Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
Ki nyerte a legtöbb pozíciót a rajtok után eddig?
https://formula.hu/parc-ferme/29871
Újabb érdekes statisztikát tett közzé az F1. Ezúttal azt számlálták össze, melyik pilóta mennyi pozíciót nyert eddig az első körökben. Noha sokan bemutattak remek startokat az eddigi 11 futamon, az ebből a szempontból legkiemelkedőbb versenyzőket mégsem az él-vagy a középmezőnyben találjuk. Kimi Raikkönen elsősége meglepő lehet, hiszen az Alfa Romeo nem épp a legerősebb autó idén, de úgy tűnik, a Jégember még így is képes vele csodákra. Sőt, a szintén gyenge Haasban még Mick Schumacher is befért ennek az összehasonlításnak a legjobb ötjébe.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Amikor az F1 és Le Mans találkozik
https://formula.hu/parc-ferme/29870
Ahogy azt már korábban beharangozták, a Le Mans-i 24 órás előtt Fernando Alonso lehetőséget kapott arra, hogy F1-es autót vezethessen a legendás aszfaltcsíkon. A verseny történetében ez az első alkalom, hogy Formula-1-es autó is pályára gurul. Alonso előbb magányosan tehetett meg egy kört, majd az Alpine egyéb modelljei társaságában folytatta a bemutatót.
F1 x Le Mans @alo_oficial @AlpineF1Team @SignatechAlpine @F1 #F1 #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/h3nu3G54s7
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
For the first time in the the history of #LeMans24, an @F1 car laps the Circuit de la Sarthe!@alo_oficial @OconEsteban @SignatechAlpine @AlpineF1Team @alpinecars #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/NIpBjsE7ek
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
A 86 400 egy fontos szám a Le Mans-i 24 órás verseny szempontjából
https://formula.hu/parc-ferme/29867
Ennyi másodpercig fog tartani a legendás verseny, mely ma délután indul el és vasárnap intenek majd le. Onnan is nézhetjük ezt persze, hogy 86 400 másodpercet kell végig csinálnia annak az egységnek, amely célba szeretne érni a viadalon, mindenesetre a Rolex nem ezért osztotta meg az információt a Twitteren. Az ismert márka most 20. alkalommal tölti be a hivatalos időmérő szerepét a versenyen, a svájci cég pedig borzasztóan büszke erre.
A rajt délután négy órakor lesz, az élről pedig a #7-es Toyota indulhat, miután Kamui Kobayashival a volánnál megszerezték a pole-pozíciót még csütörtökön.
The @24hoursoflemans starting today at Circuit de la Sarthe in France marks our 20th anniversary as the race’s Official Timepiece. In this supreme endurance test, drivers of the 62 cars must push the limits and embrace the flow of seconds, all 86,400 of them. #LEMANS24 #Perpetual pic.twitter.com/xNFvsJ3qpk
— ROLEX (@ROLEX) August 21, 2021
WTCR: Audi-vezetés az időmérő előtt, Michelisz és két zengős is a top 5-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29869
Még a leintéskor is úgy tűnt, magyar sikert hoz a WTCR második hungaroringi szabadedzése, hiszen Michelisz Norbert vezetett a kockás zászló belengetésekor. Nathanael Berthon azonban az utolsó pillanatban elhappolta a hyundaios elől az első helyet. Viszont nemcsak Norbi várhatja biztató előjelekkel az időmérőt, hanem a Zengő Motorsport is, hiszen Rob Huff a harmadik, Mikel Azcona pedig az ötödik legjobb idővel zárt – úgy, hogy a spanyol a két világkupás tréning között még egy Pure ETCR-futamgyőzelmet is behúzott. Ami a többi magyar érdekeltséget illeti: Boldizs Bence és Jordi Gené a 15. és 17. lett a másik két Zengő Cuprával – kettejük közé épp a bajnokságot vezető Jean-Karl Vernay ékelődött be –, a Münnich Hondát erősítő Tassi Attila viszont csupán a 21. időt autózta. A három részből álló kvalifikáció 15:30-kor kezdődik a mogyoródi pályán.
A 2. szabadedzés végeredménye:

DTM: Kelvin van der Linde szerezte meg a szombati pole-pozíciót
https://formula.hu/parc-ferme/29868
Az Audi dél-afrikai pilótája dominálta a nürburgringi hétvége szombat délelőtti időmérő edzését. Van Der Linde két tizeddel volt gyorsabb, mint a második helyen záró Philip Ellis a Mercedes volánja mögött, ami pedig a kvalifikáció szorosságát jól mutatja, hogy a 2. helytől lefelé sehol sem volt ekkora különbség a pilóták között. A második sort Marco Wittmann és Dani Juncadella foglalhatják majd el, az ötödik helyen pedig a beugróként szereplő Luca Stolz zárt.
A mostani mezőny az eddigi legnagyobb, hiszen összesen 23 indulóról van szó, köztük az a Michael Ammermüller, aki a Porsche autóját vezeti. A márkát sokan hiányolták a bajnokságból, ezen a hétvégén viszont ők is csatlakoztak.
What a performance in Quali 1 at the @nuerburgring! @KelvinvdLinde takes pole in Race 1.
— DTM (@DTM) August 21, 2021
Philip #Ellis on 2nd place, @Wittmannracing starts from 3rd.#DTM #DTM2021 #WeLoveDTM pic.twitter.com/B9KX9zdzZU
WTCR: Két zengős és Tassi is a top 10-ben nyitott a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29866
Szombat délelőtt az első szabadedzéssel vette kezdetét a Túraautó-világkupa magyarországi fordulója. A legjobb kört 1:52,995-tel Nestor Girolami autózta a Hondával, megelőzve Lynk & Có-s honfitársát, Santiago Urrutiát. A két argentint viszont egy magyar autó követte a Zengő Motorsportot erősítő Mikel Azcona révén: jól látszott egyébként, hogy a Cuprák kompenzációs súly nélkül versenyeznek a Hungaroringen, hiszen Rob Huff a nyolcadik, Jordi Gené pedig a 11. idővel zárt, egyedül Boldizs Bence lógott ki a 21. helyével.
Ami a többi magyar versenyzőt illeti: a hondás Tassi Attila kilencedik, míg a hyundaios Michelisz Norbert 14. lett – a 2019-es WTCR-bajnok ezredre azonos időt autózott a világkupa-éllovas kollégájával, Jean-Karl Vernay-jel. A Hondát és a Hyundait amúgy egyaránt alaposan megpakolták a mogyoródi hétvégére: előbbi 60, utóbbi 50 kilogrammos ballasztot cipel magával, miközben a Lynk & Co és az Audi csak tíz-tíz kilót kapott.
Az 1. szabadedzés végeredménye:

Ki döntött jól és ki rosszul az Osztrák GP végén megérkező esőben?
https://formula.hu/parc-ferme/29865
Kaotikus befutót hozott a legutóbbi MotoGP-futam, így volt miről beszélnünk a Formula Motocast újabb adásában, amelyben Sebestyén Peti Supersport-világbajnoki versenyzővel próbáltuk kibogozni, mi is a helyes döntés hasonló esetekben – a vonatkozó részt 20:02-től hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Jet skizéssel hangol a bajnoki harc folytatására Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/29864
A nyári pihenő a végéhez közeledik az F1-es mezőny számára, a Red Bull vb-aspiráns hollandja pedig máris visszaült a kormány mögé – még ha ezúttal nem is egy versenyautó, hanem egy jet ski volt az, amit „meghajtott”:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Libikókán a Formula–E – de merre indul el?
https://formula.hu/parc-ferme/29858
A múlt évtized utolsó éveiben igazi sikersztorinak bizonyult a Formula–E, de mostanra elkezdtek az első viharfelhők gyülekezni a sorozat felett: vajon végül zárlatos lesz az elektromos száguldás az esőben, vagy a villámok feltöltik majd? Ha kíváncsi vagy, mi rejlik e szörnyen képzavaros kérdés mögött, hallgasd meg a Formula Podcast legújabb adását, melynek 57. percétől a széria jövőjéről beszélgettünk!
>
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Indul a Le Mans-i 24 órás és a hungaroringi WTCR-hétvége - program
https://formula.hu/parc-ferme/29856
Délután négy órakor elrajtol a Le Mans-i 24 órás futam, de lesz WTCR, Superbike, DTM és IndyCar is.
Szombat
9:30-10:15 WTCR, első szabadedzés
10:20-10:40 DTM, első időmérő (Digisport 1)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
12:30-13:00 WTCR, második szabadedzés
13:30-14:30 DTM, első futam (Digisport 2)
14:00-14:40 Superbike, első futam
15:30-16:25 WTCR, időmérő (Sport 1)
16:00 WEC, Le Mans-i 24 órás rajtja (Eurosport)
23:00-24:00 IndyCar, időmérő (Aréna4)

fotó: dppi
Lauda vs. Hunt, Hakkinen vs. Irvine, Raikkönen vs. Hamilton vs. Alonso – a legszorosabb vb-végeredmények
https://formula.hu/parc-ferme/29863
Mivel idén jó esély van rá az eddig látottak alapján, hogy Lewis Hamilton és Max Verstappen versenyfutása csak a szezon legvégén dőljön el, a Formula-1 YouTube-csatornája összeszedte a tíz legkiélezettebb bajnoki végeredményt. A listára két pontnál nagyobb differencia fel sem fért, az élen pedig természetesen Niki Lauda emlékezetes, félpontos előnnyel behúzott 1984-es vb-címe áll – de vajon mely szezonok és párharcok fértek még be a top 10-be? A videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Spára hangolva: ez volt az előző két pole-kör Belgiumban
https://formula.hu/parc-ferme/29860
2019-ben Charles Leclerc, 2020-ban pedig Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Belgiumban - a Ferrari az egyenes részeken volt brutális, a tavalyi Mercedes viszont a középső szektorban "nyerte meg" ezt a csatát.
Sisakot-mezt cserélt egymással a MotoGP vb-éllovasa és Cristiano Ronaldo
https://formula.hu/parc-ferme/29862
Különleges vendége volt a minap a Juventus labdarúgó-csapata edzőmérkőzésének: Fabio Quartararo látogatta meg az olasz klubot. A Yamaha franciája találkozott a legnagyobb sztárokkal, így Cristiano Ronaldóval is, akitől ő egy mezt kapott, míg a portugál focistát egy bukósisakkal lepte meg a MotoGP világbajnoki éllovasa. Quartararo emellett azt is megmutatta, hogy ő is tűrhetően bánik a labdával:
@FabioQ20#ForzaJuve pic.twitter.com/gY3RffkUv0
— JuventusFC (@juventusfc) August 19, 2021
Ospite speciale allo Juventus Training Center in occasione del test con l'#Under23
— JuventusFC (@juventusfc) August 19, 2021
@FabioQ20 pic.twitter.com/XQlyvIUqaQ
Wolff nem a csapatvezetés, hanem inkább a tulajdonosként maradás mellett döntött a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/29859
Idén már nem téma, hogy Toto Wolff marad-e a Mercedesnél, pedig tavaly Lewis Hamilton szerződése mellett az ő jövőjéről szóltak a hírek. Wolff azonban úgy tűnik, hogy elkötelezte magát a projekt mellett, most erről is beszélt a GPFans Globalnak.
"Egy évig gondolkodtam azon, hogy folytassam-e és úgy döntöttem, hogy igen. A döntés azonban nem igazán arról szólt, hogy vezetni akarom-e a csapatot, inkább arról, hogy résztulajdonosként benne akarok-e maradni. Ez azt jelenti, hogy a csapat én leszek, én pedig a csapat leszek hosszabb távon és én így döntöttem. Három egyenlő tulajdonosként kiegészítjük egymást (a Daimler és az INEOS a másik kettő) és bármit is csinálok a csapatban, társtulajdonosként benne maradok. Amíg élvezem a versengést, addig csinálom, de talán majd spontán módon úgy döntök, hogy valaki más jobban tudná csinálni, gyorsabb, agilisabb, frissebb - de még nem most" - mondta Wolff.

fotó: dppi
Hatfordulós naptárat tett közzé a WEC 2022-re - megvan a Le Mans időpontja is
https://formula.hu/parc-ferme/29861
A WEC által közzétett 2022-es versenynaptárban március 12-13-án szerepel egy hivatalos "bemelegítés" Sebringben, aztán 18-án jön az ezer mérföldes futam ezen a helyszínen. Május elsején lesz a hat órás viadal Spánban, június 11-12-én rendezik a Le Mans-i 24 órás versenyt, majd július 10-én lesz Monzában, szeptember 11-én Fujiban és november 12-én, Bahreinben egy-egy hat órás futam.

Ezzel a körrel szerzett pole-t Le Mans-ban a Toyota - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29857
A pálya időmérős nagymestere, Kamui Kobayashi ezúttal sem talált legyőzőre - a csütörtök este, szürkületben futott Hyperpole-on ez a kör ért első rajtkockát az idei 24 órás versenyre.
Milyen az eső az F1-es autóból nézve?
https://formula.hu/parc-ferme/29855
Az F1 a sport megfoghatatlan részeit igyekszik időről időre közelebb hozni a nézőkhöz, mégpedig úgy, hogy maguk a pilóták öntik szavakba, milyennek is érződik az F1. A hivatalos YouTube-csatornán futó mini videósorozat most egy olyan jellemzőre fókuszál, amely eléggé hétköznapi, elvégre esőben jó eséllyel mindenki vezetett már, de egy F1-es autóval mégiscsak más. Az átlagosnál is erősebb koncentráció, fokozott érzékenység az autó minden mozdulatára, folyamatosan, körről körre alkalmazkodás – ha valami, akkor az eső igazi kihívás, és a legjobbat kívánja a pilótáktól. De legyen bármennyire nehéz, esőben vezetni jó móka – és ez még Kimi Raikkönen szájából is elhangzott! Ha kíváncsiak vagytok, melyik versenyzőnek milyen érzés megbirkózni a trükkös körülményekkel, a képre kattintással megnézhetitek.
Apjával együtt első Le Mans-i 24 órásán vesz részt Magnussen, az Indy 500-at is kipróbálná
https://formula.hu/parc-ferme/29854
A Formula-1-ből idén kikerülő Kevin Magnussennek egy álma válik valóra hétvégén: apjával, Jan Magnussennel együtt versenyez a Le Mans-i 24 óráson, a High Class Racing Oreca-Gibson LMP2-es versenygépével állnak rajthoz (a harmadik pilóta Anders Fjordbach). Magnussen elárulta, titkos vágya egy másik legendás futamot, az Indy 500-at is teljesíteni.
„Mindig is úgy voltam, hogy ki akarok próbálni bizonyos versenyeket, ha befejeztem az F1-ben. Le Mans egy közülük, az Indy 500 egy másik, a daytonai 24 órás a harmadik. Az Indy 500-at nagyon szeretném megpróbálni egy napon. Nem tudom, mennyi esélyem van rá, de jó pár éve álmodok erről” – mondta a Motorsportnak a dán, aki a Haastól való távozás után az IndyCarról is tárgyalt a Ganassi csapattal, de végül az istálló IMSA-részlegén kötött ki a Cadillac DPi-ben, amellyel Daytonában is versenyzett. 2022-ben sem valószínű az IndyCar-szerződés, mivel a Peugeot WEC-versenyzője lesz az új Hypercarral.

Hogy lehet egy szezonzárón a mezőny fele bajnokesélyes?
https://formula.hu/parc-ferme/29842
Még az évzáró hétvége második futama előtt is a mezőny fele plusz egy fő, azaz tizenhárom versenyző rendelkezett matematikai eséllyel arra, hogy a Formula–E első világbajnoka legyen. A Formula Podcast történetének első olyan adásában, melyet teljes egészében az „elektromos királykategóriának” szenteltünk, többek között arra is megpróbáltunk magyarázatot találni, hogyan történhetett ez meg. Az adás e szakasza 08:06-tól hallható.
>
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Eddig bírta George Russell versenyzés nélkül
https://formula.hu/parc-ferme/29853
Egy hét van még vissza a Formula-1-es nyári szünetből, a Görögországban nyaraló George Russellnek azonban elég volt a pihenésből, ezért négykerekű versenygépbe pattant. „Vissza oda, ahol minden kezdődött” jeligével a brit egy személyre szabott, 63-as rajtszámot viselő és Williams-színekre emlékeztető gokartot hajtott meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon











