Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28533
Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.
Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.
Dale Earnhardt Sr's 1984 Wrangler Chevrolet Monte Carlo.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) March 31, 2021
Get us that podium and the drive is all yours, @DanielRicciardo. @DaleJr @NASCAR pic.twitter.com/wyplavg8G3
Több, mint 250 fővel gyarapszik az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/29230
Jelentős bővülésre készül az F1-es élmezőnybe vágyódó Aston Martin F1-es istálló. A gárda alig három évvel ezelőtt még Force Indiaként került csődeljárás alá, ami után Lawrence Stroll kezébe került. A kanadai üzletember azóta igazgatja a csapatot, aminek a tervek szerint jövő nyáron nyílik meg új, Silverstone-ban épülő gyára. Otmar Szafnauer csapatvezető elárulta, emiatt tervezik a bővítést.

"Jelenleg körülbelül 535-en vagyunk, és a 800-as nagyságrendet közelítjük meg attól függően, a költségplafon mellett mi a megfelelő méret. Jelenleg is ezen dolgozunk: hozzánk hasonló személyiségeket keresünk, akik az Aston Martin Racinghez akarnak csatlakozni, hogy a lehető legmagasabb szinten versenyezzenek. Jól halad a folyamat."
Szafnauerék tudják, az előttük áló feladatok nem lesznek könnyűek. Jelenleg a konstruktőri hatodik helyen állnak, de természetesen ennél feljebb szeretnének lenni. "Előttünk nagyobb rés van a csapatok között, mint mögöttünk. Még az ötödik hely megszerzése sem lesz könnyű, de mindent megteszünk érte" - idézte őt a Formula1.com.

Ha lemaradtál az IndyCar detroiti futamairól, itt pótolhatod a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/29228
Két igen mozgalmas versenyt teljesített az amerikai sorozat mezőnye a mögöttünk hagyott hétvégén – íme, ezek hivatalos videós összefoglalói:
MotoGP: Dupla Misano és dupla Austin a távol-keleti futamok helyett?
https://formula.hu/parc-ferme/29229
Míg az európai fordulók többé-kevésbé biztonságban vannak a gyorsaságimotoros-vb 2021-es szezonját illetően, a tengerentúli futamok sorsa továbbra is kérdéses a koronavírus-járvány alakulása miatt. A jelenlegi állás szerint októberben Japánba, Thaiföldre, Malajziába és Ausztráliába is ellátogatna a MotoGP, ám ez jó eséllyel változni fog. Ausztráliáról gyakorlatilag lemondhatunk, hiszen 2022-ig náluk biztosan nem lesz teljes határnyitás, így hacsak nem kap kivételt a mezőny, karantén várna a motorosokra. A Japán GP sorsa nagyban függhet az olimpia sikerességétől – kérdés, hogy van-e ideje augusztus közepéig várni a döntéssel a Dornának –, míg Malajziában és Thaiföldön egyaránt eléggé lassan halad az oltási program. Az biztos, hogy egynél több versenyre lenne szükség a Távol-Keleten, méghozzá nézők előtt, különben anyagi szempontból nem érné meg az utazás a paddock számára.
Sajtóhírek szerint ugyanakkor van már forgatókönyv arra az esetre, ha le kellene fújni néhány vagy az összes ázsiai és ausztrál nagydíjat. A Paddock-GP.com információi szerint ebben az esetben Austin lehetne a beugró: az Amerikai Nagydíjat ugyanis nem törölték, csupán elhalasztották az eredeti tavaszi időpontjáról. Ám az amerikai kiruccanással is az a helyzet, mint az ázsiaival, azaz egy futamért nem érné meg átcuccolni másik kontinensre, és mivel Argentínában nem túl jó a vírushelyzet, felmerült, hogy két fordulót rendezzenek a Circuit of the Americas versenypályán. Ez az opció egyébként az F1-ben is állítólag terítéken van, ami különösen érdekes, hiszen az ő USA-béli versenyeik is októberben esedékesek. Mindenesetre úgy hírlik, most jobb esély van egy amerikai, semmint egy ázsiai túrára – emellett pedig még arról is pletykálnak, hogy további pótlásként az európai idényt is meghosszabbítanák azzal, hogy Misanóban is dupla fordulót rendeznének szeptember végén.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotó: MotoGP Media
Így festenének az F1-es autók focimezes dizájnnal
https://formula.hu/parc-ferme/29227
Néhány napja elkezdődött a foci-Eb, ez pedig megihlette a Tim Holmes Design készítőit, akik megálmodták, hogyan néznének ki a Formula-1-es versenygépek, ha az egyes válogatottak mezének színeiben pompáznának. Alább egy válogatás, de továbbiak is fellelhetők az Instagram-oldalukon:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nyolc óra négy percbe sűrítve: ez történt Portimaóban
https://formula.hu/parc-ferme/29226
A hétvégén futották Portugáliában a WEC-szezon második fordulóját – ha esetleg lemaradtál a nyolcórás versenyről, az alábbiakban pótolhatod a legfontosabb történéseket:
Szörnyű: egy bukkanó után totálkárra törte autóját a raliversenyző - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29224
Egy hétvégi, Bulgáriában rendezett raliversenyen történt az alábbi rémes baleset a török Soylu Ugur - Dincer Aras kettőssel - egyszerűen csak eldobta az autót a bukkanó, majd óriási tempóval leszánkázott az útról és óriási becsapódás következett. Ahogy mondani szokás, az anyagi kár jelentős, a nagy szerencse pedig az, hogy komoly sérülést sem a pilóta, sem a navigátor nem szenvedett. Érdekesség, hogy a páros egyébként vezette a futamot...


Perez: Nem volt jó, hogy lecseréltek Vettelre, de nem is volt olyan tragédia, mint gondolnák
https://formula.hu/parc-ferme/29223
Sergio Perezt a Sky Sports kérdezte arról, hogy hogyan tekint vissza arra, amikor tavaly kiderült: nem folytathatja az Aston Martinná váló Racing Pointnál, mert a csapat úgy döntött, hogy a helyére szerződteti Sebastian Vettelt. Sokan úgy gondolják, hogy Perez ott óriási pofont kapott, amelyből kicsit "kihúzta" a Red Bullnál kialakult helyzet és az, hogy esélye nyílt "felfelé bukni" - ő nem úgy tekint vissza arra az időszakra, mint egy óriási gödörre.
"Nem mondom, hogy jó hírek voltak ezek, de nem nevezném mélypontnak sem. Szerintem a kívülállól úgy gondolják, hogy az micsoda katasztrófa volt, de számomra nem volt az, ezt őszintén mondom. Szerintem aki belép a Formula-1-be, az tudja, hogy ez nem tart örökké és egy nap kikerül ebből. Ez a sport természete, fel kell rá készülni. Minden lehetőségből ki kell hozni az abszolút maximumot és azzal kell boldognak lenni" - mondta erre Perez.

fotó: dppi
Vettel, Ricciardo, Senna: az F1 nagy mutogatásai - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29225
Az összeállítás szerint Sebastian Vettel viszi a prímet, ha a kezével kell gesztikulálni az autóban ülve - az F1 válogatása ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Szeretne amerikai pilótát a Haas, de egyelőre nincs, akit ki lehetne emelni
https://formula.hu/parc-ferme/29222
Évek óta ott van a Formula-1-ben a Haas és a csapat megjelenése óta folyamatos kérdés, hogy mikor lesz már amerikai pilótájuk, hiszen ez nem titkolt célja Gene Haasnak. Most Günther Steiner csapatfőnök kapott kérdést ezzel kapcsolatban - mint mondta, bármikor szívesen leigazolnak egy amerikait, ez valóban cél, viszont továbbra sincs senki még a láthatáron se, aki szóba jöhet.
"Vannak ígéretes srácok a Formula-3-ban, de türelmesnek kell lennünk, már csak a szuperlicensz miatt is, mert az még egy amerikainak sincs. Kell a licensz és kell a tehetség, ilyen amerikai jelenleg nincs - ráadásul az ilyen amerikai pilóták otthon is nagyon jó munkákat kapnak más szakágakban, sorozatokban" - tette hozzá Steiner. Mint mondta, keresik a megfelelő jelöltet, de még nem találták meg - amint ez megtörténik, azon lesznek, hogy náluk legyen F1-es.

fotó: dppi
Pedrosa tippjének köszönhetően nyert Oliveira Barcelonában?
https://formula.hu/parc-ferme/29221
Amióta a KTM leszerződtette tesztversenyzőnek a Hondánál 13 évet lehúzó és számos nagydíjat nyerő Dani Pedrosát, az osztrák márka vezetése és motorosai is rendre dicsérik a spanyol szerepvállalását a gyártó fejlődésében. Ebből kaphatunk egy újabb ízelítőt a MotoGP Katalán Nagydíjon készült videójában, amelyben szokás szerint a leintés utáni kulisszák mögé pillanthatunk be. Meghallgathatjuk a győztes Miguel Oliveira és a dobogós Jack Miller párbeszédét, de a legérdekesebb rész az, ahol a KTM-es házi ünneplés során a portugál elárulja, hogy Pedrosa javaslatára döntött a kemény gumikeverék mellett – még ha a spanyol el is vicceli ezt azzal, hogy ő nem próbálta ki azt, így könnyen adott tanácsot:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hogyan lehet 46 évesen is Indy 500-at nyerni?
https://formula.hu/parc-ferme/29220
A négyszeres Indy 500 győztes Hélio Castronevest a Formula Podcast legutóbbi adásában arról is kifaggattuk, hogyan lehet az 50 felé tartva is megőrizni azt a csúcsformát, ami egy ilyen sikerhez szükséges… Az adás ezen szakaszát 29:10-től hallhatod:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Magnussen visszatérne az F1-be, ha...
https://formula.hu/parc-ferme/29215
A Mercedes vagy a Red Bull volánja mögött szívesen visszatérne a Formula-1 mezőnyébe Kevin Magnussen, de pontosan tudja, hogy erre nem fog sor kerülni. A dán pilóta hat szezont teljesített a száguldó cirkuszban, mielőtt 2020-ban maga mögött hagyta a paddockot. Azóta a tengerentúli IMSA sportautó-sorozatában versenyez, amit az F1-gyel ellentétben kifejezetten élvez. Karrierjének korábbi szakaszáért hálás, de már maga mögött hagyta azt.
"Ha Mercedesem vagy Red Bullom lehetne, nem mondanék nemet. Szerintem nem sok pilóta tenne így, de erre nem fog sor kerülni" - nyilatkozta az AutoWeeknek a pilóta, aki sajnálja a Haasnál maga mögött kollégáit, hiszen ők továbbra is a mezőny hátsó traktusában ragadtak. "Ők nagyszerű emberek. Szinte már a családom voltak, szóval együttérzek velük" - fogalmazott.

Fotó: DPPI
Végre győzelemre váltotta tempófölényét Kiss Norbi a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29219
Akárcsak szombaton, a vasárnapi időmérőt is Kiss Norbert nyerte a Kamion-Európa-bajnokság magyarországi évadnyitóján, ám ellentétben a tegnapi első versennyel, a Révész Racing pilótája ezúttal révbe is ért: míg előzőleg műszaki hiba sújtotta, most végig vezetve húzta be a rajt-cél győzelmet a kétszeres Eb-győztes.
Norbi mögött a szombati egyetlen futam győztese, s ezáltal a bajnokság éllovasa, Sascha Lenz ugyancsak senkitől sem zavartatva ért be másodikként, míg a dobogóra Adam Lacko állhatott még fel. A show-t a középmezőny szolgáltatta vasárnap kora délután, érdemes visszanézni a futamot az alábbi videóban, míg a hétvége utolsó versenye 14:40-kor startol a Hungaroringen:
Vasárnap sem talált legyőzőre az időmérőn Kiss Norbert
https://formula.hu/parc-ferme/29218
A balul sikerült szombat után – az első versenyen az élről esett ki műszaki hiba miatt, míg a második futamot törölték a rajt utáni baleset okán – vasárnap ismét a leggyorsabbnak bizonyult a kvalifikáción és a SuperPole-on egyaránt Kiss Norbert a Kamion-Eb hungaroringi szezonnyitóján. A Révész Racing versenyzője 214 ezredmásodperccel előzte meg a tegnapi győzelmet a kiesése után megöröklő Sascha Lenz előtt, a harmadik helyezett Antonio Albacete lemaradása viszont több mint hét tizedmásodperc volt.
A Kamion-Eb mai futamai 12:40-kor és 14:40-kor rajtolnak – azok, akik nem látogattak ki Mogyoródra, a Sport 2-n vagy a széria hivatalos YouTube-csatornáján követhetik majd a versenyeket.

Magnussen első sportautós győzelmét szerezte Detroitban
https://formula.hu/parc-ferme/29217
Nemcsak az IndyCar, hanem az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mezőnye is Detroitban versenyez a hétvégén, s akárcsak előbbi szériában, itt is egy volt F1-es pilóta győzelmét hozta a verseny. A pole-pozíciót szerző Kevin Magnussen, valamint csapattársa, Renger van der Zande ugyanis a futamon sem hibázott, s megszerezték a Chip Ganassi (amely az IndyCarban is győzelmet ünnepelhetett Marcus Ericssonnal) első sportautós sikerét 2015 óta a Cadillackel – ami egyúttal Magnussen első diadala is volt ebben a kategóriában. Pedig a hajrában alaposan megszorongatta őket Felipe Nasr és Pipo Derani: végül alig több mint fél másodperc választotta el a két egységet a célban.

WEC: Toyotákat verve szerzett először pole-t az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/29216
A hétvégén Portimaóban vendégeskedik az Endurance-világbajnokság mezőnye, s a szabadedzések alapján úgy festett esély lehet rá, hogy ne egy hiperautó, hanem egy LMP2-es gép sajátítsa ki a rajtelsőséget a nyolcórás viadalra. Az időmérőn azonban helyreállt a világ rendje – vagyis csak részben, ugyanis nem az egyik Toyota, hanem Matthieu Vaxiviere 1:30,364-es körének köszönhetően az Alpine zsebelte be a pole-pozíciót, méghozzá először. Az előnyük azonban mindössze 94 és 176 ezredmásodperc volt a #8-as és a #7-es Toyotával szemben, amely kiélezett versenyt ígér. A negyedik hiperautó, a most debütáló Glickenhaus csupán 11. helyre kvalifikálta magát
Az LMP2-ben a Stoffel Vandoorne, Sean Gelael, Tom Blomqvist trió indulhat majd az élről, míg a GTE kategóriában a Kevin Estre, Neel Jani, Michael Christensen fémjelezte porschés egység bizonyult a leggyorsabbnak. A WEC portimaói 8 órás futama vasárnap délben rajtol.

fotó: DPPI
Melyik pilóta hány körön keresztül állt az élen F1-es futamon 2021-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/29214
Hat futam ment le az F1 2021-es szezonjából, ami az utóbbi évek egyik, ha nem a legígéretesebbjének ígérkezik. Versenyt eddig a mezőny szűk harmada, hat pilóta vezetett, az első három sorrendje pedig a világbajnokság aktuális sorrendjét tükrözi: Max Verstappen 251 élen töltött körrel vezet, őt Lewis Hamilton és Sergio Perez követi. Sokat elárul a tavalyi idényről, hogy akkor Verstappen egész évben összesen vezetett 87 kört, Hamilton pedig a teljes szezon versenytávjának közel 60%-át, 613 kört töltötte az élen.

Tömött lelátókkal várnák hazai versenyén Max Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/29208
105 ezer nézővel tervezik megrendezni az F1 körforgásába idén visszatérő zandvoorti futamot - közölte a pálya versenyigazgatója. Jan Lammers elárulta, a holland kormány július 29-étől újra engedélyezi a tömegrendezvényeket, így a szeptember 5-i futamon teli lelátók várhatják a mezőnyt. Max Verstappen idei formáját elnézve egész biztos teltházas fordulóra számíthatunk.
A Holland Nagydíj eredetileg tavaly tavasszal tért volna vissza, de a járvány miatt akkor elmaradt. Idén azért kapott őszi dátumot, hogy minél több nézőt beengedhessenek a pályára.

Red Bull Media House GmbH
Piros zászló a Hungaroringen, az egyik Scania kibontotta a gumifalat
https://formula.hu/parc-ferme/29213
Hajmeresztő baleset történt a Kamion-Eb szombati második futamán a Hungaroringen. A második pozícióból rajtoló Steffen Faast az első kanyarban megforgatták, amely során vélhetően megsérült a kamionja, ugyanis a második kanyar féktávjához érve állóra fékezte a gumijait, és nyílegyenesen a pályát szegélyező gumifalba csapódott. A kamion úgy ment keresztül a gumifalon, mintha az kartonpapírból lett volna. A futamot megszakították, és vélhetően jó ideig nem is indítják újra. Kiss Norbi műszaki hiba miatt az utolsó előtti pozícióból kezdte a futamot.
Élő közvetítés a Sport2 csatornáján magyarul, itt pedig angolul:

Magnussen tarolt, Detroitban megszerezte első pole-pozícióját
https://formula.hu/parc-ferme/29210
Jelentős sikert ért el az IMSA WeatherTech Sportautó Bajnokságában Kevin Magnussen. A Haas korábbi F1-es pilótája idén a tengerentúlon versenyez, ahol az aktuális, detroiti fordulón pole-pozíciót szerzett a Chip Ganassi Racinggel. A dán versenyző mögött Harry Ticknell a második, Pipo Derani a harmadik helyet szerezte meg. Magnussenék Cadillacje kétségkívül a mezőny egyik oszlopos tagja, ami már az idei daytonai 24 óráson is a futamgyőzelemért küzdött.
A sportautósok mellett az IndyCar is Detroitban versenyez a hétvégén, így Magnussennek lehetősége volt találkozni korábbi csapattársával, Romain Grosjeannal.

So cool to meet you again KMag! @KevinMagnussen https://t.co/VUMIvlSm3B
— Romain Grosjean (@RGrosjean) June 11, 2021









