Kilökték az élről Alesit Monacóban, a büntetett a dobogóra sem állt fel
https://formula.hu/parc-ferme/28765
Elképesztően izgalmas futamot hozott a Monaco Historic Grand Prix egyik kategóriája, amelyben az 1970-es évek F1-es autói csaptak össze. A versenyt sokáig Jean Alesi vezette Niki Lauda 1974-es Ferrarijával, parádés védekezést bemutatva az 1976-os Lotusszal támadó Marco Wernerrel szemben. A hajrához közeledve azonban a célegyenesben – vélhetően Alesi félreváltásának köszönhetően – Werner megpöckölte hátulról a Ferrarit, amely így a falba állt, a francia futama pedig véget ért.
Nem sokkal később egy másik baleset miatt piros zászlóval véget vetettek a viadalnak, Werner azonban nem sokáig tekinthette magát győztesnek, ugyanis a koccanás miatt 15 másodperces büntetést kapott, így a harmadik helyig csúszott hátra (a futamot így Michael Lyons nyerte egy McLaren M26-ossal). A háromszoros Le Mans-győztes tiltakozásul fel sem állt a dobogóra, majd a trófeáját is otthagyta, amikor távozott a pódiumceremónia helyszínéről.
„Még mindig pezsgő érzés fog el” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/38396
Lewis Hamilton a 18. szezonját teljesíti a Formula-1-ben, 39 évével a mezőny második legidősebb tagja, ennek ellenére jövőre még új fejezetet indít a karrierjében azzal, hogy a Mercedestől átigazol a Ferrarihoz. A hétszeres világbajnok elmondta: a mai napig ugyanazt az izgatottságot érzi, amikor F1-es autót vezethet, mint pályafutása elején, és valószínűleg ez az oka annak, hogy még mindig a versenypályákon láthatjuk őt:
„Személy szerint amikor első alkalommal bekötnek és beindítják az autót, ugyanaz a pezsgő érzés fog el belül. És amikor leveszik a gumimelegítőket, kihajtasz a garázsból a bokszutcába, majd az 1-es kanyarba és teljesíted az első kört, még mindig hatalmas izgalom lesz úrrá rajtam. Sokszor megcsípem magam, hogy még mindig ezt csinálhatom. Azt kívánom, bárcsak ezt mindannyian éreznétek és megtapasztalnátok” – idézi Hamiltont a RacingNews365.com portál.
„De ami a legklasszabb, és valószínűleg ezért versenyzem még mindig, mert nem vált ez annyira megszokássá, hogy már ne érezném. Ha érzéketlen lennék rá, az szívás lenne, és valószínűleg mást csinálnék akkor. De vadászgépekkel kellene repülnöm vagy valami hasonló, hogy ennek csak a közelébe kerüljek.”
Hakkinen szerint nem lehet elkapni a McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/38394
Mika Hakkinen, a finnek kétszeres világbajnokának véleménye szerint a McLarennél minden adott a sikerhez, és szerinte a riválisok nem lesznek képesek arra, hogy fejlesztéseikkel átugorják a brit istállót.
„Hogy padlógázon fognak-e menni és dominálnak? Remélem, hogy igen. Nem gondolom, hogy bármely más csapat képes lehet arra, hogy fejlesztésekkel megelőzze őket” – mondta Hakkinen.
„A McLarennél megvannak az eszközök, a versenyzők, a tervezők és a menedzsment is ahhoz, hogy nyerjenek. Nagyszerű partnereik vannak, akik megfelelő támogatással látják el ezt a nagyszerű csapatot. Nem gondolom, hogy bárki képes lesz elkapni őket” – tette hozzá 1998 és 1999 világbajnoka.
A szezon első fele dönthet 2025-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38395
Két év múlva új szabályok érkeznek az F1-be, mely jelentős kihívás elé állítja majd a csapatokat. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke mindezek fényében úgy véli, a következő évi erőviszonyok viszonylag korán konszolidálódhatnak, hiszen a legtöbb csapat már a szezon első felében teljesen átállhat a 2026-os autó fejlesztésére.
„A szabályok nem teszik lehetővé, hogy januárnál korábban elkezdjünk dolgozni a 2026-os autón. Úgy vélem, hogy ez jó döntés volt annak idején, hiszen így mindenki ugyanakkor kezdheti majd el a munkát” – mondta Wolff.
„Véleményem szerint a legtöbb csapat meglehetősen korán átáll majd a 2026-os autójának a fejlesztésére, mindössze néhány hónapos eltérések lehetnek. Ami az erőviszonyokat illeti, az első néhány versenyen már minden a helyére kerülhet. Nem tartom valószínűnek, hogy sok fejlesztést fogunk látni a nyári szünetet követően” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
Leclerc: Le Mans igen, Indy 500 talán
https://formula.hu/parc-ferme/38393
A Ferrari monacói versenyzője mindenképp szeretné megmérettetni magát egy napon a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen, az Indy 500 azonban kevésbé hozza lázba – ennek ellenére nem zárja ki az indianapolisi indulást.
„Nagyon érdeklődőm aziránt, hogy egy napon reszt vegyek a Le Mans-i versenyen. Az Indy 500-on különösképpen nem gondolkodtam, de talán egyszer az is szóba jöhet.”
„A Le Mans határozottan érdekel, az egy olyan verseny, ahol mindenképp szeretnék elindulni. Nem tudom pontosan, hogy mikor, remélhetőleg hamarosan sor kerül rá” – tette hozzá Leclerc.
Ricciardo: „Mindent vagy semmit” a szezon végéig
https://formula.hu/parc-ferme/38388
Miután a VCARB F1-es csapatánál bizonytalan a jövője, a jelenlegi rajtrács egyik legrutinosabb versenyzője, Daniel Ricciardo tisztában van vele, hogy ha nem tudja a maximumot kihozni a következő versenyekből, nem lesz folytatás számára a királykategóriában. Éppen ezért a szezon hátralévő részét „mindent vagy semmit” mentalitással közelíti meg:
„Így kell gondolkodnom, és ha úgy érzem, hogy ez kezd elpuhulni, akkor egy kicsit fel kell ráznom magam. Amikor nagyobb a tét, amikor a nyomás egy kicsit nagyobb, az bizonyos értelemben növeli bennem azt a szikrát, és megakadályozza, hogy úgyszólván elkényelmesedjek” – mondta az ausztrál, majd hozzátette:
„Nagyon fontos futamok következnek. De még ha valamilyen oknál fogva nem is lennének azok, még ha ma alá is írtam egy szerződést, akkor is azt kell mondanom magamnak, hogy azok, mert úgy gondolom, hogy így működöm a legjobban” – fejtette ki Ricciardo, akinek könnyen lehet, hogy ez a nyolc futam sem adatik meg, hanem még ebben a hónapban befejezi F1-es karrierjét, ahogy azt a Formula Podcast legutóbbi adásának elején kifejtettük:
Alonso és Norris: Akikről lecsúszott a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38392
A Red Bull Racingnél töltött húsz éve apropóján kérdezte meg az Inside Line podcast Helmut Markót az energiaitalosoknál teljesített két évtizedről, s többek között azt is megkapirgálták, hogy előfordult-e, hogy mindenképpen meg akartak szerezni egy versenyzőt, de végül ez valamiért nem jött össze. Marko aláhúzta, hogy nagyon büszke arra, hogy két versenyző is bajnok lett a Red Bull-csapatok színeiben, de elismerte, hogy két pilótáról is lemaradtak:
„Még mielőtt elkezdtünk volna nyerni, nem is emlékszem pontosan, melyik évben, talán 2008-ban vagy ilyesmi, tárgyaltunk Alonsóval. Azt hiszem, nem vette minket elég komolyan, így aztán nem jött össze a dolog” – mondta Marko, majd felidézte a másik, nagyjából egy évtizeddel későbbi esetet is:
„Lando Norrisszal komoly tárgyalásokat folytattunk, és egy szerződést már elő is készítettünk számára az AlphaTaurihoz, vagyis akkor még Toro Rossóhoz” – emlékezett vissza Marko az esetre, amikor nem sikerült elhappolni a McLaren elől a jelenleg épp a Red Bull ellen bajnoki csatát folytató britet: „Sajnos kiderült a dolog, s az ő szerződésükben volt egy záradék, ami véget vetett ennek a közös munkának Landóval.”
Russell: Az erős motor nem garancia a 2026-os sikerre
https://formula.hu/parc-ferme/38391
Bár jelen pillanatban nincs szerződése 2026-ra, és olyan hangokat is hallani, miszerint Toto Wolff Max Verstappen megszerzéséért indított hadjárata veszélybe sodorhatja a helyét, George Russell lelkesen várja az új érát, s a RacingNews365 által idézett nyilatkozatában megpróbált úgy kommunikálni, mint akit nem zavar a bizonytalanság: „Szuper izgalmas a 2026-os év a Mercedesszel. Még semmi sincs aláírva a jövőre nézve, de nem is gondolkozom ezen, tényleg” – mondta Russell.
A brit rámutatott, hogy bár nagyon bízik a Mercedes újgenerációs erőforrásában, ez önmagában nem garancia a sikerre, hiszen más csapatok is használják a Brixworth-ben készülő motorokat: „A Mercedes nagyszerű hely lesz, különösen a motorok tekintetében, de több csapat is Mercedes-motorral fut, szóval nem lehetünk túlságosan elbizakodottak csak azért, mert úgy gondoljuk, hogy gyors motorunk lesz.”
„A McLarennek is lesz egy gyors motorja, és a Williamsnek is lesz egy gyors motorja. Jelenleg a McLaren ver minket. Nem tekintek rájuk ügyfélcsapatként, mert minden egyenlő. Ők egy önálló csapat, mely ugyanazzal a motorral fut, mint mi. És jelen állás szerint jobb munkát végeznek nálunk.”
Raikkönen a fiáról: A legfontosabb, hogy jól érezze magát!
https://formula.hu/parc-ferme/38390
A monzai paddock egyik legnagyobb sztárja az F1-ből való visszavonulása óta a nyilvánosság előtt viszonylag ritkán mutatkozó Kimi Raikkönen volt, aki – ha már ott volt – interjút adott a száguldó cirkusz hivatalos honlapjának, melyben többek között arról kérdezték, mivel töltötte az elmúlt éveket, mióta már nem szerepel az F1-ben. Raikkönen válaszában röviden beszélt három gyermekéről, köztük a gokartos karrierjét építhető Robinról:
„Mozgalmas volt. Olaszországba költöztünk, Robin szerelője lettem, Rianna tornászik, és megszületett a legkisebb is. Sűrű a családi élet, de nagyszerű!” – mondta Raikkönen, majd arra a kérdésre is válaszolt, hogy fia eljuthat-e az F1-ig a gokartozástól: „Élvezi, és minden rendben megy. Meglátjuk, mi lesz belőle, ki tudja, lesz-e valami lehetőség. De a legfontosabb az, hogy jól érzi magát!”
És hogy hogy érezte magát Monzában? „Remekül! Meglátogattam sok embert, jó újra itt lenni. Szerintem a gyerekek is örömmel jöttek, élvezték, sok régi baráttal találkoztam, szóval nem panaszkodhatom. Persze sok új arc is volt a csapatoknál, melyeket meglátogattam, gyorsan változnak a dolgok!”
A Williams idő előtt „elkérné” Sainzot a Ferraritól
https://formula.hu/parc-ferme/38389
A Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt távozni kényszerülő Carlos Sainz a következő idényt a Williams színeiben kezdi meg, s a csapatfőnök, James Vowles bízik benne, hogy a szezonzáró teszten már kékben láthatja a spanyolt: „Még meg kell állapodnunk a Ferrarival, hiszen 2024 végéig szerződése van velük, de remélem, hogy Abu Dhabiban már az autóban láthatjuk őt” – nyilatkozta Vowles, aki arra is kitért, milyen reményei lehetnek a Monzában szépen debütáló Franco Colapintónak tekintve, hogy a Williamsnek már megvan a felállása 2025-re.
„Mivel az akadémiánk tagja, a mi felelősségünk az, hogy vele és a körülötte lévő csapattal együtt dolgozzunk a jövőjén. És vannak lehetőségek más versenysorozatokban is. Attól függően, hogy hogyan teljesít, a jövő bizonyos mértékig az ő kezében van, ez alatt azt értem, hogy ha kivételesen jól teljesít, akkor biztosan itt marad, mint tartalékversenyző” – mondta Vowles, majd hozzátette:
„Igazság szerint senki sem tudja, hogy milyen lehetőségek adódhatnak bármely csapatnál 2025-ben vagy 2026-ban, szóval olyasvalakibe fektetünk be, akinek szerintem lesz lehetősége. És még most is vannak szabad helyek a rajtrácson!”
Kiket választana Le Mans-i csapattársnak Verstappen?
https://formula.hu/parc-ferme/38387
Max Verstappen már többször kifejezte érdeklődését más kategóriák és versenysorozatok iránt, amelyeket F1-es karrierje után kipróbálna. A listája első helyén pedig alighanem a Le Mans-i 24 órás verseny áll, így meg is kapta a kérdést a Red Bull e-sport-versenyzője, Jarno Opmeer YouTube-csatornáján, hogy kiket választana maga mellé csapattársnak a legendás viadalra. A holland két olyan pilótát választott, akik az F1-ben is megfordultak és a WEC-ben is nyertek:
„Az egyik pilóta, akit határozottan szeretnék a csapatomban, az Nyck de Vries. Gyors és nagyon könnyű, ami jelenleg nagyszerű tulajdonság Le Mans-ban. Aztán folyamatosan viccelődünk Fernandóval [Alonso], hogy közösen akarunk majd indulni, szóval ez klassz lenne. Úgyhogy ezzel meg is van a három versenyző!”
Verstappen azért persze az édesapját, a Le Mans-t szintén megjárt Jost is említette: „Állandóan mondom apukámnak, hogy meg kellene csinálnunk. De ő nem akarja, szóval őt adnám hozzá negyediknek. Szórakoztató hét lenne, az biztos!”
Videó: Raikkönen fia „F1-es üléspróbán” járt a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/38386
Visszavonulása óta Kimi Raikkönen elvétve fordult meg a Formula-1-es paddockban, a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon azonban ő is megjelent a helyszínen. S ha már ott volt, a Mercedes rövid videója alapján az Ezüst Nyilakhoz is benézett a családjával, a már szép gokartos eredményeket is felmutató fia, Robin pedig még a W15-ösbe is beülhetett:
Iceman 2.0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 6, 2024
Kimi Raikkonen brought his son into our Monza garage for a seat fit in the W15.
See you in a few years, Robin pic.twitter.com/8LZnhi2xYE
Bagnaiáé a misanói péntek Marquez és Martin előtt
https://formula.hu/parc-ferme/38385
Alig néhány nappal az Aragóniai GP után már Misanóban, a San Marinó-i Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. Délelőtt Jorge Martin diktálta a tempót, a már téttel bíró délutáni tréningen viszont a múlt vasárnapi ütközés után némi váll- és nyakfájdalmakkal küzdő Francesco Bagnaia volt a leggyorsabb.
Őt szűk két tizedmásodperces távolságból követte Marc Marquez, majd jött Jorge Martin, valamint Franco Morbidelli és Enea Bastianini, azaz az első öt helyet Ducatik sajátították ki. A top 10-ben – és ezáltal a holnapi Q2-ben – viszont rajtuk kívül már csak Marco Bezzecchi képviseli a bolognai márkát, befért azonban két KTM Pedro Acostával és Jack Millerrel, egy Aprilia Maverick Vinalesszel, valamint kisebb meglepetésre egy Yamaha Fabio Quartararóval. A pénteki napot gyomorbántalmak kihagyta Joan Mir.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'30.685 | |
2. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'30.870 | 0.185 |
3. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'30.966 | 0.281 |
4. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'30.967 | 0.282 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 1'31.067 | 0.382 |
6. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'31.203 | 0.518 |
7. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'31.229 | 0.544 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'31.301 | 0.616 |
9. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'31.313 | 0.628 |
10. | Jack Miller | KTM | 1'31.320 | 0.635 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'31.422 | 0.737 |
12. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'31.433 | 0.748 |
13. | Pol Espargaró | KTM | 1'31.434 | 0.749 |
14. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'31.724 | 1.039 |
15. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'31.735 | 1.050 |
16. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'31.779 | 1.094 |
17. | Alex Rins | Yamaha | 1'31.886 | 1.201 |
18. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'31.908 | 1.223 |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'31.961 | 1.276 |
20. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'32.208 | 1.523 |
21. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'32.227 | 1.542 |
22. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'32.388 | 1.703 |
23. | Stefan Bradl | Honda | 1'33.816 | 3.131 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Colapinto sosem érzett még olyan fájdalmat, mint az F1-es autóban
https://formula.hu/parc-ferme/38384
Mivel csak néhány nappal korábban tudatta vele a Williams, hogy Monzában F1-es autóba ülhet és azzal versenyezheti végig a hétvégét, így a debütálására való felkészülés nem volt éppen ideális Franco Colapinto esetében.
Az argentin versenyző az Olasz Nagydíj végén, a kockás zászló alatt áthaladva jelezte is a csapatrádióban, hogy mit érez – ezt érdemes idézni.
„Igazad volt abban, hogy fájni fog a futam vége.. ááá… sosem éreztem még ilyen fájdalmat egy versenyautóban korábban! Kezdenünk kell pár dolgot az üléssel, de nagyon élveztem. Köszönöm szépen” – mondta a mérnökének, aki így válaszolt:
„Biztos, hogy megtaláljuk a megoldást, és a tested is hozzá fog szokni. Ezek most gyors autók, üdv az F1-ben” – reagált.
Majd Colapinto következő mondata is beszédes volt azt illetően, hogy mennyire újonc még:
„Igen, igen, biztos. Mondjatok mindent, hogy mit kell csinálnom, amikor megállítom az autót a parc fermében, mert fogalmam sincs róla…”
„Adriannel is szenvednénk” – állítja Horner
https://formula.hu/parc-ferme/38383
Nem gondolja, hogy Adrian Newey távozása miatt esett vissza a Red Bull teljesítménye – erről beszélt Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke.
A brit szerint a problémák még akkor kezdődtek, amikor Newey is a csapatnál volt, az általa elképzelt fejlesztések nem működtek később, úgyhogy szerinte nincs összefüggés aközött, hogy elvesztették a mérnökzsenit, és hogy a pályán is elfogyott az előnyük.
„Szerintem ugyanezek a problémáink lettek volna vele is, mert ezek már léteztek, és egy ember hozzáadott értéke sosem ilyen drámai ennyire gyorsan. Miamiban kezdett el megmutatkozni, és Adrian ott volt még Miami pénteki napjáig, szóval nem létezik, hogy ennek ilyen gyorsan jelentkezett volna a hatása” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.
Az F1 hivatalos partnere lesz a Ferrarival szakító szponzor
https://formula.hu/parc-ferme/38382
Mint arról mi is írtunk, a Santander a 2024-es Formula-1-es idény végén távozik a Ferrari támogatóinak sorából. A Scuderia nyert viszont egy új szponzort is az UniCredit révén.
Viszont a Santander sem távozik a sportból, ugyanis bejelentették, hogy 2025 elejétől kezdve magának az F1-nek lesz a hivatalos banki partnere. Az együttműködés értelmében a Santander logói feltűnnek a pálya széli reklámtáblákon számos nagydíjon, így az amerikai versenyeken vagy épp Spanyolországban, de emellett exkluzív tartalmakat is ígérnek a rajongóknak.
Csaknem fél évszázada nem volt olyan változatos az F1, mint idén
https://formula.hu/parc-ferme/38381
Azzal, hogy Charles Leclerc és a Ferrari nyerte vasárnap a Formula-1-es Olasz Nagydíjat, immár négy csapat mondhatja el magáról, hogy legalább három versenyen győzni tudtak 2024-ben: a Scuderia mellett a Red Bull, a McLaren és a Mercedes. Márpedig ilyesmire, hogy négy csapat is legalább három győzelmet arasson egy szezonon belül, az F1 háromnegyed évszázada íródó történetében még csak kétszer volt példa ezt megelőzően.
Értelemszerűen ennek teljesüléséhez persze szükséges az is, hogy egy idény legalább 12 nagydíjból álljon, erre pedig először 1968-ban volt példa, de ha onnan számoljuk ezt a statisztikát, akkor is kifejezetten ritkaságnak számít az ilyesfajta kiegyenlítettség és változatosság. A másik két szóban forgó évad az 1974-es és az 1977-es – magyarán legutóbb 47 éve fordult elő ilyesmi. Mindkét említett szezonban ott volt a triplázó istállók között a Ferrari és a McLaren, valamint a Lotus is, emellett pedig 1974-ben a Brabhamnek, 1977-ben pedig az akkor debütáló Wolfnak jött össze három siker.
„Fantasztikus” – így jellemezte Colapinto debütálását a Williams F1-es főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/38380
Első Formula-1-es nagydíját teljesítette Monzában a Logan Sargeantot váltó Franco Colapinto. Aki abszolút megállta a helyét: bár a Q1-ben belehibázott a mindent eldöntő körébe és kiesett a 18. helyen, a futamon egészen a 12. pozícióig kapaszkodott előre, ami még úgy is megsüvegelendő teljesítmény a Williamsszel, hogy a csapattárs Alexander Albon közben pontot szerzett. Colapinto úgy érzi, neki is lett volna erre a sansza a kvalifikációs hiba nélkül, míg a Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles ezzel együtt is csak dicsérni tudta az argentin újoncot a csapat futam utáni videójában:
„Franco ezen a hétvégén, figyelembe véve, hogy kivettük az F2-ből és egyből beraktuk az F1-be – de természetesen jelentős felkészüléssel a színfalak mögött –, jó munkát végzett. Tökéletesen hajtotta végre a versenyt, előrelépdelt, előzött autókat. És szerintem ha az időmérő tényleg a tervek szerint alakul – és csak az átláthatóság kedvéért mondom: bőven egy tizeden belül volt Alexhez, ahogy átment a 7-es kanyaron, vagyis nagyon-nagyon közel –, akkor vasárnap valószínűleg esélye lett volna harcba szállni a pontokért. Ez pedig fantasztikus első alkalommal egy adott autóval.”
Sainz szerint a vb-címért is harcolhat a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38379
Akár a konstruktőri vb-címet sem tartja kizártnak Carlos Sainz: az Olasz Nagydíjon a Ferrari szerezte a legtöbb pontot, és bár az utóbbi hetekben, hónapokban nem beszéltünk róluk ilyen kontextusban, de látótávolságon belül vannak az olaszok a Red Bullhoz és a McLarenhez is a gyártók tabelláján.
„Olaszországban éles meccsben voltunk a McLarenekkel, olyanok jelentettek különbséget, mint a szélárnyék. Fontos volt a konstruktőri bajnokság szemszögéből, hogy mi szereztük a legtöbb pontot. Ez azt jelenti, hogy van esély, nemcsak arra, hogy idén még több győzelmet arassunk, hanem arra is, hogy harcoljunk a vb-címért. Szerintem ha gyorsak tudunk lenni máshol is, akkor szoros lesz a küzdelem a McLaren és a Red Bull ellen” – mondta a spanyol.
Sainz azért azt is hozzátette, hogy Monza speciális helyszín, így nem lehet ebből kiindulni – mindenesetre nyolc versenyhétvégével a szezon vége előtt 39 pont a hátrányuk a Red Bullhoz és 31 a Mclarenhez képest.
fotó: Scuderia Ferrari HP
Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában
https://formula.hu/parc-ferme/38378
A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.
A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.
Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.
Vasseur a fejlesztések fontosságát emelte ki
https://formula.hu/parc-ferme/38377
A Ferrari csapatfőnökének véleménye szerint a Monzában aratott győzelmük leginkább a gumikezelésnek volt köszönhető, ám az Olasz Nagydíjra hozott fejlesztéseik jelentősek voltak.
„Hogy őszinte legyek, a monzai pályán elég nehéz látni azt, hogy mennyit is jelentenek a fejlesztéseink. A soron következő pályák karakterisztikája nagyon eltérő lesz” – mondta Fred Vasseur.
A francia szakember úgy véli, hogy az élcsapatök közötti szoros verseny miatt minden egyes újítás kiemelet fontossággal bír.
„Azt látjuk, hogy az időmérőn hat vagy hét autó is kevesebb, mint egy tizeden belül van egymáshoz képest. Minden egyes fejlesztés különbséget jelenthet. A mostani csomag természetesen kulcsfontosságú volt, de a mutatott tempónk leginkább a gumikezeléshez volt köthető” – tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.