Kisfia első születésnapját ünnepli a 90 esztendős Bernie Ecclestone
https://formula.hu/parc-ferme/29384
Ma lett egyéves Ace Ecclestone, a Formula-1 egykori vezérének kisgyermeke: a tavalyi évben nagy figyelmet kapott a hír, hogy az akkor 89 esztendős Bernie Ecclestone és felesége, a 46 évvel fiatalabb Fabiana gyermeket várnak. A kis Ace Ecclestone negyedik gyermeke – a legidősebb a 66 éves Deborah, akin keresztül Bernie-nek dédunokái is vannak –, de az elsőszülött fiú. A veterán svájci újságíró, Roger Benoit egy képet is közzétett a nem mindennapi családról.
Happy Birthday. Today Ace Ecclestone is one year old pic.twitter.com/QsWxXijcIx
— roger benoit (@roger_benoit) July 1, 2021
Nyolc év után újra lesz női versenyző a DTM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28446
Hivatalosan is megerősítették, hogy Sophia Flörsch 2021-ben rajthoz áll a DTM szezonjában, az Abt csapat színeiben, amely három Audi R8 LMS-t is indít: a 2013-as bajnok Mike Rockenfeller és az újonc Kelvin van der Linde lesznek csapattársai. A 20 éves német hölgy tavaly a Formula-3-ban versenyzett, a rajongók többségének pedig 2018-as brutális makaói balesete jut eszébe, melyet csodával határos módon túlélt.
Flörsch párhuzamosan a WEC-ben is szerepelni fog a Richard Mille Racing Teammel, amely kizárólag nőkkel áll ki az LMP2-es kategóriában: Beitske Visser és Tatiana Calderón lesznek társai.

A DTM-ben a múltban az autósportban megszokott átlagnál nagyobb volt a nők jelenléte: Flörsch előtt tizenegyen indultak a sorozatban. Az úttörő Lella Lombardi volt 1984-ben, őt követte a következő tíz évben Henny Hemmes, Beate Nodes – az első női dobogós –, Traudl Klink, Annette Meeuvissen, Mercedes Schmitz és Ellen Lohr is rajthoz állt – utóbbi volt a legsikeresebb, 1992-ban futamot nyert Hockenheimben. A DTM 2000-ben született újjá, de több szezonon át nem indultak nők, 2006 és 2012 között viszont minden évben ketten is: Susie Stoddart (Wolff) mellett Vanina Ickx, Katherine Legge és Rahel Frey.

A 13 éves Ugo Ugochukwu lehet a McLaren következő Hamiltonja
https://formula.hu/parc-ferme/28443
Egy szokatlan hírt posztolt a McLaren oldala: rendkívül fiatal versenyzőt igazolt a McLaren. A nigériai anyával és olasz apával rendelkező, de amerikai Ugo Ugochukwu számos bajnoki címet nyert már gokarttal, legutóbb a 2020-as FIA OKJ Európa-bajnokságot hódította meg. Pályafutása folytatása során élvezheti a csapat támogatását, a McLarennek pedig opciós joga lesz a jövőben a 13 éves növendék szolgálataira.
„Ugo egy ígéretes fiatal tehetség, erős kilátásokkal a fejlődésre” – indokolta Andreas Seidl csapatfőnök, hogy miért őt választották. „Bár még mindig pályafutása korai szakaszában jár, egyértelmű, hogy megvannak benne az összetevők, melyek szükségesek ahhoz, hogy sikeres legyen a sportban.”
Ritka, hogy a csapatok ennyire fiatal, még a formulaautózás szintjén sem tartó versenyzőt karolnak fel. Legutóbb januárban érkezett egy hasonló bejelentés az Ugochukwuval egykorú Arvin Lindbladot szerződtető Red Bulltól. A legismertebb fiatalkorú védenc pedig nem más, mint Lewis Hamilton, aki szintén 13 éves volt, mikor a McLaren szárnyai alá került.

Hibrid Ferrarikkal mókázott Leclerc és Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/28442
A Ferrari két Formula-1-es pilótája az olaszországi Imolában hajthatott pályára a márka első sorozatgyártású konnektoros hibrid autójával. Charles Leclerc egy aranyszínű SF90 Stradale Assetto Fioranót, Carlos Sainz pedig egy vörös SF 90 Spidert kapott kézhez. Nem is volt szükség interjút készíteni velük, az arckifejezéseik mindent elárulnak.
Bár hibridként hirdetik, a járgányok erejéért elsősorban egy 4 literes V8-as benzinmotor felel, és a katalógusadatok szerint a típus 1 perc 19 másodperc alatt ér körbe a szóban forgó pályán. Összehasonlításképp a tavalyi pole-pozíciót érő F1-es idő 1:13.609 volt Valtteri Bottas jóvoltából.
Ezredmásodperceken múlt a Mazda MX-5 Cup sebringi befutója
https://formula.hu/parc-ferme/28441
A tengerentúlon nagy népszerűségnek örvend a Global MX-5 Cup pusztán abból fakadóan, mennyire kiélezett és látványos párharcokat tesznek lehetővé az apró, szinte teljesen gyári specifikációjú japán roadsterek. Év elején beszámoltunk róla, a 2021-es idény daytonai fordulója milyen szorosan alakult, alább pedig azt láthatjuk, mi történt a sebringi viadal utolsó másfél körében. 13 ezredmásodpercen múlt az első három sorrendje.
Fittipaldi 14 éves fia a dán Formula-4-ben kezdi meg formulaautós karrierjét
https://formula.hu/parc-ferme/28439
Néhány hete már beszámoltunk róla, hogy Emerson Fittipaldi Jr. – vagy becenevén Emmo – teljesítette első Formula-4-es tesztjét, a napokban pedig kiderült, hogy idén a dán F4-es sorozatban fog rajthoz állni. A kétszeres F1-es világbajnok Emerson fia (igen, tényleg a fia!) nemrég töltötte be a 14. életévét, ez teszi lehetővé számára az indulást. Az Alfa Romeo F1-es tehetséggondozó programja, a Sauber Academy kötelékeibe tartozó Emmo ráadásul a többszörös bajnokcsapatnál, az FSP Racingnél fogja megejteni a debütálását.

Rosberg nem tudta, hogy ismét riválisok lesznek Hamiltonnal
https://formula.hu/parc-ferme/28438
A Formula-1-es hibridkorszak első éveinek meghatározó csatája volt Lewis Hamilton és Nico Rosberg belharca a Mercedesnél: a brit két, a német egy vb-címet szerzett közös idejük alatt, amely során többször is összetűzésbe kerültek a pályán. Ez a rivalizálás éled újra idén új formában, hiszen mindkét versenyző saját csapatot indít a néhány hét múlva startoló Extreme-E-ben – igaz, a szintén nevező Jenson Buttonnal ellentétben ők nem ülnek volán mögé. Hamilton csapatát Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez, míg Rosbergét Johan Kristoffersson és Molly Taylor fogja alkotni.
A 2016-os világbajnok a Gazzetta dello Sportnak elárulta: fogalma sem volt, hogy régi ellenfele is nevezni tervez az elektromos tereprali-bajnokságba. „Nagyon furcsa, mert egyikünk sem tudott a másikról. Mindketten ugyanazon a napon egyeztettünk a szervezőkkel. Őrület, nem? Jó érzés, hogy mindkettőnknek ugyanolyan elképzelései vannak a fenntarthatóságról és a környezetvédelmi problémákról. Végül így is ismét egymás ellen fogunk versenyezni Lewisszal. Újraindul a rivalizálásunk, amellyel kapcsolatban erős érzéseim vannak: egyértelmű, hogy nem akarok második lenni, ahogy nyilván ő sem. Harcolni fogunk, de egy jó ügy érdekében. Nagyszerű szezon lesz, csatákkal Hamilton, Button és köztem” – fogalmazott Rosberg, aki ismét kiemelte: az ő versenyzői pályafutása véget ért, így Buttonnal ellentétben őt biztosan nem láthatjuk vezetni is az Extreme-E-ben.

Így különböztesd meg a csapattársakat
https://formula.hu/parc-ferme/28437
Amióta bevezették a glóriát, mely a Formula-1-es pilóták fejét hivatott megvédeni, sokszor nehezen lehet látni a pilóta bukósisakját, így elsőre a legélesszeműbbek sem tudják megmondani, kit mutatnak éppen a képernyőn. Azonban van egy kiskapu, amivel azonnal rá lehet jönni, épp melyik pilótát látjuk, hiszen minden autó tetején található egy T-kamera, ami a csapatok egyik versenygépén feketére van festve, a másikon azonban sárgára. Épp csak be kell magolni a listát, hogy melyik csapatnál ki a sárga és ki a fekete!
| Csapat | Fekete kamera | Sárga kamera |
| Mercedes | Lewis Hamilton | Valtteri Bottas |
| Red Bull | Max Verstappen | Sergio Perez |
| McLaren | Daniel Ricciardo | Lando Norris |
| Aston Martin | Lance Stroll | Sebastian Vettel |
| Alpine | Fernando Alonso | Esteban Ocon |
| Ferrari | Charles Leclerc | Carlos Sainz |
| AlphaTauri | Yuki Tsunoda | Pierre Gasly |
| Alfa Romeo | Kimi Raikkönen | Antonio Giovinazzi |
| Haas | Nyikita Mazepin | Mick Schumacher |
| Williams | George Russell | Nicholas Latifi |

F1 2021 - Gyorstalpaló kezdőknek
https://formula.hu/parc-ferme/28436
Még csak most döntöttél úgy, hogy követnéd a Formula-1-et vagy csak lemaradtál a télen történtekről? Esetleg már csak hangolódnál a héten kezdődő 2021-es szezonra? Akkor ezt a videót pont neked találták ki!
Monacóban máris készen állnak az F1 fogadására
https://formula.hu/parc-ferme/28434
Bár még meg sem kezdődött az idei Formula-1-es szezon, Monte-Carlóban biztosra mentek, hiszen a pálya bizonyos részeit máris újraaszfaltozták, a szalagkorlátok nagy része máris a helyén van és a lelátók is állnak, ráadásul nem kisebbek, mint eddig bármikor. Persze, az még kérdéses, lehetnek-e nézők a május 21. és 23. között rendezendő Monacói Nagydíjon. Tavaly 1955 óta először nem tudták megtartani az F1 ikonikus eseményét a koronavírus-helyzet miatt, idén azonban láthatóan máris készen állnak a hercegségben, hogy fogadják a száguldó cirkuszt.
Le circuit prend forme
— Automobile Club MC (@ACM_Media) March 19, 2021
Installation des Stands dans la Pitlane
Assemblage des Tribunes
Montage des rails autour de la piste
Vos billets pour les Grands Prix de Monaco 2021 https://t.co/ld0ZJwG441 #MonacoGP #F1 #MonacoEPrix #GrandPrixMonacoHistorique pic.twitter.com/QQdPQp1aBU
Ricciardo szénné égette a meztelenkedő Bottast
https://formula.hu/parc-ferme/28433
Megszokhattuk már Daniel Ricciardótól a mókázást és az apró szurkálódásokat, most pedig vírusként terjed egy Tweetje, melyet a Netflix pénteken kiadott F1-es sorozata ihletett. Az új évad harmadik részében, melynek címe "Senki bolondja", Valtteri Bottas anyaszült meztelenül látható egy szaunában ügynökével és barátjával, Ville Ahtiainennel. Finnországban ez bizonyára bevett szokás, de az ausztrál Daniel Ricciardo nem tűrte szó nélkül Bottas magamutogatását.
"Gondolom, nem én vagyok az első, aki erről beszél, de még mindig nem tudom mit gondoljak arról, hogy TELJES VALÓJÁBAN láthattuk Bottast a Hajsza a túlélésért sorozatban" - poénkodott Ricciardo, de itt nem is hagyta annyiban: "Ez alighanem a Bottass születése" - sütött el egy gyenge szóviccet a McLarenhez igazoló ausztrál, ugyanis, mint azt sokan tudják, az "ass" szó angolul feneket jelent. "Minden, amit tanácsolhatok, az egy alapos barnulás!"

Videó: Amikor Senna hazai pályán nyert
https://formula.hu/parc-ferme/28435
Ayrton Senna 1991-ben tudott végre hazai pályán diadalt aratni a Formula-1-ben. A brazil a mai napon ünnepelné 61. születésnapját, így az 1991-es Brazil Nagydíj legemlékezetesebb pillanataival szeretnénk tisztelegni a helyi legenda emléke előtt.
Így előzte Webber Alonsót az Eau Rouge-ban
https://formula.hu/parc-ferme/28432
A 2011-es Belga Nagydíjon Mark Webber bemutatta minden idők egyik legnagyszerűbb előzését. Az elszenvedő az akkor a Ferrarinál versenyző jó barátja, Fernando Alonso volt, a helyszín pedig a fantasztikus Spa-Francorchamps. Úgy tűnik, az F1 a téli szünetben felült a nosztalgiavonatra. Élvezzétek!
Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/28431
A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - Egyéves születésnapját ünneplő podcastadásunk Facebook-csoportja még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Gyászol a fiatal magyar versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/28430
Tassi Attila egy Facebook-bejegyzésben tudatta rajongóival a szomorú hírt: 95 éves korában távozott az élők sorából dédnagyapja. A WTCR-ben versenyző fiatal magyar pilóta az alábbí sorokkal búcsúzott: Szeretett Drága Dédnagyapám sajnos a mai nappal már fentről figyel minket! Csodálatos 95 évével bearanyozta a napjainkat de hiszem, hogy fent közben jár értünk! Szerencsésnek vallhatom magam, hogy közel 22 éves koromig ismerhettem őt! Viszlát Dédipapa!"
Nyugodjék békében!
Szeretett Drága Dédnagyapám sajnos a mai nappal már fentről figyel minket! Csodálatos 95 évével bearanyozta a napjainkat...
Közzétette: Attila Tassi – 2021. március 20., szombat
Perezék minimotorokkal vandálkodtak a Red Bull gyárában
https://formula.hu/parc-ferme/28428
Max Verstappen megmutatta új csapattársának, hogyan szórakoznak a Red Bull istállójánál. Játékautókkal kezdtek, aztán minimotorokon és elektromos Hondákon át délutánra eljutottak az NSX-ekig. Csak egy átlagos nap, ahogy ők fogalmaztak...
Milton Keynes Aday at the factory... pic.twitter.com/uBr73SPBzn
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 20, 2021
Egy olasz cég is bemutatta, milyen tervezetet nyújtott be a magyar MotoGP-pályára
https://formula.hu/parc-ferme/28429
Mint arról mi is beszámoltunk, pénteken bejelentették, hogy Bordás Péter okleveles építész és a többek között a debreceni és az MTK stadionját is megtervező BORD Építész Stúdió nyerte a 2023-tól a néhány hete aláírt szerződés értelmében tíz éven át a MotoGP hazai nagydíjainak otthont adó hajdúnánási komplexum tervpályázatát. Értelemszerűen nem ők voltak azonban az egyetlen jelentkezők: szombaton az olasz Dromo cég is közzétette a maga, végül nem győztesnek bizonyuló pályázati anyagát.
A többek között a termasi pálya megtervezéséről és a zandvoorti F1-es aszfaltcsík felújításáról ismert cég 5 km-nél hosszabb nyomvonaltervezete 15 kanyart tartalmaz, s az animáció (amelyben egy virtuális F1-es autóval száguldanak végig a vonalvezetésen) alapján igencsak lendületes és szintkülönbségekkel tarkított pálya lenne a Magyar Nemzetközi Motodrome nevet kapó, Formula-1-es versenyek rendezésére is alkalmas tervezet: saját leírásuk szerint többek között Assenből, Termasból, Suzukából és Phillip Islandből is merítettek ihletet.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
We are pleased to show our new design to host @MotoGP in Hungary, from 2023, the Magyar Nemzetközi Motodrome.
— Dromo circuit design (@DromoDesign) March 20, 2021
The design team, led by Dromo, is counting on renown GBPA Architects, Viador Atrium & @CushWake pic.twitter.com/6jZ4mbQqjz
Nem akarnak még egy ilyen rövid tesztet a csapatok
https://formula.hu/parc-ferme/28427
A 2022-es szabálymódosítások miatt hosszabb előszezoni tesztidőszakot kérnek a Formula-1-es csapatok. A széria idén részben költségcsökkentési okokból minden eddiginél rövidebb, mindössze háromnapos kollektív tesztet engedélyezett Bahreinben. Ez a szokásosnál kisebb arányban változó autók miatt nem okozott problémát, jövőre viszont szinte teljes mértékben áttervezett konstrukciókkal készülnek az istállók, amelyek miatt elengedhetetlen az alaposabb felkészülés.
"Jövőre teljesen új autónk lesz. Nem hiszem, hogy a három nap elég lenne" - idézte Franz Tost csapatfőnököt a Motorsport. Szavait Otmar Szafnauer visszhangozta. "Ahogy Franz mondta. A teszt hosszának összhangban kell lennie a a szabálymódosításokkal."
George Russell szerint 2022-ben minimum meg kellene duplázni az idei gyakorlás hosszát. "Minél többet megyünk, annál jobb. Nehéz helyzet, de új kihívás vár ránk. Olyan extrém változások jönnek, hogy szerintem fontos lenne minimum hat napot adni a csapatoknak" - fogalmazott.

Tsunoda máskor nem trükközhet a DRS-sel
https://formula.hu/parc-ferme/28426
Az AlphaTauri japán újonca, Yuki Tsunoda szolgáltatta az egyik forró beszédtémát az F1 múlt hétvégi előszezoni tesztjét követően. A pilóta a teszt utolsó óráiban a középmezőny egyik autójával sorra futotta a jobbnál jobb köridőket, és végül Max Verstappen mögött a felkészülés második leggyorsabb idejét produkálta. Sokakban felvetődött a kérdés, vajon tényleg ennyire gyors-e a csapat és a pilóta kombinációja, ám szemfüles rajongók kiszúrták, hogy a japán egy trükköt is bevetett a gyorskörei alatt: a szokásosnál hamarabb, 100-200 méterrel korábban nyitotta a DRS-t. Franz Tost csapatfőnök kiemelte, a pilótának erről le kell szoknia, mert a versenyhétvégéken az ilyet nem engedélyezik.
"Yuki még egy újonc. A DRS általában automatikus, de ő maga túl korán aktiválta. A jövőben ezt nem fogja megtenni" - nyilatkozta a német Sky csatornának.
Elemzőkben az is felmerült, hogy az AlphaTauri tempója az alacsony üzemanyagszinthez is köthető, de Tost ezt tagadta. Elmondása szerint Tsunoda a szóban forgó etapján még 10-15 körre elegendő benzinnel rendelkezett.

Fotó: DPPI
Toplista: Melyik pályákon versenyzett legtöbbször az F1 mezőnye?
https://formula.hu/parc-ferme/28425
Egy látványos grafikán láthatjuk a Formula-1 húsz leggyakrabban használt pályáját.
Schumacher a gumik miatt még jobban szereti az F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/28424
A Pirelli F1-es gumijai kapcsán általában kritikákkal szoktunk találkozni, Mick Schumacher azonban különösen kedveli az olasz gyártó abroncsait. A Haasnál idén debütáló fiatal pilóta a Formula-2-es keverékekhez hasonlította a Pirelli idei fejlesztéseit, és elégedetten nyugtázta, hogy ez utóbbiakkal sokkal jobb érzés versenyezni.
"Új szemszögből látom az F1-et, és jobban értem az autó kezelését" - idézte a bahreini előszezoni teszt után elhangzottakat a Racefans. "Ebben elég nagy különbség van az F2-höz képest. Nagyon élveztem a gumikat, különösen a C2-es volt érdekes. Ez egy eléggé kemény keverék, amelyen keményen lehet nyomni - ilyen a Formula-2-ben nincsen. Persze ott minden egyes körben 6-8 másodperccel lassabbak voltunk, különösen 2019-ben. Emiatt frissítően hatott, hogy keményen megdolgozhattam az abroncsokat."
