonlóra volt már példa a 2017-es és a 2018-as szezonban, ám akkor a számok egy fehér alapú keretben szerepeltek. Utoljára 1997 és 2003 között hét szezonon keresztül láthattak a rajongók olyan fekete rajtszámokat, melyek külön kiemelés nélkül kerültek fel az autókra.
A Haasnak nem párosa van, hanem két versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/31543
A 2021-es idényben egyetlen istállónál sem voltak olyan erős belvillongások, mint a Haas két újonca között. Miután a Ferrarival még szorosabbra fonták az együttműködést, kétségtelen, hogy a csapaton belül eddig is favorizált Schumacher jó teljesítménye továbbra is prioritást élvez majd az F1 jelenleg valószínűleg legkevesebbre taksált pilótájával szemben, így nehéz elképzelni, hogy a csapaton belüli két szekértábor egyesül majd, és a Schumacher–Mazepin kettős elkezd igazi pilótapárosként viselkedni. A Formula Podcast legutóbbi adásában 17:13-tól beszélgettünk a Haas helyzetéről.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ezzel a felállással dolgozik majd az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/31544
Miközben javában zajlanak a csapatok bemutatói, az év első tesztje is egyre közeleg. A mezőny először Barcelónába látogat el, az istállók közül pedig elsőként az Aston Martin jelentette be a pontos felállását a pilótákat illetően. Az első napon Sebastian Vettel kezd majd, később pedig csapattársa, Lance Stroll váltja őt délután, akárcsak a zárónapon. Az egyetlen kivétel február 24-e lesz, akkor a kanadai pilóta gurulat elsőként a pályára.
Február 23: Vettel/Stroll
Február 24: Stroll/Vettel
Február 25: Vettel/Stroll
Spéci első szárnyat tesztelt titokban a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/31542
A Twitteren kezdett terjedni az információ, hogy a Red Bull egy nagyon jól eltitkolt filmforgatási nap keretein belül kibérelte a silverstone-i pályát, ami az angol központtal rendelkező csapatok közkedvelt célpontja az ilyen eseményekre. Többen is állították, hogy az energiaitalosok egy ideiglenes fehér festéssel és - ami ennél sokkal érdekesebb - egy különös első szárnnyal teszteltek a Brit Nagydíj helyszínén. Bár a tesztet szerdán tartották, eddig a percig sem került elő egyetlen kémfotó vagy videó sem a Red Bull tesztjéről és különleges megoldásáról. Adrian Newey-ék nyilván az utolsó pillanatig szeretnék titokban tartani a többi csapat előtt a megoldásaikat, és úgy fest, hogy a teszt nagyon is sikeres volt ebből a szempontból.
A csapat egyébként másodikként mutatta meg 2022-es versenygépét, az RB18-at, de már első ránézésre is sejthető volt, hogy inkább csak az idei festését leplezte le az istálló, miután az RB18 formavilága egy az egyben megegyezett a tavaly júliusban bemutatott FIA által prezentált autóéval.
Nagy ugrásra vár az Alpine, de megmarad-e a béke?
https://formula.hu/parc-ferme/31539
Az előzetes várakozásokkal ellentétben roppant nagy volt az összhang 2021-ben az Alpine két versenyzője, Alonso és Ocon között. A francia csapat nagy ugrásra készül idén, amire az állítólagos lóerőpótlék és a nagy szabályváltozások reális esélyt teremtenek, nagy kérdés viszont hogy a mindkét fél számára gyümölcsöző együttműködés fenntartható-e akkor is a Mester és a Tanítvány között, ha fokozódik a tét… A Formula Podcast legutóbbi, a versenyzőpárosokat értékelő adásában az Alpine kettőséről 01:05:39-től beszélgettünk:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!